@missx: Jesse niest ook sinds het begin best vaak, maar dit komt volgens het cb omdat ze geen neushaartjes hebben. Overdag slaapt hij met het raam op een tochtkier (met van die haken), anders is het er toch vrij warm en ruikt het benauwd, er lopen verwarmingsbuizen door zijn kamer. 's nachts is de kachel uit en het raam dicht. Hij slaapt in een babywrapper, zodat zijn armen niet zo "wapperen". Het gaat hier elke dag een beetje beter en we krijgen steeds meer ritme. Morgen komt hier iemand van de felicitas, weet iemand wat ze precies in de aanbieding hebben en wat er gratis is (ben graag een beetje voorbereid) Woensdag gaan we nar het kdv voor de intake, ben erg benieuwd, moet nog erg aan het idee wennen om hem daar straks te brengen. Groetjes Simke
hmm doe mij maar een handleiding "hoe krijg ik mijn kind lachend op de foto" ze lacht best vaak.. maar enkel als de camera niet in de buurt is lijkt het :/
hebben ze jou gebelt voor een afspraak? hier stonden ze gewoon aan de deur en hadden best leuke acties maar niks voor niks ik ben lid geworden van de disney boeken club en het lijkt me erg leuk om elke maand een boekje te ontvangen en het kost 8,50 per boekje nou dat is toch niet te veel. verder krijg je de eerste x 2 boekjes + kadotje alleen heb nog niks ontvangen voor die 8,50
@saskia: lachend op de foto is hier geen probleem, je stelt je gewoon onwijs aan achter de camera en het lachen gaat vanzelf. Jesse lacht eigenlijk heel veel en vooral als je hem uit z'n bed komt halen! Groetjes Simke
ik ben gebeld door de felicitasdame... maar ik weet van een vriendin dat ze ook zomaar voor de deur kunnen staan
Ik ben ook gebeld, probeerde toen vriendelijk te zeggen dat ik er geen behoefte aan had. Zei ze dat ze toch wel even langs zou komen. Dus toen ze kwam, heb ik de deur maar gewoon niet open gedaan, had er toen echt even geen zin in.
Hallo allemaal, Felicitas heeft niets bijzonders in de aanbieding.... tenzij je behoefte hebt aan korting voor Center Parks... Jennifer
Ja ze hebben niet veel soeps moet ik zeggen.... in de babydoos zit ook niet bijster veel bijzonders.... zijn er hier ook kindjes die het al leuk vinden om af en toe eventjes naar de televisie te kijken?
Hoi hoi Ben ik ook weer eventjes, van het weekeinde druk geweest dus helaas geen tijd om te schrijven hier. Zal proberen alles weer even bij te lezen.... Fijn dat het weer beter gaat met de zieken! @ Miss X; Niels heeft een rompertje met korte mouwtjes + een boxpakje aan in bed en daaroverheen een slaapzakje (korte mouw) en een dubbel dekentje. Grappig trouwens dat we even 'groot' zijn, ik ben het even kwijt maar hoeveel woog Yocena bij de geboorte? Niels was maar 2510 gram en volgens de VK kwam dat omdat ik klein ben, was dus benieuwd of dat bij jou hetzelfde was. Ik zou het trouwens als Joseena uitspreken? @ Joyce; Lijkt mij ook dat als je weer aan het werk bent het allemaal weer als vanouds is. Aan de ene kant is dat eigenlijk ook wel het beste denk ik. @ Noor; wat lekker dat ze zo lang achter elkaar slapen. Bij Niels varieert het nog heel erg, de ene nacht komt die om 3 uur en de andere keer om kwart over zes 's ochtends. Er is echt geen touw aan vast te knopen. @ Simke; ik strijk helemaal niks, heb niet eens een strijkbout! Lakentjes etc. hang ik op de zolder helemaal uit dus dan blijft het redelijk kreukloos. @ Zoe; Niels heeft ook inderdaad koude handjes, maar voor de rest is die gewoon goed op temp. Hij ligt idd vaak met z'n handjes boven de dekentjes. Jaaa! Is zeker genieten met zo'n kleintje! @ Han; mooie foto geworden. @ Marsab; mooi dat het allemaal goed gaat met Aiden z'n voorkeurshouding. Wat doen jullie om hem de andere kant op te laten kijken? Wij leggen vaak bij Niels een knuffel in z'n nekje maar die blijft logischerwijs natuurlijk niet altijd liggen. @ Saskia; onvoorstelbaar af en toe wat een geluid er uit die kleintjes komt, he! Niels heeft ook een soort van het gillen ontdekt en gilt nu te pas en te onpas (dus ook als er echt helemaal niks aan de hand is). Ik wil denk ik niet weten hoeveel decibellen dat zijn. @ Brigitte; Niels kijkt wel vaak naar het scherm als die op schoot zit, maar hij kijkt ook vaak naar de lamp en onze muur (die is groen) vind die ook erg interessant. Als het maar kleur heeft/licht geeft. Oke, ik heb mezelf weer redelijk bij gelezen...
de 100+db was gewoon huilen ben wel benieuwd wat ze haalt als ze ligt te gillen.. dat doet ze vaak zat namelijk
Ik heb ook alleen iets gehad aan de korting voor centerparcs, net geboekt Brigitte: als Daniƫlla de tv ziet zit ze meteen gebiologeerd te staren. Omdat we van de kraamverzorgster te horen hebben gekregen dat ze daar niet goed tegen kunnen omdat het teveel indrukken zijn proberen we zoveel mogelijk te verhinderen dat ze kan kijken. Als we haar dan wegdraaien of er iets tussenzetten wordt ze behoorlijk pissig Suus: nou ja zeg, lekker brutaal! Had ook gewoon niet opengedaan hoor, je zegt dat toch niet voor niets. Saskia: hier proberen we de camera zo onopvallend mogelijk te houden want ze wil natuurlijk ook spontaan niet meer lachen. Nu al cameraschuw net als haar moeder Simke: wat een heerlijke lachebek!
@ Saskia; laat even weten hoevel db het gillen is, ben heel benieuwd! @ Han; lekker zeg centerparcs! Wel lekker burgelijk, maar he; we hebben nu tenslotte toch ook een gezinnetje.
@savita: ik ook eigenlijk.. maar het is niet onze meter helaas.. dus tenzij job het spannend genoeg vind om er ook eentje te kopen moet ze toevallig net wel gillen als we daar op bezoek zijn
@ Saskia; en eigenlijk wil je natuurlijk juist liever niet dat ze dan de boel bij elkaar loopt te gillen lijkt me .
@savita: tja gelukkig hebben die mensen zelf ook 2 kinderen waarvan 1tje een maand ouder dan anne dus ze zijn op zich wel wat gewend gister heeft ze een uur met een huilende anne zitten wiegen en toen ik zei dat ze dat echt neit hoefde te doen op zich.. kreeg ik als antwoord dat ze wist hoe frustrerend het is als je kind niet ophoud met huilen en dat ze het graag even voor me deed vond ik onwijs lief en eerlijk gezegd was het inderdaad wel eventjes lekker dat ze door iemand anders getroost werd hun eerste kind had zegmaar exact hetzelfde als anne midden in een slaapje ineens hardgillend wakker worden en veel huilen overdag
@ Saskia; dat lijkt me inderdaad erg fijn dat er iemand is die jouw en je kindje gewoon even troost zonder er commentaar bij te geven. Meestal is het zo als de kleine huilt iedereen meteen commentaar begint te geven, varieerend van; 'wat is er met dat kind aan de hand' tot 'laat maar huilen, da's doed voor de longen'. Vaak zit je daar helemaal niet op te wachten en is het enige wat je wil een 'medestander'. Zuinig op zijn; dat soort mensen zijn goud waard !
@savita: ik was er al vrij zuinig op het is namelijk ook 1 van de mensen die wel advies geven.. maar er bij melden dat we zelf moeten weten wat we er mee doen.. en bovendien niet steeds het advies om dr een flesje in te stoppen we hebben gister een babyhangmat meegekregen van ze die hadden ze zelf gekocht bij het eerste kind maar nooit gebruikt en nu ligt anne dus prins(es)heerlijk in een hangmat in de box alsin.. ze heeft eerst een uur gewoon lekker om zich heen liggen kijken en liggen wiebelen en nu slaapt ze alweer een tijdje **mama en papa kijken rustig**