September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Berbel: hier ook speentje 1 van Avent. Ollie is totaal wars van tepel/speenverwarring: zo kreeg hij gisteren in de aanloop naar zijn flesje (papa maakte het even klaar) mijn borst, toen de fles erin, hup naar bed en een halve minuut de fopspeen, waarna hij tevreden sliep :)
    Dat kind heeft overigens net zijn duim ontdekt en ligt soms iets te enthousiast te sabbelen, tot kokhalzen aan toe! :)

't Is nu even bál - hij jengelt, is doodmoe. Geen wonder: de 8 weken gepasseerd (sprongetje?), vandaag een behandeling bij de chiropractor (weliswaar slechts tien minuten, maar toch) en mee op pad naar de GAMMA en een rondje boodschappen en bezoekje aan het kinderdagverblijf. De tussenpozen - jengelen, dan stil - worden groter, als Ollie zich maar eenmaal wil overgeven aan de slaap komt het goed...

@MissX: 'Djossenna' zou ik zeggen. Maar dat komt ook, omdat jij het volgens mij eens hebt opgeschreven voor ons :)

@all: ik móet even iets kwijt nog. Mijn schoonmoeder is een erg lief mens, gek met kinderen en een superenthousiaste oma (af en toe even afremmen, maar goed.) Ik vroeg me gisteren opnieuw af waarom ik alleen bij háár gevoelens van irritatie krijg als ze om Ollie heen hangt. Nou, ik wéét het antwoord :)

Ze ziet Ollie alleen als 1) haar kleinkind en 2) als het kind van mijn man. Ze kijkt hem nog net niet uit mijn handen en vindt Ollie lijken op mijn man in praktisch alles (enfin, Ollie is niet blond, heeft bruin haar en andere ogen, maar goed...)

Weten jullie wat ze zei zaterdag, toen Ollie bij mijn schoonzusje op schoot driftig werd, omdat hij de borst nodig moest krijgen? "Goh, dat heeft hij dan niet van mijn zoon. Dat moet hij dan van mijn dochter hebben!"
    :confused: Ik bitste terug: "Eh, wat dacht je ervan als ik zei, dat hij dit van zijn móeder heeft?!" Pfff, wat een domme opmerking van haar zeg.

Ik gun mijn zoon een leuke oma, maar dan wel eentje met realiteitszin ;)

Wie van jullie heeft trouwens ervaring met de Pacco doek en kan mij daar meer over vertellen?

Fijne avond!

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Lekker, Saskia :D

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    - zijligkussen
    - bedje andersom, zodat hij naar het licht kijkt met de goede kant
    - speeltjes leggen aan de kant die hij op moet kijken
    - andere kant, donkere deken zodat die kant minder interessant wordt
    - veel op de buik leggen, zodat hij sterk wordt in zijn nek en alle kanten op gaat kijken
    - andersom vasthouden, met zijn rug tegen je buik/ borst, en dan links, zodat hij rechts moet kijken als hij naar je wil kijken (en gelijk wordt zijn hoofd getraind rechtop te blijven)
    - op de goede zij draaien, aan zijn heup. Dan het hoofdje zachtjes tegenhouden (dat hij opzij blijft kijken) en dan zijn lichaampje weer terug draaien naar ruglig. (zijn hoofd blijft dan de goede kant op kijken)

snap je het nog allemaal hahahaha :)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: wat een leuk filmpje :D

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    goeiemorgen.

saskia het is een leuk filmpje, ze ligt er vrolijk te genieten :)

ik heb gister avond alicia in bad gedaan en had het nog niet leeg laten lopen met als gevolg dat mijn nieuwschierige poes net zeiknat naar binne komt lopen :) het ziet er erg leuk uit en hoop dat hij het nu is afgeleerd om er elke keer mee te spelen. als alicia der in zit wil zij vaak spelen en gaat dan op de rand staan met zijn voorpootjes. gelukkig zat het bad niet te vol anders had het misschien anders afgelopen maar gelukkig is het goed gegaan en kan ik er wel om lagge ze ziet er niet uit hihi. nu ga ik het kamertje even schoonmaken want die ziet er niet uit en alles is zeiknat :( een kat en bad gaan echt niet samen geloof mijn maar

7. Ddp

Ddp Niet meer actief

Goeiemorgen mama's!

Simke, hier had de felicitas dame ook niks boeiends....vond haar eigenlijk een beetje irritant. Overal waar ik nee op zei (op alles dus) kwam er van haar kant een vragende NEE?????
    NEE! Je hoort me toch! Hahaha

Brigitte, Tara vind het geweldig om televisie te kijken! Mijn ouders hebben digitale tv, en daar hebben ze baby tv op, dat vind ze helemaal geweldig!!

Lachen voor de camera is hier ook wel een gedoe hoor haha! Ze zit namelijk met onwijs grote ogen naar het fototoestel te kijken, en vooral als het flitst!!

Han, lekker hoor centerparcs!! Welk park ga je?? Kun je lekker zwemmen met je meisje!

Saskia,
    wat fijn ofniet dat iemand je begrijpt hoe jij je moet voelen?? En wat lief dat ze jouw taak van troosten even op zich heeft genomen!
    Die hangmat is leuk he? Hier eentje gezien bij een nichtje, die lag er ook heerlijk in te slapen. Van het wkend nog gezien bij een babywinkel en getwijfeld....ding koste 20 euro, best veel vonden wij. Maar als ik anne zo zie krijg ik meteen weer spijt....hihi.

Darcy, ook hier is de duim ontdekt! Het lukt haar alleen in bedje om duim te zuigen. Dan ligt ze met haar hoofdje opzij en dan kan ze er bij met haar duimpje. Als ze bij me op schoot zit wil ze het ook wel eens proberen maar dan verdwijnt vaak de hele hand erin.....
    Hier trouwens net zo’n schoonmoeder die vind dat Tara in alles op Rikus, of zijn zus of het kind van zijn zus lijkt.........terwijl de rest allemaal zegt dat het net een kopie is van dr moeder.....ik moet inwendig dan ook altijd heel hard lachen als ze dat weer eens zegt!

Lovewinnie, wat zal je poes geschrokken zijn hahaha.

Allemaal, zijn jullie kindjes ook meer wakker als eerst?? Ik merk dat Tara veel minder wil slapen als eerst en veel meer in de box wil liggen kijken nu! Grappig!!

Jessica, hoe is het met Ayla’s jengel uurtje??? Ik moet zeggen dat Tara er heel soms nog last van heeft maar zoals eerst dat ze standaard van 5 tot 6 constant huilde is er niet meer!!

Fijne dag allemaal!

8. Ddp

Ddp Niet meer actief

Hier kijkt ze zo lief!

9. Saskia78

oe leuke foto!

hier is het wederom huiltijd
    en over nog geen 3 kwartier is het bovendien tijd voor de eerste prikjes :(

10. Saskia78

oe leuke foto!

hier is het wederom huiltijd
    en over nog geen 3 kwartier is het bovendien tijd voor de eerste prikjes :(

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hallo!

Aiden ligt nog lekker te slapen na een onwijze rot nacht.... :(
    Pas tegen 23.30 uur "willen" slapen, om 2.00 uur melden, om 5.00 uur melden, om 8.00 uur, 9.30 uur en nu slaapt hij weer....En ik ben doodop. :(
    En dat terwijl hij de vorige nachten doorsliep of zich pas melde tegen 4.00 uur!
    *gaap*

@ saskia: leuk filmpje, en sterkte bij de prikjes! :(
    Die hangmat is idd erg leuk...

@ Zoë: leuke foto! Wat is ze toch een schatje! Zoals je weet is Aiden best veel wakker, maar hij wil ook steeds vaker in zijn eigen bedje slapen! :)

@ Lovewinnie: hahaha, wat een ondeugende poes! Wel erg grappig hoor, heb je er een foto van gemaakt?

@ Han: wij gaan ook nog center parcs boeken, heb er nu al veel zin in.
    Heerlijk zwemmen en gewoon even weg met elkaar!

@ all: een fijne dag en tot straks maar weer!

12. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen mama's

Zo ben alweer een tijdje niet geweest, druk weekend gehad. Ik ga zo even alles op mijn gemak terug lezen. Ik heb weer hele mooie foto's gezien van de schattige mooie september baby's.

Yasmine is gisteren voor het eerst naar de kdv geweest om te wennen ze is daar nu weer vandaag 3 uurtjes en morgen 4 uurtjes. Maandag moet ik alweer beginnen met werken :(

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    @han: lekker naar centerparcs! Heb ik ook wel weer zin in. Kun je lekker met je meisje gaan zwemmen. Dat lijkt me zo leuk. Wij willen van het voorjaar naar een centerparcs, maar ik wil voor die tijd al eens met Jesper gaan zwemmen.

Hier een schoonmoeder die probeert om dingen van haar zoon in Jesper terug te vinden. Alleen lukt het haar niet haha.. Jesper is namelijk echt een kloontje van mij lijkt wel. Babyfoto’s van mij van vroeger, dat is sprekend Jesper. Ze kijkt wel elke keer even of de oogjes of oortjes of neusje al op martin gaat lijken, maar helaas voor haar. Ze heeft hem trouwens ook nog steeds niet vastgehouden of zelfs maar even wakker gezien… Maar denk ook niet dat dat snel gaat gebeuren gezien het pijnstiller incident. Ik heb zelfs vannacht gedroomd over dat mens, ze bezorgd me echt nachtmerries. Ik droomde dat ze Jesper door elkaar aan het schudden was en vervolgens pilletjes in zijn flesje stopte, lekker dan he.

@zoe: Jesper wil overdag nu ook langer beneden zijn. Vooral als je met hem bezig bent, dan gaat hij zo lekker kletsen en lachen, heerlijk!
    Heel lieve foto trouwens!

@saskia: sterkte meid! Ik hoop dat Anne snel wat minder gaat huilen. Jesper was gisteren weer de hele dag bezig en dan zit je er direct weer helemaal doorheen. Ook succes met de prikjes. Jesper sliep trouwens de dag van de prikjes heel erg goed ’s middags. Leuke filmpje trouwens, wat is ze schattig in haar hangmat.

@marsab: zo, wat een rotnacht!

@maart: Ik moet ook maandag weer beginnen, heb er nog helemaal geen zin in!

Jesper is vandaag voor het eerst de hele! Dag naar de chreche..Vind het maar niks, maar ik mocht van mijn vriend Jesper niet eerder ophalen dan half 5 omdat dat ook niet kan als ik aan het werk ben. Op zich heeft hij daar wel gelijk in, maar eigenlijk vind ik het maar niks die kleine naar de creche. Het is ook meer wennen voor de ouders heb ik het idee dan voor de kleintjes.

14. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @ brigitte: Jesse vindt tv kijken wel interessant, hij kijkt vol bewondering en is dan ook meteen stil als hij aan t huilen is. Maar ook hier mag hij dat niet te lang!

nog even een kiekje:

hier was hij ongeveer 6 weken

het is wel erg verslavend, die fotootjes plaatsen.

15. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben nu pas klaar met terug lezen, wat schrijven jullie veel zeg.

Saskia, leuk filmpje ik heb nog helemaal geen filmpje gemaakt van Yasmine ga ik maar ook doen.

Ik dacht dat ze ook pas vanaf 4 maanden een fruithapje mogen proberen en het nog beter is om het uit te stellen tot 5 of 6 maanden.

16. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Suus, ik vind het ook maar niks hoor de creche ik wil haar nu gaan halen maar mag haar pas om 1uur gaan halen ik mis haar nu al.

17. Saskia78

@suus: na de prikjes viel ze ook meteen in slaap
    toen tijdens he taankleden nog wel wakker even..
    maar ze zit nu nog in de buikdrager omdat ik dr niet alweer wakker wil maken :)
    cb zit hier op hoek van de straat.. dus vorige keer wakker worden is amper 10 minuten geleden :)

ga zo wel even wandelen
    en dan meteen langs de drogist voor zetpilletjes
    you never know.. en anders is het voor een volgende keer

enige wat ik wat vreemd vond..
    alles wat de kraamhulp ons in het begin afraadde.. raadde de mevr. van het cb ons nu dus wel aan.
    oftewel altijd boven slapen.. en dan dus ook de gordijnen en alles dicht zodat het goed donker is...
    terwijl wij dat juist niet doen zodat ze ook kan slapen als er wel prikkels zijn...

en of ik niet een huildagboek bij kon houden dan zou ze volgende week weer bellen
    oh en on top of that.. ik zei dat ze vaak enke door mij getroost wilde worden.. en dus niet/bijna niet door job
    nouja ik moest me daar niet tegen aan bemoeien maar dat moesten ze samen uitdokteren.
    waarop ik dus zei nou we doen het nu zo.. ze gaat bijv. sochtends mee onder de douche.. en af en toe een flesje van job (gekolfd zegmaar) omdat dat de momenten zijn die ze wel leuk vind en dus niet huilt
    nouja.. dat was dan wel goed.. maar ze moesten er verder samen maar uitkomen

overigens.. laat ik het ook altijd gaan tot job zelf zegt "doe jij het maar" omdat ik anders vind dat het zo overkomt alsof ik vind dat job het niet zou kunnen ofzo
    en dat lijkt me toch heel sterk.. alleen somehow vind ze een hoop dingen leuker van mij.
    daarentegen.. hoef ik dr bijv. geen fles te geven want die spuugt ze accuut uit
    net zolang tot job het doet.
    dus het gaat wel een beetje 2 kanten op toch.

en ik mocht nog steeds absoluut niet aan werk denken.. want wie weet hoe de wereld er over 2 maande uit ziet
    dus ik merkte op "ja das leuk.. maar het cwi verwacht toch echt actie van mij over een maand.. niet pas over 2 maanden"
    en daar kreeg ik dus mooi geen reactie op :)
    nahja.. zit er nog steeds hard over te denken om me ziek te melden bij het uwv.. vind alleen dat ik er eigenlijk nog even mee moet wachten
    alsin... verlof loopt pas met kerst af.. hoe kan ik nu al weten dat ik dan niet in staat ben om te werken..
    tenminste.. dat zou ik dan denken
    toch weet ik vrij zeker dat ik dat niet ga trekken toch :/
    lastig dus

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goeiemiddag meiden,

Zo, tussen twee klanten effe bijlezen!

@ Simke: Leuke foto!

@ Suus: Waarom moet iedereen altijd zien op wie ze lijken? Hier ook zo. Zijn z'n ogen al verandert, ik weet echt niet op wie hij lijkt,.. :rolleyes: Ik vind dat hij meer op mij lijkt, zijn ogen lijken op die van mijn vriend, ook al heeft Keld momenteel blauwe ogen en wij alletwee bruin.
    Ik vind dat Keld zichzelf is..
    Sterkte met het wachten tot 5 u!

@ Marsab: Rust nog maar lekker uit!

@ MissX: Ik zou het gewoon joseena uitspreken, hoe moet je het uitspreken misschien?

@ Darcy: Aaaaargh, ik zou gek worden in jou plaats (met je schoonmoeder). Ze vergeet zeker dat Oliver in JOU buik heeft gezeten, dus dat er een piepklein kansje is dat hij ook op jou lijkt? :(

@ Saskia: Erg leuk fimpje!

@ Lovewinnie: Haha, die katten toch! :) Als je een kat hebt zoals de mijne zal ze niet onder de indruk zijn, Garfield gaat gewoon mee onder de douche! Hij miauwt erg luid als iemand in de badkamer zit en hij niet mee mag!

@ Brigitte: Hier kijkt Keld ook tv, vanmorgen keek hij lief naar de Teletubbies! Daarna was hij aan het huilen!
    Ik krijg hem dikwijls rustig met de tv, maar moet natuurlijk ook niet teveel zijn..

@ Maart: Hopelijk valt het mee in het kdv!

@ degene die ik vergeet: SORRY!

Greets..x

19. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Wat een schattige foto's!

Suus: ja ik denk idd dat de ouders meer meten wennen! Wel lang hoor om meteen al een hele dag te wennen, op je werk ben je toch ook veel meer afgeleid?

Marsab: balen he zo'n nacht! Hier ook vannacht er weer om 3 uur, 5 uur en daarna om 8 uur uit. Nu slaapt ze terwijl ze normaal altijd pas om 12 uur weer naar bed gaat, dat zal ze zo ook wel niet willen dan.
    Herstel: voor ik mijn verhaaltje kon afmaken ging ze in haar slaap zoeken. Heb haar slapend aangelegd, ze heeft 20 min gedronken en nu ligt ze op bed. Hoop dat ze blijft slapen nu [-o<

Saskia: wat een schattig filmpje! Hoe heeft anne de prikjes doorstaan?

@Centerpacs: we gaan pas in september volgend jaar dus dat duurt nog wwel even, heb ik vast iets om naar uit te kijken. We hebben lekker een luxe huisje

Darcy: daar heb ik gelukkig geen last van een schoonmoeder die alleen dat doet, zou ik ook verschrikkelijk vinden. Niemand ziet van wie Daniëlla een dochter is, dat vind remco wel jammer want hij had gehoopt dat ze ook wel een beetje op hem zou lijken.

Nou het is hier al weer een paar dagen feest, Daniëlla wil opeens mijn borsten niet meer leeg drinken. Zodra de melk er niet meer uit spuit laat ze los en begint of te krijsen of aan de tepel te trekken (maar niet meer drinken) tot ik haar aan de andere borst leg :(
    Ik weet zeker dat er nog melk in zit want als ik in de tepel knijp komt er nog (een straaltje) melk uit. Als ik haar aan de ander borst leg drinkt ze daar goed tot ze naar een paar minuten weer hetzelfde begint. Ze word zo ontzettend boos.
    Vannacht ging het wel goed, toen sliep ze nog half dus heb ik haar net ook slapend aangelegd en toen heeft ze dus 20 minuten aan 1 borst gedronken. Is ook niet kwaad geweest dus mss moet ik eerder voeden?

20. Saskia78

@han: mja ze vond het iet zo leuk :(
    anyway.. lees maar even 2 berichtjes boven de jouwe :)
    volgens mij hebben we elkaar gekruisd

heb dat trouwens met anne ook weleens
    dan word ze helemaal wild en pakt gewoon echt die tepel niet meer
    leg ik dr andere kant aan.. dan is het over
    wat soms ook wel werkt is gewoon recht overeind houden.. boertje en dan dezelfde borst gewoon weer
    niet altijd overigens.. maar regelmatig toch dat ze dan weer rustig is

Deel Deze Pagina