zoo... lekker groente soepje aan het maken.. want ik krijg echt niks naar binne.. en iedereen gefeliciteerd en welkom... ik wilde dat de eerste 12 weken over waren.. ik haat ze... zoo onzekr allemaal
Jessica, welkom! Wat betreft drinken: ik heb afgelopen zondag nog een paar kleine wijntjes gedronken op het verjaardagsfeest van mijn pa - 's ochtends was de test negatief (al testte ik te vroeg...) en gek genoeg ben ik na die paar kleine glaasjes opgehouden - toch zoiets van: "wat nou als..." En ja hoor, ik ben zwanger Ik ga ze absoluut niet missen, de glazen wijn. Ik was een echte wijndrinker, maar sinds de zomer vorig jaar drink ik veel meer niet dan wel. Met roken ben ik al dik twee jaar geleden gestopt... en dat mis ik helemaal niet!
Hoi Las28, ff uitlegje. 1e 2 kindjes geboren zo vlak na elkaar (13 mnd) daar hebben we voor gekozen. nou gekozen is maar net of het lukt. 3e kindje hebben we ook bewust voor gekozen, en toen besloten we dat het wel goed was. Huis vol, auto vol, IK VOL (klinkt raar, maar zo voelde het wel, het was goed zo). Nr 4 wilde ik wel na 3,5 jaar maar manlief niet. ok bij neergelegd. maar omdat ik misgerekend heb (serieus, niet gelogen) komt nr 4 dan toch. Uiteindelijk is mijn hubbie er eerder blij mee dan ik, heb er echt ff aan moeten wenne dat mijn leven omgegooid word, en niet dat ik nog een kleintje van ons krijg. Ik weet dat wat ik heb opgeschreven erg hard overkomt, maar mij zelf goed uitdrukken met schrijven is niet mijn sterkste punt. Ik weet en voel in mij wel dat het altijd nog maar de vraag is of het wel zal lukken (beebies maken), ervaar het momenteel ook bij naasten uit mijn omgeving. Deze zwangerschap is dus niet gepland, maar zeer zeker wel GEWENST! Hoop dat ik duidelijk ben geweest. Nu wat anders over roken en drinken: Ik drink niet tijdens mijn zwangerschappen, mis het ook niet maar................. ik rook wel. Ben druk bezig met mezelf om wel te stoppen, maar het valt me vies tegen moet ik zeggen. (dat ik dit nu opschrijf betekent niet dat ik nu allerlei reacties van jullie wil over hoe slecht het is want dat weet ik heus wel) heb nog nooit zoveel geschreven, dus dit is voorlopig wel genoeg dacht ik zo. Ga zo lekker slapen, jullie ook slaap ze en tot morgen, Jikke
jikke: ieder wat ie wil.. wij willen 4 kinderen eerst deze 2 maar en dan over 3 jaar nog 2 achter elkaar.. of 4 jaar we zien wel wanneer het uitkomt... nou de man van mn tante is boos op me.. niet dta het mij wat uitmaakt maargoed moest ik even kwijt
Goede morgen! Vandaag nog een ochtendje werken en dan weekend! Ik ben leerkracht op een basisschool, dit jaar groep 0/ 1! Welk werken beoefenen jullie?
hee meiden, Ik werk als secretaresse. werk en rink ook niet nu ik zwanger ben hoor, nou ja, heb nog nooit gerookt, maar nu dus helemaal niet. Ben gister naar de vk geweest en heb over een kleine 3 week de eerste echo, zo spannend. Ze was echt heel erg aardig, ben ik dus wel gelukkig om. Wij gaan niet voor de prenatale screening, het is een kansberekening, dus daar waag ik mezelf niet aan. Bovendien zijn we allebei nog erg jong, 22 en 23 en mocht het kindje bijv. syndroom van down ofzo hebben, willen we het toch wel houden. Groetjes!
hoi, om over het werk te hebben, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking. ik werk 16 uur per week en omdat we slaapdiensten hebben, hoef ik niet zo vaak weg te werken (ben nu bv 1,5 week vrij) vraagje, word prenatale screening aan iedereen aangeboden? zo ja, wat is dat. weet dat een man ergens antwoord hierop heeft gegeven, maar kan het nergens meer vinden. groetnis, brenda
Een man ?! Je ziet maar weer tot wat we worden gebombadeerd nadat de conceptie heeft plaatsgevonden . De prenatale screening is een combinatie van testen was om te kijken naar geboren afwijkingen... De test bestaat uit een bloedtest en een nekplooimeting.. Hiermee kunnen ze de kans berekenen op een verhoogd risico. Indien dit risico aanwezig is, dan kan je besluiten verdere testen te doen om meer uitsluitsel te geven. Als je kijkt in het onderzoek en echo forum , dan zie je wat informatietopics over de trippletest (bloedtest) en de nekplooimeting. Ik weet niet zeker of het aan iedereen wordt aangeboden. Ik dacht met name bij mensen die al een verhoogd risico kennen. Dit zijn mensen met een geschiedenis van geboren afwijkingen in de familie, mensen die het al bij eerdere kinderen hebben meegemaakt of mensen die ouder zijn dan 36 jaar. Groetjes, Ouder
Ha meiden en man, Pfff, ik heb wel weer een dag en nacht achter de rug hoor... Ik doe de communicatie bij een onderdeel van Verkeer en Waterstaat en gister was het voor ons goed bingo! Tijdens de lunch werd er een ruit van ons pand uitgerukt en ontstond er onderdruk. Er werd ook een sterke gas- en benzinelucht geroken... Er is meteen een crisiteam geformeerd en ik zat daar in voor de communicatie. We hebben uiteindelijk iedereen moeten evacueren en toen ik uiteindelijk weg kon, kon ik niet meer thuiskomen (woon in Brabant, werk in Den Haag). Ik ben bij een collegaatje blijven slapen en mijn man (kon niet eens meer met de auto van DH naar Brabant omdat de bruggen waren afgesloten) is bij een vriend gaan slapen. Wat een spanning en sensatie allemaal... Geen idee dus hoe mijn huis erbij staat (staat vrij en midden in de polder) en mijn katten zitten zonder eten... Ik ga nog een paar dingen doen en dan ga ik lekker naar huis. Heb trouwens al een paar een katergevoel en dat terwijl ik niets drink en ben ook nog steeds met vlagen misselijk.
jikke roken tijdens de zwangerschap is soms nog beter. Al mindere is heel goed. Zie het aan mijn schoonzus die wordt dan echt gestresst en dus heeft de arst gezegt van mindere is ook al super. Dus meid je doet het harstikke goed. Enne als ik ga denken moet ik soms ook wel even slikken hoor. Met 4 kids kleding kopen en met 4 kids boodschappen doen! Prenataal screening wordt aan iedereen aan geboden maar onder de 36 jaar en zonder medische redenen moet je het zelf betalen. Groetjes las
Haha dat katergevoel ken ik. Hoofdpijn (hamertje tik) en die vlagen misselijkheid blijven ook komen en gaan... Koffie en thee moet ik niet aan denken.. Echt heel veel staat mij tegen ... Ach t is voor een goed doel nietwaar? En die test? Sja ik denk wel dat wij een meting gaan doen. Ook omdat we met 8 weken een echo hebben en om dan nog 12 weken te moeten wachten voor de 1st volgende echo. Is echt te lang! Ben echt zo benieuwd hoe ik zal reageren als ik een levend spruitje op het scherm zie . Wat jullie?
Ik doe geen test. Het lijkt me vreselijk om te horen dat je x% meer kans hebt op een kindje met downsyndroom. Ik zou het dan toch nooit weg laten halen en de rest van je zwangerschap zou ik alleen maar bezig zijn met die verhoogde kans. Ik geniet liever van mijn zwangerschap en als het dan toch zo mocht zijn dat ik een kindje krijg dat niet perfect is, is het net zo welkom en deal ik er dan wel mee. Maar, daar denk iedereen natuurlijk weer anders over. Ik vind het eerste bezoek ook wel spannend, alleen heb ik het 'voordeel' dat ik pas met ruim 12 weken ga. De kans dat het daarna nog misgaat is redelijk klein en de 20 weken echo is dan natuurlijk een stuk dichterbij. Tot die tijd ben ik heel nuchter en nog helemaal niet bezig met de kinderkamer enzo. ik neem mezelf, denk ik, een beetje in bescherming.
Dames, Ik heb nog niet alles teruggelezen, maar ik moet vanmiddag om 14.00u in het ziekenhuis zijn voor mn 1e echo Ik vind het echt zooooooo spannend! Ik laat het jullie natuurlijk zsm weten of alles goed is. Trouwens, sinds de laatste 2 dagen 's nachts hartstikke misselijk, pffff Volgens mij gaat het nu echt beginnen... Alvast alle nieuwe septembermama's welkom en van harte gefeliciteerd! Groetjes, Joyce * vandaag jarig!
@joyce82 allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag ! ik ben benieuwd naar de resultaten van je echo.. Ook of je al een foto meekrijgt . groetjes, Ouder
ouder, Ik ga in ieder geval wel proberen om een foto mee te krijgen. Is ook wel erg leuk voor de visite morgen, want morgen willen we het ook aan iedereen gaan vertellen... Ik ben echt zooooooo zenuwachtig
Jee, spannend Joyce! Ik zal voor je duimen dat alles goed zichtbaar is voor de foto. Zou het het beleid van de VK's zijn, dat je op je verjaardag voor het eerst mag/moet? Bij mij is dat namelijk ook al zo....
Het is toch zo dat je met een verhoogde kans kan kiezen voor een vlokkentest of een punctie. Ik dacht dat deze testen dan volledig uitsluitsel kunnen geven. Wel zit er een risico aan deze testen van ongever 0,3 tot 0,5%. Maar als je dat afze tegen 10% van de zwangerschappen die misgaan is het risico nog niet super groot.... Maar inderdaad wat je zegt... iedereen denkt daar anders over
Hoi meiden... Vanochtend bij de ha geweest, hij heeft ff me bloeddruk nagekeken en die was goed! mooi zo zometeen naar de tandarts ..Ben echt als de doods voor de tandarts, vooral ook omdat ik nu weet dat ik een gaatje heb...JAIKS! Wat betreft mijn baan. Ik werk al begeleider bij KPN, om er voor te zorgen dat nieuwe mensen net zo goed worden in hun werk, als ik DWZ coachen begeleiden, stimuleren etc etc...Werk er nu 3.5 jaar en mag het erg graag doen.... Ik voel me vandaag redelijk goed...Vlagen van misselijkheid maar neit meer continue..Verder zere brosten..Maar tja wie niet!? Wat me trouwens om valt is dat veel spetember mamma`s best een vroege 1e echo hebbe..Ik heb hem pas in de 11e week op 15 febr..
Ik kan me het helemaal voorstellen... Wij willen donderdag na de echo (hopelijk ook met een foto) het in ieder geval aan onze ouders vertellen