September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    hoi hier met miranda

Met Matthew en mij gaat het prima. ik ga van de week mijn verhaal hier plaatsen...alleen moet ik de komende 2 weken bedrust. De kraamverzorgster komt vandaag eindelijk, gisteren moeten we het zonder de hulp doen :confused:

Ik heb hier en ander topic nog niet alles bijgelezen en ik zie dat Han, Modi, en nog meer ook bevallen, hopelijk zijn we tot gisteren op tijd gekomen?

Ik heb SMS Buddy van Darcy!

Haar sms: Hoi! Lig ook in Zaans MC! Voor forum: ben vandaag (30 september) bevallen van zoon Oliver via keizersnede. Ollie is 3780 gram en 51 cm. Heftige bevalling, maar alles goed!

XXX

2. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    sereealain heel veel sterkte en ik duim voor je dat ze snel thuis komt.

knuf las

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Virginie..
    Zijn het niet zijn regeldagen. Ik heb dat ook met Yocena de laatste week. Volgens mij met 5 weken worden ze huilerig
    en zeurderig omdat ze weer een nieuwe ontwikkeling doormaken. Teminste dat las ik in een boek. Het moet weer over gaan.
    Yocena wilt alleen maar gedragen worden, en rechtop zitten en kijken. Ze wilt soms wel om de 2 uur aan de borst.
    Ik kon haar echt niet even in de box leggen of ze ging weer janken. Soms liet ik haar huilen want ik moet ook mijn ding doen, maar een draagzak was echt een uitkomst.
    Ik had mijn handen vrij en zij was stil.
    Ze is ongeveer een week zo geweest en nu word het al minder. Ze is weer minder aanhankelijk en kan zichzelf weer vermaken, dus wie weet dat het bij jou ook over gaat.

@Marsab.. Yocena had ook een enorme zuigbehoefte, ik heb een speen gegeven (nuby) maar die wou ze niet. Ik gaf
    dan altijd mijn pink omdat het me nooit in mij opkwam om een andere speen te proberen. Heel stom want ik heb zoveel soorten spenen in huis.
    Nu heb ik de Avent speen en die houd ze vrij lang in haar mond, ze is hem wel snel kwijt maar het is wel lekker rustig als
    ze hem in heeft ;) het staat ook zo leuk hahaha. Ik geef het haar als ze blijft happen, en als ze in slaap valt haal ik het uit haar mond.
    Een speen is volgens mij vrij redelijk makkelijk af te leren, iig makkelijker als een duim

@Lovewinnie.. Gemeen he. Ik had een keertje genoeg gekolft zodat mijn vriend de fles s'nacht kon geven. Ze sliep gewoon door
    en sloeg die voeding over.

@Sterkte Sereenalian. Wat vervelend en moeilijk om je kleine zo te zien ,ik zal voor jullie duimen :(

@Iedereen die gestopt met borstvoeding, fijn dat jullie die stap hebben genomen en naar jullie gevoel geluisterd.

Ik heb nog steeds geen kunstvoeding geprobeerd. Een of ander manier durf ik het niet en stel ik het steeds uit. Borstvoeding doet alweer pijn, het scheen even minder te worden maar ik spring nu weer bijna tegen het plafon als ze een hap neemt. Ik denk dat ik hulp erbij gaat zoeken, misschien doe ik wat verkeerd. Ik gebruik ook steeds de bakerhouding. Ik zou haar zo graag liggend willen voeden maar maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik ben zo gebroken, ik pas mijn hele houding aan haar aan, dus ik zit soms wel een half uur met een gebogen rug. Ik ben lichamelijk echt gebroken.

VRAAGJE..
    Ze poept de laatste 4 dagen heel slecht. Ze heeft 1 dag niet gepoept en toen heel veel, het was ook een beetje dik, leek wel beslag, En toen weer een dag niet. Hoop dat ze vandaag gaat poepen.

Vandaag is een vriendin van mij bevallen en ze ligt in het ziekenhuis. Ik wil heel graag langskomen maar ik heb geen oppas dus ik moet haar meenemen, Heel stom want er geboren zoveel kinderen in het ziekenhuis maar kan het kwaad en is dit verstandig?

Ze lacht nu veel vaker en ze is helemaal verzot op een knuffeltje die vind ze geweldig. Zo leuk om te zien en als moederzijnde voel je je zo trots als je kleine hummeltje zoveel plezier heeft van een stom muisje van de hema ;)

Baby's kan je inderdaad niet verwennen alhoewel ik haar wel laat huilen als ik hoor dat het een aandachtskreetje is. Ik heb het gevoel dat ze alles doorheeft. Ze is dan vaak ook weer snel stil of valt in slaap. Echt huilen pak ik wel op, maar soms laat ik haar ook huilen in de box, Ik kan moeilijk de hele dag rechtop met haar lopen. Het is wat anders als ze echt gaat gillen. Maar ik denk dat ieder moeder wel de soort huiltjes herkent van haar kind.

P.S. Ze slaapt nu overdag in haar eigen bed om te wennen het gaat echt super..Ze ligt nu te slapen in de box met haar muisje op haar buik.. Kan geen genoeg van haar krijgen

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Zoe, ik ook, en Ayla ook, zie d'r bij wijze van spreken onder m'n ogen groeien ;)

@Lovewinnie, Ayla doet precies hetzelfde, als ze huilt pak ik haar ook, en ze valt alleen bij ons in slaap niet in d'r eigen bedje....
    Maar of dat nu verwennen is?
    Vind het zooooooo zielig om haar te laten huilen, want als ik haar laat huilen wordt het alleen maar erger!

@Noor heb op je mannetjes gestemd ;)
    Enne consternatiebureau houden we erin :)

@Sereen, he wat naar :(
    Ik hoop dat ze snel naar huis mag, en dat ze weten wat het is!

Met Ayla gaat het nu veel beter nu ze alleen de fles krijgt ;) ze wordt nu lekker zwaar!
    Met mij gaat het wat minder moet de bv natuurlijk afbouwen, en kolf af en toe, maar mn linker tepel is erg gevoelig :( als ze huilt hoppa....

ps ik sta bij buik en baby vd maand ;)

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb nieuwe foto's in mijn Album :)

Ga op je stemmen Jessica:D

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Haihai!
    MissX; borstggevoede baby's poepen soms maar een keer per week. Zou je geen zorgen maken, waarschijnlijk haalt ze het straks dubbel en dwars in ;)

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Sereenalien: STERKTE MEIS!
    Hopelijk gaat het vlug beter met Lianne en valt het allemaal mee!
    We duimen voor je! Houd ons op de hoogte!
    Dikke kus!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Chris en Tijn doen ook mee aan de baby van de maand verkiezing!

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Sereenalian, jee wat vervelend heel veel sterkte en hopen dat ze weer snel naar huis mag.

Hanneke, Gefeliciteerd! Gezellig dat je hier nu ook komt kletsen.

MIssX, wat een schatje. Mooie foto's. Scahttig he zo'n muisje. Yasmine heeft ook een paas muisjes. Ik wil na de eerste maand Yasmine ook in haar bedje laten slapen.

Jessica, ik zal op je stemmen :). Gelukkig gaat het nu goed stoppen met bv was dus toch een doede keus.

Yasmine heeft nu 2 dagen goed gesla[en 's nachts, heerlijk is dat. 2 keer wakker geweest 4uur en 7uur. Ze heeft wel last van krampjes, zo zielig.

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Misschien een stomme vraag maar hoe merk je dat ze krampjes heeft.

Yocena heeft niet gepoept maar ik zie haar wel moeite doen met persen

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Marsab: Ik geef Keld ook een speentje, want hij heeft echt veel behoefte om te zuigen blijkbaar. Ik geef ze ook omdat hij daar dikwijls rustig van word. Als ik bijvoorbeeld bezig ben zet ik Keld in zijn relax in mijn buurt, dan kan ik zijn speentje geven als hij ze uitspuugt. Constant met hem op de arm lopen is bijna onmogelijk, dus..

@ Jessica en Zoë: Goed dat jullie je gevoel volgen! Ben blij dat het beter gaat nu ze FV krijgen! Is ook beter voor jullie rust blijkbaar!

@ Han: Rustig aan doen en geniet van Daniella hé! :)

@ Sereenalian: Ocharme Lianne! Akelig om te zien zeker? Ik hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is hoor.. Knuffel!

@ MissX: Het kan wel zijn hoor, ze hadden mij al gezegd dat dat zo rond de 5 weken was, dus inderdaad.. Ik durf nog niet te zeggen dat het al beter gaat, maar dit weekend is alles goed gegaan! :)
    Zoals je zegt, je kan ze niet altijd bij je houden natuurlijk, is wel lastig, maar soms heb ik zelfs geen tijd om te douchen!

Ik ben trouwens 'blij' te lezen dat er veel van jullie kindjes ook niet veel zin hebben om alleen te zijn. Ze liggen blijkbaar allemaal liever dicht bij mama en papa, logisch eigenlijk..

Vind het soms zo frustrerend als ik al 2 uur met Keldje in de zetel lig, hij ligt lekker te slapen en dan leg ik hem in zijn wiegje omdat wij ook gaan slapen en ineens is hij klaarwakker!
    Probleem is dan dat hij niet gewoon wakker is maar echt begint te huilen.. Dan neem ik hem gewoon mee in ons bed tot hij slaapt, in de hoop dat hij blijft slapen eens hij in zijn wiegje ligt!

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hier trouwens ook goed weekend gehad! Van zaterdag op zondag heeft Keld de laatste keer om halftwaalf gedronken en hij heeft doorgeslapen tot halftien! :confused: :)

Ik was rond 8 uur wakker geworden en ben meteen bij hem gaan kijken om te zien of hij nog wel ademde! Het leek alsof ik droomde dat ik niet was opgestaan, was zo heerlijk een nachtje te kunnen doorslapen!
    En deze nacht is hij ook niet wakker geworden. Zijn laatste flesje om halfelf en is wakker geworden om halfzeven vanmorgen! Zalig hoor, deed echt deugd eens beter te kunnen slapen. Ik voel het ook meteen, ben meer uitgerust en daar ben ik natuurlijk beter gezind van geworden!

Nu ligt hij braaf te slapen in zijn relax, zal snel wakker worden want hij heeft om halfelf gedronken..

Tis toch zo'n lief kindje..

@ MissX: Volgens mij kun je dat merken als ze echt blijven huilen, ook als je ze oppakt en dat ze spartelt met de beentjes.. Denk het toch, zeker ben ik niet..

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    :confused: :confused: :confused:

Woooooooooh!
    Niet al te vaak vertellen hoor hier, dat soort verhalen ;)

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Virginie.. Heb Yocena ook 2x gehad, laatste fles 10 uur tot 8 en een keer van 11 tot 7. Heerlijk. Raar he inderdaad dat je dan gelijk gaat kijken of alles wel oke is hihi. Laten we maar van zulke nachten genieten.Gelukkig valt ze in de nacht gelijk in slaap na der borst, dus hier nog geen last gehad van spooknachten

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    We gaan het lot niet tarten natuurlijk! Maar ben wel enorm blij met mijn 2 goede nachten!

Maar als ik wakker word ga ik meteen kijken of hij oké is.. We zijn zo bezorgd he..

Lief kindje trouwens, Yocena!

16. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Hey mama's

Waar halen jullie de tijd vandaan!?
    ik heb het onwijs druk!
    Nou is daimy ook geen makkelijk kind, maar nadat ik haar nu inbaker slaapt ze eindelijk lekker veel. Ze heeft erg veel last van krampjes door me snelle bv. Ze is binnen 3 minuten klaar met drinken en dat is natuurlijk veels te snel, als ze ook loslaat spuiten er 7 stralen melk in haar gezicht :) Nu begint het eindleijk te minderen, En slaapt ze s'nachts zo 2 keer achter elkaar 8 uur door. Meestal van half 4 tot half 12 en dan tot half 8 ongeveer. Ze heeft ook maar 5 voedingen op een dag. Ik twijfel wel vaak of ze wel genoeg krijgt maar ze is als ze wakker is tevreden meid.
    En anders zal ze wel eerder komen toch?

Lees ook van de kindjes in het zk, wil jullie ff veel sterkte wensen!
    En meiden die op fv zijn overgestapt, doe gewoon wat je het beste lijkt!

Nou ik ga nu meer meelezen en reageren want heb nu veel meer tijd.

liefs rian

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hey!

Hier gaat het wisselend qua doorslapen.
    De ene keer komt Aiden met 4 uur en dan ben ik helemaal blij.
    Maar gister en vandaag komt hij weer elke 2,5 uur! :(
    Ook 's nachts en dat is erg vermoeiend!

Miss X, ik las dat Yocena al aan het lachen is!
    Weet je nog vanaf wanneer ze ongeveer begon hiermee?
    Ik ben nl erg benieuwd wanneer Aiden gaat reageren op dingen. ;)
    Zelf merk ik wel dat hij al wat doelgerichter gaat kijken en wat helderder kijkt.
    Maar vanaf wanneer komt het "echte" contact?

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm mijn geheugen is het nog niet helemaal geloof ik

maareh.. missx: ik moest van de kraamhulp de rugbyhouding proberen.. en dat vind ik echt een uitkomst
    en wat ze ook asl tip gaf.. een opgerolde hydrofiele luier onder je borst in je bh... dan steekt je tepel mooier uit en kan ze beter happen
    die 2 trucjes.. zorgen er bij mij voor dat het nu ineens echt VEEL beter gaat
    nu doet het aanleggen nog wel pijn... maar het voeden zelf eigenlijk practisch niet meer.
    (eerste paar dagen wel.. toen waren ze nog beetje beurs kennelijk.. maar nu 3 dagen verder.. ehb ik vanochtend zelfs gevoed op het randje van het bed.. ipv in een goede stoel.)

@sereenalian: wat (*&^%^& zeg... ik zou er niet aan moeten denken mijn meisje zo te zien :(

@marsab: merk hier met de bv dat anne bijvoorbeeld altijd lacht als je met de tepel langs dr mondje gaat
    en sinds vandaag (eigenlijk dacht ik het gister al) pakt ze doelbewust dingen met dr handjes lijkt het.
    bijv. een felgekleurd spuugdoekje.. maar daarnet met voeden ook ineens 2 vingers die mn tepel vast hadden

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    @zoe: vooral lekker huilen en vooral niet opkroppen, dat is wat de kraamverzorgster tegen mij heeft gezegd en daar houd ik me lekker aan! Ik zet ook heus mijn schouders eronder, maar van een lekkere jankbui op zijn tijd kun je je ook beter voelen hoor.

Hier is de kleine ook aldoor wakker zodra we hem in zijn bedje liggen. als hij bij mij of mijn vriend ligt is hij wel stil... Soms erg vermoeiend hoor, vraag me idd ook af waar jullie de tijd vandaan halen om hier nog zoveel te posten? Ga mijn best doen om wat meer te komen, maar ben allang blij als ik even een uurtje vrij heb om de afwas ofzo te doen.

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook last van geheugen......

Miss x: zou er ook hulp bij gaan zoeken want het lijkt me verschrikkelijk om de borstvoeding als zo pijnlijk te ervaren.

Sereenalian: heel veel sterkte meid, hopelijk gaat alles snel weer beter!

Rian: fijn dat inbakeren zo'n uitkomst blijkt te zijn.

Zo vanaf morgen ben ik hier waarschijnlijk weer vaker te vinden.

Daniëlla is een heel tevreden meisje sinds de borstvoeding op gang is gekomen. Het nadeel is nu wel dat ik heeeel veeel last heb van STUWING! auw auw auw hoop dat dat snel over is. Heb al een keer wat afgekolfd maar durf dat niet te vaak te doen omdat ik bang ben dat ik straks teveel melk heb en dus stuwing blijf houden.

De kaartjes worden op dit moment gevouwen dus daarna zullen we het wel weer druk krijgen met bezoek, hoe hebben jullie al het kraambezoek ervaren? ik vond het tot nu toe niet echt fanastisch, vooral toen mijn zussen de kids meenamen, wat een drukte!

Deel Deze Pagina