september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Bijnamama: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Adam. Geniet er maar lekker van.

@Zonnetjes: Wat spannend zeg. Heel veel succes meid, zet hem op.

@Maart: Heerlijk geshopt dus, beetje afleiding ook meteen. Balen dat de vk je niet wilde strippen. Hopelijk zal de kleine zichzelf snel gaan melden.

@Darcy: Tja dat zal best wel even wennen zijn in het begin. Dit is mijn vriend, he nee ik bedoel man. Hihi. Man vindt ik nog niet zo erg klinken, wat denk je van Husband and Wife. Daar moest ik echt vreselijk aan wennen. Vond ik echt raar klinken. Maar na bijna 2 jaar ben ik het nu wel gewend hoor. Dus bij jou zal het ook gaan wennen. Geniet nog maar lekker na van jullie dag. En in 2009 doen jullie het groots over met jullie kleine mannetje erbij.

@Ief: bij jou klinkt het toch ook iedere keer spannend, ben benieuwd of het nu toch eindelijk eens door gaat zetten. Gister nog beetje genoten van de visite en gebakjes?

@Miranda: Moet zeggen dat ik de laatste paar dagen ook erg trek heb ik chocolade. Chocoladekoekjes, cakejes en ijsjes. ’t Is nu wel iets erger dan anders, maar of dat echt in verband staat met evt snel bevallen? Volgens mij komt het bij mij gewoon omdat ik nu meer thuis ben, en dus meer tijd heb om te snoepen. Oeps.

@Suus: heel veel succes vandaag bij de vk. Zeker wel fijn dat je moeder voor je wilt rijden. Ik ga vanmiddag naar de manicure/pedicure samen met mijn vriendin (verlaat verjaardagscadeau ,mocht hem alleen gebruiken als ik mijn teennagels echt niet meer zelf kon doen, nou en dat is nu al weken zo, dus het wordt tijd, hihi). Ze vroeg of ik wilde rijden, tuurlijk. Maar ik zeg als er iets gebeurt, dan moet jij toch echt terug rijden. Hihi maar dat was geen probleem.

@Zoe: fijn dat je je wat beter voelt en wat minder moe bent. Was het gezellig in de stad met je mams? Iig een beetje afleiding.

@Joyce: klinkt bij jou ook erg spannend. Ben benieuwd of het door gezet heeft vannacht. Succes meid.

@Simke: fijn dat de vk alles zo goed controleert, weet je iig waar je aan toe bent. En gelukkig was het allemaal goed. Nu maar afwachten.

@Edokid: jij hebt het maar druk ’s nachts, hihi. Hoop dat je na je strijk en watermeloen nog een beetje hebt kunnen slapen.

@Saskia: wat betreft verzorgingsproducten voor de baby. Wij hebben shampoo, babyolie, douchegel, haarlotion en babylotion. Maar of ik allemaal daadwerkelijk ga gebruiken? Daarnaast voor de billetjes sudocreme gekocht, dat schijnt echt super spul te zijn voor schrale billetjes. En natuurlijk billendoekjes en luiers. Dat was het volgens mij.

@Han: Ja het is nu echt spannend aan het worden. Bij veel meiden rommelt het. Hier ook af en toe steken onderin en natuurlijk nog die verrekte onderrug pijn. Maar die trekt regelmatig weg en komt weer fijn terug, vooral ’s nachts. Sinds gister ook ineens wat menstruatieachtige krampjes, das echt voor het eerst. Begint mijn lichaam dan toch eindelijk zich voor te bereiden? Ik hoop het.

@Miranda: ook goedemorgen. Balen he als je niet al te best slaapt, ken hier helaas het gevoel. Klein is ook super actief 's nachts, terwijl ik juist lekker wil slapen. Ach ja het hoort er allemaal bij. Op zich geniet ik nog wel van iedere beweging die hij maakt, zullen we straks best gaan missen denk ik.

Vandaag lekker dagje met mijn mannetje. Hij gaat alleen vanmiddag voor zijn werk naar de show toe, maar dat maakt niet uit, want dan ga ik samen met mijn vriendin voor manicure/pedicure. Heb ik erge zin in, en is ook echt nodig. Schaam me bijna dood, teennagels zien er echt slecht uit. :oops:
    Ik ga even ontbijten en daarna lekker zwemmen. Kom vandaag snel weer kijken, ben erg benieuwd naar de dames die aan 't rommelen zijn, zo spannend.

2. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Heb nog klein stukje terug gelezen.

Wij willen nieuws! :) Zo te lezen komt dat er vandaag wel!
    Joyce, Ief, Zonnetjes en anderen....:thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

Simke, gelukkig is er niets aan de hand. Wel even schrikken zeg!
    Beterschap!

Roos, dank je wel :D Jij heel veel geluk!

Maart, jouw klachten zijn precies dezelfde als die van mij zo te lezen. Gisteren hier ook een enorm drukke beeb. Door die steken sla ik soms echt voorover, dan is ze zich aan het draaien met hoofdje in bekken. Heb ook wel eens t idee dat ze daar met handen aan het porren is of zo, auwwww behoorlijk pijnlijk. Ben erg blij dat ik haar zo goed voel, maar word er eerlijk gezegd ook erg moe van....m'n buik, ribben en doos voelen dan erg gekneusd ;)

Bijnamama, gefeliciteerd!
    (sorry :oops: weet niet meer of ik dat al gedaan had, dacht t niet)

Oh Edokid, lees dat jij en anderen ook van die steken hebben...Maart, we zijn niet de enigen ;)
    Hoop dat je nu weer lekker aan het slapen bent, je was wel erg vroeg wakker :confused:

Hope, dank je! Geniet ze nog een tijdje van je zwangerschap!

Han, goedemorgen :p

Miranda, wel rustig aan heh!

Patries, veel plezier vandaag :p

Hoop dat ik me vandaag beter voel, had gisteren ineens mindere dag. Kleine was heel druk, ik heel moe en ook het gevoel dat er iets aan het rommelen was in m'n buik, beetje vervelend, maar ook niet echt overduidelijk :rolleyes: Weet ook niet welke klachten gevolgen van beweging beeb zijn of wat voorwerk is eerlijk gezegd. Dat ik na die steken een beurs gevoel overhoud is natuurlijk logisch ;)
    Jennifer, je bracht me op een idee met albert.nl, thanks! :)
    Ze komen vanmiddag een hele voorraad bezorgen. Altijd handig als er kraamvisite komt... Moet dus zo echt even plaats gaan maken
    :oops:

xx Sophie

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai meiden!

Houden de zwangeren onder ons het nog een beetje vol? Succes met de laatste loodjes!
    En hoe is het met alle bevallen dames? Kwaaltjes voorbij of zijn er andere ongemakken voor in de plaats gekomen?

Hier alles in orde.
    Tot onze grote verrassing mochten we de boys dinsdag, dus op mijn verjaardag mee naar huis nemen. Kan een moeder zich een mooier cadeau wensen? Dus wij terug naar huis om de maxi cosi's op te halen en even later met een heel mooi vrachtje naar huis! Wow!
    Dus we hebben 3 nachten achter de rug en het gaat goed.
    De jongens worden om de 3 uur gevoed overdag en dan om de 4 uur 's nachts. Oke: het is even pittig om er midden in je slaap uit te moeten, maar als je die bekkies ziet dan smelt je meteen. Gelukkig is mijn man nog ruim een week vrij, dan doen we de nachtvoedingen volledig samen.
    Isa vindt het allemaal wel interessant, al slapen de jongens zo ongeveer de hele dag, buiten de voedingen om. Dat zal straks wel veranderen als ze wat "ouder" zijn. Ze gaan steeds meer op elkaar lijken, ik denk dat de gewichten iets meer bij elkaar komen te liggen, Chris krijgt nu ook wat meer spekjes op zijn wangen. Dat wordt nog wat!
    Ga gauw douchen en even wat aan kant maken, straks weer badderen en voeden.

Hoop dat met iedereen alles goed is, red het niet om alles helemaal terug te lezen.

Veel liefs Noor

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Jaaaaaaaaaaaaaaa: Jessica gefeliciteerd met jullie 2e dochter!

Bijna mama: gefeliciteerd met jullie zoon!

5. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha Noor, wat een super cadeau zeg, beter kan gewoon niet :p :D :p
    Fijn dat alles zo goed gaat! Leuk dat je hier af en toe komt kijken en laat weten hoe het is.

Inmiddels heb ik hier de voorraadkast uitgemest, geboend en weer ingeruimd en wilde weer even berichtjes bijlezen. Waar is iedereen? Hoop aan het bevallen? :) ;)

xx Sophie

6. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Saskia, wie weet. Samen met de kleintjes gezellig.

Ik heb van alles in huis gehaald omdat ik ook niet wist wat ik precies nodig had. oa shampoo, badschuim, douchegel, babyolie, badolie, bodylotion, baby creme, zinkzalf, talkpoeder, goedemorgen washandjes. Denk niet dat ik het allemaal nodig heb.

Edokid, ik hoop voor je dat dit een begin is. Hopelijk zet het door. Lekker watermeloen heb daar ook wel trek in.

Patries, wat een leven heb jij. Elke dag zwemmen in een mooi land met mooi weer. Lekker zo'n manicure/pedicure kan ik ook wel gebruiken. veel plezier straks.

Sophie, jij ook nog niet bevallen, wanneer zijn wij nou aan de beurt :( Ik voel trouwens ook heel duidelijk dat ze met haar hoofd draait daar benenden en dat is echt geen fijn gevoel. De bewegingen zijn nu soms echt pijnlijk en ik adem soms ook een beetje moeilijk als ze zeg maar aan het duwen is.

Noor, fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou en de jongens. Geniet ervan en hou je ze wel uitelkaar :)

Ben ook erg benieuwd hoe het met zonnetjes, joyce en Ief is. Ergg spannend.

Ik heb vannacht krampen in mijn buik gehad voelde precies als ongesteldheidskramp kwamen ook steeds regelmatig terug maar niet sterk ben gewoon in slaap gevallen en nu is het weer foetsie.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja de discussie gisteravond was dat ik van job dus nog moest halen:
    talkpoeder
    uierzalf
    babyolie
    billendoekjes

nahja.. de babyolie en de billendoekjes was het punt niet natuurlijk
    maar waar ik wel mee zat is dat volgens mij.. (ondanks de vele babybillen die ik al gezien heb dus) ik eigenlijk de laatste eh.. 15 jaar geen talkpoeder meer daarop heb gezien maar dus voornamelijk sudocreme
    en uierzalf al helemaal nooit :)
    alhoewel ik zonder hard nadenken allemaal nuttige toepassingen voor de uierzalf kan bedenken overigens..
    zoals dat het toch heel vet is en dus urine niet zo makkelijk de billen kan irriteren en poep minder zal plakken :)

vandaar de vraag eigenlijk
    in het lijstje in het baby-uitzet subforum komt overigens ook totaal geen talkpoeder voor.

iemand enig idee? :)

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Maart, dat klinkt bij jou toch wel als flink voorwerk dan! Ik hoop het voor je, vind ook wel dat we aan de beurt zijn ja :p
    Gisteravond zei ik tegen m'n mannetje dat ze alleen vanmiddag niet moet komen, want dan worden de boodschappen bezorgd :)

Saskia, ik weet t ook niet precies. Ik heb destijds pakketje van Zwitsal op de negenmaanden beurs meegenomen. Daar zat geen talkpoeder bij en volgens mij heb je talkpoeder ook niet nodig.
    Hoor het straks vanzelf wel van de kraamzorg en dan is t zo (door een ander ;) ) gehaald. Anders post je een berichtje bij de augustus of eerdere mama's, die weten nu wel hoe en wat (aangezien de mama's hier nog geen tijd hebben alle berichtjes te lezen...)

x Sophie

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Het is idd erg rustig vanmorgen.....

Saskia: ik heb ook geen talkpoeder omdat ik bij al mijn neefjes en nichtjes dat nooit heb zien gebruiken. Uierzalf hebben wij al standaard in huis voor mijn vriend zijn handen.

Sophie: ik heb de voorraadkast dinsdag flink uitgeruimd en gesopt en ga zo eens flink boodschappen doen zodat de kraamvistite niets te kort zal komen. :D:D

Maart: ik heb al een week dat de kleine me echt heel veel pijn doet. Hoewel ik ontzetten blij ben dat ze beweegt is het soms erg onprettig. Ze blijft de laatste week namelijk niet meer "in positie" liggen en draait haar benen dus steeds naar de andere kant. Je ziet dan ook echt helemaal de voeten uitsteken. ook heeft ze mijn ribben aan de rechterkant heel erg mishandeld want daar duwt/ schopt ze steeds tegenaan....... Probeer er niet over te zeuren maar het doet soms zo verschrikkelijk pijn.

Noor: dat is zeker een geweldig verjaardagscadeau geweest :D

Patries: geniet van je pedicure!

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Jessica en Bijnamama van harte gefeliciteerd

Wat een cadeau Noor dat je je 2 mannetje mee mocht nemen op je verjaardag, geniet lekker van ze.

Voor alle nog zwangere, hopen dat het snel bij jullie zal gaan. Ik kan begrijpen dat jullie nu ongeduldig worden vooral de dames die overtijd lopen.

XXX

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen dames (het is al middag zie ik ;) )
    Helaas nog geen babynieuws :cry:
    Hier een rustige nacht gehad, werd pas om 10.30u wakker :confused:
    Vannacht natuurlijk wel een paar x wakker geworden met hevige krampen, maar dat zakte weer langzaam af.
    Vanmiddag tussen 13.00-13.30u de VK bellen, dus ben benieuwd!
    Ben het echt zat aan het worden...en dit is nog maar het begin :oops:

@Ief, ik heb geen steken aan de buitenkant van mn bekken, wel heb ik constant een drukkend gevoel van onderen, waardoor ik heel weinig kan lopen. Zit echt aan huis gekluisterd :cry: En het is echt een gemene pijn, zodra het bij mij komt opzetten weet ik niet meer waar ik moet zitten/staan. Heb trouwens geen bloedverlies meer gelukkig, wel constant veel slijm (sorry hoor). Ook herkenbaar?
    En wat ik ook heel vreemd vindt, mn borsten zetten nu ook op? Is dit misschien ook een voorteken?

@Zonnetje, en zet het bij jou door? Spannend hoor!
    En bij de overige meiden? Het is inderdaad stil op het forum, zal dit dan echt stilte voor de storm zijn? Ik hoop zo dat er dit weekend flink wat baby´s worden geboren, waaronder ikzelf ;)

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Noor: geweldig nieuws dat je jongens naar huis mochten!

Joyce, ief, edokid: hopelijk zet het door bij jullie!

Saskia: geen idee eigenlijk, maar ik heb ook geen talkpoeder. Wel sudocreme en vaseline. Verder heel veel producten van Zwitsal. Zal het vast niet allemaal gebruiken voor de baby, maar dan kan ik het nog altijd voor mezelf gebruiken...hihihi, vind het zooooo lekker ruiken! :)

Han: dat bewegen en die pijnlijke "schopjes" ken ik. Vooral tegen mijn ribben aan. De kleine ligt bij mij ook niet vast in de bekken, maar dat was geen probleem volgens de VK.
    Het enige is dus idd wel dat hij/ zij nog veel kan bewegen en draaien met de beentjes enzo... :(

Sophie: heerlijk he, weer iets dat opgeruimd is! Bij mij is mijn familie afgelopen dinsdagavond geweest.
    Samen hebben we het hele huis schoongemaakt. Ieders een kamer zeg maar.
    Echt geweldig! Het hele huis binnen 2 uurtjes schoon! :confused: :)

13. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat is het rustig hier. Nog niks van Zonnetjes en Ief gehoord?

MissX, ik zag dat je weer een paar prachtige foto's van jouw kleine meid hebt geplaats. Wat een schatje. Ik wil oook.

14. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Heej Bijnamama, jij ook van harte gefeliciteerd met baby Adam. Dikke kus van Pomme & Rosalie

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Goedemiddag

Alle nieuwe mamma´s GEFELICITEERD. Zo leuk om te lezen hoe alles gaat en de namen bekijken, misschien kom ik zo nog op ideeen. Een meisjes naam komen we niet echt uit maar we hebben dan ook nog even.
    ik had gisteren een broekje gekocht, maat 56 maar is misschien wel erg klein, geen idee. Wat is een goede maat om mee te beginnen?
    Ik dacht, laat ik dat hier vragen want hier hebben verschillende mensen al ervaring.

Liefs Anette

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    pfff ik wordt echt duf van die oefenweeen, er komt geen eind aan maar helaas nog geen enkele regelmaat en soms zelfs een paar uur nergens last van. ik kreeg van een vriendin te horen dat dit makkelijk een week kan aanhouden nou dan zakt de moed wel in de schoene moet ik zegge. ik ben me tas helemaal aan het klaarmaken en begin ineens wat te stresse maar waarom is een ?.
    ik ga lekker rustig aan doen nu en hoop dat het snel doorzet want hier raak je best uitgeput van.

sorry voor het geklaag hoor maar het is echt geen pretje al dat gerommel voor niks.

anette1: maat 56 is mooi om te beginnen hoor en dit gaat zeker wel passen. een gemiddeld kindje is bij de geboorte z'n 50cm en kunnen vaak zelfs nog even in maat 50 al zou ik hier niet te veel van kopen. als je kindje wat kleiner blijkt te zijn kun je altijd je mannetje nog even wat bij laten halen.

17. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hihi net in de winkel ging ik geboortezegels kopen. Zeggen 2 andere cassieres: ja die heb je wel nodig want je vliezen kunnen elk moment breken :confused: Ik: nou nee hoor, denk dat het nog wel even gaat duren.
    Zeggen ze heel vrolijk nee hoor want je staat echt op knappen :D
    Toen ik vertelde dat ik nog 2,5 week moest keken ze heel vreemd.... vond het zo geinig.

Anette: wij hebben kleertjes maat 50 en 56 in het koffertje zitten. De meeste kids kunnen maat 50 nog wel aan, soms zijn ze er iets te groot voor.

Marsab: ben blij dat ik niet de enige ben die het soms pijnlijk vind. De gyn vond het ook geen probleem dat ze zo "los" lag alleen is het probleem dat ik bang ben dat ze weer in een stuit terecht zal komen met haar heftige gedraai.
    Lekker trouwens dat de hele fam weer heeft mee geholpen, heerlijk zo'n schoon opgeruimd huis.

Joyce: jeetje het zit niet mee meid. Heb je de vk al gebeld? hoop voor je dat het snel een beetje op gaat schieten.

Miss x: lieve foto's!

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Lovewinnie: balen dat het voor jou ook al niet opschiet. Hopelijk komt er voor jou ook snel schot in de zaak.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    @simke: dat is best even schrikken meid, gelukkig dat het meeviel!

@patries: lekker manicure/pedicure, dat lijkt mij ook wel wat. Voeten zien er hier ook niet super verzorgd meer uit. Je kunt er zo lastig bij! Wel fijn dat je vriendin in geval van nood in ieder geval terug kan rijden.

@noor: mooier cadeau kun je je toch niet wensen! Wat fijn dat het zo goed gaat met je jongens.

@maart: dat heb ik ook wel eens en dan denk je echt dat het begonnen is, wordt je ’s ochtends weer wakker: niks..

@annette: de meeste baby’s kunnen 56 nog wel een paar week aan hoor. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.. (mijn zusje, 4100 gram en 56 cm bij de geboorte, maar is echt uitzonderlijk)

@han: wel grappig dat mensen altijd zo veel te vertellen hebben over een ander, maar voor jou hoop ik dat ze gelijk hebben!

Ik ben vanochtend naar de vk geweest. Op zich was alles nog goed, maar de baby ligt niet meer goed in het bekken, dus als de vliezen nu breken moet ik direct bellen, ook ’s nachts… Heb ik weer. Verder komen ze maandag of dinsdag bij mij thuis om te strippen als er dan nog niks is en mocht ook dat niet helpen, moet ik donderdag bij precies 42 week naar het ziekenhuis. Heb het nog even nagevraagd, maar volgens de vk laten ze je niet tot 43 weken lopen gelukkig. 42.3 is wel een beetje het maximum.. Nou ja, in het ergste geval heb ik dan binnen anderhalve week de kleine in mijn armen!

Liefs suus

20. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goeiemiddag mama's en bijna mama's!

Heb de laatste dagen helemaal geen puf meer om wat te doen....baal daar best wel van. Maar kan mezelf gewoon nergens toe zetten, jakkie!
    Herkenbaar? Begin het nu trouwens ook wel een beetje zat te worden hoor! Vriendlief zei al: Ben je wel zwanger? Hou je me niet voor de gek? haha....nouja, genoeg geklaagd!

Noor: Wat een super verjaardags kado! Dat vergeet je ook nooit meer!

Maart: Ik heb dat ook steeds die ongesteldheids krampjes die dan weer komen en weer gaan....steeds denk ik dat het misschien wel een teken is, maar dan verdwijnen ze ook net zo hard weer.... :rolleyes:

Saskia: Hier ook geen talkpoeder in huis....weet eigenlijk niet waarom. Vroeg mn mams laatst of ik dat niet moest hebben en die vond dat eigenlijk onzin geloof ik.......lekker duidelijk he? :D

han: fijn he dat legaal mishandelen? Hier ook zo'n eentje die mn ribben heel goed weet te vinden soms!
    Hihi, grappig die reacties in de winkels he?
    Laatst ging ik patatjes halen, kwam ik daar binnen...meteen zo'n man: woooow, jij staat ook op knappen.....

MissX: Hoe is het met jou en je kleine?

Joyce: En? Wat zei de VK?

Marsab: Fijn he zo'n familie wat helpt? Hier helpt mams me steeds, ben ik ook erg blij mee! Al kan het me nu eigenlijk weinig nog schelen.....

Anette: Volgens mij is mt 56 wel een goede maat om mee te beginnen hoor! Heb hier ook voornamelijk pakjes met maatje 56......

Lovewinnie: Wat zullen die oefenweeen je uitputten zeg...pfff, snap dat je er beetje duf van word!

Heb het gevoel alsof ik de helft vergeten ben.....zou die dementie ooit weer overgaan? :D

Deel Deze Pagina