@han: die babybjorn gaat op een gegeven moment wel zwaar worden hoor goed afstellen is lastig vind ik maarja.. ik was met het afstellen van rugzakken ook nooit zo handig dus dat zou aan mij kunnen leggen (dikke kans zegmaar) anyway.. huisarts is vanmiddag 16.10
Heeee meiden, effe proberen te reageren.. @ MissX: Keld is ook al een paar dagen lastiger dan anders. Vind ook dat hij enorm veel kwijlt, ik dacht gisteren ook aan tandjes, maar ik zie niets. Vandaag is hij wel al rustiger (gelukkig!) Maatje 24? Ik hoop dat het in Nederland andere maten zijn dan bij ons.. Misschien onbeleefd, maar wat weeg je dan? Ik snap wat je bedoelt over die uitdagingen. Heb ook het gevoel dat het steeds hetzelfde is.. Ik leer enorm graag bij, maar zie het momenteel niet zitten om nog aan studies te beginnen. @ Rian: Zoals al gezegd; neem geen overhaaste beslissingen. Heb ik ooit ook gedaan. Ik vond onze relatie een sleur, alles irriteerde mij en ben verliefd geworden op iemand anders. We zijn effe uiteen gegaan, maar daar had ik snel spijt van! Maar wij kunnen natuurlijk niet beoordelen hoe het bij jullie thuis is, of hoe jij je voelt en hoe hij zich voelt. Sterkte in ieder geval! @ Las: Van Harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan! @ Darcy: Wat een moooooooi ventje! @ Lovewinnie: Zou toch ook meer willen weten in jou plaats! @ Pris: Hier slaapt Keld met een rompertje en pyama, zijn slaapzak en 2 niet te dikke dekentjes. Ik moet er wel bij zeggen dat het niet erg warm is in zijn kamertje! @ Mobielfreak: Testje doen misschien? @ iedereen die ik vergeet: Excuses!
hallo dames, gefeliciteerd met jullie wondertjes! Geniet er heerlijk van want het gaat zo snel! veel liefs!
Gisteren klote-dag! Keld was enorm lastig, ik moest hem echt vasthouden, anders stopte hij niet met huilen. En zelfs dan wou hij niet altijd stoppen. Ik kan het wel eventjes verdragen, maar na een uur of twee, word ik GEK! En ik weet dat ik niet mag klagen, als ik hier soms verhalen lees.. Ik stel vast dat ik het afgelopen jaar, de bevalling enzo nog niet heb verwerkt. Als ik naar een programme kijk met zwangere vrouwen of bevallingen, kan ik er niet goed tegen, word er echt emotioneel van. Het was niet hoe het moest zijn bij mij, de eerste magische momenten, als ze je kindje op je buik leggen, die heb ik niet gehad, en ik ben er nog niet overheen. Kan er soms van huilen. Ik heb wel een superlief gezond kindje hoor, en ben erg blij, maar dat eerste moment waar je zolang van droomt heb ik gemist en ik mis het nog steeds. Het is ook een jaar geleden dat ik zwanger werd, heb het er ook moeilijk mee. Dit weekend waren we gaan eten met de collega's van mijn vriend en de vriendin van zijn collega is nu zwanger. Heb erg veel moeite moeten doen om nog veel te lachen toen ik het hoorde. Ik gun het haar wel enzo, maar wou dat ik het was. Het zou wel een beetje snel zijn, een tweede kindje, maar ik wil het graag binnen een paar maanden. Lijkt me fijn als er niet teveel jaren tussenzit. *Zucht*. Ik weet het niet hoor, hopelijk wilt mijn vriend nog een tweede, want die is nog niet helemaal overtuigd! Over relatieproblemen: Hier gaat alles goed voor het ogenblik, zie hem echt graag en voel terug meer kriebels, alsof we nog niet zolang bij elkaar zijn. We hebben verleden jaar een erg slechte periode gehad, maar zijn er volgens mij sterker uitgekomen. Aan iedereen waar het wat minder gaat, raad ik echt aan van eens een weekendje weg te gaan. Het is misschien niet makkelijk je kindje achter te laten, maar het doet echt deugd en je kindje zal het niet erg vinden denk ik! Zo, straks mijn contract tekenen, voor mijn nieuwe baan! Sorry for my long story! X
Nou ja in principe zou het niet moeten kunnen, ben aan de pil.. Nu heb ik onderhand al 3 menstruaties gehad na mijn bevalling, maar 1 keer een cyclus van 14 dagen, omdat ik de pil 3 dagen vergeten was in te nemen dus dan word je eerder weer ongi.. Ik hou het voor nu ff goed in de gaten, en anders als het wcpotknuffelen aanhoud dan toch maar eens testen ben ik bang
Oja vandaag telefoon: Goedendag Felicitas, komt het gelegen als ik morgen gratis baby cadeau's kom brengen? Ja hoor gratis is altijd goed Nu ben ik wel vrij nuchter en laat me niets aankletsen verder hihihihi
mwah bij mij was het een combi gratis en iets aan te smeren en ja ik heb me zelfs iets laten aansmeren zat dik boek over het herkennen van kinderziektes bij en ong. alles wat je kind weleens krijgt als het klein is dat vond ik wel practish genoeg om 15e aan uit te geven met plaatjes en alles erbij zegmaar (en gezien het ontbreken van enige vorm van zulke lectuur.. ) verder probeerde ze bij mij een nuby pakket aan te smeren (30e voor best veel spullen.. maar meeste kon ze nog niet gebruiken dus die heb ik afgeslagen) en een of ander sesamstraatpakket dat wel heel leuk was maar te duur verder vond ik het wel leuk
@marsab; lekker hoor dat ie doorgeslapen heeft.... @ tweede kindje; wij willen over 2 jaar wel een tweede erbij.... @ mobielfreak; wat een gedoe zeg met die arbo, ze zijn daar echt gek geworden! enne beterschap ! @ Las;gefeliciteerd @ Pris; ik doe meestal een romper, shirt met lange mouwen, maillot of broekje slaapzak(mouwloos) en 1 dekentje.. @Saskia;suc-6 bij de huisarts @ virginie; rot dat je een kl*te dag had... gefeliciteerd met je nieuwe baan...... ik moet over 3 weken weer werken, zie er zo tegenop! ik zit nu 5 maanden thuis rn het bevat me goed hoor, vooral sinds de geboorte van yassine wil ik echt niet werken maar ja zal wel moeten.....met 1 salaris komen we net rond dus betekent dat geen leuke uitstapjes enz...dus ik blijf toch maar werken haha
Newlymom: ik begrijp wat je bedoeld, ik zie er ook tegenop om straks weer te gaan werken. Niet voor het werken zelf maar ik kan wel janken als ik bedenk dat ik Daniëlla achter moet laten. Saskia: ja die sesamstraatdinges vond ik er ook erg leuk uitzien maar wel duur dus heb t maar niet gedaan. Dat boek over kinderziektes moeten wij vooral niet hebben want we (lees voornamelijk remco) gaat bij ieder symptoom opeens de meest vreselijke ziekte zien. Dat nubypaket hebben wij wel (maar niet zo duur hoor ) want die bekers die erin zitten zweren mijn zussen bij. Mobielfreak: nou idd maar even aankijken dan.... Virginnie: moeilijk is dat opeens als je het niet gewend bent he! ik vind het ook al moeilijk als ze een paar uur huilt terwijl ik helemaal niet mag klagen. Ik moet wel zeggen dat ik overal beter tegen kan als ik gedacht had, bij mijn neefjes en nichtjes werd ik veel sneller wanhopig/ ongeduldig, bij Daniëlla ben ik eigenlijk nooit ongeduldig/ wanhopig. Wat heb je voor nieuwe baan? gefeliciteerd! Nou heb net een stuk gewandeld met de draagzak en het is idd nog steeds zwaar maar wel beter als mijn oude draagzak. Heb net met de overbuurvrouw, die een kleine heeft van 6 maanden, afgesproken om daar morgen eens gezellig langs te gaan om de kids met elkaar te laten spelen.
Lovewinniem, aaahh wat zielig voor die kleine meis. Beterschap en hopelijk knapt ze snel op. Saskia, wat een gezeik zeg. Darcy, hoe was de wendag heb je het een beetj evol kunnen houden zonder die kleine. Virginie, gefeliciteerd met je nieuwe job. Yasmine heeft vandaag haar 2de prikjes gehad heb haar daarna naar de creche gebracht want ik moet gewoon werken ik ga haar zo ophalen ben benieuwd hoe het is gegaan. Vond het weer zo zielig arme meid. Ze is ook ng steeds snotverkouden heb net neusspray gekocht.
hallo! @ Virginie: Herkenbaar hoor, als ik een zwangere vrouw zie denk ik ook, oh heerlijk dat wil ik eigenlijk ook weer....Maar onze tijd komt ook wel weer (hopelijk! ) Sneu dat Keld niet lekker in zijn vel zat...hopelijk is hij morgen weer beter te pas! En nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! @ Felicitas: Ik heb het blad OOK (voor opa's en oma's) besteld. En die krijgen ze dan 8 keer in het jaar. Heb ik als sinterklaas cadeautje gedaan. Vonden ze eel erg leuk! @ Jessica en Zoë: Waar zijn jullie toch?? @ Maart: En hoe heeft ze gereageerd op de prikjes, de rest van de dag? Aiden was helemaal van slag na de prikjes, hopelijk is het bij Yasmine beter gegaan! @ Darcy: hoe ging het op het KDV? @ Pris: Aiden heeft het volgende in bed aan: rompertje + pyjama en soms sokjes (ff voelen of hij kouden voetjes heeft) gevoerde slaapzak met mouwtjes, lakentje en dekentje.
@maart: my thoughts exactly @huisarts... ik was op tijd van huis gegaan want anne huilde weer tranen met tuiten.. en meestal gaat het buiten over dus nog even een stukje gelopen.. en ja het hield inderdaad op tot ik bij de huisarts binnenstapte dus helaas moest ik toen dus nog wel 20 minuten wachten voor ik aan de beurt was (arme medewachtenden) En daarna nog steeds arme medewachtenden want ik ben toch een half uur binnen geweest Korte checkup van oortjes, hartje, buikje, houding en wat vragen en ook nog een prettig gesprek (wederom) over het huilen en dat we vooral NIET mochten denken dat het aan ons lag Hij kon zelf niets vinden maar we hebben de volgende afspraak gemaakt. Ik bel morgen het ziekenhuis voor een afspraak bij de kinderarts ergens einde eerste week januari/begin 2e week. vervolgens ga ik voor die tijd nog even langs dehuisarts om te bespreken heo het op dat moment gaat. Mocht het huilen dan over zijn.. dan zeggen de kinderarts tenslotte gwoon af. Maar die week zit ze over de magische grenzen "3 maanden" en "5kg" dus hopelijk is het dan uit zichzelf opgelost If not.. dan staat de afspraak met de kinderarts dus alvast Mocht ik het zelf niet trekken.. dan mocht ik altijd eerder langskomen. Ik ben dus wederom best blij met mijn huisarts toch. Ook omdat hij nie tmoeilijk deed over die kinderarts maar het zelfs zelf aanbood vond ik wel heel fijn eigenlijk. Zijn idee was namelijk "volgens mij is er niets aan de hand.. maar 2 zien meer dan 1 en misschien kijkt hij net anders"
Saskia, wat een super huisarts heb je! Wat fijn dat ze jullie zo begeleiden. Sophie en ik zijn nu allebei ziek Wel 1 voordeel, nl. dat ik nu gezellig bij haar kan zijn Net een weekje gewerkt en voila. Tja dat hoort bij kdv en op mn werk zijn ook veel zieken. Over 1,5 week gaan we twee weken naar Zuid Spanje x Sophie
hmm vakantie sphie.. dat lijkt me nu ook heerlijk en wat ik nog vergat..d e huisarts zei dat ik bij de arbo-arts maar moest zeggen dat het voor onze beider(!) gezondheid beter was als ik nog niet ging werken.
hallo ben er ook weer. we hadden de nieuwste virus op de laptop alles moest er af wat de virus was zo nieuw dat de monteur het er niet af kon krijgen. dus dat was wel even balen. maar ja voor 85 euro is ie weer klaar. ik ga niet alles terug lezen hoor dat is wel erg veel. we zijn van weekend nog naar de huisartsen post geweest met esmay ze had zo last van dat de poep niet er uit wil ze had die week alleen dinsdag een poep luier gehad. we hebben een clysma mee gekregen en een lactulose drankje. dus alles was er weer uit. nu maar hopen dat het wat beter gaat met d,r. groetjes joepie
blijft lastig dat poepen he hebben ze geen idee hoe dat komt? of hoe je het structureel kan voorkomen?
Wat vervelend Joepie Saskia, klinkt goed dat advies! Mobielfreak, wat een toestand. Zo kun je toch helemaal niet werken. Dat ze dat nou niet snappen zeg. Sterkte hoor met alles. x Sophie
@Saskia: goeie huisarts, geen last van 't voetstuksyndroom (waar hij zichzelf op zet dan, he) als ie een second opinion aanbiedt @Pris: Ollie is nogal warmbloedig (heeft ie niet van mij ) - dus een romper met lange mouwen en de gewatteerde slaapzak van Prenatal. Lekker dik en stevig (hij kan niet maaien met zijn armpjes nu), zacht en knap comfortabel - zou er zelf ook wel eentje willen, maar ritst zo lastig dicht van boven naar beneden, denk ik Naast de romper en slaapzak nog een katoenen lakentje en katoenen dekentje, that's it. @Marsab: tjeez, jij ook al last van idiote werkvoorstellen Bij mij is er ook nog geen rooster aangediend, terwijl men sinds de 3e maand van de zwangerschap al weet dat ik op maandag en donderdag terug kom! Ze zoeken het maar lekker uit, wat jou @Mobielfreak: hoop dat je niet zo hoeft te vechten voor jezelf en de kleine w.b. je werk. Toen ik weduwe werd, nu bijna 7 jaar geleden, zei de Arbo-arts doodkalm: "ik verwacht dat u nu wel zo langzamerhand weer kunt gaan werken." Mijn man was toen 6 (!) weken eerder overleden Ik heb sindsdien geroepen: als er reïncarnatie is, dan heb je het als ziel erg slecht gedaan in een vorig leven als je als werknemer a) bij de Belastingdienst terugkomt of b) bij de Arbo werkt @Joepie: hoe is het nu met Esmay? @all: Ollie naar het kdv, part 1. Nou, wij verlieten vanmorgen om half 12 de babyzaal met een goed gevoel en toch een kriebeltje in de onderbuik. Ollie op de arm van de (overigens vreselijk lieve) begeleidster, mama en papa in de auto, met de hond naar het park. Voelde erg kaal, want we liepen tot vandaag óf met mij als zwangere, óf met Ollie daar! Enfin, om 15:30 uur kwamen we hem ophalen na een paar uurtjes ontspannen winkelen en lunchen. Ollie heeft heerlijk geslapen en gedronken op het kdv en er zijn een paar leuke foto's van hem gemaakt. Hij maakte ook een leuke indruk, lachte enorm lief naar de meiden daar! Daarna om 16:15 uur de eerste prikken. Gelukkig had hij nog niet gedronken, dus ik ging met volle borsten heen en op het CB was de tactiek: een borst geven, prikken, andere borst geven. Ollie heeft even hard gebruld, zag bosbesblauw van woede, maar het leed was al snel geleden. Over een half uurtje zijn de eerste vier uur voorbij en weten we of de inentingen hun werking heftig gaan doen - koorts, huilen, schreeuwen, pijn... we zien het wel. Zetpillen in huis en het nummer van de huisartsenpost. En natuurlijk de troostborsten van mama, laten we die niet vergeten Fijne avond allemaal en ik hoop nog even online te kunnen zijn straks, tenzij ik met een ontroostbare Ollie rondloop...
@darcy: fijn dat het allemaal zog oed is gegaan hoop dat heth inmiddels met de prikken net zo goed gaat en anders tja.. dat vind ik toch HET grootste voordeel van bv.. troostborsten