Goeie morgen meiden MouschyVan Harte gefeliciteerd met Marijn! @Han, Zonder medische indicatie krijg je volgens mij ook de gyn? Sinds 1 juli is dat verplicht geworden zei m'n vk, dus dat is wel jammer. maar ja wie d'r haalt maakt indd niet uit, als ze maar komt @Pomme, wat een schatje! @Brigitte, welkom thuis, lekker genieten! @Rootje, wel fijn van je vk. @Miranda, had het eergisteren ook in m'n hoofd... een raar gevoel indd. Fijn dat je een leuke dag hebt gehad. @Ief en Sophie, indd heeeeeeel herkenbaar, nu ook weer, zal ze een beetje op Zara lijken of is het een heel ander kindje? @Joyce, spannend meid, duim voor je! Misschien ben je toch voor mij @Patries, nou ja zeg, was me volgens mij ook het dagje wel gister! Mij waren ze vergeten voor de ctg (van de balie). En tegen jou zegt ze doodleuk vandaag niet want er zijn er al 5 dat zeg je niet ook niet als grap! En je zeurd echt niet hoor, schrijf maar lekker van je af. Dikke knuf meid! Nou heb dus *piep* geslapen vanaf een uur of 19.00 menstruatiekrampen, maar goed uit te houden, samen met mehmet op de bank gezeten, liggen ging niet... Samen een turkse serie gekeken, is altijd spannend en de zomerstop was voorbij (mehmet vertaald altijd ) Was rond een uur of half elf afgelopen, daarna maar naar bed gegaan en naar Hart van Nederland gekeken, daarna ''proberen'' te gaan slapen. Links lag niet lekker, rechts niet, zelf met voedingskussen niet tussen m'n benen.... Dus maar op m'n rug, kleine meid was ook erg druk aan het bewegen! Dus al met al een rot nacht gehad. Nu gaat het wel op het moment, maar wel een drukkend gevoel van onderen. Vanmiddag maar even vk bellen, aan de ene kant denk ik zal ik aan de andere kant als ik weer een nacht zo moet doorbrengen Ben ook benieuwd hoeveel ontsluiting ik nu heb!
@Sophie, jeeh mijlpaal vandaag hihihi. Wie weet komt het wel op gang vandaag. Heb je al iets van krampjes of wat dan ook? Ach trouwens dat hoeft ook helemaal niet. Het kan zo maar in ene beginnen! Zou wel leuk zijn als er iemand bevalt op de uitgerekende datum he?
uitgerekend 1 september Suus: JONGEN +18 kg, bv, tb Zoƫ: VERRASSING, +14.3kg, bv, tb, 22 Juli verlof, volledig ingedaald uitgerekend 3 september Migga: JONGEN, +8 kg uitgerekend 5 september Maart: MEISJE, +17 kg, bv, zh, 3 augustus verlof, volledig ingedaald Sophie: MEISJE, +10 kg, bv, zh, verlof, ingedaald uitgerekend 6 september Rootje: VERRASSING, +12 kg, bv, tb (badbevalling gepland), geen verlof (eigen zaak), volledig ingedaald Rian: MEISJE, +13,7 kg, bv, tb, heeft al verlof standaard, volledig ingedaald Edokid: VERRASSING, + 11.7 kg bv, tb (bad), 27 juli verlof, volledig ingedaald uitgerekend 8 september Ief: MEISJE, 18 kg, BV, ZH, verlof per 6 augustus Seetje: JONGEN uitgerekend 9 september Berbel: MEISJE, BV ,ZH ,verlof Amber70: VERRASSING, + 10 KG, BV ,ZH ,verlof per 13 aug. uitgerekend 10 september Zonnetjes: VERRASSING, +8 kg,bv, tb, verlof sinds 30 juli ingedaald uitgerekend 13 september Gonzo: VERRASSING, +9 kg, 120/60, zh, 10 augustus verlof uitgerekend 14 september Jikke: MEISJE, +2 kg uitgerekend 15 september Jessica24: MEISJE, +21 kg, bv, zh, geen verlof thuis mama, ingedaald, 6 sept wordt ik ingeleid uitgerekend 16 september Joyce: MEISJE, + 14 kg, tb uitgerekend 18 september Jennifer: MEISJE, +12 kg, zh, bv, verlof sinds januari Lovewinnie: MEISJE +12 kg, bv, verlof sinds januari - huismama uitgerekend 20 september Patries: JONGEN, +12kg, bv, zh, verlof 26 Augustus, ingedaald uitgerekend 21 september Marsab: VERRASSING, +6,5 kg, bv, tb, verlof 25 augustus, beetje ingedaald uitgerekend 22 september Moons: JONGEN, +10,5 kg - bv, tb, volledig ingedaald Kristel: JONGEN Sandraeningrid: VERRASSING, +0 kg miranda040172: JONGEN, +18 kg, bv, zh, sinds 17 augustus verlof, billetjes ingedaald, dus stuit uitgerekend 23 september Han: MEISJE, +20 kg, bv, zh, Verlof sinds 18 juni,ingedaald Modo: JONGEN uitgerekend 24 september Saskia: VERRASSING, +9 kg, 13 aug. verlof uitgerekend 25 september Lucky: VERRASSING uitgerekend 27 september Darcy: JONGEN, +10 kg, bv, thuisbevalling, aansluitend op zomervakantie op 24 aug verlof PrisEnKids: MEISJE, +6 kg, bv, geen verlof - huis mamaIngedaald uitgerekend 28 september Angeltje: MEISJE Sereenalian: MEISJE, +30 kg, bv, zh, 10 aug verlof, volledig ingedaald uitgerekend 30 september Siesje: VERRASSING, +15 kg, bv, tb, verlof 17 aug Avalon: JONGEN Verwacht 11 JONGENS 14 MEISJES 11 VERRASSINGEN Bevallingslijst Juni 01. Secret: bevallen op 17/06/07 (25w6d) van Anouk & Thomas Juli 02. Mariella: bevallen op 06/07/07 (29w6d) van een vlinder Niels Broekmans Augustus 03. virginnie: bevallen op 22/08/07 (38w1d) van Keld, 3180 gram/ 49 cm 04. MissX: bevallen op 25/08/07 (38w5d) van Yocena Ceasarea Maria Nora Lisetta, 2680 gram/ 45 cm 05. Las: bevallen op 26/08/07 (38w5d) van Richelle Tess, 3740 gram/ 51 cm 06. Noor: bevallen op 26/08/07 (35w1d) van Chris Antonie 2125 gram & Tijn Pieter, 2490 gram 07. Kvptje: bevallen op 28/08/07 (39w3d) van Maricha Joah, 3480 gram/ 51 cm 08. Pomme: bevallen op 28/08/07 (38w1d) van Rosalie, 3250 gram/ 50 cm 09. Babydean/ Ponyville: bevallen op 29/08/07 (38w4d) van Dean, .. gram/.. cm 10. Joepie: bevallen op 30/08/07 (36w3d) van Esmay, 2500 gram/47 cm 11. Mobielfreak: bevallen op 31/08/07 (38w3d) van Tim Owen, 2910 gram/ 48 cm September 12. Pooh: bevallen op 01/09/07 (38w4d) van Sebastiaan, 3260 gram/ 49 cm 13. Brigitte: bevallen op 01/09/07 (39w4d) van Judith Elise, 3340 gram/ 50 cm 14. Kelly: bevallen op 02/09/07 (39w3d) van Levi, 3540 gram/ 51 cm 15. Mouschy: bevallen op 04/09/07 (40w3d) van Marijn, 4060 gram/ .. cm Totaal geboren: 10 JONGENS 7 MEISJES Agenda 05 september: Rian controle vk 40 wk 05 september: Han controle gyn 06 september: Marsab vk controle 06 september: Edokid vk controle 06 september: miranda040172 gyn. controle 06 september: Maart vk controle + strippen 11 september: Rootje vk controle (+strippen?) 11 september: Patries controle gyn 12 september: moons vk controle SMS Buddies: MissX- Maart Darcy - Miranda040172 Han - Edokid Zoe84 - Marsab Las- Saskia Rian - Mouschy Jessica - Rootje Noor - Joepie Suus - Gonzo Sereenalian - Pooh Jennifer70 - modiglian PrisEnKids - Han Lovewinnie - Saskia Trouwens iemand al ieds van Rian gehoord?
Moushy GEFELICITEERD met jullie ZOON MERIJN Ik ben net wakker en denk dat ik er maar weer terug in ga Heb flink pijn in mijn buik. En ben nog zo moe. Sorry maar ik reageer vanmiddag even op de rest.
@Jessica, kan ik me goed voorstellen meid. Vervelend is dat als je niet lekker kan liggen he? Bij mij schiet het altijd in mijn rug. Of ik nou links of rechts ga liggen. Zo irrie! Wel spannend dat het bij jou ook zo aan het rommelen is he? En je hebt gewoon al ontsluiting. Sommige meiden hebben al moeite met de 1ste cm'ers omdat de weeen zo heftig zijn. Dus dat is wel plezierig om te weten he? hihi. Hoe ging het bij je 1ste kindje?
@Sereenalian, ga maar lekker je mandje nog ff in. Goed om aan jezelf te denken. Ik denk dat ik zo eerst maar ff mn hond uit ga laten en dan ook nog even ga liggen. Ben ook moe, rommelige buik en beetje hoofdpijn!
[b]Mouschy:[/b] Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!!!!!! Hopelijk gaat alles goed met jou en de kleine! Geniet er lekker van! Brigitte: Fijn dat je weer thuis bent en we zien je vanzelf wel weer als je eraan toe bent! Doe rustig aan! Ennuh...hoe is het met de kleine?? Sophie: Weet niet of het mn slijmprop is....zo zag het er niet uit zoals dat plaatje laatst. Gewoon veel slijm, vanmorgen weer.... Fijn he die steken onderin als ze beweegt? Miranda: Dat van die hoofdpijn had ik ook een week geleden. Nu niet meer......fijn dat je zoĀn leuke dag hebt gehad!!! En heb je lekker geslapen zonder al te veel plaspauzeĀs?? Ief: Fijn dat alles goed was bij de VK!!! En gelukkig dat het rommelen niet voor niets is maar ook echt iets doet!! Jessica: Hier ook weer veel slijm..........zou dat betekenen??? Wat balen dat je zo slecht hebt geslapen! Terwijl je toch juist uitgerust moet zijn voor morgen!! Han: Daar zie ik ook wel een beetje tegenop, op dat hoofdje eruit persen....wij hebben diaĀs gezien op de dikke buiken gym en dat zag er idd heel pijnlijk uit! Gister dacht ik ineens....en als het nou niet past??? Stom he?? Patries: Wat een klote gyn zeg!!! En dat ze zo hardhandig deed, dat is toch niet normaal! Beetje respect zeg!! Snap dat je ervan baalt!! Sophie: Gefeliciteerd!!!Toch een hele mijlpaal he?? Vervelend he al die telefoontjes?? Sereenalian: Slaap lekker! Hopelijk kun je nog een beetje slapen! Nou, hier op zich wel goed geslapen! Had gisteraaf veel steken onderin en vannacht ook. Werd er zelfs een keer wakker van en kon er niet meer van slapen. Nu beetje zeurderig gevoel onderin mn buik......
Mouschy: you did it! gefeliciteerd met je zoon!We kijken uit naar je verhaal!Genieten!balen van de vacuumpomp en de 24 uur weeen, maar je kunt trots zijn meis! rust uit van het gebeuren, wen lekker aan je ventje. patries: Wat een muts! (of was het een lulhannes?) Ze denken gewoon niet na over wat ze zeggen of doen, tis voor hun natuurlijk routine en je bent de zoveelste, maar er schuilt wel een mens achter elke zwangerschap en elke bevalling! Laat ze maar schuiven! enneh....nu nog niet bevallen eh, want er zijn er al 5 voor je! HA!lomperikken! wat zijn we trouwens allemaal vroeg wakker! Ik ga zo de badkamer soppen, jippie! Zaterdag komt er een vrouw van het au-pair bureau op bezoek om alles door te nemen en te bekijken, moet het allemaal wel schoon zijn, net nu we een vlooienplaag hebben met twee honden en twee katten en ollie die nu etterende hotspot nummer drie boven op zijn koppie heeft! De au-pair kamer staat ook nog vol met troep, we hebben met de babykamer gewoon alle zooi verplaatst! moet ze maar doorheen kijken! Wanneer krijgen we eens rust? Ik heb het gevoel dat als onze kleine meid zich aandient dat we allebei iets hebben van: eindelijk pas op de plaats en niks meer in het huis hoeven te doen!
@vergeten, had toen ik wakker werd ook rugpijn Bij Zara hadden mehmet en ik nog van te voren sex gehad en rond een uur of half acht kreeg in weeen, kon toen ook niet meer op bed liggen, op de wc zat ik prima Ze kwamen toen erg regelmatig zo om de vier min, dus toen heeft mehmet de vk gebeld, ze zou om half tien komen (overdracht) en toen ze kwam had ik 4 cm! Toen moest ik onverwachts naar het zh (was precies 37 weken) dus om elf uur zou ze weer komen, gedoucht, aan het ctg, toen zou ze om 01.00 weer komen, en toen heeft ze m'n vliezen gebroken. Ze ging weer even weg (was nog iemand bezig) en toen ging het in snelvaart om kwart over twee kwamen ze om de minuut... Dus m'n vk werd gebeld en om half drie kwam ze (had toen al persdrang) en toen mocht ik eindelijk persen... en toen is Zara om 02.50 geboren Lang verhaal geworden Dus in totaal 7 uur over gedaan, ben nu ook erg benieuwd!
Goede morgen, Vandaag 40 weken! Mouschy, gefeliciteerd met jullie zoon. We zijn erg benieuwd naar jouw verhaal en de foto's. Wel heel erg jammer dat je toch niet thuis in bad hebt kunnen bevallen. Brigitte, Welkom thuis en geniet lekker van de kleine, fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie. Pomme & Mobielfreak: wat een schatjes hebben jullie zeg. Daar mogen jullie zeker trots op zijn. Patries, ergg vervelend. Wat raar dat ze daar zo te werk gaan. Jessica, voor jou nog maag 1 dageje slapen. Jee wat spannend zeg. Iemand iets van Rian gehoord?
@pomme: ook al zo'n ultiem tevreden kijkend meisje lekker hoor @mouschy: gefeliciteerd meid! het word vast NET zo'n lekker ventje als ewout! @han: ik vind zelf het niet zo heel erg om een uur/anderhalf uur rijden van huis weg te zijn omdat ik zelf niet hoef te rijden maarja.. echt rommelen doet het hier dan ook niet (alhoewel ik vermoed.. dat er nu wel iets begint te "knagen" omdat ik toch wel regelmatig last heb van harde buiken en menstruatieachtige krampjes... maar niet echt heftig of vaak) @patries: hier werd me sowieso overal al aangeraden om er maar vooral vanuit te gaan dat het later geboren werd. komt het dan eerder.. dan valt het enkel maar mee. maar wel een raar verhaal ja.. rare gyn ook al heb ik bij de vk wel gemerkt dat ze ook daar weleens iets hardhandiger zijn dan me lief is. soms duwen ze zo hard dat ik een uur later nog met "spierpijn" rondloop ik weet wel dat er een klein speklaagje op zit.. maar ze hoeven er niet doorheen toch? hier gister weer een apart avondje hadden "rondleiding" in het ziekenhuis waar ik wil gaan bevallen. nouja.. we kwamen aan: koffie/thee met gebak (hoe vervelend ) daarna een video van het ziekenhuis waarbij je dus iemand binnen zag komen... heel het stuk van de parkeerplaats tot de verloskamer en hoe het er aan toe ging nadat het beebje geboren was. dus zonder alle bloederige taferelen er omheen. best leuk om te zien toch (al was aan die man zijn gezicht te zien dat het hem erg moeite kostte om zich in te houden voor de camera en langzaam te lopen terwijl zijn vrouw weeen had.. ) Daarna een "forum" met een kinderarts, verloskundige, een mannelijke gyneacoloog en een verpleegster waarbij dus vragen gesteld konden worden. ondanks dat ik zelf eignelijk niet echt vragen had.. bleek dat er iemand zat van de zelfde verloskundige praktijk (alsin.. die had net als ik te horen gekregen dat in noodgevallen het kon gebeuren dat ze al in een ander ziekenhuis aan het werk was.. en dat ze niet in 2 ziekenhuizen tegelijk iemand kon helpen met bevallen) maar volgens het ziekenhuis zelf hebben vk's altijd wel iemand achter de hand om op een andere lokatie te kunnen helpen. 2 thuisbevallingen zeg je tenslotte ook niet dat ze maar naast elkaar moeten gaan liggen job had meteen zoiets van "moeten we nou weer van vk wisselen? want zowel hij als ik willen perse niet in het zuiderziekenhuis bevallen. maar dat lijkt me geen goed plan toch then again.. ik ga gewoon niet in het zuiderziekenhuis bevallen als het aan mij ligt.. maarja.. volgens de vk die daarbij was hoefden we ons daar geen zorgen over te maken en was het waarschijnlijk gewoon ontmoedigingsbeleid... daarna nog even een kleine rondleiding van zo'n 10 minuten in de verloskamers. ook bleek dat ze sinds de net afgeronde verbouwing ze een ligbad beschikbaar hebben (ERG blij mee!) en je kan zelf cdtjes meenemen om in de verloskamer te draaien als je dat graag wil. daarna werd nog even de lege babykamer geshowd want in principe blijven alle beebjes ten allen tijde bij de moeder op de kamer. evt. na te veel slapeloze nachten kan besloten worden het kindje op de babykamer te laten slapen voor een nachtje.. maar preferably slaapt het gewoon bij mams. (ook erg blij mee zoals jullie begrijpen ) en ook na de bevalling kan het gewoon aangekleed en gebadderd worden in de verloskamer zelf waar ej dus ook gewoon bij bent en naderhand kan je evt. ook nog visite daar ontvangen. (so far.. een erg goed gevoel voor ons beiden dus toch) maar ze hadden ook een emergencyroom waar we even een kijkje mochten nemen met oa reanimatieapparatuur en dergelijke. en net op het moment dat ik de gang op loop om daar een kijkje te nemen komt er iemand uit een kamer gevlogen... (zegmaar zo hard dat ze tegen de muur aan de andere kant van de gang oprent.. ) daar achter eimand met een heel klein beebje... naar de emergencyroom.. en ondertussen ons met 20 man de gang uitsturend.... hele groep was eigenlijk best heel stil daarna.. wat een rotgezicht zeg net uitgelegd dat dat enkel in noodgevallen gebruikt word en meteen die minuut IS er dus kennelijk zo'n noodgeval job zei meteen "hmm eigenlijk wil ik hier nu niet meer bevallen.. ik vind dit eng" maarja.. het kan natuurljk altijd gebeuren en de plaats waar je bevalt heeft daar verdomd weinig invloed op. moest zelfs nog even aan de sept.mamma's denken.. maar volgens mij bevallen er weinig mensen in het ikazia van ons behalve ikje wat betreft mijzelf.. volgens mij nog steeds vooral last van harde buiken en soms beetje menstruatiepijn in mn b uik dat laatste vooral overdag en de harde buiken snachts best apartt.. heb de hele bevalling amper last gehad van harde buiken hoe druk ik me ook maakte.
@Maart, 40 weken alweer, hopelijk duurt het bij jou ook niet lang meer! Nou indd, maar nog wel vol te houden.... Ben ook erg benieuwd naar Rian, ze heeft vandaag wel een afspraak bij de vk (of gyn?)
@saskia, leuk zo'n rondleiding! En fijn dat de kleine dan bij je op de kamer mag slapen. Erg schrikken indd als je daar op zo'n moment staat.......
@Hai Sophie, lijkt me ook heel spannend, die uitgerekende dag, zou toch wel leuk zijn als je beeb vandaag geboren wordt. @all: Vannacht gedroomd dat ik seks had gehad met mijn hubbie, geweldige droom! Toen ik echter wakker werd had ik zoiets... nou mijn onderkantje is daaar echt nog NIET klaar voor... "Keep on dreaming" dacht ik bij mezelf,... haha
@Jessica, kan me voorstellen dat je benieuwd bent of deze bevalling ook weer zo zal gaan. Misschien wel sneller hihihihi. Ben je er al overuit of je de VK gaat bellen? @Saskia, jeetje dat is best even een hele ervaring. Komt dan een hoop op je af he qua info! Klinkt allemaal wel heel goed geregeld daar. Jammer dat je op het laatst dat mee moet krijgen van die emergencyroom. Hopelijk gaat alles goed met het kindje! @Maart, jeeeeeeeeeh ook vandaag 40 weken! Hopelijk schiet het nu op voor je! @All, ben idd benieuwd hoe het met Rian gaat. Ze is al 2 dagen niet op het forum geweest toch?
Wel heel informatief zo'n info avond, maar je schrikt je wel te pletter zeg! Ik ben hier in de buurt bij 4 ziekenhuizen op de info-avond geweest en sommige waren echt heel slecht! gewoon ronduit uitgelachen worden als er iemand vroeg hoe het met pijnbestrijding zat enzo, zo kinderachtig! anyways, bij jullie ziekenhuis klonk het wel heel goed allemaal en professioneel!
Pomme: Ik droom al bijna 9 maanden dat ik sex heb met mijn hubbie, maar hij durft niet!Ik ben dus erg gefrustreerd, dat snap je wel!(vindt het een raar idee dat hij dan bij de baby zit ofzo...)Dus hij kan zometeen zeker wachten als mijn onderkantje beurs is!moest wel om je lachen! mannen! je moet echt een bordje plaatsen bij je chichi: NO GO AREA!
@jennifer: mja ook op vragen over "medische missers" en pijnbestrijding en borstvoeding kwam gewoon een goed antwoord. of het daadwerkelijk zo is.. is altijd even afwachten natuurlijk maar buiten dat we nu allebei "niet meer willen bevallen" ergens.. (lees: het komt wel erg dichtbij zo!) was het wel een goed gevoel uiteindelijk enige wat ik jammer vond is dat ze met 4 verloskamers maar 1 bad hebben dus een echte bbadbevalling zal er waarschijnlijk niet in zitten. wel zei die gyneacoloog (die overigens erg grappig was) dat in principe alles mogelijk was zolang het goed ging met moeder en kind en ook met medische indicatie (en dus met bewakingg..) mocht je gewoon in bad evt. krijg je daarna pethidine als pijnstilling en evt. als "laatste redmiddel" een ruggeprik maar persoonlijk lijkt zo'n ruggeprik me 300 keer niks.. dus dat ze daar niet te snel naar grijpen vond ik nou niet echt een probleem ook blijken ze 1 van de laagste percentages keizersnedes te hebben van .nl ook wel een prettig idee als het niet lukt.. dan doen ze het wel.. maar liever op de natuurlijke manier nahja.. personlijk vind ik dat een prettig idee
He meiden, Ik denk toch echt dat het hier gaat beginnen. Was vanmorgen op de bank in slaap gevallen, en werd wakker door iets nat tussen mn benen. Ik verlies nu lichtroze bloed en de krampjes worden ook steeds heftiger.... Vindt het nu ineens wel spannend worden hoor...dit kan toch niet meer missen!