Oei wat spannend al die "rommelaars"! Deze week zal het er toch wel van komen?!?! @Prisenkids: spannend meid! Ik heb morgen ook weer een echo, om 11 uur. Vind het wel weer spannend! Hoop dat de wat kleinere van de twee nu ook hard gegroeid is! Heb geen idee wat er daarbinnen allemaal gebeurt, weet alleen dat ze allebei af en toe behoorlijk druk zijn! Tja scheren: wat een drama, ik doe het ook maar op gevoel, geen idee hoe het er daarbeneden uitziet Vind mijn onderbenen afdrogen na het douchen trouwens al een ramp, laat staan sokken aantrekken.... Over kraamvisite: wij houden het ook rustig in het begin en sturen inderdaad de kaartjes ook alleen meteen aan intimi en daarna pas aan "de rest". Denk dat ik wel echt een beetje bezoektijden aan ga houden, sommige mensen (zeker zonder kids) hebben echt de neiging om heel lang te blijven plakken, da's soms reuzegezellig, maar ook reuzevermoeiend! Over druk bewegen: bij mijn bevalling van Isa was ze zelfs tijdens de ontsluitingsfase nog gewoon flink aan het schoppen en soms draaien. Sommige mensen zeggen dat als ze een dag veel rustiger zijn dat het dan begint, ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Hier ook vanmorgen alweer vroeg wakker, maar ik hoefde er wel pas om 5.15 uur uit voor de eerste keer, da's dan wel weer lekker! Liefs Noor
hallo, ik wil me graag hier ook even melden. wel wat meegelezen hier, maar nog nooit gepost eigenlijk.. ben vandaag 37 weken en het is me opgevallen dat ik de laatste paar dagen regelmatig last van harde buiken heb. ze doen geen pijn, het voelt alleen strak aan. ik heb ze zelfs als ik in bed lig, of rustig een boek aan het lezen ben. volgens een vriendin van me die al 2 kleine kinderen heeft, zijn het voorweeen. gr van zonnetjes
Nou hoor jullie maken me bang Sterkte morgen Prisenkids en Virginie het word nu wel heeeel spannend allemaal. XX
MissX: Ik heb ook alles gewassen, behalve ook de binnenvoering van de kinderwagen. Vindt het gewoon een prettig idee, want wie weet hoeveel x alles is aangeraakt door iedereen Meiden, weten jullie een winkeltje te vinden waar ze leuke gevlochten manden verkopen (handed by) en dan het liefst in fuchsia kleur. Ik ben me een ongeluk aan het zoeken, maar kan niks vinden Ik weet wel dat ze er zijn en dat is nu juist zo frusterend! xxx
poe.. dat was vlgens mij bijna 20 pagina's leeswerk na een weekendje afwezigheid? ik weet echt de helft niet meer van wat ik gelezen heb ik ga straks wel weer braaf reageren. anyway... vrijdag druk gepoetst in het oude huis bedoeling was vroeg te stoppen zodat ik nog even kon slapen omdat we savonds bezoek zouden krijgen dat bleef slapen. en ik dus niet om 10 uur mn mandje in hoefde maar nadat we nog even naar de hema waren geweest voor het rolgordijn.. moest ik perse mee een ijsje eten.. en was het al gauw toch stuk later dan geplanned verrassend genoeg lag ik toch pas 1 uur in bed zaterdag nog in huis wat dingetjes gedaan en te veel geshopped in de bouwmarkt. maar met resultaat: want we hebben nu ook in de woonkamer lamellen en het lampje in de wc hangt inmiddels. om 2 minuten voor 6 nog snel een bloemetje geregeld voor oma.. want die was zondags jarig uiteindelijk ook daar dus nog geweest op zondag. dat is zemgaar net te ver weg om nog wat te kunnen met de rest van je dag.. dus per saldo wel wat dingetjes gedaan in huis maar niet echt veel. vooral wasjes en vegen enzo. maar was wel blij dat ik er weer was mis dat toch best heel erg hoorr... "vroegah" zat ik daar elke zondag.. nu 1x per paar maanden opa helemaal hip! hij heeft namelijk een mobieltje gekregen voor zn verjaardag (ok... een speciale voor ouderen met slechts 5 knoppen.. maar het IS een mobieltje) hij wilde al heel lang een mobieltje want dat was leuk maarja.. oma zei steeds "nou die onzin! dat is niet voor ons oude mensen!" dus het kwam er nooit zo van. maar nadat hij laatst ineens 3 uur later thuis was dan afgesproken (en hij weg was met de taxi...... ) dus oma nogal ongerust was heeft hij nu eindelijk zijn mobieltje gekregen uiteindelijk was het een dodelijk vermoeiend maar heerlijk weekendje enige wat een beetje jammer was dat toen ik amper thuis was ik mn vader op de voicemail had waarom ik niet bij hem koffie was komen drinken... ik heb daar zo'n hekel aan he.. ik snap wel dat hij gewoon graag wil dat ik lagns kom enzo... maar als ik niet langskom.. tja misschien heeft dat dan wel een reden. als we bij hem langs gaan gaan we niet ook nog even gauw bij mijn opa en oma koffie drinken.. en dat heb ik hem al 30x uitgelegd maar elke keer belt ie boos op dat we niet zijn langsgeweest oftewel ik heb gister maar niet eens opgenomen. job vond het stom dat ik het zo vervelend vind.. tot ik hem de voicemail liet horen die mn vader dus achterliet nu snapt ie iets beter waarom ik niet leuk vind geloof ik. maar het is wel een domper op een leuke dag toch :/
Ehm jullie vergeten volgens mij iemand Heb een lekker druk weekeind achter de rug, alle 2 de dagen verjaardagen. Wel erg gezellig, maar wel druk! Alles is nog rustig in mijn buik, geen echt gerommel of zo helaas.... Morgen weer naar de VK voor controle, Uk zal wel niet ingedaald zijn.... zucht.... Saskia nesteldrang haha zonnetjes welkom nog de laatste paar weekjes! Noor heerlijk he zo'n mega buik, je kan je eigen voeten niet eens meer zien.... Prisen Kids; heel veel succes meid! Rian; gefeliciteerd met jullie verloving!
Hallo, Mag ik er nog bij? Ik moet binnen 3 weken bevallen maar het kindje is nog niet ingedaald. Is dit normaal? x
Jep, helaas wel... kan er over mee praten Mijn baby is nog niet ingedaald, en ben al binnen 2 weken uitgerekend. Mijn zoontje was ook niet ingedaald toen ik van hem moest bevallen.... Misschien is het wel leuk om een banner aan te maken! Wanneer ben je uitgerekend?
@ Mouschy: Is waar ook, normaal zou JIJ de eerste moeten zijn! Nog 1 week en 4 dagen.. Krijg het benauwd als ik lees hoe kortbij dat is! @ Tinawina: Tuurlijk, daarna kom je gezellig meekletsen bij de bevallen mama's! @ Saskia: Nou, wat een verhaal zeg! We mogen nog zoveel plannen als we willen, soms loopt het gewoon wat uit. Ik neem me altijd dit en dat voor, maar duurt toch altijd een pak langer als gepland. Maar ondertussen heb je wel genoten van je ijsje hé? Mijn grootouders zijn ook behoorlijk modern ! Ze hebben toch al een jaar of 3 een mobieltje, zelfs VOOR mijn moeder. En mijn oma maar smsjes sturen! Maar eerlijk is eerlijk, het is toch wel handig hé, bij ons vind je bijna nergens meer een telefooncel, als je dan al moet bellen, heb je een probleem! En wat je vader betreft, je kan niet alles op 1 dag doen hé.. @ Zonnetjes: Ook welkom! @ Zoë: Bij mij is het eerder omgekeerd. Ik vind het lastig voor mijn vriend dat ie niet eens een rustige nacht kan hebben. Elke nacht is het wel iets met mij. En nu dat ik ziekjes ben en enorm veel moet hoesten en mijn nuisje snuiten.. Tja, dat maakt het natuurlijk niet beter. Heb al voorgesteld dat ik in de zetel zou gaan liggen, maar hij wil er niets van weten. De schat.. Maar ocharme hij! Heb nu trouwens een uurtje geslapen. Had/heb het erg nodig. Binnen een uurtje naar de gyn! Als jullie daarna niets meer van mij horen is dat ik WEER eens ben opgenomen, maar ik hoop van niet. Mijn ventje is overtuigd van wel, ook omdat ik koorts had enzo..
Jeeee wat is er weer veel bijgepraat Zal wel niet iedereen kunnen onthouden, dus sorry! @Miss x, indd spannend dat gerommel.... @Zonnetjes, Waarom niet @Tinawina, ook welkom. @Mouschy, schiet bij jou ook al op meis, hopelijk is uk nu wel ingedaalt @Saskia, wordt moe als ik lees wat je allemaal hebt gedaan... Leuk is dat he opa nog lekker hip @Joyce, zoek me ook nog kapot naar roze mandjes als ik ze niet kan vinden dan maar die witte bij de Hema. @kelly, beterschap meis! @Zoe, zie het helemaal voor me.... @prisenkids, Spannend meid, ik hoop eigelijk dat je je kleine nog effies bij je houd! @rian, Een week met weeen Dan was het bij mij een eitje heb er in totaal ook maar 7uur over gedaan...... Bij mij heeft ze om 1uur 's nachts m'n vliezen gebroken, toen ging het helemaal vlot! En meestal zeggen ze dat een tweede sneller komt. Hopelijk heb jij dit keer ook een vlotte bevalling! @edokid, indd zo voelt het wel ja Helpt geen ene malle*&^%$$ morgen toch naar de vk kijken wat zei zegt, en anders naar een andere fysio bellen (verwijsbrief van de HA gehad)
Welkom zonnetjes en tinawina! Joyce: Weet niet waar je woont, maar heb ze laatst gezien bij het babypark in Enter.....maar weet niet of dat te doen is voor jou.... Saskia: Wat een druk wkendje voor jou! En wat grappig dat je opa een mobiel heeft! Mijn oma (79) heeft m nu ongeveer een jaar en die kan er redelijk mee overweg! Smsen lukt haar prima, want krijg soms hele verhalen! Grappig he? Kan me trouwens voorstellen dat je dat vervelend vind van je pa en je daar beetje mee zit! Zoiets zou ik me ook aantrekken! Mouschy: Hoop voor jou dat je uk toch is ingedaald morgen! Virginie: Succes bij de gyn! Hoop voor je dat we je hier vanaaf gewoon weer treffen! Net bij de VK geweest en alles was goed! Kindje ligt keurig ingedaald! De laatste dingetjes ook even gehaald. Dus van mij mag t komen nu hahaha. (zeg ik heel stoer) Hebben jullie ook dat je echt met je benen uit elkaar moet gaan zitten omdat uk anders protesteert? Als ik te dicht met mn benen bij elkaar zit voel ik ineens handjes tekeer gaan! grappig!
Wie wil trouwens het lijstje even aanpassen? 28 aug naar de VK voor controle in totaal nu 14.3 kg aangekomen... thnx
hmm overigens heeft mijn opa natuurlijk wel een hippe mobiel voor senioren zie: http://www.gsmvoorsenioren.nl/images/se ... 5blauw.jpg neemt niet weg dat er al stemmen op gingen dat hij nu toch maar eens bij de ouderensocieteit koffie moest gaan drinken want hij was nu ZO hip dat ze vast allemaal tegen hem op zouden kijken *grin* (mijn opa weigert daar al jaren heen te gaan ondanks dat het om de hoek is.. want dat is voor "van die oude mannetjes" hij vergeet dan te melden dat hij afgelopen zondag alweer 78 werd )
Mouschy, volgens mij zag ik Ewout vanmorgen bij gtst. Ze zijn aan het herhalen. Hopen dat de kleine is ingedaald. Ben benieuwd wanneer het gaat beginnen bij jou zal niet meer lang duren.
Goedemiddag....heb lekker geslapen vanmiddag. Zonet was het weer druk in mijn buik, alweer 'n btje druppels bloed op mijn onderbroek. Nadat ik geplast heb, is 't weer over. Ik hoop dat het morgen weer vanouds is. @ Welkom zonnetjes en tinawina! @ Virginie en PrisEnKids: Succes en sterkte. @ Zoe: Mijn benen uit elkaar moet gaan zitten omdat uk anders protesteert? Dat soort ervaring heb ik nog niet gehad, wie weet later.
Haai Kom net van de hema en prenatal en jullie moeten mij even helpen. Ik wou vandaag de laatste dingetjes halen. Ik heb zo'n checklijst van de prenatal meegenomen. Maar ik begrijp er echt de ballen van, ik weet ook niet wat het allemaal inhoud. Ik heb dus in huis textiel 2 Molton Bedzeiltjes 3 flanellen luiers 6 hydrofiel washandjes 9 hydrofiel luiers 1 ledikant hoeslaken badstof 2 ledikant hoeslaken (gewoon gladf) 2 moltoon strech ledikant hoeslaken 2 dekentjes (fleece) 3 bovenlakens Wat ben ik vergeten en wat is overbodig of teveel want ik begrijp er helemaal niks van. Wat is molton strech ledikant hoeslaken en voor wat gebruik ik die flanellen luiers. En ik heb maar 1 verchroomde kruik is dat voldoende? En moet ik perse een digitaal thermometertje kopen voor de baby een nieuwe? Of mag ik gewoon die van ons gebruiken?
uitgerekend 1 september Suus: JONGEN +18 kg bv, tb Mouchy: JONGEN, + 11kg, bv, thuis een bad bevalling gepland Zoë: VERRASSING, + 14.3kg, bv, tb,22 Juli verlof,volledig ingedaald uitgerekend 3 september Migga: JONGEN, +8 kg, nh, 100/55 Miss X: MEISJE, +22kg, bv, zh, 20 Juli verlof Marjannie: MEISJE Sema: VERRASSING Debby21: MEISJE +5 kg bv, tb Jelly: JONGEN, +9 kg uitgerekend 4 september Brigitte: VERRASSING, +11 kg, tb , 3 augustus verlof Las: MEISJE, +9 kg, tb, bv, geen verlof Virginie: JONGEN, +10 kg uitgerekend 5 september Maart: MEISJE, +17 kg, bv, zh, [colordarkred]3 augustus verlof[/color], ingedaald Danique: VERRASSING Sophie: MEISJE uitgerekend 6 september Rootje: VERRASSING, +11,5 kg, 130/80 bv, tb (badbevalling gepland), geen verlof (eigen zaak), heel klein beetje ingedaald kelly33 : VERRASSING, +22 kg thuisbevalling gepland...volledig ingedaald BV Rian: MEISJE, +13,5 kg, +R, 100/60, bv, tb, heeft al verlof standaard, ingedaald 6 pond bij 36 w Edokid: VERRASSING, + 10.2 kg bv, tb (bad), 27 juli verlof, volledig ingedaald uitgerekend 8 september Ief: MEISJE Seetje: JONGEN Babydean:JONGEN, + 18 kg BV, ZH vanwege medicatie, heb geen verlof (eigen zaak) uitgerekend 9 september Berbel: MEISJE, BV ,ZH ,verlof Amber70: VERRASSING, + 10 KG, BV ,ZH ,verlof per 13 aug. uitgerekend 10 september Pomme: MEISJE, +16 kg,bv, zh, 'verlof' sinds 15 juni i.v.m. zelfstandigheid uitgerekend 12 september Pooh: VERRASSING, +5 kg, bv, zh, 1 augustus verlof uitgerekend 13 september Gonzo: VERRASSING, +9 kg, 120/60, zh, 10 augustus verlof uitgerekend 14 september Jikke: MEISJE, +2 kg uitgerekend 15 september Jessica24: MEISJE, +20 kg, bv, tb, geen verlof thuis mama ingedaald Mariella: JONGEN , +6 kg, bevallen op 06-07-'07 van een vlinder - Niels Broekmans - uitgerekend 16 september Joyce: MEISJE, + 14 kg, TB Sas25: MEISJE uitgerekend 18 september Jennifer: MEISJE, +12 kg, zh, bv, verlof sinds januari Triez: JONGEN Lovewinnie: MEISJE +12 kg, bv, verlof sinds januari - huismama uitgerekend 20 september Patries: JONGEN, +10kg, bv, zh, verlof 26 Augustus uitgerekend 21 september Marsab: VERRASSING, +6 kg, bv, tb, verlof gelijk na zomervakantie 25 augustus uitgerekend 22 september Moons: JONGEN, +7,5 kg - bv, tb Kristel: JONGEN Sandraeningrid: VERRASSING, +0 kg miranda040172: JONGEN, +14 kg, bv, zh, 17 augustus verlof uitgerekend 23 september Han: MEISJE, +17 kg, bv, zh , Verlof sinds 18 juni,ingedaald Modo: JONGEN Secret: (2ling) MEISJE + JONGEN , bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas uitgerekend 24 september Saskia: VERRASSING, +11 kg, 13 aug. verlof Joepie: VERRASSING, +5 kg, fl, zh, 13augverlof uitgerekend 25 september Lucky: VERRASSING uitgerekend 27 september Darcy: JONGEN, +10 kg, bv, thuisbevalling, aansluitend op zomervakantie op 24 aug verlof PrisEnKids: MEISJE, +3 kg, bv, geen verlof - huis mama Pris: VERRASSING, veel kg, bv, thuisbevalling uitgerekend 28 september Angeltje: MEISJE uitgerekend 29 september Noor: (2ling) 2 JONGENS, +11.5 kg, bv, zh, verlof 28 juli uitgerekend 30 september Siesje: VERRASSING, +15 kg, bv, tb, verlof 17 aug Avalon: JONGEN Verwacht 17 JONGENS 20 MEISJES 16 VERRASSINGEN Bevallingslijst 1. Secret: bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas 2. Mariella: bevallen op 06-07-'07 (29w6d) van een vlinder - Niels Broekmans Totaal geboren: 2 JONGENS 1 MEISJES Agenda 21 augustus: Jessica vk controle 21 augustus: Rootje vk controle 21 augustus: Joepie01 vk controle 21 augustus: Noor echo + gyn 22 augustus: Marsab vk controle 22 augustus: Patries gyn controle 23 augustus: miranda040172 gyn controle 23 augustus: Han groeiecho 24 augustus: Han controle vk 28 augustus: Jessica gyn controle 28 augustus: Edokid controle vk 28 augustus: Zoe controle vk
Oh wat leuk! heb het zelf niet gezien, maar het kan best, ruim een week voor de zomer stop was Ewout in GTST! Voor de meiden die het ook leuk vinden om te weten vanaf deze week 'hangt' Ewout in de C&A! Er zijn 3 posters van hem gemaakt, met verschillende kleertjes aan En Miss X om je even op weg te helpen; molton heb je nodig voor ONDER het onderlaken, tegen doorlekken en zo. Maakt niet uit of het strech is of zo hoor, wat je zelf prettig vind (hema). En flanellen luiers hoef je maar een paar te hebben, die gebruik je voor ONDER het hoofdje in het wiegje of ledikantje. Als de baby dan heeft gespuugd hoef je niet alles te verschonen, alleen het luiertje er onder dus. Maar je kan ook gewone gebruiken, alleen is flanel wat zachter. En je hebt wel 2 kruiken nodig! dus echt nog 1 kopen, alleen ijzeren geen plastic! En met hoes er om heen natuurlijk Je hoeft niet per ce een nieuwe thermometer te kopen, maar wel een digitale, als je die niet hebt moet je die toch aanschaffen, die dingen kosten maar 2,50 of zo dus dat is de prijs niet. Die ouderwetse duren veel te lang om de temp aan te geven, dat is voor een baby niet prettig. Dus als je nog een digi hebt, gewoon schoonmaken met alcohol (zit in je kraampakket) en die kan je dan gewoon gebruiken! Nog meer vragen, ik hoor het wel!
Nieuws uit het Belgenlandje: Ik moet morgenavond naar het ZH en woensdag word ik ingeleid.. Om 5 uur s'morgens beginnen ze ermee, zal dus wel een dagje werk hebben! Ik ben zoooooo nerveus nu.. Met de kleine was nog alles goed, hij beweegt erg veel (alsof ik dat niet voel ), maar ligt nog boven mijn bekken. Ze kon mij ook nog niet de zekerheid geven dat het geen keizersnede zou worden. Hij weegt rond de 3200 g, wat heel goed is. Maar ze wil mij absoluut inleiden omdat mijn urinezuur blijft stijgen, zit nu al aan 10,5 en ze willen niet dat ik de grens van 11 bereik. Ze wilt ook niet dat babytje dood moe is en plots sterft (nou, ik ook niet). Mijn bloeddruk was ook verhoogd vandaag. O ja, wie verstand heeft van die lijst, mag mijn gegevens aanpassen: Ik ben 18 kg bijgekomen en het wordt dus een ingeleide ZH bevalling.