@Marsab: ik heb het gewoon verteld hoor, idd als er dan iets mis ga weten ze ook waarom ik verdrietig ofzo ben. Om ze dan nog te vertellen dat ik zwanger was en een miskraam heb gehad, lijkt me nog veel moeilijker. De rest vertel ik het wel pas na een goede echo. groetjes!
Ik heb naar de geslachtskalender gekeken en als ik het moet geloven krijg ik een meisje, ik geloof er alleen niet in. Alles is welkom bij mij. Marsab, je moet het vertellen wanneer jij er klaar voor bent, het is per persoon verschillend. ik heb het zelf nog niet verteld, maar hoef niet perse op de 1ste echo te wachten. misschien vertel ik het zeer binnenkort. Ponyville, jij heb ook al aardig een buikje. mooi hoor.
Hebben jullie ook dat het lijkt dat de laatste tijd mensen in je omgeving opeens veel vaker over kinderen kriijgen praten dan voorheen? Het lijkt wel of we het aantrekken
Ouder, dat klopt. ik heb dat ook. maar misschien is dat altijd zo geweest en letten we er nu veel meer op.
Bij ons in de buurt is iedereen zwanger lijkt wel. Echt heel erg gewoon! Maar wat ej zegt op een gegevens moment heb je de leeftijd er ook voor eng aan mensen die dingen vragen Wij vertellen het as. maandag aan onze ouders als we de echo hebben gehad! Spannend hoor...
Er werd bij ons eigenlijk niet zoveel over gesproken. Alleen de laatste weken opeens op het werk (bij beide) en prive... En we zijn zelf toch heel voorzichtig erover.
Heel veel plezier en succes tijdens de zwangerschap. Ik neus hier af en toe ook mee. Marsab ik kom ook uit nijverdal, ( de kruidenwijk) Waar woon jij in nijverdal? lizzie.
hoihoi ik heb het mijn ouders ook gelijk verteld en me schoonouders wisten het ook gelijk. mocht het (weer) misgaan dan weet ik dat ze me zullen steunen. khoorde hier dat de verloskundige praktijk weer op tv komt vond en vind het geweldig om te kijken. kheb ook af en toe nog wat krampjes/steekjes en als ik dat voel dan maak ik me meestal gelijk druk ookal weet ik dat het erbij hoort schrik er toch van. groetjes
Hehe, ben weer bijgelezen Jeetje wat een hoop verhalen/vragen en andere leuke dingen. Waar zal ik es gaan beginnen? Allereerst: de nieuwe septembermama's: welkom en gefeliciteerd he! Wat een mooie buikjes trouwens al dames! Die van mij begint ook al lekker op te zetten.... Ief: dus jij hebt a.s. maandag ook je eerste echo? Wij ook! Spannend! Voor degenen (sorry ff naam kwijt) over het wanneer vertellen aan je ouders... Gewoon doen. Stel dat het alsnog mis gaat dan kunnen ze er tenminste ook voor je zijn. Bovendien kun je dan tenminste lekker ergens je verhaal kwijt als je over dikke buiken, kinderwagens, misselijk en andere dingen wilt kletsen O, en dan was er nog iemand (jemig wat een zwangerschapsdementie...) die een tekst op de muur wilde van het kinderkamertje. Wat dacht je (een deel) van "Slaap kindje slaap" ? Vind ik zelf erg lief (en toepasselijk). Verder bestaat er een boekje met kindergedichtjes "Jij bent de liefste", daar staan ook leuke/lieve dingen in! Hier wisselt de misselijkheid zich af met de hongerklop. Vandaag voor half 12 had ik al m'n brood al op op m'n werk..... Gek he? Zo ben je misselijk en zo kun je alles eten. Gisteravond om half 11 heb ik nog de rest van m'n rodekoolprak op die ik 's avonds niet meer hoefde Snappen jullie het nog?
ja zo denk ik ook, mijn moeder wist het zelfs eerder als mijn vriend haha mijn ma en ik zijn 4 handen op 1 buik vandaar
Ben net bij de vk geweest. Leuk praktijk, aardige mensen. Ze hebben mij gewogen en bloed geprikt en allemaal vragen gesteld. Ik heb ook een afspraak staan voor mijn 1st echo. 23 februari pas, dan ben ik al 12 weken en 3 dagen zwanger. begrijp niet waarom dan pas. maar het schijnt dat je je 1st echo bij 12 weken krijgt. 1 klein voordeel is dat je dan ook echt iets te zien krijgt.
@maart: grappig bij mij hebben ze me niet gewogen en gezegd dat ze dat ook niet meer doen... hihihi... En per praktijk kan het dus verschillen wanneer je een echo krijgt... ik moet zeggen dat ik het wel leuk vindt dat ik al een echo gehad heb.... was nog niet veel te zien maar wel leuk om te zien dat er echt wat zit en dat het hartje klopte... En mag dus 12 februari voor weer een controle en een echo... dus met 10 weken en 6 dagen heb ik al twee (of eigenlijk drie) echo's gehad....
Ik begrijp dus ook niks van de termijnen vn de echo's... Wij krijgen morgen al de eerste echo. Aangezien we gezien de leeftijd ook recht hebben op prenataal onderzoek, zouden ze ook een nekplooimeting moeten doen. Dat kan pas bij een week of 12... Dus dan gaan we nee ik aan weer... Misschien dat het met de leeftijd te maken heeft ?
ik denk zelfs dat het ook aan je VK praktijk ligt.... ik ben pas 30 dus kom niet standaard voor prenatale screening in aanmerking... en heb dus meteen bij mijn intake al een echo gehad en krijg er dus 12 februari weer een.. En dan moet ik nog een echo voor de nekplooimeting tussen week 11 en 14 dacht ik...
Ik woon in Groot Lochter! haha, wel heel grappig! Hopelijk is het voor jou deze ronde ook raak! Ben je dan ook een september mama?
Pooh: Bedankt voor de tip van de tekst op de muur, dat was ik nl! En het wel of niet vertellen aan de ouders, dat was ik ook! Ik ga het ff met mijn mannetje overleggen, maar ik denk dat we het volgende week gewoon gaan vertellen! Ff een leuk cadeautje kopen als hint en dan ze benoemen als opa en oma! hihihihi Bedankt meiden voor jullie meningen!
Brigitte, bij ons wegen ze bij elk bezoek. De echo vind plaats op een andere locatie, niet bij de verloskundige praktijk. ze heeft mij van alles gevraagd. ook of ik een nekplooimeting wil, maar dit wil ik niet. Ze had ook gevraagd of ik ooit een korrtslip heb gehad, ben alleen vergeten te vragen waarom ze dat willen weten. weet iemand dit?
hee maart: hoe het precies zit weet ik niet, maar het vocht dat in een koortsblaar zit, kan gevaarlijk zijn voor jonge baby's. Vandaar dat ze het vraagt. Ik heb er geen last van, maar ze zei dat je ook erg moest uitkijken tegen die tijd als er bijv. visite langs komt die er last van heeft.
En ik krijg ook over een paar week pas de 1e echo hoor. Bij 12 week schijnt idd normaal te zijn hoor. Misschien wat meer als de vk zelf echo's kan maken,maar dat kan bij ons niet, daarvoor moet ik naar het ziekenhuis. Ik krijg mijn eerste echo met 10.5 week, maar dat is omdat ik vlak daarna op vakantie ga naar thailand en graag wil weten of alles goed is voor ik wegga. Groetjes suus!
maart ik heb ook op de 23ste februari mijn eerste echo. Dan ben ik al 13 weken en 3 dagen. Foutje van de assistend. Maar ja ze kunnen dan wel meteen zien af alles er op en eraan zit. En we letten natuurlijk heel erg op het geslacht he! groetjes las