September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Marsab: ik heb een paar weken terug bij HenM voor de jongens een setje krijtstreepbroekje + giletje op de kop getikt: te schattig en maar E15,- Idee?

Hier nog steeds wit en er valt af en toe wat bij.
    Isa heeft vanmorgen een half uur in haar eentje in de achtertuin gespeeld met haar skipak aan. Tussen de middag kwam de oppas even aan: ik dacht dat je het misschien wel leuk zou vinden om even met Isa naar buiten te gaan, ik pas wel even op de jongens: GEWELDIG! Dus heerlijk nog een half uurtje gewandeld in de sneeuw!

Saskia: Nou, da's toch 60% kans dan! Zou dat leuk zijn he?!?!

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Saskia: Ik zoek ook alleen maar nette kleren hoor, niets enorm speciaal, maar wel iets nieuw.

Familie :rolleyes: . Ik had bij de geboorte van Keld een pakje gehad van een ex-collega van mijn oma. Aangezien ik van veel mensen iets heb gekregen en ik geen zin had om iedereen op te bellen heb ik een bedankingskaarten gemaakt met een foto van Keld. Ik ging ze pas versturen na 2 maanden, zodat alles tezamen op de post kon, maar na 2 weken krijg ik een smsje van mijn oma of ik die kaarten nu nog ging sturen, want ze vond het lastig :confused: .
    Stel je voor, haar reputatie als ik geen dankjewel had gezegd.. Ik heb haar een sms terug gestuurd dat ze klaar lagen maar dat ik maar 2 handen heb. Ze was op haar teentjes getrapt toen hoor! Pfff.. Net alsof we niet oud genoeg zijn.. :rolleyes:

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier nog even een recente foto van onze kerels:

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    En eentje van The Princess ;)

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    En eentje van mij met de boys.
    Het was al zo lang geleden dat ik een foto had geupload...

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

Toch leuk dat je oma kan smssen hihi, grappig om te lezen.
    (ik weet het, hier ging je berichtje niet over, maar kon het niet laten om te melden...) ;)

Wel naar dat sommige mensen zich zo moeilijk in anderen kunnen inleven.
    Pppff...dat anderen over je zouden kunnen gaan kletsen, dat kán toch niet!
    *sarcastisch bedoeld* ;)

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    bedankt voor de tip!

8. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    hey ladies weer lekker gekletst.

Noor: wat heb je toch ontzettend leuke kids :D

@familie: goh ik ben gelukkig niet de enige de zich vaak groen en geel ergert aan familie.

Marsab: hier ook op zoek naar leuke kerstkleren voor Daniëlla maar niets leuks gevonden. Nu heb ik ook geen tijd meer om te gaan zoeken dus trekt ze maar "normale"kleren aan.

Mobielfreak: heel prettig ja die gameverslavingen. Hier een die vaak Call of Duty speelt maar ik moet eerlijk vertellen dat ik er ook aan verslaafd ben om naar te kijken :oops: Ik vraag dus ook vaak of hij weer gaat spelen.

Newlymom: hoe gaat het n u met yassine?

Nou dames ik heb vanmiddag hét gesprek gehad op mijn nieuwe werk en raad eens; ze vonden het helemaal niet erg dat ik niet op woensdag kon. Ik ga de zaterdagen dat remco vrij is werken en dat vinden ze alleen maar beter. :D Het is dus een erg flexibel bedrijf dus ik ben erg blij.
    Morgen de eerste dag, ben benieuwd!

9. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo mama's

Bij jullie ook zo koud? Hier heb ik wel sneeuw gezien.

Ik heb weer hele mooie foto's gezien. Lovewinnie wat een mooi bos heeft ze en ze lijkt inderdaad veel op haar vader alleen heeft ze jouw ogen.

Rian, mooie foto goed dat je dat zelf kan.

Mouschy, gefeliciteerd en terecht dat je gewonnen hebt hele mooie foto.

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Vandaag telefoon van Jeugdzorg..

Ze willen dat ik verplicht thuiszorg krijg, zo niet, schakelen ze de kinderbescherming :confused: in :confused: :confused: of althans maken ze een raadsmelding bij de raad voor de kinderbescherming.. :(
    Ze willen kort gezegd dat ik 1 à 2 keer in de week iemand van thuiszorg over de vloer krijg, om mij en Tim in de gaten te houden en te helpen met de huishouding , alsof ik zelf mijn huis niet op orde kan houden ofzo :(
    Ik moest het niet negatief zien, maar het had er alles mee te maken, dat ik een hechtingsstoornis heb en ze willen voorkomen, dat Tim dit ook krijgt, omdat er voor een moeder met een hechtingsstoornis nogal wat haken en ogen schijnen te zitten aan het hebben van een kind? Nou ja schiet mij maar lek, snap er de ballen niet meer van... Het ging juist zo lekker tussen mij en Dennis nu, en nu heeft Dennis er echt de pest in.. Hij zegt ook: je moet die vent de waarheid vertellen, je hebt dat niet nodig, en laat hem maar een melding maken bij de Raad, hij heeft helemaal geen gronden om dat te doen! Je komt dan voor de rechter enzo, en daar kan je zelf je verhaal doen, en dan word er waarschijnlijk niets mee gedaan, je bent hardstikke goed voor Tim en dat zeg niet alleen ik, maar ook andere mensen om je heen!
    Pfff wat moet ik hier nou mee? Ik zit echt niet te wachten op een geitenwollen sokken krentebrood figuur in me huis 1 à 2 keer in de week, die mij dan gaat vertellen wat ik moet doen met me kind ofzo.. en die in mijn spullen zit...

Help!

Sorry voor weer ff ego hoor...

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo Mama's

Heb het zo verschrikkelijk druk, morgen gaan wij voor 5 dagen naar Junnen. Wat je wel niet moet meenemen allemaal met zo'n kleintje.
    Ik heb echt geen tijd om alles te lezen, dat doe ik lekker de na de kerst op mijn gemakkie.

Alvast een Hele Fijne Kerst toegewenst allemaal. Dikke knuffels aan de kleintjes en ik zie jullie snel.

XXXX

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    @mobielfreak: jeetje, dat lijkt mij ook heel erg irritant, iemand die een beetje in mijn spullen gaat zitten..

@miss x: veel plezier en fijne kerstdagen!

@han: fijn dat ze zo flexibel zijn! succes morgen.

Straks lees ik even uitgebreid verder en zal ik even op iedereen reageren.

Ik zit een beetje in dubio. Mijn baas heeft gevraagd of ik eind januari wel 3 of 4 dagen naar New York wil. Als ik jesper niet had, wist ik het wel, maar nu weet ik het niet hoor..

en verder balen, jesper is aan de ventolin helaas. Ik was er al bang voor, heb zelf altijd bronchitis gehad, maar toch.

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @MissX: fijne dagen in Junnen, geniet van elkaar en tot gauw ziens :)

@Suus: da's echt balen, ja :( Hey en New York... ik zou het ook wel weten, maar met een kleintje heb je meer afwegingen te maken. Aan de andere kant: wel dé kans om deze wereldstad te zien, nietwaar?

@Noor: leuke foto's!

@Han: klinkt goed, die baas :)

@Mobielfreak: wat je hier nu mee aan moet :(

Heb meer leuke foto's voorbij zien komen de afgelopen dagen.

Ga gauw douchen, ga straks naar school voor de werkoverdracht - en leerlingen plagen dat ik er weer aan kom :)

Fijne dag, meiden!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Moogguh dames!

Suus: Is de ventolin voor tijdelijk of voor langer gebruik? Wel balen, maar ach, als hij zich er beter mee voelt....
    Beterschap voor je mannetje!
    W.b. NY: mmmm moeilijk! Zou je goede opvang hebben? Kan je man bijv vrij nemen die dagen? Of (schoon)ouders? Dat zou de keuze wellicht minder moeilijk maken?

MiisX: veel plezier!

Han: top dat het zo geregeld kan worden! Hoe is het nu met Daniella?

Darcy: succes vandaag met de eerste stap naar werken toe...

Mobielfreak:
    :( Tja... geen idee, lijkt me ook niet echt ideaal zo'n typje over de vloer...

15. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goedemorgen dames!

@ Noor: Leuke kids!

@ Suus: Moest ik geen vliegangst hebben; meteen. Mooie kans! Wat doe je van werk?
    Die ventolin, is dat tijdelijk?

@ MissX: Geniet van je vakantie en prettige Kerstdagen gewenst!

@ Mobielfreak: :confused: Wanneer stopt dat bij jou?? Ik zou het ook niet waarderen moesten ze in mijn huis zitten en op mijn vingers letten, niets leuk aan!

@ Maart: Hier was het om halfacht -7°, dus koud genoeg vind ik. Ze geven wel iets 'warmer' de komende dagen, dus al zeker geen witte Kerst :( .

@ Han: :thumup: Fijn van je baas! Hoe is het met Daniella ondertussen?

@ Marsab: Ja, mijn oma is een fervente smser! :D
    Ja, stel dat ze zeggen dat ik onbeleefd ben, dan gaat HUN reputatie naar de vaantjes, want ik ben wel dé dochter van.. Blablabla :rolleyes:

16. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Gisternamiddag had Keld een baal-moment. Zolang ik met hem speelde, niets aan de hand, maar o wee als ik hem alleen liet spelen :( .

Spijtig genoeg, voor hem EN voor mij, moest er dringend gedweild worden en moest de badkamer zo nodig een grondige beurt krijgen. Tja, heel de straat heeft hem horen krijsen denk ik.

Als hij zo krijst, vraag ik me steeds af wat de buren ervan denken. Dat ik mijn kind aan het folteren ben ofzo.. :(

Achteraf ben ik dan lekker met hem in de kamer gaan spelen, om het goed te maken :) .

Heb hem ook mandarijntjes laten proeven, en hij kon het wel waarderen. Hij leek te zeggen dat hij nog wilde! Ben dus benieuwd hoe hij morgen op zijn fruithapje gaat reageren, foto's volgen zeker! :)

x

17. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hey meiden,

Hier dan ook eindelijk weer een berichtje van mij. Ik weet echt niet waar jullie alle tijd vandaan halen. Alles lezen en dan ook nog op iedereen reageren. Het lukt mij echt niet. Sorry :oops:

@Mama's met zieke kindjes heel veel sterkte en beterschap.

@Meiden heerlijk he die familie. Ben bang dat je dat altijd houdt. Zelfs nu wij in het buitenland wonen hebben wij nog wel een probleempjes met de familie. En dat laten ze dan gewoon blijken via de email. Errug leuk dus.. :(

@Meiden die weer aan het werk zijn of gaan. Heel veel succes. Zondag ga ik voor 2 uurtjes naar mijn werk voor overdracht (aangezien mijn collega met vakantie gaat) en dan donderdag mijn 1e werkdag. Heb ene kant wel zin, maar andere kant krijg ik al de kriebels om Jamie naar de Nursery te brengen.

@Heb weer erg mooie foto's voorbij zien gaan van onze ukkies. Heel erg lief en schattig. En ja ik denk ook dat er veel mensen kerstkaarten ontvangen met onze ukkies erop. We zijn allemaal zo trots op ze. :p

@Mobielfreak: wat een gedoe allemaal. Heel veel succes.

@Han: succes met je eerste werkdag vandaag. En wat fijn dat het werk zo flexibel is. Super meid. Hoe gaat het nu met Danielle?

@MissX: geniet maar lekker van jullie daagjes weg. Heerlijk hoor.

@Suus: Tja New York, wel onwijs gaaf. Als je evt fijne oppas hebt voor Jesper dat je de overweging kan maken om erheen te gaan.

@Saskia/Noor: dus bij jullie heeft het al gesneewd. Lekker hoor. Dat maakt het wel echt kerst. Hier gaat dat echt niet gebeuren. Wij zijn al blij dat de temp nu overdag rond de 25 graden ligt. Hier wel een kerstboom is huis, maar een echt kerstgevoel. Nee niet echt. :cry:

@Darcy: Succes vandaag op het werk! Lief dat je weer eens aan mij denkt.

@Rian: hoe gaat het nu met jou meid. en de kids?

Zo dat was het even voor nu. Hoop dat het goed gaat met jullie allemaal en de kids.

Hier gaat het op zich wel goed. Heb alleen het idee dat Jamie in zijn regeldagen zit. Hij heeft momenten dat hij veel huilt, maar ook weer veel slaapt (niet 's nachts hoor, wel overdag). Hij wordt ook vaak gillend wakker (niet prettig). En huilt nu heel hard als hij moe is. Moet hem dan echt troosten en in mijn armen wiegen en dan valt hij in slaap.
    Zijn dagen zijn zo wisselend, heel apart. Daarnaast is hij ook erg veranderd in gedrag (lacht heel veel, soms met geluid, gaat zijn handjes steeds meer gebruiken (soms lukt het niet en dan gaat hij huilen), heeft zijn voetjes nu ook ontdekt (kan hij uren naar kijken), en noem maar op. Hij is ook veranderd qua eten, drinkt nu vaak maar aan 1 borst, drinkt korter, zit nu ong 3-4 uur tussen een voeding en hij komt nu 's nachts nog maar 1 keer.

Dus eigenlijk allemaal goede dingen, behalve dat meer huilen dan. Daar baal ik wel een beetje van. Soms lijkt het wel of hij ons in de maling neemt, want zodra ik hem aandacht geef of het ompak is het huilen over. Kunnen kindjes dat echt door hebben?

Waar ik wel een beetje van baal is mijn borstvoeding. Op zich gaat het allemaal prima, heb zeker genoeg voor Jamie. Maar of ik genoeg heb voor hem als hij straks naar de Nursery gaat? Geen idee. Ik ben nu al ruim 2 weken iedere ochtend + avond aan 't kolven, maar het is zo wisselijk qua hoeveelheid. Ik snap er echt niets van. Variert van 20 - 180ml per keer. (kolf altijd na de voeding). Ik baal daar enorm van. Zou nl graag wat meer willen hebben. Moet toch zeker z''n 150ml per keer aan Jamie geven straks. als het zo doorgaat zal mijn voorraadje in de vriezer snel op zijn. Iemand nog tips?

Hier trouwens nog niets van Marc zijn sollicatie gehoord. Marc vond zijn gesprek heel goed gaan, hij heeft er een goed gevoel over. Hij zou voor woensdag wat horen, maar is niet gebeurd. Marc heeft nu email gestuurd en de man heeft vanmorgen geantwoord dat hij vrijdag nog 1 gesprek heeft en dan een beslissing gaat maken. Tja is dat dan deze vrijdag of volgende week vrijdag? Geen idee. Dus wij zitten nog steeds in spanning. Echt balen, we hadden graag willen weten waar we aan toe zijn.

Zo dat was het even voor nu. Jamie heeft honger, dus moet er vandoor.

Veel liefs, Patries

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik wil wel gaan rijden, maar nu ik de maxi cosi EN kinderwagen in de auto (renault Twingo) inlaad, heb ik paar 1 passagierstoel over. Kortom: geen plek meer voor je lieve Ollie en kinderwagen/maxicosi.
    Volgend jaar willen we een nog grotere auto kunnen kopen, maar eerst een huisje kopen.

Het lijkt me erg praktisch als we met de trein gaan en het is ook gezellig.
    Dan spreken we wel af op het station Zaandam of zo.
    Spreken we tevoren af om kennis te maken of gewoon op die dag zelf zoals de eerste ontmoeting tussen Wormerveerse en Zaandamse in de trein ;)

Ik hoor je nog wel :)

19. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Dit weekend heeft Keld ook voor de eerste keer echt luidop gelachen! Ik had het hem in ieder geval nog niet horen doen. Het was zoooo lief! Zijn papa was met hem aan het spelen en hij had in ieder geval dolle pret.. :D

20. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Noor: wat leuke foto's van je jongens en meisje!

@ MissX: veel plezier in Junnen!

@ Suus: moeilijk keuze zou ik meteen denken. Is dit eenmalige aanbod dat je naar NY gaat? Zo ja, dan zou ik het wel doen, maar de andere kant om je ukkie te missen lijkt me erg zwaar. Ik wens je succes met je keuze maken!

@ Han: Hartstikke goed van je baas!

@ Mobielfreak: Het wordt niet beter op! Zie het maar een luxe als werkster? Zolang die je kleine niet mee bemoeit!

@ Darcy: succes met je werkoverdracht!

Deel Deze Pagina