september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddp

Ddp Niet meer actief

Mouschy: Wat balen, maar houdt moed! Het kan zo ineens veranderen....ik duim ondertussen nog wel voor je door!

Lovewinnie: Mooie namen! Bij ons krijgt de jongen 2 namen, en het meisje maar 1. Dat komt omdat als het een jongen word, word het vernoemd naar de vader van mijn vriend. Aan zijn kant van de familie is dat ook traditie. Bij ons niet, dus als het een meisje word geen vernoeming......volg je het nog? :(

Joepie: Succes vanavond! Spannend hoor, hihi!

Saskia: Leg hier wel eens stroopwafels in de magnetron..... :D

Virginie: We zullen aan je denken! Heel veel sterkte en succes! Hopelijk tot snel!

Kga nu rennen, heb over n kwartiertje zwangerschapsgym! Geen zin, maar bijna de laatste keer gelukkig.....

2. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Tjonge, er is weer veel gekletst sinds vanmiddag een uur of een.

Ik ga ook niet op iedereen reageren, ik weet toch al lang niet meer wat jullie geschreven hebben.

Noor en Virginie (ook al lezen jullie het niet meer) heel veel succes!

Jessica, niet te snel bevallen he! Straks zijn we tegelijk aan het bevallen, dat is niet handig hoor, we zijn sms-buddies :) Nou ja, ik verwacht dat het nog wel even duurt voor onze kruimel er is.

Net terug van de verloskundige. Alles was weer prima, halve kilo aangekomen, bloeddruk 120/70, kruimel is eindelijk ingedaald, maar dat vermoeden had ik al na de indalingsweeen dit weekend. Hb 8,1 dus ook netjes. En ze schatte onze kruimel nu ongeveer 6,5 pond.
    Dus we zijn er helemaal klaar voor, kruimel kom maar!

3. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

uitgerekend 1 september
    Suus: JONGEN +18 kg bv, tb
    Mouchy: JONGEN, + 11kg, bv, thuis een bad bevalling gepland
    Zoë: VERRASSING, + 14.3kg, bv, tb,22 Juli verlof,volledig ingedaald

uitgerekend 3 september
    Migga: JONGEN, +8 kg, nh, 100/55
    Miss X: MEISJE, +22kg, bv, zh, 20 Juli verlof Volledig ingedaald
    Debby21: MEISJE +5 kg bv,

uitgerekend 4 september
    Brigitte: VERRASSING, +11 kg, tb , 3 augustus verlof
    Las: MEISJE, +9 kg, tb, bv, geen verlof
    Virginie: JONGEN, +18 kg,ingeleide zh bevalling

uitgerekend 5 september
    Maart: MEISJE, +17 kg, bv, zh, 3 augustus verlof,
    Sophie: MEISJE

uitgerekend 6 september

Rootje: VERRASSING, +12 kg, 120/70 bv, tb (badbevalling gepland), geen verlof (eigen zaak), volledig ingedaald
    kelly33 : VERRASSING, +22 kg, thuisbevalling gepland...BV,volledig ingedaald
    Rian: MEISJE, +13,5 kg, +R, 100/60, bv, tb, heeft al verlof standaard, ingedaald 6 pond bij 36 w
    Edokid: VERRASSING, + 10.2 kg bv, tb (bad), 27 juli verlof, volledig ingedaald

uitgerekend 8 september
    Ief: MEISJE
    Seetje: JONGEN
    Babydean:JONGEN, + 18 kg BV, ZH vanwege medicatie, heb geen verlof (eigen zaak)

uitgerekend 9 september
    Berbel: MEISJE, BV ,ZH ,verlof
    Amber70: VERRASSING, + 10 KG, BV ,ZH ,verlof per 13 aug.

uitgerekend 10 september
    Pomme: MEISJE, +16 kg,bv, zh, 'verlof' sinds 15 juni i.v.m. zelfstandigheid
    Zonnetjes: VERRASSING, +8 kg,bv, tb, verlof sinds 30 juli ingedaald

uitgerekend 12 september
    Pooh: VERRASSING, +5 kg, bv, zh, 1 augustus verlof

uitgerekend 13 september
    Gonzo: VERRASSING, +9 kg, 120/60, zh, 10 augustus verlof

uitgerekend 14 september
    Jikke: MEISJE, +2 kg

uitgerekend 15 september
    Jessica24: MEISJE, +19 kg, bv, tb, geen verlof thuis mama ingedaald

uitgerekend 16 september
    Joyce: MEISJE, + 14 kg, TB
    Sas25: MEISJE

uitgerekend 18 september
    Jennifer: MEISJE, +12 kg, zh, bv, verlof sinds januari
    Triez: JONGEN
    Lovewinnie: MEISJE +12 kg, bv, verlof sinds januari - huismama

uitgerekend 20 september
    Patries: JONGEN, +10kg, bv, zh, verlof 26 Augustus

uitgerekend 21 september
    Marsab: VERRASSING, +6 kg, bv, tb, verlof gelijk na zomervakantie 25 augustus

uitgerekend 22 september
    Moons: JONGEN, +7,5 kg - bv, tb
    Kristel: JONGEN
    Sandraeningrid: VERRASSING, +0 kg
    miranda040172: JONGEN, +14 kg, bv, zh, 17 augustus verlof

uitgerekend 23 september
    Han: MEISJE, +17 kg, bv, zh , Verlof sinds 18 juni,ingedaald
    Modo: JONGEN

uitgerekend 24 september
    Saskia: VERRASSING, +11 kg, 13 aug. verlof
    Joepie: VERRASSING, +11 kg, fl, zh, 13augverlof

uitgerekend 25 september
    Lucky: VERRASSING

uitgerekend 27 september
    Darcy: JONGEN, +10 kg, bv, thuisbevalling, aansluitend op zomervakantie op 24 aug verlof
    PrisEnKids: MEISJE, +6 kg, bv, geen verlof - huis mama
    Pris: VERRASSING, veel kg, bv, thuisbevalling

uitgerekend 28 september
    Angeltje: MEISJE
    Sereenalian: MEISJE, + 27 kg, bv, zh, 10 aug verlof

uitgerekend 29 september
    Noor: (2ling) 2 JONGENS, +11.5 kg, bv, zh, verlof 28 juli

uitgerekend 30 september
    Siesje: VERRASSING, +15 kg, bv, tb, verlof 17 aug
    Avalon: JONGEN

Verwacht
    16 JONGENS
    19 MEISJES
    16 VERRASSINGEN

Bevallingslijst
    1. Secret: bevallen op 17/6/07 (25w6d) van Anouk & Thomas
    2. Mariella: bevallen op 06-07-'07 (29w6d) van een vlinder :( - Niels Broekmans

Totaal geboren:
    2 JONGENS
    1 MEISJES

Agenda
    21 Augustus: Priscilla gyn echo en controle
    21 augustus: Noor echo + gyn
    22 augustus: Maart vk controle
    22 augustus: Marsab vk controle
    22 augustus: Patries gyn controle
    23 augustus: miranda040172 gyn controle
    23 augustus: Han groeiecho
    23 augustus: Zonnetjes controle vk
    24 augustus: Han controle vk
    24 augustus: Sereenalian controle vk
    28 augustus: Jessica gyn controle groei echo
    28 augustus: Edokid controle vk
    28 augustus: Zoe controle vk
    28 augustus: Rootje vk controle
    30 augustus: Jessica vk controle
    30 augustus: joepie vk controle

SMS Buddies:

MissX- Maart
    Darcy - Miranda040172
    Han - Edokid
    Zoe84 - Marsab
    Las- Saskia
    Rian - Mouchy
    Jessica - Rootje
    Noor - Joepie
    Suus - Gonzo
    Sereenalian - Pooh
    Jennifer70 - modiglian ...

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm warme stroopwafel van het kraampje inderdaad :)

@han: het is hier nogal dubbel.. ene kant voel ik me niet alsof ifk binnenkort ga bevallen
    maar asl ik dan bedenk: 35 weken..... poe
    das nog maar max. 7 weekjes he

time flies

@all: de naam is hier ook met een A *grinnik*

@lovewinny: mooie naam
    beetje lang amar zo'n traditie is er om in ere te houden he :)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

btw mouschy.. zoals jij het voorstelt klinkt 1 toch wel als voldoende

evt. met een extra zak zodat je die nog eens in de was kan doen dus :)

6. PrisEnKids

PrisEnKids Actief lid

11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Oops hier nog niet neer gezet :oops:

Ik ben echt gewoon kut behandeld door de gyn :evil:
    Het vruchtwater was hetzelfde dus goed dan doen ze nog niks, maar nu was dr hartslagje op de ctg steeds 190/200...niet echt fijn dus :(

Hij nam niet eens me bloeddruk op, maar alleen nou tot volgende week dan maar :(

We gaan dus voor een second opinion naar een andere dokter, en ws belgie.

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi meiden

PrisenKids.. Wat een kl*te gyn zeg, wat heb je daar nou aan.

Saskia.. Dat was mijn vraag ook, heb een chromenkruik gehaald bes prijzig vind ik en dan moet je er 2 hebben. Kweet ook niet waarom, zoals mouschy het beschreef heb je er idd maar 1 nodig.

Virginie.. Heeeeel veeeel sterkte en we wachten af op je berichtje

Las.. Suus en alle andere rommelende buiken heel veel succes.

Kom net van de Verloskundige en Mevrouw is nog steeds hetzelfde, hartslagje was 140 dus prima, mijn hartslag was 120/65 dus ook prima.. Eigenlijk helemaal niks bijzonders.

BTW Ik heb vandaag als een gek zitten wassen. Alles is gewassen en klaar! Morgen nog een luiertas kopen en ik ben compleet volgens mij ;). Ik ga nu niks meer aanschaffen dan alleen maar wachten ;) en lekker relaxen eindelijk.

Kan niet wachten om morgen de vluchttas in te pakken..

Nou rommelse allemaal. Hier nog helemaal niks..

8. Ddp

Ddp Niet meer actief

Jeetje Prisenkids....wat een k*t gyn!
    Had tie zin om naar huis te gaan ofzo?

Heel verstandig dat je een seond opinion laat doen!

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    PrisEnKids, raar hoor. Ze zouden je toch nu beter in de gaten moeten houden.

10. PrisEnKids

PrisEnKids Actief lid

11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    ja wij stonden echt met een mond vol tanden :confused:
    Maar ja je kan er niks aan doen :(

Hier is het allemaal aan het rommelen, steekjes en harde buiken, dus hoop dat ze zelf begint...
    Denk ook een beetje vruchtwater verloren, maar weet ik niet zeker...het liep er zo uit :confused:
    Maar na vandaag durf ik eigenlijk niet meer te bellen :oops:

11. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    zo de ambtenaar is weer weg. na een uur lekker geklets te hebben. was erg gezzellig inderdaad.

zoe: mijn mops snurkt inderdaad heel erg als wij boven liggen te slapen en hij in de gang beneden in zijn mand dan kunnen we hem boven nog horen knorren. vind het wel grappig en lief hoor.

pris&kids: wat een klote gyn zeg je hebt gelijk hoor je hebt altijd recht op een second opinion.

heb vannavond nog de inbetweens nog gewassen ze zijn weer lekker schoon. mijn honden mogen graag tegen de gordijnen aan gaan liggen en heb er z`n hekel aan. maar ja.

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Noor,je zal dit misschien niet meer lezen... heel erg veel sterkte en succes. Goed dat jullie zo in de gaten gehouden worden. Lijkt me niet fijn naar het zkhs te moeten, maar t is voor het goede doel. We denken aan je xxx

Virginie, ook jij zal dit ws niet meer lezen: nogmaals heel veel succes, sterkte etc. Hopelijk slaap je nog een beetje. Kan me erg goed voorstellen dat je het zo onwerkelijk vindt. Nog even en je hebt je kleintje in je armen :p xxx

Las, klinkt erg spannend bij jou! Minder dat je de hele nacht op hebt gelopen. Hopelijk vanavond beter.

Suus, bij jou klinkt t ook al spannend!

Jessica, fijn dat het goed was bij vk! :p
    Joyce, bij jou ook
    Joepie, pas goed op julliezelf

Patries, joehoe nog 1 dagje werken!
    Dat gevoel herken ik.

Saskia, super afleiding lekker shoppen :p

Mouschy, die kleine heeft het goed bij jou... hoop dat je er niet te erg van baalt...

Lovewinnie, mooie namen! Leuk dat je ze al laat weten!

Rootje, fijn dat het bij jou ook goed was bij vk.

Prisenkids, goed dat je voor second opinion gaat. Belachelijk van die gyn zeg.

Miss X fijn dat het goed was en alles geregeld

Ben vandaag ook naar vk geweest. Alles goed. Heb ook bibi :p, bloeddruk 110/70. Geschat geb. gewicht rond de 7 pond. Ze heeft me curanol tabletten voorgeschreven (aambeien :oops:), Zalf helpt overigens al heel goed, maar tabl. moeten op recept.
    Deze vk had ik nog niet gezien. Ze zei "alleen je buik is aangekomen heh, als je je omdraait zullen mensen wel verbaasd zijn dat je zwanger bent, ook je benen zijn nog heel slank", dus ze mag blijven :)

Ipv zeiltje heb ik nu bij thuiszorgwinkel een soort molton met ene kant katoen, andere kant soort rubberachtig ademend waterafstotend materiaal gekocht. Vannacht voor t eerst op slapen. Alternatief is waterafstotende molton bij bijv. Hema, V&D of Ikea. Laatste is duurder maar bedekt wel je hele bed, op zich ook wel fijn.

Ik heb het bij de vk ook nog even gecheckt. Ik hoef me niet aan te melden bij zkhs. Ze zei dat t vroeger wel t geval was.

Pfoeh, wat is t spannend hier....
    Enne sorry als ik iemand vergeten ben.

x Sophie

13. Ddp

Ddp Niet meer actief

PrisenKids, je moet eigenlijk wel weten of het vruchtwater is geweest ja of nee......

Heb dat toevallig vandaag op zwangerschapsgym gehoord......
    Als je daarna meteen weeen krijgt, is het niet zo erg want dan komt
    de bevalling op gang....

Maar als je daarna geen weeen krijgt en de bevalling komt niet op gang, des te meer vatbaar ben je voor infecties! En dat kan best gevaarlijk zijn!

Wil niet betweterig zijn ofzo, maar lijkt me toch wel verstandig dat je het ff checkt!

14. Ddp

Ddp Niet meer actief

Zie trouwens net die chinese geslachtskalender staan, en volgens die kalender krijgen we een meisje.....

Voor degenen die weten wat het word.......klopt die chinese geslachtskalender bij jullie?

Dan zou het grootste gedeelte volgens mij een meisje moeten krijgen ofniet? Of snap ik het dan niet....

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Han: het is ook onwerkelijk, wij verwachten ons ukkie op 27 september en al is dat nog een eindje weg: het is ook heeeeel dichtbij! Ben niet angstig, eerder benieuwd hoe het zal gaan. En ik hoop vurig dat ik het thuis mag doen, lekker met vriend en huisdieren om me heen...

@Joepie: fijn dat het gesprek zo goed was. Wij werden vanavond ook gebeld en onze ambtenaar komt 1 september voor een babbeltje. Nog een paar weken en we zijn 'geregistreerd partners' - gaan na het gebeuren met onze familie en getuigen tapas eten en loungen in een restaurant aan het water. In 2009 zetten we de akte om in 'huwelijk,' inclusief de uitwisseling van nieuwe ringen (aangereikt door ukkie!) en volgt er een enorm feest :D

@all: ik moet toch steeds aan Virginie denken, die over vijf uurtjes ( :confused: ) wordt ingeleid... hoop voor haar dat het lekker spoedig mag gaan.

Slaap lekker allemaal en fris en fruitig weer op morgen :)

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goedenacht

ff een vraagje voor morgenochtend ;)

Hoeveel hydrofiele luiers hebben jullie? Ik heb er nu 9 en ik heb het idee dat dat veel te weinig is. Ik hoor hier en daar dat ze er soms wel 30 hebben...

Dus mijn vraag luid. Hoeveel heb jij er?

XXX

17. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    goedemorgen

missx ik heb er volgens mij ook een stuk of 9 lijkt mij meer dan voldoende.

darcy leuk dat je het later nog een keertje overgaat doen maar dan met de kleine. ben nu toch echt wel zenuwactig vandaar ik ook zo vroeg op ben vandaag. wij gaan ook met de naaste famillie uiteten. onze ringen worden aangegeven door mijn vriend zijn oom zeggertjes 2 meisjes.lijkt me zo schattig.

wat heb ik een klote nacht gehad zeg en dat voor het eerst bah. zit de hele tijd te piekeren heb ik dit wel geregeld zal mijn kleding nog passen en mijn schoenen. heb hele dikke voeten. heb ook steeds wat krampen in mijn buik.
    mijn gewrichten zijn oook zo beurs na 10 min op mijn zij liggen doet mijn heupen zeer. bah.
    ga zo nog maar een poosje slapen even een andere houding.

18. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Zo Joepie, jij was er vroeg bij... Balen dat je je lichamelijk en geestelijk niet zo lekker voelt. Bij mij helpt een (voedings-)kussen tussen de benen tegen dat beurse gevoel in mijn heupen. En... vandaag is dus de grote dag! Zorg dan idd maar dat je nog wat beter bent uitgerust, zodat je niets mist. Heel veel plezier toegewenst en feest ze!:({|=

Hier ook 9 hydrofielluiers, Miss X (grappig, al drie vrouwen met datzelfde aantal). Je vraagt je af of dit voldoende is. Volgens mij hangt het er maar net vanaf waar je ze voor gaat gebruiken. Even een opsomming van de verschillende vormen waar ik over heb gelezen: in de kinderwagen, in het bed, op het waskussen, als handdoek, als spuugdoek en voor sommigen nog echt als luier. Wij hebben trouwens ook nog kleine hydrofieldoekjes aangeschaft -> lijken me fijn als spuugdoekje. Weet je, wij proberen het gewoon hiermee en als we er niet mee toekomen, halen we toch bij? Voor de eerste tijd ga ik ervan uit dat dit voldoende is in elk geval.

Hee Prisenkids, wat stom zeg. Zit je zo in spanning en op basis van de resultaten zou je verwachten dat er actie wordt ondernomen en dan gebeurt dat niet... Was dit iemand anders dan diegene die had gezegd dat als het vruchtwater niet meer aan bepaalde normen voldeed, er actie zou worden ondernomen? Nou ja, in elk geval lijkt een second opinion me een prima idee. Dan hebben jullie voor jezelf het idee dat je er alles aan hebt gedaan en dat zal weer meer rust geven.

Oh jee Mouschy, ik ben hard voor je aan het duimen hoor dat het indalen wel lukt en je dus gewoon in het badje mag!

Spannend hoor, nu Noor en Virginnie in het ziekenhuis liggen! Hopelijk kan Noor ze nog even binnen houden en houden Virginnie en haar lief vandaag hun kleintje in de armen...

Nou, het (muur)schilderwerk zit er hier voorlopig op. Eigenlijk ben ik niet echt tevreden, want het blijft vlekkerig, maar het houdt een keer op hè... Ben gisteravond tot een uur of elf bezig geweest met spatjes verf van de vloer te poetsen, dus ik ben er helemaal klaar mee! :) Daarna heb ik de babykamer weer gevuld met de meubels e.d. (moest ook wel; ons hele bed lag vol...) en het ziet er nu zo gaaf uit! De indeling is dan ook iets veranderd t.o.v. de foto's in mijn album -> veel knusser. Ik wil eigenlijk wel nog het bedje en de kasten verven, maar dat heeft nu de laagste prioriteit. Eerst maar eens al die wassen draaien waar jullie volgens mij allang mee klaar zijn... Oh ja, en nog naar de thuiszorgwinkel voor in elk geval een ondersteek. Goeie tip trouwens Sophie van die molton met zeil voor in het (volwassen) bed. Ga ik meteen ook even naar kijken!

Sorry voor de meiden die ik nu ben vergeten... In elk geval wens ik jullie allemaal een hele fijne dag toe!

19. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Oeps, twee keer gepost... :oops: Onze pc is dan ook heel traag de afgelopen dagen, dus ik dacht dat ie 'm niet had geplaatst...

20. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Goeiemorgen meiden,

@Joepie: Ja het wordt nu echt spannend he. Dan is het ook niet zo gek hoor dat je wat slechter slaapt. Had ik ook voor mijn trouwdag. Ben je toch bang dat je wat bent vergeten, of dat je kleding niet goed is. Maar het komt zeker goed. Wanneer is ook al weer de grote dag?

@MissX: Ik heb 10 hydrofielluierst. Moet ik het begin wel genoeg zijn. Mocht je toch meer nodig hebbeb, zijn ze zo aan te schaffen toch.

@Prisenkids: Wat een kl*te gyn zeg. Ik zou er ook zeker niet happy mee zijn. Je maakt je toch zorgen. Als ik jou was ook zeker voor 2nd opinion gaan, je wil toch zekerheid.
    En wat betreft dat vruchtwater. Als ik jou was zou ik ook even checken of het echt geen vruchtwater is, net wat Zoe zegt. Anders moet je dat zeker gaan melden by je gyn, vooral omdat je al zo weinig vruchtwater hebt. Succes ermee meid, hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt.

@Sophie: fijn dat alles goed was bij de vk. Met jou en de kleine. Geeft je toch weer even een fijn gevoel. Wat betreft dat van je buik. Dat heb ik ook. Iedereen zegt dat je van achter echt niet ziet dat ik zwanger ben, heb nog een mooie taille. Totdat ik me omdraai, dan schrikken mensen behoorlijk. Want tja daar draag ik een behoorlijke toeter en borsten daarboven. Erg grappig, vooral als ik weer eens uit het zwembadje boven ons appartementencomplex kom, je ziet mensen gewoon met hun mond open staan te kijken. :confused: hihi

Ook zo heerlijk als mij geslapen :(: Nou hier dus gewoon bijna niet geslapen :( bah echt super irritant. Wel tig keer wakker en maar draaien. Alles doet me gewoon pijn en daarnaast natuurlijk de nachtelijke bezoekjes aan het toilet. Mijn mannetje wordt ook helemaal gek van me. Lekker he zo'n zwangere vrouw. :confused:

Heb vandaag lekker een dagje vrij. beetje rommelen in huis, wasje draaien, wasje opvouwen, babykleertjes strijken, keuken opruimen en noem maar op. Ik wil nog zo veel doen. Daarnaast vanmiddag nog even naar de mall, wat kleine dingetjes voor de babykamer kopen en stiekem nog even kijken voor babykleertjes. Ik ben er nog steeds niet overuit welke kleertjes onze uk voor het eerst aan krijgt. Misschien zie ik wat leuks. En daarna controle bij de gyn en nog even boodschapjes doen. Dus volgens mij ga ik me niet vervelen vandaag. ;)

Kus, Patries

Deel Deze Pagina