Ja het is zeker heel spannend voor jou. Ik hoop nog steeds van harte dat je vandaag spontaan de echte weeën krijgt en of de gebroken vliezen. Dat zou zeker zeer geweldig zijn! Ik zal vast en zeker ana je denken! Succes, meid! Liefs, Miranda xxx
Hallo lieve meiden Een tijdje heb ik niet gekeken en iedereen die is bevallen, gefeliciteerd. De foto´s heb ik natuurlijk wel bekeken, zoooooooooooooooo lief. Mooie foto´s ook. Ik moet zeggen dat ik eerst (nou ja, voor mijn zwangerschap, niet zo heel lang geleden) ik niet zoveel had met babyá maar dat verandert nu toch wel hard hoor. hihi, moedergevoelens? Verer hier rustig, verplicht een weekje rust omdat ik barstende hoofdpijn heb al 2 weken en duizelig bij staan. Dus nu tijd zat om weer alles bij te lezen. Voor iedereen die nog niet bevallen is, ik hoop voor jullie dat het allemaal niet lang meer duurt voordat jullie jullie kindje vast mogen houden. Liefs Anette
@patries: ik was ook supernerveus hoor niet voor het solliciteren... daar heb ik nog wel enig vertrouwen in.. maar die eerste hand en dat voorstellen.. en het met dikke buikd e deur in hoppen Gelukkig reageerde ze alsof het er eigenlijk niet zo toe deed en dat vind ik dan wel weer belangrijk En op het eind nog wel even succes wensen en sterkte en dergelijke. dus de interesse was er wel.. alleen niet zakelijk nahja.. dat was voor mij wel belangrijk op zich @sophie: nou.. viavia zijn we op gribbeltje.nl terecht gekomen. deze mevrouw tekent zelf haar kaarten.. maar ze doet dus ook verzoeken voor een heel beschaafd bedrag ook dus dat is erg nice. en tot nu toe alle versies die ze gemaakt heeft zagen er gewoon onwijs stoer uit. als het goed is word er vandaag een proefdruk gemaakt wij zijn echt ZO nieuwsgierig! @han: ik moet ook bekennen dat de meeste DA's die ik ken inderdaad jonge assistentes hebben. toch zou je denken dat ze ook wel wat ervaring willen... dus het komt vast goed uiteindelijk @sophie: jij gaat vandaag heel de dag op de bank liggen emt je handen op je buik? wetende dat dit toch echt de laatste dag gaat zijn? zou ik best een optie vinden als ik zeker wist dat het de laatste mogelijkheid was hoor
Goedemorgen allemaal, Heerlijk ik ben net pas wakker, ik ben er maar 1keer uit geweest om te plassen, en daarna gewoon weer als een blok in slaap gevallen. Zo'n slaappil werkt wel. Alleen voelt mijn lichaam wel alsof ik zwaar gesport heb, heb spierpijn in mijn heupen. En ik weet niet wat ik heb gedaan, maar mijn voortanden voelen aan alsof ik er een klap op heb gehad. ik moet zeggen dat nu ik een tijdje op ben het wel langzaam weg trekt. Misschien heb ik er wel heel hard op gebeten de hele nacht. Saskia: ik duim voor je vandaag, ik hoop dat je een positief telefoontje krijgt. Sophie: Jeetje morgen is gewoon de dag voor jullie. Super toch. MissX: Ongesteld nu al.? Bah gaat dat dan alweer zo snel. Ben je net klaar met vloeien van de bevalling, komt dat er weer aan. En dat huishouden dat komt wel toch. Ik snap wel dat je alles op orde wil hebben, maar jij en de baby zijn nu nog even het belangrijkst. Lekker genieten nog even van de kraamtijd. Zo naar gister mijn verhaal bij mijn vriendje heb gedaan voelde ik me wel wat beter, moest wel even huilen, ik was toch best wel geschrokken van alles gister, maar was er nog erg van onder de indruk tot ik mijn vriend zag Hij zei ook: zie je nou wel, de volgende keer zeg je ze maar dat ze even wachten en dan bel je mij en dan hoef je het niet alleen te doen allemaal.. Hij is ook zo lief voor me. Hij was/is zo lief voor me. Ik mocht vandaag ook niks van hem doen behalve uitrusten en relaxen, hij neemt vanavond eten mee, en dan gaat hij koken Nou iedereen succes vandaag, nog een paar dagen, echt heel ver weg is het niet meer, moet je zien wat we hebben gehad. Zo even een keer wat positieve woorden
@Sophie: Ja voor jou is het nu echt spannend aan het worden. Morgen wrs mama & papa. Wat een heerlijk idee zeg. Geniet nu zeker nog maar even van je babytje in je buik, al die heerlijke schopjes etc. En dat bewegen van t hoofdje ga ik ook zekers niet missen. O ja ik doe mee hoor met de babyboom, wil ik ook wel bijhoren. @Miranda: Weet hoe je je voelt, heerlijk he iedere 2 uur eruit. Ach ja wennen we er alvast aan zeg maar. Vervelend van je bekkenpijn, als bewegen helpt zou ik dat ook zeker doen. Vindt je zwemmen niet lekker? Dat helpt bij mij heel goed met mijn rug/billen/stuitje pijn. Erg ontspannen. @Annette: Leuk om af en toe eens wat van je te horen en vooral dat je zo mee leeft met ons. Erg lief van je. Doe jij nu maar lekker rustig aan, 2 wkn hevige hoofdpijn kan niet goed zijn voor een mens. Lekker uitrusten dus en af en toe mee kletsen natuurlijk. Heerlijk he al die mooie fotootjes van al die ukkies, dan krijg je nog meer kriebels naar je eigen kindje. Meiden het is echt niet te geloven, krijg net telefoontje van mijn vriendin. Ze heeft iemand aangereden. Haar auto heeft weinig (klein krasje), maar ja is ook een 4x4, andere auto ziet er niet zo geweldig uit. Ze moet nu dus op de politie wachten en zoals dat hier gaat (vooral nu met Ramadan), dat gaat In Shallah gebeuren, of te wel heel lang wachten. Balen dus. Want nu ga ik haar wrs niet meer zien voordat ze weg gaan. Snik. Baal ik erg van. Nu heeft ze zeker wel een goede reden om terug te komen naar Dubai, want ze moet een bezoekje aan ons en natuurlijk de kleine brengen. Ik wacht het nog even af, maar zie het somber in. Helaas. O ja had ook nog een vraagje. Ik ben al mijn hele zwangerschap misselijk, nu neem ik altijd voordat ik naar bed ga een groot glas melk. Normaal red ik het daar mee de hele nacht. Maar sinds 3 dagen ben ik dus rond 2-3 uur (na mijn nachtelijke plasje) hevig misselijk en helpt niet even een snoepje. Nu neem ik dus maar weer een groot glas melk. Dat helpt dan, maar s ochtends rond 8 uur wordt ik weer wakker met hevige misselijkheid. Zijn er meer meiden die daar last van hebben. Vindt het echt zo raar. Vooral omdat ik helemaal niet van melk houdt en nu dus wel enorm. Maar goed ook natuurlijk, beetje extra calcium is niet verkeerd.
@sereenalian: fijn he als mannen ineens zo lief uit de hoek komen heerlijk is dat @patries: misschien mis je stiekum toch wat voedingsstoffen die toevallig veel in melk zitten? ik betrapte me op een tomaatjesverslaving.. en bleek later toch ijzergebrek te hebben.. volgens de vk was dat niet geheel toeval en sinds ik floradix gebruik.. amper nog zin in tomaten en dergelijke... heel apart
Sophie, geniet nog maar even lekker van de kleine uk in je buik vandaag, het kan natuurlijk altijd iedere dag zo ver zijn, maar dat je nu echt weet dat je morgen je baby in je armen hebt is denk ik wel een raar idee. Hier nog steeds geen veranderingen, vond vandaag ook wel een mooie datum 19-09, maar denk dat het niet gaat lukken. Ga vanmiddag even met mijn moeder en 2 boys schoenen kopen voor de winter voor mijn jongens, misschien dat een beetje beweging de boel in gang gaat zetten. Liefs Moons
trouwens even tussen alles door, volgende week is het wel weer volle maan, voor sommige hoop ik niet dat ze tot dan moeten wachten. Maar voor andere kan het wel een mooie week worden toch?
hmm dan is het op maandag de 24ste? vergis ik me gewoon een dag nouja.. 2 daagjes later volle maan... moet kunnen op zich
Ik wil wel graag zwemmen maar ik haat binnen zwembad, daarna ga ik flink zweten....geef me lekker buiten zwembad, daar is hier nu beetje koud voor... Het biedt me ook dagelijks troost dat ik inmiddels gewend ben om iedere 's nachts uit bed te komen ter voorbereiding wanneer onze ukkies gaan brullen 's nachts Balen dat je vriendin ws niet kan komen.... maar zie het als een troost dat zij zeker binnenkort terug komt voor je kindje en evt. verdere afhandeling van de politie, dat zou ook heel mogelijk kunnen zijn. Ik begrijp je heel goed dat je naar haar bezoek hierop had verheugd... Waarom ga je dan niet naar haar toe bij de politiebureau? In mijn wijk is er ook Ramadan! Ik heb zelf weinig last van omdat het erg rustig wordt 's avonds/'s nachts, wel lekker hoor! @ Annette: Leuk dat je jezelf laat horen. Ben blij dat het tot nu toe goed met je gaat. Dat hoofdpijn had ik ook in het begin van de zwangerschap, heel irritant. Maar daarna is het vanzelf weer over! Het komt goed @ sereenalien: wie weet heb je gelijk over de volle maan, dan hoop ik dat we allemaal tegelijkertijd gaan bevallen, dan zou het heel grappig zijn! Verder kwam ik iets leuks tegen op de andere site wanneer we gaan bevallen: Bevallingstrucs: 1. Zorg dat je het niet één moment koud krijgt tijdens de ontsluiting. Warme sokken, drie paar over elkaar. Een warme trui en een lekkere slobberbroek. 2. Drink genoeg. Bouillon sterkt ook nog eens aan. 3. Denk de hele tijd: Ik kan het. En dat is waar, je kunt het! 4. Bedenk je dat iedere wee ook weer eindigt. 5. Doe wat je op dat moment wilt doen. Schreeuw als je wilt schreeuwen. Giebel als je wilt giebelen. Vloek als je wilt vloeken. Niet zo netjes, maar met een bevalling mag alles. Als jij je er maar goed bij voelt. 6. Onthoud: jij bent de baas over de bevalling. Als iemand je irriteert, zeg dat dan. Ook al is het de verloskundige, de kraamverzorgster of je partner. Iedereen zal er begrip voor hebben.
Sophie: ja morgen wordt helemaal jouw dag! Zou ook gewoon lekker helemaal niets doen vandaag en vast dagdromen over morgen. Miranda: goeie tips, geloof ook wel dat ik ze ga gebruiken. Ik trek me ook niets meer aan van wat anderen zeggen want ik trok het me stiekum ook wel een beetje aan en dan ben je alleen maar teleurgesteld. Saskia: wanneer zou je ongeveer bericht krijgen vandaag? en wat betreft jonge assistenten: het liefst hebben ze een assistente van 21 met 10 jaar ervaring...... Helaas is dat niet mogelijk en veel hebben er dan ook 1 oudere "vaste" assistente en de rest wat jongere. Het probleem voor hen zit m in avond en nachtdiensten/ spoedgevallen, assistenten met kids zijn toch wat minder flexibel. Patries: balen van die vriendin! maar nu moet je haar idd wel weer eens zien Anette: 2 weken hoofdpijn is behoorlijk hoor, lekker rustig aan doen dan maar. Sereenalian: lief kunnen die mannen toch zijn, heerlijk! Woensdag de 26e volle maan, 3 dagen na mijn datum, dat moet te overzien zijn Moons: ja ik heb al zo veel mooie datums voorbij zien komen maar helaas..... nu is de datum waarop ze graag geboren wil worden een hele mooie datum! De eerst volgende mooie datum vind ik trouwens 07-10-07..... ben bang dat ze net die gaat uitkiezen
@Patries: Morgen "onze" dag he? de dag waar we zo naar toe geleefd hebben! Ik weet dat er toch niks gebeurd op die datum maar blijf toch de stiekeme hoop hebben dat ik morgen bevallen ben. Mijn oma is namelijk ook op 20 september jarig, dus dat zal natuurlijk erg leuk zijn!
@Moons: 19-09-07 is zeker een mooie datum. Dat gaat helaas niet lukken denk ik. Maar wie weet dat volgende week woensdag met volle maan wat gaat betekenen voor ons. Hoop liever toch wel dat het voor de meeste van ons voor die tijd gebeurt. @Sereenalian: Heerlijk he meid dat die mannen zo lief voor ons zijn. Ze leven echt wel mee. Ze doen zekers hun best. Nu maar lekker genieten van je dagje en rustig aan doen. @Miranda: Bij ongeluk hier moet je op de politie wachten, je moet namelijk een roze (jij bent de schuldige) of groene ( jij ben niet de schuldige) papiertje krijgen. Heb je nodig voor verzekering. Dus helaas niet naar het politiebureau, gewoon afwachten maar. Hier viert het hele land Ramadan, tis namelijk een moslimland. Dus hier gelden voor ons ook de regels niet eten/drinken/roken in het openbaar. Alle kleine restaurantjes en koffieshops zijn dicht. Dus niet leuk even naar de mall om wat met je vriendin te drinken. Kan alleen in hotels, maar dan moet je wel achter een gordijn eten/drinken. Op zich is dat niet zo verkeerd, ze moeten toch wat voor de toeristen. Daarnaast moet je je aanpassen qua kleding. Van schouders tot knieen moet bedekt zijn, helaas houden veel toeristen zich daar niet aan. Vind ik erg storend. Je weet toch dat je in een moslimland bent met Ramadan, houdt je je er dan ook aan. Daarnaast is het 's avonds na zonsondergang (de iftar) wel heel erg druk en gezellig overal. In hotels kan je mee doen met speciale iftar diners. Erg indrukwekkend om een keertje mee te maken. @Saskia: En al nieuws van dat bedrijf? Ben benieuwd. @Han: wat jij zegt over jonge assistentes is helemaal waar. Dierenartsen vinden het heerlijk om jonge assistentes te hebben die erg flexibel zijn en ook niet al te duur. Maar daarnaast weet ik wel dat er ook dierenartsen zijn die het wel fijn vinden om iemand wat ouder met wat meer ervaring te hebben. Mijn vriendin heeft zelfs gesolliciteerd toen ze zwanger was (ook bij een dierenartsenpraktijk), en zij was aangenomen. Ze heeft maar 3 maanden gewerkt en heeft toen zelfs haar zwangerschapsverlof gekregen. Zij wilden juist wel iemand met veel ervaring en hadden ook meer vrouwen in dienst die kinderen hebben. Dus het is waarschijnlijk goed zoeken en beetje geluk hebben. Maar die soort dierenartsen bestaan dus wel. Gelukkig, dat geeft hoop. Volgens mij begin in ziekies te worden. Had vanmorgen wat last van mijn tandvlees, nu is mijn klier aan 1 kant in mijn nek ook al opgezet en begint mijn keel ook pijn te doen. Bah, echt geen zin in. Maar lekker uitrusten op de bank met een nieuwe episode van Alias. Goed excuus nietwaar?
@Michelle: ja morgen de dag. Zou voor je oma zeker wel een heel mooi verjaardagscadeau zijn. Je weet maar nooit het kan zo maar ineens beginnen. Hoop dat we snel aan de beurt zijn.
@han: tja dat is natuurlijk wel zo normale werktijden zal het probleem niet zijn als het goed is hoor "vanmiddag" iets of anders hoor ik niets maar belt ze wel even om dat te melden in ieder geval.
zucht.. een aanrechtblad lospeuteren bij de ikea is ook nog een hele kunst... zit alweer een half uur aan de telefoon waarvan grootste deel ind e wacht eerst om iemand aan de lijn te krijgen vervolgens in de wacht zodat ze het ordernr. op kunnen zoeken natuurlijk kunnen ze dat nie vinden.. dsu nu weer in de wacht omdat ze nog een keer met andere gegevens gaat zoeken... en het blijft wat mij betreft akelig lang stil hmm toch nog gevonden... leverdatum 4 oktober waarschijnlijk... toch leuk voor ietsd at we half augustus zouden krijgen.. en van de compensatie die we zouden krijgen is natuurlijk niets bekend..
Nog steeds geen babynieuws? Het wordt nu toch wel heel erg spannend! Zit nu met Kyra op schoot, ze heeft last van darmkrampjes, echt zielig hoor! Soms is ze echt ontroostbaar? Ben al begonnen met cinababy en ik hoorde laatst van iemand dat venkelthee ook helpt?! Iemand nog een idee? Sophie, heel veel sterkte meid! MissX, ik kan me ook helemaal inleven in jou. Je bent alleen nog maar met de kleine bezig en de tijd vliegt voorbij. Een ochtend stelt al helemaal niks voor, want voor je het weet is het 12.00u! Kyra ging vandaag ook pas om 13.00u in het badje, heerlijk vond ze het! Maar ik ben niet chaotisch ofzo, ik ruim alles netjes op Liefs