september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    heb je voorkeur voor wat voor broodje en wat wil je er op han :p

2. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    hmmm doe maar een pistoletje..... met kaas?
    lekker krijg er helemaal honger van, denk dat ik er zo ook maar wat in de oven gooi :D

3. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Ik ben even niet online geweest en hoopte natuurlijk wat nieuwe beebs welkom te heten op deze wereld en ja hoooor.... Welcome to our world Aiden, Daimy en Jesper! Jullie hebben het leven van jullie mama's weer een stuk mooier gemaakt.

Marsab, Suus en rian, van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes!

4. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Ben benieuwd hoe het met Migga gaat vandaag.

Balen, weer een aantal slecht geslapen las ik. Vannacht heb ik uurtje wakker gelegen, o.a. door keiharde muziek buiten :confused: Verder niet te klagen.

Patries, ik vind 't enorm herkenbaar hoor. De laatste week vind ik 't echt zwaarder worden en heb helemaal geen zin meer om telefoontjes aan te nemen, hoe goed ook bedoeld. Toen ik bij gyn. was geweest afgelopen vrijdag heb ik daarna diverse mensen stand van zaken gemaild om ze voor te zijn. Dat helpt redelijk.
    Mijn ouders krijgen overigens ook veel telefoontjes en mijn moeder is zelfs al door iemand gefeliciteerd, hoe vind je die :confused:
    En dan die mailtjes/telefoontjes van commerciële instellingen alsof ik al een kindje heb.
    Heb je nummerweergave? Groot gelijk als je niet opneemt hoor (= tip) en voel je er vooral niet schuldig om, probeer ik ook niet te doen ;)
    Fijn dat Marc je op kan beuren.

Mmmm een broodje met filet zou ik zoooo'n zin in hebben.

T begint er hier aardig op te lijken dat ik donderdag en inleiden wel haal. Als de boel net als bij Migga nog potdicht zit, ben ik benieuwd hoe lang het dan gaat duren. Hopelijk is er al wat voorwerk verricht en kan ik direct aan infuus. Wel jammer dat ik dat niet weet.

x Sophie

5. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goeiemorgen mama's!

Ik mag vandaag alweer lekker uit bed en naar beneden, joehoe!
    Ik begin me weer een klein beetje mezelf te voelen nu ik weer zelf dingetjes kan doen enzo.
    Vandaag zou onze kraamhulp voor het laatst zijn, omdat ze maar 7 dagen achter elkaar mogen werken....en ik 8 dagen heb. Dus voor morgen zou ik iemand anders krijgen! Nu heeft ze net zelf aangeboden ook nog morgen te komen, hoe lief! Kan ik het afscheid gelukkig nog een dagje uitstellen!

Saskia: Dat was vast heel leuk om te zien die jumpstyle recordpoging! Mn nichtje is ook helemaal into the jumpstyle....ook grappig om te zien zo'n meisje van 9 haha
    Als je je rug helemaal bol maakt en dan zo eventjes blijft liggen(voor zover dat kan met een dikke buik) word het dan niet minder?

Han: Bij mij ging dat absoluut niet op dat ze rustiger zijn voor de bevalling! Ik was daar ook vanuit gegaan dat ze dan rustiger zouden zijn....maar dat hoeft dus niet altijd, dus er is nog hoop! :D

Patries: Ik begrijp precies hoe je je voelt! Dat had ik de laatste twee weken ook heel erg! Ik was op het laatst zelfs vaak geirriteerd als mensen me weer vroegen wanneer het nu eens ging gebeuren en dat ze niet meer konden wachten etc. Net of je zelf niet wilt dat je je kleintje in je armen kunt sluiten! dikke knuf voor jou!

Ik ga me nu maar eens voorzichtig melden bij de september mama's....nog helemaal niet gedaan haha!
    Daarna is het tijd om Tara in de tummy te doen....

Fijne dag allemaal!

6. Ddp

Ddp Niet meer actief

Sophie: Ik kreeg meteen na mn bevalling een stokbroodje met filet en uitjes van mn lieverd......en dat viel me toch tegen hahahaha :D

Ik had me er zoooo op verheugd.....misschien kwam het omdat ik net bevallen was ofzo....

7. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Kan me er iets bij voorstellen :) :) :) Gisteren vroeg mijn man wat ik het liefst wil. Toen zei ik 'doe maar carpaccio met pijnboombitten en parmezaanse kaas + een broodje filet met peper'. Misschien toch maar rustig aan beginnen ;)

Super dat je uit bed en naar beneden mag en dat de kraamhulp nog een dagje komt. Inderdaad lief van haar :D

x Sophie

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
  9. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Meiden, wat zijn jullie toch een lieverds. Ben blij dat ik toch hier af en toe kan klagen en dat jullie het ook zo goed begrijpen en herkennen. Ben ik toch niet de enige muts hier. :rolleyes:

Heb net heerlijk gezwommen, daar knapt een mens al van op. De maid is nog steeds aan de schoonmaak, heb haar net ook maar even verteld hoe ik vind dat ze moet schoonmaken. Bijvoorbeeld wc eend, ajax en bleek gebruiken als je de wc schoon maakt en niet alleen jif. Of ben ik nu echt gek? o ja en misschien verschillende doekjes en sopjes gebruiken bij wc en meubels. Ze zat me erg raar aan te kijken. Weet niet wat die maids wordt geleerd. Maar alles met 1 droog doekje schoonmaken? Das niet schoonmaken :evil: :evil:
    Mijn vriendin (die voorgoedt naar NL gaat) belde net dat ze woensdag ochtend langs wilt komen. En dat ze er maar vanuit gaat dat de kleine niet is geboren, tuurlijk hoopt ze wel dat hij voor die tijd komt. Ze wilde mij toch nog persoonlijk gedag zeggen. Wel heel lief van haar. Doet me weer goed.

Zo zie je maar weer, gebeuren er ineens toch weer positieve dingen. Hoe bestaat 't toch?

@Zoe: fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je weer lekker naar beneden mag. Wat een lieve kraamhulp heb je zeg dat ze toch nog een dagje langer blijft. Heerlijk voor je meid.

@Sophie: hoop voor je dat de kleine zich toch eerder meldt, jij hebt nu toch al lang genoeg gewacht zou je denken. En 1 ding is zeker, je wordt donderdag zeker mama (en dat nog wel op mijn uitgerekende datum ;) ). Dan kan je dat heerlijk gaat delen met je mannetje en de rest van de familie. Heerlijk meid.

@Han: moet zeggen dat ik ook nog wel erg geniet hoor van iedere beweging die de kleine maakt. Dat zal ik ook zeker gaan missen. Dus nog maar even genieten daarvan.

Ik ga even broodje eten en douchen. En dan misschien nog een deel van de serie Alias kijken, ben ik gister mee begonnen. Best verslavend. hihi

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

zoe: dat zal ik voglende keer proberen.. het gaat nu wel weer redelijk.

tot 4 uur beneden geweest.. daarna nog eventjes geslapen gelukkig
    en toen ik daar wakker van werd deed mn rug het gelukkig ook weer een beetje

daarna tot 6 geslapen omdat job dan opstaat
    die was om 7 uur weer weg... (en die kwebbelt er altijd lekker op los sochtends.. of ik nou wel of niet mag doorslapen zegmaar. vermoed ook dat als ie dat niet zou doen.. ik het niet zo leuk zou vinden *grin*)
    toen tot eh.. kwart over 9 geslapen en ik werd wakker omdat ik honger had

nahja.. ngo eve gerekt.. maar nu zit ik dus lekker te ontbijten
    en straks ga ik nog wel ff slapen.. want brak ben ik dus mooi wel :)

denk dat igster toch iets te enthousiast stappen is geweest heel de dag :)
    maarja.. soms.. denk ik er ook weleens niet bij na dat ik af en toe rustig aan moet doen
    en soms.. is het wel gewoon reuzegezellig om lekker door de stad te banjeren op je gemakje en koffie te drinken op het terras :)

@patries: mja gooi er lekker uit hoor.. denk dat dat een frustratie is die de meesten hier wel kennen.
    hier spant mijn moeder toch wel de kroon geloof ik
    die mailt elke dag standaard "hoe gaat het met mijn kind en mijn kleinkind?"
    elke dag!
    meestal stuur ik inmiddels enkel nog maar teurg dat het goed gaat.. maar soms iets utigebreider
    bijv. als ik bij de vk ben geweest ofzo
    maar willekeurig wat ik mail is het antwoord "tja we wachten het maar af he"
    het is een soort van halve interesse lijkt het... "oh het is nog niet geboren.. nou dan eh.. maakt het verder ook niet zo uit"
    zo bedoelt ze het vast niet.. maar ik word structureel geirriteerd van dat mailtje :(

overigens.. gisteravond coole actie
    job was ringtones aan het luisteren voor zn wekker
    en wat bleek nou.. de babybeer is kennelijk gek op jazz en heeft gevoel voor muziek
    het reageerde namelijk geheel in ritme op een redelijk aantal nummers :)
    zouden we een kind hebben dat nu al muzieksmaak heeft? :)
    sommige nummers wel.. andere nummers was het accuut rustig en bewoog er eigenlik niks
    oftewel.. we hebben gister aardig lang met jobs mobieltje nummertjes af liggen spelen in bed *grin*

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Patries: alsof ik mijn eigen woorden lees, ik voelde me ook zo k*t dit weekend :rolleyes: He bah, moe en pijn en dan is ALLES je te veel...

@Saskia: ik heb zo'n overactieve schoonmoeder die haar kleinkind er zowat zelf uit lijkt te willen persen :) Ik moest haar gewoon afremmen toen ze zei, dat ze "hup, ZO in de auto zit bij een telefoontje 's nachts, hoor." Ja ammehoela, ze was er niet bij toen ie gemaakt werd en ze is er zeker niet bij als ie komt, mijn god, mijn ergste nachtmerrie - beide moeders, kwebbelend voorovergebogen in het vooronder :confused: En ik daar maar liggen met mijn benen wijd :confused: Bleh!

@Han: dankjewel voor je slaapgedachten mijn kant op. Volgende keer iets minder fanatiek bitte, want ik versliep me bijna voor de vk nadat ik wat uurtjes had gepakt tegen de ochtend :) Toch wat geslapen dus. Thanks!

@all: mijn uk is niet langer zwevende boven mijn bekken, hij is onderweg naar beneden. Goed nieuws en minder fijn nieuws (of ik zie wolven en beren op de weg): de waarneemster die ik had vandaag, zei dat ze ons kind schatte op zo'n 3800 gram en een goeie 53 cm. Waaaaaaat? :confused: Hij moet er ook nog uit en nou kan ie dat lieve pakkie niet aan! :) Ach, ik denk dan maar even aan Suus, die flikte het 'm ook om een flinke jongen op de wereld te zetten.

Goed, tijd voor koffie en het schoonmaakuurtje. En dan maar de stad in voor een nieuw 'eerste pakje.'

Take care, all!

12. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    hi,

Zo mijn warme broodjes waren lekker, die van jou ook han? :)

Heb daarna ook maar meteen gestofzuigd en gedweild, ik kan ook niet normaal eten, vooral nu ik niet meer zo goed aan de tafel kan aanschuiven.

Ik lees al een paar dagen over jullie overbezorgde familie, dt die er zo'n druk op leggen of het al komt.
    Eigenlijk kende ik het nog niet.. Tot vandaag :( Mijn ouders belden net en hadden de vraag waneer het ging komen :confused: Goh als ik dat nu eens zou weten.......

DArcy: veel plezier bij het uitzoeken naar een nieuw pakje, vervelend dat winkelen hé ;) Ik zou het andere pakje voor de zekerheid ook nog maar meenemen, het komt nog wel eens voor dat ze het mis geschat hadden, qua lengte en gewicht.

Weet je waar ik zin in zal hebben als ik eenmaal bevallen ben, een glaasje rose.. De hele zomer heb ik daar al zin in gehad, vooral als we dan lekker op het terras zaten. Het rare is dat ik jaren gerookt heb voor de zwangerschap en ik verwacht had dat ik daar nog sterk de behoefte naar zou hebben. Maar gelukkig heb ik dat helemaal niet en ben ik heel blij dat ik er vanaf ben. Na zoveel stop pogingen is het dan nu eindelijk gelukt. En al het overgewicht kan ik nu lekker op de zwangerschap gooien :p

Ik ga even lekker een dutje doen, die vloer schoonmaken is vermoeiender dan ik dacht

13. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Mobielfreak, ik heb op de link geklikt, neem aan dat m'n stem nu is toegevoegd :p

Patries, je 'klinkt' gelukkig alweer vrolijker, ben blij voor je :p :D

Saskia, haha ik word hier zelfs geïrriteerd van dat antwoord, moet je nagaan ;) Zullen de hormonen wel zijn.
    Wat stoer en schattig dat de kleine zo reageerde :p

Darcy, mooi dat de kleine de goede weg inslaat. Inderdaad, ze hebben het vaker mis, maar eh 3800 gram is toch nog wel te doen. En bedoelt ze nu of geschat bij geboorte rond 40 weken? Veel plezier met shoppen, altijd leuk :p

Sereenalian, rustig aan hoor. Enne een glaasje rose snak ik ook naar of ander wijntje, maar kan nog niet met bv helaas...

x Sophie

14. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Darcy: Ik heb "maar" van 12 tot 4 mijn positieve vibes gestuurd want toen was ik wakker. ben blij dat het heeft geholpen, vannacht weer?

Sereenalian: ja ze waren heerlijk :D
    Ik mis overigens nog helemaal niets wat ik nu niet mag. Trouwens mss goede pijnstillers voor mijn tandpijn :( helaas mag ik die na de bevalling ook nog niet geloof ik.

Patries: Ik zei vanmorgen heel dapper dat mijn familie dat gelukkig niet zei en vervolgens komt er een sms van mijn schoonzusje dat het jammer is dat ik niet bevallen ben want ze is nu erg nieuwsgierig.... :D:D:D
    Gelukkig heeft je hart luchten je geholpen, waar zijn we anders voor ;)

Saskia: hihi leuk hoor hoe die ukjes kunnen reageren op bepaalde dingen! Grappig dat hij nu al een duidelijke smaak heeft dan weet je hoe hij gerustgesteld kan worden straks :)

Mobielfreak: zal eens gaan doen.

Zoë: fijn dat "jouw" kraamverzorgster nog een dagje extra blijft! en het lijkt me al helemaal prettig om zelf weer dingetjes te kunnen.

All: ik ben me de laatste 2 dagen aan het druk maken over wat ik met de bevalling aan zal doen. Had al een bigshirt klaar liggen maar ben er nu opeens niet meer zeker van..... ik wordt een beetje gek van mezelf geloof ik :( weten jullie het al? en wat hadden degene aan die al bevallen zijn in het ziekenhuis?
    Zo maar weer naar de vk, wil even vragen of het normaal is dat ik behoorlijk veel last heb van mijn doos. de kleine is de laatste dagen zo enthousiast aan het bewegen geweest met haar hoofd dat het helemaal beurs aanvoelt....

15. Saskia78

@darcy: mja mijn moeder wil er ook graag bij zijn
    maar ik zie dat toch echt niet zittne hoor
    en toen ik dat eens hardop polste bij jobs moeder of dat nou echt zo gek was.... zei die dat toen ze van job moest bevallen ze er net zo overdacht als ik :)
    namelijk dat ze het het liefst alleen had gedaan maar dat dat nou eenmaal helaas geen optie is in nederland :)
    dus eh.. job mag er bij zijn.. en natuurlijk het ziekenhuispersoneel.. maar dat is dan ook wel ECHT the limit hoor
    voor mijn part maken ze een slot op de deurr.. maar meer komt er echt niet in :)

@sereenalian: ik geloof dat rose inderdaad het enige is wat ik gemist heb
    zonder de rest kan ik wel aardig.. maar er gaat toch weinig boven een glaasje rose in de zon :)
    en wij gingen altijd veel naar het strand met een fles koude rose en wat lekkers.. tja dat hebben we dit jaar ook helemaal niet gedaan.
    nog geopperd om naast de rose een fles met limonade voor mij mee te nemen.. maar dat is er uiteindelijk nooit van gekomen.

@sophie: ik ga er maar vanuit dat ze het goed bedoeld.. en haal even diep adem voor ik reageer
    maar ik moet zeggen.. steeds vaker reageer ik gewoon helemaal niet.
    laatst was er paniek in de tent omdat ik neit teruggemaild had :)
    tja ik was lekker in de stad aan het lunchen met een excollega
    en asl ze even had gebeld.. taj dan had ik wel even teruggebeld later ofzo.. maar zo groot was de paniek kennelijk toch niet.

@han: ik heb wat shirtjes in mn tas zitten
    maar iemand hier riep dat het fijn was om een lang shirt te hebben zodat je niet in je blote billen liep
    dus heb vandeweek bij de zeeman zo'n heel lang hemd gekocht.. jeweetwel.. zo'n oudevandagenpyama eigenlijk.
    soort hemd.. maar dan bijna tot je knieen.
    dat lijkt me wel prettig
    en in het ikazia mag je in bad.. echter moet je dus wel over de gang om bij het bad te komen
    dat doe ik toch liever in iets minder bloots *grin*

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hihihihi saskia ik zie je al in je nakie over de gang huppelen........ Die bigshirts die ik heb zijn ook wel behoorlijk lang, lijkt me ook niets om in je blote billen rond te lopen.

Waar ik ook een beetje mee zat is dat je als de kleine is geboren, haar meteen bij je wil hebben en het liefst op blote huid..... dat gaat dus niet met zo'n bigshirt. Pff ik vind het maar moeilijk

17. Saskia78

hmm mja desnoods trek ik dan wel even een ander shirt aan
    heb er geloof ik 2 of 3 in de tas gepropt
    met mouwen, zonder mouwen.. en eh.. tja
    ik weet hetnamelijk ook echt niet
    ga hem zo nog maar even nalopen want ik weet echt niet meer precies wat ik er in gestopt heb

heb dat met vakantie ook altijd
    liefst pak ik mn koffer een uur voordat ik wegga in.. anders pak ik hem nog 6x uit om te kijken of wel alles erin zit :)
    meestal doe ik het dus avond vantevoren en probeer ik me maar te beheersen.. maar ik vergeet vaak iets.. dus dat is erg moeilijk :)

maak wel al weken vantevoren een lijstje.. en daar streep ik op aan wat ik heb
    dat maakt het iets makkelijker.. want dan hoef ik enkel het lijstje te checken ipv de hele tas weer leeg te gooien :)

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi dames, ik ben vandaag thuisgekomen uit de kraamkliniek en alles gaaat prima met me meisje. ze ligt nu heerlijk aan de borst te drinken en ben dus met 1 hand aan het type haha.

ik wil alles dames die ondertusse ook al moeder zijn geworden feliciteren en voor de zwangere ook voor jullie duurt het niet lang meer.

ik ben super trots op me mooie meisje en ga zo even wat fotos in me album plaatse. de bevalling heeft in totaal vanaf dat het water brak 14 uur geduurt en om 13.31 uur kwam ze ter wereld naar 46 min persen. het viel me achteraf erg mee en heb maar 2 hechtingen.
    ze woog 3160 en is 46cm lang.

19. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey iedereen,

Hoop dat jullie allemaal een leuk weekend achter de rug hebben! Nog geen nieuwe babytjes zie ik.. :(

Heb gisteren Keld voor de eerste keer bij zijn oma gezet. :cry: We gingen naar een drukke winkel, een uur rijden en we wilden het hem niet aandoen al zo lang in de auto te laten, dus.. bij de schoonouders.

Ik heb echt van mijn hart een steen moeten maken, ik vond het verschrikkelijk! Het was alsof ik mijn kind achterliet.. :( Het was ook heel raar om met ons tweetjes te zijn, er was echt iets dat ontbrak vond ik.

Ik was dus heel blij toen we terug thuis waren. Ook al ben ik voorstander van quality time met de partner eens per maand in het begin, vond het echt moeilijk. Ging bijna huilen, en dat voor 3 uurtjes! :oops:

X

20. Saskia78

@han: tja dat ding met van die spaghettibandjes.. geeft wel wat meer blote huid
    (en gezien ik niet van plan was er na de bevalling ngo wat mee te deon.. mag het ook best wat uit model *grin*)
    sowieso als je bv wil.. word je beebje ook meteen aangelegd toch?
    dus die blote huid moet wel lukken.

ik had eignelijk die bandjes ook vooral voor bewegingsvrijheid
    en bovendien heb ik het nu ook al hele dagen warm... dsu leek me dat prettiger dan een tshirt

maarja.. je weet het pas als je straks ligt te bevallen he
    en dan is het moeilijk kom nog even te kiezen
    en 3x omkleden tussen de weeen door is het vast ook niet *grin*

@virginie: mja kan me voorstellen hoor.. moet er nu ook al niet aan denken :)
    en toen jobs moeder laatst een oppas voorstelde voor over een maand (als ze jarig is) stonden job en ik allebei meteen in de steigers :)
    dat gaat dus mooi niet door :)
    babybeer gaat maar mooi mee.. en als dat niet lukt.. we blijven toch slapen.. dan gaat er amar 1tje wat vroeger naar bed :)
    en job opperde om zo'n draagbare dvdspeler te halen zodat diegene film kon kijken *grin*
    en anders gewoon een goed boek he

Deel Deze Pagina