september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Nog steeds geen babynieuws :(
    Hopelijk staat er dit weekend wat te gebeuren, want kan me heel goed voorstellen dat jullie het zat zijn al die voorkwaaltjes!

Hier alles prima!
    Ik hou jullie in de gaten ;)

Kus

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Nee Michelle...Helaas had ik geen cm ontsluiting, en was ik dus niet te strippen...Wel is mijn baarmoeder mond helemaal verstreken...Vandaag bij de gyn geweest voor ctg en echo, maar alles was prima en mag dus weer richting vk voor een weekkie...Woensdag moet ik daar weer heen, en ga dan weer vragen of ze kunnen kijken of ik dan wel te strippen ben...

Maar ik heb zelf zo`n idee dat ik volgende week vrijdag weer bij de gyn zit, maar dit keer omdat ik 2 weken overtijd loop...En dan is voor mij de maat ook echt vol :evil: ....

**gaat nu nog harder roepen**

BABIES KOM ER NU UIT!!!!!
    Code:

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ben met je mee eens!

Ik schreeuw dit ook mee! :D :) :)

@ mobielfreak: laat je niet gek maken door CB!
    Ga op je moederintuïte af! Uiteindelijk heeft het gevoel altijd gelijk!
    Als ik je was, zou ik proberen overgaan op flesvoeding. Er zijn soorten goede babyvoeding, waarvan er eentje zeker speciaal tegen spugen is. Koop een pakje, en probeer het een klein beetje. Het kan nooit kwaad, denk ik, als je eerst de gebruiksaanwijziging gaat lezen of het van toepassing is.
    CB denkt vaak dat ze beter zijn, maar ze zijn nooit elke dag bij je zoontje Tim, je ziet hem dagelijks en je weet wanneer hij gaat spugen en zo...misschien kan het ook aan de speen liggen.
    Ik heb eerder een artikel in de tijdschrift (over mama's of wij jonge ouders of zo, dat weet ik niet meer, maar dat bewaar ik nog steeds) dat de baby's te vaak hebben gespuugd vanwege te snelle zuigreflex-speen wat het niet geschikt is.
    Om een andere speen voor de babyfles te gebruiken spuugt baby daarna niet meer...misschien is het ook wat voor je.
    Ik probeer met je mee denken en wil ook het beste maken met je kind. Ik voel ontzettend met je mee!

Liefs, Miranda x

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Mobielfreak: er is dus niks veranderd ibij het CB in 33 jaar... :(

Ik spuugde alles onder als baby, hield niets binnen, van het CB moest dit, toen dat en mijn moeder werd onzeker en verdrietiger met de dag. Kwam mijn overgrootoma binnen op een dag en zei: "Geef dat kind Molenaar's Kindermeel" (bestaat nog steeds.)
    Ik ging ervan groeien en bloeien en het CB? Die hebben mijn moeder meerdere malen afgekamd, waar ze nou wel niet mee bezig was, het hoorde niet zo, zij wisten het beter, blahblahblah...

Sluit me aan bij Miranda: volg je gevoel. En medicijnen in een klein kind, zonder eerst alternatieven af te wegen - NO WAY.

Sterkte, meis.

5. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Even weer een kijkje nemen hoor... huh... geen beebjes... LIEFFIES ERUIT KOMEN, HET IS TIJD! :p

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja het is een beetje "op" met de beebjes lijkt het :(

zouden ze deze keer wel massaal op de volle maan wachten? :)

hier is zojuist de "witte tornado" weer verdwenen.
    jobs moeder heeft weer het halve huis gepoetst zegmaar

en dan nog klagen dat ze niet aan de slaapkamer toegekomen is :)
    ze weet niet half hoe blij ik ben met wat ze verder allemaal gedaan heeft :)
    beneden is alles weer krakend schoon namelijk :)

en ik kan zelf op zich nog wel IETS... alleen niet te veel achter elkaar.. dus dat gaat in etappes.
    maarja.. mocht de babybeer netjes op tijd komen of met volle maan.. heb ik in ieder geval weer een helemaal toonbaar huis :)

7. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ja ik hoop dat je gelijk hetb saskia, met z'n alle met volle maan! Of zoals noor zei, in de aanloop naar volle maan.... ook helemaal niet erg.
    Hoe ging het trouwens met de proefdruk? kwam die tijdens het bezoek? en hoe ziet het eruit?

Miranda: bloeddruk was nog goed, met het automatische apparaat was het 130/95 maar met de hand kwam het op 85 dus was ik weer goedgekeurd.
    Die kramp/ pijn van gisteravond was volgens de vk toch een soort voorwee ook al duurde het 45 min. Heel vervelend maar helaas niets aan te doen.

Prisenkids: klinkt alsof het toch is begonnen, hoe gaat het nu?

Mobielfreak: zou ook voor je eigen instinct gaan hoor! is leuk zo'n CB als het aansluit bij je eigen gedachten maar als dat niet zo is gewoon je eigen weg gaan.

Heb vandaag nog geen moons gezien..... en ben ook erg nieuwsgierig naar sereenalian en sophie, die hebben vast al hun kleintje vast.

Ik heb net ook even door het huis heen gepoetst en de auto schoon gemaakt van binnen. Ook maar meteen de maxicosi erin gezet, kunnen we die niet vergeten. Voelt altijd erg lekker als alles weer helemaal klaar is, dan heb ik weer het idee dat ze weer kan komen. Helaas gaat die vlieger om de dag op... :D

Nou vanavond weer een poging tot op kraamvisite gaan.....

8. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Hoi iedereen!

Hier ook weer een berichtje van mij. Ik heb na het buddy bericht van Suus niks meer gepost omdat ik, best nog wel onverwachts, een dag later ben bevallen.

Ik kan niet zeggen dat het een makkelijke bevalling was, na twaalf uur op eigen kracht proberen te bevallen is het een keizersnede geworden omdat de baby een kruinligging had en dat een bevalling op natuurlijke wijze teveel van de baby kan vragen. Uiteraard ontzettend balen, maar alles voor een enigszins goede start van de baby!

Na een verblijf in het ziekenhuis ben ik sinds woensdag thuis. Heerlijk weer in mijn eigen omgeving. Thijs doet het goed, maar de nacht komen we nog niet zo goed door, nog enigszins een ritme zoeken. Borstvoeding is inmiddels wel goed op gang gekomen, blij toe!

Ik heb alle pagina's nog niet terug gelezen...dat doe ik wel weer als ik weer wat meer tijd en rust heb.

@Suus, volgens mij heb jij ook een keizersnede gehad omdat je ook nog niet zo lang thuis ben...hoop dat alles goed gaat met jou? Bedankt voor je smsje

Dikke knuffel,
    Angela

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: je hebt weer lekker doorgepoetst dus :)

de proefdruk was trouwens hartstikke mooi :D

helemaal blij
    job wilde het op het bord in de keuken hangen... maar bedacht zich dat dat niet zo handig was *grinnik*
    nu staat het dus in de babykamer op het plankje
    dat was namelijk toch al verboden terrein voor iedereen :)

10. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ gonzo: fijn dat je hier komt melden, wat vervelend dat je de keizersnede hebt moeten ondergaan. Het belangrijkste is dat het goed gaat met jou en je kindje.
    Veel sterkte met het herstellen van je wondje.

@ Saskia78: mooi van dat proefdrukje, en je moeder heeft zeker dit kaart niet gezien ;)

@ han: Mooi dat het goed gaat met je bloeddruk. Lekker schone huis nu!

Vandaag de hele dag ben ik echt uit mijn humeur, loop te huilen en traantjes wegpikken en zo.
    Heb mijn geklaag aan mijn verloskundige (die losstaat van het ziekenhuis, ik mag contact met haar blijven ook al sta ik onder controle van het ziekenhuis) per e-mail. Daarna kreeg ik van haar een mail terug, ben nu al weer vergeten wat ze ook opschreef :confused: :oops:
    Ik ga zo ff nog een keer lezen, dan kom ik nog wel op terug.

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Om terug te komen nadat ik een mailtje van mn verloskundige heb gelezen.

Ik heb haar geschreven:
    Alleen zag ik vanmorgen even niet meer zitten en ik moest wel gaan huilen. Daarna heb ik geprobeerd de knoop om te draaien. Ik probeer mijn gedachten met zoiets van: "wanneer is het zover?" loslaten. Ik probeer tot die tijd het beste van maken.
    Op donderdag 27 september a.s. weer terugkomen bij de controle, ik zal proberen aan ze vragen wanneer ze me gaan strippen, want ik ben bang voor tot de 42ste week, dan is ons wondertje groter en zwaarder, moet niet eraan denken dat mijn vagina open gaat scheuren of ingeknipt worden. Ik merk al bij het vrijen toen mijn benen wijd gingen open, damn...wat deed zo zeer...ik vertel je dit want ik moet het even kwijt.

Haar reactie waren:
    De laatste loodjes zijn echt het zwaarst maar als je eenmaal bevallen bent knap je echt heel snel op hoor. Nou ja, de gynaecoloog zei het ook al: veel seks, zo kwam de baby erin en zo gaat hij er ook weer uit hahaha. Het eten van het hart van een ananas zou ook helpen, net als bitterlemon. In je tepels knijpen (alsof er een kindje aan zuigt) helpt ook, want bevalhormoon en borstvoedingshormoon zijn hetzelfde. Niet stoppen als je kramp in je buik krijgt, maar net doorgaan. Pittig en/of vet eten kan ook helpen: als je darmen gaan rommelen doet je baarmoeder vaak mee: het zijn vriendjes.
    Je kan bij de gynaecoloog ook vragen of hij/zij je wil strippen, maar ik wil het ook gerust doen, tenminste als de gynaecoloog het daarmee eens is en pas na je uitgerekende datum.
    Verder niet bang zijn om uit te scheuren of om geknipt te worden. Je kan er ten eerste niets aan veranderen als het gebeurt/moet, ten tweede: het schijnt echt dat je het scheuren zelf niet voelt en voor knippen wordt je verdoofd. Je kan wel vragen of ze straks bij de bevalling, vlak voor de geboorte, een hete washand tegen je onderkantje willen houden. Dat voorkomt vaak scheuren. Als ik er zelf bij ben zal ik er ook aan denken. Zelf kan je nu je onderkantje masseren: als de regio goed doorbloed is, zal je minder snel scheuren. Gewoon het "velletje" tussen vagina en anus tussen duim en wijsvinger kneden, eventueel met perineummassageolie (drogist) of gewone zachte olie (vb. amandel). Na de bevalling voelt je onderkant sowieso beurs en opgezet, met of zonder hechtingen. Dan helpt een ijscompres weer goed.

Voor mij is het zeer geruststellend.... :D

12. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ik ben net weer terug van de kraamvisite, wat ultiem schattig is zo'n kleintje toch altijd weer!

Saskia: ja idd niet echt handig als er opeens bezoek komt :D Hier ligt de proefdruk veilig opgeborgen want de babykamer wordt ook vaak genoeg bekeken.

Gonzo: balen dat het uiteindelijk toch een keizersnede werd gelukkig is wel alles goed met Thijs.

Miranda: hoe komt het dat je vandaag zo emo bent dan? is er iets gebeurd? Hopelijk voel je je morgen weer eens stuk beter.

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    8-[ Inbraak 8-[

Veel sterkte met de laatste loodjes en aan de septemberbaby'tjes die nog moeten komen: KOM ERUIT!

14. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    hmmm het wordt hier soms een beetje saai.... komen jullie me niet meer vergezellen 's nachts? Flauw hoor ;)

Ik heb sinds gisteravond weer die kramp die aan blijft houden en dat is zeer onprettig. Weeën vind ik minder onprettig want die komen en gaan tenminste weer en dan weet je tenminste ook waar je aan toe bent maar nu :rolleyes:
    Net maar weer opgestaan dus en hopen dat het weer wat minder wordt of..*fingers crossed* dat het nu eindelijk door gaat zetten.
    Helaas helaas voelt het als optie 1

Miranda: mooi dat je toch een erg lieve VK hebt ook al loop je nu bij de gyn.

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    mss wordt het toch optie nr 2

Heb nog geprobeert te slapen maar ben bang dat er dat deze nacht niet meer inzit. De harde buiken/ weeën komen nu om de 10 min dus *duim, duim, duim* hopelijk zet het door.

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    **Inbraak**

@han: en heeft het doorgezet meid?

Meiden kom op hoor. De laatste loodjes zijn zwaar maar het eindresultaat is het waard. Ik hoop dat de beebs snel komen.

Nynke(okt mama)

**Uitbraak**

17. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou ik kom maar weer eens ffies gluren,..
    ff proeven van de spanning die ik zelf over een maandje of 2 ga beleven,......
    dan weet ik wat mij te wachten staat :)

nou dames er lopen er velen op de laatste daagjes, het kan nu allemaal niet lang meer duren,..dus zet hem op,...... :D
    nog ff volhouden en dan als beloning een lief klein mooi mensje op je buik ,.......

toi toi toi

18. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    Han spannend meid.
    Hoop dat het heeft doorgezet.
    Ik duim voor je en veel succes

groetjes las

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Han: o, hoop toch zo voor je dat het nu RAAK is! Dat je maar 'lekker' ligt te puffen, meid :)

Wou je vannacht vergezellen op het forum na een hele avond harde buiken en krampen, maar koos ervoor om te blijven draaien in bed en kwam er rond vijf uur dan toch maar uit :( Had ik je misschien nog even kunnen steunen...

@Patries: dit weekend toch een fijn hotelletje met je man?

@Miranda: die tip van dat warme washandje ga ik opschrijven, alle beetjes helpen natuurlijk! Voel je je al iets beter? Vandaag 40 weken, he?

@all: zijn gisteravond voor het laatst samen uit eten geweest. Was heerlijk en gezellig (ondanks de buikkrampen en pijnen) en het voelde gewoon goed, zo even samen.

Daarvoor waren we op kraamvisite geweest, dat jochie is 7 dagen oud en ik wil nu ook! Het is mooi geweest, ik baal van alle pijn in mijn onderrug en bekken en wil gewoon niet meer, kan ook nog maar zo weinig. Bah.
    Even zeiken, hoor :rolleyes:

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja vandaga voel ik me beter dan gisteren. Wel denk ik de verjaardagsfeest vanavond afzeggen. Mijn goede vriendin wordt vandaag 40! Ze woont in Voorburg. Jeroen ziet het niet zitten om samen met mij naar haar toe te gaan vanwege de afstand, en ook ik hou ook niet meer lang vol met het zitten i.v.m. bekken pijn net als jij.
    Zo daarlijk laat ik de bloemen via het internet bij haar thuis bezorgen, dat is ook veel leuker. We komen wel een ander keer met ons wondertje naar haar toe, daarna naar mijn moeder toe. Want mijn moeder woont in Kwintsheul, nabij Den Haag. Mooi combinatie toch ;)

Verder heb ik soms krampjes in mijn buik, maar dat zet nog niet echt door. Raar gedachte dat ik vandaag uitgerekend zou worden. Maar volgens het ziekenhuis en mijn lieve VK is op 27 september. Ik geef mezelf 'n beetje hoop dat we nog 5 dagen hebben...wie weet?

Morgen hebben Jeroen en ik precies 1,5 jaar relatie, het zou ook mooi geschenk voor ons zijn als ik ga bevallen, zoniet, dan denk ik hem uit eten te nemen...is het ook leuk net als jullie gisteren!

Xxx

Deel Deze Pagina