Hey meiden Mouschy en Bijnamama, Amber, Jessica, Zonnetjes en Ief: GEFELICIFLAPSTAART MET JULLIE WONDERTJES! VEEL GELUK! Lekker genieten nu! \/ \/ Alweer beebs met van die mooie namen! Echt, iedereen superbedankt voor de felicitaties! Het is echt onwerkelijk af en toe. We hebben bijna geen tijdsbesef meer. Zo van, is het nu donderdag of vrijdag? @suus: Het is op z'n Engels @Saskia: hebben jullie ook zo'n Friso (geloof ik) tas van het ziekenhuis gekregen? Zo'n blauwe in ieder geval. Sterkte en succes voor iedereen bij wie het rommelt! Hopelijk duurt het echt niet lang meer [-o<
@Lovewinnie: mooie buikfoto's @Ief: gefeliciteerd met Lyn, op de uitgerekende datum dus? Deze nachtbraker is in elk geval blij met 1 baby (ik wilde er twee terugvinden op dit forumpje, maar ja ) Eind september ga ik wel halen, denk ik. Wie doet mee Slaap lekker, dames!
Morgen dames Darcy: ik doe gezellig met je mee. Heb zelfs het idee dat ik het begin van oktober wel eens zou kunnen halen. Das wel een beetje jammer want mijn vriend begint nu wel erg nieuwsgierig te worden en hoopt heel erg dat ik snel ga bevallen. Arme hij als hij nog 4 weken moet wachten. Rootje: sorry Bedoelde Pooh Blodyn: hihihi dat tijdsbesef heb ik nu al nauwelijks meer maar dan zal het wel heel erg worden. Geniet maar met volle teugen van je kleine man. Suus: dat kan ik best geloven als je eenmaal 41 weken zwanger bent. Ik ben al heel snel moe en ben (nog maar) 38 weken. Saskia: bedankt, wil graag wat eerder en wat de pijn aan mijn benen betreft: tja dat kreeg ik pas toen ik rustig ging zitten.... dus mss minder zitten Heb er nu nog heeeel erg veel last van dus denk niet dat ik heel veel kan doen vandaag. Straks eerst maar proberen het in bad weg te krijgen.
Goeiemorgen Meiden, Jippie weer een babytje geboren Ief van harte met jullie dochtertje Lyn. Geniet maar lekker van jullie kleine meid!! @Pooh: Hoop dat de nieuwe kraamzorg beter is en dat ze jullie wat meer rust geeft. @Jessica: Fijn te horen dat het zo goed gaat met Ayla. Geniet maar lekker van je 2 meiden en mannetje. @Saskia: heerlijk zeg zo'n schoonma die komt helpen schoonmaken. Hier helaas niet, maar ja is ook beetje ver weg natuurlijk. Ik mag ook niet klagen trouwens, heb een maid die 1x per week komt boenen, is ook niet verkeerd. @Han: wel rustig aan doen hoor meid. Je ziet het je lichaam waarschuwt je meteen. Dus niet te hard van stapel lopen. @Lovewinnie: Dus lekker genoten van de steppegras. Goed zo meid. Nu maar weer wat rust houden en een beetje rommelen. En wachten voordat het zover is. @Darcy: kom je niet slapen vanacht? Dan maar even op het forum rondsnuffelen. Moet zeggen dat ik dat ook bijna had gedaan. Heb uren wakker gelegen Bah. Ik hoop trouwens wel dat de kleine zich wat eerder gaat melden dan eind september. Ben die buik soms best zat en vooral al die rare pijntjes in mijn bil, heupen, schouders etc. Daarnaast weet ik wel weer dat ik de kleine wel ga missen. Ik geniet nog van iedere beweging die ik voel. Tis soms ook best dubbel. Ach we wachten maar af. @Blodyn: geniet maar lekker van jullie wondertje. Is volgens mij niet zo gek hoor dat je soms niet meer weet welke dag het is, je bent nu met zulke andere dingen bezig. Geniet maar lekker. @Suus: maar lekker rustig aan doen dan. Is ook niet zo gek hoor als je al 41 wkn zwanger ben. Ik voel me soms ook giga brak en ik heb de 39 nog niet eens gehaald. Hoop dat de kleine zich nu toch snel gaat melden voor jou. Knuffel voor jou. Hier dus weer vreselijk geslapen, desondanks voel ik me niet eens zo heel moe. Best raar. Heb al wat gerommeld in huis. Nu eerst maar even lekker ontbijten, beetje rommelen, zwemmen, boodschapjes doen en zo komen we de dag wel weer rond. Onze buurtjes hadden gister lekker pasta voor ons gekookt, dat scheelde weer ritje naar supermarkt gister, had ik echt geen puf voor. Heerlijk hoor zulke vrienden. Helaas zal dat nog maar voor kort zijn, ze gaan namelijk over een maandje verhuizen en ook nog wel naar ander kant van Dubai. Ach ja dat soort dingen gebeuren. Ga maar even verder, kom zeker nog even gluren vandaag.
@ Ief: gefeliciteerd met je dochtertje, Lyn! Nu staan jongens en meisjes gelijk.... @ Han en Darcy: ik doe ook met jullie mee, ik ben uitgerekend op de 22ste, maar we weten nooit wanneer onze beebs gaan aankondigen! @ Saskia: ik begrijp je heel goed dat je gister avond chaggie was van al dat gedoe. Het is mij ook overkomen gisteren. De combimagnetron bleek stuk te zijn doordat de pizza's niet warm zijn geworden. Niet veel later deed de PC ook al niet meer (damn wat mis ik jullie erg hier op het forum, want anders zou ik Darcy, mijn sms buddy, laten weten). Dus heerlijk geslapen zat ook niet in omdat mijn gedachten naar de combi magnetron en PC bleven malen, dat het op het verkeerde moment is uitgepakt en we geld liever voor anders willen gebruiken, want mijn auto moet op 4 okt APK en grote beurt krijgen, daar heb ik geld opzij voor gelegd. Nou vanmorgen ff gekeken of de combi magnetron werkt, toch wel. Evenals de PC ook...het zal wel door de overhitting komen. Ik hoop dat ze nog enkele maanden gaan rekken...dan hebben we al wat geld gespaard... Maar goed....straks gaan we naar NSDM (het ligt in Amsterdam Noord) waar Urban Action wordt gehouden (stuntwedstrijden en zo). Om half 4 komt mijn beste vriendin bij ons op bezoek. Ik zie het wel hoe het met mijn dutje gaat worden, nu ben ik gelukkig klaar wakker XXX
jaaaa, net waar ik op hoopte toen ik weer op het forum kwam, weer een beebje geboren. Lieve Ief van harte gefeliciteerd met Lyn! Geweldig nieuws. Succes met de borstvoeding, zal niet meevallen. dikke X
ga even bijlezen wie er allemaal inmiddels bevallen is... in ieder geval alvast gefeliciteerd voor iedereen! Geniet ervan... en voor iedereen die nog aan het wachten is... ik hoop dat jullie ook heel snel jullie frummeltjes bij jullie mogen hebben... het is echt zo geweldig en overweldigend!
Hier ook nog even het verhaal van de bevalling van judith Op donderdag 31 augustus komen de eerste tekenen van de naderende geboorte van onze dochter. Om ongeveer half 10 in de avond verlies ik mijn slijmprop. Dit hoeft nog niets te betekenen en de bevalling kan dan ook nog best een tijd op zich laten wachten, maar het begin was er. Nog geen anderhalf uur later (michiel is inmiddels terug van de sportschool) breken spontaan de vliezen............... Jemig het gaat nu ineens toch wel even erg snel...... onze kleine gaat gewoon binnenkort geboren worden. We maken alles in orde en zetten de spulletjes klaar voor het geval de bevalling vannacht gaat beginnen en gaan dan naar bed. De hele nacht gebeurt er niets en om iets na 8 uur bellen we met de verloskundige om te melden dat de vliezen gebroken zijn. Ze komt aan het einde van de ochtend om half 12 langs om te kijken hoe het ervoor staat. Op dat moment nog steeds geen enkel teken van een echt begin van de bevalling maar volgens de verloskundige kan dat allemaal nog komen in de loop van de dag. De kleine doet het nog goed in de buik. We wachten maar af wat de dag en nacht ons gaat brengen........ De hele rest van de vrijdag nog steeds geen enkel teken op wat licht bloedverlies na om ongeveer half elf in de avond......... als het zaterdagochtend om 8 uur nog niet begonnen is dan moeten we ons melden bij het ziekenhuis. En inderdaad op zaterdag gaan we met een weekendtas met kleren en spullen naar het ziekenhuis. Eerst krijg ik een CTG van een half uur om te kijken naar de hartslag van de kleine in mijn buik en naar de weeen-activiteit. Dan een inwendig onderzoek om te kijken of er al ontsluiting is. Zo niet dan moet er eerst met een gel aan de slag gegaan worden en duurt het allemaal nog een dag langer. Maar gelukkig.... er is 2 centimeter en we kunnen aan de slag. Om ongeveer kwart voor 9 wordt het infuus aangesloten. Iedere 20 minuten wordt het infuus verhoogd en de weeenactiviteit op de monitor neemt toe...... ik voel alleen nog helemaal niets gebeuren.... Om ongeveer 14 uur volgt weer een onderzoek en helaas is de ontsluiting nog niets opgeschoten en zitten we nog steeds op 2 centimeter.... pffff er zit niet veel schot in en ik vraag me af of het uberhaupt vandaag nog gaat komen met dit tempo.... Dan komen langzaam maar zeer zeker de weeen opzetten en is het hard werken geblazen... Om 16 uur is de ontsluiting al verdubbeld naar 4 centimeter... gelukkig we doen het niet voor niets... Ondertussen wordt het infuus steeds verder omhoog geschroefd. Weer 2 uur later om ongeveer 18 uur hebben we al 7 centimeter ontsluiting (het is echt afzien met ook nog eens been- en rugweeen) en een half uur later zitten we ineens al op 9 centimeter... wow het gaat nu even erg rap..... het gaat dan toch nog echt vandaag gebeuren.... Inmiddels zitten we in een het einde van de ontsluiting en om half 8 is het volledig..... We mogen proberen te persen maar het hoofdje moet eigenlijk nog wat dieper dus we moeten puffen en puffen en puffen..... maar om ongeveer 20 uur mag het dan toch... Alleen nemen de weeen in sterkte en kracht langzaam af en vordert het niet snel genoeg. De gynaecoloog wordt gebeld en die is er om 20.50 uur. Alles wordt in gereedheid gebracht voor een vaccuumpompbevalling en uiteindelijk wordt onze mooie dochter om 21.07 uur geboren.......... Judith Elise Vanwege de langdurig gebroken vliezen en de vacuumbevalling moeten we een nachtje in het ziekenhuis blijven...... Gedurende de nacht heeft Judith het niet makkelijk. Ze heeft tijdens de bevalling bloed binnengekregen en moet daar de hele nacht van spugen. Tijdens het badderen in de ochtend is ze ook nog steeds erg misselijk en spuugt ze 2 keer. Het lijkt daarna of ze het kwijt is en ligt lekker te slapen als de omas, opas en oom en tantes haar komen bewonderen. Na het bezoekuur krijgt ze wat blauwkleuring op haar voorhoofdje en ligt ze wat te puffen met haar ademhaling en ze wordt naar de verloskundige gebracht, waar nog een keer 20 cc oud bloed uit haar maagje wordt gezogen. Maar dit helpt haar nog niet echt....... en in overleg met de kinderarts wordt ze om half 2 toch even opgenomen op de kinderafdeling om haar aan de monitor te leggen en wat extra in de gaten te kunnen houden. Ze ligt gelukkig niet zo lang op de kinderafdeling en ze mag maandag 3 september om 10.15 uur weer mee naar de kraamafdeling. We moeten wel een dagje extra in het ziekenhuis blijven zodat ze Judith nog een beetje in de gaten kunnen houden. Maar dinsdagochtend 4 september komt de fijne boodschap dat we s middags naar huis mogen...... Om 14.43 uur komen we dan eindelijk met zijn drietjes thuis!
Wat een mooie afloop dat jullie met z'n 3tjes naar huis zijn gegaan. Wel was je zo lang mee bezig geweest tot je de volledige ontsluiting krijgt, pfoe...het mooiste is dat je de kleine nu in je armen hebt. Fijn dat het goed gaat met Judith! Wel zielig toen ze wat bloed binnen kreeg... Geniet nu vooral van je kraamtijd! Liefsxxx
Ief, gefeliciteerd met jullie dochter Lyn!! Een mooie naam ! Brigitte, een mooie beschrijving van je bevalling. Dat klinkt als een behoorlijke slag die je geleverd hebt! Maar gelukkig gaat alles goed met jullie! Vandaag precies 6 dagen overtijd.... ik heb het gelukkig naast me neer kunnen leggen dat het bij mij gewoon langer duurt. Ik hou maar niet meer aan die uitgerekende datum vast en ik zie wel wanneer uk zich aandient. Veel langer dan een week zal het wel niet meer duren. Ik heb er vertrouwen in dat het strippen zal helpen morgen. Het enige minpunt is dat onze kleine dan hoogstwaarschijnlijk geboren zal worden op 9/11.... niet echt een feestelijke datum, maar momenteel maakt zelfs dat me helemaal niet meer uit. Ik ben het gewoon zo zat! Suus en Zoë, ben wel heel erg benieuwd of jullie ook nog met een dikke buik rondwandelen!
@Brigitte: fijn te horen dat alles goed gaat met jou en de kleine. Wel een behoorlijke bevalling zo te horen, jullie hebben toch aardig geduld moeten hebben. Voor Judith ook best een zwaar begin, maar gelukkig gaat alles nu goed met jullie en genieten jullie volop van haar. Wij zijn nu alleen natuurlijk nog benieuwd naar de foto's van jullie meisje. Wat is het hier rustig zeg. Iedereen zeker heerlijk aan het genieten van de vrije zondag met hun mannetjes. Of natuurlijk van het nieuwe gezin. Hier nu net lekker gezwommen en straks maar even douchen, aankleden en boodschapjes doen.
@Migga: hoop voor je dat het strippen morgen gaat werken. Ach 11 September is niet zo heel erg hoor, mijn man is dan ook jarig. En ach je kan de datum niet zelf uitkiezen, wat denk je van 13 september. Denk dat het voor jullie niet meer zo veel uitmaakt als jullie de kleine maar snel in jullie armen mogen hebben.
hey hey Ben ik weer! Ief: van harte met je meisje! Brigitte: wat een verhaal. Nu lekker samen genieten! We hebben gister op de vrijgezellendag het volgende gedaan: - high tea - vrijgezel moest de stad in om lolly's te verkopen (50 euro opgehaald! ) - uiteten Het was een leuke dag, precies wat bij mijn schoonzusje past!
Goedemorgen! Brigitte, tjee je hebt idd geduld moeten hebben zeg. Fijn dat ze Judith zo goed in de gaten hebben gehouden. T lijkt me zo rot als je je kleintje zo misselijk ziet. Maar daarna heerlijk met drietjes naar huis en genieten van elkaar Patries, balen joh zo slecht geslapen weer. Gelukkig heb je nog wel wat energie voor wat afleiding. Vind ik zelf altijd zo schelen... Lief zulke buren, nog even een maandje van genieten. Ook wel handig tijdens kraamtijd als ze eten maken voor jullie Miranda, veel plezier straks! Migga, jij nog langer overtijd, over geduld gesproken.... Ik heb hetzelfde...heb me ook neergelegd bij dat t langer duurt en riep ook dat ik niet 9-11 wil, maar gisteren bedacht ik me dat t me eigenlijk niets meer uitmaakt. Ik vond 09-09-07 nu wel mooi, maar dan moet ik wel snel zijn Ik ben ook erg benieuwd naar de anderen! Duim voor jullie (en mezelf haha...) Migga, succes in elk geval morgen. Hoop dat strippen helpt. Heeft vk bij mij overigens niets over gezegd. Ik ga wo weer en dan ws vrijdag naar gyn. als ik dan nog niet bevallen ben. Vannacht trouwens 10 uur geslapen met paar keer plasonderbreking. Als nu bevalling begint, ben ik uitgerust Maar ehhh geen enkel teken hier hoor xx Sophie
Migga, Ik heb ook het gevoel dat de baby op 11/9 geboren wordt. Geen feestdatum. Brigitte, was zeker even schrikken. Gelukkig gaat alles goed nu. Ik heb even op jullie site gespiekt wat een mooi kindje hebben jullie. Echt een schatjes.
Ha Marsab, leuk dat de dag zo geslaagd was! Hopelijk ben je niet al te moe nu. Denk dat ik ook maar ns lolly's ga verkopen Kunnen we weer wat babykleertjes van kopen. Misschien tijdens meeting met z'n allen Ben trouwens erg blij. In H'sum is nu ook een Zara geopend, erg mooie winkel en ze hebben er ook babykleertjes x Sophie
Maart, bij jou ook nog alles rustig Dus ook al zo'n idee van 11 september... Gister zei een verkoopster die ik sprak dat ik (in dit geval dan we) er toch ook een hele mooie draai aan kan/kunnen geven Tja, zit wat in. voor allemaal xx Sophie
Goedemorgen meiden, Ben volgens mij net een gedeelte van mijn slijmprop verloren, moest voor een grote boodschap naar de wc en verloor toen een grote klodder taai slijm! Was wel wit trouwens, beetje doorzichtig met witte draden. Ben benieuwd of dit een begin is, of dat het nog lang gaat duren. Heb wel een pendel staan voor vandaag, dus wie weet! 9-9 is inderdaad een mooie datum. Liefs Moons
Moons, ik duim voor je! Brigitte, ik zoeken naar de website waar Maart t over had... Had de button niet gezien. Inderdaad een schatje is ze. x Sophie
@blodyn: wij hadden bij de open dag zo'n tas ja met wat losse stuffjes en een schattig pluche hondje zal eens opletten of ik een raam zie met een grote ooievaar trouwens vandeweek @darcy: ik denk dat ik ook mee doe al twijfelde ik vannacht even.. voelde me zo belabberd was het niet plassen dan was he twel buikpijn of gewoon plafondstaren... maar uiteindelijk is job rond 8 uur ofzo opgestaan en heb ik heerlijk eerst in een droom job in elkaar gemept (dat was WEL zielig natuurrlijk.. maar kennelijk heerste er wat frustratie ofzo? en daarna gedroomd dat ik met 2 vriendinnetjes van vroeger uiteten ging.. met zoveel chocola dat ik alsnog met een megagrijns wakker werd kennelijk werkt droom-chocola net zo goed als echte @miranda: frustrerend he gelukkig dat het vandaag weer redelijk werkte allemaal misschien kun je in de auto een dutje doen? @moons: spannend hoor al kan het toch ook nog wel eventjes duren na de slijmprop toch? hier nog steeds niets.. en weinig voortgang ook behalve veel last van buikkramp/harde buiken vannacht maar die zijn sinds ik inmidels een paar uur geslapen heb en een heel diner incl voor/nagerecht van chocola naar binnen gewerkt heb (tijdens die paar uur dus) wel weer aardig verdwenen. oh en een superdrukke babybeer.. maar das niets nieuws op zich straks stad in voor een stofzuiger en een videocamera zal wel druk zijn... tis "rotterdam on wheels" & R'uitmarkt & wereldhavendagen als ik me niet vergis gisteravond in ieder geval vanaf huis het vuurwerk van de wereldhavendagen bekeken erg mooi vuurwerk en ook zeker een kwartier lang volgens mij is daar echt heel veel geld de lucht in gegaan