september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Zoe, hopelijk snel een super bericht hier :p

Noor, wat zijn ze lief :p :D

Han, never nooit dat ik met zo'n matje zou gaan slepen. Heb wel voor de gein vorige week (was toen precies 40 wkn) tegen mn schoonzus gezegd dat ze maar een zeiltje moest neerleggen toen ik kwam. Maar totaal niet serieus bedoeld.

Suus, ik heb 't met je te doen. Balen dat t nog niet doorgezet heeft.
    dikke knuffel
    Han, ik vind jou super lief en je films zou ik zeker kijken :p :D

Rootje, gefeliciteerd en papa natuurlijk ook :p :D :p

Wow, dat is erg snel ja. Op een snelle thuiskomst! Heel veel geluk.

Miranda, wat spannend! Hopelijk heb je snel je baby in je armen.

Migga, dikke knuffels en heel veel succes xxx Denk aan je.

Saskia, veel plezier met je camera! Hopen dat t lukt met de software.

Gister paar keer harde buik gehad en twee keer naar toilet gemoeten met lichte darmkrampen, waardoor ik dacht dat t misschien wel eens een teken was. Maar nee hoor, heb nu nergens last van. Denk dus dat de afspraak morgen bij vk gewoon doorgaat :( En dan word ik zo langzamerhand ook aan de gyn. 'overgedragen'. Nou ja, als ons kleine meisje maar gezond geboren wordt.

xx Sophie

2. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Pfff, ben het echt zat hoor meiden, vijf dagen overtijd alweer... :( En dat terwijl de meesten van ons al voor 40 weken zijn bevallen. Maar ja, er zijn sowieso nog vijf bijna-mama's die al langer wachten, dus jullie hebben voorrang hoor... :)

Vannacht om 03.00 u klaarwakker, nog anderhalf uur geprobeerd in slaap te komen, maar niets... Toen besloot ik maar een bad te nemen. 't Was natuurlijk nog helemaal donker, dus ik had allemaal kaarsjes aangestoken. Nou, wat een heerlijk manier om je dag te beginnen! Alsof de wereld op dat moment even helemaal van jou is... Ben nu alleen wel een beetje moe...

Houd moed hoor, Suus, wie weet wat er in die twee dagen nog gebeurt!

Nou Zoe, je houdt ons erg in spanning... :)

Oei Migga, wat een teleurstelling moet dat voor je zijn. Wist eerlijk gezegd niet dat een baby zo ver in de zwangerschap nog dwars kon gaan liggen na al ingedaald te zijn. Succes hoor zometeen in het ziekenhuis! Hopelijk heb je snel je kindje in je armen...

Joyce, van harte en nu lekker genieten!

Wel praktisch gedacht van je vriend, Han (tja, dat doen mannen volgens mij nu eenmaal...), maar het lijkt mij ook niks hoor, zo'n matje. Net of je iets besmettelijks hebt ofzo. Was je zaterdag trouwens nog naar die reunie geweets?

Wow Rootje, weer zo'n 'speedy-gonzales-bevalling'! Succes met het herstellen en veel plezier met elkaar toegewenst!

Spannend Miranda... Zet 'm op en we denken aan je!

Hopelijk lukt het met die software, Saskia. Kunnen jullie 'm anders niet terugbrengen?

Hè Sophie, 't zet bij jou dus ook nog niet echt door... :( Kun je niet eerst gestript worden voordat je wordt overgedragen aan een gynacoloog of wil je dat liever niet?

Nou, ik ga het huis maar eens ondersteboven halen op zoek naar een geschikt potje om in te plassen. Straks naar de verloskundige en dan wil ze even het eiwitgehalte controleren. Hopelijk is alles oké... (maar daar ga ik wel van uit hoor ;))

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

bah.. weten jullie nog dat katje dat marsab gevonden had...
    arme poezebeestje is zondagnacht overleden
    zit hier gewoon te janken achter de pc
    mooiste is nog dat ik het beestje enkel op plaatjes gezien heb
    en geprobeerd heb er een leuk huisje voor te vinden.
    en dan net op de dag dat het er op lijkt dat er een huisje is.... krijg je zo'n mailtje :(

nice hoor hormonen
    maar vind het zo zielig voor het beestje... heeft zo hard gevochten en veel pijn gehad.. en uiteindelijk het toch op moeten geven :(

4. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Hè, da's een naar bericht... Het beestje heeft gelukkig wel nog een fijne tijd bij Marsab gehad. Anders had ie al veel eerder opgegeven. Maar het blijft heel sneu natuurlijk...

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

aaaahhhh zielig....arme katje ... zeer zwaar k*t!

:( :( :pale:

Knufs voor Marsab!

6. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Heh Saskia, wat een rot nieuws :(

Edokid, wat klinkt dat heerlijk een bad met kaarsjes. Heb je daarna nog kunnen slapen? succes bij de vk! En ik duim voor je dat t bij jou niet lang meer duurt.

Mijn vk heeft t nog helemaal niet over strippen gehad, maar wil t haar morgen vragen. Kan geloof ik ook alleen maar als er al iets aan het gebeuren is...misschien laat ze dat aan de gyn. over?

x Sophie

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Rootje en Rene: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTERTJE!

@Migga, Zoë en Miranda: wow meiden, succes vandaag! Hier wordt geduimd [-o<

@Edokid: even lekker een tukkie doen nog? Na zo'n nachtelijk bad misschien wel lekker ;)

@Han: ja daaaag, met een matje rondlopen? Ajuus, zou ik ook niet doen :(

@Marsab en Saskia: ach meiden, wat een naar bericht. En die hormonen maken het er ook niet beter op :(

@all: ik ga straks weer even slapen, kan uuuuuuren slapen en droom dan zo akelig. De dromen lijken goed te beginnen, maar eindigen zo naar. Word telkens beroerd wakker. Herkenbaar?

Nou, als ik straks terugkom, dan wil ik beebjes zien hier :)

8. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    o ik heb mijn actieve uurtjes weer achter de rug. Heb net de konijnenkooi grondig schoongemaakt en de hele achtertuin weer gefatsoeneerd. Toen ik toch bezig was heb ik maar meteen het pleintje achter het huis bladvrij gemaakt. Ik werd wel even vreemd aan gekeken door mijn buren en de putjesscheppers maar het is nu wel weer netjes :D
    Nu moet eigenlijk de voortuin ook nog maar morgen weer een dag...

Sophie: :D leuke reden om een film te gaan bekijken, een lieve regiseur :D
    Mss wil je vk je eerst wel gaan strippen of in ieder geval onderzoeken of er al iets gebeurd daar beneden...

Darcy: ik droom ook wel heel heftig soms maar niet telkens dat het naar afloopt. Als ik een nare droom heb begint die meestal al niet zo prettig. Lijkt me dat je dan ook niet echt prettig meer gaat slapen.

Saskia/ marsab?: jeetje wat rot is dat toch als je erg je best hebt gedaan en het toch niet mag baten. Aan de andere kant kan je je niet schuldig voelen want je hebt tenslotte alles gedaan voor het beestje.
    Saskia: ja das idd een beetje jammer van de camers, hopelijk doet ie het straks wel met die sofware. Trouwens een goede manier om je kat overstuur te helpen :p daar zou onze kat ook van over de rooie gaan.

Edokid: lekker zo'n bad midden in de nacht! Mss kan je zo nog wat slaap in halen. Ik was zondag niet meer naar die reunie geweest want ik vond 1,5 uur in mijn eentje in de auto toch wat eng...

Miranda: ik zou het ook best eng vinden dat bloed maar net wat saskia zegt: als de vk het goed vind....
    Hopelijk zet het snel door, wanneer komt de vk? of komt die niet? en wanneer moet je naar het ziekenhuis?

All: ja dat matje... ik zie het echt niet zitten hoor! mss zal ik het eens met mijn schoonzusje overleggen en anders ga ik maar niet mee hoor. Heb niet echt zin om me de hele avond opgelaten te voelen.

9. Saskia78

@han: tja ze is zo sociaal naar andere katten.. dat ik niet had verwacht dat ze van dr eigen koppie zo over de zeik zou gaan :)

spiegel is ook geen probleem namelijk.. maar zo p de muur is natuurlijk wel erg raar :)

10. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ja das idd wel vreemd voor een kat. Onze kat is niet heel sociaal en vrij snel bang dus die gaat ook over de rooie dan.

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goeiemorgen meiden,

Hier echt een rotnacht achter de rug, ben zoooo moe eigenlijk! Keld wou na zijn voeding van halftwee vannacht niet meer slapen zonder zijn mama en papa, eerst heb ik toch halfvier rondgelopen met hem, hem in zijn bedje proberen te zetten, er terug moeten uithalen omdat hij huilde, om hem uiteindelijk in ons bed mee te nemen waar hij tot halfzes heeft geslapen. Gelukkig dat hij na die voeding wel vlotjes in slaap is geraakt, in zijn bed!
    En dan die katten.. Miranda, jij bent niet de enige die haar poezebeesten achter het behang zou kunnen plakken, ik had zin om net hetzelfde te doen. Toch met 2 van de 3..
    Zo, dat is eruit..

@ Migga: Hé, dat is echt niet leuk dat je kleintje zich heeft gedraaid! Zo gaat het natuurlijk niet vooruit. Ik hoop dat alles alsnog goed verloopt voor jou, en vooral, dat het snel gaat!

@ Joyce: Gefeliciteerd met Kyra Elise!

@ Anette: Een goede raad: geniet echt zoveel mogelijk van de zwangerschap, van je buikje, van de aandacht.. Het is echt zo voorbij en geloof me, je hebt je wondertje in je armen, maar die zwangerschap mis je toch.. In ieder geval, ik toch. Het is raar als ik een zwangere vrouw zie en besef dat ik het niet meer ben. Ben ik toch wel altijd een beetje jaloers! :)

@ Zoe: Spannend!

@ Rootje: Een dikke Proficiat met je dochtertje!

@ Miranda: Hopelijk gebeurt er snel wat!

@ Saskia: :cry: :cry: Is zo zielig hé, een katje dat doodgaat. Als er iets is wat me aan het huilen kan maken, is het dat wel. Ook al ken ik het beestje niet, gewoon een verhaal horen of een dode kat op straat zien liggen is genoeg..
    Bij mijn ma is trouwens nog een kat dood, ze hebben hem een spuitje moeten geven, hij had iets in zijn hoofd gekregen en was niets meer aan te doen. Hij was al bijna dood toen ze hem in een struik in de tuin vonden, maar je weet natuurlijk nooit hoelang het nog duurt dan. Vind het zo erg..

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Nieuwe mama's: gefeliciteerd!
    Voor iedereen die bezig is: meiden succes en heel snel heb je je kleine wondertje bij je

Voor iedereen die nog aan het wachten is.... ook veel succes en probeer ook nog een beetje van je rust te genieten...... ;)

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    HELP...

Ik word lichtelijk GEK hier...
    Tim weigert te slapen in zijn bedje, huilen huilen en nog eens huilen..
    Vannacht heeft hij weer bij ons geslapen in bed, want dan is ie stil en kan ik ook een beetje slapen..

BV doet hij gemiddeld zo'n 1,5 uur over, om gek van te worden en dan nog blijft hij zoeken naar mijn tepel..
    Heb net uit wanhoop het cb maar gebeld, met de vraag wat ik moet doen, hun zeggen: voeding terug brengen naar een half uur ipv 1,5 uur.. Wat dus gaat betekenen, dat ik een jankend kind houd :confused: De tranen staan zowat in me ogen, ben echt de wanhoop nabij, heb 'm ingebakerd liggen, met speen en nog blijft ie huilen huilen en nog eens huilen, nu kan ik zelfs overdag bijna niets doen, omdat ik alleen maar bezig ben om Tim te troosten :( :cry: :cry: :cry:

14. Saskia78

@virginie: mja ik ben er normaal ook al een sucker voor
    maar volgens mij helpen de hormonen ook niet echt op het moment.

@mobielfreak: bah klote zeg :(
    kun je niet nog eens kraamzorg of hiusarts bellen voor tips?
    van voeding terugbrengen klinkt het niet alsof ie minder gaat huilen..
    maarja.. op zich schijnen ze dat soort dingen wel te weten bij het consultatiebureau
    sterkte in ieder geval.
    kunnen ze niet kijken of hij wel genoeg voeding binnenkrijgt?
    dat hij niet gewoon hongerig is of iets dergelijks.

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Virginnie: hmmm niet echt prettig om midden in de nacht rond te moeten lopen. Is zoo zielig als ze zo huilen.

Mobielfreak: jeetje jij hebt het ook al niet makkelijk! Kan me voorstellen dat je er dan helemaal doorheen zit. Ik stem met saskia in... mss iemand anders bellen voor tips en om te bepalen of hij voldoende voeding binnenkrijgt.

Dikke knuffel voor jullie allebei!

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Aan de hand van het aantal plas en poep luiers weten ze of hij genoeg binnen krijgt, hij heeft dus wel genoeg natte luiers.. Ik snap er gewoon geen r**t meer van, word er ook moedeloos van..
    Het cb belt mij vanmiddag geloof ik weer op, of de wijk verpleegkundige.. Ik ben ook bang, dat hij gewoon niet op zijn rug wil slapen, ik denk namelijk dat hij een buikslaper is net als zijn moeder, maar hij mag dus nog niet op zijn buik in zijn bedje liggen, daar is hij nog te klein voor :cry:

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hij komt nu zo'n beetje elke 1,5 à 2 uur huilend en zoekend naar mijn tepel, tenzij ik hem op mijn borst te slapen leg, dan slaapt ie gerust 3 à 4 uur door tot de volgende voeding.. Dat is nou juist het vreemde aan het hele verhaal.. En wat mij zo wanhopig maakt :(

18. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Sophie: Strippen kan alleen als de baarmoedermond al verstreken is, had ik laatst begrepen van iemand anders hier op het forum (ben even de naam vergeten :oops:). De praktijk waar ik bij zit doet dat op verzoek vanaf 41 weken. En bij 42 weken pas overdracht naar de gyn en dat ook op verzoek, tenzij er uiteraard medische indicatie is om al eerder te gaan.

Darcy: naar hoor die dromen. Heb ik gelukkig maar een keer of drie gehad. Wel lijken al mijn dromen veel werkelijker dan voorheen. En nee, nog geen tukkie gedaan, voel me een beetje te onrustig daarvoor. Zal wel door mijn ongeduld komen... :)

Han: wat ben je toch altijd maar goed bezig! Vanmiddag dan maar lekker iets voor jezelf? Jammer van de reunie, maar er komt er vast ooit weer eentje ;)

Virginie: vervelend van je nachtrust. Hopelijk slaapt Keld snel weer door...

Mobielfreak: oh jee, je klinkt alsof je de wanhoop nabij bent. Vind Tim het misschien fijn om overdag in een draagdoek bij jou te zijn? Dan heb je je handen vrij om nog van alles te doen. Sterkte hoor en hopelijk vindt Tim snel weer wat rust.

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Edokid
    Als ik hem bij me neem is ie bijna gelijk wel stil.. Maar ik ben bang, dat als ik hem teveel bij me houd, dat hij dalijk echt niet zonder mij kan en dat ik dan nergens meer heen kan gaan zonder Tim mee te nemen..

Ik heb hem net dus maar gewoon in zijn bed gelegd en laten huilen, hij is nu net 5 minuten stil, dat is zo'n verademing..maar het kan elke minuut weer omslaan in huilen..

Kwam gisteren mijn buurvrouw tegen toen ik op weg ging naar de stad, en die zei al: zo, eens even in je wagen spieken, welke jankerd mij 's nachts wakker houd.. Zij doet dus ook al dagen geen oog meer dicht, ze kan de klok er op gelijk zetten zegt ze, ze weet precies wanneer hij begint met huilen 's nachts.. Ze heeft zelfs al een paar dagen op de bank geslapen om maar te kunnen slapen.. Ik schaam me rot :oops: :oops:

20. edokid

edokid Actief lid

24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Jou valt niets te verwijten hoor, Mobielfreak. Nergens voor nodig dat je je schaamt!

En tja, ik heb geen flauw idee hoe snel baby's zich dan hechten. Maar is het niet juist fijn om 'm lekker veel bij je te hebben? Een vriendin van me zei dat ze dat ook zo met haar dochters deed. Kon zij lekker schilderen; vond ze helemaal ideaal!

Deel Deze Pagina