september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    @Saskia, het is geen boek over borstvoeding hoor ;), maar het boek is van Ria Blom. Heet Regelmaat en inbakeren. Ik dacht dat dit voornamelijk gebasseerd was op flesvoeding, dus vandaar mijn vraag toen hier op het forum of iemand wist hoe dit dan zat met borstvoeding. Want dat moet je geven op vraag van de baby... Maar blijkt dat dit halverwege het boek beschreven staat (zo ver was ik nog niet gekomen hihihi). Maar wel een aanrader hoor het boek. Hoe meer regelmaat er voor je kindje is hoe makkelijker ze zijn. Tenminste ik heb het nu bij een aantal vriendinnen van mij gezien en het helpt echt!
    Maar verder heb ik mij vorige week ook een beetje proberen in te lezen over borstvoeding enzo, best spannend zoiets vind je niet? Hoe weet je dat ze voldoende drinken etc. Maar jij gaat dus ook BV geven?

@iedereen, vannacht trouwens gedroomd dat ik ook een super snelle bevalling had. Werd helemaal blij wakker toen ik moest plassen... Ze was zo mooi :). Viel ik daarna weer in slaap en droomde ik dat ik wakker schrok, omdat ik haar neit hoorde huilen voor haar voeding, dus ik naar haar wiegje, was ze dood! Oh gedsie voel mij echt zo naar over die droom. Klinkt dit herkenbaar voor iemand?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@ief lekker gedroomd heb jij :(
    hier droom ik wel superrealistisch enzo
    en ook echt superraar... maar gelukkig nog nooit over dode kindjes.

droomde vannacht dat ik in gambia was (geen idee waarom gambia.. ) en dat we een soort vogels gingen vangen
    maar dan moest je over een soort rieten matjes over het water lopen.. die zonken natuurlijk als je er op ging staan
    maar om de vogels te vangen.. moest je dus zegmaar die vogel aan zn poten onder water duwen terwilj je gelijkertijd zelf opsprong zodat je niet met matje en al zonk...
    echt te raar... maar in mn droom heb ik dat dus dapper staan doen en voelde het prima :)
    vervlgens kreeg ik een rondleiding die heel cool was want alles leek een beetje op de omgeving van mijn ouderlijk huis
    de huizen waren wel anders gebouwd... en straten waren meer zandpaden (ik was dan ook in gambia.. niet in .nl natuurlijk) maar de huizen stonden in dezelfde rijtjes... met waar we thuis altijd een gazonnetje hadden stond daar een pieterig gazonnetje
    en hadden we om de hoek een tulpenveldje.. nou da thadden ze daar ook
    tot aan de speeltuin 3 straten verder op aan toe klopte alles zegmaar.

daarna met mijn 2 buurmeisjes naar huis gelopen...
    somehow zit dat ene buurmeisje ALTIJD in mijn droom als ik heel erg raar droom en speelt ze ook atlijd best een hoofdrol.
    (verrassend genoeg zit job dan zelden in diezelfde droom en ben ik dan meestal best dapper... zit job in de droom dan is de situatie altijd veel enger en vaak daadwerkelijk mogelijk somehow en dan durf ik vaak amper nog mn bed uit als ik wakker word... want je weet nooit wat er in de badkamer verstopt zit... :oops: )

thuis aangekomen zaten er 2 hazewindhondjes in de steeg. heel lief en schattig natuurlijk... geaaid
    maar somehow ineens wist ik dat die "evil" waren en ben ik naar binnen gegaan..
    natuurlijk wilde ze mee maar dat mocht niet.
    en jobs mobiel lag op het kastje naast de keukendeur.. en ik zie ineens "contact kpn mobile" en toen ging de deur spontaan van het slot en lagen mijn "honden" (mijn 2 favo PLUCHE honden dus) op hun rug voor de deur en stond er ineens een hazewindhondje binnen...
    die nog de deur weer uitgekiept.. ze zijn gelukkig niet zo groot en zwaar :)

en toen werd ik eindelijk pas wakker
    heb echt nog een kwartier wakker gelegen om te proberen te reviseren waar de droom over ging
    en verrassend genoeg.. (zoals je ziet) is dat best behoorrlijk goed gelukt
    beter dan meestal in ieder geval.... :)
    snap er alleen nog steeds geen sikkepit van :)
    misschien moet ik het maar eesn uitschrijven ofzo

overigens.. de planning is wel borstvoeding ja
    de vraag is natuurlijk altijd even of het lukt.. maar het lijkt me wel het fijnst
    zeker asl ik toch nog thuis ben
    maar liefst zo lang mogelijk.

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    goedemorgen allemaal,

Kom net uit bed en lees het fantastische nieuws van las:

Meid gefeliciteerd met jullie dochter!

:) :)

Heb zelf heerlijk geslapen, tot 9.15 uur!
    Zalig zeg, een goede nachtrust!

Saskia, zo te zien heb je een leuke dag/ weekend gehad!
    Fijn dat je nog niet bevallen bent, nog ff wachten voor een paar weekjes!
    ;)

ga nu ff ontbijten...

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja dank je...idd de geur van de koeienlucht opsnuiven.
    Er zijn 2 kalfjes afg weekend geboren.

Ze woont in de noorderweg 2. Is het vlakbij bij je ouders?

Ja de koffer denk ik vanavond of morgen gaan beginnen...

Veel liefs terug XX

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Wat grappig en vreemde dromen hebben jullie, ief en saskia!

Ohja ik vergat erbij zeggen dat ik vannacht beter heb geslapen ondanks veel zweten!

6. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jij hebt idd geen fijne dromen ief :( Ik heb soms ook wel zulke dromen maar de laatste tijd gelukkig niet gehad (heb al mijn handen vol om zo mijn hormonen onder controle te houden.) Heb vanacht wel gedroomd dat ik bevallen was van een tweeling. Toen ze 's nachts gevoed moesten worden werd ik wakker voor ze begonnen te huilen en daar was ik heel trots op (ben heeeel bang dat ik niet wakker word als er iets is met de beeb.)
    Verder was ik de rest van de droom bezig met borstvoeden. Werd wakker met ontzettend harde tepels.... :(

Saskia: leuk dat je je droom ook zo goed kan herinneren. Ik heb dat vaak ook maar kan het dan bijna nooit uitleggen omdat gebeurtenissen in elkaar overlopen of mensen opeens iemand anders zijn.

Miranda: blijft leuk op de boerderij. Ik mis het nog steeds, vroeger was ik altijd op de boerderij van mijn opa te vinden. Toen hij overleed en mijn ooms de boerderij kochten is er zoveel veranderd dat ik er bijna nooit meer heenga.
    Toen had ik nog wel even de boerderij op de praktijkschool maar als je niet meer op school zit gaat dat ook snel over.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113
    hee meiden, alles goed?

Hier even een kort berichtje hoor. Ben om 7 uur al opgestaan en ben toen maar gaan poetsen, kon echt niet meer slapen. Ben nu zo moe dat ik denk ik nog maar even mijn bedje weer in duik. Moet ook kunnen toch?

Liefs suus

8. Saskia78

@han: meestal lukt het bij mij inderdaad ook niet
    gebeurtenissen/mensen/plaatsen lopen altijd door elkaar

nu ook van de speeltuin in gambia naar huis lopen... (somehow leek het toen volslagen norrmaal... en bovendien net zo ver als normaal van de speeltuin naar huis )
    en jobs mobiel die in de keuken lag terwijl job heel niet in de droom voor kwam verder.
    laat staan dat ie in de buurt was
    en ik heb ook nog nooit gehoord van een keukendeur openen dmv contact via een mobiele telefoon

in mn droom was het allemaal echt volkomen vanzelfsprekend.

en dan hebben we het niet eens over hoe ik nou OOIT op gambia ben gekomen? :)
    en hoe mijn buurmeisjes daar nou ineens waren :)

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hihihihi ja op een of andere manier heeft je brein meer fantasy als je slaapt dan wanneer je wakker bent.

Suus: vind dat ook wel kunnen, gewoon doen. Ik ben ook al vanaf half 5 wakker (wel lekker geslapen overigens) en duik straks ook weer even mijn bedje in met een boek (kan toch niet slapen maar dan rust ik tenminste wat uit.)

10. Saskia78

@han: mja ik ben nooit zo creatief
    maar als ik slaap kom ik een heel eind :)

anyway.. ff gauw nog zwembad
    volgens mij komt de kraamzorgjuf om 1 uur.. dus dan moet ik wel weer terug zijn :)

11. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    ik heb vannacht ook wel raar gedroomd, maar niet zo bizar als Ief (dat gaf vast een vreselijk gevoel). Bij mij staken beebies handjes uit mijn buik, dus ik kon haar handjes aanraken... echt vaag, maar was wel leuk.

12. Blodyn

Blodyn Lid

27 dec 2006
    90
    0
    0
    DTP'er bij een krant
    Rotjeknor
    Goedemorgen :D

Heb zo even terug zitten lezen, maar ikzelf heb dus ook al sinds 2 weken enorme trek in poffertjes. Meestal gaan we naar de kraam in de stad, maar door verplichtingen komt het er maar niet van. Hebben we dus van het weekend een poffertjespan gekocht en gisteren poffertjes gebakken. Nou, ik heb genoten, hoor :)

@Saskia: Ik woon zowat om de hoek van het Zuidplein, dus ik zal het in de gaten houden, haha ;)

Heb trouwens eergisteren gedroomd dat ik aan het bevallen was, maar ik mocht eigenlijk nog niet persen totdat de VK er was. Toen was ze er en ik moest wachten op volledige ontsluiting, terwijl zij naast mij zat te roken :S En toen kregen we ruzie... Maf. En vanmorgen een droom dat m'n vliezen braken... :eek:

13. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Gelukkig, ben niet de enige met rare dromen... Maar idd die van mij was heel akelig (tweede deel). Bah wordt je echt down wakker. Zal we te maken hebben met de angst die je altijd wel hebt mt zo'n kleine wurm. Moet ook zeggen dat ik de hele bevalling geen enge dromen heb gehad, dus miss komen die bij mij nu as ;).

Saskia, hihihi was je niet moe na al dat dromen hahaha.

Pomme, dat lijkt me wel leuk, dan heb je al contact met je baby gehad ;) hihihi zou er wel weird uit gezien hebben of niet :).

Vanavond weer naar Yoga, ben benieuwd of ik weer zin heb :).

Nu maar even met mn hond wandelen, t is lekker weer dus eens kijken hoe ver ik kom.

By the way, hoe zal het met Rian zijn? Ben benieuwd!

14. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ja weer een kindje geboren!!! Las gefeliciteerd met jullie kleine meid!!!! Nu lekker genieten!!!!!!

hier vannacht een uurtje lang krampjes maar alleen boven in mijn buik.... die kleine kreeg van schrik de hik... Had niet het idee dat het ging beginnen maar was wel wat vervelend.... Na een uurtje kon ik gelukkig weer lekker gaan slapen....

straks even naar de hema om zo'n waterdichte molton te halen... wie die bedzeiltjes bedacht heefT?!

15. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    :confused: :D Wha!!!!! Wat geweldig Las en MissX Gefeliciteerd met jullie dochters.

Ik had het niet verwacht na een weekendje niet gekeken te hebben dat er al meiden bevallen zouden kunnen zijn :oops: Maar ook allebei voor de uitreken datum. IK ga zo ff goed terug lezen ben benieuwd hoe het is gegaan.

Hier gaat het lekker hoor. Heb een goed en leuk weekend gehad. Ben wat meer ijzerrijk voedsel gaan eten en moet zeggen dat ik me wel wat beter voel. HEt slapen is nog wel bagger. Maar ik ga nu dan maar ook s'middags een tukkie doen. Zo kom ik ook aan mijn rust.
    We hebben vanmorgen ook te horen gekregen dat mijn schoonzusje zwanger is. :D :D :D Ik ben helemaal blij voor haar. Ze waren ook een hele tijd bezig. En nu was het dus toch echt gelukt.

Diepe zucht: Ik loop over van emoties :oops:

16. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Hier helemaal niks meer :( Heb 3 uur hevige harde buiken gehad maar daarna weer helemaal weg. Voel me nu wel ontzettend onrustig. Ga zo maar ff slapen.

Denk dat het me dit keer ook niet zelf gaat lukken om weeen te krijgen die doorzetten en ook wat doen

sorry dat ik ff niet reageer

tot snel

liefs rian

17. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    LAS, ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter, WAUW!
    MissX, ook nogmaals gefeliciteerd met jullie prachtdochter, en wat een mooi bevallingsverhaal...

Ik heb inderdaad hetzelfde, even het weekend niet gekeken en gelijk 2 bevallingen, super!

Als ik het allemaal zo lees, kan ik ook niet wachten hoor, lijkt me zo heerlijk om na 9 maanden eindelijk je kindje in je armen te houden!

Ik slaap de laatste tijd ook slecht en heb ook veel last van harde buiken en pijn in mn onderrug. Ben het af en toe best wel zat, pfff
    En zeker als ik dan al die bevallingsverhalen lees, krijg ik helemaal de kriebels...

Nu maar weer afwachten wie de volgende wordt, spannend!

Liefs JOyce

18. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Hee ik schrijf nu al een poosje op zwangerschapspagina.nl, maar ik heb nog nooit op bevallingslijst forum gekeken en ik zie hoe gezellig jullie het hier hebben. Jullie leven echt met elkaar mee he?
    Zelf ben ik zondag uitgerekend, maar ik heber al een lange tijd meer dan genoeg van! Wel leuk om te zien dat sommige meiden in de 38e week al spontaan bevallen. Dat geeft weer hoop voor anderen.. Meiden veel succes allemaal met de laatste loodjes (ja die zijn echt heel zwaar) en voor degenen die pas zijn bevallen: Van harte gefeliciteerd!

19. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Rian: balen dat het niet doorzet, had nog wel zo hard voor je geduimd!Had je dat de vorige keer met je zoontje ook? hoe is de bevalling toen gegaan?

Geertje: het is zeker heel gezellig hier! We zitten met zijn allen vol smart op de volgende beeb te wachten. Gezellig dat je ook nog komt kijken/ meekletsen.

Sereenalian: wat leuk van je schoonzusje! Mijn schoonzusje is ook zwanger, nu 15 weken, vind het ook erg leuk hoor.

Brigitte: Eigenlijk willen we nog een bevalling vandaag en aangezien het bij rian toch niet doorzet moet jij het toch maar worden ;) Dus haal die krampen maar weer terug en bevallen :) :) :) :)

Leuk om al die dromen te lezen! ben dus niet de enige die ook erg realistisch kan dromen.

Ik mis Jennifer trouwens ook al een paar dagen en is jessica nog niet wakker, die is er meestal als eerste bij...... ga nu overal op letten geloof ik :oops: :oops: :oops:

20. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Sereenalian, gefeliciteerd met je schoonzusje. Altijd leuk dat soort berichten he? En.. jullie zijn toch nog even samen zwanger :)

Rian, wat balen zeg dat het niet doorgezet heeft. Wie weet is het toch wel het begin. Zeker omdat je het al best kort op elkaar hebt de krampjes. Toch? We blijven duimen en rust maar even lekker uit!

Haha Han, vind ik ook! Er moet vandaag minimaal 1 bevalling zijn he? Maar wat je zegt, je gaat idd wel opletten of je al een poosje niks van iemand hebt gehoord. dan denk je: Het zal toch niet? hihihi

Bah ik verveel me een beetje. Alle wasjes zijn gedraaid en alles is netjes opgeruimd enz. T enige wat ik moet doen is stofzuigen, maar daar kan ik me nog niet toezetten....

Ik heb trouwens uit het kraampakket het plasticje en een giga dekverband onder mijn hoeslaken gelegd. Haha als ik in bed ga liggen hoor je alleen maar knisper knisper :).

Deel Deze Pagina