September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen dames, lekker geslapen?

Even een vraagje: hoe laat leggen jullie de kleine op bed? Wij leggen Daniëlla pas na de laatste voeding op bed maar ze slaapt eigenlijk altijd vanaf 7 uur bij ons op de arm. Best gezellig natuurlijk maar niet echt handig als je steeds in dezelfde houding moet blijven zitten.

Suus: geweldig! van harte.

Saskia: spannend hoor, wel weer een leuk excuus om te gaan shoppen (en persé iets voor jezelf te moeten meenemen.

Joyce: lief hoor zo met dat duimpje

Maart: lekker he dat geld uitgeven.

Darcy: lekker even weg, moet ik nog een jaar op wachten......
    Wij hebben trouwens bij CP een luxe huisje geboekt en die is eigenlijk voor 5 personen. Zegt remco zullen we dan nog 2 mensen meenemen... JA DAGGG! De eerste vakantie die we samen (nou ja met z'n 3en) hebben en dan zal ik nog iemand meenemen om rekening mee te houden.

Sophie: ik geniet ook enorm van het intieme van de bv en wil dat voor geen goud missen. Ik zie ook wel op tegen het kolven straks want ik krijg dan zo'n stuwing.... auw auw auw

Zoë: ik ben de inrichting ook regelmatig zat! helaas is er hier niet te veel te verschuiven. Nou heb ik wel mijn zinnen gezet op nieuwe meubels want ik ben deze echt zat! bovendien zijn ze kapot zodat het niet handig is als Daniëlla gaat kruipen. Maar ja we willen zoveel de laatste tijd......

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgen!

Heb k*tgeslapen na half 4 's nachts!
    Het zit zo: Matthew viel pas in slaap rond 23 uur ofzo in mijn armen na de FV en ik legde hem in z'n wieg.
    Pas rond 3 uur 's nachts moest ik zonodig naar de w.c. Ik zag hoe het hoofdje van matthew achterover viel achter de matras. Ik schrok! Ik pakte z'n hoofdje terug op de goede plek. Hij bewoog gelukkig wel. Normaal gesproken gaf hij altijd 'n gil wanneer hij niet lekker lag en/of z'n hoofdje achterover viel.
    Na de FV legde ik Matthew weer terug in zijn wieg. Maar elk uur keek ik naar hem of hij goed lag.
    Kortom: k*tgeslapen.
    Vanmorgen zei ik tegen Jeroen dat het tijd zal worden dat Matthew vanavond voor het eerst in zijn eigen ledikant in eigen kamer gaat slapen, vanwege dat voorval.
    Jeroen zei dat het ook zou gaan gebeuren als hij in z'n ledikant gaat liggen. Ik maakte hem duidelijk dat het matrasje van de wieg duidelijk te smal is voor dat wieg zelf. De matras van de ledikant is precies strak op maat, het kan onmogelijk dat z'n hoofdje in de ledikant achterover gaat vallen. Jeroen gaf me gelijk.

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen als Matthew vanavond in zijn eigen ledikant gaat slapen. Ben zo gewend dat hij bij ons slaapt.

Op de vraag van Han: Matthew blijft bij ons in de woonkamer totdat we gaan slapen. Matthew ligt ook vaak in mijn of zijn armen slapen na de FV, dan leggen we hem vaak terug in de box of liggende wipstoeltje. Pas rond 21 uur gaan we hem baden of douchen, dan de FV, in mijn/zijn armen wiegen en dan slapen (zijn vaste bedritueel). Rond 22.30 a 23.00 uur leggen we hem pas in zijn wieg (straks ledikant).

Over je vakantie in CP met 2 extra mensen, begrijp ik je al te goed. Liever voor het eerst met z'n 3tjes samen erheen.
    Dat geldt ook voor mij. Ik ben nooit met Jeroen op vakantie geweest, wel een weekendje weg naar Brussel en zo.
    Nou volgend jaar in juni wilt Jeroen graag samen met ons en zijn familie (2 zussen met hun man en kids en zijn vader +vriendin) naar portugal voor 2 weken :confused:
    Ik vind 2 weken te lang voor Matthew in Portugal, daarnaast 2 weken lang met de familie, pff...ik wil liever voor een week met die familie en andere weekje met ons 3tjes ofzo.
    We zijn er dus nog niet uit, we denken nog over na...

XXX

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    @miranda: Wat balen zo'n klotenacht!Trouwens, ik wil me nergens mee bemoeien, dus gewoon zgg als je het vervelend vind, maar is het niet slecht voor de ruggetjes als ze nu al in de wandelwagen zitten? Ik heb gelezen dat het eigenlijk pas vanaf 6 maanden mag. Niet dat wij dat zelf gaan redden, want Jesper past dan ook allang niet meer in de bak. Ze maken die dingen ook veels te klein tegenwoordig, terwijl de kinderen steeds groter worden.

@han: Jesper ligt na zijn voeding van 17 uur op bed, slaapt dan tot een uur of 20.00, dan maken we hem wakker en geven we hem zijn laatste voeding en dan gaat hij weer naar bed. We hebben hem dus 's avonds eigenlijk helemaal niet beneden.

@joyce: lieve foto!

@zoë en han: hier de inrichting ook helemaal zat, maar ja, wij willen ook zoveel! en je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Hier een rijtje met dingen die wij nog allemaal nieuw willen:
    -nieuwe lcd tv 81 cm
    -nieuwe bank
    -nieuwe eettafel+stoelen
    -nieuwe tvkast
    -nieuwe wc
    -nieuwe cv ketel
    -nieuwe vloer in de huiskamer

Haha, zoals jullie je vast wel kunnen voorstellen gaat dat niet allemaal in 1 keer. We gaan vanmiddag wel die tv kopen, omdat mijn vriend dat zo graag wil. Ik ga dan een nieuwe vloer uitzoeken, de rest moet later maar, eerst maar even gaan sparen.

4. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Het heeft even geduurd meiden!

@Maart.. Inderdaad goed idee die handschoentjes tegen koude handjes. Ik had ze ook, maar Yocena duimt en dan kan ze niet sabbelen op haar duimpie.
    Heerlijk dat shoppen, en uiteraard bijna alleen voor de kleine ;)

@Sophie.. Fulltime moeder? Ik vind werken heerlijk, 3 dagen is net genoeg, maar ik zou inderdaad nog wel een half jaar fulltime moeder willen zijn. ''Zucht'' ik moet al blij wezen dat mijn vriend morgen bij zijn nieuwe baan begint en dat ik 3 dagen kan werken. Ga er toch 200 euro op achteruit.
    Ik werk sowieso ook op de ma, en vr. En de 2e dag deel ik zelf in, Maar vaak werk ik op dinsdags. Alhoewel om de dag werken ook heerlijk is.
    Werken,vrij,werken,vrij,werken weekend! Wat fijn dat ze het zo goed doet op de KDV

@Miranda..Misschien een Tip. Vanaf 2 maanden slaapt Yocena af en toe in haar ledikant. Ik ben begonnen in de middag haar gewoon in haar bedje te leggen en s'nacht gewoon in haar wieg. Gelukkig vond ze het geweldig. Nu slaapt ze snachts ook gewoon daar, we hebben het geleidelijk haar aangeleerd.

@Marsab.. Leuk is dat, eergisteren was mijn schoonmoeder er ook. Ik had express gewacht met baden zodat zij dat kan doen. Die oma's zijn superblij als ze hun eten mogen geven of in bad. En voor ons is dat soms ook wel even lekker ;)

@Darcy. Heerlijk een weekend weg. Wij gaan in Dec 5 daagjes naar JUNNEN, en in Februari een midweek naar Centre Parc en in maart naar Spanje :D
    Inderdaad wat een gesjouw allemaal met een kleintje. Word steeds makkelijker later, straks lopen ze en dan rugtasje op...klaar!

@Savita.. Inderdaad, dat vrijdag middag sfeertje vind ik nooit zo erg. Ik werk ook op vrijdag hahaha

@Saskia.. Succes met solliciteren

@Suus.. Jippie gefeliciteerd, heerlijk gevoel lijkt me dat! Mijn vriend begint morgen ook voor het eerst bij zijn nieuwe werkgever. Hij gaat er ook erg op vooruit. Alleen omdat ik partime werkt ga ik weer achteruit. Dus het blijft een beetje hetzelfde.

@Joyce.. Ik vond het werken ook erg meevallen. Mijn 3e week is voorbij gaat hard joh. Schattig dat duimpie. Yocena duimt ook, alleen de CB zegt dat we het uit haar mond moet halen en een speen erin. Dat wilt ze niet. Ik vind het zo schattig en lief. Ik vind het echt haar ding, dus ik vind het heel moeilijk om het uit haar mond te halen.

@Han.. Yocena ligt best vaak in haar kamertje in haar ledikant. Soms als we koken met scherpe kruiden, want wij hebben een open keuken dus dan doe ik haar sowieso in de ledikant. En dan haal ik haar eruit als we klaar zijn met eten. Het voordeel is dat ze het prettig vind om in haar kamertje te zijn.
    Sowieso om 22.00 standaard naar bed, of ze slaapt of niet. Ze valt dan heel snel in slaap. En ik heb ergens gelezen dat het beter is als je je kindje half wakker in bed legt dan als ze al slaapt, want dan schrikken ze eerder wakker. En het is inderdaad bij ons wel zo.
    Als we zien dat Yocena moe is dan gaat ze lekker naar bed, ongeacht hoe laat het is. Ik laat haar ook bijna nooit in de box slapen want dan schrikt ze vaak wakker van geluiden (open keuken). Tenzij het rustig is. Maar af en toe een slapend kindje in je armen is Heerlijk! :D
    Ze krijgt de borst om 19.00 en dan is ze vaak wakker tot de volgende fles 22.00 en dan slapie doen.

5. Goedemorgen!

Al 2 goede nachten gehad; pas rond zes uur 's ochtends dat Niels zich meldde! Ik heb dus het idee dat het niet lang meer duurt of dat die echt gaat doorslapen, alhoewel ik hier al heel blij mee ben!

@ Suus; gefeliciteerd! Super zeg, en ik zou zeggen; ga helemaal los qua shoppen! Van dat lijstje wat je hebt gemaakt kan ik ook wel wat dingen gebruiken.

@ Sophie; 11 tot kwart over acht zou ik ook direct voor tekenen! Maar helaas...

@ Miranda; hoor echt heel veel om me heen dat het op het laaste moment toch nog lastig is bij het KDV, ik hou m'n hart dus vast voor Niels. Wel vervelend dat Matthew er niet direct terecht kan. Heb je misschien familie/vrienden die voor een keertje kunnen oppassen?

@ Joyce; fijn dat de eerste werkweek mee viel, ik denk dat als je eenmaal die eerste week hebt gehad het lijkt alsof je nooit weg geweest bent.

Niels probeert ook te duimen, maar tot op heden heeft die nog niet de juiste weg naar z'n mondje kunnen vinden.

@ Han; wij gaan meestal rond een uurtje of half negen naar boven en dan leggen we Niels tussen ons in. Na de laatste voeding leggen we hem in z'n bedje.
    Kan me voorstellen dat je een lamme hand krijgt als je zo lang met de kleine in je arm ligt, maar het is ook wel heel gezellig als de kleine erbij is, vind ik.

Morgen hebben we Sinterklaas feest van m'n werk. Vind eigenlijk Niels er nog veel te klein voor maar ze vonden het zo leuk als we zouden komen dat ik me toch heb laten ompraten. Het is natuurlijk ook wel weer heel leuk om iedereen te zien.

Ben benieuwd hoe Niels het vind.

We krijgen vanmiddag nog kraamvisite... Hebben jullie dat ook nog steeds? Ben benieuwd tot hoelang dat doorgaat.

6. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

Zal eerst even op iedereen reageren:
    @Rootje: Succes met je werk. En wat Super zeg dat Marissa zo goed doorslaapt. Dus er is zeker nog hoop voor ons. Fijn om te weten.

@Jellie: Super dat Kian het zo goed doet. Balen van die aambeien. Ik heb daar net na de bevalling wel last van gehad, maar was na 2 weekjes over. Als je het niet vertrouwd kan je het altijd overleggen met je ha.

@Saskia: Bij jou dus wel een ritme, ach het komt vanzelf wel. We wachten gewoon af. Ja heerlijk he dat shoppen. En dat vooral voor de kleine. Hier het zelfde hoor. Zeg iedere keer streng tegen mezelf Jamie heeft al genoeg kleertjes en speeltjes, maar dan kan ik de verleiding toch niet weerstaan om weer wat voor hem te komen. Maar ja als je ze kan verwennen, waarom niet dan? Is toch heerlijk als je er zelf ook maar van geniet.
    Heel veel succes vandaag met je sollicitatie. Ben benieuwd of je het wat vindt en hoe het gaat. Toi toi toi..

@Berbel: Dus voor ons nog hoop. Hihi, we wachten af. Heerlijk dat jullie meisje het zo goed doet.

@MissX: wat een schatje jullie Yocena. Balen dat je bv achteruit loopt, misschien toch meer aanleggen wat die andere meiden zeggen. Succes.

@Lovewinnie: Wat super dat Alicia zo lekker doorslaapt. Houden zo!

@Darcy: Heerlijk zeg een weekje weg. Geniet er maar van meid. En ja die kleintjes hebben toch een zooi om mee te nemen. Lijkt wel of je weken op vakantie gaat. Haha. Iig heel veel plezier.

@Miranda: Balen van die aambeien, hoop dat het snel over gaat. Miran hier ook nog een ventje dat niet wil doorslapen. We moeten nog even geduld hebben, komt vanzelf.
    Balen dat de kdv nog geen plek heb voor Matthew op de ma + di. Is het zo druk dan?
    Miran ik zou Matthew ook lekker in zijn ledikant leggen, zo’n goed passend matras is toch wel heel belangrijk qua veiligheid. Ben benieuwd hoe Matthew het vindt in zijn bedje.
    Ja zou het ook lekkerder vinden om een weekje alleen met jullie gezinnetje te hebben. Dat zal Jeroen toch wel begrijpen en familie?

@Maart: 2 vliegen in 1 klap dus met die handschoentjes. Jamie krabt zichzelf ook open, maar handschoentjes aandoen is hier geen optie, wordt meneer helemaal gek van en kan dan niet slapen. Nu gewoon goed zijn nagels knippen.

@Zoe: Heerlijk he af en toe gewoon lekker niets doen, gewoon heerlijk genieten van je kindje. En ja ik heb dat ook wel eens dat ik mijn meubels helemaal zat ben of dat ik vindt dat het niet meer goed staat. Dus hier ook geregeld hele verbouwingen in huis hihi.
    Warme choco klinkt lekker. (zelfs in dit warme weer) Lekker met pepernoten (die heb ik hier ook heeft mijn schoonmama bij hun vorige bezoek meegenomen, dus bij ons ook beetje Sinterklaas)

@Sophie (Maaike): Fijn dat het zo goed gaat met Sophie op de kdv, is een geruststelling. Heel veel succes maandag met de 1e werkdag.

@Marsab: Heerlijk dat je schoonmoeder zo van Aiden kan genieten. Kan mijn mams ook weer volgende week van Jamie. Heerlijk idee.

@Suus: Gefeliciteerd! Super hoor dat je vriend is aangenomen. En je hebt helemaal gelijk zal ook even lekker gaan shoppen en jezelf verwennen.

@Savita: van 22.30 tot 6.15 lijkt mij best op doorslapen. Ik zou willen dat Jamie dat doet. De donderdag is bij ons zeg maar de vrijdag (wij hebben vrijdag/zaterdag weekend), vindt deze dag ook altijd anders sfeertje hebben dan de andere dgn.

@Han: Jamie is vaak moe na voeding van 7-8 uur. Dan leg ik hem in bedje en haal hem rond 23.00 weer uit bed. En na de voeding meteen weer bedje in.
    Ja ik zou ook kiezen voor weekendje weg met z’n 3tjes ipv met 2 extra mensen. Vooral als dat enige vakantie is.

7. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hier gaat alles goed. Jamie komt nog steeds iedere nacht voor voeding. Helaas, maar we wachten geduldig af. Morgen komt Marc weer lekker thuis, heerlijk zeg. Heb hem gemist en Jamie volgens mij ook. Dus we hebben een heerlijk vooruitzicht.

Ik zit eigenlijk ergens mee:
    Wij hebben nl ook 'n vakantie probleem. We wilden begin volgend jaar met z’n 3tjes op vakantie, dus echt vakantie bv Thailand, Malaysia of iets dergelijks (is voor ons dichtbij). Maar nu gaan mijn broer en schoonzusje begin mei trouwen. Heel leuk natuurlijk, maar nu moeten wij dus naar NL toe. En aangezien de tickets behoorlijk duur zijn, kunnen we niet nog een extra echte vakantie boeken. Echt balen. Maar zit niets anders op. En niemand van de familie/vrienden in NL begrijpt dat wij dit niet leuk vinden. NL is toch ook leuk? Zie je al de familie/vrienden weer? Is toch ook vakantie? Nou voor ons geen vakantie, ten 1e zitten we bij mijn ouders in huis (drukt de kosten), daarnaast moeten we alle familie/vrienden weer af, ze willen ons en vooral Jamie zien. Dus voor ons geen rustige relax vakantie waar we van kunnen genieten. Bah, ik wordt er nu al weer verdrietig van. :cry: Begrijp me niet verkeerd, wil natuurlijk heel graag bij de trouwerij van mijn broer zijn, maar ja vakantie Thailand was ook wel helemaal geweldig geweest. :cry:

Nu probeer ik dus een tussenweg te vinden. Dus trouwerij in NL, familie/vrienden zien (misschien dmv 2 dagen(feestje) 1 familie, 1 vrienden) en vakantie. Mijn broer gaat 8 mei trouwen, dus ook nog middenin de meivakantie. Heb al voor weekje cp gekeken, maar is echt niet te betalen in deze periode. Wat nu? Heeft iemand misschien ideeen die niet al te prijzig zijn en wel leuk, vooral met die kleine? Alle tips zijn welkom.

Zo ik ga maar eens (eindelijk) mijn huisje op orde maken, morgen komt Marc weer thuis, dus moet toch weer een beetje aan kant zijn. Anders zal hij wel denken, Man van huis, vrouw doet niets hihi

Veel liefs, Patries

8. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek

Deze foto heb ik gister gemaakt. Vindt hem erg grappig, want Jamie doet niet alleen goed zijn hoofd omhoog,maar ook zijn benen. Zijn er meer babytjes die dat doen? Vindt 't wel bijzonder.

9. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek

Hier nog een fotootje van Jamie en mij. Deze heeft mijn vriendin gister gemaakt toen we aan het wandelen waren langs het strand. Op de achtergrond zie je het enige 7 sterrenhotel in de wereld, de Burj Al Arab.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    @patries: dat is lastig zeg! Ik kan me voorstellen dat je ook graag gewoon op vakantie wilt met je gezinnetje. Als je in Nederland bent, ben je toch ook min of meer verplicht om ook weer bij iedereen langs te gaan anders is men vaak beledigd en dan kom je nooit aan jezelf toe dus. Mijn oom en tante wonen met hun 2 kindjes in Thailand, zij wonen nu al zo'n 14 jaar in het buitenland en zijn pas afgelopen zomer voor het eerst niet naar Nederland op vakantie gegaan, maar naar Australië. Zij waren ook wel bang voor reactie van familie enz.
    Maar ja, dan heb jij ook nog eens een bruiloft en dat is nog weer moeilijker. Succes, misschien idd eens combineren met cp ofzo.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    @patries: wat een mooie foto! wat een moppie heb je zeg. Dat is het hotel dat in zee staat?

12. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen,

Joyce, wt een schattig kindje heb je. Geniet maar lekker van je lange weekend.

Han, wij leggen haar pas in haar bedje na haar laatste voeding rond 23.00uur. Ze ligt in de avong of in haar box of gezellig bij ons op de bank.

Miranda, vervelend zeg dat je zo slecht hebt geslapen, ik had denk ik ook hetzelfde gedaan elke keer kijken of hi goed ligt. Misschien toch een goed idee dat hij nu in znijn eigen bedje gaat slapen spannend. Yasmine slaapt ook nog steeds in de wieg en papa zegt dat het nu tijd wordt dat ze in haar eigen kamer gaat slapen maar ik wil dat nog niet.

Suus, dat is een hele lijst. Begrijp goed dat hij een nieuwe tv wil hoor wij hebben er ook een gekocht vorig jaar van 107cm die dingen zijn super. Onze lijst hebben we helemaal afgewerkt, nieuwe vloer, nieuwe bank, nieuwe meubels, niewe koelkast en natuurlijk de babykamer kwam er ook bij nu nog alleen de slaapkamer gaanwe deze maand doen. Kost ook zoveel geld allemaal.

MissX, Yasmine duimt niet dus kan ik haar gewoon handschoentjes aan doen ik doe dit alleen 'snachts omdat ze dan altijd van die koude handjes heeft overdag doe ik dat niet want dan kan ze lekker met haar handjes spelen. Ik vind het wel heel lief als een baby duimt echt schattig om te zien.

Savita, veel plezier morgen bij sinterklaas. Leuk hoor.

Patries, heel lastig. Ik zou ook liever naar Thailand gaan maar ja je broer gaat trouwen en daar wil je ook bij zijn. Misschien een lang weekend Disney land Parijs meepikken is ook heel leuk. Wat een mooie foto's zeg.

Wat gaan er veel van ons 3 dagen werken heerlijk. Ik ook ik ga ma-wo-do werken gaat de week toch snel voorbij.

Iedereen is hier ook al vakantie aan het plannen wij willen in april voor een week naar New York de kleine gaat dan natuurlijk niet mee en blijft bij oma maar we hebben nog niet geboekt het staat nog niet vast.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    @maart: hihi, mijn vriend had vorig jaar al een lcd tv gekocht van 66 cm, maar die vind hij nu te klein. (ben ik het wel mee eens hoor), dus die gaat nu naar onze slaapkamer en kopen nu een 81. Vind zo'n 107 cm helemaal super, maar daar is onze huiskamer toch echt te klein voor haha.

We wilden eerst niks meer in huis doen, omdat we wilden verhuizen,maar we hebben besloten hier toch nog maar een jaartje te blijven wonen en dan moeten we toch het een en ander gaan aanpakken.

14. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @ nieuwe meubels; die wil ook maar ik zal moeten wachten tot we verhuisd zijn..
    we zijn nog aan t rondkijken maar nog niks gevonden helaas.....

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ nieuwe inrichting:

Wij willen in het voorjaar of in het najaar (volgend jaar) er een stuk bij aanbouwen.
    Dan wordt het achterthuis kleiner, maar onze kamer groter en we krijgen dan een grote open woonkeuken.
    Heb er nu al erg veel zin in!

Dan krijgen we ook het volgende:

- ipv laminaat -> tegels (grote antractiete of zo) door de hele benedenverdieping
    - vloerverwarming
    - alle muren opnieuw gesausd
    - schuifdeuren naar achtertuin
    - nieuwe keuken (apparatuur hebben we al)
    - nieuwe lcd tv (die we nu hebben komt dan óf op onze slaapkamer óf in de keuken/ achterkamer.)

16. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Goeiemiddag all,

hier gisteren een beetje een baalnacht en dag. Jesse heeft veel gehuild, vooral voor z'n fles en ook meteen na z'n fles. Toen ging er gisteravond ineens een lichtje bij ons branden, misschien heeft hij gewoon honger. Hij kreeg 6x 120+4. Maar hij is al 6 kilo en de verpakking van friso geeft dan aan 5 x 180+6. Dus geven we nu voorlopig maar 5x 150+5. En ja hoor vannacht weer tot 5.00 uur geslapen, daarna nog tot 9.00 uur. En geen gejank om de fles, gewoon tevreden.

Ben nu dus wel een beetje benieuwd wat jullie geven (hoeveel+hoevaak0?

@slapen: we eten 's avonds rond 17.30, daarna gaat Jesse om 18.15 met 1 van ons in bad of onder de douche. Dan om 19.00 uur de fles en daarna naar bed. Dan is hij ook helemaal knock-out. Om 22.45 uur nog een fles op zijn kamer en dan meteen weer naar bed, hij slaapt dan ook meestal meteen weer. Zo hebben wij 's avonds rust en tijd voor onszelf en elkaar!
    Hij slaapt al vanaf 3 weken in zijn eigen kamer en vanaf 4 weken in zijn ledikant. Hij vindt het prima. De reiswieg is aan de kleine kant en hij kan hier ook zeker niet tot 6 maand in. Als hij 5 maand is gaan we op wintersport en nemen dan ws de wandelwagen en een campingbed mee.

Groetjes Simke

17. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @marsab: zo grootste plannen dus...is wel leuk inderdaad
    ik kan ook niet wchten tot ik aan de gang kan maarja eerst een huis vinden :)

18. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @simke: yassine krijgt 4 keer 180ml +6

heel enkele keer 5 keer maar dan komt dat doordat ie heel vroeg wakker is geworden die dag!

19. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    @newlymom: hoe zwaar is Yassine als ik vragen mag?

Jesse is al best wel zwaar, maar ook groot, dus wel in verhouding (6 kilo en 60 cm). Ben gewoon nieuwsgierig hoe anderen het doen, beetje ter vergelijking.

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja onze kleine prinses drinkt 150+5.
    Ze is al 5.5 kilo en volgens friso moet ze dan 180 krijgen. Maar zolang ze er niet om vraagt geef ik haar gewoon 150.

Yocena is 56 cm en 5.5 kilo

Deel Deze Pagina