September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @simke; yassine is nu iets meer dan 6 kilo,
    volgens nutrilon moet hij ook 4 voedingen per 24 uur hebben maar mocht hij een keer vroeg wakker zijn dus om 7 uur ipv 9 uur wat zijn normale tijd is, dan heeft ie 1 voeding extra, tenzij hij al vroeg slaapt.....

@MIss X; zolang Yocena er genoeg aan heeft dan hoef je ook niet meer te geven, zou zonde zijn elke keer die restjes weg te moeten doen...en als ze meer honger krijgt geef je toch gewoon meer!

2. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Patries81 Kian doet precies hetzelfde!!! Houd zijn hoofdje al goed omhoog, maar die beentjes gaan automatisch mee. Leuk is dat, he? Ik vind het ook wel lachen. :)
    Ben trouwens wel beetje jaloers als ik jou op de foto nog in een topje zie staan... dat gaat hier ook wel, maar dan sta je te shaken van de kou! haha ;)

@doorslapen: Kian slaapt al een hele tijd door eigenlijk. :) wel met twee woorden spreken. Maar wij leggen hem ook na zijn voeding van 23u op bed en s morgens om een uur of 8 / 9 vraagt hij terug om voeding. We hebben al enkele keren geprobeert om hem om 21u (dan word hij meestal moe...) op bed te leggen. Tot nu toe heeft hij het slechts 1 x gehaald tot zijn pap van 23u. De andere keren was hij al vroeger een concertje aan het geven... ;)
    Ik leg hem ook overdag op de kamer om eens lekker te slapen. Voor de middag even en na de middag. Zo kan hij vaster slapen. Als hij nadien nog moe is laat ik hem gewoon bij ons in de box wat rusten.

3. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @doorslapen: yassine slaapt nu ook gewoon door na de laatste voeding van ongeveer 10 uur gaat ie nog effe bij ons op schoot een beetje brabbelen en dan merk ik vanzelf wanneer hij moe is dan leg ik hem in bed, soms valt ie al in slaap in onze armen en dan slaapt ie verder tot de volgende ochtend rond de klok van 9 meld ie zich weer!

4. Ddp

Ddp Niet meer actief

Hallo mama’s!!

Saskia, dat komt me bekend voor dat je op pad gaat voor iets en dat je thuiskomt met dingetjes voor je kleine meid!! Gebeurt hier ook regelmatig! Ik kijk in winkels ook eerst voor haar en daarna pas voor mezelf!
    Hoe ging je sollicitatie?

Savita, van 22.30 tot 06.15 vind ik wel doorslapen hoor!!! Hier werd Tara ook eerst rond 06.00 wakker, als ik haar dan eventjes liet jengelen (5 a 10 minuutjes) sliep ze lekker nog door tot 07.00!! Hier trouwens ook nog steeds mensen die op kraamvisite komen!

Suus, wat super dat je vriend is aangenomen!!!!! Wat zal hij blij zijn!

Voor iedereen die nog steeds borstvoeding geeft: Vind het zo superknap van jullie!!! Jullie hebben wel een applausje verdient!

Joyce, wat een lieve foto van Kyra en haar duimpje! Tara vind haar duimpje ook heerlijk haha, alleen weet ze nog niet hoe ze het moet doen als ze rechtop zit. Op de een of andere manier lukt het haar niet om dan het duimpje in haar mondje te doen. Wel als ze in bedje ligt en haar hoofdje schuin heeft.....hoor nu ook weer wilde smakgeluiden!

Han, Tara krijgt om 18.00 haar fles en gaat daarna naar bedje. Daarna nog om 22.00 de fles en weer naar bedje....tot 07.00-07.30 Tara is hier dus ’s avonds ook niet beneden.

Miranda, ben benieuwd hoe het gaat met matthew in zn ledikantje!!!

Han, Suus, erg he dat we zoveel willen?? Het is net of we nooit tevreden zijn!! Hihi! Ik wil ook graag van alles! Nieuwe gordijnen (ga ik morgen naar kijken), wil wel graag een laptop,
    wil ook wel graag een lcd tv.....vreselijk! We hebben erg veel ramen, dus wil ook wel graag dat 1 raam weggaat en we meer muur hebben, wil graag een muur met van die mooie deuren tussen de woonkamer en de keuken.......laat Rikus het niet horen!

Patries, ik snap wat je bedoelt als je zegt dat het voor jullie geen vakantie is als je naar NL gaat! En helemaal niet als je iedereen af moet om te laten zien dat je er bent!! Hoop voor je dat je een tussenweg kunt vinden jullie ook nog lekker een paar dagen met zn drietjes echt vakantie kunt vieren! Wij zijn al 2 jaar niet op vakantie geweest, maar heb dit jaar gezegd dat we volgend jaar sowieso gaan wat er ook gebeurt!!!! Rikus heeft een bedrijf aan huis, dus er komt dan geregeld iemand aan de deur in de vakantie....dus echt vakantie is het dan niet!
    Als we er niet zijn, kunnen ze ook niet komen hihi!
    Tara doet trouwens ook haar beentjes omhoog als ze zo ligt....grappig he?

Marsab, wauw!!! Wat een leuk vooruitzicht die aanbouw!!!!

Simke, wat fijn dat je er ineens opkwam dat Jesse gewoon honger had!!!

5. Ddp

Ddp Niet meer actief

Zo,

heb er hier al een productief dagje opzitten! Heb de raampjes van binnen en buiten gelapt (das een heel karwei, want heb 10 redelijk grote ramen in huis). Heb de kamer al een goede beurt gegeven, de was gevouwen! Goed he? Vond het nu tijd voor pauze! Haha

Toen ik Tara gisteren op haar buikje in de box legde heeft ze zich omgerold op haar rug, tot 3x toe! Ze had er gewoon lol aan leek wel! Zo grappig!

Ik ga de kleine smurf nu maar eens wakker maken voor haar flesje!
    Daarna nog ff snel op pad voor sinterklaas kadootjes!

Liefs

6. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

@Suus: Ja klopt het hotel op het eilandje is The Burj Al Arab

@Maart: New York dat lijkt me wel heel gaaf om op vakantie te gaan. Hoop voor je dat jullie gaan. En tja misschien weekendje Disney Land Parijs. Ben ik eerlijk gezegd nog nooit geweest. Maar of dat echt iets voor Jamie is? Hij is dan ruim 7mnden.

@Simke: goed dat jullie de reden achter Jesse zijn huilen hebben gevonden. Hij had dus gewoon meer honger. Hoop dat hij zo tevreden blijft.

@Jelly/Zoe: Grappig dat jullie kindjes ook hun benen omhoog gooien als ze op hun buik liggen. Is erg geestig gezicht.

@Jelly: Tja het is hier nog zo’n 25-30 graden overdag, dus kan nog zeker met een T-shirtje aan lopen. Hoewel ik het toch al koud vindt worden, maar ja wij zijn aan deze temp gewend. Tis nu toch alweer zo’n 20 graden koeler dan in de zomer. Super zeg dat Kian zo goed doorslaapt. Houden zo voor jullie.

@Zoe: hier ook eentje die zijn duim heeft gevonden. Op zich wel lief, maar die smakgeluiden ’s nachts, echt niet normaal. Ik word er gewoon wakker van.
    Wauw jij bent druk bezig geweest vandaag. Ik weer niet. Schaam me diep. En wat goed zeg dat Tara zichzelf kan omrollen. Weer iets nieuws erbij geleerd. Super!

@all: Zo te horen heeft iedereen wel wensen en plannen voor hun huisje. Lekker hoor. Is altijd leuk toch die nieuwe wensen, heb je altijd weer iets om voor te sparen, voor naar uit te kijken.

Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor:

Wij wonen in een appartementencomplex op de 10e verdieping. Bijna iedere dag gaat hier het brandalarm af (zijn hier slecht afgesteld en heel gevoelig). Gaat hij dus vanmiddag ook af, maar dit keer blijft hij toch wel erg lang door gaan. Hoor ik ineens mijn (indische) buren op de gang gillen, dus schrik me dood. Ik naar de gang en ja hoor brandlucht, dus brand. Ik Jamie uit de box gehaald (die was ook net wakker geworden van het kabaal), mobiel gepakt, slippers aan en gaan. Eenmaal op de gang bleef het alarm maar af gaan, veel mensen gillen en heel veel rook en stank. Dus hup Jamie tegen mij aangeduwd, hand op zijn oor en trappenlopen maar. Tot mijn verbazing deed Jamie het super. Hij heeft geen kick gegeven (wrs door het kabaal). Eenmaal beneden ben ik naar buiten gegaan, waar nog veel meer mensen stonden. Het bleek gelukkig niet ernstig. Iemand had zijn keuken in de fik gestoken met koken (erg handig), en dat was had. Maar ondanks dat had ik de schrik toch wel te pakken, er gaat echt van alles door je hoofd op dat moment. En stel je voor dat 't volgende keer wel menis is, dan moet ik toch wel wat sneller actie ondernemen en harder naar beneden rennen. Voor mijn gevoel heb ik er behoorlijk lang over gedaan. Tja vindt je het gek met een kind op je arm en dan op platte slippers 10 hoog naar beneden lopen. Gatver.
    Dus volgende keer schoenen aan, misschien betere optie.

Achteraf viel het dus allemaal mee. Vooral omdat Jamie geen kick heeft gegeven. Zelfs toen we buiten op het stoepje zaten heeft hij alleen maar omzich heen gekeken, hij was helemaal onder de indruk. En daarnaast kwamen heel veel mensen naar ons toe vragen of het goed gaat met de baby en hoe oud hij is en hoe lief hij er wel niet ziet. Zo schattig.

Dus een happy ending, maar de schrik zat er goed in.

7. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Hola!

patries: wat eng zeg van dat brandalarm! scary! Ik weet trouwens precies wat je bedoelt met de vakantie in nederland, heb zelf 12 jaar in het buitenland gewoond, en als ik dan in nederland was wilde iedereen me zien en moest ik een tour maken en had ik geen leven! ben dan ook meerdere malen naar nederland gegaan zonder het te vertellen, ook mijn moeder wist het dan niet, shame on me! ik woonde in engeland, Brussel en barcelona, niet zo ver weg als jij, dus dat scheelt natuurlijk! jammer dat je hier in de mei vakantie zit, wij hebben een vakantiehuisje in schoorl in de duinen, vlakbij het klimduin, echt super voor kids, maar we verhuren het uit in de schoolvakanties om het rendabel te houden...jammer , anders had ik wel een weekendje voor je, in ruil voor een weekendje bij jou dan! Hahaha! dat zou wat wezen!kijk maar uit, ik sta zo voor je deur!

Miranda: ik heb ook nog steeds last van aambeien, zeer pijnlijk en bloederig! Ik had meer pijn van aambeien dan van hechtingen! ik hoop dat ze overgaan, ik leef met je mee!

had een brief gehad van mijn werkgever, hoef pas september 2008 aan de slag, wil ik eerder werken moet ik het laten weten, wat een luxe! toch wel een voordeel soms als je voor een buitenlands bedrijf werkt dan, ik wil april weer aan de slag, kijk ertegen op, ik moet dan meteen voor 6 dagen naar London om de training helemaal te doen, dat moet als je langer dan een jaar ertussenuit bent geweest, maar ja, meteen zolang weg van je babietje...ik wens jullie heel veel sterkte in ieder geval met werk, my turn will come!

fijn weekend allemaal girlies!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@han: mja hier gaat anne rond etenstijd naar bed
    (vooral voor onze rust overigens)
    en na het eten als ze wakker is mag ze weer naar beneden
    vaak ligt ze dan op schoot of in het hangmatje/doomooseat
    en dan slaapt ze daar inderdaad
    ondertussen kijken wij dan gewoon lekker een filmpje..
    en als ze dan rnd een uur of 9 (of later) gegeten heeft gaat ze naar bed
    daarna krijg je dr namelijk toch niet meer wakker voor nog een voeding :)

@vakantie: tja wij willen graag een keer naar brazilie weer
    maar eh wij zaten eigenlijk met het punt dat anne een klein blond meisje is
    en in dat soort landen zijn die toch wel gewild
    dus eigenlijk vinden we het een beetje eng om naar zo'n land te gaan :(
    btw eurodisney doen we denk ik over een paar jaar
    als het wat meer voor anne doet zegmaar

@simke: hier met bv 53cm en 4750gr :)
    wat lijkt anne dan ineens een ukje zeg
    ze zijn wel ongeveer even oud :)

@solli: die viel reuzemee uiteindelijk :)

9. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Han: Wij leggen Kyra altijd rond 19.00u in haar bedje en slaapt meestal direct.
    Ik maak haar dan tussen 22.00u-22.30 wakker voor een schone luier en voeding en leg haar daarna weer terug. Ze slaapt dan gelijk weer door. Dus Kyra is vanaf 19.00u niet meer beneden.

MissX. Jij bent alweer 3 weken aan het werk! :confused: Ja, de tijd gaat echt ontzettend snel, maar ik kan nu al niet meer wachten om straks met kerst en oud en nieuw 2 weekjes vrij te zijn!

Zoe84: Wat een lieve foto zeg! En haar duimpje komt vanzelf, Kyra deed het ook ineens van de een op de andere dag en dan verwacht je het helemaal niet. Ik geef ook nog volledige BV en kolf op mn werk 2x af. Als jullie mn vriezer zien, die is echt om te lachen, ik weet niet hoeveel voorraad ik daar wel niet in heb liggen. Ik kan een melkfabriek beginnen, hahaha
    Kyra rolt zichzelf nog niet om en haar hoofdje tilt ze ook nog niet zo goed op als ze op haar buik ligt, veel oefenen maar...

Patries: Jeetje zeg wat een verhaal. Kan me goed voorstellen dat de schrik er goed in zat, pffff!

Wij zijn trouwens zo goed als klaar met ons huisje. Wij hebben nog een hoop voor de bevalling gedaan dus dat scheelt. Mn man heeft trouwens vandaag de wc beneden afgerond, dus dat is ook weer gebeurd. Alles is opnieuw betegeld en we hebben nu een zwevend toilet, heerlijk! Het enige wat nu nog op het lijstje staat is nieuwe plavuizen en vloerverwarming in de keuken, maar voor de rest zijn wij helemaal klaar.
    Oh ja, en in het voorjaar willen we de tuin nog doen... ;)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@duimen: anne oefent nog druk :)
    af en toe gaat het gaat.. maar vaker eindigt het duimpje in neus of oogje :)

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Jeroen heeft de ledikant naar ons slaapkamer gebracht want hij vindt dat matthew tot zijn 6e levensmaanden bij ons moet slapen ivm veiligheid.
    Ben benieuwd of Matthew lekker vindt in zijn ledikant straks.

@ Savita: we krijgen overmorgen een kraamvisite en afg. woensdagavond ook al.

@ Patries81: Das schrikken van de brandalarm, zeg...goed dat je jamie meteen meeneemt, maar heb je dan poezen niet meegenomen? Ik weet nog wel dat je de poezen hebt!
    En het is wel moeilijk om de keuze te maken. Je broer trouwt maar een keer van zijn leven misschien en Thailand kan je altijd nog heengaan. Ik snap wel dat je dichterbij Thailand zit dan NL.
    Misschien op de camping boeken? Dat is stuk goedkoper dan CP?

@ all: nog steeds vind ik jullie babyfoto's erg schattig!

@ all: ik ken jullie luxeprobleem met name inrichting in huis. We willen hier weg, we wonen in 3 kamersflat, dat is voor ons klein qua ruimte. We hopen volgend jaar leuke huisje kopen met een tuin.

@ Simke: Goed dat je op je intüite bent afgegaan dat Jesse meer honger had. Vandaag voed ik Matthew 150ml ipv 120 ml, omdat hij ook honger heeft.
    Ik kwam vandaag een beveilingsdame van de Blokker tegen, ik ken haar wel van de zijspan-Run. Ze vroeg me of Matthew 's nachts doorslaapt. Ik zei nee. Ze adviseerde me om 1 of 2 schepje rijstemeel (van Nutricia) in een flesje doen met 150 ml. Dan is z'n maag lekker goed vol. Het heeft goed geholpen met haar kinderen.
    In overleg met Jeroen ga ik het morgen kopen, wie weet gaat het helpen.
    Matthew heeft echt altijd honger, vaak drinkt hij niet alles op uit de flesje, zodoende.

Ik ga Matthew nu baden en dan nvoeden en dan slapen.
    Truste all!

Simke, wat fijn dat je er ineens opkwam dat Jesse gewoon honger had!!![/quote]

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    @miranda: ik geef jesper sinds 2 dagen dat rijstemeel en hij slaapt er tot nu toe heel goed op, misschien is het wel toeval maar toch. Eigenlijk mag je het pas vanaf 4 maanden gebruiken, maar ja, er mag zoveel niet tegenwoordig, maar ik zou wel met 1 schepje proberen om te kijken of hij er bijvoorbeeld geen krampjes van krijgt.

@simke: jesper krijgt al een week of 5 5 flesjes van 180 + 6 schepjes en sinds 2 dagen 's avonds 1,5 schepje nutrix. Hij is een echt hongerlapje, maar weegt dan ook al 7 kilo.

Ik ga ff slapen, kom morgen weer uitgebreid kletsen.

Slaap lekker meiden!

13. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Patries, wat eng zeg was wel even schrikken zeker.

14. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    miranda: wat je ook kunt doen is de een na laatste fles iets minder geven, zodat hij lekker honger heeft en dan de laaste fles iets meer zodat hij met een vol buikkie in slaap valt, even het bedje voor verwarmen met een kruik, gedempt sfeerlicht en heel zachtjes neurien et voila! wie weet helpt het wel!

patries: camping is misschien nog wat koud en je hebt natuurlijk geen kampeerspulletjes...staatsbosbeheer.nl heeft ook huisjes, of hoogenboomvakantieparken.nl, ons huisje staat daar ook op en ze stunten veel met kortingen, ga je lekker in friesland bij de meren of in noord-holland aan het strand, vlissingen is ook leuk! Ik hoop dat je iets vind, dan ben je bij de bruilof van je broer en ook nog even op vakantie, europa is wel duur helaas...Belgie misschien? daar zit ook centerparcs, ook in duitsland trouwens! good luck!

15. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen dames
    Hier weer een kort nachtje (voornamelijk door mezelf helaas) Hebben jullie ook dat je zo slecht slaapt? ik kan maar moeilijk in slaap komen en das niet zo handig als je om 4 uur moet voeden. Ik sliep pas weer rond 5:45 :confused:
    En natuurlijk moet ik dan opeens weer om 6:30 voeden ipv 8:00 *gaaaaap*

Patries: kan me voorstellen dat je bent geschrokken pffff is ook niet nix. En dat je er lang overdoet om beneden te komen vind ik niet gek als je 10 hoog woont en een baby op de arm hebt.

Miranda: wij wonen wel in een huisje maar die heeft ook maar 2 slaapkamers. Wij "moeten" dus ook verhuizen voor we een tweede willen. We willen in ieder geval verhuizen voor Daniëlla naar school moet dus hebben we nog even ;)

Suus: jij hebt dus ook al een hele lijst, dit heb ik op mijn lijst staan: Nieuwe garderobekast (yes gaan we begin volgende week halen :D), Buitenboel schilderen, nieuwe meubels (tv kast, buro, (salon)tafel en dresoir, allemaal dezelfde stijl) nieuwe auto (dit wil remco) dus we hebben ook nog behoorlijk wat te sparen.

Saskia: bij Daniëlla lukt het duimen ook vaak niet helemaal, ze stopt dan gewoon haar hele hand erin.

Jennifer: lekker dat je pas zo laat hoeft te gaan werken, wel jammer dat je dan meteen een tijd wegmoet.

All: bedankt voor de info over het slapen. Ik vind het ook wel gezellig als ze bij ons ligt 's avonds maar ze wil alleen maar bij ons op de arm slapen dan. Als je haar weglegt begint ze meteen te huilen tot je haar weer oppakt en sdan slaapt ze binnen 2 minuten. De rest van de dag slaapt ze op haar kamer of in de box en ze gaat daar wakker in dus snap het niet zo goed. Mss heeft ze die paar uur lichamelijk contact gewoon nog nodig.
    De afgelopen 2 dagen kwam het zo uit dat ze om 21:30 naar bed ging en dan slaapt ze wel maar tot 4 uur maar dat uurtje maakt het verschil dan ook niet.

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Patriees.. Wat eng die brandalarm. Zit je ook niet lekker omdat je niet weet of het nou wel of geen loos alarm is.

Ons huis moet nog heel veel gedaan worden. 1 Juli zijn we hier naartoe verhuisd en er moet nog een wasbak komen in de badkamer, en een inloopkast moet nog worden afgemaakt. En een fonteintje in de toilet. Genoeg te doen dus. Alleen de kamer van de kleine prinses is helemaal klaar..

Ik wil trouwens mijn verhaal kwijt.
    Ik ben er zo aan het denken om te stoppen met borstvoeding. Het is zo weinig, me borsten zijn gewoon plat. Mijn tepels zijn weer klein, er komt ook bijna niks meer uit. Ik kan dat wel gaan opvoeren maar volgens mij is dat zoveel werk.
    Ik vind het best erg, want ik had haar graag langer aan de borst willen hebben. Op KV doet ze het prima, misschien nog wel beter, maar ik vond dat gevoel zo knusjes. Ik ben bang dat ik haar in de ochtend gewoon aanleg puur voor de knusjesheid ;).
    Ik wil er dan gewoon echt een punt achter zetten. Maar aan de andere kant lijkt het me zo raar om haar niet meer aan de borst te hebben :(

En soms twijfel ik of ik het niet gewoon moet proberen om het op te voeren. Pff aan de andere kant lijkt het me zo heerlijk om weer een lekker bh te kopen die goed zit.

17. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    MissX, moeilijk he om een keuze te maken wel of niet stoppen. Ik had dat ook heel erg. Ik wilde gewoon weer mezelf zijn geen lekken borsten en dat gedoe eromheen. maar dan hoor je weer van iedereen borstvoeding is beter niet stoppen bla bla. Je moet echt zelf beslissen of je ermee door wil gaan. Ik had eerlijk gezegd achteraf wel een beetje spijt dat ik gestopt was maar aan de andere kant helemaal blij dat ik weer mezelf kon zijn en al die voedings bh's weg kon doen.

18. Vandaag dus het sinterklaasfeest van m'n werk gehad; was een enorm succes! Niels heeft echt de show gestolen door de goedlachse en vooral niet huilende baby uit te hangen!

Zag er van te voren wel een soort van tegenop omdat het toch best lang is om met zo'n kleine in de weer te zijn en je niet weet hoe die overal op gaat reageren, maar hij vond het allemaal prima en heeft het volgens mij wel naar z'n zin gehad met al die kindjes om zich heen. Beetje jammer alleen dat toen die bij sinterklaas moest komen hij als een blok lag te slapen....

Toen we thuiskwamen heeft die ook heel lang nog liggen slapen, dus het dagje uit heeft hem wel uitgeput heb ik het idee.

Oh nog meer goed nieuws; hij heeft voor het eerst 'echt' doorgeslapen; om 7 uur vanochtend meldde die zich pas! Heerlijk, daar kan ik wel aan wennen ;).

@ Maart; lekker een weekje er tussenuit, alhoewel ik er op het moment nog even niet aan zou moeten denken om de kleine een week te missen.
    M'n man had laatst nog het idee dat we wel een weekeindje weg konden boeken, dus ik zo van; Ja, dan moet Niels maar een keertje in de kinderwagen slapen... Was het dus niet de bedoeling dat Niels mee ging. Nou, call me crazy maar daar ben ik nog even niet aan toe! Komt vanzelf wel weer neem ik aan!

@ Simke; kan makkelijk dat Jesse gewoon nog honger heeft; sinds ik Niels meer eten ben gaan geven slaapt die veel beter en ineens ook door. Misschien dat het toeval is, maar ik heb toch het idee dat het een met het ander te maken heeft.
    Hij krijgt nu 3 x 150 (+5) en 2 x 180 (+6).

@ Jelly; heerlijk dat Kian doorslaapt! Grappig is dat, dat baby's dat op een gegeven moment toch zelf allemaal kunnen regelen vind je niet?

@ Newlymom; jeetje van 10 tot 9, lekker hoor!

@ Zoe; Goed bezig met de grote schoonmaak. Ben zelf niet zo'n schoonmaakster (big understatement), maar de ramen hebben hier ook echt een goede beurt nodig....

@ Patries; da's schrikken geblazen, zeg! Gelukkig wel loos alarm maar ik kan me voorstellen dat de schrik er even goed in zat.

@ Han; op zich slaap ik niet echt slecht, wordt nog wel 's nachts standaard om drie uur wakker voor de nachtvoeding (terwijl Niels gewoon heerlijk ligt te slapen)....

@ Miss X; wij moeten ook nog een heleboel doen aan ons huis, maar idd de kamer van de kleine is helemaal tip top in orde! Kan je niet echt adviseren in de borstvoedings-kwestie, maar kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment een soort van zat wordt. Gewoon doen wat je gevoel je verteld, meid! Anders kan je misschien iets van baby-massage gaan doen, om toch dat intieme contact te houden (ik zeg ook maar wat hoor....)

Oke, ga lekker bankhangen en TV kijken vanavond, de 'wild gaan stappen in het weekeind' tijden zijn wel redelijk voorbij moet ik zeggen ;) .

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemorgen allen

Zo te zien ben ik als de eerste :)

Gisteren had ik de paniekaanval, volgens de dokter van de huisartsenpraktijk :confused:
    Het zat zo toen ik Matthew gisteren ging verschonen, kreeg ik duizeligheid, tintelend arm/hand, hevge hartkloppingen en handen trillen zo erg. Heb Jeroen gebeld of hij naar huis wilde komen van zijn werk. Omdat ik al enige tijd erg veel last van mijn linkerbeen heb. Uit angst voor trombose ofzo, het komt vaak voor na de zwangerschap, veel bloed verloren en bedrust.
    Uiteindelijk moet ik toch naar de huisartsenpraktijk. Ze vermoedden dat ik gewoon de paniekaanval had. Dat kwam omdat ik veel meegemaakt heb in de afgelopen maanden qua bevalling, curretage, verzorging voor matthew, niet genoeg uitgerust met name 's nachts etc.
    Jeroen zei dat ik goede moeder voor Matthew ben, hij heeft respect voor me, maar beseft ook dat hij probeert meer te betrekken.
    Het probleem lag aan mij dat ik nogal perfectioniste ben in het huishouden, wil alles perfect hebben, daarnaast de verzorging voor Matthew. Ik was gewoon teveel thuis met hem, boodschappen doen met hem en zo.
    Ik mis gewoon de uitdaging zoals weggaan en zo. En ook dat Jeroen lange werkdagen werkt (hij werkt in de houthandel/verkoper/chauffeur). Hij is van 08.00-18.30 uur van huis. Zodoende.
    Maar goed...nu gaat het alweer met mij.

@ all: om jullie duidelijk te maken over de kinderwagen. Mijn kinderwagen kan ik afstellen hoe hij half zit/half ligt, dan is het ook handig. Op de foto zien jullie alsof hij echt rechtop zit, zodoende.

@ all: Matthew accepteert de ledikant wel, wel slaapt hij in zijn trappelzak. Hij trappelt toch zichzelf naar het hoofduiteinde, gelukkig houdt hij zichzelf warm dankzij de trappelzak.

@ all: om 13 uur hebben we een kraambezoek...

@ Savita: leuk dat je gezellig Sint feest hebt gehad. We hebben op 5 dec ook Sintfeest bij Jeroen's familie. Ze zeggen dat we een cadeau moeten kopen voor Matthew, we keken elkaar aan, wat moeten we aan hem geven terwijl hij niet snapte. We grappen elkaar wat we van de anderen hebben gekregen, pakken we het weer in. :)
    Heerlijk dat jouw kleine doorslaapt.
    De mijne nog niet, door de toestand van gisteren was ik vergeten om de rijstemeel te kopen, maar morgen ga ik het halen.

@ Miss X: Ik begrijp je goed over de BV. Je moet echt op je gevoel afgaan wat het voor je beste lijkt. Forceer niet, geef de tijd voor jezelf tot je zelf volledig achter staat! Ik wens je succes met de keuze toe! Denk er maar aan dat jij zo lang BV hebt gegeven, al meer dan 3 maanden. Heb respect voor je. Ik ben bijna 7 weken BV gegeven en daarna ben ik ermee gestopt.

Verder een fijne zondag toegewenst!
    Liefs xxx

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi hoi

ik heb de laatste dagen niet zo veel geschreven maar ben ook veel weggeweest en heb ook nog steeds kraambezoek om de zoveel dagen. vandaag wilde ik ook weer naar de stad om kerst inkopen te doen maar niet met dit weer. hier staat de kerstboom sinds eergister ook al op en op het balkon staat een verlichte kerstman :) ben er dus optijd bij. ik vind het altijd zo gezellig staan met al die pakjes eronder en kan niet wachten tot het echt kerst is.

mis x: je moet doen waar je je het beste bij voelt. 3 maanden is lang hoor en neem me petje voor je af. ik had het na 6 wk al opgegeven en kan je zeggen dat ik het moeilijk vond om het op te geven maar nu achteraf voel ik me stukken beter en heb weer energie en dus ben ik nu blij dat ik ben ovegestapt.

miranda: ik denk af entoe ook zal ik de kleine in de buggyinzet leggen dat is toch veel leuker voor haar kan ze rondkijken maar ik doe het niet want ze past nog net in de bak en zolang ze der in past doe ik dat ok maar. ze vind het in het begin nooit leuk maar als ik even aan het wandelen ben valt ze toch in slaap en dat is net zo in de maxi cosi.
    en kan me voorstellen dat je geschrokken bent van z'n aanval, gelukkig gaat het al stukken beter met je

gister en eergister zijn we veel weggeweest en alicia heeft weinig geslapen die dagen, hierdoor was ze gister erg huilerig en had haar om 7 uu rop bed gelegt. om 10 kwam ze voor een fles en om 6 uur weer maar heeft geslapen tot 8.30 dus ze was echt erg moe

Deel Deze Pagina