September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Dag iedereen,

Zo ik mag me nu ook hierbij aansluiten :D :D :D

Hoe is het met jullie en de kleintjes. Ik moet nog terug lezen hier hoor :oops: , maar dat doe ik straks wel even.

Hier gaat het met de dag steeds stukjes beter. De bevalling is me erg zwaar gevallen. Al met al is Lianne toch met veel geweld te wereld gebracht. Na 1,5 persen is ze uiteindelijk met de vacuumpomp en een knip ( die vervolgens ook weer uitgescheurd was) te wereld gekomen.
    Maar ja wat wil je met een dame van 4050 gram en 51cm.
    Ja en dit zullen jullie wel vaker hebben gehoord, maar het is echt zo, vanaf het eerste ogenblik dat we haar zagen waren we helemaal verliefd op haar. Ze is gewoon geweldig. En het was het zeker allemaal dubbel en dwars waard en ik zou het zo weer doen, voor haar.
    Doordat ik veel bloed was verloren en het niet helemaal lekker met mij ging moesten we een paar dagen in het ziekenhuis blijven.
    Zondag middag mochten we gelukkig naar huis. En ik moet zeggen dat ik thuis toch meer tot rust kom, ondanks het steeds wakker worden voor te voeden.
    De eerste dagen was dat ook even moeilijk, ik had grote problemen met aanleggen, en ze dronk niet actief, ze viel dan ook snel weer veel af, wat mij heel erg onzeker maakte :cry: .
    OP een gegeven moment na een nieuwe houding te hebben aangeleerd ging het steeds beter en was ze afgelopen dinsdag weer 50gram aangekomen :)
    Vandaag gaan we weer wegen dus ben benieuwd.
    Ja wat kan ik verders nog vertellen,
    Ze is heel lief en geduldig en mooi we zijn heel trots en blij met haar.
    **Zucht** zwijmel zwijmel ooh die hormonen elke keer als ik het over haar heb dan kan ik wel huilen van blijdschap :D :D

Ik zit trouwens net jullie reacties te lezen, en ik zie dat ik niet de enige ben, die zo onzeker is over het voeden..

Dikke Kus
    Sereena

2. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Sereena, welkom! gelukkig gaat het nu steeds beter, het is ook zwaar zo'n bevalling. Maar we hebben er allemaal een practig wonder aan overgehouden ik zou het ook zo weer doen.

Ik ben net terug van het cb, Yasmine is goedgekeurd. Morgen komen ze langs voor een intake.

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Marsab:
    Wat een onzin dat je kleintje te weinig is aangekomen, in de eerste week vallen ze vaak af en volgens mij hoeven ze pas na max tien dagen terug op hun geboortegewicht te zijn. Ik zou gewoon proberen je gevoel te volgen en doen wat goed voelt en je VOORAL niet te druk maken over wat het Consternatiebureau ;) zegt. Volgende keer is hij misschien juist flink gegroeid!

Maart: hoe is je nacht geweest? En hoe is het met het spugen?

Tja, die nachtvoedingen he? Vermoeiend!
    Hier komen de mannen ook twee keer 's nachts. Maar ja, die tijden gaan ook wel weer voorbij! En ze zijn natuurlijk nog vrij klein.

Joepie: volgens mij kan het behoorlijk lang duren voor je weer ongesteld wordt. Bij Isa pas na 6 maanden, maar toen gaf ik ook tot en met 6 maanden BV, dat scheelt.

Sereenalien: voel je jezelf al een beetje beter?

Liefs Noor

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Noor, Yasmine spuugt gelukkig niet meer, hoop dat dat zo blijft. Nachtvoeding vind ik nog wel erg zwaar heel vermoeiend. Ze komt om de 2 a 3uur terwijl ze overdag wel 4uur doorslaapt.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Thanks meiden!
    Ik voed nu ook gewoon op verzoek, kan me niet schelen wat anderen zeggen.
    als mijn mannetje honger heeft, heeft hij gewoon recht op voeding!
    Ik kan hem idd niet laten huilen, dat vind ik zo zielig! :(
    Fijn om te horen dat bij jullie de kleine ook soms eerder komt dan elke 3 uur! ;)
    Ach en ze zijn nog zooo klein....komt allemaal vanzelf wel.
    Maar super bedankt, ik ben wel meer gerustgesteld! :)

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    hallo allemaal,

Ik zou me graag willen aansluiten bij de september mama's.
    Ik ben op 4 september bevallen van een prachtige dochter Danique,
    ze was 3710 gram en 50 cm.
    Het was een zware bevalling ze hadden een inschattingsfout gemaakt over de grote van haar dus ze paste niet door mn bekken het is echt even spannend geweest maar ze heeft op een gebroke sleutelbeen na er niks aan overgehouden gelukkig!

Het gaat nu goed met haar ik geef geen borstvoeding meer wat ik zelf wel heel jammer vind, ze moest nog in het ziekenhuis blijven en dar hadden ze haar gevoed met een fles en daar is het eigenlijk mee begonnen :cry:

Ze slaapt over het algemeen goed door 's nachts om 5 uur wil ze alleen een voeding en slaapt daarna weer lekker verder alleen ze wil niet in dr bed slapen alleen bij ons op onze buik, hebben er meer van jullie daar last van?
    zodra ze haar bed voelt word ze wakker en gaat ze huilen.

Groetjes Sylvia

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Welkom Sylvia.

Bij de laatste bezoek van de CB kwamen ze er ook achter dat onze kleine meisje haar sleutelbeen had gebroken. Heb ik niks van gemerkt, hopelijk zij ook niet.

@Noor.. Ik ben heel nieuwshierig hoe het is met een tweeling. Het lijkt me heel zwaar en hoe doe je dat met borstvoeding? Tegelijk? Het is natuurlijk wennen maar volgens mij zou ik handen tekort komen.

@Marsab.. Fijn dat je gewoon je gevoel afgaat, dat is altijd het beste. Iedereen heeft advies maar volg gewoon je gevoel dan komt alles goed ;)

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Mag ik jullie om advies vragen.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=62920

Ik geef nog steeds volledige borstvoeding, en ik heb er wat probleempjes mee. Een of andere manier voel ik me ook minder lekker in mijn vel. Het gaat goed, ze groeit hard en ik heb voldoende melk. AL heb ik wel het idee dat het achteruit loopt.

Het doet alleen erg pijn de eerste happen en ik zie er gewoon als een berg tegenop als ik weet dat ik haar moet aanleggen. Als ze eenmaal drink vind ik het niet erg en kan ik niet genoeg van haar krijgen als ze lekker in slaap valt als ze haar buikje vol heb. Ik vind het lichaamscontact ook erg fijn.

IK zit er dus aan te denken om haar 1 of 2x per dag aan Flesvoeding te laten wennen. Ik heb dus laatst een klein pakje nutrillon gekocht. Nu hoor ik verschillende adviezen.

De een zegt dat het juis goed is om te laten wennen, en anderen zeggen weer wat anders.

Nu zeg ik wel heel stoer tegen marsab gewoon je gevoel te volgen ;) maar ik weet me ook helemaal geen raad.

Ik ben zo bang dat ze gaat veranderen. Dat ze opeens krampen krijgt niet meer dat zoete meisje is. Dat ik alle cirkels doorbreek om opeens iets anders te geven.

Wie van jullie combineren fles en borstvoeding?

Sorry een of ander manier ben ik zo bang om haar iets anders te geven. Ik stel het ook steeds uit terwijl ik het graag wilt proberen.

xx

9. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    je kunt alleen doen wat jou het beste lijkt.
    Bij mij deed 1 kant ook pijn, en ik legde haar dus onbewust vaker aan de andere kant aan, of langer...
    Ze bleef bij mij ook iedere keer minstens 1 uur drinken, dat was verschrikkelijk aan die kant.
    Maar toen ik overstapte op de fles, bleek dus dat ik aan die kant niet zoveel meer gaf!
    Ik vind het ook wel jammer hoor, dat ik gestopt ben, maar als ik was gaan werken wilde ik toch al stoppen.
    Ik heb ook tepelhoedjes geproobeerd, dat deed nog steeds pijn.
    Heb je er al aan gedacht om die vervelende kant (tijdelijk) te kolven?
    Dat had ik nog twee dagen gedaan, dat deed veel minder pijn!
    Maar omdat ik minder gaf ben ik helemaal op flesvoeding overgegaan.
    Ze slaapt langer en beter op flesvoeding, ze drinkt véél sneller, ipv een uur drinken iedere anderhalf tot twee uur. Drinkt ze nu binnen 20 minuten de fles leeg, en wil 3-4 uur later pas weer.
    Maar dat kwam omdat ik niet genoeg meer gaf hé!
    Anderzijds kun je niet meer terug, Dewi heeft vaker krampjes, het was zo vertederend om dat hongerige snoetje te zien als ik haar eten wilde gaan geven en zij al begreep wat er komen ging.

Als ik jou was, zou ik proberen te kolven, de eerste keer gaat het moeilijk, maar bij mij deed het geen pijn! en je hoeft de borstvoeding nog niet meteen te stoppen

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Beadnkt ik kolf ook regelmatig. Tussendoor als ik wat moet doen. Het gaat er mij meer om dat ik haar wil laten wennen want ik heb gewoon genoeg melk dus daar gaat het niet om. Ik wil ook niet ermee stoppen, ik wil het alleen combineren zodat ik ook wat meer bewegingsvrijheid heb. PPff ik weet het echt niet.

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
  12. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    ik kreeg als advies van mijn verloskundige dan de laatse voeding van de dag de fles te geven, dat is wat zwaarder, en daar slaapt de kleine dan wat langer op, meestal.

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey meiden,

Hier een mama die enorm moe is! :(

Ik weet niet wat Keld had gisteren, maar hij was zooooo hongerig.. Ik heb hem om halfzes gevoed (150ml gedronken), om elf uur (eerst 150 ml uitgedronken en toen wou hij nog, dus nog 60 ml gegeven :confused: ). Hij is dan rond halféén in slaap gevallen.
    Ik dacht, hij gaat lekker lang doorslapen nu, maar vergeet het hoor, om halfvier was hij weer aan het huilen! En dan nog eens om halfzeven..

Kan toch niet gezond zijn dat ie zoveel drinkt? In ieder geval, voor MIJ is het niet gezond, ik werd er helemaal kregelig van en bij zijn voeding vanmorgen viel ik haast in slaap terwijl ik hem eten gaf. Zo vermoeiend!

Pffff, ik weet dat het elke dag anders is en misschien is vannacht alles oké, maar ik ben doodop. Want in de dag wil hij ook niet altijd slapen, soms is hij uren wakker.. Zoals nu dus. Ik heb hem naast mij in zijn relax gezet en hij weent gelukkig niet.

Meestal als hij wakker is moet je hem echt in je armen houden, anders huilt hij. Zo zielig.. Probleem is dat je geen 3uur met hem kunt rondlopen hé..

Sorry voor mijn geklaag, moest het toch aan iemand kwijt!

Hoe gaat het hier voor de rest? Komt er al een zekere routine in jullie nieuwe leven?

X

14. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    MissX, mijn advies is om gewoon fv erbij te geven. Dit kan echt geen kwaad en je moet ook echt een beetje aan jezelf denken. Je geeft al meer dan 1 maand 100% bv. Ik zou het gewoon doen en niet steeds om advies vragen want daar word je echt niet wijzer van iedereen die wat anders zegt. In mijn omgeving zie ik zoveel baby's die ook bijvoeding krijgen en die zijn ook groot geworden.

Virginie, heel herkenbaar. Yasmine wil soms ook zo vaak drinken en zo kort achter elkaar heel vermoeiend. 's nachts valt ze ook heel moeilijk in slaap nadat ik haar heb gevoed soms blijft ze 2uur wakker dat is heel vermoeiend.

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    MissX: Ik ben hier aan het overstappen op kunstvoeding. Doordat de jongens prematuur waren konden ze aanvankelijk niet goed drinken aan de borst, toen kregen ze dus flesjes, waardoor het drinken aan de borst ook niet makkelijker werd (tepel-speenverwarring) Ik kolfde wel heeeeeel veel (veel te veel melkproductie). maar de laatste week was het nog steeds zo dat ze misschien de helft van wat ze moeten drinken uit de borst dronken, de rest moest dan dus nog uit de fles en daarna nog kolven, en dat voor twee! Dat trok ik echt niet meer, ik kon dan maar 1 1/2 uur slapen steeds. Dat en een borstontsteking samen heeft me doen besluiten om over te stappen, hoe jammer ik dit ook vond. Dus nu over op de fles, helaas, maar het is niet anders, no hard feelings.
    Ik voed ze tegelijk (of als mijn man thuis is of als ik visite heb ieder een van de boys.) Dit scheelt enorm veel tijd!
    En ja, een tweeling is druk, maar ook wel heel leuk, helemaal nu ik een beetje routine begin te krijgen.

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Meiden als jullie bv vragen hebben er is nu een lactatiedeskundige hier op het forum!
    Echt toppie :thumup: dus blijf je tobben, vraag het daar ;)

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dag septembermama's! Leuk om dit topic te lezen!

In ons cluppie zijn er trouwens weer een paar bevallen, hoor!

Ik wil volgen :)

Even een vraag, kan nergens antwoord vinden: ik heb sinds een paar dagen last van mijn darmen, nu sinds gisteravond weer van die menstruatiekrampen en ook wat roze slijmverlies. Wat is dit? Verweking van de baarmoedermond, indalingsweeën, iets anders? Doet in elk geval zeer en komt steeds terug :(

Graag jullie advies?

18. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    @MISSX: ik lees net pas van het sleutelbeen van Yocenna... Hoe is het mogelijk? Komt dat door de bevalling?

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    heb ff een vraagje:

gebruiken jullie een speen voor de kleine?
    Waarom wel/ niet?

Zelf is Aiden soms wat onrustig/ huilerig en dan begint hij te happen en te sabbelen.
    Maar dan heeft hij net voeding gehad (een uurtje ervoor of zo)
    Nu zei mijn man, doe hem dan een speentje voor zijn zuigbehoefte.
    Dit hebben we dus net gedaan en idd Aiden is stil.
    Maar eigenlijk gaat het een beetje tegen mijn gevoel in.
    Straks wil hij om elk dingetje zijn speen.
    En dat wil ik niet.....

Hoe doen jullie dit?

20. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Marsab, een baby heeft heel veel zuigbehoefte en daarom is een speen erg handig. Soms verveelt een kind zich gewoon en met een speen zijn ze toch bezig. Ik geef Yasmine de speen omdat ze soms toch huilerig is maar net heeft gedronken alleen jammer dat ze hem niet altijd wil pakken heel af en toe wil ze hem wel.

Deel Deze Pagina