September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @saskia: ik heb al heel wat rompertjes weggegooit idd, want dan wordt het een soort van geel, ziet er erg slordig uit. Ik ben idd maar naar de zeeman gegaan en heb wat extra pyamatjes gekocht, want als je ze niet direct in het water afspoelt krijg je ze idd niet meer schoon!

1e kerstdag zat Jesper bij mijn oma op schoot, begon hij in een keer te huilen. Hihi, ik ben heel erg hoor, ik trok hem direct uit haar armen. Het hielp wel, hij was direct stil. Ook nog zoiets, ik laat Jesper niet meer alleen liggen huilen, helemaal niet nu hij ziek is, hij is gewoon helemaal schor, vind ik dan zo zielig. Kreeg ik allemaal commentaar, gewoon laten liggen etc. etc. Dat doe ik dus gewoon niet, irritant!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja bij ons ligt het er een beetje aan..

huisarts zei al.. je kan dr best een half uurtje laten huilen.
    maar was he took met mij eens dat het niet goed was om dr naar een kdv te brengen of echt uren te laten liggen in dr upje
    dan kunnen ze zich niet goed hechten

nu weet ik ook wel wanneer er wat aan de hand is
    als ze huilt omdat ze moe is... laat ik dr dus wel gewoon liggen.
    maar dat duurt dan ook nooit uren.

en anders dan hobbel ik vrolijk met dr door de kamer
    sochtends om 6 uur huilt ze vaak omdat ze dan juist wakker is en niet meer in bed wil liggen
    nahja.. dan ga ik dr niet nog in bed laten liggen tot ze "uitgehuild" is want dat doet ze dan gewoon niet

wat dat betreft kunnen mensen zeggen wat ze willen.. maar ik ben de baas hoor :)
    en ik ga dr niet "uren" laten schreeuwen omdat iemand zegt dat dat goed voor dr is
    daar geloof ik namelijk niet zo in :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    nee, dat is bij ons ook zo hoor. Als het jengelen is of huilen voor het slapen dan laat ik hem lekker liggen. Maar zelf kun je wel horen wat voor huiltje het is en wat er gebeurt als je hem laat liggen. Soms huilt hij zo dat je alleen maar met hem door de kamer kunt lopen en soms huilt hij omdat hij zo in slaap valt. Maar anderen horen het verschil echt niet en hebben daar dus lekker niks mee te maken!

4. Saskia78

totally agreed dus :)

wij kennen onze ukjes toch het best tenslotte ;)

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Idd ben ik met je mee eens ;)

Van jullie verhalen heel herkenbaar dat het kindje ineens ging huilen, dat overkwam Matthew ook. Hij was de hele tijd vrolijk en speels, ineens brult hij zo heel erg. Dan proberen we hem troosten en ook afleiding geven door spelletjes (zoals kiekeboe of ander nieuwe dingen laten zien) doen. Het schijnt wel aardig helpen.

Ik heb hem 2 dagen terug opgemeten, dus 67 cm, naar mijn idee is hij groter geworden. Hij draagt nu al de kleertjes en rompertjes van maat 68, omdat de maat 62 voor hem al klein zijn.
    Op 6 dec jl. was hij 62 cm lang...
    Hij wordt ook alsmaar zwaarder....mijn arme armen, hihi!
    Hij vindt elk keer leuk om zitten en staan!
    Leuk om te zien,
    Ook kan hij lekker schaterlachen.

Een slaapkusje voor alle ukkies van jullie :D

6. Saskia78

oh ik had trouwens deze gekocht voor anne voor kerst :)

ze had er laatst bij iemand mee "gespeeld" en vond het helemaal geweldig
    en tja.. gezien ze toch niet echt kan spelen vond ik het wel een leuk idee om dit te geven.
    hij gaat zegmaar knipperen/geluid maken als je er tegen aan tikt
    en DAT kan ze natuurlijk wel :)

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Goeie avond iedereen!

@ Han: Als hij huilt neem ik hem ook liever bij mij! Wat goed van Daniella dat ze zich omdraaide :) .

@ Darcy: Zo zielig van Ollie! Hoe gaat het nu met hem? Gelukkig bleven jullie er rustig onder!

@ Marsab: Wij vieren Oud en Nieuw met ons drietjes. We gaan allemaal hapjes maken en gewoon gezellig voor de televisie opeten. Geen chique eten ofzo, niet teveel moeite..

@ Saskia: Fijn dat het zo goed gegaan is met Anne. Leuk speeltje trouwens!

@ Simke: Gelukkig gaat het beter met Jesse! Hier geen ervaring met verandert eetschema, Keld doet al meer dan 2 maanden hetzelfde, hopelijk blijft dit zo!

@ Lovewinnie: Inderdaad een prachtig meisje! Wat goed trouwens dat je een gastouder hebt gevonden!

@ Rian: Fijn voor jou dat alles zo lekker gaat!

@ Suus: Zielig voor Jesper! En wat een opmerking van je tante zeg, een beetje respect! Dan zou ik ook liever thuisblijven! Keld grijpt ook altijd, heel fijn om te zien hé!

@ Miranda: Matthew groeit ook hard zeg :confused: !

[/b]

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Nog een fototje van mijn grootste trots:

Wat een schatje hé? :D

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Virginie: schattige foto! Die foto van jullie 3tjes was ook al zo leuk!

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Noor: :oops: Dankjewel! Ben zo verliefd op mijn mannetjes hé!

11. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    We vieren thuis met Oud en Nieuw, lekker met z'n drietjes.
    Ook voor het eerst bij mij thuis in mn flatje :oops:
    Het zit zo: jeroen is bij mij ingetrokken vorig jaar.
    Ik woon al 5 jaar in mijn flatje ;)
    Toen ik vrijgezel was, vierde ik lekker elders.
    Maar nu vind ik lekker om dit jaar gewoon thuis zijn!

12. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Miranda: Met zo'n ukkie is het wel lekker om thuis te blijven vind ik! En ik vind het belangrijk dat we het dit jaar met z'n drietjes vieren, ik zou het niet over mijn hart krijgen om weg te gaan en Keld ergens te zetten met Oudjaar..

13. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Zo hehe, ik heb weer allles bijgelezen. Pfff wel 40 pagina's... duurt even voor je daar door bent.
    Ik ga nu ook niet meer op iedereen reageren, hopelijk begrijpen jullie dat.

Ik heb wel gelezen dat er sommigen zijn die twijfelen aan de meeting in de dierentuin. Ik zou het best gezellig vinden als jullie bij mij thuis kwamen, maar dat gaat echt niet passen in ons huis. Dus helaas...
    Nu weet ik nog van 'vroeger' dat er een restaurant direct naast de dierentuin zit. Daar gingen wij vroeger altijd eten als we naar de dierentuin geweest waren. Misschien kunnen we daar afspreken. Mochten we alsnog naar de dierentuin willen kan dat altijd lijkt me toch?
    Jullie kunnen in ieder geval een kijkje nemen op de website van het restaurant: http://www.kabouterhut.nl/

Misschien is het ook een idee dat als alles definitief is, iemand even iedereen die mee gaat een pb stuurt. Misschien kunnen sommigen niet meer of zijn mensen het vergeten. Ook voor degenen die niet zo vaak meer meelezen is het handiger, dan hoeven ze niet heel veel terug te lezen.
    Ik kan trouwens wel corsage speldjes en papier en stift ofzo meenemen voor naamkaartjes.

Nou tot zo ver weer, ik hoor dat er boven iemand heel graag wil drinken :)
    groetjes en veel liefs en knuffels (en beterschap waar nodig)!
    Rolinda

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    @rootje: dat vind ik wel een heel leuk idee van het restaurant, ziet er ook heel kindvriendelijk uit!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb nog niet alles terug gelezen hoor pfff wat een kletsers hier.

is er rond 3,5 maand sprongetjes tijd? alicia kom alweer 3 dagen snachts om 12, 3 en 6 uur gaap. om 3 uur krijgt ze geen eten maar gewoon een dikke knuffel, speentje en dan is ze tevrede. hopelijk is dat snel over want pff wil half januari gaan werken en liever niet doodop :).

over de meeting, ik wil dolgraag mee maar waar is het nu precies en hoelaat. ik zit met vervoer en misschien kan me vriend me brengen maar anders heb ik pech. met de trein ga ik niet dus dat is geen optie. woont er iemand in de buurt van tilburg misschien die me op kan halen zodat we de reiskoste delen :)

oud en nieuw: ook wij vieren het thuis met z'n 5e hihi wij drieen en schoonbroer met vriendin.

virginie: wat een moppie zeg. hij kijkt ook zo van huh alweer een foto haha.

simke: een ander eetschema lastig als je niet anders gewent bent. alicia heeft geen vast schema en eet op aanvraag dat is ook erg lastig kan ik je melden. maar goed mevrouw houdt blijkbaar niet van vaste regeltjes hihi dus ben er nog niet klaar mee.

grijpen: alicia moet alles hebben :) en meestal lukt het haar ook nog. vooral de babygym vind ze geweldig aleen die poppetjes zijn hard en dus kan ze die niet goeed vastpakken en dan gaat ze moppere en soms zelfs hard huilen. de boog op haar wipper heeft zachte knuffels er aan hangen, tenminste nu nog wel :) als ze zo hard er aan blijft trekke ook niet meer voor lang.

saskia: wat een leuk speeltje, alicia krijgt verlopig niks meer, heb 3 van die plastic afsluitbare bakke vol + z'n zak aan de box. me meisje heeft veel tantes en dat is te zien.

ineens huilen: hier sinds nu ongeveer 3 weken heel normaal. heel vrolijk aan het spelen en dan ineens helemaal hysterisch, echt met de trane over de wangen. in het begin alles gedaan om te trooste maar nu weet ik dat ze dan gewoon gaat slapen. heel zielig om te horen en knuffel haar dan ook gewoon in slaap en soms leg ik haar in bed en is ze meteen vertrokke.

suus: hier krijg ik ook wel is te horen "laat haar toch gewoon ligge ze valt zo in slaap" nou sorry hoor het is mijn kind en ik bepaal da nog altijd. meestal heb ik gelijk en heeft ze of gepoept of is ze gewoon niet moe en voel me dan zo trots. een moeder voelt echt wel of het een slaap huiltje is of dat er dat er iets anders is.

beterschap voor alle zieke als die er nog zijn :)

op de gene waarop ik niet gereageerd heb, SORRY.
    maak het volgende keer goed.

als ik meekan vind ik het restaurant ook wel een optie
    gr sandra

16. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    hallo allemaal,
    heb het thuis zo druk dat ik haast geen tijd heb om achter de pc te kruipen. Moet nu toch maar even.
    Gistern was ik jarig , hiep hiep, en toen heb ik van mijn hubbie een heel origineel kadootje gekregen: 2 streepjes op de test. Ja iid, ik ben "weer"zwanger. Ben nu 5 weken en dat betekent dat ik vlak voor Hanne haar 1e verjaardag uitgerekend ben. Moet er nog wel aan wennen hoor. Heb er straks dus 5 om me heen waarvan de jongste 2 en de oudste 2 maar 1 jaar schelen.
    Het zal allemaal wel goed komen maar ik moet wel even slikken

Zijn er nog meer dames die "alweer" zwanger zijn?ben benieuwd.
    Groetjes, Jikke

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    hee lovewinnie: ik dacht ook al dat Jesper nu een sprongetje heeft. Hij wordt aldoor wakker 's nachts en huilt/jammert de hele dag door. In het boek staat wel een sprongetje rond de 19 weken, maar de donderwolkjes beginnen al bij 15 weken. Bovendien gaat het boek uit van de uitgerekende datum en jesper is 2 weken te laat geboren, dus ga ik maar uit van een sprongetje. Ik hoop dat het snel voorbij is, want ik ben kapot. Slaap bijna niet meer.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Jikke: Gefeliciteerd meid! Kvptje van de september mama's is ook terug zwanger.. Was het gepland?

@ Suus: :( Niet leuk dat Jesper steeds wakker wordt s'nachts! Hopelijk hersteld de rust zich gauw!

@ Lovewinnie: :) Die foto is met Kerst getrokken en mijn zus was al de hele namiddag foto's aan het trekken, dus is het wel mogelijk dat hij dat dacht! Die flits altijd in zijn oogjes.. :(

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Jikke:Gefeliciteerd! 5e kind onderweg! Petje af voor je!

@ Rootje: Goed idee van dat kabouterhut!

@ Suus: Balen dat Jesper steeds wakker wordt 's nachts! Hoop dat hij snel 's nachts weer kan doorslapen.

Matthew slaapt nu ff....ik ga maar lekker douchen want ik ben net klaar met het ontbijt. Straks met hem ff buiten wandelen en boodschappen doen. Mijn buurvriendin komt rond half 4 bij me langs.
    Jeroen moet alleen vandaag werken en daarna is hij paar dagen weer vrij, wel lekker.

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ Van harte jikke!
    Las is weer zwanger, kvptje ook! Hihi, wat zijn de september mama's vruchtbaar of niet! Gefeliciteerd!

@ Virginie: leuke foto!

@ Saskia: leuk speelgoed!

@ Suus: hopelijk krijgt Jesper snel zijn oude ritme terug!

@ rootje: klinkt leuk kabouterhut!

@ meeting: tot nu toe nog steeds amersfoort, 12.15 uur, dierentuin

Deel Deze Pagina