Er schieten nu natuurlijk allemaal vragen door mijn hoofd... maar misschien wel de belangrijkste....Wat nu? Heb mijn vriend inmiddels verteld dat ik zwanger ben. Hij geloofde me eerst niet maar na paar keer ja..nee heen en weer geloof ik dat hij het nu toch wel beseft... denk ik... sandra
@SandraT, van harte! En wat je nu moet doen? Adem in, adem uit... En daarna lekker genieten en (volgens mijn man) ervoor zorgen dat er ook nog armpjes en beentjes aankomen Ik heb vorige week de VK gebelde en daar hoef ik pas in mijn 12e week voor het eerst naar toe. Verder kan je alvast Moeders voor moeders bellen als je mee wil doen met urine inzamelen (doen, daar help je echt veel vrouwen mee!) en kan je maandag alvast de verzekering bellen om door te geven dat je zwanger bent.
help, ik heb zo last van mijn darmen als ik sàvond wat gegeten heb dan krijg ik gigantische krampen in mijn darmen en dan moet ik rennen naar de wc. mijn kont doet er zeer van bah
Duurde bij mijn vriend ook even mannen zijn soms wat langzaam van begrip haha nu 2 weken nadat ik hem heb verteld is ie soms erger als mij en mag geen zware dingen meer doen, ik heb tegen hem gezegd dat ik nog best het huishouden kan doen hoor en dat echt geen kwaad kan maareh iedere keer blijft ie me naar de bank wijzen maarja das gewoon zijn manier van mij steunen denk ik maar... Hij is zo lief voor me en vind me elke dag mooier worden zegt ie, hij zegt dat ik voortaan maar gewoon nonstop zwanger moet zijn omdat ik nu zo mooi ben haha (in his dreams!) ik geloof dat de term "zwanger en blootvoets" naar boven kwam. Maar goed hij kan niet van me afblijven op vrij en knuffelgebied dus ik klaag niet hoor , wie weet krijgen we een elftal OOIT!
...alvast de verzekering bellen om door te geven dat je zwanger bent. waarom moet ik de verzekering bellen dan?
ja sandra daar kan ik je niet mee helpen het gaat hier anders dusss.. maar hoop dat je snel een afspraak hebt bij de vk
Als je ervoor verzekerd ben, heb je recht op kraamzorg via de verzekering en krijg je de kosten van de bevalling en een pufcursus volledig vergoed. Vooral die kraamzorg is belangrijk om op tijd te regelen, als je niet verzekerd ben, loopt dat nogal in de papieren, volgens mij. Staat trouwens ook gewoon in de polis van je verzekering.
mrijn, bij de tandarts was het stressen geblazen...1 gaatje geboord...Hij vertelde dat er eigenlijk ook fotoos nodig waren omdat hij een paar oude amalgan vullingen niet meer helemaal vertrouwde..Deze begonnen "door te lopen".....Fotoos dus niet gedaan, en mijn gebits restauratie doen we wel na de geboorte 8)
Joyce82, balen dat het iets anders is verlopen dan je had gehoopt. Maar er is nog genoeg hoop dat je volgende week wel wat ziet. Dus probeer poistief te blijven denken . Maar snap best dat dat moeilijk is... Ik zal voor jullie duimen. Claudia23, Jeetje dat is wel balen. Maar ja net wat je zegt. Lekker na de bevalling doen Ponyville, fijn he als die mannen zo bezorgd zijn .. Die van mij komt elke week thuis met een verse haring. Is goed voor de jou en de baby zegt ie dan Mijn misselijkheid was gisteren echt zwaar drama. Ook net niet kunnen spugen, maar je wel hondsberoerd voelen... Ik ben daardoor ook zo futloos en niet echt gezellig voor vriendlief .. Hoop dat het vandaag weer even wat beterder gaat.... Ouder, spannend he over 5 dgn de echo! Wij hebben hem over 9 daagjes. As. woensdag eerst voor intake bij de VK! Groetjes Ief
Voor alle nieuwe septembermama's: gefeliciteerd en welkom! @ Ronnie: gecondoleerd met je oma. Mooi dat je je kleintje als een cadeautje van haar ziet. Ze zal vast over jullie beeb waken. @brigitte22: wij doen wel prenatale diagnostiek. Vorig jaar hebben wij al een kindje gekregen, maar helaas leeft dit kindje niet meer omdat hij allerlei aangeboren afwijkingen had waarmee hij niet kon leven. Ik wil er nu niet te veel over kwijt, ook omdat ik hier nog ff redelijk anoniem wil zijn. Zal er t.z.t. wel meer over vertellen als je dat wil, maar wil eerst de rest van m'n omgeving vertellen dat ons lieve engeltje een broertje of zusje krijgt. 29 januari mag ik weer naar de gyn en dan krijg ik ook m'n eerste echo. Spannend! O en nog een tip voor alle misselijke typjes onder ons: ik zit sinds gisteren aan de beschuitjes met hagelslag (of boterhammen hagelslag, of geroosterde boterhammen hagelslag) en dat gaat echt prima! Misschien weer een rare zwangere kronkel van mij, maar het werkt wel groetjes, Pooh
Hallo allemaal, Ten eerste jullie ook allemaal gefeliciteerd met het zwanger zijn. Wij kunnen het nog steeds niet geloven, maar heb van de week een positieve test gehad, dus zwanger. We zijn rond 24 september uitgerekend, dus ook een september mama (& papa). Mijn man en ik zijn super blij Groetjes, Patries
Hoi lieve allemaal, Even snel goedemorgen wensen! en welkom voor de nieuwe sept. mama's. Gefeliciteerd! Pooh, ik las je berichtje. Wat een heftig verhaal Ben er stil van. Dikke knuffel van me xxx Vanmiddag/vanavond ben ik er weer en lees ik alle berichtjes weer even bij. xx Sophie
ja Ief je zou bijna willen dat je een keer kon spugen misschien is het dan effe over ofzo? Ja ik kijk uit naar woensdag maar das pas intake hoop dat de echo dan snel kan!
Bedankt voor jullie lieve woorden... Kunnen jullie nog in je gewone kleren ? Ik kan mijn broek niet meer dicht krijgen , ik vraag mij af of dat door de zwangerschap komt (wel een 2de kindje) maar dat kan ik mij haast niet voorstellen.. of misschien is het gewoon omdat ik de laatste maanden toevallig wel wat kilootjes ben aangekomen..
hallo meiden, Voor alle nieuwe meiden van harte en kom maar lekker op de roze/blauwe wolk! Pooh heftig verhaal. Lijk me dat je nu ook een dubbel gevoel hebt. Maar dat horen we nog wel als je het eens kwijt wil en niet is ook goed. Enne wat zijn we met veel! Hier gaat alles goed ben niet meer zo misselijk en bij ons weet iedereen het nou. Dus hoef me niet meer druk te maken dat ik me verspreek. groetjes las
Ik snap je... constipatie hier, dus ik loop de hele dag met een VOL gevoel en moet dan opeens hardhollende naar de wc. Vreselijk!