hee Ief, veel plezier in Thailand. Wij vliegen er over 3,5 weekjes heen. Heb er ook erg veel zin in. Hoop dat ik ook voor die tijd een goede echo heb gehad.
Weer nieuwe septembermama's, gefeliciteerd en welkom. Ief, fijn dat je een echo goed was, alvast een hele fijne vakantie, lekker naar de zon. Saskia78, moeders voor moeders doen vandaag weer een test voor je, dan wordt het ook een stuk 'echter'. Ik ben wel verbaasd dat veel een nekplooimeting/triple test doen, ik vind juist dat deze kansberekening je nog steeds niet zegt. Als je die ene bent maakt het niet uit of het 10 op 50 of 1 op 400 is, en als je die ene niet bent dan zegt het ook niets. Ik ben 36 maar wij doen het niet omdat het een kansberekening is en we willen liever geen punctie omdat dat niet zonder risico is. Ik ben dus wel benieuwd waarom jullie het wel doen terwijl je nog geen 35 bent.
@Saskia en Berbel, Ja, best wel gek he, dat de test van Moeders voor Moeders weer extra bevestiging is! Maarja, dan doet iemand anders het, dus dan kan je je echt niet meer vergist hebben! Succes ermee! Groetjes, Kristel
Hoi, ik belde gisteren voor het eerst met de vk voor een afspraak en zij verwees mij ook door naar het ziekenhuis (waar de echo's gemaakt worden) voor een combinatietest: de nekplooimeting zit erbij. Kan je dit dan weigeren en het "gewoon" bij een echo en bloedtest houden? Ik ben een beetje in de war nu :-s
Hej hallo allemaal, er is weer een heleboel afgekletst! Pooh: wat fijn dat je nu zo goed in de gaten word gehouden, lijkt me voor jezelf ook een heel fijn gevoel of niet? Anette: die verhalen heb ik ook gelezen in het begin, maar eigenlijk is dat helemaal niet goed voor je, ik werd er net zo onzeker van! Voor de nieuwe mama's: Gefeliciteerd! Ief: wat fijn he om je ukkie te zien leven? Vond het zo'n apart gevoel! Verder gaat hier alles z'n gangetje, ben niet meer zo heel moe en misselijk als eerst gelukkig! Kan nu normaal een boterham eten 's ochtends! Alleen 's avonds na het eten voel ik me nog beroerd...maar mag niet klagen! Ik was ook zo zenuwachtig toen die vrouw van MvM zou komen, was zo bang dat de test negatief zou zijn Fijne dag allemaal vandaag!
Thanks ladies voor jullie belangstelling . Heb de echo foto van onze spruit aan mijn album toe gevoegd . Ben Trots hoor hahahaha! Liefs Ief
Oh leuke echo! maakt het allemaal meteen veel meer echt he! die van mij staat ook in mijn album Ik ga ook een trippel test laten doen, met alles er op en er aan. Gewoon voor de zekerheid. Bij Ewout hebben we het toen niet laten doen. Maar nu wel. Ik moet ook zelf een DVD meenemen en dan zetten ze de film daarop. Dus dat is ook wel erg leuk!
darcy, je kan zelf bepalen wat er gedaan wordt. Wil je alle testen dan kan dat maar moet je ze zelf betalen als je niet 36 bent. Niets is verplicht.
Vandaag de vk gebeld maar ik heb pas oop 22 februari een afspraak. Das nog wel erg lang. Dus ik gevraagd of het niet eerder zou kunnen, antwoord was dat als je onder de 8 weken bent je misschien niks kunt zien en dat het hartje niet altijd te horen is dus zouden mijn wijfels meer toenemen. Ach ja afspraak staat en 3 weken is niet zo heel erg lang met carnaval er nog tussen... (mijn eerste nuchtere carnaval)
Alle nieuwe september mama's gefeliciteerd en welkom. @Ief, fijne vakantie en super dat je echo helemaal goed was. @Pooh, wat een verhaal, hopen dat je nu een gezond kindje op de wereld zet .
Pff.. nog steeds zenuwachtig hoor en buikgriep.. dus zie dan maar eens netjes in een potje te plassen (sorry voor de bad mental images die ik nu oproep misschien) en ben nog steeds bang dat die test van MvM straks ineens zegt "nee hoor mevrouw.. niks zwanger" maarja.. nog uurtje dan is ze er. potje staat startklaar.. en ik ga nog even boodschappen doen denk ik (en bedenken of poes alweer ontvlooid moet worden want ze zit alweer te krabben... ze wordt nog niet kaal tho.. dus het zal wel meevallen)
ik mag 16 feb bij de vk komen. Op haar site zag ik alleen dat ze pas in week 12 de echo doet én naar het hartje luistert. Dat is pas halverwege maart! Wat duurt dat lang! waarom zouden er zoveel verschillen zijn? Soms mogen vrouwen al in de 8e, 9e week zonder dat er directe indicatie is!?! Groetjes, Kristel
ik mag 16 feb bij de vk komen. Op haar site zag ik alleen dat ze pas in week 12 de echo doet én naar het hartje luistert. Dat is pas halverwege maart! Wat duurt dat lang! waarom zouden er zoveel verschillen zijn? Soms mogen vrouwen al in de 8e, 9e week zonder dat er directe indicatie is!?! Groetjes, Kristel
hee meiden fijn om te lezen dat het met allemaal goed gaat.. met mij gat het gelukkig ook goed. maar ik herken de twijfels her en der wel, van het zou toch wel echt zo zijn? nou vanmorgen een innige knuffel met het toilet ( er kwam alleen niks.........) echt straalmisselijk de hele ochtend al. zie ook zo bleek als een vaatdoekje toch maar even hb laten checken bij de ha denk ik..... zijn er meer meiden die regelmatig licht in het hoofd zijn>? erg lastig vindt ik het zeker als ik aan het werk ben....... x triez
hmm ik begreep dat dat enkel was als je niet wist wanneer je zwanger was geworden? @triez: ja af en toe merk ik dat wel.. maar het gaat echt in flitsen.. dus is eigenlijk bijna meteen weer over gelukkig
Hoi, Ik ben 31 en vandaag belde ik de vk, was neit nodig om ergens anders naar toe te gaan. De eerste echo krijg ik over 3 weken, ik ben dan 9 weken zwanger. ik denk dat ze toch overal andere regels hanteren. Zo oud zijn we toch ook weer niet? Volgens mij wordt nekplooimeting standaard aangeboden als je boven de 35 bent. :
Mijn vk heeft mij ook gevraagd of ik een nekplooimeting wil, ik heb dit geweigerd. ik ben 23 jaar en val niet in de risco groep. gewoon hopen dat het allemaal goed komt.
Ik voel mij toch een beetje schuldig , ik had beloofd aan mijn man dat ik tegen niemand iets zou vertellen over de zwangerschap, tenminste niet tot we de echo hebben gehad - maar ik vond het zo moeilijk om te zwijgen en heb het nu toch, in het grootste geheim, aan twee vriendinnen verteld. Erg hè Wij hebben volgende week onze eerste echo, ik zal dan 7w4d zijn. Hier in België gaat het er volgens mij heel anders aan toe dan in Nederland, veel hangt uiteraard wel af van je gyneacoloog maar de mijne doet bijvoorbeeld standaard elke maand een echo, en dat vind ik wel prettig zo. Er wordt hier ook veel minder heftig gereageerd op extra onderzoeken enzo. In Nederland lijkt dat altijd zo "not done" of taboe ofzo, net zoals epidurale, dat is ook altijd zo'n heisa bij jullie. Vreemd vind ik die verschillen. Ik ben zelf 36 en wij denken erover om toch een vruchtwaterpunctie uit te laten voeren zou de uitslag van de nekplooitest e.d. negatief zijn.