september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Saskia: lekkere dromen heb jij.......

Moons: hoop voor jou euhh... ons dat het snel doorzet!

Darcy: ik had ook nooit verwacht dat ik het zat zou worden maar ik wil nu toch echt wel dat ze geboren word. Heb niet heel veel lichamelijke klachten meer maar zit ook gewoon te wachten. Ben idd gewoon klaar en wil dat ze eruit komt NU!
    ik ben nu juist minder bang voor de bevalling maar ik zit er wel steeds meer op te wachten hoe het gaat beginnen. Vooral door die stommem voorweeën let je er steeds meer op.

Ik ga zo even die vriendin bellen die is bevallen om te kijken wanneer we op kraamvisite kunnen.

2. Pris

Pris Fanatiek lid

Hallo allemaal!

Iedereen gefeliciteerd die al bevallen is! Geniet lekker van jullie Ukkie!

Ondertussen ben ik vandaag 39 zwanger, iets wat niemand eigenlijk had verwacht. Vanaf week 37 mag ik gewoon dingen ondernemen en dat is een verademing na 12 weken stilzitten. ook de ha had verwacht dat ons Ukkie dan snel zou komen....maar zie hier, nog niets dus! Ben t dus ook nog niet zat. Krijg veel visite, kan zelf lekker weg, huis is aan kant, ben lekker aan t foto's plakken en aan t shoppen! :D Is deze week ook feestweek hier en genoeg te doen in t dorp. Heb af en toe last van mijn stuitje maar loop verder prima en kan lekker op pad. Wel regelmatig last van harde buiken maar zet niet door.
    Ik zag dat ik uit de lijst geschrapt was :( zal wel te weinig geschreven hebben.
    Hoop dat ik t nog even een paar dagen ''binnen'' kan houden. Als t komt is t uiteraard van harte welkom, maar een verjaardag elk jaar in de feestweek (en die is hier heilig!) is niet zo handig. Maar zoals gezegd als t komt dan komt t en dan is t echt welkom! Zijn uiteraard wel nieuwsgierig naar de kleine Uk.

Meiden ik ga even bijlezen en hoop (ja weer :( ) iets vaker iets te kunnen schrijven hier!

Liefs Pris

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Pris: jij, ik en PrisenKids zijn alledrie uitgerekend op dezelfde datum!
    En dus alledrie op 39 weken beland... :)

@Han: ja, het is vooral die nieuwsgierigheid naar ons kindje, he? Ik geloof namelijk best dat we op een goed moment terugkijken op onze zwangerschap en zullen zuchten: "oh, wat was het lekker rustig toen..." :)

4. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Darcy Kan me wel voorstellen dat je t zat bent als je zo moe enz. bent.
    Ben benieuwd wie van ons als eerste gaat bevallen!

Vanmiddag weer naar de ha!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: ben ik met je eens ja.. ben daarna ook maar niet verder gaan slapen
    vond het wel weer mooi geweest eigenlijk.

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Migga: Van harte gefeliciteerd met je zoontje DYON!! Ik ben blij voor jou dat alles zo vlot is verlopen, nadat je zo lang op je kleintje hebt gewacht. Geniet er maar van!

@ Geertje: Ook gefeliciteerd met SAM!

7. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Pris, goed van je dat je het nog zo lang hebt volgehouden, en ik hoop voor je dat de beeb nog even wacht tot na de feestweek!

Hier nog steeds regematige harde buiken die nu ook wat pijnlijker zijn dan normaal, voel ze nu echt alsof er een band heel strak om mijn buik wordt gedaan. Hoop zo dat het nu toch echt doorzet, moet morgen weer naar de vk, maar hopelijk niet meer nodig. Ik wil zo graag thuisbevallen, en dat kan hier ook, alleen in het weekend niet, ivm tekort aan verloskundigen. Hopelijk gaat het nog voor vrijdag 18.00 uur lukken en anders volgende week. Ben ook zo bang dat de kleine op 2 oktober pas komt, dan is mijn man jarig, en vind ik eigenlijk niet zo leuk, is voor hem wel een leuk cadeau, maar vind het zelf niet zo leuk.

Zo, dit waren de klaagliederen.

Liefs Moons

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    uitgerekend 5 september
    Sophie: MEISJE, +10 kg, bv, zh, verlof, ingedaald

uitgerekend 8 september
    Seetje: JONGEN

uitgerekend 14 september
    Jikke: MEISJE, +2 kg

uitgerekend 18 september
    Jennifer: MEISJE, +12 kg, zh, bv, verlof sinds januari
    Simke: verrassing -5 kg, thuisbevalling, volledig ingedaald

uitgerekend 20 september
    Patries: JONGEN, +12kg, bv, zh, verlof 26 Augustus, volledig ingedaald
    Michelle: MEISJE, +20kg, fv, zh, volledig ingedaald

uitgerekend 22 september
    Moons: JONGEN, +10,5 kg - bv, tb, volledig ingedaald
    Kristel: JONGEN
    Sandraeningrid: VERRASSING, +0 kg
    miranda040172: JONGEN, +20 kg, bv, zh, sinds 17 augustus verlof, billetjes in de stuit volledig ingedaald

uitgerekend 23 september
    Han: MEISJE, +20 kg, bv, zh, Verlof sinds 18 juni,ingedaald
    Modo: JONGEN

uitgerekend 24 september
    Saskia: VERRASSING, +9 kg, 13 aug. verlof

uitgerekend 25 september
    Lucky: VERRASSING

uitgerekend 27 september
    Darcy: JONGEN, +14 kg, bv, thuisbevalling, 24 aug verlof, beetje ingedaald
    PrisEnKids: MEISJE, +6 kg, bv, geen verlof - huis mamaIngedaald
    Pris: VERRASSING, +? kg, zk, verlof

uitgerekend 28 september
    Angeltje: MEISJE
    Sereenalian: MEISJE, +30 kg, bv, zh, 10 aug verlof, volledig ingedaald

uitgerekend 30 september
    Siesje: VERRASSING, +15 kg, bv, tb, verlof 17 aug
    Avalon: JONGEN

Verwacht
    8 JONGENS
    12 MEISJES
    6 VERRASSINGEN

Bevallingslijst
    Juni
    01. Secret: bevallen op 17/06/07 (25w6d) van Anouk & Thomas

Juli
    02. Mariella: bevallen op 06/07/07 (29w6d) van een vlinder :( Niels Broekmans

Augustus
    03. virginnie: bevallen op 22/08/07 (38w1d) van Keld, 3180 gram/ 49 cm
    04. MissX: bevallen op 25/08/07 (38w5d) van Yocena Ceasarea Maria Nora Lisetta, 2680 gram/ 45 cm
    05. Las: bevallen op 26/08/07 (38w5d) van Richelle Tess, 3740 gram/ 51 cm
    06. Noor: bevallen op 26/08/07 (35w1d) van Chris Antonie 2125 gram & Tijn Pieter, 2490 gram
    07. Kvptje: bevallen op 28/08/07 (39w3d) van Maricha Joah, 3480 gram/ 51 cm
    08. Pomme: bevallen op 28/08/07 (38w1d) van Rosalie, 3250 gram/ 50 cm

09. Babydean/ Ponyville: bevallen op 29/08/07 (38w4d) van Dean, .. gram/.. cm
    10. Berbel: bevallen op 29/09/07 (38w4d) van Lonne, 4300 gr/.. cm
    11. Joepie: bevallen op 30/08/07 (36w3d) van Esmay, 2500 gram/47 cm
    12. Mobielfreak: bevallen op 31/08/07 (38w3d) van Tim Owen, 2910 gram/ 48 cm

September
    13. Pooh: bevallen op 01/09/07 (38w4d) van Sebastiaan, 3260 gram/ 49 cm
    14. Brigitte: bevallen op 01/09/07 (39w4d) van Judith Elise, 3340 gram/ 50 cm
    15. Kelly: bevallen op 02/09/07 (39w3d) van Levi, 3540 gram/ 51 cm
    16. Marjannie: bevallen op 03/09/07 (40w0d) van Lindy, .... gram/ ..cm
    17. Blodyn: bevallen op 03/09/07 (39w5d) van Damian, 2360 gram/ 48 cm
    18. Geertje1985: bevallen op 03/09/07 (40w1d) van Sam, 3730 gram/ 53 cm
    19. Mouschy: bevallen op 04/09/07 (40w3d) van Marijn, 4060 gram/ .. cm
    20. Amber70: bevallen op 04/09/07 (39w3d) van Lize, .... gram/ ..cm
    21. Bijnamama: bevallen op 04/09/07 (38w4d) van Adam, .... gram/ ..cm
    22. Jessica24: bevallen op 06/09/07 (38w5d) van Ayla, 2420 gram/ 43cm
    23. Zonnetjes: bevallen op 06/09/07 (39w3d) van Sophie, .... gram/ ..cm
    24. Ief: bevallen op 07/09/07 (39w6d) van Lyn, 3115 gram/ ..cm
    25. Joyce: bevallen op 08/09/07 (38w6d) van Kyra Elise, 3660 gram/ 51 cm
    26. Triez bevallen op 10/09/07 (..w.d) van Kay Julian,2960 gram/ 48cn
    27. Rootje: bevallen op 11/09/07 (40w5d) van Marissa Danique, 3055 gram/ .. cm
    28. Zoë84: bevallen op 11/09/07 (41w3d) van Tara, 3540 gram/ 51 cm
    29. Maart: bevallen op 12/09/07 (41w0d) van Yasmine, 3360 gram/ 50 cm
    30. Lovewinnie: bevallen op 12/09/07 (39w1d) van Alicia, 3160 gram/ 46 cm
    31. Edokid: bevallen op 13/09/07 (41w0d) van Eva, ... gram/ ... cm
    32. Marsab: bevallen op 13/09/07 (38w6d) van Aiden Kyen, 3060 gram/51 cm
    33. Suus: bevallen op 13/09/07 (41w+5d) van Jesper, 4960 gram/56cm
    34. Rian: bevallen op 14/09/07 (40w1d) van Daimy Rachel, 3800 gram/.. cm
    35. Gonzo: bevallen op 15/09/07 (40w+2d) van Thijs , 3500 gram/50cm
    36. Migga: bevallen op 17/09/07 (42w+0d) van Dyon , 4070 gram/54cm

Totaal geboren:
    18 JONGENS
    20 MEISJES

Agenda

21 september: moons vk controle
    21 september: han vk controle bloeddruk
    23 september: Patries gyn controle + ctg
    24 september: han vk controle
    27 september: miranda040172 gyn controle

SMS Buddies:

MissX- Maart
    Darcy - Miranda040172
    Han - Edokid
    Zoe84 - Marsab
    Las- Saskia
    Rian - Mouschy
    Jessica - Rootje
    Noor - Joepie
    Suus - Gonzo
    Sereenalian - Pooh
    Jennifer70 - modiglian
    PrisEnKids - Han
    Lovewinnie - Saskia

9. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    Hoe was de controlle Miranda?

10. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Migga: GEFELICITEERD met Dyon! Wat een flinkert :D
    Sreenalian: Heel veel suc6, het kan nu niet lang meer duren!
    Sophie: Heel veel suc6!

Ik ging vanochtend eens op de weegschaal staan om te kijken wat ik momenteel weeg. Wat denken jullie, ben al 12 kg kwijt :confused:
    Nog 5 kg en dan zit ik weer op mn oude gewicht, heerlijk!
    Ik voel me ook alweer lekker slank en heb dus bijna mn oude figuurtje terug! :D

Met Kyra gaat het gelukkig beter met de buikkrampjes, heb ook het idee dat de cinababy aanslaat. Las trouwens bij het voedingscentrum dat venkelthee wordt afgeraden, dus meiden niet gebruiken!
    Voor de rest is het heerlijk genieten, vooral Kyra in badje doen is geweldig! En ´s nachts slaapt ze ook goed door, ze komt zo rond de 3 a 4 uur.

Meiden die nog moeten bevallen en het wachten meer dan zat zijn, heel veel suc6!

Kuskus

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hoi Pris, leuk dat je hier komt melden, erg fijn dat het weer goed met je gaat!
    Misschien is je naam per ongeluk uit de lijst verwijderd, het zou misschien verwarrend geweest met de ander naam PrisEnKids.
    Ik heb je naam weer toegevoegd en hoop dat ik zo goed voor je heb ingevuld?

@ Patries: Gaaf en tof dat je vriendin toch bij je is langs geweest en erg lief dat ze iets aardigheidje voor je heeft achtergelaten. Nu maar wachten wanneer je hem mag openen zodra je kindje geboren wordt!

@ Moons: ik begrijp je heel goed over je harde buik die nu ook wat pijnlijker zijn dan normaal. Heel herkenbaar! Dat heb ik nu ook ! :confused:
    We komen ook steeds dichterbij naar de bevalling toe, alhoewel we liever hopen op een spontane bevalling ipv ingeleid worden!

@ Han: Heel herkenbaar wat je schrijft:
    Ik ben nu helemaal klaar voor de bevalling, laat de echte weeën maar komen of de vruchtwater breken, ik ben klaar met dit voorwerk! We hebben genoeg geleden met onze lichamelijke klachtjes...laat de echte werk maar komen ;)
    Zometeen ga ik vertellen hoe mijn bezoek aan het ziekenhuis is gegaan..eerst ga ik reageren van de anderen voordat ik weer dement word!

@ Darcy: je sluit helemaal bij mij, Han en de dames aan...de laatste loodjes snap ik des te beter nu!

@ Saskia78: wat rare droom heb je...gelukkig zijn de dromen over het algemeen vaak bedrog, alleen je intuïte niet ;)

Zo te zien heeft niemand van jullie vannacht over Ronnie gedroomd, pffff.... :) :) :)

Nu komt mijn verslagje:

Vanochtend zijn Jeroen en ik naar het ziekenhuis voor de controle geweest.
    Allereerst wordt de echo gemaakt. Het ziet er allemaal goed uit en genoeg vruchtwater in de baarmoeder. De billetjes zijn duidelijk ingedaald. Z’n hoofdje ligt omhoog tegen mijn rug in. Hij heeft wel lange benen en voetjes (dat heeft hij van Jeroen). Zijn benen/voetjes tesamen met de handjes omhoog tegen z’n gezicht.
    Het is onvolkomen stuitligging: de benen liggen helemaal omhoog naast het lichaam, zodat het kind als het ware op zijn tenen kan sabbelen.
    Ik heb 4 echo foto’s meegekregen omdat ik ernaar heb gevraagd, omdat ik het leuk vind.
    Daarna volgt het gesprek. Ondanks de stuitligging kan hij lekker tot de 42ste week van zwangerschap blijven zitten, tenzij hij eruit wilt. De gynaecoloog wilt alles zoveel mogelijk op een natuurlijke manier laten verlopen. Als hij in de 42ste week nog blijft liggen, word ik pas ingeleid.
    Dat betekent dat ik mogelijk zwanger tot 8 oktober blijf! (volgens het ziekenhuis ben ik op de 27ste uitgerekend :confused: , voor ons is de 22ste vanwege mijn korte cyclus)
    Ons wordt ook aangeraden om vaker de geslachtsgemeenschap te doen, dan wekt de weeën ook op. We zullen ons best doen, maar verwachten ook niet veel.
    Voor mij is het wel echt nadelig met name pijnlijke bekken wat het lopen soms bemoeilijkt of belemmert. Tsja…het zijn de laatste loodjes!

Meer kunnen we ook niets doen…zolang het goed gaat met hem en mij!

Ik hoop dat ik uiteindelijk toch de september mama blijf net als jullie!

XXX

12. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    Miranda, fijn dat alles goed was, en wat vervelend toch die harde buiken, wordt er zo moe van! Mag je wel gewoon bevallen met deze stuitligging? Ik hoop ook voor je (en voor mezelf) dat het nog een septemberbaby gaat worden.

Liefs Moons

13. Saskia78

lijkt me toch een raar idee als je kind zo "op zn kop" ligt in feite

maar wel fijn dat het de natuurlijke manier gaat worden toch

en erg leuk okm te weten hoe hij precies ligt he

nahja.. ben benieuwd wat het gaat worden :)

kom maar op met die beebjes

wie gaat er trouwens met mij mee voor de volle maan? :)

al meen ik me vorige volle maan niet schokkend veel babies te herinneren...
    volgens mij was toen meer 1 of 2 dagen erna een kleine babyboom :)

14. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hey pris gezellig dat je er weer bij bent.

Moons: tja das vervelend als er een vk tekort is maar je derde zoontje moest toch op zondag geboren worden om in de lijn te blijven ;)

Miranda:een onvolkomen stuit hebben ze toch liever als een volkomen stuit? dit omdat het dan breder is zodat er meer weg wordt vrijgemaakt voor het hoofd.
    Mijn laatste dag wordt gesteld op 7 oktober, dan wordt ik overgedragen aan de gyn. De kans bestaat dus dat smurf op de verjaardag van mijn schoonzus of van Remco (8-oktober en 10 oktober) ik zou het erg jammer vinden als ze zo dicht bij die verjaardagen geboren zou worden maar heb het helaas niet voor het zeggen.

Joyce: lekker dat het zo snel gaat, hoop dat het bij mij straks ook zo gaat want er mogen heel wat kilotjes af.

Darcy: ja ik krijg ook van iedereen te horen dat ik ervan moet genieten maar ik word daar alleen maar chagie om!
    Ik heb al 9 maanden genoten en geniet nog steeds van haar bewegingen e.d maar.... ik wil straks ook genieten met mijn kindje!
    alleen 1 van mijn zussen geeft me gelijk en zegt dat je het op een gegeven moment gewoon zat bent, het is klaar en je wil je kleine gewoon vast kunnen houden.

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Saskia: ja idd 2 dagen erna kwamen er best veel.....
    ik hoop eerlijk gezegd op een paar dagen voor volle maan maar ben bang dat het er beide niet in zit.

Heb ook nog niets van sereenalian gehoord dus neem aan dat die nu lekker aan het bevallen is.

*han kijkt een beetje jaloers en gaat zich maar weer verder vervelen*

16. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    O ja Han, is ook zo, moest een zondag worden. Nou ik heb op het moment zoiets van kan me niet meer schelen wanneer, als het maar niet te lang meer duurt. Na de bevalling ga je je buik wel missen hoor, tenminste had ik bij de andere beide jongens wel, maar voor nu ben ik hem beu! Gisteravond was hij ook weer zo druk, dan doet het gewoon pijn. Nu is hij heel rustig.

Liefs Moons

17. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    Volle maan of niet Han, kan ons niet meer schelen of wel? Wij willen een baby, vandaag! haha.

18. Saskia78

hmm mja het si dat arnhem toch net niet om de hoek was adners zou ik zeggen.. kom even een kop thee halen ofzo :)

hier maar aan het stofzuigen inmiddels
    want echt veel te doen si heir ook niet meer :)

morgen schoonmammie op bezoek dei komt poetsen enzo
    maarja.. die komt asl het goed is de ramen zemen
    (dat probeert ze al 3 weken.. maar komt er steeds niet van)
    dus nu zelf maar even wat voorbereidend werk aan het doen *grinnik*

ergste is.. ze is hier als de proefdruk van het geboortekaartje komt *grmbl*
    weet niet voor iwe dat frustrerender word gezien ze het gewoon nog niet mag zien :)

19. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    idd moons! NU NU NU

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    hihihi ik denk dat jullie beide dat kaartje uit de enveloppe gaan staren.......

Deel Deze Pagina