morguh iedereen ! jeuu ik 37 weken .... zoe84@ ik zou ook ff bellen hoor naar de vk voor je eigen rust... al is het inderdaad zo dat je nu minder voelt omdat hij / zij te groot wordt.... en volgens mij is het helemaal aan het indalen bij jou... bij mij zijn het nu ook geen trappen meer maar een beetje schuiven en tussen door een heftige trap maar die krijg ik alleen als ik op de verkeerde zij lig miss x hoe was het je babyshower?? Virginie83@ jeetje zeg ...wat een verhaal, gelukkig ben je weer thuis nu wens je iedergeval sterkte met niet drinken... en ergens toch lekker om te weken dat je je beeb in handen hebt met 38 weken edokid@ met dat gepruts daar beneneden denk ik ook zo ..ik ben ook preutse muts zelf hoor hi maar weet ook dat op het moment als je in een weeen storm of bevalling bezig bent je dat even niks meer schelen kan...alles uitgeschakeld enige waar je mee bezig bent is je smurf er snel uit krijgen haha ief@ steken jup niks nieuws hier ..is wel wat minder geworden..nu het helemaal is ingedaald..maar iederekeer als koppie draait voel je dat als een mes steek erg pijnlijk verder ik elke nacht en ochtend kramp in been...dan weer rechts dan weer links super irri...en alleen in bed
Ik heb een beetje het idee dat hoogzwanger zijn ook van invloed was. Ze weten natuurlijk wat hormonen met je kunnen doen, dus beter dit uit voorzorg voor zwangere vrouw op tilt slaat midden in de winkel hahahahaha. Hoe dan ook, is super hoe ze klacht hebben afgehandeld Maar eh laat ik niet te vroeg juichen, vanavond met man ophalen. Eerst zien dan geloven dat ze ook goed zijn x Sophie
kelly: kramp in de benen, dat kan je verhelpen door voordat je naar bed gaat, je benen even te strekken. En een kussen onder het voeteneinde van het matras. dat helpt ook goed. Tenminste bij mij wel.
@zoe/joepie: ik weet niet hoe dat zit bij jullie.. maar bij mij krijg ik eigenlijk bijna altijd wel beweging als ik even op mn zij ga liggen. kennelijk ligt er dan ineens iets klem en meot dat verschoven worden. maarja.. dan moet ik er wel bij zeggen dat bij mij precies aan die kant ook alle handjes en voetjes zitten.. en het ruggetje dan ineens "boven" ligt. dus misschien dat het daarvan komt en dat het niet echt representatief is enneh... niet denken "ik bel te vaak" dat snappen ze heus wel hoor @lovewinnie: balen zeg! hoop dat ze snel weer beter is. @sereena: geen indalingsweeen ofzo? @virginie: dat 5 liter veel is is niet zo gek natuurlijk maar je zou denken dat je niet voor niets zo'n dorst hebt lijkt me echt vervelend als je dan niets mag drinken. hebben ze wel tips om de dorstige tijden door te komen? balen zeg en ja.. dat lijkt me inderdaad heel raar om te weten. en eht is nog onwijs snel ook. @edokid: 2 van de 4 gordijnen van de voorkamer hangen inmiddels en ik ga straks de andere 2 maar even doen denk ik wat een prutwerk :S weet nu weer waarom dat ook alweer zo vervelend was... ze zijn gewoon te groot! overigens doe ik hier dagelijsk ongeveer minder dan gepland.. en dat went aardig. maar er gebeurd wel elke dag wat enneh.. das niet preuts hoor tis geowon dat het je leven er in gehamerd is dat het prive is... en dan gaan ze er ineens aanzitten ik had dat met de inwendige echoos heel erg zegmaar. maarja.. ze moeten toch gebeuren dus dan laat ej het maar toe job vroeg beide keren of ik nog wilde douchen daarna.. maarja het gevoel was je er toch neit echt af... @sophie: fijn dat je gordijnen er al zijn! en blij dat je dan ook meteen het gevoel hebt dat je klachtenbrief toch daadwerkelijk geholpen heeft. dat is toch altijd prettig @virginie: bedenk me net dat je de eerste normaal getimede septemberbaby bent hier vandaag trouwens onwijs pijn in mn rug ineens of eigenlijk.. meer op heuphoogte maar als ik rechtop ga staan schiet het meteen helemaal door omhoog.. (en ik omlaag.. lag zowat met mn neus weer in bed nadat ik opstond) begon vanochtend met wat steken in mn rechterheup... en dat moet ik bekennen.. heb ik wel vaker asl ik te lang op mn linkerzij gelegen heb snachts had me er niet zo druk over gemaakt maar toen ik vanochtend opstond stortte ik bijna meteen weer neer wat een drama zeg.. had weleens pijn in mn rug gehad.. maar niet fatsoenlijk op 1 been kunnen leunen is op zn zachtst gezegd nogal onpractisch. inmiddels wel iets beter geloof ik (al heb ik de laatste 10 minuten alleen maar ons gekwebbel zitten lezen) maar ik hoop toch niet dat ik dit nog even 6 weken ga volhouden zit me af te vragen of het komt van het gordijnen "naaien" gister. eetkamertafel is namelijk eignelijk precies te laag om aan te staan. en daarna op de grond dat band er tussen zitten strijken bij gebrek aan een strijkplank. maarja... moet dus nog 2 gordijnen voor en dan heb ik er eigenlijk achter ook nog 2 *mok*
sereenalian@ ik slaap met een voedings kussen onder me benen en voeten heb zowat alle standen al geprobeerd en strekken doet ook niks...dus vrees dat ik het hier even mee moet doen... zal wel een afknelling zijn of iets van het steeds op de zij liggen(veel vocht op moment ook)
Dag saskia, Het indalingsweeen, da zou ook kunnen. Ik ben afgelopen di bij de VK geweest en toen zij ze, dat ze al flink is aingedaald. Ik zit net je stukje te lezen, en moet ook wel een beetje lachen. We kunnen hier gewoon lekker ongeneerd klagen! Heerlijk toch om hier omgeven te zijn met vrouwen die allemaal in het zelfde schuitje zitten. En elkaar volkomen begrijpen. B.t.w ik denk ook dat het gekwebbel zo lekker snel gaat omdat iedereen zo'n beetje al met verlof is of bijna dan.
@ Saskia: Was natuurlijk veel te veel, maar inderdaad, als ik zoveel drink dan is het dat ik dorst heb natuurlijk. Toen de verpleegster mij vroeg of ik echt zoveel dorst had.. Nee, ik drink omdat ik mij verveel! Wat een stomme vraag zeg! En hoe ik dit moet doorkomen? Op de tanden bijten! Na de bevalling volledige check-up, scanners enzo.. Leuk hé, wat een vooruitzicht! Normaal getimed? Tja, wie weet bevallen er tegen dan wel meiden op natuurlijke wijze hé! Is niet leuk dat je zo pijn hebt! Die nachten maken ons echt wrakken hé! @ Sophie: Helpt dus wel hé, zo hoogzwanger zijn! Volgende keer als we iets gedaan moeten krijgen van iemand, kussen onder ons shirt! Trouwens, ik vind het maar logisch dat ze iets aan de prijs deden, het was hun fout.. @ Kelly: \/ 37 weekjes!
Goede morgen mama's Hier heb ik volgens mij af en toe last van lichte voorweeen. Voor de rest gaat het wel goed. De kleien is bij mij nu juist heel druk en ik zie haar ook echt heen en weer bewegen er veschijnt gewoon een harde bobbel die langs mijn buik loopt. Ik zou me er niet al te druk om maken als jullie de klein minder voelen, te weinig ruimte denk ik. Helemaal niet meer voelen is een ander verhaal dan zou ik zeker de vk bellen, ze heeft mij ook heel duidelijk gezegd zodra je de kleine niet meer voelt meteen bellen. Sophie, inderdaad we zijn precies even ver en allebei een meisje, wat grappig. Ben benieuwd wie het eerst mag. Fijn dat je gordijnen klaar zijn en ook nog eens 50% korting, goed gedaan. Virginie, Jeetje wat een verhaal. Doe je rustig aan. Het is wel erg spannend nu voor jou. Misschien ben jij wel de eerste. Ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden als ik wist dat ik volgende week aan de beurt ben, ben het wel een beetje zat en de kleine mag van mij wel komen. Staat de vluchtkoffer bij jullie al klaar? Hier nog niet en het bed is ook nog niet verhoogd
Virginie83@ nee is wel balen hoor allemaal hoor!!!volhouden hoor!!! maart @ hmmm harde bobbel haha die krijg ik met een harde buik precies daar waar de placenta ook zit gek gezicht is dat , scheven buik hi wij hebben bed gister avond omhoog gezet ....nu kruipen in bed haha
@virginie: wat een stomme vraag ja ik drink met dit weer ook meer dan normaal maar 5 liter.. dat doe je niet omdat je je verveelt inderdaad en dan hebben we het nog niet over de hoeveelheid keren dat je er van naar de wc moet je hebt een halve dagtaak aan 5 liter ik ben trouwens zomaar halve kg afgevallen zag ik sinds ik thuis zit lijk ik continu honger te hebben.. maar toch afgevallen. kennelijk is de babybeer een echt energievretertje overigens.. de pijn is nu wel weer weg snap er weinig van. voel nog wel precies de plek waar het was... maar pijn doet het niet meer. meer alsof er met een gevoelsmatige viltstift een dikke streep op is gezet zodat je niet vergeet waar het precies was. zat net ergens te lezen over ischias.. dat dat min of meer hetzelfde voelt hoop toch dat dit geen vakervoorkomend ding gaat worden @maart: ik heb hier al weken een uitstekende bult precies waar de billetjes zitten die is 1x verhuisd van rechts naar links.. en daarna snel weer terug. kennelijk beviel dat toch niet wel leuk is dat he betekenen die voorweeen nu dat je met virginie gaat wedijveren wie het eerste "normaal getimede" septemberkindje op de wereld gaat zetten? en die vluchtkoffer ga ik volgende week maken denk ik wilde dat deze week eigenlijk doen.. maar er komt vanalles tussen zoals nog 2 gordijnen *zucht* zo maar eens aan beginnen
@Virginie: jeez, dat is schrikken, meid! Opnames in een ziekenhuis zijn nooit prettig, maar nu met een ukkie in je buik... Ik kan me goed voorstellen dat het verhaal 'ingeleid worden' alles opeens wel erg dichtbij brengt... toch zul je na de bevalling van die vreselijke dorst af zijn, dan? Ik heb het gevoel dat ons ukkie in een dwarsligging ligt - en dat doet pijn in mijn zij en ik heb het hondsbenauwd. Ga dus de vk bellen, want heb het nu een paar dagen aangekeken en doorleefd en ben er ongerust door. Gek genoeg had ik gisterochtend ook duidelijke steken in mijn vagina, dus dat lijkt dan weer op indalen Dames, vriend en ik gaan binnenkort een dagje Alkmaar doen en ik heb besloten een leuk positiejurkje of shirt + broek te kopen voor de Grote Dag. Ik was sowieso niet van plan om een bruidsjurk te kopen, da's mijn stijl niet, maar wil ook niet te veel kwijt zijn aan de kleding - ik kan het daarna nog maar zo kort aan Tja, de ceremonie met 37 weken... @Miss X, hoe was je baby shower? Wat heb je allemaal gekregen?
hoi dames ben vanmorgen waarschijnlijk mijn slijmprop verloren. ik moest even urine opvangen om dat de kuur was afgelopen. en zag dat het geen normale urine was. er zaten allemaal grote witte vlokken in. ik direct in de stress dacht dat het vruchtwater was ook in de wc dreef een witte laag slijm of zoiets. dus vriend van werk getrommeld en de vk gebeld. ze is langs geweest en ze denkt dat ik weer een blaasontsteking hebt omdat ik om de 5 min moet plassen en buik is erg gevoelig. heb urine net weer weg gebracht moet nu wachten op uitslag. ze heeft nog naar het hartje geluisterd omdat ik de baby al een tijdje niet meer voel. dat was verder wel goed maar als ik vanavond nog steeds zo ziek voel en de baby nauwelijks beweegt moet ik haar weer terug bellen en dan gaan we naar het ziekenhuis. wat een verhaal he. mijn vriend en ik en de honden waren helemaal onrustig. maar goed even de uitslag afwachten mag na 1 uur bellen. ga nu eerst even terug lezen. liefs joepie
Hmm kan me voorstellen dat je daar onrustig van word ben benieuwd wat ze je over een uurtje kunnen vertellen!
Virginnie: jeetje dat was zeker schrikken! Niet echt vriendelijk om je zo maar weg te sturen met de mededeling dat je het maar moet verbijten Lijkt me idd ook heel erg vreemd/ eng als je precies weet wanneer je kleintje gaat komen, maar dat lijkt het me ook als je overtijd loopt dat je extra zenuwachtig wordt omdat je het elk moment verwacht. Joepie: ik heb in mijn ochtend urine ook vaak witte vlokjes zitten, daarom moet ik het eerste altijd gewoon weggooien en pas het laatste restje opvangen. Hoop voor je dat het niet te ernstig is en dat je kleintje zich straks weer gewoon laat gelden. Darcy: jeetje balen meid, hoop voor je dat je uk niet dwars ligt, dat zou wel een domper zijn nu, hoe lag hij de vorige keer? Zou ook gewoon de vk bellen, mss kan je een keer extra langs komen zodat ze kan bepalen hoe hij ligt. Idd als je een ceremonie met 37 weken doet moet je er vanuit gaan dat je die kleren niet al te lang meer nodig hebt Saskia: hmmm pijn in je heupen is idd erg vervelend. Ik moet me midden in de nacht ook vasthouden aan het bed omdat ik anders omval. Hoop ook voor je dat het iets tijdelijks is door het vervelende gordijnklusje Kelly: ik heb standaard een scheve buik, rechts staat meestal iets hoger dan links. Placenta ligt onder en de smurf ligt net zo vaak rechts als links dus daar ligt het niet aan. Merk wel dat als de smurf rechts ligt met de billen dat mijn buik dan nog schever is. Sophie: lekker dat je eindelijk de langverwachte gordijnen kan halen. ik had vanmorgen weer even een leuk momentje met smurf, telkens als ik met de radio mee begon te zingen begon ze hevig mee te "dansen" ze reageerd al veel langer op geluiden maar het was nu zo grappig dat telkens als ik begon te zingen zij hevig begon te bewegen.
Joepie, Dat is wel even schrikken. Ben benieuwd naar de uitslag, hopleijk is alles goed. Saskia, Ik heb ook een bobbel links boven, dat zijn heel duidelijk de billen en die komen soms ook hard tegen mijn ribben aan auw.. Maar ik zie ook vaak duidelijk een kleinere bobbel waarschijn de voetjes heen en weer bewegen.
Han, echt een dansertje heb jij dus . Leuk is dat. MissX, hoe was jouw babyshower. Ben benieuwd heo het was.
@maart: tja ik kon gister natuurlijk op de echo precies zien wat waar lag dat is wel grappig maar het ligt al weken op dezelfde manier. billetjes rechts, 1 voetje plus 1 handje links op bilhoogte 1 voetje bij het hoofd.. en 1 handje ergens op buikhoogte alleen laatste was er hoop schuifwerk.. en toen leek het andersom te liggen. maar dat beviel niet echt kennelijk.. want nu is het weer precies zoals het al weken lag best apart toch en vk merkte op dat het wel in een HEEL vreemde houding lag zo met 1 handje en 1 voetje beneden en dan ook nog 1 beentje recht omhoog nahja.. zolang dat beentje niet gelijk met het hoofdje geboren wil worden komt dat vast wel goed