Hier is het trouwens weer heel rustig. Geen krampen meer, zijn toch gewoon oefenweeen geweest denk ik.
Rian: geeft nix hoor, zoontjes gaan voor kletskousen Jennifer: wij houden de deuren wel dicht, wil onder geen voorwaarde dat ze op de babykamer komt. Ze is er al aan gewend omdat ze ook niet op onze kamer mag komen. En ik weet dat ik veel vruchtwater heb omdat ik afgelopen vrijdag en zaterdag een echo heb gehad. Ief: ja kan me voorstellen dat je niet echt met je verjaardag bezig bent, vier je het wel? Suus: hmmm lekker! jij ook al een kokende man? ik heb ook liever dat hij kookt want hij kan het beter dan ik. Moons: balen dat het toch niet doorzet, mss toch meer bitter lemon drinken Zo nu ga ik weer bij mijn allerliefste mannetje zitten.
Hahaha... Spannend voor Mouschy! Ik heb inmiddels 2 katjes van 5 maanden grotendeels afgericht om niet in de ledikant en babywagen in te springen. Maar als ik de babykamer niet nodig heb, doe ik de deur dicht. Ik hou die twee gewoon in de gaten als ik bezig met een baby ben en zo... Anders spuit ik ze met water, dan begrijpen ze meteen wel. Heb vertrouwen in dat het goed komt. Enne heb lekker geslapen vanmiddag, dan douchen en boodschappen gedaan. Verder niet veel gedaan in huis. Morgenochtend ga ik zeker ff snel stofzuigen en afstoffen. Dan komt mijn goede vriend, Michel, de hele dag bij me op bezoek. Hij woont al bijna 3 of 4 jaar in Barcelona. Hij is dus gay. De kans is erg klein dat ik morgen op dit forum ga lezen...maar ik hoop dat ik Mouschy en de anderen kan feliciteren of zo....anders kijk ik morgenavond laat wel. Ik kan niet meer zonder een dag gelezen te hebben hier op dit forum Ik ga nu ff bevallingsverhaal van Virginie lezen, ben benieuwd wat het nou hevig is geweest...
@Moushy: Super zeg meid, wat een nieuws. Zet hem op! En we horen het wel wanneer de kleine geboren is. @Claudia: Fijn te horen dat het goed gaat met jou en de kleine meid. Ook super dat ze je zo in de gaten houden. @Rian: sterkte met je zoontje. Geef het maar lekker wat aandacht en knuffels. @Ief: Wanneer ben je jarig? Ga je het nog wel vieren of helemaal niet? @all: sorry meiden ben de rest al weer vergeten. Ben vandaag niet echt lekker geweest. Erg misselijk en harde buiken. Was dan ook ff op bed gaan liggen en nog in slaap gevallen ook. De kleine is de hele avond al druk, en ik ben moe, dus hoop nu toch ook wat te kunnen slapen. Fijne avond allemaal en ik ben er morgen zeker weer, ben veels te nieuwsgierig wat hier allemaal gekletst wordt en wie er natuurlijk bevallen is. Truste en kus, Patries
Suus, jessica en Han: dankjullie wel voor de tips mbt het kattengespuis! deuren dus dicht houden hier! Gewoon babyfoon aan maar...heb nu wel voor het eerst in 15 jaar weer een vlooienplaag in huis, hoe is het mogelijk! nooit last van en nu ik op springen sta kan ik elke dag stofzuigen en met anti-vlooienspul in de weer, uitkijken maar, tis toch gif! Mouschy: spannend meid! be strong! we zijn benieuwd hier! Alle meiden met harde buiken en krampen, ik leef mee! Ik ga nu ook het verhaal van Virginie lezen...
Hee patries: wij zijn bijna tegelijk uitgerekend! heb ik nooit doorgehad! nou jaaaa! Als ik weer ga werken in maart en ik ben in dubai, kom ik zeker bij je langs! of jij bij mij in het hotel, whatever!would be nice! sterkte met je harde buiken, ik hoop dat je kunt slapen vanavond...
kom hier even inbreken... sophie, las en moons; geniet van de laatste dagen, kijk nog even goed naar die mooie buik... en zet hem op, voor je het weet, ligt dat mooie nieuwe mensje op je buik! natuurlijk ook alle andere meiden heel veel succes! Marloes
Hee meiden! Hier weer even een berichtje van mijn kant. Heb geen tijd gehad om alles terug te lezen, misschien dat ik daar morgen nog even de tijd voor vind. Ben vandaag thuisgekomen uit het ziekenhuis. Dubbel gevoel, want de boys liggen nog daar, maar thuis wacht Isa, die haar mama bijna twee weken moest missen, op de bezoekjes aan het ziekenhuis na. Nog even de tijd om haar weer lekker zelf naar bed te brengen en met haar te spelen, haar terug in haar routine te brengen. En bovendien de laatste dingetjes in orde te maken voor de thuiskomst van de jongens. Vanavond kregen we te horen dat ze misschien woensdag al met ontslag mogen! Wow! Hier het verslag van mijn bevalling: Hier even het verhaal van de ziekenhuisopname en de bevalling. Zoals eerder bericht werd ik dinsdag 21 augustus opgenomen omdat de navelstrengdoorbloeding van een van de kindjes wat minder goed was. Ik moest rust houden en mocht er eigenlijk alleen uit om naar het toilet te gaan en te douchen. Elke dag kreeg ik een CTG waarbij de hartritmes van beide kindjes en eventuele weeenactiviteit gemeten werden. Deze registraties waren iedere keer goed. Op vrijdag werd nogmaals de navelstrengdoorbloeding gemeten en deze was weer helemaal goed. Toch moest ik nog wel even blijven. En maar gelukkig want vrijdag op zaterdagnacht braken mijn vliezen. (Gelukkig want: thuis had ik nog geen zeiltje op mijn bed gelegd...) Geen enkele activiteit volgde. Maar toch even midden in de nacht aan het CTG en de assistent gynaecoloog aan mijn bed. 's Morgens nog altijd niets aan de hand. Ik ging ervanuit dat de bevalling zich sowieso binnen 72 uur wel zou aandienen of anders zou worden opgewekt, maar de gynaecologe vertelde mij zaterdag dat als de kindjes het goed zouden blijven doen en ik ook, dat ze dan gerust nog een week (!) zouden mogen blijven zitten. Maar de volgende nacht, zaterdag op zondag, kreeg ik rond een uur of 2 heel af en toe een harde buik, die ietsje zeurderig aanvoelde. Na een stuk of vijf harde buiken om de 10 minuten toch maar gebeld aangezien de artsen en de verpleegkundigen hadden gezegd vooral toch laagdrempelig te zijn met bellen. Aan het CTG en inderdaad: regelmatige weeenactiviteit, maar allemaal nog heel goed te doen. Langzamerhand werd het wat duidelijke en vervelender. Om kwart voor 5 Stefan uit zijn bed gebeld. Die sprong onder de douche en kwam naar het ziekenhuis. Half 7: de weeen worden vervelender, ik moet ze wegzuchten. 3 centimeter ontsluiting. De weeen komen nu steeds sneller en worden steeds heftiger, ze zakken soms nauwelijks meer weg, de ene wee gaat over in de volgende en ik heb nauwelijks tijd om op adem te komen. "Ohja, dit was inderdaad bevallen" ging er door me heen. Ik moest me uit alle macht focussen op de gedachte aan twee kindjes die zo in mijn armen zouden liggen. Op deze manier kon ik heel rustig blijven. Ik was heel stil en in mezelf gekeerd. 8 uur: de weeen worden nu echt vervelend, de assistent gynaecoloog heeft de gynaecologe gebeld en de kinderarts is op de hoogte. De verpleegkundige legt allerlei spullen klaar: kruikjes, een couveuse, warme moltons. Zou het al zo hard gaan? Wat een stimulans om goed door te blijven gaan. De sfeer in de verloskamer is ontspannen. De verpleegkundigen vande kraamafdeling hebben collega Gerda, die ik graag bij de bevalling wilde, gebeld, ze is als een razende in de auto gesprongen. Half 9: Volledige ontsluiting! Wow, wat is dit snel gegaan! Gerda komt binnen! Kwart voor negen: het schiet op, nog even en ik heb ons eerste tweelingkindje in mijn armen. 8.50: Daar is Chris, lieve lieve Chris Antonie, welkom op de wereld mannetje. Papa knipt de navelstreng door. Even ligt hij op mijn borst. Dan pakken de verpleegkundigen hem over en dekken hem warm toe en kijken hem na, hij ziet er prima uit en krijgt een 9 en een 10 Apgarsccore. De artsen kijken met de echo hoe "baby nummer 2" ligt. Hij ligt met zijn hoofd naar beneden. Ik moet weer aan de bak, nog heel even, dan is ook onze tweede zoon er. 9.02: Daar is Tijn, lieve lieve Tijn Pieter, welkom ventje, welkom! Papa knipt de navelstreng door en dan word ook jij bij mama op de borst gelegd. Ook jij verdient je eerst 9 en 10. Jullie doen het prima! De placenta wordt vlot geboren. Papa gaat met jullie mee naar de kinderafdeling terwijl mama bijkomt en in de gaten gehouden wordt. Alles gaat goed. Wow, ik ben moeder van 3 kinderen. Wat er door me heen gaat is niet te beschrijven. Wat is het snel gegaan, en voorspoedig en ontspannen! Al snel mag ik wat eten en douchen en dan wordt ik door Stefan en de verpleegkundige naar de neonatologieafdeling gebracht om herenigd te worden met mijn mannetjes! Chris en Tijn doen het dus prima inmiddels. Op de site staat naast bovenstaand verslag nog meer aan update en natuurlijk foto's! Vlug meer van mijn kant. Nu gauw mijn bedje in, het is alweer veel te laat, maar dit goede nieuws moesten we natuurlijk meteen even vieren. En morgen ben ik jarig, dus het mooiste cadeau heb ik al binnen! Liefs Noor
Met Joepie gaat het goed, ze was ook wat te vroeg bevallen, maar Esmay doet het prima. Ze heeft even op de kinderafdeling gelegen, maar ligt nu bij haar mama op de kamer begreep ik. Zodra ik meer hoor laat ik het hier ook weer weten!
hee meiden, is er nog iemand wakker? Ik ben maar weer ff achter de laptop gekropen, beetje mot met mijn mannetje. Ik ben van mening dat wat betreft de kraamvisite wij het vooral voor het zeggen hebben, hij heeft het er aldoor over dat we vooral rekening moeten houden met wanneer hun kunnen. Ben ik nou zo egoïstisch hierin? Ik wil gewoon graag en vooral in het begin denk ik liever even rustig aan doen en vind dat collega's en niet al te naaste familie en vrienden best een weekje of desnoods 2 kunnen wachten.. Hoe gaan jullie dit oplossen? Liefs suus
Omdat ik nog niet terug heb kunnen lezen even op deze manier: Alle al bevallen meiden: GEFELICITEERD! GENIET LEKKER MET JULLIE HUMMELS! Alle nog niet bevallen meiden: SUCCES MET DE LAATSTE LOODJES!
Suus: ik zou echt een beetje bezoektijden aanhouden. Zeker mensen die nog geen kids hebben blijven gerust uren hangen en da's niet de bedoeling. neem echt de tijd om eerst aan elkaar te wennen! Wij hebben een gedeelte van de geboortekaartjes eerder verstuurd dan we de rest gaan doen. Scheelt ook.
Hee noor, lees net je verhaal, erg mooi beschreven. Ik kan me voorstellen dat het heel dubbel is om naar huis te gaan zonder je jongens, maar ja, je wilt toch ook weer naar je dochtertje toe, want die zal je ook wel ontzettend hebben gemist. En wow, woensdag is inderdaad al hartstikke snel, ik hoop voor je dat ze dan idd naar huis mogen! Alvast GEFELICITEERD met je verjaardag, doe lekker rustig aan en geniet er een beetje van morgen. En idd, een mooier cadeau kun je niet meer krijgen dan gezonde kinderen toch! Bezoektijden lijken mij ook het handigst. Wij zijn de eerste met kinderen, dus de meesten zullen wel veels te lang blijven plakken. Liefs suus
Ik ben wakker! Joehoe wie nog meer? Pff voel me alleen niet zo lekker. Heel erg last van mijn darmen en beetje misselijk erbij. Nu net maar even 2 crackertjes gegeten in de hoop dat het dan wat rustiger wordt . Mannetje gelijk bezorgd en super aanhankelijk hihihihi. @Noor, super mooi geschreven je verhaal en wat fijn dat ze miss al woensdag naar huis mogen. Jeeeeeh, kan me voorstellen dat dat pas een mooi verjaardagscadeau is! En eh over je verjaardag gesproken,, GEFELICITEERD! Fijne dag vandaag meis! @Han, Patries, ik vier het niet echt hoor mijn birthday. Miss alleen wat bezoek van ouders en broers met aanhang, maar verder niet. Heb er ook niet zo'n zin in moet ik je zeggen. En nu al helemaal niet, nu ik me niet zo lekker voel.... Oh ja ben donderdag de 6e jarig hihihi @Suus, vervelend is dat he als je ff niet op 1 lijn zit met hubby. Maar ik vind het niet gek hoor wat jij zegt. Ze passen zich groot en deels maar aan aan jullie. En ik zou lekker in mijn bed blijven liggen als ik jou was. Blijven ze tenminste ook niet zo lang hangen. Miss dat je de 1ste week met de kraamhulp kan afspreken dat zij iedereen na een half uurtje wegstuurd.... @Noor, fijn te horen dat het met Joepie ook goed gaat! @Marloes, thanks voor je berichtje. @Patries, hoop dat je je morgen wat lekkerder voeld! Nou ik ga ook maar weer proberen te slapen. Tot morgen kussies
Goedemorgen dames Ief: ik was 2 uurtjes later wakker maar ben toch maar niet uit bed gegaan omdat ik dan telkens bang ben dat mijn mannetje dan wakker word. Hoe gaat het nu met je? voel je je al wat beter? Kan me wel voorstellen dat je niet echt zin hebt om je verjaardag te vieren. Wij vieren onze verjaardag eigenlijk nooit uitgebreid dus dat is geen probleem als we eventueel nog in de kraamtijd zitten als remco jarig is (10 oktober dus als ze laat is...) Noor: Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leeeeven in de gloo-ri-aaaa! Geweldig dat het zo goed gaat met je mooie mannetjes! Hopelijk kunnen ze woensdag idd naar huis en heb je je gezinnetje compleet. Suus: wij hebben samen besloten dat het bezoek zich toch echt aan ons aan moet passen. Als we het zat zijn moeten ze echt weg en ze mogen alleen langskomen als het uitkomt. We gaan er ook echt op staan dat iedereen van tevoren Moet bellen. Dit klinkt mss heel erg egoistisch maar dit is de enige tijd dat dat mag Je bent in die tijd helemaal overdonderd en probeert je ritme te vinden en dan moet je ook nog eens rekening gaan houden met bezoek... dat zie ik dus niet zitten. ben benieuwd hoe het met mouchy is...
Goeie morgen meiden @Noor, hieperde piep Hoeraaaaa.... Fijn dat Chris en Tijn woensdag naar huis mogen! @Han,ik was om half zeven wakker dus ik dacht om 7uur ga er maar uit kijken of en nieuws is van Mouschy. @Suus, Ik vind ook indd dat het bezoek zich aan jou aan moet passen! Jij hebt een bevalling achter de rug, en moet toch herstellen... En als er dan mensen blijven plakken (geloof me weet hoe dat is daar wordt je best moe van hoor) Heb een leuk gedichtje op het kaartje gezet: Wilt u een beschuitje mee-eten? Laat het even weten, let wel Mama en het ukkie doen van 12.00 tot 15.00 uur een tukkie. En we sturen ook niet gelijk de kaarten (moet ze trouwens nog plakken) maar we wachten een dag of drie met versturen. Nee hoor suus geef je echt gelijk! @Ief, nog wat kunnen slapen vannacht? Mijn meisje wordt op jouw verjaardag geboren, leuk Sorry voor degene die ik vergeten ben! Nou vanmorgen dus om half zeven wakker geworden, mamaaaaa hup weer ingestopt aai over d'r bolletje, even naar de wc en weer terug naar bed.... Maar kon dusniet meer slapen, dus om 7uur er maar uitgegaan. Was benieuwd of er al nieuws was van Mouschy, maar nee, spannend hoor!
Slapen jullie allemaal nog? Het is zo stil......... Ga zo douchen, Zara bij m'n ouders brengen en dan met mehmet naar het zh. Vandaag ctg, ben benieuwd! Dus tot vanmiddag meiden
Goeiemorgen meiden, @Noor: Van harte met je verjaardag! En natuurlijk super te horen dat het zo goed gaat met jou en de boys. Nu even wat tijd voor Isa en dan hopelijk snel het hele gezinnetje thuis compleet. Heerlijk hoor. En wat een schatjes trouwens, heb even op je site gekeken. Echt prachtige knulletjes. @Joepie: Fijn te horen dat het ook goed met haar en Esmay gaat. Hopelijk mag ze ook snel naar huis toe. @Jennifer: Lijkt me zeker leuk om een keertje af te spreken zodra je weer in Dubai bent. Wij zijn hier iig nog wel een tijdje. @Ief: Hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen en je wat beter voelt. We hebben toch onze rust nodig voor het echte werk begint. En ik kan me zeker indenken waarom je niet zo'n zin hebt in je verjaardag. Mijn mannetje in volgende week dinsdag de 11e jarig. Vrienden hier meteen O leuk zullen we dan gaan uiteten met z'n allen. Tja das wel leuk, maar wij hebben beide zo iets van, eerst maar even kijken hoe het met mij staat. Je weet namelijk maar nooit. 't liefst zou ik ze hier uitnodigen en maak ik een lekkere appeltaart. Is voor mij veel rustiger dan ergens uiteten en niet lekker kunnen zitten en het laat maken. @Suus: vervelend dat je mot had met je mannetje. Maar je bent zeker niet egoistisch. Ik zou ook zeker afstemmen wanneer wie langs komt en dat ze ook zeker niet te lang blijven. Net wat Ief zegt, kan je het met de kraamjuf afstemmen dat die het een beetje in de gaten houdt qua tijd. Ze moeten toch echt wel beetje rekening met jou houden. @Han: ook goeiemorgen. Heb je ook nog wat kunnen slapen? En hoe gaat het met de kleine meid? @Jessica: Jij ook al vroeg wakker zie ik. Voor jou wordt het spannend nog 2 nachtjes slapen. Heerlijk hoor en dan je wondertje in je handen mogen houden. Hier wel redelijk geslapen. Kleine was erg druk vannacht, tja en dat houdt mij dan natuurlijk wakker. Op zich ook wel weer schattig hoor al die voetjes en armpjes die je heen en weer voelt bewegen, maar ja ik wil ook slapen. Mijn lichaam doet ook erg pijn, vooral mijn rug. Dus ga straks even zwemmen. 's middags maar even kijken voor de plakspullen voor mijn ball. Want die ball was toch echt super. Ben benieuwd hoe het met Mouschy is. Zal ze haar kindje al in haar armen hebben? Spannend hoor.
Ik denk idd dat ze allemaal nog slapen... heerlijk voor ze. Ik ben ook erg benieuwd hoe het met je meid gaat, gaan ze haar anders eerder halen? we horen het vanmiddag wel weer. Patries: Dan zou ik idd ook even plakspullen gaan halen, alle beetjes helpen! Lekker dat je elke dag gaat zwemmen... zou ik ook wel willen. Met de kleine gaat het goed (lief dat je het vraagt ) Gisteravond werd ze weer drukker en ik voelde haar ook op de "goede" manier bewegen dus denk dat ze goed ligt. Nu weet ik het weer niet maar dat komt vanmiddag wel weer want ze is de laatste tijd in de ochtend wat rustiger. Morgen naar de gyn.... ben heel erg benieuwd!