bij mij hebben ze dat van de koortslip ook gevraagd en dat heeft ook te maken met als je kindje inderdaad net geboren is en dan nog niet beschermd is hiertegen... En volgens mij als je het rond je bevalling hebt kan het zijn dat het virus ook in je baringskanaal zit volgens mij.....
krampen hier man.. maar dat zijn mn buikspieren volgens mij want heb de heledag en nacht gisteren liggen hoesten.... het doet zon pijn
Is idd strange dat elke praktijk anders handelt. Eigenlijk zouden ze standaard met 7 weken, 12 weken en 20 weken een echo moeten doen. Dat scheelt een hoop zenuwslopende weken ... Ik heb morgen mijn eerste intake. Ben benieuwd. Iig bloedprikken en vragenuurtje denk ik... Spannend hoor, al had ik morgen liever al mijn echo gehad.. Duh wie niet haha. Ouder, spannend hoor morgen de echo! We zullen duimen... Pooh76, dus jullie ook maandag de echo! ook al een beetje zenuwachtig? Hier is mijn misselijkheid ook (gelukkig) nog een beetje aanwezig. Maar niet zo erg als vorige week... Naja probeer er amar van te genieten, want toen ik zo misselijk was, was ik heeeeeeeel zielig Joyce26, die krampjes en steekjes en je bezorgdheid is heel normaal hoor. Haha hoor ik mezelf nu zeggen, want als ik het heb schiet ik gelijk in de stress . maar het schijnt er echt bij te horen....
Goedemorgen Christel! Hoe laat is het nu bij jullie? 09:15 uur? Dus je hebt spierpijn in je buik van het hoesten.. Bah dat is wel vervelend...
@ouder: wat spannend ja! maar krijgen jullie daarna dan ook nog een echo? Want ik mocht ook wel eerder, maar dan zou die daarna pas weer bij de 20 week zijn. Dus vandaar dat ik 10 week wel goed vond. Of hebben jullie een medische reden voor meerdere echo's? Zou nu ook wel willen hoor, ben je toch misschien iets minder onzeker als je een kloppend hartje hebt gezien. Iig geval: heel veel succes en plezier bij de echo!
Hoi allemaal! Kom er even tussendoor gevallen. Vandaag naar de huisarts geweest en ik ben op 26 september uitgeteld. Liefs 8) Sunny 8) P.s. Ik heb mezelf al ingevuld op de lijst.
Bij mij zij de VK zelf dat ze rond week 14 het hartje van buiten kunnen horen maar dat het dan wel een groot gat is met de echo van 6 weken en 6 dagen dus toen zei ze kom lekker over 4 weken nog een keertje en dan maken we nog een echo....
Leuk las dat we op de zelfde dag mogen. Oppassen voor een koortslip dus. gelukkig heb ik er nooit last van.
Ik had een vraag gesteld in het verloskundige gedeelte, en kreeg dit antwoord : hoi, het is inderdaad heel wisselend wanneer de eerste echo wordt gedaan, dat heeft niets met leeftijd te maken maar meer met de gewoonte van de praktijk. het is prima om al zo snel een echo te krijgen, erg leuk voor jullie, je ziet alleen nog niet zoveel bij 6 weken 4 dagen, wel een kloppend hartje. als je kiest voor een nekplooimeting krijg je inderdaad nog een echo, hje hebt wel "geluk" sommige praktijken geven maar 1 echo en dan alles in 1 keer. De richtlijn is om 1 echo te geven in de periode tussen 8 en 12 weken, maar zoals je ziet en leest kan daar dus vanaf geweken worden. Wij hebben in principe recht op een gratis nekplooimeting vanwege de leeftijd van de aanstaande moeder. Hierdoor hebben wij du de maxxel dat we in principe een extra echo krijgen. Ik weet ook niet in hoeverre de verschillende verzekeringen een aantal echo's vergoeden. Wellicht dat de 1 meer toestaat dan de ander. mvg, Ouder
ojee ik heb ALTIJD koortslippen, altijd als ik weinig weerstand heb dan komen ze, ik heb ze al vanaf dat ik baby ben als ik ziek ben (en ja ben altijd ziek) Ik wist dat er iets loos was toen ik eind dec-begin jan een koortslip had en ja ik was zwanger
brigitte volgens mij klopt dat van het baringskanaal niet maar de rest wel. Zo'n blaasje daar komt vocht uit en kan heel schadelijk zijn voor de kleine. groetjes las
@Las dat kan hoor... ik weet het ook niet zeker... maar wel dat je met de kleine moet oppassen en ook mensen met een koortslip pas op bezoek mogen komen als de koortslip weg is
goede morgen het is hier pas 7.55 ief in de ochtend... hahah is 9 uur vroeger dan in nl. het si wel vervelend maar ja moeten toch door he.. man lief is ok verkouden en denk gelijk dat ie halfdood gaat geloofik... bij mij hebben ze de echo express later gedaan omdat ze bij mijn eerste kindje pas bij 9 weken baby zagen bij 6 en 8 weken was het nog gewoon een vruchtzakje
Ik wil het ook uitbrullen, maar ontving vandaag via de post het boek "Ma, Vertel Eens" (moet mijn moeder herinneringen in opschrijven) en dat wil ik toch echt op haar verjaardag geven...! Samen met een rompertje met tekst, dus ze kan het boek meteen invullen voor haar kleinkind. Erg he, dat wachten. Maar meid, het gaat best snel. Vorige week hield ik nog een positieve test in mijn handen, we zijn nu een week verder! Als je het echt niet meer houdt, dan zou ik vanavond nog langsgaan
Kom op met je vragen Er gebeurt zoveel he, dan lees je zes bladzijden, wil je onthouden wie wat zei en wat je erop wil antwoorden en dan ben je al weer vergeetachtig... Nah ja
@Darcy: dat boek heb ik een tijd geleden aan mijn moeder gegeven... ben benieuwd wanneer ik hem terug krijg maar dat laat ik aan haar over. Het lijkt me wel bijzonder om hem te krijgen als ik zelf een kleine frummel in mijn armen heb