@Virginie: Wat grappig dat Keld hard op heeft gelachen. Is zo lief om te horen. Jamie doet het ook al af en toe. Hij doet ook erg zijn best, zo leuk om te zien. Zag er trouwens goed uit dat 1e fruithapje van Keld. Super zeg. Jamie moet nog even geduld hebben wil pas met 6 mdnen beginnen (ik geef nog bv) Lijkt me wel erg leuk. @Brigitte: fijn te horen dat het zo goed gaat met Judith. Nu mama nog een beetje herstellen en dan kan het nieuwe jaar helemaal goed beginnen. @Miranda, Suus, Han: dus nog meer van die boefjes, die huilen en zodra je komt kijken plots weer gaan lachen. Lekker de mamas in de maling nemen. Begint het nu al? @Simke: jij dus ook alweer aan t werk. Ik moet donderdag voor het eerst. Spannend. Hoop dat Jesse snel op knapt. @Jennifer: Hoe was je meidenweekendje? Lekker genoten? April dus weer aan de bak. En kom je nog richting Dubai misschien? Kunnen we evt wat afspreken, lijkt me gezellig. En voor jou dus een echt Hollandse kerst, heerlijk hoor. Zal wel even raar zijn voor het eerst in jaren thuis met de kerst. Geniet er maar van. @Saskia: Nog gelukt met je kerst blouse? Fijn dat Anne af en toe doorslaapt, heeft mama ook wat rust (iig s nachts). En ja het lijkt er zeker op dat Anne een sprongetje maakt, hoop dat ze wat minder gaat huilen voor je meid. Een goed begin voor het nieuwe jaar. @Savita: Fijn dat het zo goed is gegaan met Niels bij de kdv. Super hoor. En al de gulle luiergever gevonden? Is toch een leuk cadeau. @Darcy: lekker verwend dus op je werk, heb je al een keuze gemaakt uit het boekje met cadeaus? Leuke avond gehad met je vrienden? Jammer dat je Ollie niet meer bv kan geven. Balen als je lichaam je in de steek laat. Ben hier ook soms bang dat mijn melk ineens op is. Dit omdat ik al zo weinig kan afkolven naast het voeden. Maar we houden vol. @Han: Fijn dat je 1e werkdag goed is verlopen? Maar werk je nu bij een supermarkt? Ik dacht dat je weer bij de dierenarts ging werken. Heb ik wat gemist? En hoe gaat het met Danielle? Gaat ze nog kindje Jezus spelen. Zou wel leuk zijn. @Marsab: Super zeg dat Aiden kan omrollen. Mag je zeker trots op zijn. Dat doet Jamie hem nog niet na. En ook dat doorslapen nog niet. Zou ik ook wel eens heerlijk vinden. @all: hebben jullie een echt kerstgevoel dit jaar? Op de een of andere manier kan ik hier in Dubai maar niet in de kerststemming komen.(misschien ook niet gek met die warmte) Daar baal ik wel van, vooral omdat het de 1e kerst voor Jamie wordt. Stiekem had ik gehoopt dat er familie/vrienden over zouden komen voor deze kerst. Maar helaas. Dit wordt de 3e kerst zonder familie/vrienden. Wie had ook gedacht dat ik dat nog eens ging missen. In NL baalde ik altijd van al die verplichtingen en nu lijk ik het soms een beetje te missen. Wat zijn wij mensen toch raar, het is ook nooit goed. Moet eerlijk zijn dat ik wel meer uit NL ga missen. Mijn ouders, broers + schoonzusjes, vrienden etc, daarnaast het lekker buiten kunnen zijn, de seizoenen, mijn werk bij de dierenarts, een eigen huisje met tuin, etc, etc. Ik kan eigenlijk wel doorgaan. Marc en ik hebben het er wel al over gehad om evt weer terug te gaan. Maar ja dat doe je niet zo maar 1,2,3 Dus we willen een soort plan maken, een plan om terug te gaan naar NL. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Veel liefs, Patries
Ik heb geen probleem mee als je je man meeneemt. Ik zat te denken waarom er geen meeting bij Ikea kan plaatsvinden (lees: entree vrij en lekker warm binnen in het restaurant ) Maar de dierentuin is ook wel leuk.
Ja Matthew kan ons nu al in de maling nemen, want hij vraagt aandacht, maar hij vindt het erg leuk om het echte contact met ons. We proberen hem steeds erbij betrekken met wat we doen, bv computeren, in de keuken staan en zo. Zodat Matthew mee kan kijken. Hij is verslaafd aan TV kijken net als papa Ik begrijp je dat je toch wel de familie mist tijdens de kerstdagen, nu helemaal omdat jullie een kind hebben! Neem geen overhaaste beslissingen om terug gaan naar NL te gaan. Alleen als jullie echt geen werk meer hebben, dan is de overweging wel waard! Een hele fijne kerstdagen in Dubai toegewenst! Liefs XXX @ Darcy: beterschap met je verkoudenheid. ik begrijp je al te goed door je ziek-zijn: weg met de volle borsten. Dat had ik ook gehad! Zo raar is dat, dat het zo ineens snel is verdwenen! Wel uitkijken dat je geen borstontsteking gaat krijgen!
Hallo meiden! Hier even snel een berichtje van mij. Heb wel teruggelezen, maar even geen tijd om te reageren Gisteravond hebben we onze cavia Okki in laten slapen bij de dierenarts Wat een verdriet zeg, BAH! Hij is 5 jr geworden, opzich dus een mooie leeftijd voor een cavia, maar toch, het blijft zielig en een gemis! Als Kyra wat groter is en het ook goed besef willen we er weer eentje nemen, maar nu wachten we nog even. Ik heb altijd cavia´s gehad, dus het is een soort gewoonte geworden zeg maar... Vandaag zn hokje opgeruimd en op zolder gezet met tranen in mn ogen, snik, snik. Kyra is gelukkig weer zo goed als opgeknapt en ik ben ook weer grotendeels van mn verkoudheid af, maar nu is paps snotverkouden Hopelijk steekt Dave ons niet opnieuw aan. Ik wil ook nog even wachten met een fruithapje tot 6 maanden, omdat ik ook nog volledige BV geef. Maar ik kijk er wel heel erg naar uit. Meeting: Is het nu zeker dat het in Amersfoort plaatsvindt? En hoeveel gaan er tot nu toe mee? Ik kijk er wel erg naar uit om jullie allemaal in het echt te zien met de beebs En heeft iedereen nu vervoer? Ik heb nog plek over voor 1 iemand ( want dan tel ik ook maxicosi mee e.d.). Ik hoor het wel, ik heb het in ieder geval aangeboden! Hier soms ook het idee dat de BV wat terug gaat lopen Ik hoop het natuurlijk niet en probeer ook zoveel mogelijk te drinken, maar soms heeft Kyra niet meer voldoende aan 1 borst, voorheen wel. En ze staan de laatste tijd ook niet meer zo op klappen We wachten af en ik hoop dat ik het mis heb. Mischien dat het ook komt omdat ik ziek ben geweest... Fijne avond allemaal en alvast weltruste! XXX
@uitje:Martin gaat waarschijnlijk wel mee als iedereen dat goed vind. Het is nogalver rijden en dat zie ik niet echt zitten alleen met Jesper. Moeilijk autorijden als hij huilt. @uitje: Dierentuin is misschien een beetje te koud bedacht ik en om nu entree te betalen om in een restaurant te gaan zitten... Mocht er nog iemand zijn met een andere suggestie in Amersfoort? Bijvoorbeeld de Ikea ja, alleen erg druk denk ik. En anders gewoon dierentuin toch?
Meiden, voor jullie allemaal vast heel fijne kerstdagen! Maak er een mooi kerstfeest van samen met jullie kleintjes en alle andere dierbaren!
Patries: ik heb wel gesolliciteerd bij de dierenarts maar helaas vond hij drie moeders met een baby echt te veel van het goede. Dus nu werk ik (tijdelijk?) in de supermarkt. Snap het wel hoor dat je de familie mist, erg moeilijk. Noor: jij ook erg fijne dagen (en de rest natuurlijk ook ) Joyce: Je borstvoeding loopt niet zomaar terug hoor als je volledige bv geeft. Het kan wel zijn dat Kyra nu weer wat meer gaat vragen en dat ze daarom uit 2 borsten drinkt. Je borsten passen zich helemaal aan haar vraag aan en daarom staan ze ook niet meer op knappen. Als ze straks weer meer gaat vragen komt er gewoon een regeldag en passen je borsten zich weer aan. Volgens lactatiekundige zou te weinig drinken er ook niet alles mee te maken hebben, je gaat dan gewoon minder plassen. Kijk anders eens op borstvodingsforum, daar heb ik best veel aan gehad. Miranda: ja Daniëlla zou ook graag tv kijken maar dat mag ze niet. Van de kraamverzorgster kregen we te horen dat het te veel prikkels voor een kleintje zouden zijn dus mag ze pas al ze een jaartje of zo is kijken. Darcy: zal ook eens goed opzoek gaan naar luuf, kon het bij de etos niet vinden, waar heb jij het gehaald? Jammer dat de borstvoeding is gestopt, maar hij is er idd al goed op gegroeid. Zo dadelijk even de laatste boodschappen doen voor de kerst en alles even schoonmaken.... hmmm niet echt zin in. Vanavond gaan we kindje jezus en maria zijn, ik ben erg benieuwd...
Morning, y'all! Ik zie net op de site dat kvptje weer zwanger is, leuk hè! IKEA: kán natuurlijk wel. Ik zie het eigenlijk ook niet zitten om in eventuele vrieskou door een dierentuin te lopen - of bij rotweer. Dus we moeten, denk ik, sowieso een alternatief hebben voor de dierentuin. Wie weet is het heerlijk buiten en kunnen we wel heen, maar iets om op terug te kunnen vallen is wel zo slim Ollie kwam vannacht (hij had weinig gedronken gisteravond) en ik heb hem uit bed gehaald en aangelegd. Al drinkend is hij in slaap gevallen en zo hebben we een paar uurtjes in bed doorgebracht. Vanmorgen ook links nog even aangeboden en al had ik geen volledige voeding - hij heeft toch enthousiast liggen drinken. Wel praktisch dan he, die BV Gaan zo naar de markt voor wat ingrediënten. Ollie gaat niet naar het kdv - frisse lucht lijkt ons beter dan nóg meer bacillen. Hij snottert zo Fijne dag allemaal enne... A VERY MERRY CHRISTMAS, septembermama's en -papa's
hoi dames ben ik weer is een keer heb het druk gehad met kerstinkopen doen. fruithapje: ik ga het volgende week proberen de smaak . alicia zit op de max van 1 liter en krijgt daarnaast soms wat thee omdat ze echt honger heeft. ik hoop dat ze er tegen kan en zo niet dan wachten we nog af. hard laggen hier nog 1 de eerste keer dat ik het hoorde lag ik helemaal in een deuk samen met me vriend. we waren flodder aan het kijken en zij lag in de wipper voor de tv. er gebeurde iets grappigs en alicia lag precies op dat moment hlemaal in een deuk net of ze het snapte. vanaf toen doet ze het elke dag wel als ik met haar speel of er iets onverweachts gebeurd. helemaal geweldig vind ze het als ik voor haar op de grond ga zitten zij in de wipper en dan wippend het stoeltje naar achter verschuiven hihi ze ligt dan helemaal in een deuk en ik ook. heb een stukje opgenomen haha met de camere zat van de week ik proberen hoe het werkt kan ik het hier plaatse. o ik moet nu weg alicia eten geven, kom strakjes even verder schrijven
Hmm iemand enig idee hoe dat zit? vanochtend had anne onwijs krampjes nadat ze gegeten had zou dat van de borstvoeding kunnen komen? heb gister wel een raar kaasje gegeten... iemand enig idee hoe lang het duurt voordat dat "uit" je borstvoeding is?
Goedemorgen all! @ Han: Tot nu toe merk ik niets van Matthew dat hij last van de prikkels door TV krijgt. Misschien omdat we matthew vaak goed kunnen afleiden door speeltjes doen of praatjes maken met hem. Hooguit kijkt Matthew ca. 10 minuutjes naar TV, dat is niet zoveel, denk ik. @ Darcy: kvptje zwanger? Das snel, zeg! Ik moet er niet aan denken. @ all: Is er ook een meetingpoint in Amersfoort treinstation? Wel handig voor de automobilitsen om daar te parkeren en de anderen die met de trein komen. Misschien is daar ook een restaurant? Ik ben in al tijden niet meer daar geweest, ca. 8 jaar geleden of zo. Het is maar een suggestie.... XXX
Darcy: nou dat lijkt me niet, er komen namelijk meestal erg veel mensen kijken en er word vaak veel gefilmd, foto's gemaakt en dan wil ik niet met blote borsten in iemands collectie verschijnen. Over blote borsten gesproken: die foto die op borstvoeding.com heeft gestaan zal weer gebruikt gaan worden in een artikel dat daar zal verschijnen. dit mailtje kreeg ik vorige week: [size=9]de foto van jou en Daniëlla die vorige week op borstvoeding.com stond, heeft veel positieve reacties losgemaakt. Mensen waren er echt door geroerd. Volgende week zondag [na de kerst] plaats ik een column over de oxytocinefactor. Daar past deze foto goed bij omdat zo mooi te zien is hoe Daniëlla direct na de geboorte bij jou weggekropen is en zich koestert. Zou ik m daarbij mogen gebruiken? [/size] Ik = trots Saskia: ik heb geen idee hoe lang het duurt voor het "eruit" is maar weet wel dat het ongeveer 3 uur lijkt te duren voor het "erin" zit. Miranda: mss is hij nu ook al oud genoeg? @meeting: ik kan helaas niet mee want moet tot 13:00 werken ben ik bang. Is het geen idee om naar een leukere dierentuin te gaan In burgers zoo kan je lekker de halve dag binnen doorbrengen in de Bush Desert en Ocean.... Is wel wat verder reizen voor sommige
Hallo! @ Mannen mee naar meeting: Marc gaat niet mee, hij vindt het maar niks dat gekwebbel van al die vrouwen! whahaha Maar voor anderen vind ik het geen probleem! @ Meeting ergens anders: Ik vind het allemaal prima, dierentuin is idd denk ik wel koud....bbrrr....zouden er dan wel veel dieren te zien zijn? :-k Alternatief: Ikea/ overdekt centrum bijv. Utrecht. etc./ bij iemand thuis (DRUK!!)/ .......... @ Opnieuw zwanger: ja ik zag het van kvptje, ppff...ze is er wel onwijs blij he! Fijn voor haar. Zelf moet ik er nog niet aan denken eigenlijk..... @ saskia: volgens mij duurt het een dag en dan heb je al weer andere voedingsstoffen in je voeding hoor! @ Han: succes met je rol als maria! En geen roze doek om Daniella heen doen he, anders komt ze niet zo geloofwaardig over als kindje Jezus! @ fruithap: Ik wacht ook tot 6 maand, maar ik vind het ook erg leuk om dan rapley te doen (al dan niet naast de potjes/ puree) @ doorslapen: volgens mij heeft Aiden na de regeldagen van 3 maand, een nieuw ritme gekregen. Ik kan er maar niet over uit! Hij sliep tot 8.30 uur, want toen maakte ik hem maar wakker omdat ik helemaal doorweekt was van de bv. En nu slaat hij nog steeds! Heerlijk zeg dat je geen gebroken nachten meer hebt...*genieten* @ patries: kan me voorstellen dat je NL mist, ik zou helemaal niet in een ander land kunnen wonen. Als ik eraan denk mis ik mijn ouders en zussen al! Meiden alvast fijne feestdagen!! Onze eerste kerst met onze wondertjes!
hmm burgers zoo is inderdaad ook erg leuk EN overdekt vind zelf ikea wat minder persoonlijk... maar dat komt misschien omdat ik gewoon de sfeer een beetje vind ontbreken bij ikea en het moeilijk bereikbaar is met ov overigens ga ik met anne met dit weer ook gewoon overal nog heen in de kinderwage/buikdrager is het toch lekker warm
Ik lees straks weer even uitgebreid mee hoor. uitje: bij iemand thuis is ook een leuk idee, alleen bij wie hihi. Bij mij zou het wel kunnen, maar ik denk niet dat jullie dan zo'n goed idee vinden, ik woon namelijk in Groningen...
Bijna Goedemiddag iedereen! @ Marsab: Goed dat Aiden doorslaapt, vooral voor mama en papa ! @ Han: Ik kan me voorstellen dat je trots bent, met reden trouwens! Veel plezier vanavond! @ Miranda: Keld kijkt ook al tv hoor, misschien niet zo goed voor z'n ogen ofzo, maar van de prikkels merk ik niet veel, integendeel, hij wordt er vrolijk van! @ Lovewinnie: Ben benieuwd hoe Alicia haar fruithapje vind! @ Patries: Ik zie er soms ook tegenop, al die verplichtingen met Kerstmis, maar zoals gisteren de Meter van mijn vriend zei, als ze er niet meer zijn, dan wens je om toch nog eens bij ze langs te gaan, dat we moeten genieten van die familiemomenten! En eigenlijk heeft ze best gelijk! @ All: Prettige Feestdagen gewenst! Leuk Kerstfeest vanavond! X
@Miranda: Lekker boefjes hebben wij dus. En nee hoor, wij maken zeker geen overhaaste beslissingen. Het enige is wel dat we gewoon meer zekerheid willen. Hier in Dubai willen we geen huis kopen, dit ivm hoge rente voor je hypotheek, hoge huizenprijzen, je hebt altijd servicekosten en je moet maar liefst 10% in een keer aanbetalen (voor deze aanbetaling geven banken geen lening). Dus gewoon niet te doen vinden wij. Daarnaast hebben we hier geen pensioen opbouw. Dus we missen nu al ruim 2 jaar. En ja je moet toch aan de toekomst denken. Vandaar dat we dus liever terug willen naar NL. We gaan natuurlijk eerst afwachten of Marc de baan evt aangeboden krijgt. Maar daarnaast willen we wel alvast een plan maken voor wanneer we evt terug gaan naar NL. @Joyce: Fijn dat Kyra en jij opgeknapt zijn. Wat zielig van je cavia. Is toch logisch dat je het er moeilijk mee hebt. Hier ook 1 die wel eens bang is dat de bv minder is dan voorheen. Ach we blijven het geven zolang het mogelijk is. Overstappen op fv kan altijd nog. @Han: Balen zeg dat je niet bij de dierenarts kon komen werken. Nu ben je iig weer aan de slag, is ook wel weer lekker toch. Heel veel plezier en succes vanavond met de levende kerststal. Spannend. Wauw gaaf zeg dat ze je foto gaan gebruiken voor dat artikel. Welke foto is dat eigenlijk? je maakt me nieuwsgierig. @Darcy: O echt is kvptje weer zwanger (ik moet er zelf nog niet aan denken eerlijk gezegd). Fijn dat je weer even een intiem moment met Ollie hebt gehad. Dat is toch wel heerlijk van de bv. Geniet er nu gewoon nog van. Hoop dat Ollie zich snel beter voelt. @Lovewinnie: Zo te lezen hebben jij en Alicia lol met elkaar. Heerlijk he als je kindje zo vrolijk is. Gewoon genieten. @Saskia: Tja krampjes kunnen ze ook krijgen van de bv en vooral als je iets 'raars' hebt gegeten waar ze niet aan gewend zijn. Volgens mij duurt het zo'n 6 uur voordat het 'uit' je borstvoeding komt. @Marsab: Super dan Aiden zo goed doorslaapt. Zal het hier ook eens gaan gebeuren? Morgen is jamie 3 maanden oud dus wie weet. @Virginie: Dat klopt zeker. Je moet er nu maar van genieten, stel dat het straks niet meer kan. Dus toch maar meer gaan genieten van al die verplichte familie bezoekjes (pas als we weer in NL wonen of op visite zijn)
Meiden allen Fijne Kertdagen en een Gelukkig & Gezond Nieuwjaar. Veel liefs Patries en een knuffel van Jamie
@krampjes: mja zelf ook sinds gister last van mn buik.. dus ben bang dat anne hetzelfde heeft ze was net wel even stil tho.. dat scheelt weer lag lief in bed te spelen daarna gegeten.. en vervolgens wat er als lekkere vloeibare melk in ging.. lag even later als een soort van papje over onze kleding verdeelt