September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dit schreef ik precies een Jaar geleden hahaha, wat gaat het toch snel he?

Hoi Allemaal..

Ik ben nu al 4 weken NIET ONGESTELD geweest en waarschijnlijk nog langer. Ik ben morgen al 4 weken terug van mijn vakantie en de laatste keer dat ik ongesteld was was rond de 10e of 17e van November.. Heb vorige week een test gedaan maar die was Negatief! Zou ik nog even wachten of denken jullie dat het al mogelijk is.

Bedankt vast! Ik zit in de zenuwen

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    @lovewinnie: jeetje wat een bos haar joh! Wel heel mooi hoor.

@saskia: wat een leuke foto van Anne!
    Bij het CB zijn ze niet goed joh, ze vonden hier ook dat jesper zijn hoofdje niet goed optilde als je hem aan zijn armpjes omhoog trok. Wat een onzin, hij kon zijn hoofdje al direct na de geboorte omhoog houden. Hier een foto van toen hij ongeveer 4 weken oud was. Dan kun je toch niet zeggen dat hij zijn hoofdje niet goed op kan tillen. (is trouwens niet normaal hoor dat hij dit al na zijn geboorte deed met zijn nekje, dat had waarschijnlijk met het kiss-syndroom te maken.

@miss x: ik heb ook de agenda laten maken bij de hema. Duurde helemaal niet lang, maar nu met de kerst zal het idd wel langer duren. Ik zou het persoonlijk trouwens niet weer daar doen. Ik vind het geheel wel erg mooi geworden, maar de agenda is zo slap dat het aldoor lijkt alsof hij uit elkaar valt.

Ik vind het zo zielig, Jesper is ziek. Hij was al verkouden en nu ook hoesten en koorts. Omdat ik zelf altijd heel erg bronchitis heb gehad, ga ik morgen toch maar even met hem naar de ha om naar zijn longetjes te laten luisteren. Zou het zo erg vinden als hij daar last van heeft. Al die medicijnentroep enz. Mijn arme mannetje, hij slaapt ook al de hele dag. In totaal niet langer dan een uurtje wakker geweest, terwijl hij normaal niet langer dan 3 keer een uurtje slaapt.

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goeiemiddag meiden

@ Suus: In mijn boekjes staat dat je sinaasappelsap mag geven, aangelengd met water, zodat ze de smaak al een beetje leren kennen. En aangezien dat er in het fruithapje ook sinaasappelsap zit.. Dus ik weet het niet echt..
    Ik ben trouwens ook een heeeel moeilijke eter!
    Over die ketel, heel duur, maar je neemt liever geen risico's.. Ik vertrouw die installaties nooit trouwens..

@ MissX: Ik las dat ze afraden fruithapjes te geven voor 6 maanden als je borstvoeding geeft.
    Keld gaat trouwens tussen halfnegen en tien uur naar bed, ervoor ligt hij bij ons in de woonkamer. Soms slaapt hij dan, soms is hij wakker.
    Hihi, de tijd gaat inderdaad erg snel!

@ Sophie: Alvast veel plezier gewenst in Spanje, geniet ervan!

@ Rian: Goed dat jullie hebben gepraat! En wat een liefje is Daimy!
    Mooie foto dat je bewerkt hebt trouwens. Photoshop?

@ Miranda: Fijn dat je een leuke avond hebt gehad! Kan eens deugd doen hé, zo'n poosje alleen?

@ Han: Leuk!

@ Lovewinnie: Mooie foto! Volgens mij lijkt Alicia erg op jou, niet?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@suus: mja ik hoor altijd van iedereen dat ze zo ontzettend sterk is.
    incl van schoonmamma die een zorgopleiding heeft zegmaar
    maar ze vindt er gewoon niks aan leek het
    maarja.. toen ik dat zag van die armpjes ging er wel een lichtje branden :)

misschien dat jesper dat toen al deed omdat het anders gewoon niet zo lekker lag?
    je weet het niet he.. das lastige

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    asaskiaAls veel mensen zeggen dat ze zo sterk is, zou ik dat gewoon geloven! Op het CB zien ze haar natuurlijk ook maar heel even, dus dan is het toch ook moeilijk te zien lijkt me. Zo weigert Jesper zijn hoofdje omhoog te houden als hij moe is. En idd, waarschijnlijk doet hij dat al sinds zijn geboorte omdat hij anders pijn had.

@virginie: ik ben ook eens gaan zoeken op internet en zie nu juist heel veel tips om juist te gaan beginnen met sinaasappelsap ergens door heen. Grr.. wat wordt het je ook moeilijk gemaakt met al die verschillende adviezen! Nou ja, dan doe ik gewoon wat ik met de rest ook doe, doen wat ik zelf goed vind voelen en dan zien we wel verder. Dus jij bent ook zo'n moeilijke eter? Ik lust bijna niks, echt megairritant! vooral als ik ergens anders ga eten ofzo.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nou ze is precies der vader haha, zie mijn album :)

ik ben zojuist gebelt door het gastouderbureau en er komt morgen iemand langs :) ik kan dus waarschijnlijk zeer binnenkort toch gaan werken voor 3 ochtenden. werk heb ik al gevonden haha maar had nog geen opvang. ik ben benieuwt.

7. Jeetje wat is er veel geschreven de afgelopen dagen, zeg! Ben zelf een soort van druk geweest dus niet echt de tijd om op m'n gemakje te gaan forummen.

Ik zal even proberen alles bij te lezen...

@ kind alleen laten; zou ik ook nooit doen, het zal echt wel negen van de 10 keer (of meer) goed gaan, maar ALS er wat gebeurt vergeef je het jezelf echt nooit.

@ Witte kerst; lijkt me heel leuk maar daarna moet het heeeel snel mooi weer worden; ben echt veel meer een zomer mens!

@ De ziekenboeg; beterschap voor iedereen.

@ Suus; jeetje 1800 euro! Da's niet niks, maar ik kan me voorstellen dat je wil dat alles goed werkt met een kleintje erbij.
    Gisteren was hier een deel van de stroom uitgevallen en manlief was net boodschappen doen, maar de verwarming deed het dus ook niet meer! Nou hij is maar een uurtje weggeweest maar in die tijd was de kamer afgekoeld tot 16 graden (en dat terwijl de open haard nog aan stond). Gelukkig toen die terug kwam kon die het probleem fixen en heb ik meteen de kachel flink laten loeien!

@ Miss X; Niels ligt in het principe gewoon bij ons in de woonkamer, als wij 's avonds naar boven gaan (meestal vroeg want dan kijken we nog even een filmpje ofzo) dan leggen we hem tussen ons in en dan slaapt die soms wel/soms niet. Rond 11 uur leggen we hem dan in zijn eigen bedje.
    Ik vind het gewoon zo gezellig als die erbij is!

@ Saskia; van 7-10! Dat zijn nog eens nachten, heerlijk.

Als ik die link ( http://vansaskia.nl/kerst) aanklik, krijg ik de melding URL not found?

@ Mouschy; gefeliciteerd, leuk dat je gewonnen hebt.

@ Rian; fijn dat vriendlief de boodschap heeft begrepen, denk dat het nu een stuk gezelliger is bij je thuis.

1e kerstdag gaan wij naar m'n ouders (koud buffet) en daarna na m'n schoonmoeder (gourmetten). 2e kerstdag blijven we lekker thuis en doen we niks, hebben we bewust zo gepland.

@ Foto's: wat een leuke foto's allemaal!

Gisteren SinterKerst viering met m'n afdeling (van m'n werk) gehad; was erg leuk, wel grappig dat ik echt alleen maar cadeautjes voor Niels gekregen heb (we hadden lootjes gestrokken en iedereen moest iets 'kleins' voor elkaar kopen)...

Ja, ja, nog 2 weken en dan zie ik die mensen gewoon weer drie keer in de week...

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hè, gezellig hè, kerst! Een feest van zinvol samenzijn, de symboliek van de geboorte van hoop...

wanhoop dan toch, hè :evil:

Heb gillend gierende ruzie met mijn moeder. Zij is qua karakter iemand van "we zien nog wel" als er een voorstel of initiatief wordt getoond. Dus sinds november "ziet ze nog wel" of mijn voorstel voor 1e kerstdag bij ons thuis doorgaat. Prima, tot zover geen probleem.

Wij kennen erg veel mensen en hebben ook intens contact met de vader van mijn overleden vriend. Hij is mijn 'aangenomen pa' en elk jaar vieren wij ook kerst bij hem thuis, waarbij zijn twee overgebleven zoons uit het buitenland komen (dit jaar niet) en twee vrienden van ons (ruim 85 jaar oud) uit Engeland overkomen.

Natúúrlijk zou mijn moeder mijn moeder niet zijn om gisteren te bellen met een drammerig 'ja, ik wil nou wel eens weten wat we doe-hoen met de kerstdagen' - en dan te vallen over het feit, dat wij gewoon verder plannen hebben gemaakt BEHALVE 1e kerstdag, die is dus voor onze moeders.

Ze baalt van haar eigen lakse houding, denk ik. En ze baalt van haar dochter, die een druk leven leidt (zelf zit ze alle dagen thuis, met mijn inwonende broer, die precies is zoals zij en over wie geen kwaad woord gezegd mag worden.) Ik trek haar afwachtende houding in het leven niet, haar wereldje is zo klein :(

De genadeslag in haar slachtofferrol was de opmerking, dat 'zij' (lees: mijn pa en ex-schoonfamilie) geen familie van me zijn en toch behandeld worden alsof ze veel belangrijker zijn. Ik snap niet dat het goeie mens na 15 (!) jaar nog steeds niet ziet dat we het over mijn familie hebben, die net zo belangrijk voor me is :confused:

Enfin, 1e kerstdag kan blijkbaar niet meer ofzo, omdat ze de keuze schijnbaar wilde hebben.

Om het heel beroerd te zeggen: ze hoepelt maar op. Gaan we lekker 1e kerstdag uitwaaien op het strand en portjes drinken met een dvd'tje aan.

Moeders =;

Sorry, moest even mijn mede-mama's in een kerstsfeertje brengen ;)

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Lovewinnie: Ik vind toch dat ze ook erg op jou lijkt hoor! Die oogjes hé!
    Hopelijk heb je binnenkort opvang!

@ Suus: Dat is het belangrijkste, dat jij je er goed bij voelt. Als je alle goede adviezen moet volgen.. :rolleyes: Wat is waar en wat niet?
    Ik ben enorm moeilijk, lust echt niets van vis en ben ook niet zo'n grote vleeseter. Op restaurant eet ik bijna altijd Spaghetti (saai hé? Maar eet het zo graag!) Ik hoop dus dat Keld beter gaat eten dan zijn mama! :)

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Darcy: Pffff.. Weer zo'n situatie.. Erg hé, die feestdagen, al dat geregel. Je kan moeilijk voor iedereen goed doen natuurlijk, maar als er dan nog moeilijk wordt gedaan :rolleyes:
    Geniet lekker met z'n drietjes!

11. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Over sinasappelsap, volgens mij worden ze daar niet dik van hoor. Volgens mij is het wel scherp voor die kleintjes, ik heb het bij de eerste eigelijk nooit gegeven voor ze 1 jaar was.

Er wordt ook wel aangeraden om met groente te beginnen omdat dat minder allergeen is maar iedereen zegt wat anders dus........ doe waar je je goed bijvoelt.
    Voorlopig wil ik nog geen bijvoeding geven maar het kan zijn dat papa zich niet in kan houden. ;)

Darcy lastig meid, ik hoop dat het allemaal goed komt.

12. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedenavond meiden!

Heb op een aantal meiden gereageerd, maar nog niet allemaal..... :cry:

Han: Ik hoop dat je meisje alweer een beetje aan het opknappen is. Kyra heeft ook heel erg gehoest en wij hebben van de HA Bisolvon druppels voorgeschreven gekregen. Hier reageerde ze goed op, misshien een tip? Ze is nu eindelijk weer herstellende, maar ze gaat deze week niet meer naar de opvang. Ik belde gisteren om te zeggen dat ze pas volgend jaar weer komt (wat klinkt dat heerlijk zeg!). De leidster wist mij te vertellen dat er van de 9 kindjes van haar groep 7 zieke kindjes waren! Niet normaal meer toch, het heerst echt!
    Tjee, wat balen van de opvang zeg voor die donderdag, hopelijk komt je werk met een mooie oplossing.

Rian: Kan me heel goed voorstellen dat je je veel zorgen maakt om je kleine mannetje. Je moet er inderdaad voor waken dat hij niet uitdroogt. Jeetje zeg, echt vervelend. Heel veel beterschap en hopelijk gaat het snel de goeie kant op. Wat een mooie foto trouwens!

All: Ik zou ook NOOIT mn kleine meisje ergens alleen laten. Moet er niet aan denken. Als ik aan het winkelen ben, hou ik de wagen al angstvallig vast en verlies ik haar geen moment uit het oog, bang dat ze meegenomen wordt ofzo...

Darcy: Wat grappig dat gevoel dat je DIT nog een keer wil meemaken. Ik heb namelijk hetzelfde en we hebben het er ook geregeld over. Ik krijg dan weer de kriebels in mn buik als ik het denk. Van de week bij de Prenatal zag ik ook positiekleding hangen, toen had ik ook weer zo´n gevoel, heerlijk! Maar eerst nog even genieten van Kyra...

Maart: Wat een mooie foto van Jasmine

Suus: Dat is balen van je CV, maar ik zou ook zeker geen risico nemen. En december is al zo´n dure maand, pfff. Zulke dingen komen altijd ongelegen....

Kerstdagen: 1e kerstdag krijgen wij visite over de vloer, totaal 9 personen. Aangezien ik niet wilde gourmetten of chinees halen heb ik voorgesteld dat iedereen wat maakt voor het eten. Dit viel in goede aarde en al met al hoef ik zelf weinig te maken ;) Dus goed geregeld zeg maar! En zo kan ieder zn eigen favoriet/special maken en presenteren.
    2e kerstdag is mn vader jarig, dus die dag is eigenlijk altijd standaard ingevuld. We gaan ´s avonds lekker uit eten en voor het eerst nemen we dan ook Kyra mee naar een restaurant. Ben benieuwd hoe dit gaat.

Gelukkig is Kyra weer aan het opknappen, maar nu zit ik zelf met pijn in mn keel en snotverkouden ;) Ach ja, liever ik dan zij hoor......
    Morgen nog 1 dagje werken en dan heerlijk 2 weken vrij, kijk er zooooo naar uit. Kyra hoeft dan pas dinsdag 8 januari naar het KDV, jippie!

Weltrusten iedereen!

13. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland

Dit is onze kerstkaart geworden.... :D

14. Saskia78

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Sneeuw? :confused: Hier spijtig genoeg niets!

@ Joyce: Leuke foto! Ik denk dat er veel mensen Kerstkaarten van onze kindjes gaan krijgen dit jaar! Geniet trouwens van je verlof!

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ja hier ook sneeuw!
    * * *
    ** * * * * **
    * * * * *
    * * * * * * *
    * * * *
    Helaas schijnt het hierbij te blijven... Dus dat wordt nog niet sleeen... Mmmm gaanwe volgende week voor de herkansing, bij voorkeur eerste kerstdag!

17. Saskia78

darcy: gaat bij jou dus ook lekker :(
    overigens horen wij hier ook regelmatig (al dan niet tussen de regels door.. ) dat mijn moeder vind dat jobs moeder word "voorgetrokken"
    en ergens.. ja ze ziet anne inderdaad vaker.. dat klopt helemaal.
    maar ze komt dan ook elke vrijdagmiddag EVEN langs.
    meestal maar een uurtje en dan gaat ze weer
    ligt anne dan op bed.. geen probleem.
    komt mijn moeder langs.. dan is het meteen de hele vrijdag.. en hoor ik achteraf dat ik dr verboden heb met anne te gaan lopen (ja die lag dus te slapen en het leek me gezelliger om dat samen te doen als ze wakker was dus)
    dus ja.. ergens word jobs moeder wel voorgetrokken
    maar dat is meer omdat zse zich nou eenmaal heel anders opstelt
    en die vrijdagmiddag dat ze hier is.. ook meestal meteen de vloeren in het hele huis doet en de keuken enzo opruimt.
    dus tja... toch anders in mijn ogen :)
    toch raar hoor die moeders.. denk je dat wij later ook zo worden?

@goede adviezen: ik ben inmiddels in staat om ongeveer alles te proberen.. maar je mag best nadenken voor je ietsprobeert op zich :)
    de wereld weet het al zo goed.. een beetje zelfstandig nadenken kan geen kwaad.

@joyce: mja hier neemt ook iedereen wat mee
    das wel zo leuk toch? :)
    en scheelt idd hoop gedoe voor jezelf ook.
    wat een berg zieke kindjes trouwens.. dan houd ze er maar 2! over

@noor: oh jammer :)
    nouja.. straks maar even een fotootje maken
    wie weet was het de laatste keer he

18. Saskia78

@noor: knmi zegt 60% kans op neerslag eerste kerstdag :)
    dus wie weet :)

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hallo!

Aiden heeft doorgeslapen tot 9.00 uur, want toen heb ik hem maar even wakker gemaakt (mijn boobs stonden werkelijk op knappen en mijn pyjama en deken in bed waren doorweekt! :confused: )
    Dus even gevoed en meneer ligt al weer een dik half uur in bed!
    Jeetje wat een slaperd hihihi! :D

De 2/ 3 nachten hiervoor was en zelfs 3 keer per nacht raak! :(
    Had ik het ff opgezocht, blijkt dat ze rond de 3 maande regeldagen hebben ivm borstvoeding. En dat ze na de regeldagen vaak beter en langer doorslapen!
    Nou ik hoop dat dat bij ons het geval is! ;)

Gister lekker ff naar Prenatal geweest met Zoë (he Zoë ;) ) Dat was erg gezellig!
    Leuke dingen gekocht, ja dat kun je dan natuurlijk niet laten! hihihi
    Moet alleen altijd nog leuke kleren voor de kerst hebben voor Aiden.
    Had wel wat leuks, maar is maat 68.
    Dus een beetje (beetje veel) te groot.
    En het liefst heb ik natuurlijk 2 setjes kleren, aangezien Aiden het denk ik niet redt om de kleren schoon te houden 1e kerstdag! ;)

Straks nog een verjaardag en ik moet nog boodschappen doen...Dus mijn dagje is zo weer om.
    Vanavond heb ik nog een kerstviering op school, ze vroegen of ik kwam.
    Ik ga het meevieren in mijn toekomstige klas, groep 5/6.
    En na de viering is er een borrel met de collega's.
    Opzich wel leuk, maar ik merk dus wel dat ik weer tegen al die verplichtingen op ga zien.
    Even hier heen, even daar naar toe...pfff...ja het "gewone" leven gaat weer beginnen...*snik*

Trouwens ik heb nog een super leuk kerstcadeautje van Marc gekregen.
    Hij had me een mailtje gestuurd met daarin de vraag:
    HEB JE WAT TE DOEN OP 30 MAART OM 14.00 UUR?
    Dan gaan we namelijk naar de Musical DIRTY DANCING!
    Dit is mijn kerstcadeau voor jou!
    Wauw, vind ik zoooooo gaaf en super lief van hem!
    Kan niet wachten, hihihi!

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    JAAAAA SNEEUW

hier een beroerde nacht gehad, niet 1x een uur aan een stuk kunnen slapen, Daniëlla is nog erg benauwd.

reageer vanmiddag weer

Deel Deze Pagina