September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Virginie: De trappelzak bedoel ik voor in bed. Dat trappelzak voor maxicosi is ook goed idee van je.
    En dank voor je tip, @ Suus! Dat dacht ik ook al. Matthew gaat dan anders horizontaal liggen in de wieg. Met de trappelzak blijft hij meestal zo goed liggen.

@ all: vandaag heb ik bruine afscheiding en ik denk binnenkort ongi gaan worden, ook al was ik 1,5 week bloedvrij. Ik heb echt genoeg van! Maar andere kan mag ik wel blij zijn dat ik ruim 40 weken niet ongi ben geweest :)

@ Han: je Daniëlla is echt groot dan de mijne. Ik heb het nog niet geprobeerd om Matthew gewoon rechtop zitten op de bank. Wel met behulp van de voedingkussen.
    Hij kijkt gisteren voor het eerst naar zijn eigen handje, zo leuk, en brabbelt ook erg veel. Als ik terugbrabbel wat hij "zei", lacht hij echt erom! Erg leuk. Hij probeert langzaam van opzij omrollen.
    Op zijn buik is zijn nekje zo sterk.
    Als hij op mijn schoot zit, gaat ie uit zichzelf staan. Zo sterk dat hij met bijna 2 maanden is!

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ lovewinnie: Ja Matthew maakt ook smakgeluiden. Als hij begint te gillen voor de FV, dan moet ik klaar maken. Hij heft echt geen geduld en dan gaat ie nog harder huilen en gillen, wel zielig. Hij moet leren geduld hebben totdat ik klaar ben met FV maken. Dan troost ik hem ff en geef hem de voeding, dan drinkt hij te snel. Soms moet ik hem ff remmen want anders krijgt hij de hik.

@ Darcy: ik heb geen last van hormonen. Ik mis zwangerschap nog niet, wel was het leuk in het begin,maar vooral de laatste loodjes vind ik niet meer leuk!

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Mogguh meiden! ;) (Kyra en ik werden pas om 11.45u wakker) :confused:

Even snel, want Kyra wil gevoed worden.
    Wij zijn ook op zoek naar een draagzak om haar lekker in te dragen.
    Waar hebben jullie deze gekocht? En hoe bevallen ze?

Ga straks teruglezen.....

4. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb 2 draagzakken gebruikt.

Eentje waar ze lekker opgekrult in ligt. (zie album) Maar die is alweer te klein.

Ik ben toevallig gisteren met haar naar de supermarkt geweest me zo'n baby Bjorn draagzak. Waar ze in hangt, haar handjes en beetjes bungelen dan gewoon los. Die is super handig. Ook voor thuis kan ze lekker alles van dichtbij zien.

Ik heb ze gewoon van marktplaats en mijn moeder maakt er een andere hoes erom heen.

XXX

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @DMC.. Ik denk ook dat de papa's wat makkelijker zijn. Gelukkig hoeven we al een maand lang geen nachtvoedingen meer te geben. Ideaal.

Yocena is ook een heel lief kindje. Ze huilt bijna nooit alleen als ze honger heeft en ongeduldig is. Dan laat ze zich duidelijk merken.
    Ze heeft altijd een vaste ritme gehad, en ik heb tot nu toe nog geen spooknachten gehad. Ze drinkt makkelijk uit de borst en fles en ze lacht continue.
    We hebben een feest gegeven toen ze 40 dagen was. 60 man van hand tot hand en ze gaf geen kick. Ze vond het heerlijk al die aandacht. Ze is gelukkig nog niet eenkennig. En slaapt echt overal.

Ben zo trots op onze lieve meid :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@joyce: hier ook een babybjorn
    maar omdat die bij de prenatal 105,- waren..
    toch maar eens verder gekeken bij andere winkels
    (waar ze natuurlijk even duur waren)
    en toevallig zat ik voor iets anders te kijken op marktplaats.. toen kwam ik diezelfde babybjorn tegen voor 30e
    dus die hebben we uiteindelijk maar opgehaald :)

7. Saskia78

@dmc: hmm gek genoeg werkt het hier niet altijd zo
    met eten wel.. dan slaapt ze daarna uren
    en bij mij komt ze stuk vaker... terwijl ze volgens mij uit mijn borst ong. evenveel krijgt als dat ik in 1x kan kolven en dus de hoeveelheid die papa geeft.
    sterker nog.. ik vermoed dat ze bij mij zelfs ietsje meer krigjt nog...

maar met huilen gaat het bij mij beter gek genoeg

nahja... ieder zn deel i guess
    enkel is het dat de kraamjuf juist exact tegenovergestelde als normaal noemde :)
    eten bij mama.. huilen bij papa

8. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Hoi meiden!

Hier ook een baybjorn, echt ideaal! Ik loop er twee keer per mee in het bos in weer en wind, hij is al supervies! Echt een uitkomst, als ze krampjes heeft dan stop ik haar er ook in, dan kalmeert ze direct, lekker warm tegen je buik aan en ze zijn er echt even bij dan! Ik zag van de week ook een man in de appie met een baybjorn, je ziet ze steeds meer! ik had ook een draagzak van een vriendin gehad van mxicosy, maar dat was echt niks, slecht kwaliteit en niet handig, wat dat betreft betaal je meer voor de babybjorn, maar het is het wel waard!

Hier verder alles goed, gwyneth slaapt sinds woensdag door van 23:00 totm 07:00, echt mazzel dus!

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Lovewinnie, wat aardig van je vrien dat hij zo goed heeft meegeholpen.

Brigitte, fijn dat het lukt met de fles.

Suus, Ik moet 3 december weer werken en ga dan 3 dagen werken. Heb er eerlijk gezegd geen zin in maar misschien valt het wel mee.

MissX, Ik vind dat Yasmine ook erg gegroeid is en dat ze zoveel leert het gaat zo snel allemaal. Draaien doet ze nog niet duurt nog wel even. Maar ze makt zoveel geluidjes en lacht echt een gezellig meid is het.

dmc, leuk dat je er weer bent. Fijn om te horen dat het goed gaat met jou en Dean.

Joyce, wij hebben hem van de prenatal was best duur rond de 100 euro een babybjorn, ik doe haar toch liever in de kinderwagen. Ik kan haar niet lang erin dragen is toch best zwaar.

Maandag t/m woensdag as moet Yasmine steeds een paar uur naar het kdv om te wennen ben benieuwd.

10. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi dames.

Ik heb gisteren weer voor het eerst gefitnesst, was heeeeeeerlijk...
    Ik heb dan ook lekker geslapen

@JEssica & Han; Ik had dat ook steeds honger nadat ik Yassine de borst had gegeven,waarschijnlijk kost het zoveel energie dat honger het gevolg daarvan is!

@Darcy; leuke foto met de kleine...

@ Brigitte; goed dat de flesvoeding goed gaat! en ja beginnen met halve dagen is beter, kan je er een beetje aan wennen.....

@ Suus; Bijna weer werken :( ik moet 2 januari weer beginnen en heb totaal geen zin, ik ga 4 dagen in de week werken....pffffffff

@ Miranda; Leuk dat mama er was,ziet ze haar kleinkind, 4 weken is lang!

@ Miss X; goed om te horen dat het niet erg is om aan t werk te zijn, geeft me hoop voor als ik weer moet beginnen :)

@ Lovewinnie; je vriend weet nu in elk geval hoe zwaar het is om voor een kind de hele dag te zorgen!

@ Moons;zielig he die prikjes, Yassine schreeuwde heel het cb bij elkaar toen hij de prikjes had gehad zo zielig!

@ Saskia; jammie een vingertje joghurt....

@ DMC; flinke jongen heb je!

@Darcy; ik heb dat gelukkig niet, wel dat beschremende, dat ik zo gierig ben met yassine dat ik hem constant om me heen wil maar dat is gelukkig niet zo erg...
    Een vriendin van me heeft dat ook gehad, ze kon maar met moeite accepteren dat haar zwangerschap voorbij was.....

@ Joyce; heb die draagzakken bij prenatal gezien, heb er zelf ook nog geen gekocht....

@ Maart; ben benieuwd hoe yasmine hjet gaat vinden op het kdv

11. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi dames.

@JEssica & Han; Ik had dat ook steeds honger nadat ik Yassine de borst had gegeven,waarschijnlijk kost het zoveel energie dat honger het gevolg daarvan is!

@ Brigitte; goed dat de flesvoeding goed gaat! en ja beginnen met halve dagen is beter, kan je er een beetje aan wennen.....

@ Suus; Bijna weer werken :( ik moet 2 januari weer beginnen en heb totaal geen zin, ik ga 4 dagen in de week werken....pffffffff

@ Miss X; goed om te horen dat het niet erg is om aan t werk te zijn, geeft me hoop voor als ik weer moet beginnen :)

@ Lovewinnie; je vriend weet nu in elk geval hoe zwaar het is om voor een kind de hele dag te zorgen!

@ Moons;zielig he die prikjes, Yassine schreeuwde heel het cb bij elkaar toen hij de prikjes had gehad zo zielig!

@Darcy; ik heb dat gelukkig niet, wel dat beschremende, dat ik zo gierig ben met yassine dat ik hem constant om me heen wil maar dat is gelukkig niet zo erg...
    Een vriendin van me heeft dat ook gehad, ze kon maar met moeite accepteren dat haar zwangerschap voorbij was.....

@ Joyce; heb die draagzakken bij prenatal gezien, heb er zelf ook nog geen gekocht....

12. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi dames.

13. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Hé Darcy,

wat een leuke foto van jullie 2en! Ollie ziet eruit als een manneke met een sterk eigen willetje! Hopelijk gaat alles goed!?

Groetjes, Mariel

14. @ all; wat een leuke foto's weer allemaal!

@ Lovewinnie; wat lief van je mannetje! Ik kan me voorstellen dat die een soort van blij is dat die weer aan het werk mag. Ik wil ook echt nooit meer horen dat mama zijn geen werk is!

@ Suus; jakkes weer aan het werk! Ik moet er nog even niet aan denken, gelukkig hoef ik pas 3 januari te beginnen, alhoewel de tijd gaat zo razend snel, voor je het weet is het zover. Ik ga trouwens drie dagen in de week werken.

@ Miranda; wat goed dat je je oude kleren weer aan kan. Heb zelf nog geen buikspieroefeningen geprobeerd, op zich valt 'de schade' ook allemaal wel mee hier, het hangt er alleen allemaal wat 'losjes' bij zeg maar.

@ Miss X; Niels brabbelt en kijkt er ook vrolijk op los. Heeft zich nog niet omgerold, maar ik heb begrepen dat dat geen probleem is; elke baby leert de dingen op een ander moment en er is geen standaard tijd voor.

@ Moons; zielig he, die prikjes! Heeft die er nog veel last van gehad? Wat goed dat Milan zo gegroeid is.

@ Virginie; wat goed zeg, 20 kilo eraf!

@ Saskia; Tsja.. (schoon-) moeders; het blijven inderdaad af en toe rare mensen (ik hoop niet dat onze kids later zo over ons praten ;)).

@ Darcy; jouw verhaal over je schoonmoeder had de mijne kunnen zijn! Ze doet idd niks verkeerd maar het lijkt wel alsof ik helemaal niks van d'r kan hebben momenteel. Ze heeft het zelf ook wel door want ze vroeg laatst of er misschien wat was. Heb gezegd dat het de hormonen wel zullen zijn... (best laf van me want eigenlijk had ik natuurlijk gewoon moeten zeggen dat ik me af en toe kapot aan d'r erger maar dat vond ik ook weer zo sneu op dat moment, ze zat nota bene te janken). En inderdaad; dat overenthousiasme; zo van; kijk nou eens MIJN kleinkind, terwijl ik zoiets heb; "hallo, er is echt helemaal niets van jouw bij".

Vanavond komt ze weer, jippie...

15. dmc

dmc Lid

21 nov 2007
    11
    0
    0
    Z.O. Brabant
    zo'n draagzak willen wij graag ook we hadden een premaxx babybag maar doet te zeer aan mijn rug helaas.. (kan ook niet anders met zoveel gewicht haha)

Ik was trouwens 30 kilo aangekomen met de zwangerschap en al 20 kwijt wie was er nog meer zoveel aangekomen?

ik vind dat juist schattig als ze dat zeggen...

16. Saskia78

@savita: mja dikke kans dat het ook de kersverse moedergevoelens en hormoontjes zijn toch?
    het word vanzelf wel beter :)
    en ja.. ik erger me ook weleens aan hoe blij iedereen bovenop anne springt :)
    en dan denk ik vaak achtraf.. tja die mensen zijn ook maar gewoon blij.. :)

dusprobeer me nu een beetje in te houden
    maar er wel wat van te zeggen als het echt te ver gaat en anne er zelf last van heeft

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Matthew vanmorgen in de box ...

Ik ga maar ff de was ophangen en douchen want ik loop nog in min pyjama rond :confused:
    En dan met matthew ff naar de Appie toe om eten kopen voor vanaaf...

Toedeloe!

Liefs x

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Savita/ darcy: ja kan me dat helemaal voorstellen! Ik ben ook zeer gierig met Daniëlla en heb het liefst haart helemaal voor mezelf! Ik denk ook altijd: er is niet van jou bij....
    Niet echt vriendelijk van me want ik weet ook wel dat iedereen ook gewoon blij is met haar maar ze is echt van MIJ (en remco) Ik vind het dan ook helemaal nix als andere mensen iets met haar doen (zoals in bad doen en omkleden e.d) Van de andere kant zegt ergens een stemmetje in me dat ik juist blij moet zijn dat ze haar leuk vinden en ik laat het ze dan ook wel doen.

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hier nog eentje ... :D

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb er dus juist helemaal geen moeite mee. Ik ben heel gul wat betreft Yocena.

Ik geef haar graag aan Oma of Opa en bied het ook altijd aanmensen als ik zie dat ze graag haar willen dragen. Yocena vind het ook allemaal best.

Maar ik merk gewoon dat ik het fijn vind om te zien dat iedereen zo gek is op haar.

Ik bied ook vaak aan dat Oma's haar even in bad doen of eten geven of verschonen. Dat vinden zij alleen maar leuk, en Yocena ook wel.

Ik kan dat de hele dag nog doen. Oma genieten ervan en Yocena ook. En niet iedereen heeft een Oma gehad. Ik ben juist blij dat Yocena wel nog haar Oma's en Opa's hebben en ik vind dat ze daar optimaal van mag genieten en andersom.

Er is natuurlijk wel een grens ;)

Deel Deze Pagina