September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    @simke: ik doe alles al in de droger hoor! wat betreft wasverzachter, dat weet ik niet, want dat gebruik ik sowieso nooit. Anders kun je die van neutral kopen, dat moet geen probleem zijn.
    Jesper draagt nu al maatje 68 in shirtjes en 62 in broekjes.

@missx; beterschap meid!

@miranda: wat een leuk lachebekkie!

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ SIMKE: IK HEB JE ZONET PBTJE VERSTUURD HOE JE EEN FOTO HIER KAN PLAATSEN!

@ Virginie: de trappelzak is nu droog, dankzij de verwarming, want ik heb geen droger in huis.

@ Darcy: dank voor je pb'tje!

@ MissX: beterschap! Ik ken dat gevoel goed nu je ziek bent. 3 weken terug had ik buikgriep en hoge koorts, dan moest ik Matthew ook nog verzorgen. Kortom: het was echt zwaar! Misschien moet ik voor de vlg keer vragen aan onze familie om van ons over te nemen voor de verzorging want mijn vriend was ook tegelijkertijd ziek als ik.
    Sterkte!

@ Marsab: Matthew huilt ook vanmorgen, vanmiddag en vanavond ook vanuit z'n slaap ineens. Geen idee waarom. Heb hem getroost. Mijn vriend zei dat het door de harde wind komt :confused:
    Ik denk dat Matthew gewoon btje buikpijn heeft. Ik heb zijn buik zacht masseren en wrijven. Daarna is ie weer vrolijk.
    Het zou ook kunnen zijn dat het heerst zoals wat je zegt over Aiden. Maar dat wens ik niemand toe, hoor!
    Misschien maakt Aiden po dit moment wat sprongetje (zeg maar regeldagjes?).

@ lovewinnie: hoe was je personeelsuitje en ben je eerder thuisgekomen of niet haha.
    Ik draag nu meegroeibh ipv voedingsbh. Mijn borsten lekken zo nu en dan af en toe. Ik wacht tot het niet meer lekt, dan kan ik eindelijk mijn lingerie weer aantrekken. De laatste keer dat ik het droeg in februari/maart.
    Het ergst: ik kreeg prachtige mooie dure bh met bijpassende string van mijn vriend met de kerst van vorig jaar gekregen. Ik heb 1 keer gedragen, en toen ik zwanger werd, paste mijn bh ineens niet meer :confused:
    Ik ben benieuwd of ik 't straks weer terug kan passen.
    Ik wil hem weer verrassend showen als ik zeker geen bruine afscheiding meer heb en Matthew in z'n dromenland is :oops: :) :oops: :)

@ Simke: op je vragen beantwoorden:
    Matthew is 58 cm en weegt 5,8 kg (dd 15-11-2007) en draagt al enkele weken de maat 62. Soms maat 68, alleen winterjas/soort jas. Omdat z'n armen niet door de mouwen konden uitsteken in de maat 62 van de jasjes.
    De wasverzachter gebruiken denk ik pas als Matthew rond 6 maanden wordt of zo.
    Helaas heb ik geen droger in huis, maar ik strijk de kleertjes van Matthew niet. Voordat hij werd geboren, heb ik alles gestreken.
    Later vertelde de kraamverzorgster dat het onzin was om de kleertjes te strijken. Ik: :D :D :D Ik haat strijken, ik doe alleen als het nodig is.
    Tot nu toe gaat het prima met Matthew, houden zo.
    Hopelijk zijn je vragen beantwoord ;)

En fijne avond allemaal!

PS eindelijk drink ik NU de eerste bier pas! :D Ook is het laatste, want er is geen bier in huis omdat mijn vriend alles opdronk :rolleyes:
    De laatste keer dat ik dronken was op de verjaardag van mijn vriendin in de 1ste week van januari ZONDER dat ik wist dat ik zwanger was! :confused: :)

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Grappig dat de mening van je kraamzorg anders dan de mijne is.

Je kind is nu 2 maanden oud, leuk he!

4. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @miranda: ja het wordt echt steeds leuker.
    we hadden een jonge kraamzorg met volgens mij soms wat ouderwetse opvattingen.

Groetjes Simke

5. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Goedenavond meiden!

Darcy: mijn excuus is mijn vriend die nu thuis is en ook achter de comp wil. En ik wil ook wel eens aandacht aan hem schenken :D

Simke: Daniëlla is nu 57 cm en 5 kg en heeft maatje 56 aan, soms kan ze ook wel 62 aan, ligt er net aan hoe het uitvalt.
    Ik doe trouwens alles in de droger, wasverzachter gebruik ik alleen bij handdoeken en bij de werkleding van mij vriend dus dat weet ik niet.

Miss x: beterschap! Ja ze zeggen niet voor niets dat een moeder niet ziek kan worden.... had ik laatst ook met die pijn in de rug dan kan je ook niet rustig aan doen.

Marsab: hoe gaat het nu met aiden? We hebben vanmiddag geproberd om ook een leuke foto van het voeden te maken en is door jullie als inspiratiebron nog aardig gelukt dus bedankt ;)

Lovewinnie: ohhh als ik geen borstvoeding meer geef en als mijn buik weer strak is ga ik ook mooie lingerie kopen waar ik remco vervolgens mee ga verrassen :D:D:D Dat gaat nog een hele tijd duren maar dan heb ik iets om naar uit te kijken.

Suus en miranda: heerlijke knullen zijn het!

weet niet of ik nu weer op iedreen heb gereageerd (vast niet :D) maar ik ga nu ons meisje weer te eten geven en dan op bed leggen want ze heeft nog maar erg weinig geslapen vandaag. Hopelijk komt ze niet midden in de nacht als ik haar zo vroeg op bed leg maar dat zien we dan wel weer.
    Slaap lekker!

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    goede morgen dames

het was gister reuze gezellig en om 2 uur heb ik alicia opgehaald bij mijn zus en ze heeft het erg goed gedaan. het duurde even voor ze wilde slapen maar goed het is voor haar allemaal nieuw en spannend en ook werd ze lkkr verwent door mijn zusje en wat denk je nu ligt ze nog te slapen ongelooflijk. (o wacht ik hoor der moppere haha snel aftypen :)) we hebben haar thuis meteen op bed gelegt en me vriend heeft kunnen genieten van mijn nieuwe aankopen :oops: eigenlijk wel zonde van het geld als het zo weer uitgetrokken word :) . ik ga alicia nu uit bed halen ze zal erniet intrappen om nog een ronde te moeten dromen hihi.

7. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ lovewinnie: mooi dat jullie gezellig hebben gehad. Ahaha lingerie wordt helaas snel uitgetrokken...ik hoef de mijne nog niet aantrekken, gelukkig hebben wee gisterenavond eindelijk kunnen genieten :oops: alleen als hij bovenop me ligt doet het nog echt zeer, als ik bovenop hem lig gaat het prima, raar, dat van beneden moet nog wennen, denk ik. :oops: :oops: sorry dat ik beetje te open ben :oops: :oops:

@ Han: hopelijk heb je wel lekker geslapen vannacht?

@ Simke: idd dat de meningen van de kraamzorg zo verschillend zijn. Gewoon doen wat het voor je beste lijkt. Als ik merk dat matthew jeuk of zo krijgt op z'n huid, dat denk ik gelijk door de wasverzachter als ik het heb gebruikt. Maar ik heb de wasverrzachter nog niet gebruikt. Ik wacht nog wel even mee, maar het ruikt idd wel lekker, dat mis ik nog wel. Ff geduld hebben is een schone zaak ;)

Het is hier lekker rustig... het is zondag!

X Miranda X

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Met Aiden gaat het goed, gisteravond heeft hij van 17.00 uur tot 19.00 uur geslapen.
    Daarna gingen we op vistite en hadden we de reiswieg meegenomen.
    Maar hij was erg goed te pas en heeft even een paar liefje lachjes naar iedereen geworpen.
    Toen nog ff in de reiswieg geslapen.
    's Avonds voor het laatst gevoed tegen 22.30 uur, maar hij wilde weer niet slapen. Had steeds nog zin in eten. Pas tegen 00.00 uur was hij helemaal verzadigd en kon ik hem in zijn bedje leggen.
    Hij sliep gelijk. (en mama was doodop...)
    Toen kwam hij vanmorgen pas tegen 7.00 uur! Meneertje heeft weer eens een nachtje doorgeslapen! \:D/
    Toen heb ik hem gevoed en nu ligt hij nog te slapen! :confused:
    Dus hij was gewoon nog steeds erg moe.
    En ikke is blij! :)

Super leuk dat de foto goed is gelukt!
    Je maakt me nu wel nieuwsgierig...... ;)

9. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Meiden ik ben alweer ietsje beter. Ik heb super veel geslapen gisteren. Gelukkig werkte de kleine meid mee, en ging ook een lang middag dutje doen.
    Ben vroeg mijn bedje in gegaan, was daarom ook alweer vroeg wakker. Heb bevallingsverhalen zitten kijken. Het is bijna alweer een jaar geleden om precies te zijn 21 Dec dat ik een positieve test had. Ik mis het nog best wel hoor. Maar ik kijk ook heel erg uit naar de dingen die nog gaan komen. Yocena is nu vandaag precies 3 maanden oud. Het gaat zo snel joh.

Nou mijn borsten zijn niet wat ze waren. Ik geef nog steeds borstvoeding, maar ze zitten niet meer zo vol en hangen :( Ik kijk er ook heel erg naar uit Han als ik weer gewoon lingerie kan kopen en mijn vriend verassen. Volgens mij heeft hij er wel behoefte aan ;) Ik durf nu alleen niks te kopen omdat het nog zo schommelt.

Wat fijn dat Alicia het zo heerlijk vond bij je zus.

Vraagje:::

Onze meid is nog steeds verkouden. Ze is best vaak verkouden. Ze niest en Hoest. Maar is voor de rest wel vrolijk en huilt niet. Ons huis tocht niet ofzo, en is best warm. Als ze naar buiten gaat zorgen we ervoor dat ze dik aangekleed is.
    Haar oogjes zijn ook rood. Niet haar oog zelf hoor maar de huid erom heen. Ook omdat ze zelf in haar oogje wrijft. Dat doet ze standaard als ze wakker word.
    Het probleem is dat in haar kamertje geen rooster is. En ik ben erg voorzichtig met de verwarming aan. Ik ben zo bang dat het te heet word, omdat de deur dicht moet anders gaan de katten erin en er is helemaal geen rooster in haar kamer. Nu heb ik de raam op een kier en de verwarming helemaal hoog. Hoe doen jullie dit?
    En wat trekken jullie aan?

Yocena heeft altijd 2 lagen aan.
    Een rompertje met korte mouw en een vestje
    of een rompertje met lange mouw, en daaroverheen een t-shirt met korte mouw.
    Als ze zo'n pyama aan hebben, doen jullie daaronder nog een hempje aan?

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia draagt ook altijd een romper met lange of korte mouwen en daarover nog een shirt met lange mouwen. onder haar pyama draagt ze een romper en dan gaat ze de slaapzak in en het bed in.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    @miss x: ik zou juist de verwarming helemaal niet aan doen op haar kamertje. Het beste is gewoon raam op een kiertje, verwarming uit en lekker warm genoeg aangekleed. Verwarmingslucht is heel droog enz, waardoor ze juist last kan krijgen van haar keeltje. Ik zou gewoon met de badthermometer eens kijken hoe warm het is. Het beste is een temp tussen 15 en 18 graden, dan hoeft de verwarming echt niet aan.

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt voor de tip suus.

Wat ik nu gewoon probeer is gewoon de verwarming dus uit, raam op een kier en haar in de slaapzak leggen van de maxi cosi die vind ze heerlijk en is warm.

Ik heb geen slaapzak met lange mouw. Alleen mouwloos, en vorige keer was ze zo verkouden daardoor geworden omdat het gewoon te koud was, toen ze tegen mij aan ging liggen, voor de borst waren haar handjes zo koud.
    Dekentjes trap ze van haar af, waardoor ze het snel koud krijg.

Alle tips ziujn welkom.

Helpt dat met zo'n badthermometer?
    Ik wou het liefst een babyfoon waar je de tempratuur kon aflezen alleen zijn die zo duur.

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden!

Nou, het is zover hoor! Mijn laatste vrije dag vandaag, morgen weer aan de slag :cry:
    Zal best even wennen zijn, maar om eerlijk te zijn ben ik ook wel weer benieuwd hoe het allemaal zal lopen.
    Morgenochtend om 06.00u gaat de wekker :confused: Die heb ik 16 weken niet hoeven te zetten ;)

Reageer straks op iedereen!

Fijne zondag!

PS: Weet je wat ik vannacht gedroomd had? Dat we met zn allen bij elkaar zaten met onze beebies en het was reuze gezellig! Grappig hé!

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    even een ego verhaaltje...

Zoals jullie hebben gelezen is Aiden al steeds een beetje jengelig.
    Het gaat al wel beter...
    Net was ik hem dus aan het voeden en zag ik dat zijn oortje erg vies was met (ik dacht) oorsmeer.
    Dus dat wilde ik ff schoonmaken, zie ik opeens een erg grote bult in zijn oor.
    Precies waar het gat van je oor zit zeg maar.
    Het gat zit dan ook bijna helemaal dicht door die bult.
    Ik drukte er iets op en er kwam allemaal pus uit! :confused:
    Hij heeft gewoon een kleine ontsteking in zijn oor.
    Ik denk dat hij daar gewoon last van heeft en dus veel huilt.
    Nu heb ik de huisartsenpost gebeld en ze zei gelijk: laat het maar even zien hoor!
    Ik vind het zo zielig voor mijn kleintje.
    Bah, zo klein en dan al pijn... :(
    Om 13.45 uur mogen we komen.
    Ik houd jullie op de hoogte!

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    goedenmiddag!

Nou vannacht lekker geslapen alleen was Daniëlla om 4 uur wakker. Toen ik op wilde staan om haar te voeden sliep ze weer :confused: Toen kon ik natuurlijk niet meer slapen. Toen ik net weer sliep werd ze weer wakker en ben ik maar meteen opgestaan en gaan voeden, dat was om 5 uur! heeft dus van 21:30 tot 5:00 geslapen!
    Ben vanmorgen van de trap gevallen (gelukkig zonder Daniëlla dus de dag begon goed.

Marsab: Vreemd he dat ze de ene dag bijna niet slapen en dan weer wel, hier nog zo een die al 2 dagen bijna niet slaapt..... hopelijk slaapt aiden nu een paar dagen lekker door, kan jij ook bijtanken.
    de foto is wel erg leuk geworden maar mijn borsten zijn erg lelijk en hangen dus zijn best bloot. Vind het dus niet echt geschikt voor het internet :D

Joyce: pfff weer vroeg op staan... verplicht :( Veel plezier op je werk morgen.

Lovewinnie: hihih nou je vriend vond het vast niet zonde van het geld :D

Miss x: fijn dat je je weer iets beter voelt. Wij hebben wel een rooster op haar kamer en die hebben we altijd open maar we hebben ook de verwarming aan. Ze heeft gewoon haar kleren aan 's nachts, we denken er nu aan om haar een pyama aan te gaan trekken 's nachts. We hebben trauwens wel een babyfoon met thermometer en het is meestal tussen de 17 en 21 graden.

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ahhh marsab wat zielig! Geen wonder dat hij niet vrolijk is de laatste dagen, daar zal hij wel last van hebben.
    Hopelijk kunnen ze er straks wat aan doen!

Dikke knuf voor aiden!

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Moggguh!

Jeetje Han niet meer doen hoor dat soort acties! Slaapt Daniella straks eindelijk wat langer door, lig jij met pijn in je bed! Lekker hoor dat ze zo goed heeft geslapen, hopelijk zet het door!!!!!!!

Marsab Ach gossie wat sneu! Maar misschien dat ie wel minder last heeft als de druk eraf is. Hoop dat het meevalt! Beterschap voor de kleine man! Trouwens: lekker dat ie heeft doorgeslapen!!!!!! Hopelijk houdt ie dat erin!

MissX:
    Hoera Yocena 3 maanden! Wat gaat het snel he?!
    Gelukkig voel je je alweer wat beter! Wat betreft slapen: anders haal je een slaapzakje met afritsmouwtjes bij prenatal, zijn nu in de aanbieding, iets van 16 euro geloof ik! En zou geen babyfoor met thermometer halen hoor, hoevaak gebruik je dat nou. Idd met de badthermometer kan het ook: uurtje in de kamer leggen en je hebt een vrij acurate temperatuur. En als je het toch nauwkeurig wilt weten, bij HEMA zijn voor weinig dig wekkertjes te koop waar ook toevallig een thermometertje in zit. (Heb toevallig net een nieuwe wekker gekocht)

Miranda: mmm hier is het ook nog niet als voorheen hoor :oops:

Simke: ik gooi hier alles in de droger (wat in de droger mag dan, want er zijn nog best wat kleertjes die niet in de droger kunnen...) Gebruik geen wasverzachter, maar je zou gewoon eens een milde kunnen proberen...

Suus: ben je lekker aan het bijkomen en voel je je meer ontspannen nu Jesper zo'n stuk rustiger is? Wat een wonder eigenlijk he, dat je na 1 behandeling een totaal ander kind hebt!
    Wij gaan vrijdag met de jongens naar de osteopaat, ze hebben allebei een voorkeurshouding van het hoofdje. Ben benieuwd!

Joyce: Sterkte morgen!!!!!!!

Ik durf het bijna niet op te schrijven, maar de jongens slapen hier al een aantal nachten van 22.30 tot 5.30! Ik baker ze wel in, heb toch wel echt het idee dat dat enorm helpt! Dinsdag moeten ze voor de prik dus dan kan het niet, maar dan trek ik ze hun nieuwe slaapzakjes met mouwtjes aan, zijn lekker dik dus hopelijk pitten ze dan ook lekker! En ze zitten nu al een paar dagen op 5x150+5schepjes. Ze worden groot! (Ben benieuwd hoeveel ze zullen wegen morgen.) Morgen op controle bij de Kinderarts en dinsdag naar het CB. (beetje dubbelop allemaal maar goed...)
    En morgen zijn de mannen alweer drie maanden! Van hun pramature geboorte is weinig meer te merken. Ze zijn natuurlijk in hun ontwikkeling nog wel iets minder snel, maar als je bedenkt dat ze eigenlijk pas bijna twee maanden zouden zijn dan zijn ze juist weer snel.
    Vandeweek een centerparcs huisje geboekt voor mei (met de felicitaskorting: scheelt toch leuk!) Hahaha het burgerlijke leven gaat nu echt beginnen! Maar het lijkt me heerlijk zo'n weekje!
    Ik vond de inhoud van de prenatalbabydoos trouwens een beetje tegenvallen, maar ja, een gegeven paard.....

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Marsab: ah, hoop dat je kleine snel beter is, wat een nare toestand :(

@Noor: hier ook een kindje dat vannacht van 22:30 tot 05:30 uur (ingebakerd) doorsliep zonder een enkel huiltje :) Ik schrok wakker en ging helemaal ongerust kijken om 05:00 uur - maar meneer lag helemaal happy en rustig te slapen!

@Han: grappig, stonden we vannacht om dezelfde tijd op ;)

@Joyce: succes morgen - 't zal raar zijn, maar wellicht ook weer leuk!

@MissX: inderdaad je badthermometer gebruiken, of zo'n wekkertje. Ik heb bij de GAMMA destijds een thermostaatje gekocht voor 15 euro, maar da's weggegooid geld ('t ding is gewoon ráár!)

Je kunt trouwens inderdaad bij Prenatal een slaapzak met ritsmouwen kopen, die is erg comfortabel (warm en makkelijk) - daaronder een rompertje en klaar ben je voor de nacht! Bovendien mogen handjes best koud zijn, als het nekje maar warm is, dat is de graadmeter voor de temperatuur van je kindje.

@Simke: ik was met wasverzachter sinds een paar weken en dat gaat prima. En de droger gebruik ik ook (tenzij een kledingstukje er écht niet ik kan, dan het droogrek.) En strijken? Ik strijk alleen voor bruiloften en begrafenissen, zeg ik altijd. En vanwege de nestdrang vóór mijn bevalling heb ik alles van Ollie 1x gestreken - dat was meteen de laatste keer. Mij te zonde van de tijd en moeite, hij spuugt toch wel en bovendien verschoon ik hem sowieso dagelijks.

Oh meiden, ik heb zin om jullie te ontmoeten hoor :D Zo benieuwd naar jullie verhalen, persoonlijkheden, de kindjes... Wordt gezellig :D

19. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Hier ook geen verwarming aan op het kamertje en meestal het roostertje open (of de wind moet er heel erg opstaan). En verder heeft ze overdag in bed gewoon haar kleertjes aan en 's nachts een rompertje met een pyamaatje.... Overdag altijd een rompertje zonder of met korte mouw en dan een truitje met lange mouw en een broek en sokjes of een maillot met een rokje...

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Klopt wel wat Suus, Brigitte en Lovewinnie schreven! Ik doe hetzelfde als ze.

De badthermometer helpt ook wel, zo kan ik zien hoe koud of warm is in de kamer van Matthew.

Heeft Yocena misschien een allergie? Huisstofmijt of zo?

@ Marsab: ben benieuwd hoe het is geweest bij de huisartsenpost voor Aiden?

@ Joyce: suc6 morgen!

@ Han/Darcy: lekker dat jullie kids langerr hebben doorgeslapen. De mijne werd wakker om 02.30 en dan om 07.00 uur.

Deel Deze Pagina