Heej mama's, heb een vraag aan jullie. Ik ben nu ruim 5 weken mama van Rosalie, maar mijn normale cyclus heb ik nog niet terug. Weet iemand van jullie hoe lang het kan duren voordat je weer gaat menstrueren? NB: Ik vloei niet meer van de bevalling. Wat betreft voeding... pfff... ze komt erg vaak, 's nachts ook!
Het is nu 5.37 uur en ben weer net klaar met voeden... probeer weer wat te slapen... Liefs lonely Pomme
Hallo iedereen Hier krijgt de kleine 6 flessen van 120 cc en een van 150 cc. Ze gaat rond 9 uur slapen en word dan pas de volgende dag rond 5 uur wakker dus mij hoor je niet klagen. En even over dat poepen met richelle gaat dat harstikke goed maar de twee jongens waren een drama. Ik heb dat ook geprobeert met die thermometer maar dat werd weer afgeraden door de arts omdat ik dat elke dag moest doen. En dan de spier rond de anus verslapt KON raken. Heb het toen opgelost met een druppel olijfolie per fles. En nergens meer last van gehad. En wat menstruatie betrefd ligt dat voor iedereen anders. Weet het eigenlijk ook niet meer van mijn andere zwangerschappen Maar het vloeien moest naar 6 weken zo goed als weg zijn dat zeiden ze hier tenminste. groetjes las
Hey meiden Een dag niet geweest en drie pagina's vol! @Zonnetjes, ik voed ook op verzoek. @Joepie, Ayla heeft ook zo'n zuigbehoefte, en heeft ook niet echt een vast schema de ene keer na drie a vier uur en soms ook al na twee uur @Saskia, hier ook moeite met de boertjes, moet haar echt tussendoor even laten boeren, en als ze spuugt kan ik d'r dan ook soms helemaal verschonen. @Sereen, wat fijn dat je Lianne weer thuis is. Je schrikt echt als je zoieds hoort, hopelijk is het snel over. @Blodyn, mehmet geeft Ayla de fles rond een uur of elf, twaalf en dan 's nacht rond een uur of drie, en ik 's morgen weer. @Pomme, hier ook nog geen menstuatrie, kan ongeveer 6 weken duren. Als je bv geeft volgens mij ook wat langer? Ik heb mezelf al twee weken niet gewogen.... Ben ook 20 kilo aangekomen, en na de bevalling was ik vijf kilo kwijt, ik heb wel zo'n buikband van motherwear, maar zit niet geweldig voel me net een ingesnoerde worst Wil er wel ieds aan doen, wat gaan jullie doen, zat aan fitness te denken? Nog een vraag, de 15de voor het laatst naar de vk's, wil ze ieds geven maar weet niet wat, ieds zelf maken of zo maar ben echt niet crea! Dus wie heeft er tips?
Goodmorning ladies, Hier gaat het voeden weer wat beterder. Ben toch maar gestopt met de borstvoeding, want ik zag er elke keer weer als een huis tegen op. En mijn melk productie ging ook achteruit. Zit nu op friso normaal licht verteerbaar. Dat iseen voeding die je na de bortsvoeding of in combinatie kan gebruiken. Lyn krijgt nog steeds om de 3 uur voeding. Soms komt ze iets eerder, maar soms ook weer iets later. Ze drinkt nu gemiddeld 90 ml per keer. Wanneer gaan ze over op 120, want dat krijg ik er bij haa rnog niet in hoor hihihi. Pomme, ik heb af en toe wel menstruatie achtige krampjes, maar vloei niet meer. Ben ook heel benieuwd wanneer dat weer op gang komt... Jessica, momenteel probeer ik weer meer te wandelen met de hond en de kinderwagen of draagzak, maar als ik de 6 weken gepasseerd ben, dan ga ik lekker weer naar de sportshool/ Beetje cardio, lesje volgen, en wat kracht training. Maar lekker rustig opbouwen hoor.. Heb je hiervoor gesport? Wel een leuk idee om de VK iets te geven. Maar idd wat? Ik zou t ook zo 1 2 3 niet weten. Nu je erover begint, moet ook nog een afspraak met hun maken.. Maar ben heel benieuwd wat je gaat geven Las, ik gaf Lyn ook 1 of 2 druppeltje olijfolie en dat ging super bij haar. Nu poept en laat ze windjes heel makkelijk.
Binnenkort ga ik alles weer bijlezen...alleen mag ik niet te lang zitten. De foto van Matthew staat nu in mijn album en ik heb het verhaaltekst van Jeroen overgenomen, want hij heeft zijn verhaal op de motor-forum geplaatst. Geschreven door Papa Jeroen: Om half 3 's nachts van vrijdag op zaterdag 29 september 2007 schudt Miranda mij wakker en zegt: Mijn vliezen zijn gebroken. Wel had Miranda om kwart voor 1 s nachts een slijmprop (soort slakkesliertje met roze/bloed bloedje omheen) verloren na het toiletbezoek. We vangen wat vruchtwater op in een potje, en ik breng het naar het ziekenhuis voor onderzoek. Rond kwart over vier krijgt Miranda haar 1e wee. Ik bel op naar het ziekenhuis voor de uitslag en krijg te horen dat we meteen mogen komen. De weeën lopen op als we rond 5 uur in het ziekenhuis zijn. In het begin was het heel heftig voor Miranda maar toen ze eenmaal een pijnstiller kreeg ging het allemaal iets beter. De baby lag in stuit met zijn billen eerst dus het naar buiten persen viel niet mee, en ik besefte weer eens dat ik gezegend ben om een man te zijn Maar op 29 september om 12 uur 42 kwam Matthew Toele toch ter wereld met een gewicht van 4345 gram en een lengte van ruim 55cm. dus dat is een behoorlijke kerel. Het geluk kon niet op tot de verloskundige zag dat het met Miranda niet zo goed ging. Ze was lijkbleek en viel bijna flauw. De placenta wou niet los komen dus verloor ze veel bloed, in totaal zo´n bijna 3 liter. Ze moest snel naar de OK om daar onder narcose te gaan en de placenta eruit te halen. Ik schrok me de pleuris en had het echt ff niet meer. Na een drie kwartier mocht ik naar haar toe op de ic en ging alles goed met haar. Ze moest alleen nog ff een paar zakjes bloed om weer aan te sterken. Miranda en Matthew moesten wel ff een nachtje blijven. De volgende dag, zondag 30 september, mogen ze weer naar huis op een voorwaarde van de dokter dat zij 2 weken veel (bed)rust moet houden. Eind van de volgende weekend (2e weekend van oktober) mag Miranda beginnen met het slikken van de voorgeschreven ijzertabletten. Tot die tijd mag ze niet innemen, dan breekt de bloedcellen af na de bloedtransfusie. Ik pomp haar vol met vitaminerijke verse fruit en groente. De kraamhulp blijft tot zaterdag 6 oktober. Tot zover info, ik kom snel weer hier bezoeken...ik ga nu bedrust houden.... Veel liefs en knufs van Miranda xxx
Hallo mama's! Hier ligt Tara weer lekker te slapen na een badje en een flesje! Zo lief hoe ze dan bij me op de arm in slaap valt! Ze is zo lief! Hoor nu steeds kleine slaapkreetjes door de babyfoon haha Tara krijgt ook flesje van 100 cc en 3,5 schepje voeding....6x p.d. Vannacht was het weer half 3 en half 7....mevrouwtje houd zich keurig aan de tijden helaas hahaha Tara is gister ook gecheckt door de arts van het CB. Ze woog nu 3980 gram en 53,3 cm! Ze doet het hartstikke goed! Misshart: Welkom! Noor: Vind het echt knap hoe relaxed jij overkomt! En dan ook nog twee baby's inplaats van 1! Vind 1 al zwaar haha Blodyn: Vannacht toevallig nog gezeur daarover gehad! Ik geef haar tot nu toe steeds de fles 's nachts! Ik moet het mn vriend echt vragen, anders doet hij het niet! Hij blijft gewoon slapen.... Vanmorgen om half 7 vroeg ik dus of hij de fles wou geven....was hij boos want hij moest er al om 7.15 uit! Ja, hallo! En ik dan? Wat goed dat je kleine zo goed groeit! En die c1000 doos was idd zeker de moeite waard! Pomme: Geloof dat dat nog wel even kan duren hoor dat menstrueren! Vooral als je BV geeft! Las: Wat doe jij je meisje bij in de flesjes dat ze zo lekker lang slaapt? Jessica: Kan je helaas niet helpen met een crea idee! Ben echt zooo niet crea namelijk haha! Ief: Het ligt helemaal aan het gewicht van je kindje geloof ik, hoeveel ml ze krijgen....Bij het CB hanteren ze het volgende: 150 ml per kg per 24 uur. Tara is 4 kilo en krijgt 6 flesjes per dag van 100 ml Miranda: Wat ontzettend knap van je meid een stuitbevalling! Je mag echt trots zijn op jezelf! Je moet maar goed naar je lichaam en de dokter luisteren! Laat je maar goed verwennen hoor! Ik ga ff om de deur spieken bij Tara....tis zo stil hihi!
Miranda: jeetje heftig hoor, heb je het zo knap gedaan met de stuitbevalling en dan nog naar de o.k., lijkt me stevig balen! Las: heerlijk dat ze zo lang doorslaapt, heb je daar een speciaal recept voor? Sereen: dat zal wel even schrikken geweest zijn, heerlijk dat ze nu thuis is en hopelijk gaat het nu allemaal veel beter. Pomme: ik voed snachts ook maar doe dat heerlijk op bed met een heel klein lichtje aan. Daniëlla en ik slapen daarna weer heerlijk verder. Dat moet ook wel want ze kwam vannacht voor het eerst om de 3 uur, daarvoor kwam ze 's nachts om de 1,5 tot 2 uur. Ik vind mezelf ook verschrikkelijk om te zien: heb een hangbuik die vies slap is, nog steeds enorme benen met striemen en mijn borsten Hoop dat het snel een beetje beter wordt want ik mag idd ook nog niets tot 6 weken. Daniëlla is een heerlijk tevreden meisje, nu ik voldoende melk heb komt ze gelukkig ook weer aan. ze weegt nu 3490 gram, het laagst wat ze heeft gewogen is 3200 gram. Als ze morgen weer op haar geboortegewicht is mogen we zaterdag naar buiten, hebben we erg veel zin in. Overdag komt ze netjes om de 3 uur (langer houden we het allebei niet uit want dan lopen mijn borsten over) Vraagje voor degene met borstvoeding: lijkt het bij jullie ook of je veel te veel hebt? Daniëlla drinkt echt enorm veel maar ze krijgt net met veel moeite 1 borst leeg. De rechterborst loopt verder erg vaak leeg, een zoogcompres is niet genoeg hoor.
jeetje meiden! Ik ben jaloers op de meesten! Onze Aiden komt dan echt wel vaak voor de voeding! Ik ben al blij als hij het een dagje volhoudt om elke 3 uur te komen! Vaak komt hij nog steeds elke 2,5 uur... Ik vind het zo vermoeiend, vooral 's nachts... Maar goed, toch wil ik proberen de borstvoeding vol te houden! Ben van plan om zo ff de stad in te gaan met de kleine. Alleen...hopelijk komt dat goed. Vind het toch best spannend! Ach ik zie wel. Ook ben ik bezig met een digitaal fotoalbum van Aiden te maken. Dat doe ik bij pixmania of zoiets (kun je ook doen bij de hema en het kruitvat) Dat is zo mooi en de foto's blijven natuurlijk voor altijd goed. Ook is je album dan niet zo dik, omdat de foto's op het papaier worden gedrukt. Het is wel veel werk, maar de moeite waard! Ben zeer benieuwd naar het resultaat! groetjes Marsab
Hi Meiden Wat een geklets ik ga zo alles teruglezen. Zo herkenbaar allemaal. Aan diegene die zijn overgestapt op flesvoeding. Merkte jullie dat aan je kindje, dat ze krampen kreeg of juist beter sliep? Ik geef nog steeds volledige borstvoeding en ik heb een pak nutrillon in huis maar nog steeds niet gegeven. Met ons gaat het prima, ze ligt nu in de box op haar speelkleed. Ze wilt naar poppetjes kijken hihi. Ik ben ook nog steeds niet ongie. Ik had al met 3 weken dat ik een beetje dat gevoel kreeg maar zet niet door.
Ik ben er achter wat het probleem is bij Thijs dat hij niet meer goed "pakte" bij de bv, het ligt helaas toch aan het speentje. Gisteren weer de speen aan hem gegeven en daarna aangelegd toen het tijd was voor zijn voeding, en jawel, hij kon niet meer goed aanzuigen en het krijsen en driftig worden begon weer. Baal als een stekker, want dat houdt in dat ik dus geen speen meer kan gebruiken terwijl het net zo lekker was voor zijn zuigbehoefte...Heeft iemand enig idee hoe je hem kan laten wennen aan een speen in combinatie met bv of zou hij daar nog te jong voor zijn? Knuffel, Angela
Ik heb ook een foto van papa met Jesper in mijn album gezet, wat een monsterbaby he?! Al vind ik hem zelf nog best wel klein, moet hem alleen niet vergelijken met andere babys haha. blodyn: wij geven flesvoeding en mijn vriend en ik wisselen s nachts af, de ene keer gaat hij eruit en de andere keer ik. Om en om een beetje. Ik trek het nog niet om het helemaal alleen te doen, misschien als ik me wat beter voel, maar om eerlijk gezegd vind ik het zo ook wel eerlijk geregeld. @gonzo: ik heb gelezen dat ze pas met 4 weken aan beiden kunnen wennen De huisarts kwam hier net op controle, hij vond het net als ikzelf ook raar dat ik nooit een extra echo of onderzoek heb gehad om te kijken waarom de kleine niet vast indaalde.. Hier geen cadeautje voor de vk hoor, ik ben er echt helemaal niet tevreden over geweest. Het had naar mijn idee heel anders kunnen lopen als zij wat alerter hadden gereageerd, maar goed, daar wil ik me ook niet te druk om maken. Ben blij dat er wel mensen zijn die erg tevreden zijn over hun
hey meiden. heb al vanalles geprobeerd voor het poepen. de theromometer buikje masseren warm badje roosvicee laxo extra water aan de voeding extra water flesje. ik weet het niet meer hoor. kan alleen nog wel even de olijfolie proberen. volgende week moeten we weer voor controle naar de kinderarts. heb het ook wel op het cb vertelt maar daar willen ze niet veel doen omdat we onder controle staan in het zkh. het is gewoon zo zielig ze gaat soms echt gillen z`n moeite moet ze ervoor doen. ze huilde vanmorgen voor het eerst met traantjes. zoe: ik geef ook altijd s`nachts de fles en dan vraag ik hem of hij het s`morgens wil geven nou dan gaat het niet echt van harte en hij doet het echt niet uit zichzelf ik moet er echt om vragen. maar voor de rest is het echt een schat mag niet klagen met hem. hoe gaat het met jullie en met de honden? die van mij zijn echt stront vervelend als ik de fles aan het geven ben vreten ze van alles uit. ook willen ze de knuffels uit de box halen. en als esmay begint te huilen zijn ze er als de kippen erbij. net zo lang tot ik haar er uit haal.
Hmm hier zat ik vanochtend op zo'n halve kg meer dan in januari. niet slecht dus. en mn buik blijft erg plat voelen.. toch passen mn broeken ngo precies.. dus echt platter zal ie wel niet zijn. hier sta ik altijd maar op snachts eerste paar nachten stond job ook op maarja.. dankzij de borstvoeding moet ik TOCH op staan.. of hij nou ook opstaat of niet vannacht weer strak elke 3 uur voeden.. dus neit ontevreden. al ben ik nog steeds goed moe.. en slaap ook braaf smiddags verder gaat hier alles best soepel als ik alles hier zo lees. gisteravond mario party gespeeld op de gamecube en inmiddels zitten we nu samen op de bank een spelletje te spelen/forum te lezen boven is alles nog stil overigens.. hier wilde ze eerst ook niet in het ledikant slapen dus nu slaapt ze snachts bij ons p de kamer echter.. sinds die tijd slaapt ze overdag gewoon zonder moeite in het ledikant gister had de kruik gelekt.. dus de hele reiswieg was doorweekt.. toen hebben we dr snachts gewoon op dr eigen kamertje gelegd.. en geen probleem kraamhulp zei al dat ze het waarschijnlijk te sitl vond op dr kamer.. en we vermoeden dat dat dus inderdaad gewoon even wennen was en dat dankzij het "rooming in" ze nu weet dat er niets engs is snachts.. blijft een gok natuurlijk.. maar ze slaapt asl een roosje in ieder geval. liet net per ongeluk het alarm af gaan beneden.. en ze slaapt nog steeds
MissX, ik geef af en toe een flesje maar toch grotendeels de borst. Ik merk niks aan Yasmine, ze drinkt alle 2 gewoon goed. Dames die flesvoeding geven staan jullie midden in de nacht op om water te koken? kan ik ook voordat ik naar bed ga water koken laten afkoelen en in een thermoskan doen. Suus, wat een lekker stevig ventje heb je. Mijn buik ziet er ook zo lelijk uit. Binnenkort maar beginnen met lijnen en sporten, want dit is echt geen gezicht.
Ik mag niet klagen over Judith wat betreft slapen en voedingen.... Ze krijgt de laatste altijd rond 23.45 en we moeten haar de volgende ochtend om 7.15 uur bijna altijd wakker maken.... Dan slaapt ze vaak nog weer 3 uur tot ongeveer 11 uur. Overdag zoek ik nog wat.. ze krijgt om de 3 uur maar huilt wel vaker in haar bedje... Maar of dat komt omdat ze het niet gezellig vindt (ze slaapt nu sinds een week alleen in haar wieg in haar kamertje) daar ben ik nog niet achter.... Ze zit al tijden op 6 voedingen per dag (borstvoeding) en is afgelopen week meer dan 200 gram gegroeid...... jippie
Hey meiden! Even buurten weer. Joepie: kun je de neonatologieafdeling van het zkh niet bellen? Wij mochten ze bellen als we vragen hadden totdat we op de policontrole waren geweest.... En misschien dat dat druppeltje olijfolie idd wel heltpt, kan het me wel voorstellen dat het lekker glijdt! Suus: idd wat een flinkerd! Maar met recht een wolk van een baby! Mijn mannetjes wogen met zijn tweeen samen 4615 gram (maar wel te vroeg natuurlijk) maar halen het al lekker in hoor! Gonzo: heb je een speentje met een plat stukje erop of een rond model? Want het schijnt dat het ronde model nog het beste te combineren is met BV.... Han: netjes hoor dat Daniella alweer zo hard aan het groeien is! Marsab: en hoe was het uitje naar de stad? Zoe: Tara groeit ook al leker! MiisX: ik mekrte weinig verschil, behalve dat de luiers opeens veel meer gaan ruiken Ik werd trouwens bij Isa pas na 6 maanden weer ongi (op mijn verjaardag.....) maar was toen pas net gestopt met de BV. Als je volledig bv geeft kan het best heel lang uitblijven. (Alleen maar fijn toch?!) Jessica: heb ook niet echt inspiratie voor een kadootje.... Pomme: aaah wat zijn je nachten eenzaam! Ik kan niet achter de pc zitten, dan slaap ik niet meer.... Ief: De hoeveelheid voeding hangt af van het gewicht en van het aantal voedingen per 24 uur. Maar als ze elke drie uur 90cc krijgt is dat zat! Miranda: doe maar heeeeeel rustig aan! Pas goed op jezelf en laat je waar dat kan zoveel mogelijk verzorgen! Liefs Noor
@maart: ik kook gewoon voor ik naar bed ga water, bewaar dat in de koelkast en als het flesje klaar gemaakt moet worden, warm ik het water even op in de magnetron. Overdag gebruik ik wel altijd 'vers' gekookt water.