September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddp

Ddp Niet meer actief

Ben ik alweer! Heb echt zo'n dag dat ik niet vooruit te branden ben!
    Had het briljante idee om vanmiddag even een uurtje te gaan slapen,
    omdat ik 's avonds verre van gezellig ben en om half 9 al bijna lig te pitten! (zal wel van die tabletten komen ofzo)
    Maar damn wat ben ik nu lui zeg!

Marsab, pfff wat een nacht zeg! Ga maar lekker slapen vanmiddag! Als Aiden dat toelaat natuurlijk! Maar tis zo'n lief kereltje, dat gunt tie mama vast wel!
    Wat goed trouwens dat Aiden steeds vaker in zn bedje wil slapen!

Suus, kun je het nog volhouden? Pfff, wat een lange dag zo he?
    En wat een droom zeg! Ik droom 's nachts gelukkig niet over mn schoonmoeder, maar zit wel vaak te dagdromen over dat soort dingen :oops:

Simke, wat een leuke foto! Ook al zo sterk in zn nekje! Tara is dat ook! De vrouw van het cb stond er zelfs van te kijken! :confused:

Maart, heb je je meisje gemist? en heeft ze het leuk gehad op de creche? waarom is het beter om te wachten met fruithapje tot 5 a 6 maand? :oops: weet dit helemaal niet....

Saskia, ik geloof dat ik me in jouw situatie ook ziek zou melden! idd wat je zegt, het cwi verwacht na je verlof natuurlijk direct actie! En om die druk (vond dat zelf best wel een druk op mn schouders toen) er ook nog eens bij te hebben lijkt me niet handig! Zou dan inderdaad ook nog ff wachten.....idd lastig zeg!
    Ben trouwens benieuwd wat ze volgende week dan van je huildagboek vind.....wat vind het cb van het huilen van anne dan?

Virginie, wat voor werk doe jij als ik vragen mag? Lekker hoor dat je dan bij kunt lezen, kan ik straks niet!

Han, wat gek dat ze je borst niet meer leeg wil drinken! Misschien duurt dit een paar daagjes en gaat het daarna weer goed? Misschien inderdaad eens proberen om iets eerder te voeden voordat ze beseft dat ze honger heeft.....heeft ze ook niet de tijd om kwaad te worden...

Over een kwartiertje ga ik mn meisje wakker maken! Flesje geven, en dan ff op pad voor sinterklaas kadootjes! Is de dag alweer bijna voorbij....woow wat gaat dat snel! :confused:

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@zoe: het laatste advies is dr ong. de hele dag in bed stoppen met de gordijnen dicht zodat ze maar geen prikkels krijgt
    en eh.. tja dat lijkt mij persoonlijk een minder goed idee
    ik heb graag dat ze ook kan slapen als het
    - licht is
    - er geluid is
    - buiten dr bed

dus ik ben bang dat we dat niet gaan opvolgen gezien job dat nogal met me eens is :)

denk dat je dan een nieuw probleem creeert.. namelijk een kind dat alleen maar kan slapen als het in dr eigen bed in het volslagen donker ligt.
    en das minstens net zo onpractisch als een kind dat veel huilt

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ieder CB is weer anders.
    Hier willen ze ook dat Aiden altijd in zjn bedje ligt, maar overdag slaapt hij soms beter in de kinderwagenbak.
    Dus wij doen ook gewoon wat het beste bij Aiden past. ;)

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Saskia: ja ik heb tussendoor de borst gegeven dus hebben elkaar idd gekruisd. Daniëlla heeft nog nooit problemen gehad met drinken, daarom vind ik het ook zo vreemd. Dat truukje met boertje laten helpt niet, begint weer net zo hard te gillen. Gister heeft remco er 10 minuten mee rondgelopen en de hele tijd stil en hij legt haar weer voor die borst en het is weer raak tot ik haar andersom leg :(
    Wij leggen Daniëlla 1x (na de voeding van ong 12 uur) op haar eigen kamertje in het donker op bed. De rest van de dag slaapt ze in de box of op de arm. Zo krijgt ze in ieder geval 3 uurtjes diepe/ rustige slaap en de rest leert ze aan geluid te wennen.

Zoë: nou ik slik geen tabletten en ik ben ook al een week niet vooruit te branden! Om dat gevoel tegen te gaan heb ik net de hele benedenverdieping goed schoongemaakt. Ik heb het ide dat het komt omdat ik de hele dag maar thuis zit.

Zo ik ga ons meisje maar uit bed halen en dan hopen dat ze niet weer besluit mijn tepels aan stukken te trekken :(

5. Saskia78

@han: zo doen wij het ook hoor
    enkel wel met de gordijnen open dan
    en rond etenstijd ligt z eook nog even op bed
    maar dat is meer voor onze rust dan voor die van haar :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    @saskia: wij hebben het wel gedaan zoals het CB voorschrijft en hier werkt het wel goed. We merken dat als Jesper in de kinderwagenbak heeft geslapen hij onrustiger is dan als hij op zijn kamertje heeft geslapen. Hij kan idd niet goed tegen prikkels. Wat op zich niet erg is hoor, alleen niet te veel op 1 dag. Als hij op zijn kamertje slaapt komt hij helemaal tot rust. Ik kan dan gerust boven aan de gang gaan, daar slaapt hij wel doorheen. Ik heb trouwens wel de gordijnen een stukje open zodat hij niet gaat denken dat het nacht is.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    @zoe: een fruithapje mag tegenwoordig pas zo laat ivm allergiën. Ik weet niet of ik zolang ga wachten, ik kreeg zelf ook al fruithapjes met 8 weken. Als ik denk dat Jesper er behoefte aan krijgt, dan probeer ik het gewoon, maar wacht wel nog even tot hij een maand of 3,5 is.

Ik heb net alle badkamervoegen gepoetst met een tandenborstel met bleek! Hihi, wat een werk, maar wel afleiding. zo ga ik mijn vriend ophalen van zijn werk en gaan we samen Jesper weer ophalen! Jippie.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga ook een fruithapje proberen bij 3,5 maand maar merk wel dat alicia meer wil dan alleen de fles. 2 weekjes eerder durf ik wel aan en dan maar kijken hoe ze reageerd. op 1 januari begin ik ermee vind dat wel een leuke datum

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    2x gepost :oops:

10. Saskia78

@suus: als ik dat zo zie.. ga ik anne ook maar vast laten wennen op het kdv... ziet het huis er vast een stuk beter uit dan nu *lach*

net wel even gestofzuigd.. en gister boven al
    maar eigenlijk moet er ook gedweild worden
    en zie net dat tafeltje nog beneden staat dat eigenlijk al boven had moeten staan...
    grrrr :)

overigens.. anne is al ruimschoots uitgeslapen van de prikjes kennelijk...
    maar de hangmat doet het goed gelukkig :)

11. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Yasmine heeft het heel goed gedaan op de kdv, ze heeft niet gehuild. Ze is wel erg moe, ze slaapt al vanaf 1 uur. Ik had haar wel gemist hoor. Morgen moet ze weer voor 4 uurtjes.

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Suus: Nu is je badkamer weer helemaal netjes zeker? Dat was mijn bezigheid de laatste weken van de zwangerschap, toen ik me rot verveelde! Heel het huis grondig schoonmaken!
    Geniet lekker van Jesper als hij thuis is!

@ Zoe: Ik heb ook mijn luie dagen hoor! Is niet zo erg!
    Ik ben bediende in een bank, dus ik werk al bijna de hele dag met de pc, dus valt het niet op als ik af en toe eens kom piepen! :)

Hebben jullie dat soms ook, dat jullie echt geen zin hebben om eten te maken?
    Er zijn weken dat we soms echt alleen maar 'troep' eten, erg eigenlijk. Is zo makkelijk he :oops:

Zo, nog anderhalf uur werken en dan Keld ophalen.

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Maart: Een hele opluchting als alles goed verloopt he! Ze zal vermoeid zijn door al die indrukken waarschijnlijk!

14. Saskia78

@virginie: mja bij mij schijnt het te komen van een huilend babietje.. maar ben blij dat ik niet de enige ben die soms echt geen zin heeft om te koken
    en soms ben ik een uur aan het prutsen.. maar dat gebeurd niet zo vaak :)

wel allerlei plannen om een keer eigen likeur te maken
    en als ik weer een keukenweegschaal heb dan ga ik ook speculaasbrokken maken denk ik :)

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Iedereen zal dat wel eens hebben, maar als je baby huilt is het natuurlijk helemaal niet leuk om te koken. Je komt ook echt handen te kort.
    Als mijn vriend nog niet thuis is, en Keld heeft honger of aandacht nodig, de katten zijn ook enorm aanwezig, ik moet zelf nog in bad of dringend plassen :( .. dan heb ik helemaal geen zin meer.

Gelukkig vries ik altijd groentjes in, is wel lekker makkelijk. Maar dan moet ik nog zin hebben in gezond eten en dat is ook niet altijd het geval! :rolleyes:

16. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    he meiden
    vandaag voor het eerst weer naar het werk geweest... gelukkig eerst maar halve dagen (de andere helft ben ik ziek gemeld). Het was wel raar om weg te gaan vanmorgen maar ook wel lekker om toch weer even onder de mensen te zijn (andere mensen) en om wat van jezelf te hebben. Maar na die halve dag was ik ook wel stuk.... vanmiddag lekker even in bed gelegen en zelfs nog wat kunnen slapen.....

wij laten judith wel overdag in haar bedje slapen maar dan wel met de gordijnen open... en dat gaat goed. En ook bij anderen als ze in de kinderwagenbak gaat slapen is het geen probleem... Ik denk dat je gewoon moet kijken wat bij je kind past.... En dat ze wel weten dat ze 's avonds en 's nachts 1 in bed slapen en overdag een vaste plek hebben om te slapen en of dat in bed is of neit dat maakt volgens mij neit uit... als ze maar een vaste plek hebben zodat ze weten waar ze aan toe zijn...

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hello, ladies!

Pff... ik besef me opeens dat een aantal van ons stilaan weer aan het werk zijn of gaan - ik start pas in januari, maar toch is het einde van een bijzondere tijd in zicht :( Morgen mijn controle bij de gynaecoloog, ook weer zo'n mijlpaal. Maf, hoor.

Hier slaapt Ollie in zijn eigen kamertje met een lichtblauw hoeslakentje dat ik over het raampje heb geslagen - het was té licht. Ondertussen slaapt Ollie ook in de maxicosi, in het wippertje, op mijn arm en waar al niet meer, dus meneer is redelijk makkelijk :)

Hier overigens een duidelijke regelmaat: wakker, drinken, boertje, verschonen, andere borst, boertje, even knuffelen, (samen) spelen en bij gaapjes: naar bed. Ollie slaapt tussen de voedingen door, dus ik heb redelijk wat tijd voor mezelf.

Trouwens, onze CB-dame zei iets interessants: veel baby's zijn drukker/onrustiger na 17:00 uur en 's avonds, omdat ze waarschijnlijk het ritme van de baarmoeder hebben dan. Mama de hele dag druk, eenmaal thuis op de bank rustig en dusss... baby druk! Bij mij klopt het aardig :)

Ga eten maken. Pasta, trek in!

18. Saskia78

ahja.. hier is het ook standaard rond etenstijd raak
    en daar hebben we ons maar bij neergelegd
    dan is ze ook echt ontroostbaar..
    eigenlijk als enige moment van de dag waarop dat echt niet meer lukt.
    dan gaat ze dus eventjes naar bed..
    uithuilen en in slaap vallen :)

19. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    hier ook duidelijke regelmaat: wakker worden, verschonen, voeding met tussendoor vaak een boertje, knuffelen op schoot, spelen in de box of eventueel wat wandelen, bij gaapjes of jengelen weer naar bed

heb judith sinds gisteren in een bakerzak overdag en ze slaapt en slaapt en slaapt... hahahaha

20. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    So meiden, mn 2 werkdagen zitten er weer op. Nu alleen nog de donderdag en dan lekker weekend!
    Het is echt ontzettend wennen hoor en vindt het eigenlijk nog helemaal niks. Kwam ook gisteren thuis en moest ook echt huilen. Met Kyra is gelukkig alles goed gegaan, maar ik mis haar zo ontzettend.
    Eerst heb je ze 9 maanden bij je gedragen en daarna nog heerlijk dag in dag uit 12 weken verzorgd en dan moet je ineens een hele dag zonder haar :cry: Nou ik vind het best heftig allemaal, ook omdat je weer een hele mooie tijd afsluit en aan de volgende fase gaat beginnen. Het gaat echt allemaal zo hard! :x :(

Maar goed, genoeg geklaagd. Morgen lekker vrij dus dan ga ik weer heerlijk van mn meisje genieten :D

Ik probeer morgen weer op iedereen te reageren, maar heb vandaag wel weer genoeg achter de computer gezeten ;)

Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina