September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

Bad Boy Ollie :) (vooral de slofjes maken het áf)

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

Bad Boy Toby (die de wipper had ontdekt toen de 'baas' van huis was)

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Leuke foto's Darcy! Fijn dat het oed ging bij het kdv! :D

Hier een foto van Aiden, lachebekkie! :)

4. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Marsab, Yasmine was ook helemaal van slag maar nu gaat het gelukkig stukken beter ze ligt heerlijk te slapen.

Saskia, super die huisart van jou en hopen dat de kinderarts niet nodig is en dat Anne stopt met huilen.

Sophie, lekker hoor heb ook wel zin in vakantie. Beterschap nog.

Joepie, wat zielig. weten ze niet waar het aan ligt misschien een andere voeding.

Darcy, gelukkig is het goed gegaan op het kdv.

Wat een leuke foto's weer. Wat zijn onze kindjes toch gegroeid.

5. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @Han; ja he ook al weet ik dat de kleine in goede handen is als ik ga werken toch het idee dat ik hem moet achterlaten, een hele dag zonder hem moet doorbrengen.....

@ Joepie en Sophie; beterschap! hoop dat jullie (kleintje) snel beter wordt.....

@ Sophie; heerlijk zuid spanje, ik wil ook wel gaan!

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goedemorgen Mama's

Wat een leuke foto's weer allemaal.
    Zit weer op het werk, maar heb gesolliciteerd gisteren als receptioniste. En toevallig is dat bedrijf naast mijn huis hihi.

Ik hoop maar dat ik op gesprek mag. Ben gisteren naar het uitzendbureau geweest. Ik zie het niet meer zo zitten waar ik nu ben.

Heb het idee dat Yocena beetje uit haar doen is.
    Ze is nog steeds heel lief, maar ze word opeens midden in de nacht wakker, wilt ze eten.
    Ze is ook zo gretig en klokt alles naarbinnen.

Ik geef haar 150 plus 5 scheppen.
    Ze woog vorige maand 5.3 geef ik te weinig?
    Volgens friso mag ze nu al 180 cc
    Ik ben zo bang dat ze dik word en op dieet moet. Het lijkt me zo'n ramp om te moeten gaan minderen.

Hoeveel cc geven jullie nu?

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    goedemorgen mamma's,

hoe gaat het vandaag? met ons prima, geen bijzonderheden...behalve dat ik elke dag zo blij ben om wakker te worden en yassine re zien...heerlijk is t om mama te zijn!

@miss x; ik geef yassine al sinds hij 5kilo weegt 4 tot 5 keer 180+6...
    hij mag het hebben en het cb heeft hem gezien bij 5740 gram en ze waren tevreden...ik denk dat je haar gewoon 180 moet geven. yassine gaf het bij mij ook aan met huilen dat ie meer wilde....

8. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik geef Yasmine 5 keer 150+5, ze weegt nu 5,5 kg maar 180 krijgt ze nooit op er gaat met moeite 150 in bij haar en vaak laat ze nog een beetje staan.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia krijgt nu 5x150+ 5 schepjes en soms nog een flesje van 100 extra als ze honger heeft.

vandaag woog ze 5800gr en was 59cm :)
    bij haarb geboorte 3160 en 46cm hihi

dat plekje op haar achterhoofd blijkt een ooievaarsbeetje :) en zal voor haar 4e verjaardag verdwenen moeten zijn. gelukig zit het op haar hoofdje en heeft ze een flinke bos haae zo zie je het niet of je moet zoeken

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@missX: vervelend zulk toeval ;)

@lovewinnie: ik geloof dat ik even gemist heb wat een ooievaarsbeetje is *sorry*

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie reactie's meiden.
    Nog een vraag.

Yocena is heel kaal achter en haar achterhoofd word erg plat. Wat kan ik hier tegen aan doen? Hoe ik haar ook neerlegd. Ze gaat na 1 minuut toch zelf liggen hoe ze wilt

12. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Miss X;Volgens mij kennen ze op het cb daar wel truukjes voor, ik heb er zelf geen last van bij yassine, maar je meot eens bij het cb navragen....

13. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    missx esmay heeft ook een plat hoofdje achter ze krijgt daar fysio voor en het werkt wel erg goed ze draait steeds meer met haar hoofdje. esmay krijgt nu 5x 150cc maar laat meestal nog wat staan ze kan het niet allemaal op. ze woog drie weken terug 5410gram.

lovewinnie: esmay heeft ook ooievaarbeetjes in haar nek en op haar hoofdje en boven haar oogjes. als ze erg boos is worden ze donker van kleur en echt rood. vind het niet zo erg het hoort er eenmaal bij.

moet volgende week ook weer werken heb er helemaal geen zin in. maar moet wel. moet mijn opleiding nog afmaken. en dan krijg ik een vast contract van 24 u en dat vind ik ook echt genoeg.

wij willen ook wel graag een tweede kindje maar eerst esmay maar even wat groter hebben. als ze anderhalf is ofzo of 2 jaar. dan kun je weer vol op genieten van z`n kleintje.
    ga zo even wandelen moet nog wat boodschappen hebben.

oja ze weten trouwens niet waarom esmay zo slecht poept op het cb zeggen dat het gewoon haar ritme is en vanuit het ziekenhuis hebben we laxeermiddel gekregen en ze raaden het af om andere voeding te gaan gebruiken want dat duurt ook weer 3 weken voor dat ze daar aan gewend zijn en krijgen ze ook weer krampjes ik moet het dus gewoon bij de similac houden. op advies van de kinder arts. ze zeiden ook dat de eerst 3 maanden het ergst zijn ze moeten overal nog aan wennen.
    ben ook al begonnen met een paar hapjes fruit dat stimuleert ook de darmpjes. maar esmay vind het niet lekker ze kokhalst er van is wel grappig om te zien hoor.

groetjes joepie

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    missx, het enige wat je kan doen is je kindje minstens 3x per dag op haar buik leggen, zodat ze sterke nekspieren krijgt.
    Dat ze een kale plek krijgen daar kan je jammer genoeg niets tegen doen.

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, ik ga zo terug lezen.

Ik moet even iets kwijt, voel me namelijk ontzettend schuldig. Sophie en ik zijn allebei ziek. Net kwam ze lekker bij me in bed liggen drinken. Haar duimnageltjes werden toch wel erg lang, dus besloot haar nageltjes te knippen. Begint ze bij duimpje tweede handje ineens erg te huilen. En ja hoor: heb in haar vingertje geknipt :oops: :cry: Voel me echt vreselijk schuldig. Ze heeft al koorts en hoest veel en nu dit. Vreselijk huilen.
    Heb nadat ik haar getroost had, overstuur mn ouders gebeld en mn man (die nam eerst niet op). Ze zeggen wel dat t niet expres was, maar ik kan me wel voor mn kop slaan. Gelukkig ligt ze nu heerlijk te slapen, maar dat schuldgevoel raak ik niet kwijt :cry:
    Het was wel zo'n zogenaamd veilig babyschaartje, maar ik knip nooooooooit meer haar nageltjes. Voel me zo vreselijk nu. Het is maar een klein plekje, maar ja haar vingertje is ook nog zo klein, dus in verhouding...

x Sophie

16. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Sophie, aaah arme meid. Maar inderdaaad niet expres gedaan. Ik ben ook altijd erg bang om Yasmine dr nageltjes te knippen.

MissX, Yasmine is ook erg kaal vooral haar achterhoofd. Ze slaapt alleen nooit op haar achterhoofd dus die is niet plat. Je kan er volgens mij weinig aan doen wel vervelend maar dat trek wel weg.

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ all!

Ik heb alles gelezen, maar ben al vergeten wat en wie ik graag wil reageren, dus doe ik bij de laatste 2 pagina's!

Met mij gaat het wel goed, alhoewel ik erg moe ben. Ik slaap erg veel in de laatste dagen.
    Jeroen en ik hebben het gepraat, maar we zijn nog lang niet klaar, maar het begin is er. We gaan hieraan werken. We zullen deze week de tijd ervoor nemen om rustig goed door te spreken.

Leuke babyfoto's zie ik voorbij komen!

@ Saskia: hoe gaat het nu met Anne's huilbuien?

@ Sophie: er heerst veel griep, en beterschap!

@ Joepie: Ik sluit ook aan bij Maart wat ze ook zegt, zal het aan de andere voeding ligt.

@ Darcy: fijn dat Ollie zich goed maakt op de KDV. Ik moet nog afspraak maken voor de eerste wendag in januari. Het zal wel even slikken als ik Matthew achterlaat bij de KDV.
    Eigenlijk zou ik vandaag beginnen met werken, nu de bevallingsverlof voorbij is. Ik ben blij dat ik nu vakantiedagen gebruik tot 14 januari ofzo.

Ga nu de laatste pagina verder lezen, ondertussen ontbijt ik. Nu slaapt Matthew ff.

18. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Joepie, ik heb Yasmine laatst op een manderijn laten sabbelen en dat vond ze eigenlijk wel lekker af en toe trok ze wel een raar gezicht maar ze vond het wel lekker. Ik ga met 4 maanden pas beginnen met echt fruithapjes ben benieuwd hoe ze dat vind.

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ MissX: heb verhalen gehoord dat de kale plekje de haartjes weer zal gaan groeien. Tot die tijd kan je er niets aan doen, wel haar steeds op de buik liggen om haar nekspieren te trainen en sterker te maken.

Verder geef ik Matthew (nu hij ruim 6,5 kg weegt) 5 á 6 150 cc + 5 schepjes, vaak laat hij weleens 20 of 40 cc staan.
    5 á 6 voedingen, dwz als Matthew 's nachts doorslaapt, dan wordt 5 voedingen, zoniet dan wordt 6 voedingen.
    Maar de laatste voeding voor hij gaat slapen: 150 cc + 5 schepjes + 1 schep rijstemeel. Zo slaapt Matthew prima 's nachts door!

Soms geeft Matthew weleens aan dat hij nog steeds honger heeft, dan geef ik hem meestal 60 of 90 cc (2 of 3 schepjes). Dan is ie tevree.

@ Sophie: je kan er niets aan doen dat jij per ongeluk hebt gedaan. Ik steek ook weleens per ongeluk met mn vinger in Matthew's oog toen ik truitje aan wilde trekken.
    Matthew draagt nu de kleding steeds meer de maat 68, de maat 62 wordt langzaam te klein voor hem!

Matthew kan al zitten. Als ik zijn beide handjes trek, werkt zijn romp gelijk mee om te zitten. Of als ik verder trek, gaat ie van liggen-zitten-staan. Ik doe het alleen als hij meewerkt met zijn armpjes, anders doe ik het niet. Hij geeft wel aan dat hij graag wilt zitten. Leuk om te zien!
    Op de buik liggen vindt hij leuk om overal te kijken. Het moet van het cb omdat hij voorkeurshouding heeft. Gelukkig beweegt zijn hoofdje steeds beter, meer draaien.

@ Joepie: ik ben van plan als Matthew rond 3,5 a 4 maanden oud is fruithapjes beginnen.

@ ik sluit ook aan bij Saskia wat het een ooievaarsbeetje is :oops:

@ Newlymom: net als jij als ik Matthew zie wakker worden, grijnst zijn lachje zo breed, zo schattig om te zien!

20. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goedemiddag meiden

@ Maart: Hou jij dat mandarijntje dan vast voor haar? Ik heb dit weekend een beetje Vitalinea yoghurt gegeven aan Keld, maar lekker vond hij het niet denk ik! :)
    Binnen twee weken is hij 4 maanden, dan ga ik hem fruithapjes geven.

@ Miranda: Lekker veel rusten! Gaat het al iets beter voor de rest?

@ MissX: Ik geef Keld 5x 180ml, met 6 schepjes. Soms krijgt hij 210, hangt er vanaf. Maar hij weegt nu wel al minstens 7kg hoor :oops: .
    Hij verliest ook redelijk veel haar momenteel, en achteraan zijn hoofdje is hij iets kaler, maar valt nog mee. Heb nog niet gemerkt dat het plat was.

@ Sophie: :( Zou me ook schuldig voelen, maar eigenlijk kun je er niets aan doen, ze hebben zo kleine vingertjes en nagels dat het heel moeilijk is. Ik doe het trouwens ook niet graag hoor, maar het is wel dringend nodig!

@ Joepie: Lastig hoor, dat poepen! Ik word al bezorgd als het meer dan 24u is geleden.. Hopelijk lukt het met de laxeermiddelen!

@ Lovewinnie: Weet je trouwens al iets meer over je zwangerschap?

@ Marsab: Zullen nog altijd de hormoontjes zijn zeker? Ik ben altijd jaloers op een zwangere buik, blijf het erg mooi vinden. Raar dat ik vergeet hoe lastig het soms was, die buik! Mooie foto van Aiden trouwens, zoals altijd! :)

En de rest.. Sorry! :oops:

Ik vind dat onze kindjes erg gegroeid zijn, ze veranderen erg veel! Het is moeilijk te beseffen dat ze 'groter' worden, maar elke nieuwigheid is leuk vind ik.

Ik denk dat Keld ook tandjes krijgt. Mijn schoonmoeder denkt het ook. Hij kwijlt erg enorm en als je je vinger in zijn mond stopt, begint hij te 'bijten'.
    Nu gaan we wat meemaken! :(

Mijn nieuwe job is trouwens als secretaresse in een advocatenkantoor. Zie het helemaal zitten, de juridische sector vind ik enorm boeiend! Ik begin half februari!

Smakelijk iedereen! :)

Deel Deze Pagina