september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi dames

zoe: hier het zelfd maak me er ook zorgen over. het is een stuk minder bewegelijk. normaal als ik ga liggen dan begint het direct en nu niet er komt wel af en toe even een kontje omhoog maar dat is alles. maak me ook best wel zorgen.
    heb gisteren met de angelsound nog even het hartje geluisterd en dat gaat flink te keer zeg vond het nog al heftig, mijn vriend zegt dat dat normaal is. als ik morgen nog niks voel bel ik de vk even op want ik had het vorige week ook al ze zei toen al van als het niet vertrouwd gewoon bellen. maar ik ben niet zo bellerig ben bang dat ik voor niks bel en dat ze dan denken daar heb je haar ook weer.

liefs joepie

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    pff mijn zus is opgenomen met een klaplong vandaag en heb dus een stressvolle en drukke dag achter de rug, hoop dat het snel beter gaat met haar ze moet minimaal een week blijven.
    morgen moet ik in het zieknhuis zijn voor de ligging echo en kan haar dan gelukkig weer ff opzoeken. ze mag haar bed verlopig nog niet uit dus ze kan wel wat visite gebruiken lijkt me. ik ga haar buiten bezoekuren om bezoeken zullen ze hier moeilijk over doen. ze ligt wel op de longafdeling zou dit uitmaken.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dames het is normaal dat je kleintje rond deze tijd wat minder gaat bewegen, ze hebben nu zoveel minder ruimte en ipv schopjes zal je nu vaker wat geschuifel voelen en wat lichte trapjes. mijn vk zij dat als je je kleintje min 10 x per dag voelt het wel goed zit en dit hoeft geen karatatrap te zijn maar een schuifeling is ook 1 x weer gevoelt. ik voel haar echter wel vaker maar meerdere deel gaat het om schuifelingen of lichte trapjes en zo af entoe een karatatrap. auauaua da voel jej hoor aan ribbenkast en dat terwijl ze dwars ligt. heb nu al medelijde met julie

4. Ddp

Ddp Niet meer actief

Joepie, ik heb het net zoals jou! Heb net al even flink gejankt haha.
    De VK en ik moesten maandag nog lachen omdat het zo'n beweeglijk ukkie is......en nu heb ik bijna geen reactie.
    Vind dat zo'n grote overgang. Ik ben inderdaad ook niet zo bellerig, dus wacht het nog maar ff af.
    Ben nu ook alleen en haal me van alles in mn hoofd, als mn vriend straks thuiskomt kan hij me waarschijnlijk wel geruststellen....

Waarschijnlijk hoort het er inderdaad bij en heeft de uk gewoon weinig ruimte om te bewegen, maar toch maak ik me daar best zorgen over.

Ik kijk het vanaaf en vannacht nog even aan en anders bel ik morgen toch....

Lovewinnie: he jeetje wat naar voor je zus! Heb geen idee of je haar ook buiten bezoekuren mag bezoeken....dit zou je anders eens moeten vragen op de afdeling zelf....

Nou meiden, ik ga zo maar mn bedje in. Een goede nachtrust doet me vast goed....

Liefs

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai meiden, hier de bewegingen ook de ene keer veel subtieler dan de andere keer hoor! En soms ook een dagje rustiger en danweer een druk dagje daarbinnen. Maar als je er niet gerust op bent altijd bellen! Ze vinden het nooit erg om voor niks gebeld te worden!
    Zoe: rustig aan hoor, zal je inderdaad zien dat die kleine wild wordt als je vriend thuis is. En die mannen maar het idee hebben dat we zo belachelijk emo zijn!

@Suus: moet je opletten wat voor spanning er ook nog op je (.)(.) komt te staan een paar dagen na de bevalling! (het is natuurlijk voor iedereen verschillend, mar ik had enorme stuwing!) Ik ga er dit keer denk ik echt een foto van maken, volgens mij geloof je anders later nooit meer hoe enorm ze waren!

@Lovewinnie: ik ben zelf verpleegkundige en maak er nooit een probleem van tenzij het echt omwille van bijv een andere patient op de kamer even niet kan. Meld je gewoon even bij de afdelingsbalie en leg uit dat je zelf in het zkh moest zijn en of het mogelijk is dat je even bij je zus komt kijken. Dit wordt altijd erg op prijs gesteld en dan wordt er eigenlijk nooit moeilijk over gedaan.
    Succes!

6. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Ik heb het ook rond die periode gehad.. Kan me jullie ongerustheid heel goed voorstellen hoor, want dat had ik ook. Meestal voel je haar/hem de volgende dag weer beter. Het zijn echt van die dagen dat het dan wat rustiger is. Ik merk nu, nu ik dan wat verder ben, dat de bewegingen voor mij steeds duidelijker worden. Minder ruimte, maar de schuivingen worden daardoor duidelijker... En idd wat iedereen ook zegt: Gelijk bellen als je het niet vertrouwd!

Haha Noor heel goed idee, ik ga denk ik maar foto's maken van mijn boobies als ik stuwing heb (als ik eraan denk hahaha)... Dat wil ik wel ff vastleggen, want heb normaal ook maar een kleine B hahaha..

Wat een triest weer vandaag he?

Lovewinnie, wat naar van je zus. Ik weet neit of het een probleem is als je buiten de bezoektijd komt. hangt een beetje af met hoeveel ze op de zaal ligt geloof ik. Maar proberen kan je natuurlijk altijd. Ja toch?

Dromen jullie trouwens ook over de raarste dingen?

7. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen dames

Ja ief ik droom ook heel vreemd! Dit deed ik altijd al maar het wordt steeds erger.
    Trouwens wel prettig dat je yogajuf die les toch nog wil doen, is wel zo netjes.
    Ik heb alleen steken en een onprettig gevoel bij mijn baarmoedermond en niet bij de anus. Volgens de verloskundige waren die stken (ze waarschuwde al dat ze bij de anus ook konden komen) vanwege het indalen waren.

Noor: goed idee om er een foto van te maekn, die gaat dan wel in de prive collectie zodat vriendlief soms nog kan kijken wat hij mist (en toen niet aan mocht komen ;))

Lovewinnie: heel veel sterkte met je zus! is niet niks een klaplong. Denk ook wel dat (als je het van tevoren lief vraagt) even bij je zus op bezoek mag, zolang je dit maar niet elke dag doet.

Zoë hoe gaat het nu? ik had dat afgelopen zaterdag dus ook. Omdat ik ook al een paar dagen pijn aan mijn buik had heb ik de vk wel gebeld, die is toen ook langsgeweest. Hoewel ze later wel weer begon te bewegen moest ik toch naar het ziekenhuis. Ik voelde me erg lullig maar de vk verzekerde me dat ik het goed had gedaan.

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goeiemorgen meiden,

Eerst effe reageren voor ik mijn verhaaltje doe..

@ Han: Hopelijk worden jullie het snel eens over de naam!
    :D Goed nieuws van je vriend! Dat maakt een mens helemaal blij!

@ Patries: Hopelijk voel je je ondertussen al wat beter en is je kleintje ingedaald. Hoop ook dat je mama zich geamuseerd heeft, dat is belangrijk! En wat een leuk, vrolijk kamertje! :)

@ Marsab: Blij dat het vals alarm was met je schoonzusje!

@ Ief: Herken dat gevoel, je weet nooit of het al dan niet het begin is hé? Ze blijft inderdaad beter nog effe zitten!

@ MissX: Over dat wild zijn, dat is hier toch al een tijdje geleden. Toch als je letterlijk 'wild' bedoeld.. :(
    En van dat kamertje, is inderdaad balen :( . Wij zwangere dametjes willen toch alles op orde hebben en als je iets in je hoofd hebt en het is niet dat wat je krijgt..
    Hoe was de trouwens de babyshower?

@ Sophier: 37 weken, leuk!

@ Suus: 38 weken vandaag, nog 2 weken, besef je dat? Ik vind het allemaal zo onwaarschijnlijk, kan het allemaal nog niet goed bevatten..

Hier trouwens niet echt last van extreem dikke boobies.
    En over dat ongesteld worden :x , had er zelfs nog niet echt over nagedacht, heb er echt geen zin in hoor! Weet ook nog niet welke voorbehoedsmiddelen we gaan gebruiken.

Sorry voor al de anderen hoor, maar meer dan 15 pagina's bijlezen is VEEL! Heb ze wel allemaal gelezen, maar niet alles onthouden.. :oops:

x

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Miss X, dat herken ik dat alles perfect moet zijn :p
    Om t voor m'n man niet te vervelend te maken, probeer ik er erg op te letten iets makkelijker te zijn ;)

Kelly, rokjes is een idee ja, maar draag liever broeken ;)
    Fijn dat de kleine is ingedaald!

Pooh, fijn dat bij jou ook alles goed is :p

Mouschy, hoe was het bij de kermis?

Liesje, ik was al gaan rekenen ;)

Patries, oh help (wat zichtbaarheid verband betreft) vreselijk, wat gaan we daar nu weer op verzinnen :rolleyes:

Edokid, wat een schattig wiegje, en mooie buikfoto's (leuke kleding ook
    :p )
    Rustig idee dat het geregeld is met kdvb!
    Wauw, in bad bevallen, ben straks erg benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Lijkt me wel erg relaxed (naar omstandigheden dan ;) )

Maart, ook al 37 weken en een dag nu, we zijn gelijk uitgerekend en beiden een dochter, leuk! :D

Han, wat een goed nieuws van je vriendin. Blaasontsteking zit je idd ook niet op te wachten, maar dat is na kuur zo weer over.

Miss X, hoe was je babyshower?
    Thuis bevallen mag vanaf dat je 37 weken zwanger bent, eind 37e week.

Jennifer, wat fijn dat het met Ollie zo meevalt!

Han, gefeliciteerd met het goede nieuws over je vriend :D
    Wat een opluchting! Super voor hem/jullie.

Op www.geboortewinkel.nl kun je evt. ook bh's bestellen. Ik heb er 1 van Anita in winkel gekocht en zelfde via internet bijgekocht. Ook grote maten.

Suus, wauw 38 weken al :p Fijn dat alles goed was bij vk.

Saskia, wat grappig. Bij mij zeiden ze ook 6 a 7 pond en in elk geval geen achtponder.

Maart, fijn dat het goed was bij vk!

Zoe, ik zou hetzelfde hebben als m'n man elke avond weg is. Vind t altijd zo gezellig als ie er is. En met zwang. nog meer behoefte aan.

Patries, sterkte voor je mams.

Saskia, fijn dat de kleine goed is ingedaald.
    Debby, voor jou ook!

Suus, ik heb nu 80D, is zelfde cupmaatgrootte als 75E. Ik krijg ook veel opmerkingen. In het begin van zwangerschap meer over borsten dan over buik :rolleyes:

Ief, ja die steken herken ik! Af en toe als ik loop ineens alsof er snel in mes in onderkant wordt gestoken. Bij mij af en toe, bijv. na tijdje wandelen, meer druk bij voorkant, alsof hoofdje er elk moment uit kan komen.
    Vanochtend kon ik niet meer blijven liggen door pijn in rug/bekken. Maar beter om half 9, dan om 3 uur 's nachts al :D
    Gister weer in bos stukje gewandeld. Zie nu wel rechtstreeks verband tussen wandelen en klachten 's nachts. Di toch eens aan vk vragen. Is toch goed beetje beweging?

Zoe, idd bellen als je het niet vertrouwd.
    Joepie ook!
    Ze hebben wel steeds minder ruimte om te bewegen.
    Hoe is het nu?

Lovewinnie, wat vervelend voor je zus. Sterkte voor haar.

Ief, het is inderdaad ..... weer ;)
    Volgens mij droom ik meer dan anders, maar kan ze vaak niet meer herinneren.

Ga vandaag maar 'ns lekker relaxen op de bank denk ik. En ga ook maar eens een afspraak met kapper maken :p

x Sophie

10. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Over steken in de buik kan ik ook meepraten :S
    Gister avond heb ik ze wel even weg moeten puffen. Waar die zwangerschapscursus al niet goed voor is geweest. Het helpte wel namelijk :)
    Het kunnen toch ook voor weeeen zijn. Dan betekend het nog niet dat het begint?

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Nu, ben een paar dagen niet online geweest, omdat ik maandagavond opgenomen ben in het ziekenhuis. :(

Ik had in de namiddag eens naar de gyn gebeld om te vragen naar de uistlagen van mijn bloedtest en om te zeggen dat ik nog altijd extreem veel dronk (zo'n 5 l). s'Avonds belt ze mij terug om te zeggen dat ik onmiddelijk naar het ziekenhuis moest omdat dit echt teveel was en omdat mijn urinezuur nog altijd gestegen was.
    Ze zei dat ik daar misschien tot aan de bevalling moest blijven :confused: .

Nou, gelukkig mocht ik gisteren (normaal vandaag pas, maar na een beetje aandringen..) naar huis. Moet vandaag wel nog langsgaan voor een monitoring en een bloedafname..

Wat het probleem juist was of waar het vandaan komt, daar hebben we het raden naar. De gevolgen weet ik wel. Ik was mezelf blijkbaar aan het 'verdrinken' met al mijn water.. Mijn zout was veel te laag en mijn bloed was ook aan de dunne kant aan het worden. Gevolg op iets langere termijn was dat je iets aan je hart kan krijgen daardoor. :( Niet zo positief dus..

Het enige wat we nu kunnen doen is wachten tot na de bevalling voor een volledige screening en nu mag ik nog maar slechts 1,5 l per dag drinken. Kan ik momenteel niet hoor, veel te weinig.. :oops:

En dan als laatste; waasrchijnlijk wordt ik volgende week ingeleid. Ze wil tot 38 weken wachten, maar dan is het genoeg geweest en mag/moet hij komen. Moest toch effe slikken toen ik dat hoorde. Je weet dat de bevalling niet zo lang meer gaat duren, maar een datum op plakken is nog iets anders..

Ben benieuwd wat ze straks gaat zeggen..

Sorry voor het lange verhaal!
    X

12. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    jeetje wat heftig allemaal virgini.
    Maar ja wel een goed teken dat ze je lieten gaan. Als het niet veilig was voor jou en je uk dan hadden ze dat niet gedaan. Ik hoop dat het verder allemaal goed blijft gaan. En die inleid datum aan de ene kant een schok voor nu, maar je kan nu wel ergens naar toe leven. Ik vind het best eng niet te weten wanneer en hoe en wat me te wachten staat.

Liefs

13. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    En Saskia, zijn de gordijnen al gespeld...? Ik heb uiteindelijk veel minder gedaan dan ik wilde doen gisteren. Maar ja, vandaag is weer een nieuwe dag: nieuwe ronde, nieuwe kansen! :)

Hmm, heb ik weer wat bijgeleerd Patries, een swab is dus een soort uitstrijkje. Lijkt mij idd ook niet erg fijn, maar dan heb je wel vast wat 'oefening' gehad voor straks tijdens de bevalling als er nog veel meer aan je wordt gezeten... Da's trouwens wel iets waar ik een beetje tegenop zie. Zo van, da's iets van mijn lief en mij, verder niemand. En aan de andere kant denk ik 'doe toch niet zo preuts!'. Nog meer meiden last hiervan?

Succes met bijlezen, Debbie!

Sterkte met je zus, lovewinnie. Hopelijk knapt ze snel weer op... En daarnaast natuurlijk veel plezier toegewenst met de echo -> weer lekker even je kindje kunnen zien!

Wat je schrijft Ief, heel herkenbaar! Mijn dromen zijn heel heftig en daarnaast voelen ze ook zo echt. Dat ik als ik wakker ben ervoor moet oppassen dat ik het niet als 'echte' herinneringen opsla... En over de steken: daar heb ik nu denk ik een weekje last van. Vooral als *Puk* denkt 'kom, laat ik me eens lekker gaan uitrekken!' Ai ai, dat hoofd gaat dan nog net ff dieper mijn bekken in... :( En een stekende anus? (dat klinkt hmm... nou ja... :)) Dat heb ik niet echt, maar wel bijna continue een drukkend gevoel erop, alsof ik moet poepen. En daarover gesproken: dat lukt me momenteel bijna niet meer, zelfs niet met mijn opstapje waar ik mijn voeten opzet. Ik vermoed dat *Puk* mijn darmen afknelt en het daardoor wat lastiger gaat. Nou ja, nog ff en dan zal dat ook weer een stuk beter gaan!

Oh, en dat kraamzeil heb ik er uiteindelijk maar onderuit getrokken, wat een @#%*# ding! Ook niet meer geprobeerd met het celstof matrasje... Ga er zo een handdoek onder leggen. Dat houdt het ergste wel tegen, mocht het al zo zijn dat de vliezen breken terwijl ik lig te slapen.

Hè, wat heftig Virginie. Gelukkig word je wel goed in de gaten gehouden. Nu moet je helaas je voorstelling van je bevalling aanpassen -> niet leuk... Sterkte daarmee.

Zo, en dan ga ik nu echt die stomme huishoudelijke dingen doen! ;)

14. PrisEnKids

PrisEnKids Actief lid

11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ja die steken ken k wel...meestal is het indalen of diepr zakken van de baby, maar voorweeen kan ook.

Last net ergens dat 3200 gram klein is voor een baby, ik heb juist anders begrepen..een kindje van 6 a 7 pond is gemiddeld, dat zou dus een kindje van 3000 tot 3500 gram zijn, dit heb ik van mijn echoscopiste en gyn.
    Mijn dochter was 2910 maar zelfs dat werdt niet echt klein genoemd.
    Klein noemen ze het pas onder de 2500 gram...

Straks de groeiecho weer...ben heel benieuwd!
    Vind het wel spannend!
    Ben ook benieuwd hoe het zit met me vruchtwater...maar goed dat zien we straks allemaal wel.

Iedereen, kom op laatste loodjes, we komen er wel....
    Ben wel heel benieuwd wie er eerst bevalt!

Virginie83 : jee spannend hoor!Wel fijn dat je geen 2 weken overtijd hoeft te lopen!Ik wordt ook ingeleid met 38 weken en vind het heerlij :D k

15. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Bedankt voor jullie lieve reacties....

Uk is nog steeds heel rustig....
    Voorin de week waren het nog steeds karatetrappen etc,
    en nu enkel een keer een kontje of rugje wat draait......

Heb ook veel steken onderin en harde buiken...

Wat jullie zeggen is natuurlijk hartstikke logisch, dat de uk steeds minder ruimte heeft om te bewegen! Dat stelt mij ook wel gerust...

Ik kijk het nog even aan. Ik kan vanmiddag tussen half 2 en half 5 bellen naar mn VK. Misschien voor mn eigen gemoedsrust....

Liefs

16. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Aan de ene kant is het misschien wel 'handig' dat ik weet wanneer hij komt, maar dat geeft me ook meer tijd om me zenuwachtig te maken. Als ze vandaag zegt dat het volgende week donderdag gebeurt, heb ik een hele week om stressy rond te lopen. Ik kijk er wel naar uit om mijn kleintje te zien, maar niet naar de bevalling zelf :(. Als je gewoon wacht op je weeën, stelt dat je geduld wel op de proef, maar het is toch nog iets anders.

Ik zal wel zien wat ze zegt. Als ze inleidt, zal het wel zijn omdat het beter is voor mama en baby zeker?

17. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    dat denk ik ook, en dat is uit eindelijk het aller belangrijkste toch.
    iig sterkte en succes!

18. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Virginie, wat naar. Gelukkig goed onder controle.
    En lijkt me ook apart te weten wanneer.
    Spannend hoor. Veel succes/sterkte.

Kreeg net een telefoontje dat mijn gordijnen er zijn. Joehoeoeoe. Wat een klachtenbrief al niet kan doen: 50% korting en veel snellere spoedlevering
    :)

x Sophie

19. Ddp

Ddp Niet meer actief

Ief: Ik droom ook de raarste dingen en moet inderdaad soms ook even denken of het nu echt was of dat ik het gedroomd heb....zo realistisch...

Han: Kan me voorstellen dat jij je er lullig onder voelde toen bleek dat er niets aan de hand was, maar waar zijn die VK's anders voor? Echt niet alleen voor de bevalling! Ik ben ook altijd bang dat ik zeur en me aanstel. Maar er zijn er ook zat die om elk klein dingetje de VK al bellen....

Sereenalian: Dat kunnen inderdaad voorweeen zijn! Schrok daar voor een paar weekjes terug ook zo van. Er zat zelfs een klein beetje regelmaat in :confused: maar dat waren dus ook gewoon voorweeen.....

Noor: hahaha, die man van mij moet wel eens lachen als ik weer zo'n emo bui heb! En het is nu al twee keer voorgekomen dat mn zwager binnenkwam tijdens zo'n emo bui van mij.....die denkt nu dat ik steeds loop te janken hahaha

Sophie: wat een goed idee om vandaag lekker op de bank te gaan relaxen!

Virginie: Jeetje meid wat een verhaal. Kan me trouwens voorstellen dat je er van schrikt dat je waarschijnlijk volgende week word ingeleid....
    Sterkte ermee!

Edokid: Kreeg ineens een beeld van een zwangere agressieve vrouw die haar kraamzeil er onder uit trekt.....moest er hardop van lachen....

Pffff word gek van mn hond! Die is zo onrustig! Die blijft maar lopen door de kamer en af en toe janken....waar die nou weer last van heeft :D

20. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Sophie: Leuk dat je 50% korting krijgt! Je ziet, altijd volhouden en blijven proberen, zo bereiken we veel meer!

Deel Deze Pagina