september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Zo weer heerlijk in bad gelegen, dat doet een mens goed. Nu al veel minder last van mijn benen dus kan ik zo toch nog wat doen.

Saskia: hmmmm droomchocolade....die wil ik ook (in de hoop dat je er minder dik van word)

Brigitte: klinkt erg heftig, lijkt me ook vervelend om eerst zo lang te moeten wachten en daarna om te zien dat de kleine het toch wat moeilijk heeft. Gelukkig gaat alles goed met haar, ze ziet er idd heeeel schattig uit.

Moons: ja we willen eigenlijk wel weer een beeb vandaag! is een heel mooie datum vandaag. Ik had eigenlijk 07-09-07 gereserveerd maar onze uk hield zich er helaas niet aan ;)

Sophie: heerlijk dat je zo goed hebt kunnen slapen, daar knapt een mens van op.

Marsab: dat lijkt me een erg leuke vrijgezellendag! ook erg belangrijk dat het zo goed bij je schoonzusje paste.

Migga: hoop ook voor je dat het strippen gaat helpen.
    En ja als je op 11 september gaat bevallen is dat opeens de mooiste dag die er is hoor ;)

Miranda: hopen dat je comp en magnetron het nog even uithouden, beide zijn eigenlijk niet te missen :D

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: doe nou niet te veel.. anders zit je straks om het middaguurr alweer vast op de bank :)

maar eh.. ik denk dat droomchocola op zich wel goed is voor de lijn ja
    en goed voor het humeur.. dus wat wil een mens nog meer :)

3. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    goed saskia zal me inhouden ;):D:D:D
    Ga alleen nog even boven schoonmaken en dan doe ik morgen wel de buitenboel opruimen :)

enne een chocolade die goed is voor de lijn.... daar wordt je zoiezo al vrolijk van :D

4. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Goedemorgen dames,

@ Ief: GEFELICITEERD!

Het gaat best wel snel met de baby's hier, ben wel benieuwd hoeveel meiden er nu nog moeten.

@ han:in bad liggen is echt heel lekker, doe ik ook regelmatig, ben zeer blij dat we een bad hebben.

Ik heb steeds het idee dat het de 10e zal komen (morgen), maar ik voel me nog niet anders dan anders. Dus het zal nog wel een week of wat duren.

@ moons: hopen dat dit het begin is.

Ik mag dinsdag weer naar de vk, ben dan precies 39 weken. Ben benieuwd wat ze dan zullen zeggen, ik voel me in ieder geval beter dan afgelopen week. Maar het wachten duurt zo lang.
    Groetjes Simke

5. Saskia78

@simke: tja het kan ineens snel gaan he :)

wie weet :)

6. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Van mij mag het wel in eens op gang komen. Ik ben zo benieuwd ho het er uit zal zien, wat het is (heb wel een vermoeden, maar weet het niet zeker). En hoe het zal zijn. Ik heb er nu echt zin in. In het begin moest ik nog heel erg aan het idee wennen (baby was zeer gewenst, maar we hadden niet verwacgt dat het zo snel zo lukken, we zijn straks in oktober een jaar getrouwd)

7. Saskia78

hmm tja ik vind het ook nog steeds ergens een heel raar idee hoor :)

en buiten dat we het gslacht weten.. word ik langzaam aa steeds nieuwsgierig hoe een mix van job en mij er uit komt te zien :)
    en qua karakter gaat dat helemaal nog wat worden *grin*
    2 van die dwarse mormels als ouders.. dat word wat :)

hier pas getrouwd sinds mei overigens
    dus eigenlijk een "moetje"
    was het niet dat dat niet meer van deze tijd is en stapels mensen het onzin vonden om om die reden te trouwen
    nou was dat gelukkig niet de enige reden.. anders zou het inderdaad een beetje jammer zijn geweest :)

hier wilde job graag stoppen met de pil...
    ik wilde even een half jaartje respijt want ik had heel niet stil gestaan bij zoiets eigenlijk
    wilde altijd dolgraag kinderne.. maar de laatste paar jaar was dat gevoel aardig verdwenen dankzij de omgeving eigenlijk.
    veel vervelende hangjongeren.. schreeuwende kinderen in de supermarkt.. en als niemand zn kind nog kan opvoeden tegenwoordig.. waarom zou ik het dan wel kunnen?
    kun je net zo goed geen kinderen nemen.

maar kennelijk onbewust... wilde ik toch wel want ben die maand 3 dagen achter elkaar de pil vergeten.
    natuurlijk precies in de vruchtbare tijd ook nog
    (slikte dat ding al 10 jaar.. en vergat het nooit maar als je het doet moet je het wel goed doen natuurlijk)
    en dus paar weken later: niet ongesteld *stress*
    test gedaan.. niets
    nog weekje wachten... weer test: weer niets?
    maar ook niet ongesteld
    huisarts geweest.. en die zei "nou kijk het nog maar even aan.. dat is ontpillen (want toen ik niet ongesteld word heb ik voor de zekerheid ook de pil niet meer gslikt)
    enige is dat hij vergat.. dat ik VOOR dat ik stopte dus al niet ongesteld werd
    en ondanks druk uitleggen.. kreeg ik dat er niet bij hem in en ging ik met niets weer naar huis.

uiteindelijk duurde het toch nog 2 maanden voor ik weer ongesteld werd
    en kon wel janken bleek!

dusd aarna nooit meer de pil geslikt :)
    uiteindelijk duurde het nog een jaar daarna tho
    en met exact dezelfde timing.. werd ik niet ongesteld
    tja.. teon durfde ik dus niet meer te testen... maar na 3 weken over tijd moest ik toch wel zo reeel zijn om WEL te gaan testen
    en tja toen was het feest in huis :)
    uiteindelijk denken we dat de eerste keer gewoon heel in het begin al niet goed is gegaan.. en dat het daarom zo lang duurde.. maar dat er dus wel iets is geweest
    dat is rodn oud en nieuw geweest.
    en enig rekenwerk.. brengt ons nu op een conceptiedatum van 2 januari.
    (alsin.. eigenlijk de 1e.. maar gezien we toen geen sex hadden is dat geen optie :) )

al met al.. kijken we er nu toch wel heel erg naar uit :)
    na een jaar "niks" elke maand word je toch een beetje eh tja.. "mja het zal wel weer niet.."
    je rekent er niet echt meer op :)

ben heel blij tho dat ik nu waarschijnlijk de eindstreep gewoon goed ga halen tho
    babybeer lijkt het so far helemaal goed te doen dus daar zijn geen klachten te bekennen :)
    en ik doe het ook nog best aardig op wat haperingen na *grin*

nu nog wachten tot we een real life babybeertje vast kunnen houden *kijk nu alvast verliefd*

job merkte nog op vanochtend: "hmm ik ben blij dat ik niet zwanger ben... "
    terwijl hij dus al een kwartier op mn buik lag te spelen met zn hand
    dus ik vroeg "hum hoezo dan?" gezien ik nog steeds het gevoel heb dat je toch wat mist als man zijnde :)
    nou zegt ie: "dan zou ik heel de dag enkel nog maar met mn buik spelen!"
    *lach* alsof ik nu wat anders doe :D

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @blodyn: mooie naam!

@brigitte: wat een mooi verhaal en met een mooie afloop, fijn dat ze toch nog snel mee naar huis mocht!

@marsab: fijn dat je zo’n leuke dag hebt gehad!

Hier nog steeds een dikke buik haha! Heb me er inmiddels ook wel bij neergelegd. Het kan nu toch bijna niet langer dan een week nog duren, dus moet nog even doorzetten. Morgen of dinsdag wordt ik waarschijnlijk gestript, dus 11 september is hier ook een heel goed mogelijke datum. Ach, eerst kon ik me daar druk om maken, nu ben ik allang blij als de kleine dan komt.
    Ik ga denk ik straks nog even voetbal kijken bij mijn mannetje, ze spelen thuis, dus gewoon in ons dorp, dat durf ik nog wel aan. Nog geen tekenen van een naderende bevalling.

9. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Wij hadden zoiets van ach laten we maar eens stoppen met de pil, misschen dat we dan in april of mei of zo een keer zwangerz ijn. Om ons heen zijn heel wat stellen die zeer graag willen, maar waarbij het niet of na een lange periode pas lukt. We gingen er eigenlijk vanuit dat dat bij ons ok zo zou zijn. Maar niet dus. Begin december gestopt met de pil en eind december zwanger. Ontzettend blij natuurlijk, maar moest wel even wennen. Gelukkig heb je daar 9 maanden voor, dus ik ben nu ook echt aan het idee gewend en kan niet meer wachten. Kom maar op met onze kleine.

Groetjes Simke

10. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hi meiden, hier weer even snel een berichtje van mij. Thanks voor je lieve felicitaties!

Alles gaat goed aan deze kant. Het is allemaal wel erg wennen, maar dat is natuurlijk erg logisch. Er is in ene 1tje bij ons gezinnetje die alle zorg nodig heeft :). Verder voel ik me na de bevalling erg zwak en lig veel in bed. Heb daarbij ook nog eens een katheter :(, omdat ik niet uit mezelf kon plassen helaas. Dus het is behelpen, moet elke keer aan Annie vragen of ze mijn tassie vast wilt houden hihihi. Morgenvroeg naar het ziekenhuis, dan mag ie eruit en gaan we kijken of ik het op eigen houtje kan doen. Dus duimen voor me!

Borstvoeding geven is toch best wel ff pijnlijk en ik word er af en toe wel heel onzeker van of ze wel wat binnenkrijgt. Ik moet haar nu elke 3 uur aanleggen en hopelijk komt mijn voeding dan snel genoeg op gang. Manlief is nu smane met kraamhulp boven om haar te wegen. Ben benieuwd!

Jullie toi toi en kom snel weer kijken of er nog meer mooie baby's geboren zijn!

Dikke zoenen voor jullie

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @simke: hier precies hetzelfde verhaal. Ik had sowieso rekening gehouden met een half jaar voordat het raak zou zijn, had ook nooit verwacht dat het de 1e ronde al raak zou zijn, dat is dan best wel vreemd he?!

12. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Alle meiden die zijn bevallen GEFELICITEERD!

Hier ben ik ook ziek geworden dus meld me alleen ff dat ik nog niet ben bevallen. Sorry meiden!

Vanavond gaat manlief ook nog is naar zijn werk hij moet zich melden daar hij hoort morgen hoe lang hij moet blijven :( Moet ik in me eentje weer voor hond en kind zorgen en moet nog bevallen dat was niet me plan maarja :cry: Voel me beetje down nu

Rustig aan meiden

liefs rian

13. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje rian het zit je niet mee meid! En ik had vannacht nog wel gedroomd dat je ging bevallen. Hopelijk is je mannetje snel weer thuis en voel jij je ook snel weer beter.

Hele extra dikke knuffel voor jou.

Suus: ja in het begin ging het snel en nu moet je extra lang wachten ;) ;)
    Ik was ook al in de 2e ronde zwanger, ging ook van wat langer uit omdat ik een hele tijd de pil had gelikt en geen eisprong had gehad de eerste keer. De maand erop voelde ik dat ik hem wel had gehad en toen was het meteen raak.
    De eerste maand ging ik er vanuit dat ik wel zwanger zou zijn (mijn zussen waren allemaal de eerste maand zwanger) en toen ik er me bij neer had gelegd dat het langer ging duren was ik zwanger :D

Ief: hopelijk is die catheter er snel uit en hoeft hij ook niet meer in daarna, lijkt me namelijk ook een ramp. Kan me voorstellen dat je onzeker wordt met borstvoeding, dat is wel een nadeel. Hopelijk doen je tepels snel minder pijn.

ik ben ook erg nieuwsgierig naar ons kleintje. Het zal wel vreemd zijn om straks zo'n klein hulpbehoevend wezendje te hebben. Ze is in de buik zo ontzettend pittig dat ik me gewoon geen hulpeloos wezentje voor kan stellen.

14. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Marsab: Zo te horen heeft je schoonzusje genoten van haar vrijgezellenfeestje. En jij ook. Leuk. Ben benieuwd of je de trouwerij ook mee gaat maken.

@Sophie: Fijn dat je zo lekker hebt geslapen en dus bent uitgerust. 09-09-07 is zeker een mooie datum, zal de kleine van jou zich daar dan eens aanhouden? Dan moet je zeker opschieten. Ik hoop dat jullie niet al te veel geduld meer moeten hebben.

@Moons: klinkt zeker als je slijmprop, spannend. Maar gewoon afwachten.

@Saskia: een chocolade droom, dat klinkt wel heel erg lekker. Zo te horen klinkt die droom dan ook als echt, wil ik ook wel een keertje. Heb hier ook ’t idee dat er weinig aan de gang is, behalve harde buiken en af en toe krampjes. Maar ja that’s it. Dus afwachten maar.
    Klinkt trouwens wel gezellig bij jou in Rotterdam. Hoop voor je dat het niet al te druk is met shoppen.

@Han: lekker in bad, moet ik eigenlijk ook eens doen. Daar knap je zeker van op, goed voor je lichaam en pijnlijke spiertjes ed. Ben sinds wij hier wonen nog maar 2 x in bad geweest. Schandalig. Maar ja ik heb wel de luxe over een zwembad, is ook best lekker. Althans vandaag was het zwembad errug koud. Brr gelukkig dat het buiten nog zo’n 40 graden is, warm je weer snel op.

@Simke: tja het wachten duurt zeker lang. Ons geduld wordt op de proef gesteld.

@Suus: jou geduld wordt zeker op de proef gesteld. Wie weet wordt het 11 september nog druk met babytjes. Ben benieuwd.

@Ief: fijn om weer wat van je te horen. Hopelijk mag je katheter er morgen uit. Dat zal zeker fijn zijn. Tuurlijk is het even wennen, z’n kleine die helemaal van jullie afhankelijk is. Hopelijk gaat het met de borstvoeding ook steeds beter, en heb je ook minder pijn. Gelukkig heb je kraamzorg die je daar bij kan helpen. Succes meid, dikke zoen terug.

@Rian: jeetje Rian zit jou ook niet mee he meid. Moet je mannetje weg voor zijn werk en ben je zelf ook nog eens ziekies. Hoop dan je man snel weer naar huis mag, jij je beter voelt en dan je babytje zich gaat melden. Dikke knuf voor jou.

15. Saskia78

@han: same here.. het is zo druk en actief en krachtig ook
    dat je je haast niet kan voorstellen dat het straks toch aardig hulpeloos is :)

@simke: tja ik zag steeds mensen die vrijwel meteen zwanger waren.. en na paar maanden had ik niet meer het idee van "goh.. einde van de maand.. spannend!"
    dan is het weer gewoon "die tijd van de maand" en natuurlijk wel een beetje spannend.. maar niet zoals in het begin :)

@patries: mja het voelde ook heel echt
    zoals meeste dromen op het moment trouwens
    allemaal superreeel en ik vergeet ze ook haast niet
    in de stad viel het gelukkig wel mee
    wel druk trouwens.. maar de havendagen zijn mja niet in het winkelcentrum echt.. dat scheelt de meeste drukte wel
    Rotterdam on wheels trok echter maar weinig publiek vond ik.
    Dat is zegmaar een marathon voor rolstoelers.
    vind het persoonlijk niet minder prestatie dan voor mensen die wel het hele stuk moeten rennen... maar het publiek was eigenlijk helemaal niet zo veel.
    Vond dat voor de deelnemers wel flauw eigenlijk

@rian: hij hoeft voorlopig nog niet naar het buitenland toch?
    ik hoop dat hij snel weer terug is
    en dat jij je dan ook weer wat beter voelt

hier trouwens ipv een stofzuiger van rond de 40e zoals job gepland had gekocht maar toch maar een iets duurdere
    (lees: 140e)
    maar wel een hele mooie :)
    zijn er helemaal blij mee.
    met een hypoallergeen filter erin
    das wel fijn voor de huisstofmijtjes en de kattenharen.
    en als je dan bezig bent te kijken waarom er 2 slangen in zitten.. of 2 filters.. dan weet je ook wat het verschil is tussen een dure en een goedkope stofzuiger.
    de 2e slang is extra lang en uitrekbaar.. speciaal voor op de trap dus. (oe wat ben ik daar blij mee :) )
    en een hele berg verschillende zuigmonden ook.
    niet enkel de standaard plus eentje voor kiertjes en meubels
    maar geloof dat er in totaal een stuk of 7 bij zitten *grin*

en belangrijkste... zonder stofzuigerzak \o/
    gewoon legen boven de vuilniszak :)
    ergste is nog.. de stofbak die er op zit is doorzichtig
    en ondanks dat ik hier regelmatig veeg.. en jobs moeder hier laatst alles gestofzuigt heeft.. was de hoeveelheid stof na enkel beneden stofzuigen toch redelijk schokkend :)

en nu maar met kopje thee op de bank neergevleid terwijl job boven de webcam op de goudvis aan het maken is :)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi dames ik kom ook weer even kijken maar zo te zien zijn er vandaag geen babys bijgekomen.

ik heb lekker heel de middag op bed gelegen en ben nog steeds moe en stik van de kou. denk dat ik een griepje ofzo te pakken heb.

gisteravond kreeg ik een belletje dat me nichtje is bevallen van een dochtertje genaamt ashley, het leuke hieraan is niet alleen dat ze weer opnieuw moeder is geworden maar haar oudste dochtertje was gister ook jarig dus nu heeft ze 2 meiden die jarig zijn op 8 september vind het wel heel speciaal.

17. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Hee meiden, ik meld me ook maar weer eens! Het lag niet in de planning, maar het was best een druk weekend tot nu toe, dus had eerder geen tijd om te reageren (of manlief zat lekker te spelen, waardoor ik niet achter de pc kon... :()

Wow, alweer heel veel baby's geboren! Van harte gefeliciteerd Marjannie, Zonnetjes, Amber, Blodyn en Ief!

Wat een handige link Miranda, over het herkennen van de verschillende weeën. Wel een beetje frustrerend om te lezen dat voorweeën niet tot ontsluiting leiden. Daar troostte ik me tot nu toe mee...

Hè Suus, ben nog hard aan het duimen hoor voor jou, dat je bevalling voor donderdag in zal zetten. Hou vol, tjakka!

Lekker hoor Saskia, dat schoonmaken en een kast gekocht. Ruimt fijn op hè, zeker als Job 'm dan ook nog inruimt. Is het nog een beetje goedgekomen met de was...? Oh en die steken in de lies die herken ik hoor. Heel vervelend gevoel. Als ik dan met mijn benen wijd ga staan, trekt het weg.

En jij ook nog zo schoonmakerig Han, goed hoor. Wel een beetje voorzichtig aan hoor met je lijf. Maar het gaat inmiddels weer goed hè met je benen?

Migga, ik snap het helemaal dat je liever niet wilt dat je kindje op 11 september wordt geboren. Daar had ik ook al over na zitten denken. Maar aan de andere kant is de geboorte van een nieuw mens wel een hele positieve tegenhanger op die dag, alsof de balans weer de goede kant op gaat. Bovendien vind ik 11-09-07 getalsmatig ook erg mooi, telkens 2 eraf...

Beterschap hoor Rian...

En jij ook Lovewinnie, zorg maar goed voor jezelf.

Dan nog wat nieuws van deze kant: ik word nu standaard elke ochtend (nou ja, sinds vrijdag dan, maar goed, ik zie een patroon...:)) wakker met lage rugpijn en harde buiken, al dan niet pijnlijk. Gisteren heb ik even zitten tellen: meer dan twintig harde buiken in tweeëneenhalf uur tijd, dus dat is gemiddeld één per zes minuten. Ik vond het erg veel en dacht dan ook dat het eindelijk door zou zetten, maar nee hoor. Vanmorgen weer hetzelfde verhaal. Nou ja, ik zal toch nog maar wat geduld moeten opbrengen.

Verder heb ik eindelijk alle enveloppen geadresseerd; we missen toch best nog wat adressen, ben ik achter gekomen... En vandaag hebben we eindelijk het ontwerp voor het geboortekaartje afgerond! In eerste instantie wilden we het laten drukken, maar nu we vorige week eindelijk een printer hebben gekocht besloten we die even uit te proberen. Nou, dat ziet er dus helemaal fantastisch uit op dik fotopapier! Dus toch maar geen drukkerij...

Nou, er moet geloof ik weer gegamed worden, dus ik ga weer plaats maken. Hele fijne avond voor iedereen en hopelijk kan ik morgen weer even achter de pc kruipen (hmmm, misschien toch maar eens de laptop laten repareren, want dit schiet niet op zo...)

18. Saskia78

@lovewinny: dat is wel heel erg apart ja :)
    wel cool op zich :)
    en gefeliciteerd natuurlijk

@edokid: ja heerlijk :)
    jammer dat het in 2 huizen moet gebeuren tho.. das vervelender.
    nu word die ene ook niet echt vies.. maar er staat genoeg zooi die uiteindelijk wel weg moet :)

maarja.. in nieuwe huis nieuwe coole stofzuiger
    en job is gek op nieuwe dingen uitproberen.. dus het hele huis is gestofzuigt.
    die merkte nog op "tja eigenlijk moet er gedweild worden ook nog.
    maar misschien dat dat maar gewoon tot vrijdag moet wachten... dan komt jobs moeder speciaal om hier te helpen.
    doe de keuken zelf wel even nog.. die is ten eerste zo klaar.. maar ten tweede staat daar ook de kattenbak dus dat is gewoon wat vaker nodig :)

gister ook al best veel boodschappen gedaan
    behalve sap komen we de hele week wel door denk ik
    dus dat word een relaxt weekje qua schoonmaken
    met veel social calls... dus dat komt goed uit :)

vind het hier wel eng stil.. is dat omdat iedereen geniet van het weekend.. of is iedereen de laatste beebjes eruit aan het persen? :)

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik ben van mijn vrije dag met mijn mannetje aan het genieten!
    HIhi, dus hier geen baby helaas! ;)

20. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook nog geen babynieuws ;)
    Hebben drie films gehuurd en zijn nu met de tweede bezig :D

xx Sophie

Deel Deze Pagina