September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

wat gaat de tijd echt snel. Vorig jaar rond deze tijd was ik net een paar dagen met de pil gestopt om maar eens te kijken of we misschien zwanger konden worden. En volgende week de 24e is Jesse alweer 3 maand.

Morgen moet ik weer aan de bak. Ik heb er aan de ene kant best wel veel zin, weer eens iets anders zien dan ons huis van binnen. Maar aan de andere kant, wil ik ons mannetje niet naar het kdv brengen (terwijl ik weet dat zij goed voor hem zullen zorgen).Kon ik hem maar mee nemen! (of dat nou echt verstandig is in een klas vol met 10 en 11 jarigen!?)

Ben benieuwd hoe het zal gaan. Het zijn maar 2 dagen (do en vrij werk ik niet meer) en dan heb ik 2 weken kerstvakantie, dat is wel weer fijn.

Groetjes Simke

2. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Joyce: hier ook veel huilen! zomaar! gisteren ging ik jodelen tegen Gwynnie (don't ask me why!) En ze vond het zo leuk dat ze schaterlachte, nou de tranen stroomden over mijn wangen, was er helemaal emo van, haar eerste schaterlach! alleen moet ik nu elke keer gaan jodelen?

Zoe: mijn sonja bakker maaltijd wasd de salade van week een, met kool en gerookte kip en rozijnen. vanmorgen op de weegschaal, en een kilo erbij! nu dus 104...vreselijk, hoe moet ik ooit weer in mijn uniform passen? snik...ik ga door! vanochtend weer met goede moed aan week 2 begonnen...

Darcy: hoe is de borrel afgelopen? ging het een beetje? niet te druk voor je? mijn man heeft deze hele week elke avond borrles van de zaak met klanten etc. tis echt het seizoen! komt ie weer elke avond zeer laat en typsie thuis, not so funny!

Pris: succes en sterkte met werken, het zal wennen zijn!

Miranda: wat een mooi verjaardags kadootje je bevruchting! Echt grappig! wij hebben in december en januari 2007 maar 1 keertje gevreeen , dat was op de 28ste, de rest van de tijd was ik werken, dus dat was makkelijk te berekenen! maar een verjaardags wippie is helemaal toppie!

Simke: sterkte met dat je weer aan de slag gaat!

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
  4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Maart: dank je wel. Hier nog steeds niet veel vooruitgang met Kyra :cry:
    Al heb ik wel het idee dat de hoest wat losser komt te zitten. Maar ze is zo schoor, dat als ze huilt er bijna geen geluid uitkomt, zooo zielig!
    Morgen en donderdag zou ze naar de opvang moeten, maar ik hou haar begrijpelijk natuurlijk thuis! Ze heeft gelukkig geen koorts meer, dus we gaan met kleine stapjes vooruit.

Darcy: Inderdaad de bloody Hormones :rolleyes: Hoelang zal het nog duren?

Pris/Simke: Veel suc6 vandaag op jullie 1e werkdag, hij is alweer bijna voorbij ;)

All: Mijn laatste menstruatie vorig jaar was 10 december en was 16 september uitgerekend van Kyra. Jeetje zeg, wat gaat de tijd toch snel. Afgelopen jaar is echt voorbij gevlogen! En nu is Kyra alweer de 3 maanden gepasseerd! :confused:
    Hebben jullie dat ook dat je absoluut niet meer kan voorstellen dat je voor de geboorte met zn 2-tjes was. Kyra is echt niet meer weg te denken en het voelt alsof ze er al altijd is geweest!

Ga weer snel verder, want zit op mn werk! ;)

5. Hallo allemaal,

@ Mobielfreak; ha ha dat had ik vaak toen ik er 's nachts nog uit moest om het flesje te geven, dan dacht ik vaak aan jullie allemaal en dan vroeg ik me af wie er nog meer op dat moment aan het voeden waren....

Ik moet zeggen dat ik een vrij onregelmatige cyclus had toendertijd, was net gestopt met de pil en zat aan een cyclus van 35 dagen ofzo (ik weet het niet meer precies).

@ Joyce; yep, hier nog 1! Aaargh... die hormonen! Ik heb trouwens wel het idee dat het een stukje minder wordt.

@ Darcy; gefelciteerd met je man.

@ Zoe; volgens mij kan dat hoor, heb er zelf nog geen ervaring mee, maar heb wel van meerdere mensen gehoord dat het best al snel kan gaan beginnen. Heeft de kleine er last van?

@ Pris; kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om te werken. Ik moet zelf 4 januari weer aan de gang en heb er echt zo geeeen zin in!

@ Miranda; dat had ik ook met de belastingdienst! Kreeg een formulier wijziging kinderopvangtoeslag toegestuurd. Dacht dat ik het zelf verkeerd had gedaan, maar als ik dit zo lees...

@ Noor; Wow! 100 km schaatsen? Dat heb ik in m'n leven bij elkaar nog niet geschaatst.

@ Simke; werkze morgen!

Van deze kant weinig nieuws te melden; vind het maar koud dus ga lekker op de bank kruipen met een kopje thee en een boek (en dan maar vergeten dat er nog het e.e.a. in huis moet gebeuren ;)).

6. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Noor: hier ook altijd veel op natuurijs geschaatst, op de plassen en sloten, loosdrecht etc. en dan bevroren tenen hebben en koude vingers! ik mis het wel!( de koek en zopie dan, niet de bevroren tenen!) mijn pa geeft nu schaatsles op de kunstijsbaan in utrecht, maar dat is toch anders...

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hallo!

@ Pris: hoe was je werkdag? Viel het mee...??

@ Han: Ppff...wat een naar nieuws! Bah zeg, veel sterkte voor jou en die vriend/ familie!

@ Saskia: leuk die kerstboom! Orgineel! En het klinkt lekker al die verwennerijtjes.... :p

@ Joyce: Hopelijk is je meisje snel weer beter!

@ Noor: schaatsen is idd erg leuk! Lijkt me ook geweldig als het deze winter zou gaan sneeuwen en zo!
    En idd, de regels et adviezen van "vroeger" waren heel anders dan nu. Soms vind ik het nu wel wat overdreven hoor, beetje te veel regels zeg maar...

@ berekeningen: mijn laatste ongi begon op 10 dec. / 28 dec. eisprong (weet ik omdat ik ovulatietestjes heb gebruikt) Ik had dus een lange cyclus van ongeveer 35 dagen. Uitgerekend op 21 september, 13 september bevallen.
    We hebben echt een familie kindje:
    - verwekt in het huis van mijn schoonouders (moesten we toen in de kerstvakantie op passen... :oops: )
    - eisprong op de trouwdag van mijn ouders
    - uitgerekend op 21 september, ging mijn schoonzusje trouwen
    hahaha, best grappig!

@ Werk: Ik begin na de kerstvakantie, op 7 januari. En ze zijn er op school uit welke klas ik krijg: combinatie groep 5/6! Heel anders, want ik had de laatste jaren alleen maar kleuters! :confused: Heb alle boeken al meegenomen naar huis en de lessen besproken met mijn collega.
    Ach ja, zo kom ik zelf ook weer een beetje bij met rekenen, geschiedenis etc. hihihi :D

@ Jennifer: succes met je dieet, Sonja Bakker lijkt mij ook wel wat...Misschien in het nieuwe jaar. Zo voor de kerstdagen vnd ik het zo zonde! hihi, ben gewoon een veel te grote lekkerbek! Ookal hoeft er hier niet veel af, wil wel een wat strakkere buik en zo...Sporten doet ook wonderen, dus dan maar een combi!

@ Savita: En hoe was je boek?! Het is idd koud koud koud buiten! bbrr.... :(

@ Zoe: Hoe is het met je!? Alles een beetje uitgepraat met je vriend! Hoop dat het weer goed gaat! Heb zin in woensdag, leker shoppen bij Prenatal! Al een idee wat je gaat kopen? Ik kan de babydoos nog eens ophalen, kreeg er bericht van! :rolleyes: Maar die heb ik al volgens mij! Ach ja, ik vind het geen probleem hoor! hihihi :)

Gister hebben we een rondje Bussloo gedaan, lekker lopen met onze hond Boy.
    Samen met mijn ouders en hun hondje Josh en Aiden in de kinderwagen.
    Na een behoorlijke stuk lopen, hebben we bij een keet lekkere erwtensoep gegeten.
    De mannen warme appeltaart met koffie.
    Toen konden we er weer tegenaan om verder te lopen.
    Wat was het een heerlijke dag gister, lekker warm zonnetje, frisse lucht.
    Perfect loopweer! hihi :D

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Rondje bussloo? waar woon je dan? Ik heb vroeger in Twello gewoond hihihi

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    berekening: ik was 18 september uitgeteld omdat me laatste menstruatie op 12 september viel, echter weet ik 100% zeker (ovulatietesten en tempen) dat ik 31 dec/1 jan me eisprong heb gehad en dus 23 september uitgerekend was maar goed hun hielden het op 18 september.

hier gaat alles al een stuk beter we zijn bijde niet meer ziek en bij mijn is het eindelijk doorgezet en ben officieel niet meer zwanger. wel heb ik een afspraak gemaakt bij de dokter vandaag vanwegen hevige rugklachten en uitstraling naar de benen en moet fysiotherapie gaan volgen :( wel hoop ik dat het faat werken hoor want wil zo snel mogelijk weer aan het werk. ik was van plan huismoeder te worden maar merk wel dat ik het sociale leven buiten moeder zijn ontzettend mis. ik wil dus 3 tot 5 ochtenden gaan werken en alicia staat ingeschreven bij een gastouder bureau.

babydoos: ik heb hem ook opgehaald en er zitten weer leuke dingentjes in :)

saskia: kinky boompje :)

groetjes allemaal ga nu even een dutje doen gaaaaap

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@savita: mja ik vind het ook geen weer om wat in huis te doen :p *plaag*
    anyway.. enige wat ik gedaan heb was toch buiten vrees ik.
    want ik had grote luier-need :)
    gelukkig is dat niet ver want anne vond dat koude gedoe toch niet zo geweldig.
    wind vind ze heerlijk.. maar dit was toch wel erg fris geloof ik
    dus lekker mijn ja som de buikdrager gewikkeld en toen was ze weer tevreden :)

@schaatsen: ik kom uit weesp.. en heel af en toe als de vecht dichtgevroren was.... echt geweldig vond ik dat altijd
    maarja.. gezien ze die vrij lang openhouden voor de scheepvaart werd het meestal schaatsen op vijvers voor ons

maar op de vecht was altijd onwijs leuk.. tentjes aan het ijs met idd koek en zopie
    en altijd allerlei wedstrijden georganiseerd door cafe waar ik later stamgast zou worden
    en natuurlijk beerenburger :D

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik woon in Twente -> Nijverdal! :D

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo iedereen!

Al een paar daagjes geleden, maar mijn vriend had verlof en we hebben lekker genoten!

Hoe is het met iedereen? En met de beebjes?

Hier gaat het wel, zaterdag was Keld lastig, maar de overige dagen vielen heel goed mee. Ik denk nog steeds dat hij tandjes krijgt, morgen naar het CB, misschien kunnen zij mij wel een antwoord geven.

Keld gaat er echt elke dag op vooruit, gisteren was hij bijna omgerold, hij heeft nog een klein zetje nodig, maar het zal niet meer lang duren eer hij op zijn buikje rolt.
    Op zijn zij lukt al probleemloos.

Grijpen lukt ook altijd beter en beter, daarjuist was hij zijn knuffeldier aan het bestuderen die hij in zijn handjes had. Zoooo lief..

Ik weet niet echt wanneer hij is verwekt, had een heel onregelmatige cyclus, de laatste keer zelfs een dikke twee weken, dus..?

Ga zo effe reageren!

x

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Simke: Ik huil vooral als ik geboortes zie, of zwangere dames (op tv welteverstaan). Ik blijf het emotioneel vinden, een babytje in een buik, het geluk als je je kindje vasthoud.

@ Lovewinnie: hopelijk gaat het al beter met Alicia. En nog nieuws over je zwangerschap?

@ Han: Wat erg van je vriend! :( En ook spijtig dat het kdv je niet zo bevalt.

@ Suus: Was het leuk, het shoppen? Ik ben zaterdag ook gaan shoppen met mijn ma en zus, we doen dat ook elk jaar met mijn verjaardag. Gezellig hé?

@ MissX: Volgens mij doe je het heel goed hoor! Het is gewoon niet altijd makkelijk de juiste keuze maken, maar ieder beslist dat voor zichzelf.
    Ik heb dat ook, onze momentjes samen, dan ga ik in zijn kamertje met hem en is al mijn aandacht voor hem. Vind het ook niet altijd makkelijk, ik wil mijn huis aan de kant en met 3 katten die nooit buiten gaan moet je bijna elke dag stofzuigen enz. Dan ligt Keld in zijn box met zijn mobiel en voel ik me schuldig dat ik niet met hem speel.. :(

@ Zoe: Ben blij dat het een beetje uitgepraat is met je mannetje! :)

@ Rian: Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter!

@ Patries: Moet niet altijd makkelijk zijn voor jou, zo ver van je moeder. Hoe is het trouwens met haar?
    Hopelijk krijgt Marc de baan!

@ Savita: De tijd gaat heeeeeeel erg snel.. Te snel soms.
    :D Ik wou ook eens een gipsafdrukje maken, maar vond het nog te vroeg. Zou graag een afdrukje maken voor in zijn babyboek, maar weet niet hoe ik dit het beste doe, inkt, verf?

@ Saskia: Leuke kerstboom! Hier neem ik het risico niet, met Garfield. Het zou geen twee uur duren voor de boom omver zou liggen, dus liever niet. Ik heb soms echt het gevoel dat Garfield een hond in een kattenlijf is. Hij doet zoooo vreemd soms! :D

Ik zal wel nog meiden vergeten zijn: Sorry!

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@virginie: ze hebben er nog niet eens naar gekeken
    maar vorig jaar is de kerstboom toch zeker een keer of 5 omgegaan :)

dus.. plastic ballen :)

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Mja, ik heb enkel glazen ballen, maar als ik even nadenk, blijven er niet veel ballen meer over van verleden jaar. De ballen zijn trouwens niet het enige probleem, ze hallen de takken ook uit de boom :confused: .

Vind het wel spijtig, maar ik zal lichtjes ophangen, want ik wil toch wel iets van kerstsfeer!

16. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ha dames,

wat is er toch weer veel gekletst, ik houdt het allemaal niet meer bij zeg!

@Kerstboom; wij doen niet aan kerst, al vind ik het er wel gezellig uitzien al die bomen en mooie lichten...vooral in de stad ziet het er dan mooi en gezellig uit!

17. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    @ Babydoos prenatal; ik heb ook een afhaalbericht gehad, zitten er leuke dingen in?

18. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    ik vond m tegenvallen die van prenatal

19. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    oh jammer ik vond namelijk de blije doos van prenatal wel leuk dus verwacht dan ook dat de babydoos leuk zal zijn....

heb jij verder nog andere babydozen gehad dan?

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    ja die van felicitas, bomvol tijdschriften en fruithappen enzo, verder ook niet veel byzonders, de zwanger dozen waren het leukste ;)

Deel Deze Pagina