September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Bij ons zijn ze de zesde of zevende dag thuis geweest voor de hielprik en de gehoor test (vk's mogen het niet meer doen)

Vandaag Ayla gewogen en ze is 2820 gr :whistle: (bij geb 2420) gaat dus erg goed ondanks het onregelmatige ritme en geklooi met de bv en bijvoeding :whistle:

Kijken hoe het vanavond gaat.......

Ben vamiddag ongi geworden :( en heb nu knallende hoofdpijn en keelpijn, volgens mij zijn we allemaal een beetje grieperig aan het worden :(

lekker he Noor, hier is de thuiskapster geweest (vriendin van mn moeder) en heb het op schouderlengte.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    pff ik ben gewoon te moe om te slapen. gaaap. alicia wil persee om de 3 uur drinken dag en nacht op zich niet erg en zelfs heel normaal alleen slaapt ze overdag heel goed maar savonds en smorgens helemaal niet. ik voel me echt een zombie heb rugpijn, hoofdpijn en me borsten stromen over van de melk. gister avond huilde ze van 9 tot half 1 en toen lag ze eindelijk te slapen. om 3, 6 en 9 uur werd ik weer gewekt om te eten en daarna was ze zo wakker en ben er maar uitgegaan (zo al een paar dagen achter een)
    vanmiddag lag ik bijna te slapen gaat de telefoon was het consoltatiebureau daarna wilde ik weer slapen staat me schoonmoeder aan de deur. pfff snapt die nou niet dat ik rust wil af en toe grrr
    toen de visite de deur uitwas was het alweer tijd voor de volgende voeding en alicia besloot meteen maar weer niet te slapen. ik weet dat ze tussen 1 en 5 goed slaapt en wilde hier vandaag dus van profiteren maar helaas.

sorry voor het geklaag hoor maar borstvoeding valt me zwaar, het kost me super veel energie en slapeloze nachten. (kan moeilijk me borst meegeven aan me vriend) maar omdat me meisje zo goed drinkt aan de borst en de borstvoeding goed op gang is wil ik doorzette maar ben bang dat weinig slapen en me zo belabberd voelen voor geen van ons goed is.

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Bij ons kwamen ze ook voor de hielprik en de gehoortest thuis, op de 6e dag.
    Vandaag zijn ze voor een intake thuis geweest van het CB.
    Ik moet nu proberen om de voedingen iets te rekken, omdat onze Aiden ook elke 2,5 uur komt.
    's Nachts mag ik wel gewoon voeden op verzoek.
    Ik zal het fijn vinden als het zou helpen en hij zo steeds iets later zou komen voor de voeding.
    Ze vond me er witjes uitzien (ja gek he, ik doe bijna geen oog dicht 's nachts en overdag kom ik bijna niet aan mijn rust toe...)

Ook moeten we Aiden overdag zoveel mogelijk in zijn bedje laten slapen.
    Vaak leg ik hem in de box, na de voedingen. :oops:
    Ze zei dat als je hem ook overdag in zijn bedje legt, hij meer rust heeft omdat het stil is op zijn kamertje.
    Hopelijk helpen al deze dingen en kan ik straks wat langer doorslapen! ;)

Er zijn weer 2 baby's geboren, dus het wordt hier weer wat drukker! :)

4. Blodyn

Blodyn Lid

27 dec 2006
    90
    0
    0
    DTP'er bij een krant
    Rotjeknor
    Ahum... hoe, wat of waar kan dit? :oops: Wil je graag helpen te winnen ;)

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Vandaag is onze kleine meisje een maand oud! Wat gaat dat snel. Ze is nu lekker wakker heeft de hele dag geslapen. Je merkt echt dat ze nu steeds wijzer word.

Vannacht was het echt top. Ze was wel de hele dag wakker, kijken kijken en nog eens kijken,ze wilt alles zien. Dat maakr haar moe denk ik want ze heeft van 11 tot 7 geslapen :confused: Dus mama heeft ook heerlijk geslapen.

Hielprikje en gehoortest werd bij ons thuis afgenomen en de CB is langsgeweest en gisteren moesten we voor het eerst zelf komen.
    Ze heeft alleen maar gehuild.. Ze vond het niks, en ze had honger. Ze was flink gegroeid, ze is meer als 5cm gegroeid en bijna een Kilo aangekomen.

@Lovewinnie. Vervelend dat je zo belabberd voelt, de eerste 3 weken was madame ook stipt op tijd met haar 3 uurtjes en die nachten zijn zo vermoeiend. Ik geef ook de borst en ze is zo afhankelijk van je. Ik heb een borstkolf en dan geeft soms mijn vriend de fles dat scheelt heel erg., maar ik weet niet of dat voor iedereen is weggelegd. Yocena had gelukkig geen problemen met de fles en speen.

@Marsab.. Wat vervelend dat je ziek was, ik was ook ziek de 2e week, Koorts. Kwam inderdaad door alle inspanning en van de borstvoeding. Hoop dat je snel wat beter voelt. Succes met het rekken van de voeding.

@Jessica24...Ik heb ook al een tijd het gevoel ongesteld te worden maar het zet nog niet door..

6. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    @Lovewinnie. heel herkenbaar allemaal. bij mij zijn de nachten ook zo zwaar. Ik ben ook zo moe en ze is echt afhankelijk van mij omdat ik ook bv geef. Soms droom ik wel van de fles. overdag slaapt ze lekker 4 uurtjes door maar 's nachts is ze steeds om de 2uur wakker en vaak nog eerder.

MissX, fijn dat je zo goed geslapen hebt. Ik zou dat ook wel willen hoor.

Yasmine heeft sinds 2 dagen erg last van spugen, nou het is meer overgeven ze maakt haar hele maag leeg. Er komt zoveel uit. Alles meteen vies, vannacht heb ik nog haar hele bedje verschoond. Ik weet niet wat ik hier aan kan doen. Volgens mij heeft ze ook last van kramp, zo zielig om haar te zien vechten tegen de pijn.

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi maart wat erg dat je er zo vaak uit moet. Vannacht was ze ook om de 3 uur wakker, was weer even wennen. Ben ook weer erg moe nu.

Yocena is een beetje hangerig en huilerig de laatste 3 dagen. Zou het een sprongetje zijn?

Ik lees dat boek, oei ik groei en daar hebben ze het over sprongetjes. Dat je baby meer aandacht wil etc omdat ze een ontwikkeling doormaken. Ik hoop dat het snel over is. Ze ligt nu in de box, ze was net nog zoet, ze zat naar haar speeltjes te kijken en lachen maar nu word ze weer jengelig.

Ik wilde haar 1x Flesvoeding geven per dag, maar dat is weer afgeraden. Ik wilde haar laten wennen aan KV mocht er een dag aanbreken dat ik geen BV kan geven maar dat gaat dus niet door.

PPff Ik word zo radeloos van de borstvoeding!

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Hey meiden ;)

Vanacht een migraine aanval gehad :( gelukkig had ik gekolft dus mehmet heeft Ayla vanacht gevoed.

Nu gaat het weer, had wel als ik zat of stond nog een raar gevoel in m'n hoofd, maar nu weer beter gelukkig!
    Ayla is nu weer na iedere bv voeding in slaap gevallen, dus ze laat zelf de tepel los en is helemaal ontspannen, handjes open, en dan lekker door slapen in d'r bedje ;)

Moet wel erbij zeggen dat Zara vandaag bij oma is dus het is errug rustig hier :D
    Zara vraagt ontzettend veel aandacht als ik Ayla aan het voeden ben :rolleyes: dan komt ze naast me klimt op de bank en gaat op m'n nek zitten :(
    Echt jaloers dus, want als Ayla slaapt is ze erg lief, maar zodra ik met Ayla bezig ben gaat ze me echt uitproberen, overal aankomen wat niet mag enz....

Ze zegt ook Ayla moet slapen.

Dus kijken hoe het vanmiddag gaat als ze thuiskomt :rolleyes: mehmet heeft weer middag dienst en komt pas om 12 uur thuis!

@miss x, kan hoor.
    Volgens mij is de ongi bij mij niet door gaan zetten, was 's avonds al weer weg :(

@maart, erg is dat he, Ayla wordt dan helemaal rood en trapt met d'r beentjes en zwaait met d'r armpjes, je voelt je dan zo machteloos :( echt zo zielig indd!

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Maart: is het een idee om nutriton (johannesbroodpitmeel) te geven tegen het spugen?! Helpt erg goed!
    Het kan door de fles, maar bij BV kun je een klein beetje oplossen in afgekoeld gekookt water en voor en na de voeding een beetje geven op een lepeltje. Je kunt het even overleggen emt het CB, maar ik vond en vind het de oplossing!

10. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Noor, als ze voeding blijft terug geven zal ik dat morgen in huis halen.

Yasmine is al de hele dag wakker, pfff ik ben zo moe.

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hopelijk dat ze vannacht dan heeeeel goed slaapt! ;)

12. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Aan de linker kan van deze site sttat Buik vd maand, aanklikken en stemmen maar! alvast bedankt ;)

MissX heerlijk geslapen vannacht, is ook wel weer eens erg lekker! en alweer een maand, wat gaat dat snel he!

Maart geef je bv? dan maar 1 borst geven, en dan wat sneller, dus niet elke 3 uur. Dan krijgt ze dus wat minder maar vaker te eten, kan miss helpen, succes!

Jessica balen die migraine zeg, gelukkig is het nu wat beter, maar met 2 kids kom je ook niet echt aan je rust toe..

Marijn zit vandaag onder de pukkeltjes en zijn haar begint uit te vallen, had Ewout toen ook rond 1 maand, vind het zo'n sneu gezicht dan...

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey mama's,

Hier ben ik ook weer! Hopelijk gaat alles goed..

Lijkt van wel, behalve de voedingen een beetje als ik alles lees?

Hier gaat alles met ups en downs. Mijn vriend en ik zijn dit weekend naar zee geweest met ons tweetjes, er even tussenuit. Vind het belangrijk dat we nog tijd vrijmaken voor elkaar. Het was niet makkelijk Keld zo lang alleen te laten, maar het heeft wel deugd gedaan. We hadden een romantische suite geboekt, heel gezellig en met Jacuzzi in de kamer! :D
    Nou, we hebben erg genoten.. :oops: :oops:

Gisteren ben ik naar de consultatie geweest met Keld en hij doet het erg goed. Hij meet nu 53 cm en weegt bijna 4kg500! Hij drinkt soms wel een beetje teveel, maar liever teveel als te weinig vind ik!

Qua slaap, ik heb het gevoel dat ik nooit meer uitgerust geraak! En zeggen dat hij eigenlijk geen huilertje is, maar het is gewoon zwaar, elke nacht minstens 1 keer opstaan voor minstens een uur en in de dag eigenlijk niet extra rusten. Ik heb barstende hoofdpijn!

@ MissX: Ik begrijp wat je bedoelt, dat je ziet dat het geen pasgeborene meer is. Ik zie nu echt het verschil met een maand geleden. Het gaat allemaal zo snel hé, veel te snel vind ik. Maar hij reageert veel meer op dingen, kijkt veel rond en hij is ook veel meer wakker.
    Ik vind ook dat het een sterk kereltje is, hij heft al erg goed zijn hoofdje op!

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    vandaag wezen wegen bij het CB en ons mannetje is 150 gram gegroeid.
    Maar dat in 2 weken en dat was te weinig.
    Nu heb ik het volgende advies gekregen: VOEDEN OP VERZOEK! :confused:

Jeetje! Ik zeg tegen die vrouw: ister is er iemand bij ons geweest van het CB en daarvan moest ik de voedingen rekken omdat Aiden zo vaak komt (elk 2,5 uur ongeveer)! :(
    Ik moest het rekken tot 3 uur!
    En nu krijg ik het advies: voeden op verzoek.
    Heel tegenstrijdig vind ik dit!

Zegt die vrouw, hij moet gewoon wat meer aankomen en jij zit nu waarschijnlijk in je regeldagen.
    Dus het is het best om toch te voeden op verzoek en niet te rekken.
    Gewoon leker geven die melk....
    Ze zou het nog even tegen die vrouw zeggen die gister bij mij was.
    Nou wat zitten ze weer lekker op 1 lijn daar, dah!
    Daar wordt je toch ontzettend onzeker van, die verschillende adviezen! :x

Sorry hoor, maar moest het ff kwijt!
    HOE DOEN JULLIE DAT? VOEDEN OP VERZOEK, OF VOEDEN OP TIJDEN?

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Lief van jullie allemaal dat jullie aan ons denken!

Ik en de overgebleven zwangeren hopen snel bij jullie komen!

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Voeden op verzoek, maar zij komt ook om de 2 1/2 uur 3 uur melden.bij mij werd er gezegd als het maar wel minimaal 2 uur tussen zit.

Gaat prima, je merkt dat ze nu wat langer wacht soms wel om de 4 of 5 uur.

Succes gewoon doen waar ji goed bij voelt. Met borstvoeding kan het niet zo kwaad als je teveel geeft

17. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Marsab, ik voed ook op verzoek. Soms komt ze wel heel snel maar dan drinkt ze ook niet veel.

18. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    @Marsab, daar wordt je indd niet wijzer van :rolleyes:
    Je moet gewoon op je intuitie vertrouwen, ik voed ook indd op verzoek maar dat is eigen initieatief, en er zit nu 's nachts ongeveer 4 uur tussen en overdag drie, van slapen groeien ze ook!

Maar als ze zegt lekker geven die melk (zeggen ze bij mij ook bij het CB en vk trouwens ook) is dat lekker tegen strijdig met wat die andere vrouw zei :(

Op een gegeven momend kwam Ayla bekant om het anderhalf uur, ja sorry dan ga je echt twijfelen of je wel genoeg hebt!

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Soms denk ik dat het ook gewoon als troost is, want Ayla valt dan ook heel snel in slaap, dan laat ze m'n tepel los en zijn d'r handjes open...

Maar ja is ook lekker natuurlijk zo bij mama, ze ruiken je geur en horen je hartslag ;)

En zo alleen in dat bedje....

20. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi mama`s

hier even een berichtje van ons. het gaat best goed met esmay we hebben wel slapeloze nachten mevr meldt zich ook om de 3 uur. dat is echt vermoeiend.

morgen moeten we naar het cb toe. vorige week zijn ze thuis geweest voor een intake.

esmay heeft ontzettend last van haar ontlasting ze is de hele dag aan het persen voor 1 poepluier en dan zijn het ook nog van die kleine harde knikkertjes. vind het zo zielig. de ka zei dat het kon komen door de nenatal voeding. we moesten extra water toevoegen maar dat helpt niet. we zijn nu gestopt met de nenatal voeding.

heb erg weinig tijd om hier te komen. je bent de heledag bezig. en als ze slaapt probeer ik mijn huis een beetje op orde te krijgen dat valt niet mee hoor pfff. moet echt nog een ritme vinden.

het is wel een raar idee hoor ik zou maandag uitgeteld zijn. en nu is esmay al bijna 4 weekjes.
    het is echt een wonder hoor kan er nog niet overuit dat zoiets moois in je buik heeft gezeten.

hier nog steeds niet ongesteld heb wel al dagen last van hoofdpijn en buikpijn. hoe lang kan zoiets duren?

liefs joepie

Deel Deze Pagina