September 2007 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by mouschy, Aug 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @darcy; ik denk t wel want hij reageert anders als ie last heeft van t zuur of krampjes, en hij doet het nu standaard bijna na elke voeding..
    Soms doet ie ook zo omdat zijn boertje vastzit zeg maar..mar nu gaat ie ook echt zoeken met zijn mondje naar de fles....hij mag maar 4 keer 180+6 volgens nutrilon dus hij krijgt in principe genoeg...

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Meiden

Ben op het werk, heb het heel druk dus ik lees vanavond thuis op mijn gemakkie even alles terug.

Wil wel even iets kwijt..

Gisteren waren er paar vriendinnen op bezoek met ook een kleintje van 30 September.
    De hele dag had ze aandacht en ze was zo lief, en die andere trouwens ook.
    Ze keek steeds naar me. Ook met zo'n verliefde blik waar ikzelf helemaal verlegen van werd.
    Omdat iedereen haar aandacht opeist, geef ik haar vaak weg. Omdat ze haar graag willen dragen en eerlijk gezegd heb ik daar ook geen moeite mee.

Iedereen was weg en de kleine meid moest naar bed. Huilen Huilen Huilen, maar echt hysterisch.
    Als ik haar oppakkte was ze lief en gelijk stil. Ik legde haar bij ons op bed en ging de was opvouwen, ook toen was ze zoetjes.

Ik dacht dat ik haar weer in bed kon leggen maar ze begon weer hysterisch te huilen wat ik helemaal niet van haar ben gewend.
    Ik heb haar aan mijn borst gelegd (ben gestopt met bv omdat ik echt niks meer had maar ik dacht haar stil te krijgen daardoor)
    Ze werd gelijk stil en ik besefte hoe heerlijk ik borstvoeding vond. Dat koppie en die handjes tegen je aan. :( Word er nu wel verdrietig van.
    Er kwam natuurlijk niks uit en ik heb haar tegen me aan gedrukt en heerlijk zitten wiegen. Ze werd gelij stil en viel bijna in slaap.
    Ze wou gewoon dicht bij mama zijn.

Ik besef nu na 2 weken geen borstvoeding te geven dat ik het lichaamcontact kwijt ben geraakt met haar. Ik voel me zo rot en schuldig omdat ik het gewoon heb verwaarloosd en met mezelf en het huis en me werk bezig was. Ik was weer gewoon egoistsich bezig. Vaak wil ik iets afhebben en dan optimaal haar de aandacht geven. Want ik zit niet lekker als ik weet dat er iets moet gebeuren.

Begrijp mij niet verkeerd, ik knuffel haar vaak, ik geef haar eten en aandacht en klets met haar.
    Maar die intieme momentje dat ze op mijn blote huid ligt, ik slaapt valt in mijn armen gebeurd niet meer.
    Ik mis borstvoeding gewoon heel erg. Het was echt een intiem momentje.

Ik voel mij zo schuldig.
    Ik heb haar beloofd dat we elke dag een speciaal Mama en Yocena uurtje hebben.

Moest het gewoon even kwijt. Ik voel me gewoon zo rot.

3. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @ miss x; ik begrijp dat je je rot voelt, ik had dat ook in het begin toen ik af ging bouwen...naderhand voelde ik me een beetje schuldig maar daarna is dat minder geworden, ik heb hem sindsdien ook niet meer aan de borst gelegd misschien daarom....
    je moet het jezelf niet kwalijk nemen, je bent al een supervrouw door en te werken en mama te zijn en ook nog eens huisvrouw als je thuis bent,je moet juist trots op jezelf zijn....Dat moeten alle werkende moeders zijn vind ik! :D

en daarbij heb je haar al beloofd elke dag een uurtje speciaal voor jullie 2 te "reserveren' Dan kan je ook lekker knuffelen en heb je ook dat lichamelijke contact!

Ik hoopdat je je met de tijd wel beter gaat voelen

4. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

Apr 17, 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Ik heb dat ook weleens missx, ben dan zo druk bezig met de honden en het huis, boodschappen, vriendinnen, opruimen etc. en ze slaapt veel en is heel rustig, dus als ze in de box ligt te spelen met de mobiel ga ik weleens andere dingen doen, heb ik later spijt van, ze heeft weinig uurtjes dat ze echt alert is en speels en dan wil ik gewoon met haar knuffelen en liedjes zingen en kletsen, voel me dan ook egoistisch op zo'n moment, heb besloten dat ik die spaarzame uurtjes dat ze wakker is en alert nu echt alleen met haar ga doorbrengen, lekker samen badderen of zingen...het gaat allemaal zo snel voorbij...dus je bent niet alleen wat dat betreft MissX! het leven is nu eenmaal druk en soms moeten we daar gewoon bij stilstaan, en dat doe je tenminste! ja toch? je had het ook niet kunnen doorhebben...

5. @ Miss X; Heel herkenbaar hoor! Heb hetzelfde als Jennifer; Niels slaapt ook best veel en is gewoon absoluut geen moeilijke baby, dus als die in de box ligt o.i.d. dan ga ik m'n 'klusjes' in huis doen (of internetten), terwijl ik dan inderdaad ook vaak denk; eigenlijk moet ik hem dan lekker bij me nemen en knuffelen etc.
    Ik denk dat we allemaal wel eens last van dat probleem hebben....

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Inderdaad. Soms zie ik haar zo kijken vanuit haar wippertje, terwijl ik bezig ben met van alles.
    Ze is ook zo zoetjes en eigenlijk zou ik haar inderdaad moeten opakken en knuffelen.

7. Ddp

Ddp Niet meer actief

Hai mama's!

Savita, heb hier ook continue de camera in de aanslag!!! Bij elk lachje of gek gezichtje denk ik: jaaaa die is mooi!!!!!!! Hahaha :D

Rian, al weer wat beter daar bij jullie thuis??? En nog met je zoontje naar de HA geweest??

Brigitte, hier ook weer aan het werk, ook al zijn het maar 2 dagen en vaak ook nog halve, maar heb zo weinig tijd ineens hihi!

Sophie, wat vervelend zeg! Ben je niet geschrokken? Zijn jullie al wat beter??
    Ik wil zo’n schoonmoeder ook wel cadeau!

Saskia, hoe is het met Anne? Volgens mij werkt een zetpilletje ook wel als ze geen koorts hebben. Daar voelen ze zich een beetje beter van omdat daar paracetamol inzit....

Maart, wat super dat Yasmine het zo goed doet op de creche!! Dan ga je ook met een super goed gevoel weg lijkt mij!

Jikke, welkom terug!!! Hoe is het met Hanne???

Miranda,
    vervelend he die :evil: heb ze alweer 2x gehad....

Mobielfreak, kan me voorstellen dat als je je zo voelt dat je dan echt geen zin hebt aan zo’n gesprek!! Leugentje om bestwil mag wel toch?? :D

Mouschy, wat gaaf dat je mannetje zo goed groeit!!!!! Vervelend van die oorontsteking, en zielig idd dat hij zoveel drankjes moet......gelukkig vind hij het niet vies! Gaat het inmiddels al wat beter??

Marsab, ja ga idd naar Hengelo. Kan ook wel naar Almelo naar de Prenatal, maar die is lang niet zo groot en mooi!!! Dat kunnen we idd wel een keer doen, lekker naar de prenatal met zn vieren!! Gezellig!! Met manlief is het ook wel leuk, maar die loopt toch vaak achter me aan te slenteren hihi. :D

Simke, beterschap!!! Wat vervelend zeg! Hoop dat je je snel beter voelt! En wat super van je man en zijn baas dat hij eerder naar huis kwam!!
    Moet hier ook nog steeds overal om huilen hoor! Heb de laatste tijd veel Grey’s Anatomy gekeken en ook daar vreselijk bij gehuild hihi! :oops:

Lovewinnie, jouw meissie ook al ziek, he jakkie!! Hoe gaat het nu met haar???

Han, wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt bij deze kvd! Kan me voorstellen dat je niet weet wat je moet doen.....

Darcy, wat leuk dat je naar vasse bent geweest!! Daar woon ik ook dicht bij in de buurt! Half uurtje hier van af ofzo....ben je ook nog naar ootmarsum geweest?????
    Hier is het idd heel normaal om elkaar gedag te zeggen in de supermarkt hihi

Suus, veel plezier vandaag!!!! Wanneer ben je jarig??

Noor, gelukkig gaat het weer goed met je mannetje!

Newlymom, Tara huilt na elke fles die ze krijgt heel eventjes. Ik heb het idee dat ze het dan niet leuk vind dat het lekkere liggen en sabbelen al afgelopen is....heb niet het idee dat ze dan nog honger heeft want ze houdt het dan ook prima vol tot de volgende!!
    Kan best dat jouw ventje gewoon meer honger heeft....en anders misschien voeding voor hongerige baby’s proberen?

MissX, wat vervelend dat je je zo voelt!!! Ik kan me voorstellen dat je dat intieme contact mist. Wat goed dat je een speciaal uurtje hebt gereserveerd!! Dat heb ik ook met Tara!

8. Ddp

Ddp Niet meer actief

Allemaal, heb het mn mannetje eens flink duidelijk gemaakt en laten merken en volgens mij is bij hem een lichtje gaan branden! Hij was ook ineens heel erg lief die avond in het theater.
    Dat was trouwens best leuk, totdat ik heel ziek werd..... :oops:
    We zijn eerder weggegaan, want moest onwijs overgeven... :(

Ik ben trouwens niet meer naar de prenatal geweest, want ik kreeg onverwachts visite....kon Tara weer uit de maxi cosi halen.... :(

Ik ben ook weer aan het werk, en dat valt me best tegen! Het werk opzich niet, dat is hartstikke leuk maar ik ben nu zo druk! Moet er echt nog even een ritme in vinden!

Mn meisje slaapt alweer lekker, ze begint echt te kwebbelen nu, zo leuk! Lig regelmatig helemaal in een deuk, zulke gekke geluidjes komen er uit haar mondje hihi.

Allemaal fijne avond! En alvast fijn weekend! Ben hier zondag wel weer te vinden, want moet morgen werken, de hele dag! Pfieuw!
    (Marsab, als je nog kerstkadootjes moet hebben, ik pak ze heel leuk in! :D )

9. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ootmarsum - daar zijn we doorheen gereden, veel was gesloten die dag en we kregen de indruk dat het een heel mooie, heel historische plaats moet zijn :)

@MissX: 21, een baan, huishouden, kind, jezelf, man, sociaal leven - en door elkaar heen! Op jouw leeftijd (en nu klink ik oud) deed ik dat allemaal niet, dus chapeau, petje af, je doet het heel goed! Yocena komt heus niks tekort. Je kunt pas een leuke moeder zijn als je eerst aan jezelf toekomt, dat IS gewoon zo! Kop op!

Ukkie huilt, is wakker. Fijne avond!

10. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

heyy meiden

Hier ff een update vanaf hier,

Ik ben goed ziek geweest, geen stem meer, keelpijn oorpijn pijn op me borst. Is gelukkig weer aan het weggaan

Jeremy, ja, al sinds zondag eigenlijk 39,7 koorts alleen met paracetamol weg te krijgen. Vandaag naar ha geweest maar nu heeft mijn vriend gezegt dat hij 39 had en dat was nog wel te overzien zei de dokter en hij heeft nu alleen nog maar oogdruppels gehad omdat hij ontstoken ogen had, het pus komt er echt uit lopen :( Vannacht werd hij wakker, dus denk neem hem lekker mee bij ons in bed, maar hij bleef maar jammeren naar zijn kamertje gegaan doe het licht aan zie ik dat hij zijn ogen niet meer open krijgt, echt zo zielig, dus maar met nat washandje eroverheen gegaan, na tijdje gingen ze eindelijk weer open, toen zijn neus die zat echt helemaal dicht met opgedroogd snot. Dat ging dus een stuk moeilijker eruit, hij natuurlijk huilen van de pijn want zat goed vast.

Vind het zo zielig, kon wel mee huilen vannacht, maar ik snap niet waarom de dokter alleen oogdruppels heeft gegeven, kan toch niet hij is toch al 5 dagen goed ziek :( Vandaag ging het wel weer beter maar tegen de avond weer zo'n koorts en hangerig en weer pus uit zijn ogen en snot dat vast begon te plakken (ondanks dat ik het steeds weghaal)

En me vriend vind dat hij gewoon moet uitzieken, ja ik niet. Hij vind dat het erbij hoort en dat het maandag wel beter zal gaan, ja ik ga niet wachten tot maandag toch?

Wat zouden jullie doen?

Vandaag Daimy voor prikjes geweest, Die huilde net ook tranen met tuiten en gillen, naja zetpilletje gegeven en ze slaapt nu lekker,
    nu is ze 5840 gram en 62 cm.

Reageer binnenkort weer op iedereen als me zoontje weer beter is

Dikke kus voor jullie en jullie baby's! :baby:

11. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    morgen dames het is hier de laatste dagen behoorlijk rustig.

Hier gaat het de laatste dagen helemaal K
    Ten eerste zijn de kerstplannen niet echt geweldig, ten tweede hebben we geen opvang voor Daniëlla en ga ik volgende week al werken en als klap op de vuurpijl heb ik donderdag te horen gekregen dat die vriend van mij nu wel echt plekjes op zijn longen heeft.
    Ik had het er al eens tijdens de zwangerschap over gehad en toen was het gelukkig vals alarm maar nu is het wel echt zo en zal hij helaas nooit meer beter worden :cry:
    Hij krijgt nu medicatie om zijn leven te verlengen maar voor hoe lang...?

Volgende week zal ik weer actief aanwezig zijn, dit weekend moet ik nog even met man en kind bijkomen van alle elende.

Rian: ik zou naar de huisartsenpost gaan!

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    goeie morgen allemaal.

rian ik zou toch even goed naar je bmannetje laten kijken hoor, eventueel door de huisartse post. misschien moet hij wel een antibiotica ofzo omdat het albest lang aanhoudt. veel beterschap

alicia is alweer wat beter geworden gelukkig en heeft al 2 dagen geen koorts meer gehad. ook het hoesten wordt weer minder en haar neusje reinig ik met een zoutoplossing erg makkelijk. nu ligt ze lekker te slapen.

mijn vriend gaat vanavond pokeren met ons vriende clubje en merk nu dat ik zelf al lang niets meer voor mezelf heb gedaan. ben 2 x zonder alicia weggeweest en dat was 4 uurtjes naar een verjaardag :) en een keer personeelsuitje van 3 uurtjes :). vanavond ga ik ook niet mee al zou ik graag willen. :( merk dat ik echt tijd voor mezelf nodig heb.
    mijn zus heeft al aangeboden om op te passen (heeft zelf ook en zoontje) en dit lijkt me erg leuk maar aan de andere kant vind ik het zielig tegenover alicia dat ik haar nu al dump dus blijf lekker thuis.

ga even wat eten nu.

gr sandra

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

poe klote zeg han :(

overigens lopen hier de kerstplannen ook aardig in de soep
    gisteravond zo lopen debateren over alleen al de kerstboom dat job weer in een halve depri bui belandde (die heeft altijd verschrikkelijk veel last van het winterweer en het feit dat het dnoker is zegmaar)
    dus hij had ineens geen zin meer in een kerstboom want er was toch niets leuks
    en niemand wilde etoch op ons feestje komen
    en we hadden ook al geen verlichting voor de ramen
    EN hij had honger
    dus ik stelde nog voor bij de hema sate te eten omdat ie sate nou eenmaal erg lekker vind
    maar hij had geen zin in sate van de hema.. want dat was toch opgewarmde rotzooi
    hij wilde wel bij de wok-2-go eten..
    dus ik merkte nog op dat het bijna anne-etenstijd was ook dus dat we daarna dan beter toch even bij de hema koffie gingen doen (anne vindt de hema geweldig! en wij vinden de koffie lekker)
    nahja.. eigenlijk wilde hij gewoon een broodje.. dus weer omgekeerd terug richting hema...
    en wat hebben we gegeten? je raadt het nooit: sate :)
    (bleek dat ze er wel degelijk verse zelfgebakken sate hadden dus en ong heel erg lekker ook)

gelukkig ging het daarna wel weer wat beter
    ds we hebben nu toch nog een kerstboom (een zwarte!) met gouden versiering.
    en ondanks dat een zwarte kerstboom kopen wel eng is.. (die dingen horen tenslotte groen) staat het eigenlijk best heel stoer :) )

@zoe: gelukkig ging het savonds weer beter :)
    en visite is ook wel gezellig toch?

hier trouwens weer dikke discussie over het gehuil van anne
    job heeft al een gehoorbeschadiging.. en eh tja.. dat gehuil maakt het enkel maar erger
    dus meestal als ze huilt neem ik dr maar over (ondanks dat het ook wel letterlijk pijn doet ana mn oren soms)
    maar elke keer dat ze huilt begint ie er weer over
    en tja.. vancohtend schoot dat even in het verkeerde keelgat
    snap wel dat het frustrerend is.. maar soms lijkt hij te vergeten dat het voor mij ook frustrerend is
    niet omdat ik half doof ben/word.. maar gewoon omdat dat continue gehuil gewoon om gek van te worden is
    dus ik merkte vanochtend op "nou dat weet ik nu wel.. het doet ook pijn aan mijn oren hoor"
    nou dat heb ik geweten dus :s
    anway.. nu weer blij en vrolijk en hij snapt inmiddels geloof ik ook waarom ik die opmerking maakte
    niet om te doen alsof ik ook half doof word (als muziekliefhebber is dat natuurlijk onwijs klote) maar om te laten weten dat het ook zn tol eist aan deze kant en dat ik ook niet eeuwig doorloop zonder om te vallen.

Nu is job wat laatste grof vuil uit ons oude huis wegmikken en ga ik zo even opruimen hier
    Dan kunnen we straks even naar "de charloise kerstmarkt"
    ben benieuwd.. wijk hier is redelijk "gekleurd" dus hoop wat leuke verrassingen tegen te komen tussen alle traditionele kerstdingen :)

En wie weet. hebben we dan straks zelfs nog iets leuks voor op de ramen.
    en eh.. misschien is het afkloppen hoor.. maar er heeft nog GEEN kat in de kerstboom gehangen :)
    (vorig jaar is ie echt wel een keer of 6 omgegaan denk ik :) )

14. Patries81

Patries81 Bekend lid

Nov 9, 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hey meiden,

Nou ik meld me hier ook eindelijk weer. Sorry dat ik even niet op jullie reageer, maar het is gewoon te veel om terug te lezen.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie mama's en de kleintjes. Hebben jullie al een beetje een kerstgevoel? Nog maar 1,5 week en dan is het zover.

Hier alles goed. Mijn mams is hier voor 9 daagjes geweest. We hebben echt heerlijk van elkaar genoten en mijn mams vooral van Jamie. Je zag haar gewoon glunderen, ze heeft mega veel foto's gemaakt. Ze is gewoon trots op haar kleinkind. Helaas komt aan dat alles een eind en afgelopen woensdag is ze weer naar NL vertrokken. En dat voelt dan weer k*t. Geen mams meer om me heen waar ik lekker mee kan kletsen en die lekker met Jamie bezig is.
    En dan toch weer dat schuldgevoel van nu kan ze hem niet zien, pas weer in mei en dan is hij zo gegroeid. Ach het is niet anders, het is ons eigen keus, dus we moeten ons er maar bij neerleggen.

Met Jamie gaat alles goed, het is echt een heerlijk ventje, we genieten ieder moment van hem. Geef trouwens nog steeds bv, was wel iets terug gelopen, maar laatste daagjes gaat het weer beter (ben 's morgens en 's avonds aan het afkolven, beetje voorraadje opbouwen en de bv). 27 dec is het zover, dan is mijn 1e werkdagje en voor Jamie zijn 1e dagje op de nursery. Ik moet er nog even niet aan denken, lijkt me best eng. Maar we moeten er toch een keer aan gaan geloven. Dus nog even de laatste 1,5 week extra van elkaar genieten.

Sorry nog een keer meiden dat ik niet reageer op jullie geklets van de afgelopen 30 pagina's. Is me gewoon teveel.

O ja nog iets. Marc heeft maandag een sollicitatiegesprek. Dit is zijn 2e gesprek voor dit bedrijf. En als hij de baan aangeboden krijgt, dan gaan we er echt super op vooruit. Dus ik ben stiekem al een beetje aan het dromen over een mooi huisje, zodat ik heerlijk met Jamie buiten kan wandelen (we wonen nu midden in de woestijn voor mijn gevoel, overal constructie en zand, bah). Duimen jullie mee voor ons op maandag. Hoop het zo. Marc is nu dus zichzelf aan het voorbereiden, is zelfs gister naar de kapper geweest. hihi Voor hem is dit echt een droombaan (is trouwens voor hier in Dubai, dus we blijven nog wel zo'n 1,5 - 2 jaar). Dus hoop het zo voor Marc. En stiekum ook voor mij en Jamie. Dus duimen meiden. :p

Fijn weekend iedereen.

Kus, Patries

15. miranda040172

miranda040172 VIP lid

May 19, 2007
    5,605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ MissX: heel begrijpelijk! ga dan niet schuldig voelen. Ik wil hier ook altijd eerst opruimen en zo, maar maak ook iedere dag echt tijd voor Matthew 2x 'n uurtje per dag zoals spelen, knuffelen, brabbelen, lachen...erg leuk!

@ Han: toch wel kl*te voor je vriend! :cry:
    Dan nog geen opvang, flink balen, hoe ga je hiermee oplossen?

@ Rian: vind niet normaal dat je ukkie nog lang ziek is, gewoon naar de huisartspost gaan zoals wat Han zegt!

Sorry dat ik hier kort houd, want ik heb druk met alles hier!
    Maar met Matthew gaat prima, hoor ;)
    Afg 2 dagen met Matthew & papa Jeroen lekker wezen winkelen in Beverwijk. Matthew werkt prima mee, lekker zoete mannetje!
    Wel geinig toen ik Matthew in krappe auto moest verschonen want hij had poepluier :)

@ all: voor degenen die nog steeds ziek zijn en ook voor de kids: BETERSCHAP!

@ all: ik ben juist BLIJ dat ik ongesteld ben geworden, was bang dat ik zwanger zou worden of zo! Voor mij is dus heel geruststelling! Ik was echt niet aan toe om weer zwanger worden, want ik wil graag optimaal genieten van Matthew en andere toekomstplannen!
    Wel denk ik erover om spiraal te nemen!

Ik spreek jullie later weer!
    Fijne dag vandaag!

Kusx

16. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Patries: hier draaien de duimen voor Marc :)
    Wel meteen laten weten als er nieuws is, he! En fijn dat je je mams weer even bij je kon hebben... Ze wonen toch in Assendelft, he? Maf idee, dit dorp is maar een klein stukkie van mijn huis verwijderd :( :)

@Saskia: een zwarte kerstboom? Kinky :) Nee hoor, juist leuk en weer eens wat ánders. Hier geen boom - o wacht, dat roep ik elk jaar en dan alsnog overstag gaan natuurlijk :) Al jaren een boompje (echte) met kaarsjes (echte) en wat houten versiersels en unieke dingetjes (elk stuk heeft een geschiedenis.) Mijn schoonmoeder heeft een groene boom met wit 'ijs' thema - sterren, glazen ballen, witte slingers... heel mooi toch. Had er eerst een ander beeld bij.

@Miranda: gelukkig dat je ongesteld bent geworden dus. Ik moet er ook niet aan denken om nu weer zwanger te raken, al hoop ik het nog eens mee te maken. Het was een mooie tijd. Hier door het afbouwen van de BV duidelijk een ander lichaamsritme - ik denk dat ik in mijn vruchtbare periode zit (het welbekende cervixslijm) en zal niet verbaasd zijn als ik over een week of 2 ongesteld word.

@Rian: hup joh, naar de huisartsenpost! Een kind in pijn is geen optie!

@Han: sterkte, wat een rotberichten allemaal. Ik hoop dat jullie veel kunnen betekenen voor je vriend, qua steun en luisterend oor.
    En ik hoop dat jullie snel opvang kunnen regelen voor de kleine.

@Lovewinnie: tijd voor jezelf is heilig en heerlijk. Mijn man zou naar Feyenoord-AZ vanavond, maar dat is afgelast. Dus wordt het uit eten met de mannen en daarna darten in een cafétje. En ik? Ollie badderen, in bed en dan Bridget Jones II aanzetten... met een glas wijn erbij :D

Tot later weer!

17. simke

simke Bekend lid

Jan 23, 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

hier al weer een stuk beter, heb nu alleen nog enorm last van mijn keel, met zo'n heerlijke kriebelhoest.

@suus: waar heb je de afleveringen van mcleod's daughters gedownload? Ben al wezen zoeken maar kon niks vinden. Misschien kun je me pb-en?

Verder druk met kerstinkopen.

Groetjes Simke

18. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

Sep 1, 2006
    1,746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden!

Ik heb ook lang niks meer van me laten horen! Te druk met andere dingen bezig geweest en sinds donderdag is Kyra hartstikke ziek. Heb wel het een en ander teruggelezen en las dat er nog meer kindjes ziek zijn, allemaal BETERSCHAP met de kleine ukkies.

Kyra is 2x naar het KDV geweest en nu dus ziek! Maar omdat het RS-virus heerst, was ik ook bang dat Kyra dit had. Ze is ontzettend verkouden, hoest verschrikkelijk en heb ruim 38 graden koorts :confused: Gisteravond nog met haar naar de huisartsenpost geweest, omdat ik bang was dat het op dr longetjes over zou slaan. Gelukkig was dit niet het geval. De huisarts zei dat ze een virale infectie heeft waar niks tegen te doen is, gewoon uitzieken dus! :( Ik heb wel Bisolvon druppeltjes tegen de hoest en neusspray en voor de nacht geef ik haar paracetamol zetpil. De huisarts zei dat het belangrijk is dat ze voldoende blijft drinken, anders drogen ze uit en is opname in het ziekenhuis noodzakelijk. Nou, daar moet ik dus echt niet aan denken. Ze heeft ook een hele schrale keel en als ze huilt komt er bijna geen geluid meer uit, zooo zielig! Het schijnt dat ze geen keelpijn heeft, want als dit zo zou zijn zou ze namelijk ook niet drinken.
    Kyra zou aankomende dinsdag en donderdag nog naar het KDV moeten, maar ik laat haar lekker thuis. Ik baal er zo ontzettend van en voel me ook ontzettend schuldig dat ik zou weinig voor haar kan doen.
    Af en toe kijkt ze je dan aan met haar waterige oogjes en dan breekt echt mn hart :cry:

Zit er af en toe echt aan te denken om te stoppen met werken. Althans, in ieder geval voor het 1e jaar. Zou ze namelijk ook ziek zijn geworden als ze niet naar het KDV was geweest? Het is natuurlijk 1 bacteriebron daar...
    Maar goed, dit spookt gewoon af en toe door je hoofd, ook omdat ze nog zo klein en afhankelijk zijn.... :cry:

Savita: Wat een mooi ventje, leuke foto!

Virginie83: Vervelend zeg de Ik heb hier pas 1x gemenstrueerd en voor de rest nog niet. Ook nergens last van, maar dit schijnt ook door de borstvoeding te komen. Zolang je BV geeft kan je menstruatie dus uitblijven.

MissX: Kyra heeft ook een kaal plekje op haar achterhoofd. Echt jammer hoor, want voor de rest zit er overal haar, hahahaha

Saskia: Fijn hé familie! Heel veel sterkte ermee, pffff

Han: Gefeliciteerd met de foto, mooi hoor!

Noor: Vervelend van de middenoorontsteking, hopelijk knapt hij snel weer op!

Zoe: Ik zou ook zeker naar de Prenatal gaan, ik zou me zo ook echt niet laten behandelen. Gelukkig komt me dit ook niet bekend voor. Kom op zeg, wat denkt hij wel niet!

Rian: Heel veel beterschap. Kyra is ook hartstikke ziek. Zoooo zielig!

Jikke: Welcome back, ook al kennen we elkaar niet ;)

Mouschy: Ook heel veel beterschap met de kleine Marijn!

Lovewinnie: Wat Alicia heeft klinkt mij erg bekend. Kyra is namelijk ook hartstikke ziek!

Ga weer snel naar Kyra....Ze ligt zo zielig te huilen in haar bedje....

XXX

19. Hoi hoi,

vandaag is Niels drie maanden oud, vind dat toch wel een soort van mijlpaal! Jeetje, wat gaat de tijd toch snel...

vandaag, een jaar geleden, is ook de dag dat Niels 'gemaakt' is, hebben we terug gerekend (ik was eigenlijk 21 september uitgerekend van hem), wat extra bijzonder is want mijn schoonvader (die een paar jaar geleden overleden is :(), had vandaag ook jarig geweest. Wel toevallig dus.

@ Zoe; fijn dat het weer beter gaat tussen jouw en je mannetje. Hoe is het nu met jezelf? Voel je je alweer wat beter?

@ Rian; zou het ook niet te lang aankijken, ze zijn nog zo klein. Inderdaad misschien langs de HA post?

@ Han; wat een vreselijk nieuws en dat zo voor de feestdagen. Kan me voorstellen dat je niet in de stemming bent om gezellig te gaan doen. Sterkte (ook voor je vriend)!

@ Lovewinnie; Je moet ook wel lekker tijd voor jezelf nemen (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het)

Ik ben zelf ook nog maar 1x zonder Niels weggeweest, maar aanstaande dinsdag hebben we een soort van Sinterkerst viering en daar ga ik ook heen zonder hem. Heb er eigenlijk wel zin in; lekker een avondje helemaal los.

Heb wel het idee dat manlief er minder moeite mee heeft, want die gaat rustig in z'n eentje alle verjaardagen (en wij hebben er altijd mega-veel) af. Heb dat maar een stop toe geroepen, want vanavond zou hij (wij) er weer een hebben en dat zou dan de derde zaterdagavond op rij zijn dattie weg is. Nou, dat vind ik niet echt gezellig. Hij gelukkig ook niet, dus vanavond skipt die een keer.

@ Saskia; apart een zwarte kerstboom.

Vervelend hoor die frustraties mbt het huilen, kan me voorstellen (nou ja, eigenlijk niet...) dat dat slopend is . Heb je het idee dat het minder wordt naarmate de tijd vordert of blijft het hetzelfde?

@ Patries; succes voor Marc bij z'n sollicitatie.

@ Miranda; ik kan me voorstellen dat je blij bent met je ongi zijn, ik moet ook nog eventjes niet aan een 2e Niels denken (alhoewel ;)).

@ Simke; mooi dat het beter gaat.

@ Joyce; aaah wat zielig! Ik denk dat je ook niet veel kan doen, behalve zo veel mogelijk knuffelen/verzorgen en er voor d'r zijn.

Wat is trouwens het RS-virus?

Zo, volgens mij heb ik nu de meeste wel weer gehad....

Ik had vanmiddag het leuke idee om voor kerst aan (schoon-)moeder een gipsafdruk van Niels z'n voetje te geven.... Nou, dat is me een drama geworden; ik heb het echt 20 keer geprobeerd, maar kreeg geen mooie afdruk en toen was het gips hard. Alles zat onder het gips en ben echt nog lang bezig geweest om Niels z'n voetje schoon te krijgen... Hij vond het zelf allemaal wel grappig gelukkig (ik een stuk minder).

Denk dat die er misschien nog te klein voor is, beetje jammer dat ze dat er niet bij verteld hebben toen ik het kocht ;).

Goed weekeinde voor iedereen.

20. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

Apr 17, 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    heel veel sterkte met het interview van je marc! hopen dat hij erdoor komt patries!

hier net terug van de hei, wat een dag vandaag! ik ben een kerstbpoom wezen halen, maar het is overal zo ontzettend druk! de stad stond helemaal vast met shoppers, de intratuin is nog nooit zo druk geweest en heel hilversum was een grote file! het lijkt wel of alles gratis is ofzo! Ik heb wel een mooie boom op de kop kunnen tikken, een van de laaste! manlief ligt met griep op bed, ga zo sonja bakker maaltijd maken, babietje slaapt al een poosje, beetje saai weekend hiero! hoop dat het allemaal lukt met jullie kerstversieringen etc.! een zwarte kerstboom is wel supertrendy trouwens!

Share This Page