Welkom Liesje! wat leuk na 2 meiden nu een jongen te krijgen! Pooh wat fijn dat je Uk is ingedaald! Oh zo'n zeiltje zweet enorm, wat je er ook overheen legt... Ik heb het helemaal nog niet gedaan haha. Moet ik ook maar eens gaan regelen... Kelly ook jou Uk is ingedaald! fijn allemaal hoor! MissX wel fijn dat je kamertje nu in elkaar staat! en ach veranderen kan altijd nog! ik ben benieuwd naar de foto's! Vanmiddag ga ik met Ewout naar de kermis in Hoorn. Is voor het eerst dat mijn kleine man naar zo iets toe gaat! ik ben benieuwd wat hij er van vind! Ik kan amper lopen maar dat mag de pret niet drukken haha. Gewoon rustig aan
tijd om me naar het ziekenhuis te gaan begeven. ik ben bang dat ik de rest van de dag wel zoet ben.. dus goed boek mee
Goh meiden, nu zie ik dat ik me aangemeld heb bij de verkeerde maand...stom stom stom....ik ben uitgerekend voor oktober! Sorry meiden! Ik wens jullie allemaal een voorspoedige bevalling!
@Liesje Welkom bij de septembermama's. Klets gezellig mee Als je je gegevens even door geeft kan 1 van ons je wel op de bevalilngslijst zetten. @Sophie: bedankt voor de complimenten. Altijd leuk om te horen. Ja leuk he dat rompertje. Ik heb hem cadeau gekregen van mijn broertje. En het was precies de kleuren van onze babykamer. Over dat verband. Tja das echt ongeloofelijk. Ik heb het gister even uitgeprobeerd. Had namelijk van die boxershortjes gekocht. Maar wat denk je het pas er echt net in. En het zit echt niet lekker. Bah. Mijn man lag helemaal in een duik dat ik het hem liet zien. Zou bijna van die wijde broeken met mijn kruis om m'n knieen gaan kopen. Want die bult tussen je benen zie je echt wel zitten hoor met een broek aan. Bah. Ik heb er bijna nachtmerries van gekregen. @Han: ja is wel super hoor zo'n extra echo. Jij krijgt toch volgende week een groeiecho van jullie kleine meid? Dan moet je gewoon even vragen of ze ook even daar beneden willen spieken. Is toch fijn om even extra te horen. Daarnaast was het ook gewoon super om de kleine even te zien en daardoor ben ik nog nieuwsgieriger naar hem geworden. @MissX: toch fijn dat jullie kamertje nu staat. Kan wel begrijpen hoor dat je er toch niet helemaal happy mee bent. Ik wil ook altijd alles 100% perfect hebben. Tja soms kan dat helaas niet. Wat houdt zo'n babyparty precies in? Soort babyshower? Het klinkt iig gezellig. Veel plezier vnvnd. @Moushy: Leuk met je kleine man naar de kermis. Gezellig Hoor. Heel veel plezier. @Saskia: moet je voor speciale reden naar het ziekenhuis? Of gewoon controle? Hoop dat het nieuws ernstigs is. @Pomme: fijn te horen dat het goed gaat met jou en de uk. Toch heerlijk idee dat het ingedaald is. @Kellie: bedankt. Wij zijn ook erg trots op het kamertje. Super dat het met jullie ook goed gaat. en dat de kleine ingedaald is. Lekker hoor.
Goodmorning...! Pff, wat gaat het toch hard. Ik maak sinds kort een lijstje waarin ik mijn reacties zet, zodat ik niets vergeet en deze is nog nooit zo lang geweest! @ Sereenalian: geniet maar lekker van je verlof @ Marsab: gelukkig gaat het weer goed met schoonzus! @Saskia: nog veel last van je bultjes...? Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord -> is maar goed dat er mama's met een medische achtergrond op het forum zitten! En vandaag naar het ziekenhuis... alles wel in orde? @ Jelly: wat een vervelende situatie wat betreft het gevoel dat je er alleen voor staat (hopelijk verwoord ik het goed...). Met name in het begin van mijn zwangerschap had ik last van alles meteen klaar willen hebben en niet meer kunnen ontspannen tot het zover was (rare nesteldrang!). En mijn lief, tja, die had juist zoiets van 'nu kan ik nog lekker naar bijvoorbeeld het café' en voelde die druk die ik voelde dus ook helemaal niet. Gelukkig zitten we nu weer veel meer op één lijn: hij doet wat meer en ik wat minder. @ Joepie: trouwen, wat spannend! Veel plezier met de laatste voorbereidingen! @ Darcy: jij ook veel plezier toegewenst met het aangaan van het geregistreerde partnerschap. Jullie maken er wel wat speciaals van hè... @ Patries: voel je je alweer wat beter/fitter? Hopelijk voor je moeder slaan de medicijnen toch aan. En wat een raar verhaal over dat zwemmen!? Ik vind het sowieso wel vreemd dat er zo verschillend over zwangerschap en geboorte wordt gedacht als je kijkt naar verschillende culturen. Want die baby's worden toch wel geboren, denk ik dan als nuchtere Hollander... Mooi kamertje hoor, lekker hè, als dat af is? Ik wil nog wel het één en ander doen bij ons, maar in principe kan *Puk* er wel al in leven zoals het nu is. Oh, en wat is 'swab'? @ Jennifer: hoe is het nu met je hondje? Wel heel sneu hoor, zo'n jong ding en dan al zoveel problemen. Dat verwacht je toch niet? Sterkte in elk geval. @Brigitte: doe lekker waar jij je goed bij voelt en voel je vooral niet schuldig als je hier weinig reageert hoor! @ Kelly: heb je wel een fijne vakantie gehad? Lekker uitgerust enzo? @ Zoë: hmmm... verveling....? Nee, daar heb ik nou niet echt last van. Ben lekker op mijn gemak de laatste dingetjes aan het regelen en verder vooral aan het luieren, heerlijk! @ Sophie e.a.: de afgelopen twee nachten heb ik op het blauwe kraamzeil gelegen en ik ben er niet echt over te spreken. Het lag de eerste nacht direct onder het hoeslaken en ik werd badend in het zweet wakker. Bovendien 'glij' ik door het bed heen...! Daarom had ik er gisteravond een handdoek tussen gedaan, maar ook dat bevalt nog niet zo goed. Misschien dat ik voor deze nacht anders gewoon dat celstof ding met plastic aan de onderkant eronder leg. Kijken hoe dat gaat. @ Mouschy: balen zeg dat ie nog niet is ingedaald. Maar duurt dat bij een tweede kindje vaak niet langer? Ik zal in elk geval hard voor je duimen dat ie het wel snel gaat doen, want het zou niet leuk zijn als je deze keer weer niet in bad kan bevallen... Succes in elk geval! En veel plezier op de kermis vanmiddag! @ MissX: wat belachelijk dat ze van de winkel niet even de beleefdheid konden opbrengen om te melden dat ze een andere kamer brachten! Op zich is het dan misschien wel weer iets waard dat jullie er stukken minder voor hebben hoeven betalen, maar ja, je ging natuurlijk uit van een andere kamer. Succes met het fiksen van de planken en alvast veel plezier toegewenst met de 'babyshower' vanavond! @ Han: is idd wel een fijn idee dat de kleine gewoon mag komen bij 37 weken. Nou is dat officieel voor mij nog één dag, maar stel het zou nu beginnen, dan lijkt het me wel heel raar lopen als *Puk* toch nog in de couveuse zou moeten. Succes trouwens met je zorgen over de zwangere vriendin van de collega van je vriend (poeh, wat een omschrijving...) @ Pooh: fijn hoor, dat je 'groen licht' hebt! @ Liesje: welkom! Oh oeps, je bent alweer vertrokken. Nou ja, dan maar veel plezier bij de oktober-mama's! Nou, dan nu nog even bericht van mijn kant... Vanmorgen heb ik een foto van het wiegje dat we zondag al hadden opgehaald in mijn album gezet. Het is nu nog lilakleurig, maar het is de bedoeling dat het goud wordt -> past mooi bij het behang (en het plafond dat ook goud is!). Verder eindelijk weer wat dikke-buik-foto's toegevoegd... Het was de bedoeling elke week foto's te maken, maar dat is tot nu toe niet echt gelukt... Maandagochtend hebben we kennisgemaakt met een kinderdagverblijf. Het was heel erg leuk, voelde goed en hebben besloten met hen verder te willen. We hadden eigenlijk al een andere plek, maar omdat daar de verbouwingswerkzaamheden uitlopen en de vervangende tijdelijke opvang niet toereikend is voor ons, zijn we dus maar op zoek gegaan naar iets anders. Wel fijn hoor, dat dat rond is. Want dat gaf mij bij tijd en wijle best een paniekerig gevoel... Tot slot, het bad is in huis! Lekker nieuw gekocht uiteindelijk -> weten we in elk geval zeker dat er nog niet in bevallen is. Nu in elk geval nog een tuinslang kopen om het te vullen. daarnaast zou een dompelpompje handig zijn voor het leegpompen. Iemand enig idee waar ik dat goedkoop kan halen? Had marktplaats al een tijdje in de gaten gehouden, maar da's niet echt wat...
Liesje1207@hup snel naar oktober mama's haha succes iedergeval ook..... Moushy@ veel plezier op kermis...leef mee met lopen hoor ...ik kan ook bijna niet meer normaal lopen haha...en hopelijk zakt de kleine bij jou ook deze week...zal duimen...schijnt dat het lopen wel nut heeft voor indalen..??
edokid@ nee niet echt uitgerust ....heb me het lebber gelopen...nou jah als je dat lopen noemt dan he haha...maar was wel leuk en een lekkere afleiding....dus hebben het goed naar ons zin gehad.... lief leuk wiegje hoor.... lijkt me zo iets in bad bevallen. ze zeggen dat het wel beter gaat dan 'he.....ik durf alleen weer niet haha....
Goede morgen mama's Jeetje wat hebben jullie gisteren veel bijgeschreven. Ik ga nu eerst naar de vk voor controle en zal strakkies alles bijlezen. Vandaag 37 weken --- JOEPIE!
MissX, wat een service zeg. Ze hadden je best kunnen bellen. Gelukkig heb j enu een kamertje. Fijn dat het wiegje wel bevalt. Ik heb mijn voedingsbh's ook gewoon bij de Hema, niet duur maar erg goed. Ze zitten ook heerlijk.
Net mijn mannetje aan de lijn gehad en heb dus een update van die vriendin van me. Ze heeft een blaasontsteking waardoor ze ieder paar minuten een steek in haar buik (blaas) kreeg. Ze dacht dat het weeen waren maar dat was gelukkig niet zo. Heel vervelend een blaasontsteking maar das beter als bevallen als je nog geen 36 weken bent. Edokid: leuk wiegje en een mooie buik hoor! En geeft zeker een prettig gevoel als alles geregeld is. Ik kan daar ook altijd slecht tegen als het niet goed geregeld is en ik dus niet weet waar ik aan toe ben. Waar gaat de kleine nu heen? jij woont in Noord toch? Eeen dompelpompje kan je mss bij de welkoop halen. Maart: veel plezier bij de vk Patries: krijg idd volgende week een echo maar die doen ze natuurlijk niet om naar het geslacht te kijken, zal ff kijken of ik het lef heb om het te vragen. Ik begin ondertussen ook steeds nieuwsgieriger te worden en kan ook gewoon niet meer wachten om haar vast te mogen houden. Liesje: veel plezier bij de oktobermama's
Jammer Kelly, dat je niet echt bent uitgerust. Maar het was vast wel speciaal om er voor de laatste keer met z'n tweetjes op uit te zijn... En over in bad bevallen: het kan juist ook dat het allemaal langer duurt, omdat je teveel zou kunnen ontspannen (voor zover dat mogelijk is op dat moment ). Wat mij vooral aanspreekt is dat de kans op uitscheuren een stuk kleiner is (warm water maakt het perineum weker), het gevoel dat je veel lichter bent en de geboorte voor het kindje fijner is (de overgang is wat gelijkmatiger). Maar het is wel een heel gedoe om te regelen allemaal. En met een beetje pech gaat het niet helemaal goed en haalt de verloskundige me er voortijdig uit. Maar ach, dan hebben we altijd nog een mooi zwembadje voor later als we een tuin hebben! Fijn hoor Maart, 37 weken! Ik, net als Kelly, ook morgen... Wat goed Han dat het geen voortijdige weeën waren van je vriendin. Wel balen van de blaasontsteking, maar da's goed te behandelen. Dank voor de tip over Welkoop. Ik heb meteen even op de site gekeken en zag dat de dichtstbijzijnde in Huissen zit. Ik heb maar een berichtje achtergelaten met de vraag of ze die pompen in het assortiment hebben -> ben benieuwd. En het kinderdagverblijf waar we voor hebben gekozen heet Het Elfenbosch op de Hoflaan (bij het kantoor van de Postbank). We wonen idd in noord, in het centrum. Begrijp ik hieruit dat jullie in zuid wonen?
edokid@ vond het niet erg hoor wel zwaar..maar wel leuk...en we hebben nog twee kids dus met z'n tweeen is er al heel lang niet meer bij haha ....al de meer gezelliger hoor hopelijk gaat het allemaal voorspoedig in badje en hoef je er niet uit.....idd leuk zwembadje voor later haha
Wist je dat je met 37 weken pas thuis mag bevallen aan het einde van de week. Dus gewoon 38 weken. Althans dat las ik. Ik ga straks op iedereen reageren, ik moet het huis opruimen. Vanavaond babyshower, mijn moeder kon haar mond niet houden, ben ook niet weg te lokken hihi. Vind het wel spannend want ik weet niet wie er allemaal komen joh... XXX P.S. Heb trouwens het bedzeil net aan mijn kant gezet voor het geval dat je vliezen in bed breken. XX
MIss X@ hu?? nu hoor ik idd wat nieuws gister heeft de verloskundige nog tegen mij gezegt vanaf donderdag mag je thuis blijven......en van mij jongste zoon was ik net nog geen 38 weken en thuis bevallen...moet je wel zeggen had het ziekenhuis ook helemaal niet gered hoor.... leuk joh z'n babyshower......veel plezier iedergeval
oh, whoopsie Kelly, het staat ook gewoon onder je naam, ons derde Pinda'tje... Nou ja, lekker met z'n viertjes dus!
hola chicas! Ik kom net van de dierenarts: ollie heeft "gelukkig" alleen maar zijn voetje verstuikt, dus wat bij ons onze hand is zeg maar...ben zo opgelucht! Hij moet twee weken heel rustig aan doen en heeft pijnstillers, dus aan de riem. hij is zo'n enorme goedzak dat hij niet eens een halsband omheeft, dus maar even regelen en aan de riem doen, zal raar voor hem zijn, it's for his own good! pfew, gelukkig geen operaties en foto's en artrose en ravalideren! we noemen hem nu manke nelis, het blijft er zielig uitzien! het is 65 kilo aan knuffelkont! Heel erg bedankt voor jullie medeleven, er zijn ook zoveel zwangere dierenliefhebbers op dit forum, jullie snappen het helemaal! thanx girls! Noor: wat een lieve vriendin! Ik wilde ook graag zo'n fisher price wipstoel, maar ze zijn hier 150 euro en in de states 50 dollar! Doe ik dus mooi niet, ik wacht wel tot ik weer mag vliegen/werken! mazzelaar! Rootje/pomme: Ik ga volgende week een voedings BH aanschaffen denk ik...wat een maten hebben jullie! Ik heb nog steeds mijn oude BH aan maatje 36A! (weet niet wat dat is in NL, 80A denk ik?) Hoe ik daar ooit een baby mee moet gaan voeden? Jullie hebben wel goede bazooka's daarvoor! Misschien dat als ik bevallen ben er nog een maatje bij krijg, I hope so! maat A in bevallings BH ben ik bij de hema nog niet tegengekomen, even kijken bij een lingeriezaak maar... Zoe84: ik heb ook helemaal geen zin meer in de zwangerschaps yoga...zit ook niet lekker op de grond...nog 2 keer en dan is het voorbij! nog even puffen leren! hou vol!