Hebben jullie die discusie gevolgt bij kruispunt? Ging over twee vrouwen waar bij de vruchtwaterpunctie was uitgekomen dat het kind niet helemaal goed was. De ene heeft het kind toen weg laten halen en de andere was er tegen en is nu dus zwanger van een kindje met down. groetjes las
@Las nee niet gezien..... Van mij hoefde het ook niet die screening maar mijn mannetje vindt het wel prettig... maar hebben nu al vooraf duidelijk afgesproken wat we gaan doen met de uitslag..... dus daarom doen we het wel....
was best heftig! Wat moet je doen in zo'n situatie weet nog niet wat ik zou doen. Hoop ook niet voor die keuze te komen staan. groetjes las
Het is een zware beslissing,maar hangt af van persoon tot persoon.Ik weet zelf niet wat ik zou doen in zo een situatie.... Ik moet tussen 5 en 7 naar mijn huisarts bellen voor de uitslag van mijn bloedtest.Zodra het 5 uur is bel ik hoor het komende halfuurtje zal ik mijn gedachten op iets anders moeten proberen zetten zoals het eten gaan maken hihi groetjes joyce
wij gaan naar zwitserland.... als we gaan ben ik bijna 14 weken dus hoop dat ik dan mijn skibroek nog pas.... Zal vast ook niet heel erg fanatiek gaan skieen maar wel lekker om er even uit te zijn... En was al geregeld voordat we wisten dat er een uk op komst is.....
Ha meiden, allereerst bedankt voor al jullie lieve reacties! Doet me goed! En voor wat betreft het afbreken van een zwangerschap: vreselijk, iets wat je nooooit wilt meemaken, en iets wat ik absoluut noooooit meer wil meemaken. Zelfs als je weet dat je kindje geen enkele kans zal heben, ook na 40 weken niet, is het verschrikkelijk om te moeten besluiten dat de bevalling vroegtijdig ingeleid moet gaan worden. Ik begrijp het wel hoor, dat zulke programma's die vraag bij je oproepen... Maar laat het maar los, want je kunt je van te voren nooit bedenken hoe je gaat reageren. Bovendien is het veel fijner alleen maar te genieten van het wonder in je.... Dus doe dat dan ook maar, dan doe ik hetzelfde..... Misschien ff een zwaar verhaal, maar wilde dit toch ff met jullie delen. groetjes, Pooh
@pooh: helemaal gelijk in.... we moeten maar gewoon lekker genieten... En uitkijken naar de ukkepuk die we allemaal mogen krijgen... Vandaag alweer 9 weken! raar idee hoor..... merk dat ik het soms al een beetje normaal ga vinden... En dat ik soms denk o ja ik ben zwanger.... hihihihi heeft iemand anders dat ook?
Morgen komt de moedersvoormoedersmevrouw bij me langs. Zie ook alweer helemaal uit naar het testen. Het blijft spannend! Het is ook zo onwerkelijk dat je zwanger bent omdat je nog zo weinig voelt he?! Ja, ik vind het testen geloof ik toch wel weer spannend, maar kan helemaal niet wachten tot het moment van de eerste echo, dat is toch pas echt de bevestiging dat alles ook daadwerkelijk goed gaat. Helaas moet ik daar nog wel een aantal weken op wachten... Acht, de tijd gaat snel, genoeg drukte, dus dat scheelt... Liefs Noor
Ik ben ook een september mama joepi de poepie, heb er een in november en oktober, dus nu is september aan de beurt.
ja slaat volgens mij ook helemaal nergens op maar goed zeg dat maar eens tegen zo iemand, nog een nachtje slapen, ik hoop zo dat alles goed is morgen, als ik het zie misschien ben ik dan eens wat geruster, word gek van mezelf! ik ga nu lekker PROBEREN te slapen hihi, duimen jullie mee meiden?
Hoi, Moet weer even klagen. Vandaag weer roze/bruine afscheiding en ik moet eigenlijk gaan werken maar zit alleen maar te huilen. Mijn gevoel is al een tijd niet goed dus ik ga dalijk maar de vk bellen om te zeggen dat ik wil dat ze snel kijken. Al is het maar even snel zodat ik weet of ik me terecht ongerust maak of niet. Ben er bang voor. Ik weet wel dat het niks hoeft te betekenen maar dat werkt bij mij niet zo goed. Groetjes en ik laat het wel weten
succes anette! laat hier maar weten wat de vk er van vind... @noor: bij mij kwam ze gister..en ik was zo mogeljk n og zenuwachtiger dna voor de test die ik zelf deed half uurtje later.. was ze de deur weer uit.. alles prima dus.
Hoi ik wil ook wel met jullie meeschrijven. Ben Funny 26 jaar en zwanger van onze eerste (jaja al inclusief positiebroeken, lekker vroeg maar ik pas niks meer!) Wij hebben vorige week vrijdag de eerste echo gehad. Ik zou wat minder ver zijn als ik dacht (lijkt me vreemd wat heb 21 dec iui gehad en 3 jan positief getest) en hebben een grote kans op een 2ling. Super dus! Morgen hebben we nog een echo, die wat langer zal duren. Van onze eigen gyn was het echo app. kapot en dus moesten we naar een andere. Zij had heel weinig tijd en heeft een kloppend hartje laten zien. Omdat ik twijfelde of er nog 1 was (en ze geen tijd hadden voor de pasfotos) mogen we morgen terug komen voor nog een echo!
Hoi ik wil ook wel met jullie meeschrijven. Ben Funny 26 jaar en zwanger van onze eerste (jaja al inclusief positiebroeken, lekker vroeg maar ik pas niks meer!) Wij hebben vorige week vrijdag de eerste echo gehad. Ik zou wat minder ver zijn als ik dacht (lijkt me vreemd wat heb 21 dec iui gehad en 3 jan positief getest) en hebben een grote kans op een 2ling. Super dus! Morgen hebben we nog een echo, die wat langer zal duren. Van onze eigen gyn was het echo app. kapot en dus moesten we naar een andere. Zij had heel weinig tijd en heeft een kloppend hartje laten zien. Omdat ik twijfelde of er nog 1 was (en ze geen tijd hadden voor de pasfotos) mogen we morgen terug komen voor nog een echo!
Meeschrijven mag altijd Gefeliciteerd! ben je al veel aangekomen dan? mijn gewicht staat nog steeds in de min vergeleken met toen ik niet zwanger was eigenlijk sinds laatste menstruatie.. alweer 3kg kwijt waarvan de helft.. dit jaar best lastig.. wil niet te veel kleding kopen want binnenkort kan ik het toch niet meer aan maarja.. moet wel IETS kopen want ben wel zoveel afgevallen dat mn oude kleren ook geen gezicht meer zijn *dilemma*
@annet: meid succes en ik hoop dat je bij de VK terecht kunt vandaag of morgen... Al is het maar voor je eigen geruststelling.... MAar het hoeft echt nog niets te betekenen hoor een beetje roze..... Kan zijn dat het nog een geknapt adertje is of dat je frummel zich nog even lekker aan het innestelen is.... De meeste gevallen van wat roze afscheiding lopen goed af..... Ik duim voor je
@Sophie: veel plezier bij je intake.... en wij konden na de intake nog rustig even nadenken over de screening.. een paar folders meegekregen...