September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

@ mobielfreak Heb niet vanaf het begin jouw verhaal gelezen en weet dus niet helemaal hoe t zit. Begrijp wel dat t een rotsituatie is. Sterkte!

@ Saskia Anne huilt wel heel veel zeg. Vrienden van ons hebben heel veel baat gehad bij een osteopaat. Ze herkenden hun eigen kindje niet meer terug.

@ Rian Shoppen is leuk maar kan me voorstellen dat t in de decembermaand niet helemaal uitkomt. Gisteren nog even wezen shoppen maar koop nog niets voor mezelf, eerst weer een normaal figuur! Koop eigenlijk alleen maar voor Tygo!

Al sms terug van je vriend?

@ marsab 2e prikjes al! VOlgens mij blijft dat zielig. Hoop dat ie er vandaag weinig last van heeft.

@ Miranda Ook Tygo heeft maatje 62 en al zeer regelmatig 68. Broekjes heeft ie nog vaak maatje 56. Echt alle merken vallen anders, om gek van te worden.

Hier wat foto's van Tygo (hoop dat ze niet te groot zijn)

Bij de sint;

Vanavond bij schoonfam Sinterklaas vieren. Gaat erg gezellig worden denk ik! Waarschijnlijk morgen al de kerstboom neerzetten. Ben gek op kerst en alles wat daarbij hoort. Denk dat Tygo t ook helemaal leuk vind. Hij is gek op lichtjes dus zal wel goedkomen.

Vorige week heb ik een rotweek gehad :( Had mijn rug verdraaid en verging van de pijn.... Ik kon Tygo niet tillen en heb de hele week hulp gehad. Als ie moest eten werd ie aangegeven en zelfs zijn luier kon ik niet verschonen. Een avond heeft mijn moeder zelfs hier geslapen, vriend zat in t buitenland voor t werk en kon t echt niet alleen. Erg lastig met een kereltje van toen 9 wkn oud.Gaat nu gelukkig beter maar is nog niet helemaal weg.....

Fijne Sinterklaasavond!

Liefs Pris

2. Pris

Pris Fanatiek lid

Kanjer;

3. Pris

Pris Fanatiek lid

Bij mij;

4. Pris

Pris Fanatiek lid

@ joyce Beterschap met je keel! Succes morgen, lijkt me raar voor t eerst naar t kdv

@ Virginnie Succes bij de dierenarts!

@ DMC Binnenkort wil ik ook foto's met kerstmuts / boom enz gaan maken. Blijft leuk! ik zag bij de Prenatal al mini kesrtmutsjes.

5. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Jennifer: Hij ging nooit mee naar de vk ;) Hij was er namelijk nooit hahaha. Nog gelukt met kerstdozen? En lekker zo verwendagje.

Saskia: Fijn dat de verzekering nu wel allemaal geregeld is. En sliep ze nog door?

Lovewinnie: Wat een leuke foto's! Daimy zat net ook naar voren maar ze was moe en ging toen bungelen met haar hoofd dus ze mocht niet meer van mama ;)

han: Hier is het rustig hor, we kijken en letten gewoon niet meer op elkaar hier in de buurt en ik heb behoorlijk schijt aan die mensen nu ;) Als ze last van ons hebben gaan ze zelf maar lekker weg.

joyce: BETERSCHAP!

Maart: Ze lijkt juist extreem op haar vader die had toen hij baby was ook donker haar en precies hetzelfde piekerige haar :) Alleen dat wist hij zelf niet meer omdat hij nooit in zijn babyboeken kijkt, dus die heb ik er toen maar bijgepakt en toen zijn moeder zei van ze lijkt precies op jou, was het goed hahaha :) Me zoontje lijkt precies op me broer heb daar ook wel eens rare opmerkingen over gehad :(

DMC: Leuke foto's zeg!

Virginie: Hoeveel krijgt keld nu dan op een dag aan flesjes? Succes bij de dierenarts, zijn ook soms net kinderen dieren, ze zorgen er wel voor dat je het druk blijft houden en dat je je wel om iemand zorgen moet maken.

Pris: Hij stuurde alleen maar hahahhaha lieverd vertrouw je wel hor ;) Leuke foto's en wat balen van je rug zeg! Weet totaal hoe je je hebt gevoeld als je niks kan en je man zit in het buitenland, dat ik echt ***

Begin hier langzaam beetje gek te worden van me lichaam:
    Borsten: Is nu helemaal niks meer van over, ja als je ze omhoog houd maar zijn nu net hangtieten.
    Buik: Als ik sta lijkt hij weer de oude maar als ik zit megavel over haha
    Benen: Veel breder
    Bah: Ben er gewoon niet meer tevreden over, kan daar zo onzeker van worden.

En ben ook ongesteld geworden, Ben al 3 weken harstikke saggie geweest deze week voor het eerst vrolijk weer en ik word ongesteld ook nergens last van, maar heb toch liever 3 weken vrolijk en dan 1 week saggie hahaha.
    Oww ja: Gezicht: Allemaal puistjes door ongesteldheid :( En ontzettend droog opeens.

Meer meiden last van?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Leuke foto's!

@virginie; de meeste baby's hebben eerst blauwe ogen hoor, vaak verandert dat nog. Dit kan wel een jaar duren echter!

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @Han; het is inderdaad goed als je het in de gaten houdt, als jij het hebt is t namelijk heel goed mogelijk dat je kind het ook krijgt...
    Maar je moet er gewoon goed op letten, hij heeft ook verhoogde kans op allergieen..
    op het cb is mij geadviseerd iook om zo laat mogelijk te beginnen met fruithapje ivm die verhoogde kans op allergie...

@ Maart; afgelopen nacht ging wel oke alleen werd ie rond 5 uur wakker....
    vanavond weer proberen.

@ Rian; hij mist idd het geborgen gevoel....
    maar komt goed hoop ik.....

ik reageer straks even op de rest effe yassine troosten want hij zoekt aandacht....

8. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @Savita; ik ga t inderdaad vanavond gewoon weer proberen :D

@ all; Yassine had vandaag weer es last van buikkrampjes, heeft ie lang niet gehad....hebben jullie beebs daar nog wel eens last van?

9. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    newlymom: bedankt voor de info. Ik was toch al van plan om pas met 6 mnd fruit te geven en geef ook zo lang mogelijk borstvoeding geven.
    Daniëlla heeft ook nog steeds wel eens krampjes en een beeb van een zwangerschapsgym vriendin sms-te gister dat haar beeb ook nog krampen had.

Rian: nou dat is dan maar beter als jullie elkaar negeren!
    En wat betreft je onzeker voelen over je lichaam: hier nog 1! Ik voel me zo onzeker, heb echt nog een dikke buik en die laatste kilo's willen maar niet weg. Ik was aan het "lijnen" maar ben daar nu maar even mee gestopt sinds Daniëlla niet maar aankomt

Joyce: beterschap!

Virginnie: nog naar de dierenarts geweest?

Pris: leuke foto's

pfff hier afgelopen 2 nachten opeens weer om 2:30 moeten voeden terwijl ze de laatste tijd doorsliep :( Het ergste is niet dat voeden maar dat zij dan lekker weer slaapt en ik dan nog 2 uur wakker ben.en nou wou ze vanmorgen ook nog eens om 6 uur niet meer gaan slapen dus omdat mijn vriend mag uitslapen ben ik maar opgstaan toen ging ze lekker in de box liggen slapen en heb ik haar maar weer op bed gelegd. :(
    Ik ben maar niet meer in bed gaan liggen want ik houd Remco toch alleen maar wakker met mijn gedraai en net als ik slaap word daniëlla weer wakker voor de voeding en dan ben ik alleen maar vermoeider :(:(:(
    Pffff ik word gewoon sjaggie van dat slaapgebrek

10. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Nou han hier was het ook feest vannacht zouden ze het afgesproken hebben ;) Had haar om half 11 nog maar wakker gemaakt want had niet al haar flessen leeg gedronken gister en vond dat ze te weinig had gedronken. Ja hor om half 3 begint zoonlief te huilen was zijn speen kwijt :( Toen werd Daimy daarna wakker ik dacht ja dag je hebt 4 uur geleden nog gehad speen erin gedaan en gelukkig sliep ze verder, werd zoonlief weer wakker die maar laten huilen die viel gelukkig weer in slaap, toen ik ook eindelijk in slaap was gevallen kwam daimy alweer en trapte niet meer in de speen, dus er maar uit en fles gemaakt 5 uur lag ze er weer tevreden in, kon ik natuurlijk weer niet slapen, half7 werd ze weer wakker weer maar gewoon speen gegeven. En ze sliep gelukkig verder. Maar zoonlief werd weer wakker en ik hoorde zijn speen vallen, dus maar uit bed gehaald en bij mij in bed gelegd. In de hoop op nog een paar uurtjes slaap, maar nee meneer ging hele verhalen vertellen over auto auto mama bumba papa. Dus ben er toen maar uitgegaan, de hond uitgelaten die maar niet ging poepen, dus nog sagerijniger, dus die kon de pot op ben na 15 min naar huis gegaan en gezegd je wacht nu maar op je volgende rondje. Thuis gekomen daimy net wakker fles gegeven, drinkt ze weer niet op, en ze ligt nu lekker in de box haar luier vol te laden.

Dus han begrijp hoe je je voelt meid ;)

Newlymom: Hoe is het vannacht gegaan?

Fijne dag meiden, ga 2 luiers verschonen, iedereen aankleden, en dan uurtje wandelen met de hond! Daarna ben ik er weer ;)

liefs rian

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    goedemorgen.

alicia had gister een andere slaapzak in bed met resultaat om 12 uur vanacht nog huilen. uiteindelijk de slaapzak maar omgewisseld (zo vies als iets van de kweil) en ze viel als een blok in slaap. wie denk je dat zich om 7 uur weer meld, me lieve dametje en klaar wakker dus maar uit bed gegaan. ze is nu nog klaar wakker.

gister avond kreeg ik hevige pijn in me onderbuik en druk op me stuitje waardoor ik amper kon lopen. heb echt wat tranen gelaten en me vriend wilde me naar het ziekenhuis rijden maar ik wil dat niet en heb 2 paracetamols genomen wat wel iets heeft geholpen tegen de pijn. het leek wel een soort persdrang maar dan echt een heel veel pijn niks vergeleken bij weeen. zodra ik druk zette om te plasse bijvoorbeeld ging ik helemaal door een hel en moest echt de pijn wegpuffe. ik dacht nu begint de ellende maar nee hoor nog geen bloed of iets in die richting.

heb de dokter voor alicia weer gebelt en kan om 11 uur komen. ik vraag kan het misschien ook in de middag heb geen vervoer en er stopt geen bus in de buurt. nee antwoord ze. ik vraag morgen middag misschien en dan zegt ze dan moet je morgen maar weer even terugbellen :(

sinterklaas: alicia heeft een paar leesboekjes gehad met een handpopje van winnie de poeh derin. zachte blokken. speelkleed, dvd van sesamstraat :) en de rest krijgt ze met kerst. o en bij omas en tantes staan ok nog kados

newlymom: ook hier geen buikkrampjes meer ;)

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@virginie: hmmm arme garfield
    nog naar de dierenarts geweest?

@han: mja hier lijkt anne oo volgens iedereen op mij
    maar vlak na de geboorte was ze sprekend job
    volgens de zuster in het ziekenhuis lijken pasgeboren kindjes meestal op de vader.. zodat de vader in ieder geval niet hoeft te twijfelen of het zijn kind is *grinnik*
    volgens mij valt dat oo onder bakerpraatjes
    overigens.. ze leek dan vooral op een pasgeboren job.. niet op de volwassen job.
    dus misschien eens de babyfotoos erbij pakken? :p

@rian: mja ik was het gisterochtend zo zat.. dat nadat ik zag dat mobielfreak toch in r'dam was.. ik dr heb opgebeld of ze mee ging koffie drinken bij de hema
    ik MOEST gewoon even de deur uit zegmaar
    dus eerst lekker geklept over de telefoon en toen was ik alweer stukje vrolijker
    waren we bij de hema.. lekker kopje koffie met slagroom en een speculaasvlaaitje...
    en geen kik he.. heel de tijd heeft ze stilletjes om zich heen zitten lachen!

jammer genoeg waren we allebei gisteravond onwijs misselijk.. dus ergens is er toch iets niet goed gegaan geloof ik :)
    (en stiekum hier rammelt mijn maag nog steeds aan alle kanten)

Sint Schoonpapa had hier gisterochtend een zakje kadootjes afgeleverd..
    Maar nadat anne diep in slaap was savonds.. uiteindelijk besloten dan maar zonder anne de kadootjes uit te pakken.
    Op 1tje na.. d ie hebben we bewaard *grin*
    Ook lag er van Sint Oma al een kadootje dus anne is weer lekker verwend ondanks dat ze er weinig van gemerkt heeft :)

Gek genoeg heeft anne vannacht als een blok geslapen..
    Was ff voor 6en thuis van de stad.. anne gevoed
    job nog even met dr gespeeld terwijl ik aan het koken was
    en daarna heeft ie dr ingebakerd en al in bed gelegd.
    eerst werd ze dus om 9 uur al niet wakker voor dr voeding
    en toen hadden we nog zoiets van "tja laat maar liggen.. ze zal het wel nodig hebben" en eergister deed ze dat ook.. toen werd ze om half 2 wakker met honger
    en daarna weer tot half 7 geslapen zegmaar
    nuja.. das een ritme waar ik op zcih best mee kan leven

maar vannacht.. nouja vanochtend dus ben ik om 6 uur maar eens gaan kijken of er niets aan de hand was...
    rare kind lag gewoon nog te slapen!
    rond half 7 dr toch maar uit bed gehaald.. 12 uur zonder eten is wel ERG lang vond ik
    maar ze lag gewoon vrolijk om zich heen te kijken.. niets aan het handje.. geen honger ook nog

oftewel.. ik ben verrassend uitgerust vanochtend :)
    gelukkig is ze weer dr jengelige zelf geworden daarna *grin*
    nadat ze een half uur wakker was viel ze weer in slaap bovenop mn borst en heeft nog een uur geslapen
    en daarna werd ze weer steeds huilend wakker
    dus nog maar wat te eten gegeven
    en nu ligt ze weer prinsheerlijk te slapen en ik zit voor het eerst in weken op mn gemak te ontbijten :)

13. Saskia78

zeg ligt het aan mij of is familie soms een groter blok aan je been dan iets anders?

had vandeweek mijn vader aan de lijn die graag langs wilde komen komend weekend
    maar wij wilden juist eens aandacht voor onszelf en anne dit weekend.
    en omdat ik de indruk had dat hij graag sinterklaas wilde vieren zei ik "nou kan het anders niet vrijdagavond?"
    maar dat kon niet.. want zn vrouw moest dan werken
    tja kan gebeuren toch?

krijg ik nu weer een onwijze mail van zn vrouw...
    *zucht*
    even een stukje quoten hoor

14. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ all: goedemorgen, ik ga eerst ff 2 foto's plaatsen.
    Na het CB met prikjes vanmiddag kom ik op terug, okay!

Dit is van gisteren, Sinterklaasavond: Matthew met zijn 4 neefjes.

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hihi.

Het erge is dan ook dat we allebei hetzelfde gegeten en gedronken hebben, dus weten we nog niet waar het nou aan lag, Ik heb vannacht in ieder geval aan wcpotknuffelen gedaan, hihi Toen het er eenmaal uit was ging het dan ook wel weer met me... Toen kon ik in ieder geval gaan slapen, Tim begon zo'n beetje te pruttelen in bed, toen jij me smste vanmorgen, ik hem in de wagenbak naast me bed gelegd, en daar heeft hij nog even verder geslapen, hij heeft net zijn eerste flesje op, hihi

Tim zijn nieuwe schema is:

10.00 uur 180 cc
    14.00 uur 180 cc
    18.00 uur 180 cc
    (tussen 20.00 en 21.00 uur eventueel fruithapje, niet dagelijks)
    22.00 uur 180 cc

Vuistregel is geloof ik: 150 cc per kilo lichaamsgewicht per dag, dan zou het bij Tim 150 x 5 = 750 cc zijn, hij krijgt echter 180 x 4 = 720 cc per dag, dus hij zou eventueel nog 30 cc meer mogen drinken..

Bij Tim zit er dus na de 'nachtvoeding' om 22.00 uur en de eerste fles om 10.00 uur ook 12 uur in.. En op de een of andere manier, komt hij dus ook niet eerder voor een fles, en wacht altijd geduldig af voor zijn eerste fles met een dikke smile op zijn hoofd :D Misschien dat ik ook maar eens ga proberen om de tijden te verschuiven, dan word ik ook op een wat meer acceptabelere tijd wakker misschien :p Elke dag uitslapen tot 10.00 uur is best lekker, maar niet echt acceptabel hihihi :)

16. Saskia78

@mobielfreak: enige is dat ik denk dta het niet de slagroom was... want anne had kennelijk echt nergens last van
    klein langslapertje :)

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Zou het dan dat speculaasvlaaitje geweest zijn? We hebben allebei zo'n beetje de helft ervan laten staan :) :)

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Miranda & Matthew :D

Tot vanmiddag!

P.S. Matthew heeft gisterenavond van 23.30 tot bijna 07.00 uur geslapen :confused:
    Mama is blij :)
    Maar voor hoe lang ;)
    De rest komt later!

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Saskia:

Blijf het toch wel typerend vinden hoor, zit jou te vertellen dat Tim zo rustig is de laatste tijd, amper huilt enzo en jij verteld dat Anne zoveel huilt, en dat het in de Hema nou precies andersom was, Anne vrolijk en stil en Tim huilen alsof ie vermoord werd :) :)

20. Saskia78

@mobielfreak: mja daar lag ik ook al aan te denken vanochtend :)
    gezien er aan koffie weinig kan bederven..
    slagroom leek me logischer tho.. dat bederft best wel snel tenslotte.
    maar je zou verwachten dat anne dan ook wel gespuugd zou hebben
    ondaks dat ze bijna niets op ahd.. is dat maagje vast veel gevoeliger dan het onze

Deel Deze Pagina