september 2007 mama's !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Migga, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Thanks! Mijn hart gaat te keer ;) Nou ga nu afsluiten en rijden! Zodra ik online kan komen, laat ik zeker weten hoe het gegaan is ;)

Liefs Ief

2. Hier gaat alles zijn gangetje alleen erg moe. Maar goed dat kan ook niet anders met een peuter van 2 om je heen.
    @kaat van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
    @Ief ben benieuwd hoe het gegaan is. Waarschijnlijk zullen we het zo wel horen.
    @ponyville sus6 komende woensdag spannend hoor.

Ik heb ook een afspraak gemaakt en ik mag 16 feb voor de eerste keer naar de vk en dan krijgen we ook een echo. Ben zo benieuwd.

Heeft iemand van jullie overigens weleens zo getwijfeld dat je na een aantal weken nog een test deed. Ben benieuwd. Ik voel me namelijk zo anders dan bij mijn eertse zwangerschap en er zijn echt momenten dat ik twijfel.

3. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Nog geen ervaring met een andere zwangerschap.. de eerste weken geloofde ik het ook niet echt maar had dus bij de intake meteen een echo en sindsdien geloof ik het allemaal wel......

En na 3 positieve testen vond ik het ook wel prima... hihihihi

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

poe druk hier! :D

anyway.. 19 feb VK \o/

eerste keer.. ben benieuwd
    enig ewat ze zei was dat ik mijn verzekeringsbewijs mee moest nemen en waar ze precies zitten
    spannend!

5. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hallo ladies,

't Is even rustig geweest van mijn kant, maar dat komt ook doordat ik het allemaal erg spannend vind..... Had ff wat tijd nodig. Vandaag hadden we de eerste echo en hebben we het hartje van ons guppie gezien en gehoord! (echt fantastische apparatuur die ze in het zh hebben...) Geweldig!

Zoals ik een van de eerste keren al zei, is mijn zwangerschap een beetje anders dan "normaal", en sta ik tot over m'n oren onder controle. Vorig jaar hebben ze met 22 weken div. ernstige aandoeningen bij ons kindje geconstateerd waardoor hij nooit levensvatbaar zou zijn en is de bevalling opgewekt. Ons kindje is toen tijdens de bevalling overleden. Daarom zitten wij nu dus ook in het traject van prenatale diagnostiek.

Vandaag hebben we met de gyn afgesproken dat we in eerste instantie meer echo's doen een een combinatietest (bloedtest + nekplooimeting) Over 2 weken mogen we al weer terugkomen voor de volgende echo (12 februari) en de bloedtest en 2,5 week erna hebben we de nekplooimeting (1 maart) . Afhankelijk van alle echo's en uitslagen van die onderzoeken gaan we bepalen of we ook een vruchtwaterpunctie gaan doen. Maar ik heb er een goed gevoel over, dus hopelijk is dat niet nodig....

Ben dus na vandaag (voorlopig) weer even gerustgesteld, die 2 weken zijn wel te overzien ;) We zijn dus vanmiddag lekker naar een babyzaak gereden om daar naar kinderwagens en kamertjes te kijken, hihi!

groetjes
    Pooh

6. Saskia78

Wel heel fijn dat je dan zo goed onder controle staat!

ik hoop dat alles goed gaat deze keer.

7. Niet meer actief

Weet je trouwens wat ze tegen mij zei? dat je voro de 15 weken niet naar het hartje mag luisteren want is slecht voor de baby's gehoor (nog NOOIT gehoord!)

8. Niet meer actief

Ik heb het trouwens met vriendjelief erover gehad en wij willen toch gaan voor de testen, hij werkt altijd met "gevaarlijke" stoffen (hij is verf spuiter, hij maakt alle brandblussers rood :) ) en ik heb geen denderende gezondheid, dus eerst combitest en pas als ie verhoogd is verder testen anders niet.
    Die combitest zeiden ze tegen mij dat dat met 11-13 weken moet...

9. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @ponyville: volgens mijn VK moet je je bloed laten prikken tussen 9 weken +1 dag en 11 weken. En je kan vanaf 11 weken en 3 dagen tot iets van 13 weken en 6 dagen dan de nekplooimeting doen... Maar ik zou als ik jou was gweoon even met je VK overleggen.....

10. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    @ponyville: slecht voor het gehoor......? dat is dan toch nog niet ontwikkeld? en wat heeft de baby er dan voor last van?

11. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ha allemaal,

Ben er weinig want erg druk helaas en vreselijk moe. Maar ja, da's voor het goede doel heh! Ik probeer straks wat terug te lezen, maar alles lukt niet :( Wat ontzettend veel kletsen jullie zeg. Wel heel gezellig :p

Pooh, wat fijn dat je t hartje gehoord en gezien hebt :p

Woensdag voor t eerst naar verloskundige en ben benieuwd wanneer ik echo krijg!

Overigens weten wij nog niet of we combitest doen. Ben er nog niet helemaal uit. Misschien wel en slechts bij zeer hoog risico vruchtwaterpunctie. Ik ken verhalen waar er miskraam door ontstaan is.

x Sophie

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    En welkom voor de nieuwe september mama's!

13. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @sophie: wij doen het dus wel en hebben besloten dat de kans hoger moet zijn dan de kans dat het bij een vervolgonderzoek misgaat..... dus als kans > 1 op 100 ofzo.....

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hoi hoi, kom weer even buurten. Vandaag is hier de vermoeidheid even hevig om het hoekje komen kijken, werd pas na 14.oo een beetje mens.... En ging pas om kwart voor 1 eten (wij eten altijd in twee ploegjes) en viel zowat om van de honger, zat echt te trillen. Voor morgen maar meteen wat sultana'tjes gekocht voor in de koffiepauze. het heeft ook wel wat, toch? Toch een van de eerste bewijzen van het zwanger zijn!
    W.b. prenataal testen, ik heb er eigenlijk niet zo over nagedacht nog. Bij de eerste was het bij ons natuurlijk nog niet aan de orde en nu bieden ze het standaard aan (moet je overigens wel zelf betalen! Geen idee wat de kosten zijn, maar toch) Gezien mijn leeftijd (28) val ik natuurlijk nog niet in de risicogroep, maar ach, ik heb nog geen idee...
    Kan het er altijd nog met de vk over hebben.
    Alles goed hier verder?
    Groetjes Noor

15. avalon

avalon Actief lid

8 jan 2007
    129
    0
    0
    Gent(Belgie)
    hey,

ik ga hier ook wat meevolgen,kan ik hier wat praten want moet het nog stilhouden.althans toch proberen tot 3 maand en dan pas tegen mijn ouders te zeggen.

Morgen heb ik de resultaten van mijn bloedtest pffff zo lang wachten ik ben vorige woensdag naar de dokter geweest.....
    Ik heb eigenlijk niets van symptomen en vind dat wel wat lastig :( Ik ben wel heel prikkelbaar maar echt lichamelijk niet veel...

groetjes joyce

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai Avalon, nou, die symptomen komen vast nog wel! ;)
    Maar snap je wel hoor, heb het zelf ook een beetje. Het wordt toch allemaal pas echt tastbaarder als je een echo hebt gehad of het hartje hebt horen kloppen. Even geduld dan nog maar, ik probeer samen met je mee geduld te bewaren!
    liefs Noor

17. Kris79

Kris79 Lid

16 jan 2007
    33
    0
    0
    Jaaaaah! Hier ook een september mama! Gefeliciteerd iedereen! Spannend allemaal he!

Ik ben volgens huisarts 22 september uitgerekend. 16 feb. voor het eerst naar de verloskundige. Ik kan haast niet wachten.

Ben ook vreselijk moe, en zelfs bij het lopen doen mijn borsten zeer. dat ze zo kunnen groeien...
    Gelukkig niet misselijk..

Nou, veel sterkte allemaal en geniet!

Groetjes,
    Kristel

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    @pooh75, fijn voor je, neemt weer even een paar zorgen weg.

Morgen ga ik vk bellen. Ben ik 6 weken maar ik merk verder nog niks dus ik hoop dat ik deze week een keer ontzettend misselijk wakker word..
    Verder heb ik net op de site rondgekeken en de miskraam verhalen gelezen en dat doet me toch veel. Zo nemen mijn twijfels weer toe.

Groetjes

19. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Welkom nieuwe september mama's!

Pooh76, wat een geruststelling he? Heerlijk om te weten dat het hartje nu iig klopt. Ja toch?

Ik heb gisteren ook mijn 1ste echo gehad. Zenuwen gierde door mijn lijf! Maar alles was ok. Hartje klopte en zag er nu uit als een soort van dikkig zeepaardje haha. Zal vandaag proberen de echo te scannen en in mijn profiel te plaatsen! Ik moest wel even een traantje wegpinken hoor toen ik zag dat ons spruitje leefde. Morgen gaan we 3 weken naar Thailand, dus nu kan ik echt gaan genieten... Kijken of mijn buikje in die 3 weken goed groeid haha.

Mocht ik nou niet meer online kunnen komen, dan wens ik jullie allemaal heel veel succes, plezier de komende 3 weken. Met heel veel goede berichten voor wat betreft de echo's, onderzoeken etc.

In gedachte ben ik bij jullie hihi. Tot over drie weekjes!

Liefs Ief

20. Saskia78

Avalon, ik had ook nergens last van hoor :)
    maar m ocht vanochtend de eerste ochtendmisselijkheid verwelkomen :S

was bijna eng zo weinig last had ik van dingen
    vooral omdat je iedereen hoort zeggen dat ze er wel last van hebben zegmaar :)

vanmiddag Moeders voor Moeders op bezoek hier... ben benieuwd.

was vandeweek al in staat om nog maar een test te doen om te kijken of ik nog steeds zwanger was *bloos*
    *zenuwachtig mutsje dus...*

Deel Deze Pagina