September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Fototje van ons gezinnetje:

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo Meiden

Daar ben ik weer. We hebben heerlijk 5 dagen in een huisje gezeten met mijn schoonouders in het bos. Het was heerlijk, even weg van huis, het huishouden en het dagelijkse leventje.

De kleine meid heeft het super gedaan. Ze heeft de hele weg geslapen. en vannacht heeft ze van 10 tot 10 geslapen, ik vraag me af of dat ook wel goed is.

Ze heeft alleen maar gelachen, gegegiecheld en waar ik ben achter gekomen is dat ze meteen stil is als ze huilt als ik klassieke muziek opdoet. Dan kan ze zich uren vermaken, en word ze lekker rustig.

Nou meiden ik ga een berg wassen...

XXX

Ik ga zo vanavaond alles terug lezen, het is toch ook wel weer lekker om thuis te zijn ;)

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hey hey

Ik ben bang dat hier de eerste tandjes gaan doorbreken...
    Tim kwijlt als een gek, heeft rode konen, huilt alleen maar, bijt idioot hard op me vingers als ik die in zijn mond stop en poept al 2 dagen 2 keer op een dag :confused:
    Hij wil ook maar niet slapen al de hele dag, dus vanavond maar een zetpil gegeven met de hoop dat hij dan minder pijn heeft, hij slaapt nu gelukkig wel ;)

Ben toch wel benieuwd of het dat daadwerkelijk is, de tandjes die doorkomen?

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ MissX: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
    Ik zou me trouwens niet teveel zorgen maken dat ze zoveel heeft geslapen hoor, Keld slaapt meestal vanaf halfnegen tot halfnegen de dag erna. Soms komt hij vroeger ook hoor, maar hij slaapt makkelijk 12 uur aan een stuk. Maar in de dag slaapt hij praktisch nooit, of het moet in totaal een uurtje zijn, verdeeld over de hele dag.

@ Mobielfreak: Tandjes :confused: . Ik heb een paar weken terug ook gedacht dat Keld al tandjes kreeg, hij kwijlde ook enorm en beet ook superhard op mijn vingers, maar er komt toch nog niks door. Het is vroeg, maar het kan natuurlijk..

5. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Morgen dames iedereen een beetje bij aan het komen van de kerstdagen?

Marsab: ja kan me heeel goed voorstellen dat je je dan helemaal op zit te vreten. Ik kan er ook absoluut niet tegen als iemand Daniëlla vastheeft als ze huilt dus dan pak ik haar gewoon terug. Ik heb haar eerste kerstdag ook uit de armen van mijn schoonmoeder getrokken nadat die haar had opgepakt toen ik even de draagzak was halen. Ze heeft dus de rest van de avond in de draagzak geslapen.

@ fruit/groentehapje: wat ontzettend schattig ziet het eruit!

Mobielfreak: dat zou best een voorteken van tanden kunnen zijn.

Miss x: lekker dat de vakantie zo goed is bevallen.

Patries: wat een ontzettend lieve foto!

Saskia: hoe heeft anne het gedaan met alle bezoekjes?

er "roept" er 1 dus zal maar eens gaan :D

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Marsab: Aiden's gedrag is hier ook herkenbaar :(

Gisteravond... ach, we begonnen zo goed! Gezellig bij de open haard, onze vrienden uit Londen over, we zouden eten bij mijn schoonfamilie...

Zet Ollie het op een brúllen, niet normaal meer! Ontroostbaar, dikke tranen, alsof ie pijn had. Nou is hij snotverkouden en hoest hij erg, maar dit 'huiltje' was onherkenbaar voor ons. Huisartsenpost gebeld toen hij klam werd en blééf gillen. We konden komen en gedurend het hele onderzoek heeft Ollie liggen gillen. De arts vond niks raars, maar raadde aan om Ollie een paracetamol-zetpil te geven en RUST.

Dus eenmaal thuis de zetpil gegeven, naar bed gebracht - en een uur later weer gillen! Heb Ollie aan de borst gelegd in bed en zo viel hij luid snikkend in slaap - naar zijn bedje gebracht na een uurtje en meneer werd vanmorgen vrolijk wakker.

Ik denk zelf aan een combinatie van verkoudheid/benauwdheid/andere omgeving/sprongetje bij 12 weken. Vervelende combinatie, zeker zullen we het niet weten.

Vanavond in de herhaling, eten bij mijn schoonpa. Normaal vindt Ollie het daar erg gezellig!

Zielig hoor, dat mannetje... zelf bleven we gelukkig wél erg rustig...

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ Darcy:

Zielig is dat he! Ik zie nu al een beetje op tegen oud en nieuw....
    Hoe vieren jullie dat?
    Wij gingen dus altijd naar óf mijn ouders, óf schoonouders, maar nu heb ik Aiden eigenlijk het liefst in zijn eigen huis.
    Zodat ik hem op de normale tijd in zijn eigen bedje kan leggen.
    Dit jaar zitten we dus bij mijn schoonouders.
    Heb aan MArc voorgesteld dat ze het dit jaar maar eens bij ons moeten vieren, maar weet niet of ze dat kunnen waarderen. :(
    En Marc ziet als man zijnde natuurlijk het probleem niet..."We kunnen Aiden bij mijn ouders toch in het campingbedje leggen!"
    PPff...ben ik natuurlijk weer de spelbreker... :(

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm dat lijkt me best eng darcy :(
    gelukkig viel het achteraf mee

@han: alle bezoekjes hier.. mwah wisselend :)
    ze heeft heel veel in bed gelegen vooral.
    eerste kerstdag waren we bij vrienden die ook een babietje hebben van een maand ouder dus heeft ze heerlijk in zijn wiegje geslapen (terwijl hij dus beneden zich prima vermaakte)
    en 2e kerstdag waren we bij jobs moeder... en omdat die gaat oppassen hadden ze dus al een ledikantje gekocht en onwijs leuk opgeknapt.. dus daar heeft ze gister voor het eerst in geslapen.

beide dagen is ze maar weinig uit bed geweest terwijl we op visite waren
    maar het gevolg: we zijn ook beide dagen zonder schreeuwpartijen in de auto heen en weer gereden.
    en opa was helemaal gelukkig want die kreeg zijn eerste brede lach van anne

denk dat we het voorlopig dus maar zo blijven doen :)

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Saskia: heerlijk dat het zo goed ging :D

@Marsab: vieren O&N bij vrienden met een kindje dat 2 weken ouder is. Ik wil Ollie bij zijn vriendje op de kamer te slapen leggen, 't zal nl. best druk worden beneden :( Als het niet meer gaat, dan gaan we naar huis. En als Ollie de 31e sowieso niet happy is (wat natuurlijk kan), dan blijven we tot 12 uur thuis en kan mijn man later nog even naar die vrienden toe. Ollie komt eerst!

Ga nu alvast wat aan mijn werkplanning voor school doen. Blèh, heb helemaal geen zin om weer te gaan werken opeens :(

10. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Darcy: jeetje dat lijkt me ontzettend eng als hij zo overstuur is zonder reden, gelukkig dat je zelf ze kalm bleef en dat het nu over is.

Saskia: als het zo met rust op te lossen is dan vooral zo blijven doen. Het belangrijkste is dat ze een vrolijk meisje is ook al zien ze haar dan maar iets minder.

Marsab: nou dan ben je maar lekker een spelbreker hoor! En waarom zouden ze niet naar jullie toe kunnen komen, is toch net zo gezellig? Ik heb mijn ouders gister ook hierheen laten komen en die vonden dat juist ook wel eens leuk dat ze niet alles zelf hoefden te regelen, is erg geslaagd geweest. Aiden kan er dus duidelijk niet tegen en anders ga je niet erg vrolijk het nieuwe jaar in.
    Ik ben zelf ook niet zo'n fan van een campingbedje, vooral als je ze dan ook nog eens uit bed moet halen om weer naar huis te gaan, voor het zelfde geld zit je de rest van de nacht met een overstuur kind. Gewoon op je strepen gaan staan!

Net erg leuk: Ik leg Daniëlla elke dag op haar buik en dan begint ze vaak al erg snel te mopperen. Vandaag was op de buik liggen echter helemaal top maar draaide ze zich telkens (per ongeluk?) weer op haar rug en dan probeerde ze wanhopig weer op haar buik te komen, met een klein zetje lukte het wel maar zonder nog niet. Heeft zo 45 minuten lol gehad met steeds maar rollen :D

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dag dames!
    Hopelijk allemaal fijne kerstdagen beleefd!
    Hier wel, vrij rustig gehouden, dat was fijn!

@OenN: wij vieren het ook lekker thuis! Ik ben echt niet van plan om met al die kids heen en weer te reizen: no way! Dan maar een saaie oudjaarsavond...

@Darcy: heeft de HA ook in Ollie zijn oren gekeken? Tijn huilde nl ook zo erg toen hij oorontsteking had...

@Han: Wat goed dat Daniella al zo aan het draaien is!

@Saskia: wat top dat Anne het zo goed heeft gedaan! En idd: zo doorgaan!

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ OenN: Marc ziet ook steeds meer in dat het eigenlijk wel verstandig is dat we oud en nieuw thuis vieren. Dus misschien komt het toch nog goed, hihihi! ;)

@ Han: leuk dat Daniëlla ook al zo goed kan omrollen! Aiden vindt dit ook al zo leuk!

@ Darcy: hoe is het nu met Ollie?

@ Saskia: heerlijk om te horen dat Anne goed te pas is! :)

13. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hier weer even een berichtje van mij.

Afgelopen maandag een ontroostbare Jesse. Schreeuwen aan een stuk door. Na 2 uur zijn we toch maar even naar de huisarts geweest en wat blijkt een oorontsteking (aan beide kanten). Dat kon er ook nog wel bij (hij was al snotverlouden en had een oogonsteking.) Een drankje meegekregen en zetpillen. Nu 3 dagen later gaat het al weer stukken beter. De oogontsteking is weg! Nu de rest nog.

Helaas is het flesschema wel naar de maan. Meneer sliep eerst van 23.00 tot 6.00, maar wordt nu al weer 4 nachten steeds rond 3.00 wakker. Of heeft dit misschien iets met de 3 maandensprong te maken? Heeft iemand dit ook gehad? Wanneer werd het bij jullie weer beter?

Verder zijn ook papa en mama snotverkouden.

groetjes Simke

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    goedemiddag allemaal

ik heb een top kerst achter de rug alleen alicia is helemaal bek af. ze is totaal in de war en komt snachts weer om de 3 uur en is erg onrustig en huilt veel. overdag is ze echter erg vrolijk en lacht veel dus ja ik weet het ook niet zal wel een sprongetje zijn. deze foto is van vanmorgen

is het geen prachtig meisje, net zo knap als der moeder :) :)

ik hoop dat oud en nieuw net zo goed gaat als de kerst al denk ik dat ze erg bang zal zijn van het vuurwerk, als er buiten een rotje afgaat schrikt ze zich een ongeluk en de kat schiet ook onder de bank, zo zielig. verderis er vandaag iemand langs geweest van felicitas en heb de kadodoos gehad, moet zegge dat hij veel beter was dan de 1e doos en er zitten leuke dingen in. ik heb een fotoalbum besteld en moet zeggen dat ik het best prijzig vond maar goed hij is wel uniek omdat haar eigen naam en geboortedatum erop komt :).

o en nog iets er is een gastouder gevonden. ik moet haar bellen voor een afspraak en dan gaan we kijken of er een klik is. ik moet me er wel goed bij voelen en ook alicia moet het contact pretig vinden en anders ga ik opzoek naar een ander. maar ze klinkt erg gezellig en ze heeft een dochter van 7 dus heeft verstand van opvoeden :)

ik ga er even eentje knuffelen want ze schreeuwt om aandacht haha. me laggebekie lagt continu om niks zo leuk om te horen, vanmorgen bijvoorbeeld trok ik der truitje uit en lagge haha ik lag helemaal in een deuk, waar een kindje al niet blij van wordt he.

kom strakjes nog even reageren heb namelijk nog niet terug gelezen.

gr sandra

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Wat ontzettend zielig voor je ventje, bah! :(
    Knuffel hem maar extra veel!

Aiden sliep eerst ook door en toen (rond de 3 maand) kwam hij ineens 2/ 3 nachten om het uur! :confused:
    Ik had echt zoiets van: NNNEEEEEEEEE, niet weer!
    Maar ik heb hem die keren gewoon aangelegd en het was na 2/ 3 nachten ook over.
    Na die regeldagen/ dat sprongetje (?) slaapt hij heel goed!
    En dan bedoel ik: tot 7.00 uur of 9.00 uur!
    Daarom leggen we hem al eerder in bed en nu slaapt hij al 2 nachten van 21.15 uur tot 6.00 uur/ 6.30 uur! Heerlijk! :D
    En daarna weer tot ongeveer 12.00 uur!
    Dus je moet er gewoon ff doorheen!

16. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyy meiden,

Heb eindelijk ff tijd om te reageren, heb zo druk gehad met kerstinkopen doen kerst vieren enz. enz. Heb wel meegelezen.

Hier 1e kerstdag bij mijn ouders geweest, zijn lekker verwend, de kids ook. Daimy heeft geld voor op haar spaarrekening gehad omdat ze al zoveel heeft en om dan nog meer speelgoed te kopen. Jeremy heeft auto's gehad, want ja daar heeft hij natuurlijk nog niet genoeg van ;) :rolleyes: Daimy was ook erg van slag daar omdat ze niet bij me ouders in het ledikantje wou slapen. Ze was erg moe.

2e kerstdag zouden we naar schoonouders gaan maar me schoonmoeder had buikgriep dus zijn alleen maar heen gegaan om even de kadootjes uit te pakken.

Met Daimy gaat het echt perfect. Slaapt elke nacht nu ongeveer 11 uur achter elkaar. En zit nu op 4 voedingen van 200 ml. Ze is ontzettend vrolijk en lacht alleen maar. Wil wel hele tijd zich optrekken tot zitten. En soms gaat ze zo ver naar voren dat ze haar voeten in haar mond kan stoppen haha.

Ze begint ook op alles te kauwen en te kwijlen rooie wangen. Maar ze is erg vrolijk dus verwacht geen tandje.

Jeremy heeft nu alleen weer onrustige nachten, dus ja aan mijn nachtrust kom ik ook nog steeds niet. Maarja dat zal ook wel goedkomen. Vriend is lekker al 3 weken vrij en nu heeft hij er nog 1. Zal straks wel weer wennen zijn.

Ga vanaf nu weer meer komen online, dan kan ik ook weer reageren.

Knuffel voor alle baby's!

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Simke en Marsab: hier ook een kind dat opeens weer 's nachts kwam. Tot vannacht, hij sliep door, maar ik denk dat hij oververmoeid van het huilen en gillen was ;)
    Ik leg Ollie gewoon aan; hij krijgt wel flesvoeding, maar ik heb nog wat voeding - dus een troostborst doet dan wonderen. Ik denk ook dat het 'sprongetjes-gedrag' is en ik vind het maar niks om die onrust en het verdriet te zien :(

Vanmiddag voor het eerst op m'n gemak toen mijn schoonmoeder met Ollie in de weer was :) Ze is ook een stuk minder 'out there' qua gedrag, gewoon zelf veel rustiger. Scheelt bij mij ook. En ze loopt niet meer mee naar boven gelukkig - boven Ollie te slapen leggen is van mij en mijn man!

@Noor: Ollie's oortjes, keeltje en longen waren prima. Gelukkig dus geen oorontsteking, lijkt me ook al zo rot voor zo'n ukkie :(

@Lovewinnie: leuk man, dat meisje van jullie is me er eentje :D

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    @marsab: ik kan daar ook niet tegen als anderen Jesper dan de hele tijd vasthouden.

@darcy: wat vervelend dat je mannetje zo overstuur was zeg! Is het gisteren beter gegaan?

@marsab: wij gaan altijd naar mijn ouders met oud en nieuw en dit jaar ook weer. Hij heeft daar een campingbedje en heeft er ook al een paar keer overdag geslapen dat gaat altijd goed. Misschien anders een keertje uitproberen? En als je denkt dat het niet goed gaat en je hebt er geen vertrouwen in, nodig je ze toch bij jullie uit? Oke, Jullie gingen daar altijd heen, maar de situatie ligt nu natuurlijk wel anders he.

@han: leuk he, dat ze zo’n plezier kunnen hebben met alleen maar rollen! Jesper doet dat ook de hele tijd, hij is nu per ongeluk 2 keer op zijn buikje terecht gekomen, maar de rest van de keren blijft hij halverwege steken en rolt hij weer terug op zijn rugje.

@simke: wat sneu voor Jesse zeg! Jesper is ook ziek en slaapt nu ook niet meer door, ik ga er maar vanuit dat het daarmee te maken heeft.

Hier zijn de kerstdagen een beetje anders verlopen dan verwacht. Jesper heeft nog steeds erg last van zijn benauwdheid en hoesten. De ventolin slaat niet aan. Hij hoest zichzelf elke keer wakker, met als gevolg dat we behoorlijk moe zijn haha. Maar ik vind het vooral sneu voor hemzelf. Daarbij heeft hij ook al een dag of 6 diarree. Volgens de ha en cb is het waarschijnlijk een buikgriep en kan het wel 3 weken duren!
    Eerste kerstdag en 2e kerstdag zouden we bij mijn ouders eten. 1e kerstdag samen met mijn oom en tante. Toen begonnen zei in een keer dat zij mijn ouders hadden uitgenodigd voor 2e kerstdag. Nou zegt mijn moeder, dat kan helemaal niet want Suzanne en Martin komen eten. Nou, zegt die tante van mij, er is genoeg eten, maar ik rook wel in mijn eigen huis! Nou op die manier blijf ik liever thuis hoor. Dus gisteren lekker met zijn drietjes thuis geweest en gegourmet. Ook gezellig. Mijn ouders zijn maar heen gegaan om de lieve vrede te bewaren, maar liever waren ze ook niet gegaan. Wat is dat toch met die gekke familieleden allemaal?

Grijpen jullie kindjes ook overal naar? Ik vind het zo mooi om te zien he, alles wat hij ziet wil hij vastpakken en in zijn mondje stoppen. Ook kan hij nu schaterlachen! dat is wel zo schattig.

@missx: fijn dat het leuk was, maar kan me voorstellen dat je het ook wel fijn vind om weer terug te zijn. Was ze!

Hier ook megaveel was omdat jesper dus zo'n 5/6 keer per dag zijn kleertjes onderpoept. Hij lijkt daar gelukkig zelf niet zo'n last van te hebben.

19. Saskia78

@suus: lekker verhaal weer zeg :(

en balen voor jesper dat hij buikgriep heeft
    en 3 weken lang zovaak je kleren onderpoepen.. je kan bijna wel een extra garderobe aanschaffen zo :)

krijg je het nog een beetje schoon trouwens?
    ik merk namelijk dat als je niet METEEN de kleertjes uitgesopt en al in een bak water stopt dat het nauwelijks meer schoon te krijgen is :(
    heb al paar keer rompers weggegooid omdat het echt niet meer kon zegmaar

20. Saskia78

oh en wat betreft dat vasthouden.. als anne huilt moet ik ook altijd moeite doen om dr niet uit handen vandaan te trekken
    heb ik zelfs met job wel een beetje soms...

maarja.. ze houdt ook vaak gewoon niet op bij andere mensen en bij mij wel
    dus dan heb ik nogal eh.. IKIKIKIKIKKUH-neiging geloof ik
    (voor zover ik die uberhaupt nog niet had trouwens.. )

Deel Deze Pagina