Fijn dat de kleine al goed ligt sereenalian. Mij werd door de vk verteld dat je wel melkproducten mag eten/ drinken als het maar niet tegelijk is met het eten. Dus nu eet ik pas na een half uur mijn vla en neem ik geen yoki meer bij het eten. Mouchy: tja is een betere bewoording als gewoon zeggen dat je veel ruimte heb Zoë: al pannekoeken gehaald?
Nee, dr kwam iemand koffie drinken en is net weg.... Heb mannetje al op de hoogte gesteld hahaha, die moest lachen! Hoop alleen dat ik daar geen zuurbranden van krijg, want daar heb ik ineens last van! Vla hielp daartegen toch?
Hallo kletskousen! Mouschy: balen dat je ukkie nog niet ligt ingedaald, maar zeker bij een tweede heel normaal toch? Ze zeggen dat ze idd soms pas tijdens de bevalling indalen. Maar zou er vanuitgaan dat je tweede bevalling toch heel anders verloopt dan de eerste hoor! Hier ligt er ook nog geen ingedaald, ondanks ruimtegebrek, maar wel allebei hoofd naar beneden en zullen toch echt niet meer kunnen draaien denk ik. Sereenalien: je moet floradix halen bij de (goede) drogist en dat door een glaasje appelsien rode vruchten oid doen, dan is het goed te drinken. Ik neem het sinds een paar weekjes en mijn Hb is gestegen, ondanks twee kleine ijzervretertjes! En idd een uur na of voor melkproducten en het beste vlak voor de maaltijd (met vlees) Vla kan idd wel helpen bij zuurbranden, maar er is ook vanalles wat je kunt nemen bij de drogist verkrijgbaar. Het kan trouwens ook helpen tegen gekraak en gezweet om een badhanddoek overdwars over de matrasbeschermer te leggen. En Sophie: meestal is het geen gigaplons hoor als je vliezen breken, zeker niet als je kleintje goed is ingedaald, dan verlies je meestal eerst een plasje en dan blijft het steeds een beetje lopen. W.b. anticonceptie: haha, ik denk dat ik de eerste 6 weken sowieso niet wil Daarna denk ik eerst condooms en wellicht dat ik dat hubbie maar eens langs de uroloog stuur om een afspraak te maken om een knoopje te laten leggen.... @Han: maar die kleintjes kunnen nu misschien nog wel 300 gram per week groeien hoor. Hoe zwaar werd ze geschat bij de laatste echo? En wanneer moet je ook alweer terug? Hier ook twee kleine mannetjes hoor. Hoop dat ze hier ook nog allebei een groeispurtje maken, maar hoeveel erbij kan je nog verwachten met twee mannetjes tegelijk? Maar ik weet dat mijn dochter toen bij 32 weken geschat werd op zo'n 1800 gram en bij haar geboorte met 38w3d woog ze maar liefst 3560 gram, dus moet je nagaan... Kus Noor
En ooh ja, een vriendin heeft net een hele berg jongensbabykleertjes gebracht, gewassen in Persil sensitive omdat ik dat altijd gebruik en gestreken: top! Dat scheelt weer een heleboel werk en geld! Ze bracht ook nog een babygym, een buggyboard en een fisherprice wippertje wat kan trillen en waar geluidjes en dergelijke uitkomen!
Hallo meiden! Een berichtje van mij. Ben net wakker, was vanmorgen naar de intratuin geweest en allemaal plantjes en bloemen gehaald. Deze heb ik gelijk gepot, maar was daarna onwijs moe. Dus ff wezen slapen. Met mijn schoonzusje gaat het goed. Gister had ze onwijs last van haar buik en rug en kon niet liggen, zitten of staan. Ze moest ook veel overgeven en had harde buiken. Ze zijn bij de VK geweest en daar hebben ze de beeb gevoeld en naar het hartje geluisterd. Zelf voelde ze de beeb gewoon goed bewegen. De krampen en zo waren ook al een heel stuk afgenomen. 'S middags had ze nergens meer last van! Nu denken ze dat ze wat verkeerds gegeten heeft, de dag ervoor. PPpff...loos alarm dus!
@zoe: mja ik voelde me altijd prima toen ik de pil slikte maar ik voelde me 3xprima toen ik stopte zegmaar meer zin in sex.. maar ook vooral gewoon een veel beter humeur. en beide dingen zijn me toch wel lief oh en inderdaad.. floradix helpt hier ook prima je hebt het ook in tabletjes. die heb ik laatst gehaald omdat in het nieuwe huis nog geen koelkast werkt.. en ik moet zeggen.. dat werkt wel erg goed en je kan het ook makkelijk meenemen. verpakking zegt overigens dat je het een half uur voor de maaltijd moet doen. liefst weggespoeld met vruchtensap omdat vit. c de ijzeropname verbeterd. en inderdaad... een half uur tussen melk en ijzerhoudende produkten. hier net toch nog lekker naar de kapper geweest jammer dat ik het zelf nooit zo mooi in model krijg nu mooie krullen enzo.. dat lukt me zelf bijna nooit en als ik dan bedenk dat de kapper er ook toch zo'n half uur op heeft staan fohnen.. dan weet ik al niet waar ik het geduld vandaan moet halen maarja.. het ziet er wel superleuk uit job weet nog van niets.. dus leuke verrassing als ie thuis komt
enneh.. tomaatjes en paprika bevatten ook veel ijzer (en zijn duidelijk lekkerder dan peulvruchten en studentenhaver *grin*)
Nou ik heb gebeld en het kamertje is niet meer leverbaar Ze hebben net als ik waarschijnlijk heel nederland afgebeld maar het kamertje word ook niet meer gemaakt. En het onbeschofte is dat ze wisten dat ze een ander kamertje hadden gegeven aan ons. Wel bijna 500 euro duurder maar dat is gewoon niet de kamer die we wouden. Al lijkt hij er wel op. Ik vond dat ze ons gewoon eerlijk moesten vertellen dat het kamertje niet meer leverbaar is, en dat voorstel geven. Waarschijnlijk wisten zij het ook pas heel laat dat bebe jou het kamertje niet meer leverde. Maar hou ons dan gewoon op de hoogte.. Vanavond even overleggen wat we gaan doen, maar waarschijnlijk houden we het kamertje die we hebben gekregen. Het is geen naar kamertje, alleen jammer van dat beeld die je in je hoofd had. Je wilt dat alles perfect is. Wiegje is overigens ook aangekomen, en heb het in elkaar gezet. Hij is zo lief en schattig. Ik zal vanavond even een foto plaatsen. X P.S. Wanneer kopen jullie een voedings bh? Zag er net een bij de hema, daar heb ik ook mijn zwangerschaps bh gekocht. Bevalt goed, en niet duur.
MissX, balen zeg van dat kamertje! En inderdaad echt niet netjes dat ze dat jullie niet verteld hebben. Waarschijnlijk hoopten ze er op dat jullie het niet zouden merken. Maar wel jammer dan inderdaad, net niet wat je in je hoofd had. Wel fijn dat het wiegje wel helemaal naar je zin is dan he! Ik heb op advies van de kraamhulp afgelopen weekend een voedingsbh gekocht. Zij zei dat je dat het beste kon doen rond de 36-37 weken en dan 1 cupmaat groter als dat je nu hebt. Dus dat heb ik maar gedaan. Wow Noor, dat is pas een fijne vriendin! Ik moet het hier toch echt allemaal zelf doen met veel frisse tegenzin Maar goed, langzaam maar zeker komen we er wel. Jaja Floradix is echt een soort wondermiddel, hoewel de roosvicee ferro het ook erg goed doet bij mij. Is trouwens ook het lekkerst in een glas rode vruchtensap. Marsab, fijn dat het met je schoonzusje goed gaat. Saskia, lekker he even naar de kapper, had ik gisteren ook gedaan. Manlief keek me wel raar aan toen ie thuis kwam. Zo van, er is iets anders maar wat, nee de buik zit er nog... mmm wat zal het dan zijn... aaahh er hangt geen haar meer voor je ogen, ben je naar de kapper geweest? Maar inderdaad, een half uur fohnen om dat leuke model er weer in krijgen is mij ook veel te veel.
@Rootje... voedingsBH op advies een cup groter.... My God waar haaal ik zo'n ding vandaan dan... ik heb nu al 80E.
goedenavond dames! De pannenkoeken waren errug lekker hihi! Merk trouwens dat ik zuurbranden krijg van chocola en chocoladepasta....laat ik dat nu heel erg lekker vinden, flauw he? MissX: Wat slecht van dat kamertje en wat vreselijk balen! Inplaats dat ze het nu eerlijk zeggen..... Marsab: Gelukkig was het vals alarm! Noor: Wauw wat lief van die vriendin zeg, scheelt weer! Pomme: Hier een voedingsbeha, 80E.....lijken wel twee viskommen.....erg he? Kga nu naar zwangerschapsgym....heb totaal geen zin en puf dr in maar dan ben ik er wel ff uit....en ben te laat met afbellen..... Als ik er ben valt het vast weer heel erg mee! Fijne avond allemaal!
lekker gekletst weer in een dag hihihi Ik denk idd dat we maar iets van bierkratten moeten aanschaffen om het bed op te zetten. We hebben helaas geen extra matras meer @MissX wat slecht van die babyzaak zeg... Ze zijn ook wel weer slim, want ondanks dat dit niet het kamertje is wat jullie wilde hebben jullie toch een kamertje bij hun afgenomen. Ok wel goedkoper dan dat ie daadwerkelijk was, maar ze zullen er toch wel op verdienen... Kan je teleurstelling begrijpen iig. HIhi iedereen wordt volgens mij aan het einde wat sneller emo of opstinaat hahaha. Ik heb momenteel nergens zin in. Ook geen zin om te bellen of wat te doen. Of zal dat het afsluiten zijn? Dat zeggen ze toch altijd aan het van de zwangerschap? Mouschy, wat balen dat je kleine uk nog niet is ingedaald... Maar ja bij twee vriendinnen van mij duurde het bij hun tweede ook weer wat langer met indalen. Kan maar zo zijn dat je ukkie in 1 dag indaald.. Zal voor je duimen . bah straks weer zwangerschapsyoga. Ik heb er ook zo geen zin meer in. Je ertoe zetten om in de auto te stappen en dan van 20:15 - 22:00 te yoga'en... ook ik moet nog 3 lesjes, dus een week voor de uitgerekende datum ben ik klaar. Pfffffff wat een opgaaf hihihihi. Hopelijk komt ze de komende lesjes nog met handige tips! Tot morgen dan maar alvast en lekker slapen allemaal! x
Zoë: mooi dat de pannekoeken lekker waren! Ik ga zo ook naar zwangerschapsgym, have fun. Miss x: ik heb afgelopen week een voedingsbh gekocht. Geen cupmaat groter hoor die maken ze naar mijn gevoel niet, heb ook 85 E! Hij zat wel ruim genoeg hoor dus maak me geen zorgen. Miss x: nou ja zeg! daar zou ik ook geen genoegen mee nemen hoor, daar mogen ze best iets tegenover stellen! Saskia: en hoe vond Job je nieuwe kapsel? Marsab: gelukkig dat er niets aan de hand was met je schoonzusje! das weer een hele opluchting! Mooi dat je ook nog even lekker geslapen hebt. Noor: Ik heb geen idee hoe zwaar onze kleine meid is, dat heeft de arts assistente niet gezegd. Omdat we op dat moment een beetje overdonderd waren zijn we ook helemaal vergeten om vragen te stellen. Het enige dat we weten is dat ze (toen ik 33,6 wkn zwanger was) zij op 32 weken zat. Volgende week donderdag hebben we weer een echo en dan vragen we de gyn zijn oren van zijn hoofd. Lekker dat die vriendin van je al die spullen langs kwam brengen, handig zulke vriendinnen!
Dag dames! Ik kom jullie een fijne avond wensen en effe mijn buikje showen... Nou ja buik je...laat dat JE maar achterwegen haha!
Hoi meiden, @Moushy: balen zeg dat jullie uk nog niet ingedaald is. Hij is dus nog heerlijk aan het genieten van zijn ruimte. Ik hoop toch voor je dat hij snel gaat indalen. @Noor: geweldig zeg zo'n vriendin. @Marsab: fijn te horen dat alles goed gaat met je schoonzusje. @MissX: jeetje wat een rotstreek zeg. Dit kan toch gewoon niet. Ik hoop dat je dit kamertje toch ook mooi vindt. Wel fijn dat je de wieg al hebt en dat hij helemaal naar jullie zin is. @Pomme: Ik heb 2 voedingsbeha's en wel in maat.... 80G! Ja je leest het goed. Dus ze zijn er wel hoor. Heb ze in NL gekocht bij de Wala een hele goede lingeriewinkel, kosten wel 50 Euro pp, maar ja je wil wat. Ze zitten heerlijk en ik hoop er dus nog lang plezier van te hebben. @Saskia: heerlijk even jezelf verwennen. Ben benieuwd wat Job van je nieuwe kapsel vindt. @Ief & Zoe: leuk he zwangerschapsyoga/gym. Lijkt bijna of het verplicht is en een straf. tis voor een goed doel zeg maar. Het is nog maar voor een paar keer, dus even volhouden. Ik heb nu makkelijk praten, totdat mijn wekker zaterdagochtend weer vroeg gaat, omdat ik naar de yoga moet. Bah heb dan ook nooit zin. hihi @Han: grotere voedingsbeha's bestaan dus wel. Ja je zou het bijna niet geloven, ze zijn echt giga groot , maar het zit heerlijk. @Iedereen: abrikozen schijnen ook veel ijzer te bevatten. Daar eet ik me dus lam aan en ze zijn nog lekker ook