heyy meiden, weer een tijdje niet geweest Maar ik heb helaas een baby die inplaats van meer s'nachts gaat slapen steeds minder gaat slapen, vannacht 7 uur laatste fles, kwam half 12 normaal 5 uur daarna dus weer om 5 uur toen alweer om 8 uur, en dit gaat al 4 nachten zo, ben dood op. Ze poept zo ontzettend veel wel 10 op een dag en ze krijgt fv. Ze is over het algemeen gewoon vrolijk, en van het weekend is ze met papa en broer naar texel geweest, en natuurlijk geen 1 keer gehuild bij mama weer thuis was het weer huilen die dagen erna. en ze krijgt 5 x 150 ml per dag maar nu al 2 x 180 ml en 3 x 150 en dan nog die van de nacht erbij. en ze heeft echt honger s;nachts want ze gaat absoluut niet slapen voordat ze 150 ml heeft gedronken. SNAP ER NIKS MEER VAN! en dan lees ik hier dat jullie baby's over het algemeen al redelijk door beginnen te slapen, met af en toe een moeilijke nacht maar hier gaat het al een week zo. ben jaloers op jullie Ben hierdoor ook amper te genieten en reageer alles op me vriend af, die snapt er niks van want die slaapt over rustig doorheen. Maar hij doet overdag wel zijn best. Naja net vakantie geboekt in belgie een weekje in december, heb ik weer iets om naar uit te kijken volgende weer vriend 2 weken weg Ga stoppen met zeuren want zo word ik ook niet vrolijker van. Heb wel meegelezen afgelopen tijd maar geen puf om te reageren. Wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllleeeeeeeeeeee mooie baby's gezien en moeders Zouden meiden met flesvoeding hun schema kunnen neerzetten hoeveel kindje krijgt hoe zwaar kindje is en hoe laat kindje het krijgt, ben benieuwd misschien kan ik daimy dan ook proberen te laten wennen. Ga nu even reageren op de meeste: @ werkende moeders: Respect voor jullie! @Zoe: Ja hondenharen op de bank weet er alles van, wij hebben grijsblauwe bank maar zie ook alles erop Op welke kleur zou je dat niet zien hahaha Succes vanavond! @miranda: Hier ook dagen dat ik helemaal nergens aan toe kom, of gewoon geen zin natuurlijk. @darcy: Fijn dat de kleine man eindelijk heeft gepoept, maar of jij er nou zo blij mee was @marsab: Mag aiden dagje ruilen! @saskia: Dat jij het zo uithoud met dat gehuil van anne. En dat mens van de cb moet haar maar is een dagje lenen zeg! sjonge jonge @noor: LEkker gegroeid die knulletjes van jou! Lekker zeg! @ miss x: Wat mooi dat er niks raars was met haar heupjes! @han: Ja misschien regeldagjes of sprongetje? Wel balen dat ze wat minder in haar vel zit. Suus: Jesper is al zijn slaap aan het inhalen, lekker dat hij zich veel beter voelt. En jij dus ook! Euhmm..... Sorry als ik iemand vergeten ben! Liefs rian
hoi moeders alicia heeft de laatste dagen extreem veel honger en van 7x120+4 schepjes doe ik er nu een paar 150. als ik 120 doe dan heeft ze naar 2 uur weer honger en kan het rekke naar 2,5 uur maar echt niet langer. met 150+ 5 schepjes zit ze 3,5 tot 4 uur vol. ik weet dat kindjes niet meer mogen dan 1 liter maar ik zit er nu al bijna aan. schema van gister vanaf 12 uur snachts: 2.30= 80cc 5.30=80cc 8.00=120cc 11.00= 170cc 14.30= 190 cc (extra water) 17.30=150 cc 20.30= 170cc en dan vanacht 2.30= 120cc 6,15= 170cc 9.45=170cc 13.00=130cc 15.00= 170cc ik wil nu overstappen op voeding voor hongerige babys. moet je dit overleggen met het cb of kan je dat ok gewoon zo doen. heb namelijk pas over 2 wk een afspraak en het huilen om eten gaat echt door been en merg en zo zielig om aan te horen. ze krijgt nu een combinatie van standaard en omneo maar wil dan zeg maar standaard vervangen voor forte. ze mag nu nog max 2 flesjes en als ik naar gister kijk moet dit goed uitkomen. het cb neemt de telefoon niet op vandaar de vraag
hello ladies! daar was ik weer! waar halen jullie de tijd vandaan om zoveel te chatten vraag ik me weleens af! Rian: hier twee grote harige berner sennen honden die zeer graag op schoot op de bank hangen en een bruine bank, ik zie er niets van! de haren bljven wel altijd aan de kleertjes van de baby kleven, heerlijk dat velours! gwyneth slaapt nu al ruim 3 weken door, ze slaapt van 23:00 tot 07:00 of van middernacht tot vanochtend 09:30...ik moet haar dan wakker maken omdat ik met de honden het bos in ga, anders slaapt ze misschien wel langer, vraag me soms echt af of ze niet teveel slaapt, maar ik zie me al aankomen bij het CB...Slapen ze eindelijk veel is het ook niet goed! ik hoor het ze denken! hahaha!
ja hoor, sleutel gevonden. Na bijna een uur zoeken en 2 keer het rondje te hebben gelopen waar ik met boy heb gelopen...lag hij gewoon in de maxicose, achter/ onder de zak. (waar ik al 3 keer had gekeken) Hoe dozerig kan je zijn.... Maar goed, geen boodschapjes meer, maar wel een blije marsab!
@ marsab: Hahaha dat is altijd zo raar he, maar fijn dat je hem toch niet bent verloren. @lovewinnie: Jij geeft dus ook heel veel voedingen op een dag en is voor jou ook een nacht taak. Word jij er niet gek van? Poept zei ook zoveel? @jennifer: Wat slaapt jou meisje lekker zeg! Ja hier zit ook altijd alles onder de hondenharen vooral als hij moet verharen!
gek zeg maar eerder zwaar uitgeput. het liefst zou ze nog meer eten willen maar het mag dus niet. de voedingen snachts daar raak ik nu langzaam aan gewent al zie ik die liever van de lijst verdwijnen. zou dan ook veel beter uitkomen met het eten en haar dus wat extra overdag kunne geven. poepen doet ze nu 2x per dag maar was in het begin dat ik flesvoeding ging geven 1x per 3 dg dus wel een heel verschil.
Hoi Meiden, Na dagen zal ik mij ook eindelijk weer eens melden. Jullie kletsen wat af en vooral waar halen jullie de tijd vandaan? Zal op een paar van jullie reageren: @Ief: Jeetje meid das zeker even schrikken. Gelukkig gaat het al weer wat beter met Lynn en is ze iig thuis. Mag ze vrijdag wel geopereerd worden als ze nog aan de ab is? Anders heel veel succes vrijdag. O en nog bedankt voor de tip van de lillypads, ze zijn super. @Han/Rian/Miran/saskia: Hier ook nog een kleine die niet doorslaapt. Meldt zich nog zeker 1-2x per nacht. Helaas. Maar moet zeggen dat het al veel beter is als in het begin. Om de 2-3 uur komen is toch wel heel vermoeiend moet er niet aan denken. Dus ben nu al blij als Jamie een keertje 5 uur achter elkaar slaapt, wat hij sporadisch doet. @Darcy: hier niet te klagen over poepluiers, tja of juist wel Hier lijkt het wel door te stromen. Van boven erin, van onder eruit. haha @babies die goed doorslapen: Heerlijk meiden, geniet er maar lekker van. Wij wachten nog rustig af.... ben jaloers. @moeders die al aan 't werk zijn: heel veel succes meiden. Ben benieuwd hoe jullie het vinden zonder jullie kleintje. Ik moet 27 dec weer beginnen, dus nog kleine maand te gaan. @kdv: wel lekker dat de kleintjes mogen wennen, weet niet of het echt uit maakt voor de kleine, misschien meer voor de moeders. hihi. Wij moeten toch ook wennen. Ben benieuwd hoe de kleintjes het vinden op de kdv. Jamie gaat 27 dec voor 1x naar de nursery, ben benieuwd. @all: wat een super mooie foto's aldoor op het forum. Wat een mooie babies hebben wij. Daar mogen we allemaal trots op zijn. @fruithapjes/bijvoeding: dacht dat ze dat pas bij 6 mnden mochten hebben ivm allergieen. Misschien dat het anders is als je fv geeft. @all: wie van de meiden geeft eigenlijk nog volledige bv? Hier nog wel iig en bevalt met prima. Kolven gaat ook goed, en Jamie groeit behoorlijk. Even een vraagje: Zit er bij jullie al een regelmaat in? Hier nl nog steeds geen regelmaat, misschien ook wel doordat Jamie nog niet doorslaapt. Zou wel lekker zijn dat er wat meer regelmaat inzit voordat Jamie naar nursery gaat. Sorry nu weet ik het niet meer. Wilde volgens mij nog van alles neerzetten, maar helaas. Ik ga nu mijn best doen om vaker op 't forum te komen, maar dat zeg ik volgens mij al weken. Hier gaat verder alles goed. We hebben het erg druk gehad. Eerst familie over uit NL, daarna paar dagen weggeweest (heerlijk bij 't zwembad van een luxe hotel geluierd en mijn mannetje aan het werk) en nu alleen thuis met Jamie. Marc is voor een paar dagen in NL, komt zaterdagochtend weer thuis. Dus we hebben het druk. Moet zeggen dat ik ook gewoon niet altijd zin heb en geen energie heb. Wil toch proberen om wat meer slaap te pakken, zodat ik wat meer energie krijg en weer wat ga doen. Wil nl heel graag gaan sporten, maar kan mezelf er niet toe zetten, doordat ik zo moe ben. Dus ben nu laatste dgn aan 't bijslapen, extra van Jamie aan het genieten en wat ik lekker zelf wil en dat bevalt me even goed. Volgende week komt mijn mams naar Dubai, heerlijk voor 8 daagjes, ik verheug me er nu al op. Kus, Patries
Hier nog eentje van Jamie samen met zijn nijntje rammelaar, die vindt hij helemaal geweldig. Hij kijkt hier wel een beetje bedenkelijk, maar vindt het wel leuk hoor. Als ik een foto ga maken, gaat hij spontaan niet meer lachen. (lijkt op zijn moeder hihi houdt ook niet zo van foto's)
Hallo meiden! Ik geniet inderdaad vandaag erg van Kyra. Morgen nog 1 dagje werken en dan WEEKEND! Het is zo´n lekker grietje en ze slaapt ´s nachts ook goed, ondanks dat ik deze week weer begonnen ben met werken. Ze ligt om 19.00u in bed, maak haar wakker om 22.30u om haar een schone broek te geven en te voeden. Eigenlijk wordt ze dan bijna niet wakker en komt dan de volgende ochtend pas rond 07.30u. Dus ze maakt aardig wat uurtjes Hoe zit dat met die digitale sleutelhanger? Klinkt erg leuk, want zo hebben we altijd onze kleine bij ons.....
@ rian, jennifer en Patries: leuk dat jullie weer ff komen beppen! Alles goed verder? @ Doorslapen: hier ook nog niet standaard hoor, vaak meldt Aiden zich wel 1x tegen 3.00 uur. @ Patries: hier ook nog volledige borstvoeding, maar er zit een kleine regelmaat in. Kan ook niet precies, want je voedt (als het goed is) op verzoek. En ja, je kindje houdt zich natuurlijk niet elke dag aan dezelfde tijden. Met flesvoeding ligt dit nu eenmaal anders! @ rian: meid, zit je nog steeds niet echt mee...*knuffel* @ Jennifer: wat heerlijk dat je meisje al zo lang doorslaapt! Geef je FV of BV? Gewoon lekker van genieten!
@Joyce: Goed voortuitzicht dus. 1 dagje werken en dan lekker weekend. Heerlijk dus. Als ik het goed heb gelezen werk jij ook 3 dagen? De maandag, dinsdag en donderdag? Ik ga dit nl doet, lijkt me erg lekker. Heb je nl 2 daagjes werken, 1 dagje vrij met de kleine, dan 1 dagje werken en dan 3 dagen weekend, heerlijk. Gaat Kyra naar kdv of bij familie? @Marsab: ja op verzoek voeden, dus is echt verschillend. Maar nu dat ik vrij ben maakt het me echt niet uit (tuurlijk wel de nachten, maar daar moeten we geduld mee hebben, komt vanzelf). Straks als ik ga werken hoop ik wel beetje regelmaat te hebben vooral voor de ochtenden, anders moet ik hem wakker maken voordat ik ga werken om te voeden en hem naar de nursery te brengen. Maar we hebben nog even, dus wie weet.
@patries en joyce: ik ga ook de maandag, dinsdag en donderdag werken. Leken mij ook de beste dagen. Even weer een dagje vrij tussendoor en daarna een lang weekend. Maandag moet ik weer beginnen. Wel spannend, want het wordt mijn 1e dag bij mijn nieuwe baan.
Hoi meiden, Ben 4 dagen niet geweest hier en moet erg veel bijlezen... dat ga ik vanavond proberen te doen en anders hopelijk morgen. Dus helaas kan ik niet op iedereen reageren nu, maar dat probeer ik nog te doen. Ik ben de laatste dagen erg druk met mijn werk. Gelukkig heeft Marissa besloten om sinds afgelopen vrijdag een superritme aan te nemen. Ze komt ineens 5x voor de voeding (ik geef nog volledig BV) en slaapt van 23 tot 9 de tijden voor het voeden zijn nu 9, 13, 17, 20, 23. Ik wist niet wat me overkwam afgelopen weekend... Tot afgelopen vrijdag was dat nog erg onregelmatig, vaak 7 voedingen en soms ook 's nachts voeden. Dus meiden er is voor jullie ook hoop! Ze wil nu echt weer drinken, dus ik ga snel... dikke knuffels en groetjes!
Patries/Suus: Grappig dat jullie ook de ma, di en do gaan werken. Dit leken mij inderdaad ook de beste dagen ook met het oog op de toekomst als Kyra naar school gaat. Kyra gaat de di en do naar het kdv en de maandag is papadag , maar als papa dienst heeft (hij werkt namelijk onregelmatig) gaat ze op maandag naar mn schoonouders. Ze heeft haar 1e dag op het kdv overigens pas do 6 dec, want paps is toevallig steeds vrij op deze dagen, dus volgende week wordt het helemaal spannend! Even nog over die digitale sleutelhanger. ALs je maar www.kruidvat.nl gaat kan je de folder bekijken en daar staat ie in. Zit er wel heel erg leuk uit. Sinterklaas maar even lief aankijken dit jaar Trouwens, bij de prenatal hebben ze hele leuke babykerstmutjes. Ik kon het niet laten en heb er natuurlijk 1 gekocht
hello ladies Kian doet het hier reuze goed! Onze jongen slaapt al dapper door van 23u tot 8u. Zijn zo ongelofelijk trots op hem! Maar vraagje: zijn er onder jullie nog dames die last hebben van aambeien. Bij mij gaat het zo nog op en af. Had na de bevalling door het persen zeer veel aambeien "zeer uitgesproken" zoals de gyn het zo netjes vertelde. Het is langzaamaan gebeterd, maar toch gaat het nog op en af... NU is het weer éééérrrreeeuuuggghhhh! auauauauau... Nu vraag ik me dus af, zijn er onder jullie nog dames die er 2.5 maand na de bevalling nog last van hebben, of moet ik me zorgen beginnen maken? xxx jelly
@patries: hier volledige borstvoeding en tja.. er is wel een soort van regelmaat hier begint sochtends meestal rond 5 uur.. dan krijgt ze eten. vervolgens verhuist ze daarna naar ons bed om nog even met papa te knuffelen. tegen de tijd dat die onder de douche staat heeft ze vaak alweer "honger" dus krijgt ze gewoon nog wat. meestal is dit ergens tussen 6 en 7 (dus erg kort op die eerste voeding.. ) daarna gaat paps er vandoor richting werk en vallen mams en dochter nog even in slaap. meestal word ze dan tussen 9 en 10 weer wakker weer voeden. dan opstaan.. naar beneden.. mama ontbijten, anne kroelen en even op de doomoo of in de box tot ze rond 12 uur weer honger heeft.. daarna gaat ze naar bed rond 2 uur is ze dan weer uit bed... daarna gaan we liefst even wandelen maar regelmtig niet te ver end an rond 6 uur nog een voeding waarna ze weer naar bed gaat dan slaapt ze meestal tot een uur of 9 en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend en heel af en toe komt ze om 3 uur ngo eventjes.. maar dat is maar heel zelden tegenwoordig. maakt eh.. 6 voedingen per dag die 2e voeding een uurtje na de eerste voor het gemak gerekend als 1 voeding in 2 delen zegmaar oftewel qua tijd een beetje raar schema heb ik het gevoel ene keer zit er heel kort tussen.. andere keer meer maar wel altijd ongeveer hetzelfde.. nu regelmtig dat ik om 9 uur al beneden ben.. de voeding van 9/10 opschuift dan op tot half 11 en dan gaat ze daarna naar bed en zo schuift het hele dagritme 1 stapje op voordeel is dat ik dan nog wat kan doen met mn middag pff uitgebreid verhaal.. maar het lukte even niet korter @digi-sleutelhanger: zag dat ze hem bij de mediamarkt ook hadden toevallig natuurlijk naast de digitale fotolijstjes die job graag wil en waar we dus altijd even gaan kijken :s maar hij heeft niets gezien
08.00 uur flesje 11.00 uur flesje 15.00 uur flesje 19.00 uur flesje 21.00 uur fruithapje 22.00 uur flesje Flesje is dan 160/180 cc per keer.. Ik kom om en nabij de 4 à 5 flessen uit op een dag, het fruithapje is dan een tussendoortje en soms ook bedoeld om de voeding wat te rekken zeg maar.. Dit is mijn schema van vandaag, maar het wisselt eigenlijk per dag wel, ene keer zit er 3 uur tussen de voedingen en dan weer 4 uur..
@patries.Ik geef volledig borstvoeding, 'op verzoek' maar ik maak haar bijvoorbeeld wel wakker overdag. Vanaf het begin maakte ik haar wakker na 3 uur nu na 4-4,5 uur, de laatste 3 dagen zit ze ineens op 5 voedingen en slaapt ongeveer van 23.30-8.00, dus mij hoor je niet klagen. 8.00 11.00 15.00 18.30 22.00 Maar de tijden verschillen nogal per dag. En Jamie is natuurlijk wel 4 weken jonger, je baby geeft het zelf aan en ineens merk je dat er een ritme inzit.