@gonzo: ik heb je mobiele nummer erin staan. In principe zou ik idd eerder moeten bevallen, maar het zegt niks he. Wij willen de kleine wel de eerste paar weken bij ons op de kamer laten slapen, maar zetten dan gewoon het ledikantje bij ons op de kamer. Nu hebben wij de mazzel dat dat past, weet ook niet of ik anders een wiegje zou aanschaffen hoor. Sommigen laten de kleine de eerste tijd in de kinderwagenbak slapen. Weet niet of dat goed is of niet... hier trouwens ook al een dikke 18 kilo erbij (+ 4 die ik voor die tijd al teveel had) dus er mag straks aardig wat af haha.
Goedenavond Hier gaat het straks heel hard regenen denk ik. Hihih Maart wat grappig die dromen. Ben benieuwd wanneer ik je smsje ontvangt of jij de meine. Mijn vriend denk dat het volgende weekend gebeurd. Nou mij benieuwen. Kom net terug van beverwijk. Was erg druk maar hele leuk, lekker gegeten. Ben nu wel beetje moe dus ga even liggen. XXXX
Edokid: Is er geen ziekenhuis in de buurt waar je in bad kan bevallen? Ik weet van het st. Lucas Andreas ziekenhuis in Amsterdam dat ze een afdeling hebben met bad. kijk eens op www.kindenziekenhuis.nl, daar kan je vinden wat de ziekenhuizen hebben voor zwangere vrouwen en wat er allemaal kan! Arnhem is een grote stad, you never know! Annette: Wij hebben een vruchtwaterpunctie laten doen, precies om de reden dat al die kansberekeningen niet betrouwbaar zijn. we stonden binnen 15 minuten weer buiten, en het was geheel pijnloos! je hebt 100% zekerheid voor de rest van je zwangerschap! Dat is echt een heel fijn en veilig gevoel! De kans op miskraam is veel minder dan het al rond die tijd normaal gesproken is in normale omstandigheden, dus als iemand daarover begint, is dat onzin! je bent dan gewoon zeker van je zaak en kan dan alsnog beslissen. Kijk op de site van bijvoorbeeld het AMC, je hebt daar info en folders over de punctie zodat je een beslissing kunt maken, sterkte!
weet iemand waar die lijst staat met wat er allemaal in je vluchtkoffertje kan? Ik geloof dat maart of missX hem had gemaakt? Ik wou dat ik hem uitgeprint had! Ik sta nu echt een beetje glazig te kijken over wat er allemaal in zit en kan er niet meer opkomen wat er in moet...weet iemand het paginanummer nog? ik heb al een euro erin voor de rolstoel in het ziekenhuis!
Anette, moeilijk hoor. Ik zou het zelf niet doen. Gewoon van je zwangerschap genieten en ervan uitgaan dat alles goed is. De kans dat er iets niet goed is is heel klein dus maak je niet druk. Edokid, gelukkig was alles goed en hopelijk mag je gewoon thuis bevallen in het bad. Jessica, mooi buikje heb je, groeit goed. Gonzo, Fijn dat je er weer bent. Wij hebben een lief wiegje naast ons staan op de slaap kamer voor de eerste periode. MissX, mijn vriend denkt dat ze op 3 september komt, ik ben benieuwd. Erggg spannend.
Of je nu thuis wilt bevallen of toch voor een ziekenhuisbevalling gaat, het hebben van een zogenoemd vluchtkoffertje is een must. Het is immers handig de noodzakelijke dingen bij de hand te hebben als je toch halsoverkop naar het ziekenhuis moet. Als je in het ziekenhuis bevallen wilt, moet je een koffer met de noodzakelijkste dingen bij de hand hebben. Maar ook wanneer je je kindje in huiselijke kring wil krijgen is het verstandig om uiterlijk in week 37 van je zwangerschap een vluchtkoffertje klaar te hebben staan. Je kunt immers op stel en sprong door de verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd worden. Niet handig als je partner dan nog het hele huis door moet om jouw nachthemd te vinden. In principe bevat zon koffertje genoeg spullen om jou en je kindje één overnachting in het ziekenhuis door te helpen. Natuurlijk zitten in de koffer ook de belangrijkste papieren (verzekeringspapieren, papieren van de verloskundige etc). Maar wat te denken van bijvoorbeeld je reservebril als je normaal lenzen draagt? Bevallen met lenzen in is niet prettig, maar je wilt wél direct na de bevalling je kindje kunnen bewonderen. En misschien wil je jezelf ook wel een beetje optutten voor je het eerste kraambezoek ontvangt. Ik ga naar het ziekenhuis en neem mee... Voor jou: * Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc) * Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen) * Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher) * T-shirt om in te bevallen * Druivensuiker snoepjes voor extra energie * Nachtkleding * Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten) * Ondergoed (grote oma-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in. Bovendien zitten strings niet echt geweldig als je net bevallen bent). * Pantoffels/slippers * Badjas * Eventueel: reservebril * Eventueel een voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat). * Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok) * Eventueel wat tijdschriften of een boek * Kleingeld voor de rolstoel Voor je kindje: * Maxicosi * Autostoeltje * Rompertjes * Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Let erop dat je iets neemt wat ook nog leuk staat; het worden tenslotte de allereerste fotos van jouw kleintje, daar in dat ziekenhuis). * Sokjes * 2 mutsjes * Speentje * Omslagdoekje * Deken voor over maxi-cosi * Eventueel: warmwaterkruik * Eventueel: jasje Voor je partner: * Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld rhesusnegatief bent, identificatiepapieren) * Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden) * Mobiele telefoon met oplader (check of je m mag gebruiken in het ziekenhuis) * Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes * Eventueel: videocamera * Eventueel: parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart (als je je mobieltje niet mag gebruiken) * Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt TIP! Het heeft weinig met het vluchtkoffertje te maken; maar rijd tegen de uitgerekende datum liever niet te lang door met een bijna lege tank. Je wilt tenslotte niet zonder benzine komen te staan op weg naar het ziekenhuis...
Had hem toevallig nog in mijn computer staan. Volgens mij komt hij van jou maart.. Ik heb hier ook een lijst met wat je moet hebben voor de uitzet. Ik heb nog best veel nodig zoals die flanellen luiers, haarborsteltje. Bad thermometer en Hydrofiel washandjes en Hydrofiel luiers en lakentjes etc. Ik denk dat ik morgen maar alles in een keer ga halen bij de hema ofzo.
HAi Ik heb echt dringend jullie mening nodig www.brenbybrendareimers.com staan 2 foto's van mij naakt. Je ziet niks maar hij is wel heel bloot. Ik vind het hele mooie foto's maar ik twijfel of ik ze niet ''te'' vind. Wat vinden jullie? XXX
miss x ik vind ze heel erg mooi. Je ziet niks wat je niet moet zien. Alleen een hele moolie buik groetjes las
Hallo, nog niemand bevallen zag ik Ben sinds gistermiddag niet lekker. Was misselijk en pijn in buik. Een heel weeig gevoel. Vanochtend ook een soort menstruatiepijn. Zullen dit voorweeen kunnen zijn? Verder heb ik een nogal vervelende zwangerschapskwaal, erg last van aambeien auwwww Als iemand een super tip heeft? Ik kan niet eens meer zitten en type dus heel onhandig met laptop half op schoot. Hou het dus even kort hier. Hoop dat het morgen weer beter gaat. Dan zal ik weer op jullie reageren. Zo, moest even klagen. Wel leuk is dat vanmiddag een voetje enorm ver uitstak. En bewegen dat ze deed Mn man keek zeg maar op mn buik en zei dat ie haar helemaal kon zien liggen T is wel erg spannend hier zeg. Ben zoooo benieuwd wanneer we gaan bevallen x Sophie
Hoi meiden, Hier ook even snel een berichtje van mij. Jullie hebben al weer erg veel gekletst, dus ben nu alles alweer vergeten. Sorry als ik niet op iedereen reageer @Darcy & Berbel: Bij ons op kantoor wordt er zondag gewoon gewerkt. Maar dat is heel makkelijk uit te leggen hoor. Wij hebben namelijk weekend op vrijdag en zaterdag. Dus zondag is een gewone werkdag @Darcy: nog even lekker over de rommelmarkt gestruind? Nog wat leuks gevonden? @MissX: leuk he de zwarte markt. Altijd erg vermoeiend, maar zeker leuk om een ochtendje of dagje te vertoeven. Ze hebben altijd wel leuke hebbedingetjes en ook voor niet al te veel geld. @Saskia: gefeliciteerd met je vriendin. @Jessica: fijn dat je al wat beter geslapen hebt. Goed dat er hier meiden zijn met van die handige tips. @Edokid, Gonzo, Miranda & Jessica: mooie buiken hoor meiden. Dat gaat ineens wel erg hard he. Misschien toch niet zo gek dat iedereen zo'n last heeft met slapen, is echt niet vreemd hoor met zo'n grote buik die in de weg ligt. @Annette: Lijkt me ook zeker moeilijk om zo'n beslissing te maken. Als ik jou was zou ik ook informeren bij de gyn of vk wat zij hiervan vinden. Als je zekerheid wilt kan je natuurlijk beter de punctie doen, maar ja zal dat je keuze verder dan beinvloeden? Moeilijk hoor meid. @Las: fijn dat je wat beter geslapen hebt. Waar heb je trouwens flanellen luiers voor nodig? Ik heb alleen de hydrofielluiers gekocht. Sorry als ik iemand vergeten ben, ik weet het echt niet meer. O ja en we zijn 1 dag verder. Dus nog maar 3 dagen werken te gaan. Kus, Patries
miss x, zag bij t posten je berichtje en was natuurlijk nieuwsgierig Wat een super foto's, echt heel erg mooi en je ziet niets teveel. Kun je trots op zijn! x Sophie
Patries is alletwee het zelfde volgens mij. Maar ze werken super de kleine is zo droog. En mijn zoon slaap er nu al 6 jaar mee 8) Heb dus allemaal nieuwe moeten kopen. groetjes las
@MissX: Ik vind de foto's echt super mooi hoor MissX. Ik zou er als ik jou was juist trots op zijn. Erg knap hoor hoe je daar zo staat, erg zelf verzekerd. Ben bang dat ik je dat nooit na zal doen, wat ik stiekum best wel zou willen. Ik wilde eerst een fotoreportage laten maken van mijn dikke buik, maar ik durf het gewoon niet. Ik weet gewoon dat ik me dan heel onzeker voel. Mijn man maakt nu wel eens foto's van mijn buik, zelfs dat vind ik het niet fijn. Ik ben gewoon niet zo'n meisje dat voor de camera geboren is, ik word daar alleen maar verlegen van. Maar jij niet zo te zien MissX. Ik vind je er super op staan. @Sophie: spannend hoor Sophie. Misschien zijn het wel tekenen dat je snel gaat bevallen. Ik heb wel eens gelezen dat je je een beetje beroerd kan voelen een paar dagen voordat je gaat bevallen. Dus wie weet. Je laat het ons dan wel horen he
hallo! hier ben ik ook weer even! Lees nog steeds mee en ben héél benieuwd wanneer de eerste baby zich aan gaat dienen! MissX: prachtige foto's! Ben wel een beetje jaloers, hihi! Sophie: ik had een paar weken geleden ook vreselijke last van aambeien. Raakten nog ontstoken ook, waardoor ik niet eens meer zonder paracetamol kon. Het is een typische zwangerschapskwaal en héél vervelend! Ik heb van mijn verloskundige tabletjes en zalf gekregen van Curanol. Dat werkt prima! Een paar dagen later was alles weg! Mocht hier iets beginnen te rommelen dan laat ik dat meteen weten! Groetjes, Migga
@Miss X: Je bent prachtig! Wees er trots op! @Sophie: ja die "menstruatie-achtige" pijnen kunnen voor weeen zijn. Heb er ook last van, maar het zegt nog steeds niet over de bevalling (helaas). Aambeien zijn vreselijk! Ik heb ze ook maar heb er niet zo veel pijn van gelukkig en heb daarom geen middeltje, maar Sperti mag altijd. Komende week weer nieuwe ronde, benieuwd wie gaat bevallen. Morgen 37 weken... och zo spannend allemaal. Liefs P. (sorry dat ik ook niet op iedereen reageer, maar geloof dat we dat inmiddels wel van elkaar accepteren gezien de snelheid.)