Vinden jullie dat de de babies de 2e maand zoveel gaan leren. Yocena is zondag 3 Maanden. En ik vind dat ze deze maand zo erg is gegroeid. Ze lacht echt bijna de hele dag als je erom vraagt. Ze duimt. Ze houd je echt vast als je haar wilt neerleggen dus dat grijpen. Kijken deed ze al heel erg, maar ze reageert zo snel. En niet te vergeten dat Brabbelen, dat vind ik zo leuk. Soms word ze weleens boos omdat ze dat veel geluid wilt maken en wilt praten want dat zie ik aan haar mond en tongetje, maar dan komt er niks uit en dan gaat ze mopperen. Als je haar op haar buikje legt dan blijft ze rechtop rond kijken. Haar nekje is zo sterk. Hoe gaat het met jullie kindjes? Ik merk dat Yocena best vlot is met kijken en brabbelen maar grijpen en rollen heeft ze nog niet echt door. Ze is tot nu toe nog niet op haar buik gerold. Is dat normaal?
@miss X: ik geloof dat de meeste kindjes pas tegen een maand of 6 op de buik gaan rollen hoor, dus heel normaal!
Miss x: ik vnd ook dat Daniëlla opeens heel hard gaat met dingen leren. Als ik tegen haar praat zie ik bijvoorbeeld haar mondje mee bewegen om te kijken hoe het moet of zo. Ook brabbelt ze vrolijk tegen alles en iedereen en alles krijgt dan meteen een stralende lach. Ook wil ze de hele dag rechtop zitten, in je armen hangen is er niet meer bij. Zal zo eens een foto plaatsen van onze zittende dame
Hihi wat een leuke foto han. Inderdaad, ze is geen baby meer Ze willen rechtop zitten en in de babyhouding in je armen zit er echt niet meer in. Ikben gisteren naar de C1000 geweest met zo'n zittende draagzak dat haar beentje erbuiten bungelen. Echt een ideaal ding voor buiten en als het sprongetje zich gaat aanmelden binnenkort. Als ik gewoon binnen bent dan laat ik haar de kamer inkijken in de zak. Dan kan ze zelf ook alles zien en pakken als ze wilt. Ze worden wel zwaar hoor pff die maxi cosi. Ik sjouw me een breuk
miranda: fijn he dat je je eigen kleding weer aan kunt, ik kon dit vrij snel en voelde me fantastisch brigitte22: fijn at ze eindelijk beter uit de fles drinkt . alicia had hier gelukkig geen problemen mee tijdens het overstappen, als ze maar eten kreeg maakt niet uit wat noor: is kleine chris al beter? han: alicia wil ook alleen rechtopzitten haha me kleine meisje wordt groot . aals ik haar laat liggen begint ze meteen te moppere misx: alicia heeft 1x vanaf haar zij op haar buik gerolt maar volledig nog niet hoor lijkt me ook heel normaal op haar leeftijd. alicia vind het ook niet echt leuk op haar buik maar ze heeft niks te willen ze moet toch af en toe oefene haha. ze doet het trouwens erg goed hoor, gelukkig maar want als haar iets niet lukt kan ze heel hard huilen hoor. hebben jullie kids dat ook, smakken als je aan het eten bent. het lijkt wel of alicia mee wil eten. ze maakt smakbewegingen en geluiden en als ze niks krijgt zet ze het op het gillen. ik vind het wel zo zielig maar ja ze mag pas over 1,5 maand iets anders dan melk dus wachten wordt het voor haar. me vriend is nu een beetje moe haha, 2 dagen de complete zorg over alicia en hij is gaar. hij deed ook het huishouden op de manier zoals een man dat dan doet he en koken dat hebben we laten zitten en bestelde dan maar wat. nu ben ik weer fris en ga vanavond uitgebreid koken. me vriend gaat morgen weer werken en ik denk dat hij dat niet eens zo erg vind.
he meiden, ben net terug van het cb, zielig hoor die prikjes, bij de eerste keek hij een beetje van, wat is dit, ging een beetje huilen, maar viel nog wel mee, toen de tweede prik, hij was ontroostbaar, liep helemaal rood aan, gauw aangekleed en naar huis met de bedoeling om hem dan direct even een "troostborst" te geven, maar hij is in slaap gevallen in de kinderwagen, laat hem maar lekker even liggen. Milan was weer enorm gegroeid, hij weegt 6200 gram en is 61 cm, bijna 10 cm en 3 kg gegroeid in precies 2 maanden tijd! Liefs Moons
he meiden, ben net terug van het cb, zielig hoor die prikjes, bij de eerste keek hij een beetje van, wat is dit, ging een beetje huilen, maar viel nog wel mee, toen de tweede prik, hij was ontroostbaar, liep helemaal rood aan, gauw aangekleed en naar huis met de bedoeling om hem dan direct even een "troostborst" te geven, maar hij is in slaap gevallen in de kinderwagen, laat hem maar lekker even liggen. Milan was weer enorm gegroeid, hij weegt 6200 gram en is 61 cm, bijna 10 cm en 3 kg gegroeid in precies 2 maanden tijd! Liefs Moons
@ Moons: Niet leuk hé, die prikjes? Keld heeft ze verleden week gekregen. Hij vond het niet leuk, maar ik denk dat mama en papa het nog minder leuk vonden! @ Lovewinnie: Dat zal het grote verschil zijn tussen mannen en vrouwen (er zullen ook wel uitzonderingen zijn natuurlijk). Mijn vriend heeft al een paar keer gezegd dat hij het top vind dat ik zolang kon thuiszitten en praktisch alleen met de baby bezig zijn. Hij vind Keld een schatje en wil ermee bezig zijn, maar ik denk niet bijna 24u per dag. Na 10 dagen vaderschapsverlof was hij dan ook blij om te gaan werken . @ Han: Wat een leuke foto! Ik denk dat het nu leuker en leuker gaat worden met de beebs! @ MissX: Keld is morgen 3 maanden, vind inderdaad dat het zo snel gaat, een beetje te snel. Maar zoals je zegt, het wordt leuker en leuker. Ze leren inderdaad erg veel en als trotse moeder is het natuurlijk super om te zien wat je kleintje kan. Keld is een echte babbelkous en hij probeert ons ook altijd na te doen! Als je je tong naar hem uitsteekt, doet hij vrolijk mee! Trouwens, hij rolt ook nog niet hoor! Hier zijn alle kilo's eraf, ben er 20 kwijt! Mag ik niet te luid zeggen, want mijn vriend vind het een beetje te veel. Hij zegt dat hij me te mager vind, maar ik vind mezelf nog zo vet! Binnen een paar weken mag Keld papjes beginnen eten, word ook nog leuk! Ben eens benieuwd!
Zielig is dat he Moons, verwen hem maar lekker veel. Yocena moet morgen ook weer voor haar prikjes. Dit is nu al de 2e keer. en weer 2 prikjes. Vorige keer heeft ze even gehuild en was gelijk weer zoet. Hoop dat het morgen weer zo soepel verloopt.
@missx: fijn he zo'n draagzak al gebruik ik hem enkel maar buiten.. ben bang dat ze anders binnen straks ook enkel nog maar in dat ding wil so far is het bijvoorbeeld niet meer mogelijk om nog met de kinderwagen te gaan winkelen.. dan schreeuwt ze heel de boel bij elkaar zodra je een winkel in gaat. (denk dat dat komt omdat ze zich nu van veel meer wereld bewust is dan in het begin ofzo.. ) in de draagzak gaat dat prima.. dan ligt ze lekker tegen mij en slaapt de hele middag. heb dr laatse keer zelfs maar wakker gemaakt om te voeden omdat ik bang was dat ze anders in de metro terug wakker zou worden @han: ah dan waren wij niet de enigen die dachten "goh het lijkt wel alsof ze ons na doet als we praten" gelukkig hangt anne nog steeds graag op schoot tho maar ze zit inmiddels ook graag rechtop inderdaad wel nog met een steuntje in de rug.. maar soms als ze op schoot zit en ik laat dr "los" valt ze hooguit nog ietwat op zij.. maar nooit voor- of achterover dus denk dat het zelfstandig blijven zitten er ook ngo wel van gaat komen (al is zelf gaan zitten nog lang niet van toepassing toch) en nee.. met mijn familie is het nog niet helemaal wat ik zou willen inderdaad. mijn moeder is hier laatst geweest en die leek het wel echt heel leuk te vinden deze keer. lees: ze weet nu in ieder geval hoe ze thee moet maken met het apparaat en leek s pontaan een stuk vrolijker toen ze terwijl ik bv gaf een kopje thee voor me kon maken (rare mensen die moeders soms.. ) de rest.. tja daar hoor ik eigenlijk gewoon niets van... en gezien ik laatste keer dat ik belde te horen kreeg dat ik er niet meer in kwam (althans.. niet met job) heb ik niet zo heel erg de neiging er een keertje een kop koffie te gaan halen gek genoeg. @melk: hmm hier krijgt anne best al eens een likje van wat anders dan enkel borstvoeding eigenlijk vingertje yoghurt is zeer populair bij ons meisje ok.. heel veel verder dan yoghurt gaat het niet.. maar ze heeft gister ook heel even op een kroepoekje gesabbeld. het is voornamelijk likwerk natuurlijk.. maar waarom zou dat niet kunnen dan? ok.. hele maaltijden niet natuurlijk maar ze mag best af en toe proeven wat mij betreft. hmm inmiddels vluchten de katten de kamer uit omdat anne ligt te gillen. althans.. 1tje vliegt als een gek door het huis heen op het moment.. (die word druk van drukte zegmaar.. ) en de ander zie ik net met een rotvaart plat over de grond de kamer uit rennen.
Virginnie: knap hoor dat je al 20 kg kwijt bent! Ik moet er nog 10 Ik dacht dat ik er al wel meer kwijt zou zijn omdat ik mijn oude broeken weer aan kon maar helaas Saskia: dus je moeder heeft al besloten om zich iets "normaler" te gedragen? nu de rest nog Moons: zielig hoor, ik begin er steeds meer tegenop te zien als Daniëlla straks moet... Lovewinnie: Daniëlla lijkt nog niets anders te willen dan de borst. Ze kijkt wel hevig geintresserd als wij iets eten of drinken maar ze kijkt eigenlijk altijd wel geintresserd naar wat wij doen
Haai ik kom even over vanaf een ander forum, even hier checken hoe het met iedereen is. Ik ben 29 augustus bevallen van Dean maar was 8 september uitgerekend..ik hoor dus een beetje bij allebei. Meeste hier kennen me al van het september forum. Dean woog afgelopen week al 7 kilo en is 62 cm lang een flinke kerel dus...
@han: ze zei op een gegeven m oment dat ze vond dat er wat uitgepraat moest worden toen heb ik eigenljk teruggezegd dat er wat mij betreft niets uitgepraat hoeft te worden maar dat mensen gewoon normaal moeten gaan doen. en toen ze afgelopen vrijdag lagnskwam.. hebben we fijn over "mamadingen" gepraat.. zoals borstvoeding enzo...... en sinds die tijd is ze stuk vrolijker eignelijk kennelijk miste ze dat mama-2-mama deel buiten dat.. wat de rest doet ik denk dat als ze al normaal gaan doen.. dat er nog een weg te gaan is wat job betreft want die is stuk minder makkelijk dan ik toch het was ook geen toeval dat mijn moeder langskwam terwijl jo b naar znwerk was want die zei "mja ik ben doodop.. en dan moet ik ook nog aardig gaan doen terwijl ik daar heel geen zin in heb.. "
Goeiemiddag, dames Nou, oververmoeid als ik gisteravond was, nam mijn man het heft in handen toen Ollie opnieuw na 1 1/2 uur 'kwam' voor de borst. Hij had eigenlijk geen honger - volgens de lactatiekundige van de Evean kon hij gewoon niet doorslapen. Dus meneer Houdini gilde 20 minuten lang in zijn bakerzak (wat zijn 20 minuten lang als het je kind is) en daarna... stilte... O, heerlijk Jullie raden het al: keurig 3 1/2 uur geslapen, daarna voeding en nota bene vannacht alleen om 3:15 uur gekomen en daarna pas weer om 07:30 uur Deze mama is vastbesloten om streng te blijven in de rust-regelmaat routine. Ik zit met een naar probleempje Hoewel ik een lieve schoonmoeder heb, erger ik me DOOD aan haar op dit moment... ik wil niet dat ze vaker dan 1x per week langskomt, ik wil niet dat ze aan mijn kind zit, ik kan haar niet in mijn omgeving dulden... en als ze er is, heb ik moeite om normaal te doen, wil mijn zoon 'beschermen' en het voelt bijna alsof ik bang ben dat mijn kind wordt afgepakt Het gaat nérgens over, want ik houd de touwtjes strak in handen, maar het is een gevoel en ik erger me aan haar sentimentaliteit en overenthousiasme. Stom hè, als ze geen interesse zou hebben, zou het ook niet goed zijn Enfin, ik heb nog danig last van mijn hormonen, van de verwerking van de zware bevalling en ik heb moeite om afscheid te nemen van een mooie zwangerschap (de speciale gevoelens dan, niet de dikke enkels, het maagzuur, slecht slapen ) Ben ik nou de enige die hiermee kampt en zich zo somber kan voelen? Fijne dag allemaal, tot later!
@darcy: wij zijn hier dan ook al vrij snel van de babyfoon afgestapt en als anne het echt te bont maakt... gaat ze in bed en alle deuren dicht dan hoor je het nog net zegmaar dat maakt het ietsje dragelijker snapte nooit dat mensen hun kind zo kunnen laten huilen maar als je kind ineens hele dagen huilt.. dan leer je dat verrassend snel toch oa onder etenstijd is het hier altijd feest.. dan ligt ze inmiddels standaard op bed ik wacht tot job thuis is.. en daarna vertrekt ze richting boven... tot ze weer wakker word dus maar eerst schreeuwt ze heel de boel bij elkaar gelkkig weten we nu dat het wel ophoud.. dat scheelt en idd.. als ze niet kan slapen komt ze vaak voor bv...
Yocena slaapt nog steeds bij papa. Bij mij is ze uiterlijk 10 uur klaar wakker. Hoe flikken die vaders het toch altijd. Vorige keer ging hij de nachtvoeding doen. Sliep ze door tot 8 uur :s
Ik laat Dean ook weleens huilen gelukkig huilt ie amper alleen 1 nadeel de woonkamer zit naast zijn slaapkamer dus kan soms best lastig zijn haha Dean zit nu tussen de 4-5 flessen in de ene dag haalt ie 4 flessen en de andere dag toch net 5 flessen (ligt eraan hoe laat papa opstaat haha) hij krijgt 180-210 cc per keer FORTE voeding) Ik ben trouwens 2-3 weken na mijn bevalling weer begonnen met werken maar wel maar 4 uurtjes per dag, Dean gaat gezellig mee naar kantoor en kan hem daar in bed leggen of in de box of in zijn swing. Het is gelukkig een makkelijk kindje dat maakt leven een stuk makkelijker... Ik heb ook tot 28 augustus op kantoor gezeten ben wel blij om achteraf had me thuis echt gek gemaakt.
de papa's zijn over het algemeen rustiger, kalmer (hebben meer een instelling van komt wel goed) haha Ben blij dat ik geen last heb van nachtvoedingen lijkt me heel zwaar, dean slaapt van een week of 2-3 oud volledig duur en krijgt nu de laatste fles om 8 uur en slaapt dan tot een uur of 6-8 uur sochtends..