Sophie@ die koperspiraal kende ik nog niet...maar ik durf niet zo goed die dingen in me lichaam te laten zetten dus hou het maar bij condoom Saskia78@ ik laat van de week het mannetje het ook maar even regelen : (hopelijk na kantooruren inderdaad)
@MissX: En al wat nieuws over je meubeltjes? Ze moeten toch met een goede oplossing komen, dat kan gewoon niet anders. We duimen voor je. @Darcy: Wauw dus toch nog geregisteerd partnerschap. Leuk toch nog net voor dat de kleine komt. En daarna gewoon een super groot feest met de kleine. Helemaal super toch. He en alles kan he. Wij hebben onze bruiloft binnen 1 maand geregeld en wij hadden alles erop en eraan, dus het is mogelijk @Sophie: Ik had op cursus gehoord dat je de 1e 6 weken na de bevalling alleen condooms kan gebruiken, in die tijd kan je volgens mij ook nog enorm vloeien, dus of je dan zo'n zin hebt in sex? Maar na die 6 weken kan je beginnen met de minipil. je mag namelijk 1 van de hormonen niet krijgen tijdens bv geven, anders stopt je bv. Dus geen combi pil. Mijn man vindt condooms echt vreselijk, dus waarschijnlijk na die 6wkn toch maar aan de minipil. Moet zeggen dat ik ook niet zo gek ben op condooms, ach wie weet is het ook een kwestie van wennen. En ongesteld worden, bah.. het idee. Maar dat vloeien na bevallling lijkt me helemaal niets. Dat verband is zo dik, lijkt me ook echt vreselijk zitten. Gebruikte normaal al geen maandverband alleen tampons, dus zal me echt vies voelen de 1e mnden na bevalling, hoop dat het vloeien snel ophoudt. Sophie: ik heb kraammatrasjes bij etos vandaan, heb ze alleen nog niet op mijn bed liggen, dus ben benieuwd of deze kraken en zweten. Hoop het niet. @Saskia: zet jij je mannetje maar lekker aan het werk hihi Zij moeten er ook wat voor doen toch. Wij hoeven dit allemaal niet aan te schaffen, ik moet en zal toch gewoon in het ziekenhuis moeten bevallen en daarnaast krijg ik geen kraamhulp. Daarnaast kennen ze hier geen arbo hoor. Dat is wel duidelijk als je al die werkers nu ziet met temp van 45-50 graden en dan toch nog heerlijk buiten in de zon werken. Bah. Is toch wel raar verdeeld.
Ik moet eigenlijk ook even naar de thuiszorgwinkel, alleen voor de ondersteek, want het bed staat sinds zaterdag op bierkratten heerlijk hoor, kun je er tenminste normaal in en vooral uit stappen. Maar ik zag net dat de thuiszorg hier alleen geopend is ma-wo en vr van 9-13 en do van 13-17, dus niet echt lekkere tijden. Zal ik dus echt zelf heen moeten. En ik heb echt geen idee waar die zit, dus zal nog wel even moeten zoeken ook. Ach ja.., komt ook wel weer goed. MissX, al wat gehoord van je kamertje? Patries, wat een muts zeg bij die spa, hier in het zwembad mag inderdaad gewoon zwemmen tot de dag dat je kindje komt bij wijze van spreken. Er was er laatst nog een die al 10 dagen over tijd was en gewoon baantjes aan het trekken was. Raar hoor dat dat daar bij jullie dan niet mag. Ik heb een waterdicht bedzeil van de kruidvat, die waren daar laatst in de aanbieding. Het is eigenlijk een molton met een laagje plastic er onder, kraakt eigenlijk niet en zweet ook niet echt. Ik heb wel de molton en het hoeslaken er ook nog over. Ik heb dit gedaan omdat ik een heel duur matras heb speciaal tegen mijn rugklachten en echt niet wil dat deze vies wordt en we een nieuwe moeten kopen. Tja anticonceptie... ik denk inderdaad eerst maar eens condooms en dan zien we wel verder. Ligt er ook aan op wat voor termijn we een eventuele volgende kruimel zouden willen. Maar ik heb het idee dat dat nog wel even op zich laat wachten...
@patries: we zijn hier nog steeds niet klaar met verbouwen.. dus zeggen dat ie niets doet.. ik zou niet eens durven gezien ik het meeste niet kan/mag op het momentt... vanochtend wel het behang vast op maat geknipt en vandeweek de muurtjes gevoegd maarja.. het echte werk moet ie echt zelf doen. behangen gaat ook niet echt lekker namelijk merkten we vorige week. stond een potje te puffen en te hijgen na het insmeren van de muur... normale hoogte gaat nog wel.. maar net boven de grond is geen doen eigenlijk dus tja.. saampjes maar en dan hij een beetje meer dan ik over het algemeen. ik zit trouwen ste denken om straks als anticonceptie de nuvaring te gaan gebruiken dat is een soort van hormonenring die je inbrengt.. en na 3 weken zelf weer eruit haalt dan een weekje stop.. en weer een nieuwe wil namelijk eigenlijk niet meer aan de pil ging echt een wereld voor me open toen ik daarmee stopte en eh.. dat gevoel hou ik graag nog wat langer en de nuvaring bevat net als spiraaltje veel minder hormonen omdat het meteen op de juiste plek zit. ken enkel weinig mensen die het gebruiken het klinkt ideaal tho....
@pomme: ik ben blij dat je in zo'n emotionele bui bent bij mij gaan de emo-buien weleens de andere kant op dan heb ik een hekel aan iedereen en vooral "de wereld" of mezelf niet aan mensen in het bijzonder maar is gewoon de wereld een beetje stom. en ik nog ietsje erger... gelukkig duren dat soort buien nooit superlang en langzaam aan begint job er ook mee om te kunnen gaan lees: of hij negeert het.. of hij propt me in bed met een goed boek. beiden werkt wel aardig
Pff wat een kletsers zeg! Hier gaat het goed Vanavond de 1na laatste keer zwnagerschapsgym...heb er weinig zin meer in voel me net een logge olifant die niet meer voor kan bewegen, maar ja wat doe je eraan Hier komen de klossen rond de 37 weken thuis, dus dan kunnen we ze eronder zetten....duurt nog even dus haha! Verder ben ik zenuwachtig voor donderdag, de groeiecho, ben zo bang dat ze weer zo gegroeid is Maar laat het jullie zekker weten.. De jonghste slaapt al dus ga lekker met de oudste plat!
Ik ben gisteren naar de VK geweest. En ze heeft natuurlijk gevoelt of de baby is ingedaald.... en dat is dus NIET het geval.... Baal zo...... zie het al weer helemaal gebeuren, ramp scenario nr 2 is opkomst. Word weer een mega lange bevalling als Uk niet is ingedaald. Hij heeft nog zoveel ruimte dat hij voorlopig nog geen 'zin' heeft om in te dalen.... Lijkt wel of ik het zelfde hoorde als toen met Ewout..... Mijn bloeddruk is weer een stuk gezakt en is echt perfect. Dus dat is alleen maar mooi! Ik moet dinsdag einde van de dag weer terug komen.
Saskia, ik heb (voordat ik vorig jaar augustus er mee stopte) bijna 2 jaar de nuvaring gebruikt. Ik moet zeggen ideaal! Inderdaad veel minder last van hormonen dan met de pil. Ik denk er ook sterk over om zodra het kan weer de nuvaring te nemen. En inderdaad inbrengen en er uit halen is net zo makkelijk, zo niet nog makkelijker, als een tampon. Ik kan het je aanbevelen hoor! Mouschy, balen zeg dat de baby nog niet ingedaald is. Hopelijk gaat ie dat nog snel doen. Wel fijn dat je bloeddruk weer netjes is! Pomme, mag ik wat van jouw honger, krijg jij wat mijn echt geen trek in eten, hoe lekker dan ook. Daar heb ik al 2 weken last van. Ik kan echt nergens zin in krijgen en niks smaakt me. Ik moet mezelf ook echt dwingen te eten, is ook niet alles hoor.
hmm ik ken dat... eet 2 bolletjes als ontbijt rond een uur of 11 vervolgens verga ik om 12 uur van de honger.. dus dan ga ik maar eens boodschappen doen en eet daarna rustig nog zo'n halve liter yoghurt met vruchtjes weg end an ehb ik smiddags nog de hele middag snaaineigingen. was dat net wel aardig zat eigenlijk dus nu maar een pak gewone yoghurt en musli meegenomen eens kijken of dat beter werkt het smaakt prima in ieder geval.. *grin* oe en ons babykamerrolgordijntje is af \o/ alleen zei de mevr. dat ik het beter niet op de fiets kon halen omdat het daar te groot voor is
@rootje: je bent de eerste die ik tegenkom die het ook daadwerkelijk gebruikt en ben blij dat jij het net zo ideaal vind als dat ik het vind klinken overigens mag je van mijn "honger" ook wel wat hebben hoor alles lijkt wel lekker ergste is nog.. vooral met avondeten is dat er gewoon echt niet superveel in past.
Balen mouchy dat de kleine niet is ingedaald, jij hebt dus een 5 sterren hotel voor baby's in je buik waardoor ze niet naar de uitgang te krijgen zijn Pomme: same here! hoewel ik gister de hele dag niet lekker was en dus ook erg weinig gegeten heb. Het gevolg van al dat eten is dat ik in een rap tempo in een kamerolifantje verander..... snap niet dat die kleine zo klein blijft, schijnbaar heb ik dus een erg egoistisch lijf die alles voor zichzelf houd. Vind je emobui trouwens erg leuk Zo heb ik ook de hele dag zin om lieve berichtjes naar mijn vriend te sturen om te vertellen hoe gek ik op hem ben. Prisenkids: slaap lekker Saskia: lastig he als je het allemaal niet meer zo goed kan/ mag. Had al moeite om remco de konijnenkooi schoon te zien maken omdat ik dat niet mocht. Wat anticonceptie betreft: ik denk dat het een condoom gaat worden, ga liever ook niet meer aan de pil. Als ik geen bv meer geef gaan we wel weer verder kijken. Kreeg net een belletje van mijn lief, zijn collega (die een vriendin heeft die even ver zwanger is al ik) is net snel naar huis gegaan. We zijn goed bevriend met hun en hebben afgesproken dat we hen naar het ziekenhuis zouden brengen als ze gaat bevallen (ze hebben zelf geen auto) Ik hoop nou niet dat er iets aan de hand is, best eng.
hai hai, ben net ontwaakt uit mn middagdutje....heerlijk! Saskia: Hiervoor ook ongeveer 2 jaar de Nuvaring gebruikt! En ik moet net als rootje zeggen: Ideaal! Ik ben de nuvaring toen gaan gebruiken omdat ik niet tegen de "gewone" pil kon, altijd hoofdpijn en depri etc. Met de nuvaring niks geen last! En voor sommigen klinkt het heel ingewikkeld dat je het zelf in moet brengen, maar dat is het helemaal niet hoor! Ben alleen benieuwd of je die mag gebruiken als je BV gaat geven....ff opzoeken! Mouschy: Wat balen ofniet? Maar kan dat niet nog op het allerlaatste moment nog? Zeg ook maar wat hoor...... Iedereen: Ik heb ook n beetje de hele dag door honger. Tegen het einde van de middag loop ik vreselijk te snaaien en op het moment dat er dan avondeten komt krijg ik geen hap door mn keel! Maar kan mn snaaiaanvallen zo moeilijk bedwingen hahahaha Han: Hoop niet dat het iets ergs is met de vriendin van je collega. Prisenkids: Ik heb nog zwangerschapsgym tot en met de 28e augustus, dat is een paar dagen voor ik uitgerekend ben en heb net als jij nu al geen zin meer! Moet continue op de grond zitten en weet het laatste half uur gewoon niet meer hoe ik moet gaan zitten, dus zit continue te draaien. De rest zal wel denken, mens zit toch eens stil! Verder voor iedereen een dikke knuf! Kheb onwijs zin in pannekoeken dus ga straks maar even naar de supermarkt!
Dat mag dus niet, er zitten ook oestrogenen in, die kunnen de borstvoeding remmen. Dus (helaas) wachten met de nuvaring tot je geen borstvoeding meer geeft.
ooh dat is balen.....heb dus nog niet bedacht wat we dan in de tussentijd gaan doen, als BV goed wil bij mij....
Kom net van de VK vandaan en ze is al wat ingedaald. Ze is al zo ver dat ze eigenlijk niet meer terug kan en dus lekker met haar hoofdje de goede kant op ligt. Alleen mijn ijzer was wat gedaald, dus moest mijn voedingspatroon aanpassen. Ik heb het blaadje net gelezen, en als er iets is waardoor je niet genoeg ijzer binnen krijgt dan is het melk. Laat ik daar nu net de afgelopen tijd liters van naar binnen hebben gewerkt :S Dat wist ik niet, nu er maar van gaan afkicken en braaf aan de volkorenproducten en de peulvruchten