ben ik eindelijk beter is me meisje ziek zo zielig. ik hoor gewoon aan haar huilen dat ze benauwt is en als ze op haar rug ligt lijkt ze soms bijna te stikken en leg haar nu dus maar op haar zij. ik heb een zoutoplossing in haar neusje gespoten en die is nu leeg maar haar keeltje daar kan ik weinig tegen doen toch? ik heb ook al 3 dg keelpijn en doordat er ook nog is veel slijm zit heb ik het erg benauwt, ik kan het slijm nog wegwerken maar me uk weet niet wat er overkomt en af entoe snakt ze echt naar adem en moet haar dan oppakken en klopt even op haar rugje en dan is het weer goed. ze mag nu vandaag lekker binnen slapen zodat ik haar goed in de gaten kan houden. gister ging ze om 6 uur naar bed en om 12 uur en 3 werd ze wakker om te eten en sliep gewoon daarna tot 7 uur. zolang heeft ze nog nooit geslapen en dat eten midden in de nacht was ook over dus ze is echt ziekjes. nu ligt ze trouwens ook alweer 30 minuten te slapen op haar zij. ik ga nu even lekker opruimen en de huisarts strakjes even bellen. kom hier strakjes nog wel even langs
Goedemorgen, Lovewinnie; ah zielig he als ze ziek zijn, heelveel beterschap voor jullie beiden en hopelijk zijn jullie snel weer beter.... @All; er is weer heel wat afgekletst afgelopen dagen...(ik heb alles alweer bijgelezen, was een hele klus!) Ik was er niet het hele weekend,was bij mijn ouders vrijdag en zaterdag, was wel heel gezellig weer zoals altijd.... Ik zal even in t algemeen reageren... @relatie's; Voor degenen die problemen hebben met hun man/vriend; hopelijk komt het allemaal wel goed...Sterkte er mee allemaal...
hmm lekker dagje vandaag weer. eerst dat gedoe met anne vanochtend.. toen kwam ik beneden en las een op zn zachtst gezegd nogal naar mailtje van de vrouw van mijn vader die vond het belachelijk dat hij reageerde op de mail die ze an mij gestuurd had en en passant gaf ze nog even een uithaal dat hij er ook al voor had gezorgd dat 1 stel grootouders al had afgehaakt. oftewel.. job over de zeik en die vond het zo laag dat hij er eigenlijk liefst niets meer mee te maken heeft (vorige keer was ie ook al pissed omdat ze anne uit zn handen rukte terwijl hij zei dat ie dat niet wilde) en tja.. dat vond ik natuulik niet weer leuk... dus ik heb een redelijk chagerijnig mailtje teruggestuurd met dat ik het niet zo vriendelijk van ze vind en dat ze misschien eerst maar eens moesten navragen wat er nou uiteindelijk tussen job en mijn oma is voorgevallen voor ze daar haar oordeel over velt (gezien eh.. het de moeder van mijn moeder is.. geloof ikn ooit dat ze zo'n goeie relatie met mijn oma heeft dat die er zelf wat over gezegd hebben tegen elkaar) eerste regel in de mail was dat ze wel snapte dat wij dachten dat we minder welkom waren als anne zo huilde.. dus mijn laatste regel was dat ik me niet minder welkom voelde omdat anne huilde... maar dat ik me wel minder welkom voel als mensen zo makkelijk kunnen oordelen. blijft dit nou zo? anyway.. daarna de projectontwikkelaar van nos huis gebeld en natuurlijk waren die wederom niet bereikbaar (ik probeer pas vanaf 15 juni onze gevel geschilderd te krijgen zegmaar.. nu is dat half gebeurd.. want de andere helft stond namelijk niet op het werkbriefje van de schilder) en ziekmelden bij het uwv mocht ook pas de 17e bleek... *zucht* nahja.. vanmiddag checkup voor anne bij de huisarts en bovendien ga ik vragen of hij "iets" kan fabrieken voor de arboarts die me ongetwijfeld straks wil gaan keuren
Mogguh, allen zoonlief wordt gebadderd door mijn man en dan gaan we richting kdv, waar Ollie zijn eerste wendag heeft (of wij, 't is maar hoe je het bekijkt ) Terwijl Ollie daar is, gaan wij even winkelen. Uk slaapt niet meer ingebakerd, want de gewatteerde slaapzak met mouwen (Prenatal) is perfect We stoppen Ollie in, mouwen onder het beddengoed en meneer slaapt. Op een goed moment wordt hij wakker, armpjes eronderuit wurmen en babbelen tegen de mobile. Gaat goed zo Kom later nog even checken. Naar he, al die zieke kindjes
@Saskia: waarom moet je een briefje van de ha? Moet je weer werken binnenkort, of hoe zit dat precies? Stom van je familie weer, bah, kan zo'n stempel drukken op alles. Goeie reactie terug, trouwens.
Zo saskia jouw dag is weer goed gestart en het is pas 10:00..... hopelijk weet de huisarts dadelijk raad met anne, kijkt hij een keer en heb je weer een super vrolijke beeb. Verkouden beebs: hier nog en die nog steeds niet van het snotteren af is, het is al wel beter als eerst. Die ui hielp hier alleen maar de verkeerde kant op..... ze ging er heel vreemd van ademen dus heb ik die maar snel weggehaald. Lovewinnie: sterkte met de ziekenboeg, heb je al een afspraak bij de ha? All: hebben jullie beebs al een vast ritme? hier is er telkens even een ritme en vervolgens gooit ze het weer helemaal om....... dat is niet echt handig want zo weten we niet waar we aan toe zijn. De laatste paar dagen doet ze telkens erg moeilijk als ze moe is dus nu zijn we aan het proberen om haar steeds op bed te leggen als ze moe is maar heel handig gaat het nog niet. Gister lag ze steeds te slapen en vannacht kwam ze opeens 3x...... Ik zit er nu over te denken om gewoon haar maar weer 1x op bed te leggen, wat denken jullie?
Goedemorgen meiden! Ik heb een super leuk maar vooral rustig weekend achter de rug. Vrijdag ben ik eerst met mijn moeder de kerstboom op gaan zetten. Alleen zou ik dit niet redden want zit nog steeds met mijn rug. Boom is best aardig gelukt al zeg ik t zelf. Hebben wel de woonkqmer een beetje moeten ''verbouwen''. De box staat op de plek waar normaal gesproken de kerstboom stond. Nou ja de afgelopen 2 jaar heb ik niet eens een boom gehad. Wel versiering enz maar geen boom omdat we toch bijna niet thuis waren. Nou dat is dit jaar anders (vieren oud en nieuw zelfs in NL, voorgaande jaren was dat in New York en Berlijn, dit jaar stond Londen op t programma maar doen we maar niet met zo'n Ukkie) nu ook nog thuis dus vond t wel gezllig om lekker vroeg deboom neer te zetten. Tygo vind de lampjes helemaal geweldig, is erg leuk om te zien. Ik schrijf ook nog op een ander forum...het Take That forum. Vroeger was ik helemaal gek van deze 4 (eerst 5) gasten en volg ze nog steeds een beetje. Ben ook op 1 nov (4 of 5 wkn nadat Tygo geboren was) helemaal uit mijn dak gegaan in Ahoy! Nou werd t concert wat de mannen afgelopen vrijdag gaven in Londen rechtstreeks uitgezonden in Pathe Den-Haag, wat esulteerde in een forummeeting! Er waren van t forum 104 meiden (en 1 jongen) en was erg geslaagd. Fantastisch om iedereen een keer te zien en live te spreken. De show was weer super en vind t nog steeds een beetje jammer dat ik niet naar de UK ga voor een concert (voorverkoop begon in maart toen ik een week of 8 zanger was) Het was eigenlijk niets voor mij om een avond weg te gaan met mensen die ik niet ken maar was echt super leuk (kon met iemand meerijden die nog geen 500 mtr hiervandaan woont, had haar nog nooit gezien en kennen elkaar via t forum. Zaterdag lekker rustig aan gedaan, rustig aan boodschappen en verder lekker niets (een keer geen kraamvisite op zaterdagavond!) Gisteren lekker een stuk wezen lopen met de kinderwagen. We hebben een nieuwe (nou ja andere boot) gekocht en zijn hier nog even wezen kijken. We hadden een klein motorbootje en nu een iets grotere boot met slaapgelegenheid, toilet, rondzit enz. Is alleen nog wel een opknapproject en gan we van de winter doen als t goed is gaat de boot dit weekend t water uit en de hal in. Met zijn en zwager kwamen ook even kijken en daarna met z'n allen warme choco gedronken thuis. Tygo heeft trouwens afgelopen week zijn voeten ontdekt, zo grappig om te zien. Hij kan er zo ontzettend verbaasd naar zitten kijken. hij pakt ze nog niet maar zal binnenkort ook wel gebeuren. Pakken jullie kleintje al iets. Tygo had gisteren toevallig een hele tijd een knuffeltje vast maar was eigenlijk de eerste keer dat ie dit een soort van bewust deed. Badje vind ie nog steeds super leuk! Alleen lag ie voorheen lekker rustig om zich heen te kijken, tegewoordig maakt ie er een heel waterballet van! Omdat ie nog steeds niet echt doorsliep kregen we van een vriendin (kraamverzorgster, heeft ook bij ons gekraamd) de tip om bij de laatste voeding wat rijstebloem erbij te doen. We deden de laatste weken al s avonds een flesje met afgekolfde melk geveb zodat we iig wisten wat ie voor de nacht binnenkreeg. Nu dus 3 avonden met twee schepjes van dat spul en hij slaap tot 0530 door! Voor ons al een hele verbetering! Toch nog een heel verhaal geworden hier.....Ga nu ff broodje eten en teruglezen / reageren.
heb ik weer : bel ik de huisarts is hij op vakantie tot naar de kerstdagen. waar haalt hij het lef vandaag nu er zoveel zieke zijn in deze koude dagen (hij mag gerust op vakantie maar hij is altijd weg als ik hem nodig heb) ik kan de noodarts bellen maar is dit nu een noodgeval nee toch lig niet op sterven. pfff wordt er dood moe van en denk dat ik maar is een andere arts ga zoeken
@Lovewinnie; ik zou gewoon de noodarts bellen anders meot je zolang wachten..... wat een rotarts zeg.
@han: mwah het zal niet met 1 blik zijn.. dat lukte vorige keer ook niet maar misschien weet hij wel raad @darcy: ik geloof niet dat het verplicht is een briefje van je huisarts af te geven. maar eh.. tja oververmoeidheid en geestelijke nood is moeilijk aantonen bij zo'n arboarts ben ik bang dan heb ik liever een beetje backup van mn huisarts @lovewinnie: hmm jij hebt inderdaad nooit mazzel met je huisarts geloof ik wat dat betreft ben ik hier wel blij dat ze met zn 4en zijn. is de eigen arts er dan niet.. mag je bij 1 van zn collega's. Terwijl je verder in principe wel geowon een eigen arts hebt. Is die afwezig dan vragen ze heel vriendelijk of je bij een ander wil eventueel.
hey! Werd ik door mijn werk (school) gebeld...Blijkt dat ze daar dus de dingen nog niet op een rij hebben!! Of ik misschien niet de maandag en de vrijdag wilde werken, ipv de dinsdag. Daar mocht ik nog wel ff overnadenken. Mijn antwoord: Daar hoef ik niet over na te denken, dit kan niet. Mijn zus heeft alles al geregeld bij haar werk, die heeft de dinsdag vrijgenomen om op te passen! En ik had van te voren gevraagd (nog voordat Aiden geboren was!) of alles nu geregeld was en het kwam goed zei mijn directeur! Net of mijn zus nog even 3 weken van te voren de dingen kan veranderen! DAH! Nou ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.... Als ik mijn geld maar krijg, hihihihi! @ Saskia: PPff..het houdt ook niet op bij jou in de familie, wat vreselijk verevelend zeg! @ Lovewinnie: Zielig he van je meisje! Zo naar om te zien! En het idd niet handig dat je HA nu op vakantie is! Worden jullie dan noet ondergebracht bij een andere huisarts. (zo zit dit bij ons namelijk...) @ Pris: idd een leuk en gezellig weekend, de kerstboom en het kletsen met de meiden van het andere forum! Klinkt gezellig allemaal! Aiden begint nu idd ook speeltjes te ondekken. Hij pakt het nog niet, maar als ik een rammelaar voorhoud of zo, dan slaat hij er steeds tegenaan met zijn handjes! Zo leuk. @ Han: Aiden heeft ook nog geen vast ritme hoor, vind ik met BV ook lastiger... Hij slaapt nu als volgt: 22.30 uur: Laatste voeding en naar bed 5.30/ 6.00 uur: Voeding, dan weer naar bed 9.00/ 9.30 uur: Voeding, dan weer naar bed 11.30 uur: Wakker, uit bed (wassen en aankleden) 12.00/ 12.30 uur: Voeding 13.00/ 13.15 uur: Hond uitlaten, Aiden in de kinderwagenbak mee (slapen) 15.00 uur: Wakker (ongeveer) 15.30 uur: Voeding 18.30 uur: Voeding en naar bed, maar vaak wil hij dit niet dan slaapt hij bij ons op de buik of in de knderwagenbak... 21.00 uur: Voeding 22.30 uur: Laatste voeding en naar bed @ Darcy: succes bij kdv voor jullie en Ollie! @ Suus: jeetje, waarschijnlijk iets verkeerd gegeten idd! Wat kun je je dan naar voelen he! @ eventueel nog een kindje: Wij willen zeker een 2e kindje (mocht het allemaal lukken) Het mooist vinden we als er ongeveer 2 jaar tussen de kinderen zit. Dus eind volgend jaar willen we denk ik wel weer een poging wagen! Aiden heeft vannacht doorgeslapen tot vanmorgen 9.00 uur! En nu ligt hij ook weer in zijn bedje!
hallo meiden! Ik heb even snel het een en ander teruggelezen, maar het lukt me niet om op iedereen te reageren, zit namelijk op mn werk Rian/Miranda > heel veel sterkte meis, wat een ellende allemaal. Las > WOW, Gefeliciteerd met de zwangerschap! Bij ons kriebelt het ook alweer, maar nog even wachten hoor, eerst volop van Kyra genieten Hier ook last van een snotneus, Bah! Gelukkig Kyra nog niet. Met haar gaat alles super goed! En hier nog volledige BV. Moet weer snel verder, sorry!
blugh.... Vannacht weer eens aan wcpotknuffelen gedaan Dit is nou al de 3e keer in 2 weken tijd Begin toch ergens aan te denken nu, waarvan ik toch enigszinds mag hopen dat het niet zo is? @Saskia: Mijn huisarts staat ook achter mij, maar de Arbo heeft er gewoon schijt aan, die acht mij arbeidgeschikt Mijn psychische problemen horen volgens hem niet thuis in de ziektewet? Nee lijkt me best een veilige situatie, tussen de gevangenen staan als je je koppie er niet bij hebt? Geeft vast hele leuke situaties? Denk aan: het niet op kunnen sporen van onenigheden tussen gevangenen omdat je koppie er niet bij is, met als resultaat: Vechtpartijen op de afdeling? Neeeeee... met psychische problemen kun je makkelijk in de gevangenis werken hoor Ze zijn helemaal gek geworden bij de Arbo Unie geloof ik exacte brief die ik kreeg: Op basis van ons gesprek op 5 december adviseer ik u en uw werkgever: Betrokkene verkeert prive persoonlijk sinds kortere tijd in een moeizame thuissituatie: 1. een zieke-zorgzame baby van 3 maanden die momenteel de nodige aandacht behoeft. 2. een verbroken relatie met de vader waardoor ze er alleen voor staat. De combinatie persoonlijke zorg voor het kind enerzijds en werkzaam zijn in wisselende diensten anderzijds lijkt me onder de gegeven omstandigheden moeilijk te verwezenlijken. Medisch gezien is er mijn inziens niet sprake van primaire arbeidsongeschiktheid bij betrokkene zelf
@ Las28 Gefeliciteerd meid! Hoop dat je je goed voelt en dat je t redt allemaal! Succes bij de vk vandaag! @ Darcy Leuke foto van Ollie! Vond je t raar om hem achter te laten vanmorgen? @ Lovewinnie Onzekerheid is vervelend. Hoop dat je snel wat weet Oh schiet lekker op dat je ha met vakantie is. Wordt er geen vervanging geregeld dan? Hier word men onderverdeeld onder een aantal andere ha uit t dorp @ Han En babybjorn geprobeerd? Is t wat? @ Maart Een ui idd naast t bedje, heb ik ook gehoord. Zelf geen ervaring mee nog. Hopelijk gaat t al beter @ Suus Vervelend zeg allebei ziek. Gaat t weer? @ Marsab Schiet lekker op zeg, denk je dat t in orde is krijg je dit nog eens. Balen zeg. Hoop dat jullie eruit kunnen komen. Grappig dat je zus gaat oppassen! Hoor je niet vaak! @ Rian Sterkte meid! Hoop dat jullie eruit komen en tot een goede oplossing. Denk aan jezelf en jullie kleintjes Ik moet zelf eerlijk gezegd nog niet aan een 2e denken. Ik heb eerst zowieso altijd gezegd dat ik maar 1 kindje wil. Nu is t allemaal wel heel erg leuk en gaat t eigenlijk gewoon harstikke goed dus ms over een paar jaar wel een 2e (als t allemaal weer lukt dan enz) maar nu nog niet. En een ritme is ook nog ver te zoeken. nu dan drie dagen om 0530 ongeveer wakker maar verder verschilt t heel erg. Ik las bij iemand over een slaapzak. Misschien een beetje stomme vraag maar wat trek je de kleine dan verder aan. Doe je een; - pyama en dan slaapzak en geen deken / laken - rompertje, slaapzak , deken / laken - allemaal, pyama / slaapzak / deken
hmm lekker mobielfreak heb je dat sociale raadslid nog te pakken gekregen ergens? ik ga het toch maar gewoon proberen ben ik bang wie niet waagt... straks eerst langs de huisarts tho
ja heb ik te pakken gekregen, maa ik moet dus contact opnemen met het juridisch loket.. Maar ik ga dalijk ook maar eens de huisarts even een belletje geven denk ik? Dit gaat echt de verkeerde kant op zo, dalijk raak ik echt in een depressie en daar heb ik weinig behoefte aan
mja volgens job als je huisarts zegt dat je niet kan werken.. kan je niet werken maar ben benieuwd wat hier uiteindelijk uit gaat komen toch vind het maar een raar verhaal.. (en het word steeds gekker zegmaar) en als jij straks overspannen bent.. dat kan dus niet net als dat moeders niet ziek worden kan jij eigenlijk niet overspannen raken. dus wel goed op jezelf passen hoor
Marsab: ja lekker dan..... zou ook gewoon op je strepen staan hoor, het is tenslotte niet jouw fout! Mobielfreak: nou ja mooi is dat.... zou er idd eens achteraan gaan want je kan niet werken als je er zo doorheen zit hoor. Enne wat betreft dat andere... zou het kunnen? anders er even een test tegenaan gooien. Saskia: al bij de ha geweest? Rian: hoe was het weekend? Pris: mooi dat je zo'n leuk weekend hebt gehad. Ik ga vanmiddag een lange wandeling maken met de babybjorn dan laat ik het wel weten hoe het bevalt. Joyce: gaat de bv goed in combi met het werken? Hoe doen ze dat op het kinderdagverblijf? Lovewinnie: ik zou ook naar de andere arts bellen, zo zitten wachten is nix! Darcy: lekker gewinkeld? hoe ging het om hem achter te laten op het kdv?